Shoutbox 0 nowych PW 


6 Stron V  < 1 2 3 4 5 > »   
Reply to this topicStart new topic
> synthetic blend vs semi synthetic ,to jest ten sam olej?
Bullitt
post Thu, 26 Jun 2008 - 14:55
Post #41


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z dupy...





Bo to gówniany olej nie dajacy rady w seryjnych silnikach upalanych na torze a co dopiero w wysilonych.

Ja po pół dnia jazdy w Poznaniu na torze z seryjnego silnika BMW zlałem wodę a nie olej.

Zawracanie dupy ten olej.



--------------------
530---------------220koni
LC----------------230 koni
Evolution V------496 koni
V12--------------408 koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 26 Jun 2008 - 14:55
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
cyberluk
post Thu, 26 Jun 2008 - 15:17
Post #42


User
Dołączył: Fri, 08 July 2005





U mnie wymieniony przed torem, cały dzień upalany i nawet koloru nie zmienił... Może zaczął się pojawiać Valvo i "Valvo"...


--------------------
Łukasz (cyberluk) Walkowski
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bullitt
post Thu, 26 Jun 2008 - 16:25
Post #43


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z dupy...





Mobil 5 w 50.



--------------------
530---------------220koni
LC----------------230 koni
Evolution V------496 koni
V12--------------408 koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
!markos
post Fri, 27 Jun 2008 - 00:10
Post #44


prawie jak integra
Dołączył: Mon, 29 December 2003
Skąd: waw





bo ty taki masz? duzo silnikow jezdzi na valvo, 5w50 jak i 10w60 i jakos daja rade.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
korona
post Fri, 27 Jun 2008 - 05:31
Post #45


Forum Homee
Dołączył: Mon, 27 November 2006
Skąd: [SRB] Adam





CYTAT(Bullitt @ Thu, 26 Jun 2008 - 16:25) *
Mobil 5 w 50.


Biore go pod uwage jako tańszą alternatywę Motula - w końcu 30zł/l to nie 55zł/l...; jak nie będzie tańszej dobrej opcji to pewnie się zdecyduję na Motul
Jaki olej można by jeszcze polecić do wysilonego silnika turbo - wszelkie półsyntetyki odpadają a nie ma jednoznacznej odpowiedzi czy Valvo 5W50 to Full Syntetic (osobiście nie wierzę w teorię spiskową i wydaje mi się że jak na opakowaniu pisze Full to tak jest)
Może Castrol RS 10W60 ale przywieziony z niemiec a nie rozlewany w PL?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
brus_ik
post Fri, 27 Jun 2008 - 09:05
Post #46


Super User
Dołączył: Wed, 16 August 2006
Skąd: Starachowice





CYTAT(korona @ Fri, 27 Jun 2008 - 04:31) *
Biore go pod uwage jako tańszą alternatywę Motula - w końcu 30zł/l to nie 55zł/l...; jak nie będzie tańszej dobrej opcji to pewnie się zdecyduję na Motul
Jaki olej można by jeszcze polecić do wysilonego silnika turbo - wszelkie półsyntetyki odpadają a nie ma jednoznacznej odpowiedzi czy Valvo 5W50 to Full Syntetic (osobiście nie wierzę w teorię spiskową i wydaje mi się że jak na opakowaniu pisze Full to tak jest)
Może Castrol RS 10W60 ale przywieziony z niemiec a nie rozlewany w PL?


Mój silnik z kompresorem łykał około 1l/1000km mobila 5w50 (po zmianie z castrola 0W40 którego praktycznie nie brał przed montażem kompresora) jak samochód był upalany na torze i innych tego typu imprezach. Po rozgrzaniu do 100 stopni robiła się woda. Spadało ciśnienie zaczynały cykać szklanki - po 2-3km spokojnej jazdy i schłodzeniu do około 90-95stopni rosło ciśnienie i cichły szklanki (zlałem go po około 2kkm).

