![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#41
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... ![]() |
Bo to gówniany olej nie dajacy rady w seryjnych silnikach upalanych na torze a co dopiero w wysilonych.
Ja po pół dnia jazdy w Poznaniu na torze z seryjnego silnika BMW zlałem wodę a nie olej. Zawracanie dupy ten olej. -------------------- 530---------------220koni
LC----------------230 koni Evolution V------496 koni V12--------------408 koni |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#42
|
|
User Dołączył: Fri, 08 July 2005 ![]() |
U mnie wymieniony przed torem, cały dzień upalany i nawet koloru nie zmienił... Może zaczął się pojawiać Valvo i "Valvo"...
-------------------- Łukasz (cyberluk) Walkowski
|
|
|
![]()
Post
#43
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... ![]() |
Mobil 5 w 50.
-------------------- 530---------------220koni
LC----------------230 koni Evolution V------496 koni V12--------------408 koni |
|
|
![]()
Post
#44
|
|
![]() prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw ![]() |
bo ty taki masz? duzo silnikow jezdzi na valvo, 5w50 jak i 10w60 i jakos daja rade.
|
|
|
![]()
Post
#45
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 27 November 2006 Skąd: [SRB] Adam ![]() |
Mobil 5 w 50. Biore go pod uwage jako tańszą alternatywę Motula - w końcu 30zł/l to nie 55zł/l...; jak nie będzie tańszej dobrej opcji to pewnie się zdecyduję na Motul Jaki olej można by jeszcze polecić do wysilonego silnika turbo - wszelkie półsyntetyki odpadają a nie ma jednoznacznej odpowiedzi czy Valvo 5W50 to Full Syntetic (osobiście nie wierzę w teorię spiskową i wydaje mi się że jak na opakowaniu pisze Full to tak jest) Może Castrol RS 10W60 ale przywieziony z niemiec a nie rozlewany w PL? |
|
|
![]()
Post
#46
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 16 August 2006 Skąd: Starachowice ![]() |
Biore go pod uwage jako tańszą alternatywę Motula - w końcu 30zł/l to nie 55zł/l...; jak nie będzie tańszej dobrej opcji to pewnie się zdecyduję na Motul Jaki olej można by jeszcze polecić do wysilonego silnika turbo - wszelkie półsyntetyki odpadają a nie ma jednoznacznej odpowiedzi czy Valvo 5W50 to Full Syntetic (osobiście nie wierzę w teorię spiskową i wydaje mi się że jak na opakowaniu pisze Full to tak jest) Może Castrol RS 10W60 ale przywieziony z niemiec a nie rozlewany w PL? Mój silnik z kompresorem łykał około 1l/1000km mobila 5w50 (po zmianie z castrola 0W40 którego praktycznie nie brał przed montażem kompresora) jak samochód był upalany na torze i innych tego typu imprezach. Po rozgrzaniu do 100 stopni robiła się woda. Spadało ciśnienie zaczynały cykać szklanki - po 2-3km spokojnej jazdy i schłodzeniu do około 90-95stopni rosło ciśnienie i cichły szklanki (zlałem go po około 2kkm). Castrola EDGE RS10W60 (5l bańki z allegro) przy takim samym katowaniu ubywa mi około 200ml/1000km. Szklanki dają znać o sobie po DUŻO dłuższym katowaniu i tylko na wolnych próbach gdzie jest więcej kręcenia się dookoła pachołków niż jeżdżenia - w okolicy 120stopni. Tak, że z tych dwóch to raczej ze swojego doświadczenia (u kolegi była podobna sytuacja ze z "konsumpcją" oleju w seryjnym m50b28 po zmianie na mobil 5w50) nie polecam Mobila. Pozdr. -------------------- 2009 X5 3.5d
2004 E46 M3 S54B32 1997 E36 M3 S62B50 |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#47
|
![]() |
brus, bez sensownie porównujesz oleje o różnych parametrach...
Jak już bardzo chcesz coś testować to sprawdź 3 produkty 10/60 : Castrol, Orlen, Valvoline |
|
|
![]()
Post
#48
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 21 December 2006 Skąd: Żyrardów ![]() |
korona, ja bym na Twoim miejscu lał 10W60 od Valvo i sie nie przejmował.
