![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 05 February 2006 Skąd: Poznań ![]() |
Rozumiem, czyli nie muszę się martwić kolejnymi kosztami. Bardzo się cieszę. Sprawdziłem maksimum przepływomierza w M3 3.0 i mam spory zapas – wystarczy spokojnie do 400 KM.
A co do tego doładowania 0,6 bar… Swoje ewentualne oczekiwania i tak musiałbym zmienić, na około 350 PS (według wyliczeń ciśnienie w granicach 0,42 bar), ponieważ silnik w M3 jest już seryjnie bardzo doprężony. Bałbym się doładowywać go w takich granicach. Przy mądrym użytkowaniu bez ingerencji w silnik wytrzyma 0.4-0.5 bar. Tego powinienem się trzymać . Reasumując o tym muszę pomyśleć (oprócz samego kompresora oczywiście): - flansze dolotowe i wylotowe z kompresora, - flansze mocujące SC do kopuły silnika, - pasek klinowy + kółko - kolektor ssący, gdyż nie zmieściłoby mi się wszystko pod maską, - elektronika. O czymś zapomniałem? Co mnie może zaskoczyć? Pozdrawiam, Maleckis. -------------------- Maleckis Motorsport
www.maleckis.com |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sun, 16 March 2003 Skąd: Sweden ![]() |
tu jest tresc PM.a jaki wyslalem do kolegi z forum na temat tego kompressora
czytalem mape i policzylem to szybko bez korekcji strat i temperatur sposub jest duzo prostszy ale sadze iz dziala dosc dokladnie tresc pm "z mapy wynika ze przy 12000 rmp kompressor osiaga 450 koni i to jest raczej jego max wiec teraz zby dobrze obliczyc kolo na kompresorze musisz powiedziec jaka moc max cie interesuje i obliczas rozmiar kola pasowego do max obrotow silnika np krecisz silnik do 8000 rmp i przy tych obrotach kompressor ma osiagnac 10600 obrotow aby osiagnac 350 koni wiec przelozenie jest proste 1.325 : 1" -------------------- E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft |
|
|
![]()
Post
#23
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 21 January 2005 ![]() |
Widze ze nam sie kolega ladnie do sezonu szykuje.....
A co do teorii i praktyki nalezy zapytac Wojtka - Honda Power, on cos na temat kompresorow wie. -------------------- Za szybko jechałem? Nie. Za nisko Pan leciał....
323 GTR user |
|
|
![]()
Post
#24
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 05 February 2006 Skąd: Poznań ![]() |
Kolega Kuba, o którym piszesz, przesłał mi tą wiadomość.
Czy te 450 koni przy 12 000 RPM kompresora wyczytałeś z mapy, na której pokazany jest stosunek "Power (HP)" do "Supercharger Speed"? Tylko, że ta moc to jest ta, którą SC zabierze z wału przy x obrotów SC... Czy może korzystałeś ze stosunku "Cubic Feet per minute" do "Supercharger Speed"? W jakimś starym temacie tłumaczyłeś, że ilość powietrza, które turbina może dostarczyć, mnożysz przez 10 i wychodzi mniej więcej możliwa moc do osiągnięcia. Tutaj zasada jest podobna? Resztę już rozumiem . PS. Artix, odbierz PW. Dzięki. -------------------- Maleckis Motorsport
www.maleckis.com |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 04 August 2025 - 02:30 |