Castrola EDGE RS10W60 (5l bańki z allegro) przy takim samym katowaniu ubywa mi około 200ml/1000km. Szklanki dają znać o sobie po DUŻO dłuższym katowaniu i tylko na wolnych próbach gdzie jest więcej kręcenia się dookoła pachołków niż jeżdżenia - w okolicy 120stopni.

Tak, że z tych dwóch to raczej ze swojego doświadczenia (u kolegi była podobna sytuacja ze z "konsumpcją" oleju w seryjnym m50b28 po zmianie na mobil 5w50) nie polecam Mobila.

Pozdr.


--------------------
2009 X5 3.5d
2004 E46 M3 S54B32
1997 E36 M3 S62B50
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Fri, 27 Jun 2008 - 09:14
Post #47









brus, bez sensownie porównujesz oleje o różnych parametrach...

Jak już bardzo chcesz coś testować to sprawdź 3 produkty 10/60 : Castrol, Orlen, Valvoline
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guzior
post Fri, 27 Jun 2008 - 09:19
Post #48


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 21 December 2006
Skąd: Żyrardów





korona, ja bym na Twoim miejscu lał 10W60 od Valvo i sie nie przejmował.
Jak kupiłem auto to po nagrzaniu, na wolnych miałem 1,5 bara cisnienia oleju. Po zmianie, nawet po ostrym bucie mam 1,9 bara. Fakt, oleju nigdy nie nagrzałem ponad 100 stopni (jak to sie zdarza na torze), ale auto czesto jest deptane po miescie (jest to dosc długotrwałe i intensywne deptanie) i nie widze w pracy silnika zadnych negatywnych oznak stosowania tego oleju. Wiekszosc 2,2T jezdzi na tym oleju, i zaden własciciel auta nie powie Ci o nim złego słowa.


--------------------
885 60 50 40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
korona
post Fri, 27 Jun 2008 - 09:29
Post #49


Forum Homee
Dołączył: Mon, 27 November 2006
Skąd: [SRB] Adam





CYTAT(guzior @ Fri, 27 Jun 2008 - 09:19) *
korona, ja bym na Twoim miejscu lał 10W60 od Valvo i sie nie przejmował.
Jak kupiłem auto to po nagrzaniu, na wolnych miałem 1,5 bara cisnienia oleju. Po zmianie, nawet po ostrym bucie mam 1,9 bara. Fakt, oleju nigdy nie nagrzałem ponad 100 stopni (jak to sie zdarza na torze), ale auto czesto jest deptane po miescie (jest to dosc długotrwałe i intensywne deptanie) i nie widze w pracy silnika zadnych negatywnych oznak stosowania tego oleju. Wiekszosc 2,2T jezdzi na tym oleju, i zaden własciciel auta nie powie Ci o nim złego słowa.


Byłem za za Valvo. Ale moja turbosprężarka jest bez chłodzenia cieczą, po wyłączeniu silnika temp. w sekcji środkowej wzrasta do ponad 300* i olej na łożyskach będzie się gotował - o ile syntetyk to zniesie, to domieszka minerala może sprawić że łożyska w końcu szlag trafi
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Fri, 27 Jun 2008 - 09:31
Post #50









korona, pełnym syntetykiem jest Orlen 10/60.... ale i Valvo spokojnie da radę.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bullitt
post Fri, 27 Jun 2008 - 09:43
Post #51


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z dupy...





CYTAT(!markos @ Fri, 27 Jun 2008 - 00:10) *
bo ty taki masz? duzo silnikow jezdzi na valvo, 5w50 jak i 10w60 i jakos daja rade.



No i co z tego ze dają radę. Maja nie "dawać radę" tylko zapierdalać przy mega upalaniu. Przetestowałem Valvo w mojej seryjnej 540- wiecej tego gówna nie wleję. Mobil 5w50 bardzo dobrze spisywał mi się na Torze w Audi. Audi miało bagatela 420 koni z 1,8T. Tyle, ze olej był na pewno oryginalny. Dlatego go polecam.

