Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V  < 1 2  
Reply to this topicStart new topic
> Supercharger
maleckis
post Mon, 13 Nov 2006 - 22:03
Post #21


Forum Killer
Dołączył: Sun, 05 February 2006
Skąd: Poznań





Rozumiem, czyli nie muszę się martwić kolejnymi kosztami. Bardzo się cieszę. Sprawdziłem maksimum przepływomierza w M3 3.0 i mam spory zapas – wystarczy spokojnie do 400 KM.

A co do tego doładowania 0,6 bar… Swoje ewentualne oczekiwania i tak musiałbym zmienić, na około 350 PS (według wyliczeń ciśnienie w granicach 0,42 bar), ponieważ silnik w M3 jest już seryjnie bardzo doprężony. Bałbym się doładowywać go w takich granicach. Przy mądrym użytkowaniu bez ingerencji w silnik wytrzyma 0.4-0.5 bar. Tego powinienem się trzymać .

Reasumując o tym muszę pomyśleć (oprócz samego kompresora oczywiście):
- flansze dolotowe i wylotowe z kompresora,
- flansze mocujące SC do kopuły silnika,
- pasek klinowy + kółko
- kolektor ssący, gdyż nie zmieściłoby mi się wszystko pod maską,
- elektronika.

O czymś zapomniałem? Co mnie może zaskoczyć?

Pozdrawiam,
Maleckis.


--------------------
Maleckis Motorsport
www.maleckis.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 13 Nov 2006 - 22:03
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
artix
post Mon, 13 Nov 2006 - 22:48
Post #22


Moderator
Dołączył: Sun, 16 March 2003
Skąd: Sweden





tu jest tresc PM.a jaki wyslalem do kolegi z forum na temat tego kompressora


czytalem mape i policzylem to szybko bez korekcji strat i temperatur sposub jest duzo prostszy ale sadze iz dziala dosc dokladnie

tresc pm

"z mapy wynika ze przy 12000 rmp kompressor osiaga 450 koni i to jest raczej jego max


wiec teraz zby dobrze obliczyc kolo na kompresorze musisz powiedziec jaka moc max cie interesuje i obliczas rozmiar kola pasowego do max obrotow silnika
np krecisz silnik do 8000 rmp i przy tych obrotach kompressor ma osiagnac 10600 obrotow aby osiagnac 350 koni

wiec przelozenie jest proste 1.325 : 1"


--------------------
E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft
Go to the top of the page
 
+Quote Post
STRYJA
post Mon, 13 Nov 2006 - 23:57
Post #23


Super User
Dołączył: Fri, 21 January 2005





Widze ze nam sie kolega ladnie do sezonu szykuje.....
A co do teorii i praktyki nalezy zapytac Wojtka - Honda Power, on cos na temat kompresorow wie.


--------------------
Za szybko jechałem? Nie. Za nisko Pan leciał....
323 GTR user
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maleckis
post Thu, 16 Nov 2006 - 16:22
Post #24


Forum Killer
Dołączył: Sun, 05 February 2006
Skąd: Poznań





Kolega Kuba, o którym piszesz, przesłał mi tą wiadomość.

Czy te 450 koni przy 12 000 RPM kompresora wyczytałeś z mapy, na której pokazany jest stosunek "Power (HP)" do "Supercharger Speed"? Tylko, że ta moc to jest ta, którą SC zabierze z wału przy x obrotów SC... Czy może korzystałeś ze stosunku "Cubic Feet per minute" do "Supercharger Speed"?
W jakimś starym temacie tłumaczyłeś, że ilość powietrza, które turbina może dostarczyć, mnożysz przez 10 i wychodzi mniej więcej możliwa moc do osiągnięcia. Tutaj zasada jest podobna?
Resztę już rozumiem .

PS. Artix, odbierz PW. Dzięki.


--------------------
Maleckis Motorsport
www.maleckis.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V  < 1 2
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 04 August 2025 - 02:30