![]() |
![]() ![]() |
![]() |
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#101
|
![]() |
Eksploatacja torowa a uliczna to zupełnie inne światy... i nie ma sensu tego porównywać.
Na torze olek mam non-stop 120-130 stopni... na ulicy chwilowo skacze do 130. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#102
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... ![]() |
Problem w tym, że może chwilowo skoczyć Ci za bardzo i chwilowo nie masz smarowania. Chwilowy brak smarowania może przerodzić się w chwilowy obrót panewki a to w permanentne zwraczenie silnika.
Ale wiesz- próbować zawsze można- byle byś tylko opisał to na forum. -------------------- 530---------------220koni
LC----------------230 koni Evolution V------496 koni V12--------------408 koni |
|
|
![]()
Post
#103
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 21 December 2006 Skąd: Żyrardów ![]() |
bezduszny:
No dobra, a co by sie stało gdybym nie zatrzymał sie i nie spojrzał na wskazniki? I dalej bym po miescie jechał autem oporowo? Na pewno bym sporo wiecej dogrzał ten olej. I co wtedy? Bede go chciał zmienic na polecanego przez kilka osób Motula LeMans (20W60) coby sprawdzic na własnym uacie jakos olejów Valvo vs. Motul. Nurtuje mnie jednak czy wymiana chłodnicy oleju na wieksza moze przyniesc tu jakies efekty? Podobno Aquamist tez pomaga w takich sytuacjach - prawda to? -------------------- 885 60 50 40
|
|
|
![]()
Post
#104
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... ![]() |
Wymiana samego oleju na inny nie zmieni w stopniu znaczącym (jeśli w ogóle) temperatury silnika. Jedynie co to Motul ma wiekszą odporność temperaturową, ale niestety nie ma nic za darmo. Długość życia Motula 20 W 60 jest wyjątkowo krótka. W sporcie przyjmuje się, że po jednym evencie Motul jest do zmiany. Ja bym to przełożył na jakieś 5000 kilometrów ostrej ulicznej jazdy. Inne oleje takie jak Mobil 1 nieco wolniej się zużywają, ale nie mają tak doskonałej odporności temperaturowej.
Dodatkowa chłodnica na termostacie to świetna opcja która na pewno pomoże. Co do Aquamist'a- niezła bzdurę ktoś Ci sprzedał. -------------------- 530---------------220koni
LC----------------230 koni Evolution V------496 koni V12--------------408 koni |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#105
|
![]() |
Bullitt, sam wiesz, że nie ma samochodów idtiotoodpornych. Jeżeli właściciel nie zna umiaru i samochodem nie przygotowanym do bardzo ostrej jazdy jeździ... to nie ma co zwalać na olej tylko na brak rozumu u właściciela.
CYTAT Jedynie co to Motul ma wiekszą odporność temperaturową, ale niestety nie ma nic za darmo. Długość życia Motula 20 W 60 jest wyjątkowo krótka. W sporcie przyjmuje się, że po jednym evencie Motul jest do zmiany. Ja bym to przełożył na jakieś 5000 kilometrów ostrej ulicznej jazdy. Inne oleje takie jak Mobil 1 nieco wolniej się zużywają, ale nie mają tak doskonałej odporności temperaturowej. I tyle w temacie. Nic więcej dodać. |
|
|
![]()
Post
#106
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 21 December 2006 Skąd: Żyrardów ![]() |
CYTAT Dodatkowa chłodnica na termostacie to świetna opcja która na pewno pomoże. Dodatkowa? Ja myslałem o zmianie seryjnej na wieksza/wydajniejsza, a Ty piszesz o dodatkowej ![]() Akurat to ze Motul wytrzymuje 5000km to nie problem - akurat tyle rocznie robi moje S4 ![]() -------------------- 885 60 50 40
|
|
|
![]()
Post
#107
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... ![]() |
Dodatkowa? Ja myslałem o zmianie seryjnej na wieksza/wydajniejsza, a Ty piszesz o dodatkowej ![]() Akurat to ze Motul wytrzymuje 5000km to nie problem - akurat tyle rocznie robi moje S4 ![]() Zapomniałem, zę masz seryjną. Większa i jak sam określiłeś wydajniejsza jest jak najbardziej ok. Ja bym się nie patyczkował i jak tylko było by miejsce walił taką wielkości półtorej kartki A4. Ja nie wiem ile Motul wytrzymuje na ulicy- znowu to wszystko jest kwestia stylu jazdy, temperatury w jakiej pracuje silnik i olej, egt, Turbo/nie turbo itp. Ja u siebie wymieniam co 5koła km. -------------------- 530---------------220koni
LC----------------230 koni Evolution V------496 koni V12--------------408 koni |
|
|
![]()
Post
#108
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 21 December 2006 Skąd: Żyrardów ![]() |
A czy ma znaczenie jak jest ta chlodnica zasilana olejem (czyli że np. króćce musza byc koniecznie od dołu)? Czy mozna ja montowac dowolnie? Bo wiekszosc chłodnic ma zasilanie po dłużym boku, a my by wieksza raczej weszła w ta druga strone (krócce od boku)?