Teraz byłem na torze w Poznaniu Evo i mam nam Motula 20 W 60. Zrobiłem tam najlepszy czas i gniotłem auto oporowo przez jakieś 210 kilometrów (tyle kółek trzasnąłem). Olej rozgrzewał się do 135 stopni i znosił to doskonale- po zlaniu wygląda jak nówka sztuka. Wymieniłem go prowizorycznie, bo wiem, że powyżej 130 stopni olej traci swoje właściwości (teoretycznie).

Masz jeszcze jakiekolwiek ale, kolego?

P.S. To ze ktoś jeździ po mieście i rozgrzewa olej do 100 stopni oznacza, że nie miał jeszcze do czynienia z trudnymi warunkami.... Trudne warunki to pełen opór przez 7 godzin, jazda na 1,8 bara i 8000 obrotów i temperatura na zewnątrz + 38 stopni. To są trudne warunki. I na takich testowałem zarówno Motula, Mobila jak i valvo.

Valvo to gówno.







--------------------
530---------------220koni
LC----------------230 koni
Evolution V------496 koni
V12--------------408 koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
brus_ik
post Fri, 27 Jun 2008 - 09:47
Post #52


Super User
Dołączył: Wed, 16 August 2006
Skąd: Starachowice





CYTAT(bezduszny @ Fri, 27 Jun 2008 - 08:14) *
brus, bez sensownie porównujesz oleje o różnych parametrach...

Jak już bardzo chcesz coś testować to sprawdź 3 produkty 10/60 : Castrol, Orlen, Valvoline


Ale ja tylko napisałem w odpowiedzi na post bezpośrednio nad moim (EDIT: nie ten bullita tylko korony wink.gif ) jakie miałem doświadczenie z oboma wymienionymi wcześniej olejami zalanymi do tego samego silnika bezpośrednio jeden po drugim.

To nie był żaden "test" i nie miał nim być smile.gif Gdyby nie problemy z mobilem i dolewanie pół litra po każdej wycieczce na tor pewnie nadal bym na nim jeździł.

Może mobil jest dobrym olejem, a mój silnik jest w złym stanie/nie lubi doładowania - co nie zmienia faktu, ze RSa 10w60 dolewam sobie 0.5l od wymiany do wymiany co 6000km i nawet przy ciągłym katowaniu nie ubywa go więcej niż 200ml/1000km, a szklanki nie cykają po kilku minutach ostrego upalania.

Korona ma podobny silnik i również doładowany - brał pod uwagę dwa oleje które miałem (jeden mam nadal) w swoim silniku użytkowanym w ciężkich warunkach - więc napisałem jak to U MNIE wygląda - co w tym jest bez sensu ?

Pozdrawiam


--------------------
2009 X5 3.5d
2004 E46 M3 S54B32
1997 E36 M3 S62B50
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jedenasty
post Fri, 27 Jun 2008 - 09:50
Post #53


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 28 April 2008
Skąd: Drag Racing Strip





trzeba przyznać że test Bullitta jest bardzo miarodajny natomiast zastanawiam sie gdzie osiągnął +38 st na zewnątrz przez 7h upalania bo chyba nie w PL


--------------------
American Muscle.

Pontiac Firebird Esprit '77 z LS1
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Fri, 27 Jun 2008 - 09:53
Post #54









Bez sensu jest, że opisujesz trzy różne produkty (0/40, 5/50 i 10/60) do rożnych zastosowań... w jednym silniku.