Jak kupiłem auto to po nagrzaniu, na wolnych miałem 1,5 bara cisnienia oleju. Po zmianie, nawet po ostrym bucie mam 1,9 bara. Fakt, oleju nigdy nie nagrzałem ponad 100 stopni (jak to sie zdarza na torze), ale auto czesto jest deptane po miescie (jest to dosc długotrwałe i intensywne deptanie) i nie widze w pracy silnika zadnych negatywnych oznak stosowania tego oleju. Wiekszosc 2,2T jezdzi na tym oleju, i zaden własciciel auta nie powie Ci o nim złego słowa. -------------------- 885 60 50 40
|
|
|
![]()
Post
#49
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 27 November 2006 Skąd: [SRB] Adam ![]() |
korona, ja bym na Twoim miejscu lał 10W60 od Valvo i sie nie przejmował. Jak kupiłem auto to po nagrzaniu, na wolnych miałem 1,5 bara cisnienia oleju. Po zmianie, nawet po ostrym bucie mam 1,9 bara. Fakt, oleju nigdy nie nagrzałem ponad 100 stopni (jak to sie zdarza na torze), ale auto czesto jest deptane po miescie (jest to dosc długotrwałe i intensywne deptanie) i nie widze w pracy silnika zadnych negatywnych oznak stosowania tego oleju. Wiekszosc 2,2T jezdzi na tym oleju, i zaden własciciel auta nie powie Ci o nim złego słowa. Byłem za za Valvo. Ale moja turbosprężarka jest bez chłodzenia cieczą, po wyłączeniu silnika temp. w sekcji środkowej wzrasta do ponad 300* i olej na łożyskach będzie się gotował - o ile syntetyk to zniesie, to domieszka minerala może sprawić że łożyska w końcu szlag trafi |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#50
|
![]() |
korona, pełnym syntetykiem jest Orlen 10/60.... ale i Valvo spokojnie da radę.
|
|
|
![]()
Post
#51
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... ![]() |
bo ty taki masz? duzo silnikow jezdzi na valvo, 5w50 jak i 10w60 i jakos daja rade. No i co z tego ze dają radę. Maja nie "dawać radę" tylko zapierdalać przy mega upalaniu. Przetestowałem Valvo w mojej seryjnej 540- wiecej tego gówna nie wleję. Mobil 5w50 bardzo dobrze spisywał mi się na Torze w Audi. Audi miało bagatela 420 koni z 1,8T. Tyle, ze olej był na pewno oryginalny. Dlatego go polecam. Teraz byłem na torze w Poznaniu Evo i mam nam Motula 20 W 60. Zrobiłem tam najlepszy czas i gniotłem auto oporowo przez jakieś 210 kilometrów (tyle kółek trzasnąłem). Olej rozgrzewał się do 135 stopni i znosił to doskonale- po zlaniu wygląda jak nówka sztuka. Wymieniłem go prowizorycznie, bo wiem, że powyżej 130 stopni olej traci swoje właściwości (teoretycznie). Masz jeszcze jakiekolwiek ale, kolego? P.S. To ze ktoś jeździ po mieście i rozgrzewa olej do 100 stopni oznacza, że nie miał jeszcze do czynienia z trudnymi warunkami.... Trudne warunki to pełen opór przez 7 godzin, jazda na 1,8 bara i 8000 obrotów i temperatura na zewnątrz + 38 stopni. To są trudne warunki. I na takich testowałem zarówno Motula, Mobila jak i valvo. Valvo to gówno. -------------------- 530---------------220koni
LC----------------230 koni Evolution V------496 koni V12--------------408 koni |
|
|
![]()
Post
#52
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 16 August 2006 Skąd: Starachowice ![]() |
brus, bez sensownie porównujesz oleje o różnych parametrach... Jak już bardzo chcesz coś testować to sprawdź 3 produkty 10/60 : Castrol, Orlen, Valvoline Ale ja tylko napisałem w odpowiedzi na post bezpośrednio nad moim (EDIT: nie ten bullita tylko korony ![]() To nie był żaden "test" i nie miał nim być ![]() Może mobil jest dobrym olejem, a mój silnik jest w złym stanie/nie lubi doładowania - co nie zmienia faktu, ze RSa 10w60 dolewam sobie 0.5l od wymiany do wymiany co 6000km i nawet przy ciągłym katowaniu nie ubywa go więcej niż 200ml/1000km, a szklanki nie cykają po kilku minutach ostrego upalania. Korona ma podobny silnik i również doładowany - brał pod uwagę dwa oleje które miałem (jeden mam nadal) w swoim silniku użytkowanym w ciężkich warunkach - więc napisałem jak to U MNIE wygląda - co w tym jest bez sensu ? Pozdrawiam -------------------- 2009 X5 3.5d
2004 E46 M3 S54B32 1997 E36 M3 S62B50 |
|
|
![]()
Post
#53
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 28 April 2008 Skąd: Drag Racing Strip ![]() |
trzeba przyznać że test Bullitta jest bardzo miarodajny natomiast zastanawiam sie gdzie osiągnął +38 st na zewnątrz przez 7h upalania bo chyba nie w PL
-------------------- American Muscle.
