![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 14 November 2005 Skąd: Wawa ![]() |
Witam wszystkich.
Zakupiłem ostatnio sprężyny obniżające na przód OMP -40mm do mojej xsary. Sprężyny posiadają z jednej strony gęstsze zwoje (bardziej ściśnięte) a z drugiej rzadsze. Z tego co mi wiadomo sa to springi progresywne. I tu mam pytanie, jak powinny być zamontowana sprężyna na mcpersonie? Gęstszymi zwojami u góry, czy u dołu? Na sprężynie jest napis i jeśli wkładam sprężynę tak aby napis był prawidłową stroną to gęstsze zwoje są u dółu ale sprężyna układa się na mcpersonie jakby pod skosem i mam wrażenie, że nie układa się tak jak powinna. Jeśli zakładam gestymi zwojami u góry (napis jest do góry nogami) sprężyna pasuje bardzo dobrze. Więc jak to powino być? Bo co się kogoś pytam to słysze co innego. Sorki jeśli zamotałem ale nie potrafię inaczej tego opisać. -------------------- XSARA VTS 2.0 165KM -->TDI (engineering in progress)
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 17 February 2005 Skąd: Katowice ![]() |
obojętne, jak pasuje lepiej to zakładaj. To czy zwoje gęsto ułożone będą u góry czy na dole nie ma znaczenia, gdyż liczy sie progresywność pracy sprężyny jako całość, nie poszczególne zwoje. Utarło sie że zwoje gęściej ułożone powinny być na dole, ale nie jest to ZASADĄ.
-------------------- Szabana_Design
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
Chyba cos zle gadasz ze to obojetne. Sprezyny sie zaklada zawsze tak zeby napis byl dobrze. Poto te napisy sa wszystkie jednakowo a nie byle jak.
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 17 February 2005 Skąd: Katowice ![]() |
CYTAT("Misior":3vx87sch) Chyba cos zle gadasz ze to obojetne. Sprezyny sie zaklada zawsze tak zeby napis byl dobrze. Poto te napisy sa wszystkie jednakowo a nie byle jak.
napisy są tak jak ktoś je nalepił lub wygrawerował i nie są wyznacznikiem kierunku montażu. jakby ktoś na lusterku umieścił napis do góry nogami to usilnie starał byś sie zamontwać lusterko zgodnie z kierunkiem napisów??? No chyba nie, zamontował byś je tak, żeby pasowało. Skoro w wypadku tych sprężyn tak pasuje, to n ie maproblemu, gdyż jak pisałem, praca sprężyny polega na jej całosciowej charakterystyce a nie na charakterystyce poszczególnych zwojów. Dodam tutaj, że niektóre firmy tak projektują zwieszenia w swoich samochodach, że sprężyna daje sie zamontować tylko w jeden sposób (inne średnice montażowe) i wtedy nie mamy wyjścia. Spowodowane jest to wieloma względami zarówno technicznymi jak i montażowymi (brak miejsca, itp. itd.). -------------------- Szabana_Design
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
Mi sie wydaje ze jestes w bledzie. A pozatym widziales kiedys lusterko z napisami do góry nogami? Bo ja nie. Dosyc duzo montowalem roznych sprezyn i zawsze zakladalem napisami normalnie.
A to ze sprezyna w jedna strone lezy troche pod skosem to jest dla tego ze jak sie scisnie odpowiedno i skreci mcphersona przed zalozeniem, to pierwszy i ostatni zwoj sie uklada tak jak ma byc i wtedy jest OK. |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 22 January 2004 Skąd: bełchatów ![]() |
CYTAT("Misior":29xkmhjk) Dosyc duzo montowalem roznych sprezyn i zawsze zakladalem napisami normalnie. w instrukcji od moich Weitecow bylo pokazane i napisane zeby napisy byly do gory nogami. CYTAT("Szaba":29xkmhjk) Dodam tutaj, że niektóre firmy tak projektują zwieszenia w swoich samochodach, że sprężyna daje sie zamontować tylko w jeden sposób (inne średnice montażowe) i wtedy nie mamy wyjścia
i tego nalezy sie trzymac, jesli nie mozna postapic w sposob jak napisal Szaba to montowac obie jednakowo -------------------- „Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw ![]() |
najczesciej sprezyny pasuja tylko w jeden sposob i nie ma on nic wspolnego z kierunkiem drukowania na nich napisow
przymierz w jedna i w druga strone i sprawdz jak lepiej pasuja. ja najczesciej widywalem takie, ktore gestsze sa na gorze oraz jesli zlozysz je z seryjnymi amortyzatorami to na pewno bedzie super..... |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
Jesli ja jestem w bledzie i zle pisalem no to widocznie sie nie znam
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Super User Dołączył: Wed, 20 November 2002 Skąd: Łomża (podlaskie) ![]() |
Gęściej zwinięta strona sprężyny jest cięższa. Lepiej będzie zamontować ją w górze, wtedy masa nieresorowana będzie mniejsza.