Skoro silnik jest mocno exploatowany to 10/60... jak jest to jakiś profi silnik to zalewa się np. Motula 20/60
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Fri, 27 Jun 2008 - 09:57
Post #55


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





CYTAT(brus_ik @ Fri, 27 Jun 2008 - 08:47) *
Korona ma podobny silnik i również doładowany - brał pod uwagę dwa oleje które miałem (jeden mam nadal) w swoim silniku użytkowanym w ciężkich warunkach - więc napisałem jak to U MNIE wygląda - co w tym jest BEZ SENSU ?

BEZ SENSU jest to że ty nie masz doładowania ph34r.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bullitt
post Fri, 27 Jun 2008 - 10:10
Post #56


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z dupy...





CYTAT(AWSA @ Fri, 27 Jun 2008 - 09:50) *
trzeba przyznać że test Bullitta jest bardzo miarodajny natomiast zastanawiam sie gdzie osiągnął +38 st na zewnątrz przez 7h upalania bo chyba nie w PL


W weekend na Poznaniu na słońcu na torze było zmierzone 38 stopni.


--------------------
530---------------220koni
LC----------------230 koni
Evolution V------496 koni
V12--------------408 koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
korona
post Fri, 27 Jun 2008 - 10:10
Post #57


Forum Homee
Dołączył: Mon, 27 November 2006
Skąd: [SRB] Adam





CYTAT(hz10 @ Fri, 27 Jun 2008 - 09:57) *
BEZ SENSU jest to że ty nie masz doładowania

brus_ik ma doładowanie tyle że supercharger, zajżyj do działu projekty. Ale temat jest o olejach

CYTAT(bezduszny @ Fri, 27 Jun 2008 - 09:53) *
Skoro silnik jest mocno exploatowany to 10/60...

No właśnie, tylko pytanie który unsure.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
brus_ik
post Fri, 27 Jun 2008 - 10:12
Post #58


Super User
Dołączył: Wed, 16 August 2006
Skąd: Starachowice





CYTAT(bezduszny @ Fri, 27 Jun 2008 - 08:53) *
Bez sensu jest, że opisujesz trzy różne produkty (0/40, 5/50 i 10/60) do rożnych zastosowań... w jednym silniku.

Skoro silnik jest mocno exploatowany to 10/60... jak jest to jakiś profi silnik to zalewa się np. Motula 20/60


Zgadzam się, że było by to bez sensu gdyby to był test olejów - ale nie był.

Chyba nie dam się przekonać, że jest to bez sensu w kontekście tej konkretnej dyskusji smile.gif Padło pytanie czy mobil 5w50, czy motul czy moze RS10w60 - dwa z nich miałem u siebie i napisałem, jak to wyglądało (pozostaje jeszcze kwestia oryginalności mobila).

CYTAT(hz10 @ Fri, 27 Jun 2008 - 08:57) *
BEZ SENSU jest to że ty nie masz doładowania ph34r.gif


Nie pitol Hubercik wink.gif Oba te oleje były wlane jak silnik który miał być n/a jeździł na 0.45bar

EDIT: "Lekko" zeszliśmy z tematu - z mojej strony EOT w kwestii "porównywania" mobila 5w50 do castrola 10w60 smile.gif

Pozdr.


--------------------
2009 X5 3.5d
2004 E46 M3 S54B32
1997 E36 M3 S62B50
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bullitt
post Fri, 27 Jun 2008 - 10:20
Post #59


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z dupy...





Lej Motula. Nie pożałujesz. Licz się tylko z tym, ze trzeba go trochę częściej wymieniać.





--------------------
530---------------220koni
LC----------------230 koni
Evolution V------496 koni
V12--------------408 koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Fri, 27 Jun 2008 - 10:38
Post #60









CYTAT
EDIT: "Lekko" zeszliśmy z tematu - z mojej strony EOT w kwestii "porównywania" mobila 5w50 do castrola 10w60 smile.gif

Bez sensu jest porównywanie tych produktów.... bo są zupełnie różne i do innego zastosowania.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

6 Stron V  < 1 2 3 4 5 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Tuesday, 01 July 2025 - 16:15