Pontiac Firebird Esprit '77 z LS1 |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#54
|
![]() |
Bez sensu jest, że opisujesz trzy różne produkty (0/40, 5/50 i 10/60) do rożnych zastosowań... w jednym silniku.
Skoro silnik jest mocno exploatowany to 10/60... jak jest to jakiś profi silnik to zalewa się np. Motula 20/60 |
|
|
![]()
Post
#55
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
Korona ma podobny silnik i również doładowany - brał pod uwagę dwa oleje które miałem (jeden mam nadal) w swoim silniku użytkowanym w ciężkich warunkach - więc napisałem jak to U MNIE wygląda - co w tym jest BEZ SENSU ? BEZ SENSU jest to że ty nie masz doładowania ![]() |
|
|
![]()
Post
#56
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... ![]() |
trzeba przyznać że test Bullitta jest bardzo miarodajny natomiast zastanawiam sie gdzie osiągnął +38 st na zewnątrz przez 7h upalania bo chyba nie w PL W weekend na Poznaniu na słońcu na torze było zmierzone 38 stopni. -------------------- 530---------------220koni
LC----------------230 koni Evolution V------496 koni V12--------------408 koni |
|
|
![]()
Post
#57
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 27 November 2006 Skąd: [SRB] Adam ![]() |
BEZ SENSU jest to że ty nie masz doładowania brus_ik ma doładowanie tyle że supercharger, zajżyj do działu projekty. Ale temat jest o olejach Skoro silnik jest mocno exploatowany to 10/60... No właśnie, tylko pytanie który ![]() |
|
|
![]()
Post
#58
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 16 August 2006 Skąd: Starachowice ![]() |
Bez sensu jest, że opisujesz trzy różne produkty (0/40, 5/50 i 10/60) do rożnych zastosowań... w jednym silniku. Skoro silnik jest mocno exploatowany to 10/60... jak jest to jakiś profi silnik to zalewa się np. Motula 20/60 Zgadzam się, że było by to bez sensu gdyby to był test olejów - ale nie był. Chyba nie dam się przekonać, że jest to bez sensu w kontekście tej konkretnej dyskusji ![]() BEZ SENSU jest to że ty nie masz doładowania ![]() Nie pitol Hubercik ![]() EDIT: "Lekko" zeszliśmy z tematu - z mojej strony EOT w kwestii "porównywania" mobila 5w50 do castrola 10w60 ![]() Pozdr. -------------------- 2009 X5 3.5d
2004 E46 M3 S54B32 1997 E36 M3 S62B50 |
|
|
![]()
Post
#59
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... ![]() |
Lej Motula. Nie pożałujesz. Licz się tylko z tym, ze trzeba go trochę częściej wymieniać.
-------------------- 530---------------220koni
LC----------------230 koni Evolution V------496 koni V12--------------408 koni |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#60
|
![]() |
CYTAT EDIT: "Lekko" zeszliśmy z tematu - z mojej strony EOT w kwestii "porównywania" mobila 5w50 do castrola 10w60 smile.gif Bez sensu jest porównywanie tych produktów.... bo są zupełnie różne i do innego zastosowania. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 01 July 2025 - 16:15 |