-------------------- róbmy swoje.
Galancina 2.0 87r po reanimacji! Śmiga! |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 22 November 2002 Skąd: PŁOCK ![]() |
sprezyna bedzie pasowac tylko w jeden sposob, u mnie tak jest przynajmiej
-------------------- IBIZA 1.4 8V
16,93 ET__Bemowo 16.09.2006 |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 14 November 2005 Skąd: Wawa ![]() |
A więc tak, sprężynki pasują idealnie z napisem do góry nogami, gęściejsze zwoje są u góry, i tak zamontowałem springi.
Mam amorki Bilstein B4 i jest...porażka Auto podskakuje jak kangur. Przegrzebalem forum i myśle, że zdecyduje się na B6.. -------------------- XSARA VTS 2.0 165KM -->TDI (engineering in progress)
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
User Dołączył: Tue, 25 April 2006 ![]() |
ja jak mialem amory od innego silnika i sport. sprez. w aucie to tez mialem pileczke pinpongową na przodzie.. po zalozeniu dedykowanych amorow jest spokoj..
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 14 August 2006 Skąd: Żoliborz ![]() |
W wielu francuzach sprężyny można zamontować "w obu kierunkach". W przypadki OMP nie sugeruj się napisem, zakładaj gęstymi do góry skoro tak układa się właściwie. Jeżeli masz problem, zapraszam do "francuskiego" warsztatu.
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 17 August 2006 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("MARCIN--Ibiza":19uq7svh) sprezyna bedzie pasowac tylko w jeden sposob, u mnie tak jest przynajmiej
i z tym sie zgodze. u mnie weitec'i -40mm mozna bylo zamontowac tylko w jeden sposob. naciecia na mcphersonach i tylnych mocowaniach nie pozwalaly na montaz "upsidedown" pozdr spajki |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 02 June 2006 Skąd: okolice Warszawy ![]() |
pug maxi - ma racje, zaloz tak jak pasuja a nie jak napis pokazuje.
ja mam H&R i w jeden sposob chcialy wejsc. odwrotnie, z tego co pamietam, tez lezaly nierowno. -------------------- <b>wtryskiwacze: BOSCH 525cc wysokoomowe, Bosch 650cc, SIEMENS 630cc 1200cc Lucas niskoomowe</b> |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sun, 16 March 2003 Skąd: Sweden ![]() |
ja mam na swoim sprezyny lesjöfors i gesty zwuj wypadl na dole , a w inny sposob poprostu niepasuja
wiec sadze ze niema zasady, poprostu ma pasowac i tyle -------------------- E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
User Dołączył: Fri, 19 August 2005 Skąd: Sieradz ![]() |
Ja zakupilem takie sprezynki -40mm do forda pumy gdzie pasuja do montazu z dwoch stron, wiec jak je zamontowac tam gdzie sa gesciejsze zwoje ku gorze czy na dole ???[list]
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() FotoPstryk Dołączył: Wed, 02 March 2005 Skąd: Olsztyn ![]() |
z reguly miekkim na dol...
a instrukcji nie bylo??? -------------------- www.slubfotki.pl - Najszybszy fotograf ślubny
www.ictus.cba.pl - fajne fotki motoryzacyjne |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
User Dołączył: Fri, 19 August 2005 Skąd: Sieradz ![]() |
instrukcji nie bylo. Miekkim na dol czyli tam gdzie sa gesciejsze zwoje czy odwrotnie??
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() FotoPstryk Dołączył: Wed, 02 March 2005 Skąd: Olsztyn ![]() |
tam gdzie gesciej zezwojone powinno byc miekkie na tyle ze jedna reka powinienes to scisnac...
-------------------- www.slubfotki.pl - Najszybszy fotograf ślubny
www.ictus.cba.pl - fajne fotki motoryzacyjne |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 16 July 2025 - 11:30 |