PS. Sprawdzałem przed chwila czy aby napewno chłodnica oleju działa i z całą pewnosci stwierdzam ze tak. Przy temp oleju 70st C nie mozna zbyt długo utrzymac na niej reki bo zaczyna parzyc. -------------------- 885 60 50 40
|
|
|
![]()
Post
#109
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 22 November 2002 Skąd: Stalowa Wola/Warszawa ![]() |
Ja w cromie turbo mialem krocce od strony silnika na pionowej sciance chlodnicy (dluzszy bok), moznaby tez zamontowac " na przelot" czyli we-wy naprzeciw siebie ale pewnie zmniejszylaby sie skutecznosc chlodzenia, bo olej szybko opuszczalby chlodnice pod wplywem cisnienia.
-------------------- Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
|
|
|
![]()
Post
#110
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sun, 16 March 2003 Skąd: Sweden ![]() |
Mobil 1 10/40 jest olejem uzywanym do najbardziej exploatowanych silnikow Mercedesa czyli silnikow Actrosow , taki tez idzie do nowych Sprinterow czy Vito.
Ja uzywam go od dluzszego czasu w moim M50b25 (nie extremalnie) i nemoge powiedziec nic zlego na temat tego oleju Ze wzgledu na to ze pracuje w MB olej wymieniam dwa razy czesciej anizeli zada tego komputer w aucie ![]() Np w sprinterze ktory jezdzi dla DHL robi sie to co 30 000 km (zalecane przez MB) i daje rade . Niesadze zeby takie auto jezdzilo spokojnie bo jak z dystrybucja jest sami wiecie . -------------------- E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#111
|
![]() |
|
|
|
![]()
Post
#112
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sun, 16 March 2003 Skąd: Sweden ![]() |
Uzywam oleju Mobil Delvac Mx Extra 10W-40 jest rekomendowany dla diesli jak i bezynowych silnikow pracujacych ze zwiekszonym obciazeniem
Jutro w pracy sprawdze dokladnie na beczkach spec. -------------------- E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft |
|
|
![]()
Post
#113
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 21 December 2006 Skąd: Żyrardów ![]() |
Pytanie do osób ujezdzajacych auta na Motulu 20W60 - czy uzywacie go równiez w zimie? Słyszałem ze tak gęstym olejem moga byc problemy w tej chłodniejszej porze roku. Jak jest u Was? Jakies negatywne skutki? Bo ja na Valvo nie miałem zadnych niemiłych przygód.
-------------------- 885 60 50 40
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#114
|
![]() |
pobierz ze strony Motul'a (lub dystrybutora) ulotkę informacyjna wraz z karta produktu... tam masz podana temperaturę płynności lub pompowalności oleju.
zobacz przy jakiej temperaturze olej będzie miał konsystencję miodu... i zgadnij, ile silnik będzie pracował "na sucho" zanim olej dotrze do wszystkich węzłów. |
|
|
![]()
Post
#115
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... ![]() |
Ja bym się nie bawił w zgadywanie tylko ocenił realne warunki w jakich porusza się samochód. Prosty przykład- moje Evo. To auto prawie nigdy nie stoi w temperaturze poniżej zera. Jeździ i owszem- ale nie stoi. Po rpostu używam je rzadko i garażuję w ciepłym miejscu. W zimie prawie nie jeżdżę. A jak już to nie zostawiam auta na dłużej niż 2 godziny. W efekcie jeźdźę na 20W 60. Bo nie robi mi to różnicy.
-------------------- 530---------------220koni
LC----------------230 koni Evolution V------496 koni V12--------------408 koni |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 03 July 2025 - 12:45 |