![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 31 March 2005 Skąd: Piotrków Trybunalski ![]() |
mam kilka pytan do tego co pokazal FilipN
1.robil ktos to sam ?? jaka stal najlepiej ?? 2. gdy mamy zlozone te dwa kawalki razem to otwor w srodku ma taka sama srednice jak walek na ktorym sa osadzone satelity wiec jesli rozsuniemy te dwa kawalki to no wlasnie bedzie ok ?? robi sie wtedy wiekszy luz i nie ma chyba prowadzenia tego calego ustronstwa. nie bedzie nic stukac jesli bedziemy przyspieszac i zwalniac ?? 3.jakim olejem zalac tak zmodyfikowany dyfer ?? 4.jak dobrac sprezyny do tego ?? 5.wydaje to z siebie jakies dzwieki ?? 6.zywotnosc ?? -------------------- Usunięto kontrowersyjne treści. Profil pod obserwacją.
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
User Dołączył: Tue, 06 June 2006 Skąd: Pionki ![]() |
najbardziej mnie interesuje szacunkowa "sila" tych sprezyn wie ktos jakiego rzedu to sa sily ?
|
|
|
![]()
Post
#23
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 23 November 2004 Skąd: Kampinos ![]() |
Hmm
Jak to ma działać?? Z jakiego materiału powinno być wykonane lub jakiej obróbce utwardzającej powinno być poddane aby nie niszczyło sią i elementów skrzyni? Co do spręzyn to w zalezności chyba od posiadanego momentu trzeba dobrac sprężyny. Moze takie z sprzegła ale jakie?? -------------------- ...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie |
|
|
![]()
Post
#24
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 23 September 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
co do sprężyn to niestety nie wiem skąd je brał natomiast wiem, że udało się osiągnąć "spięcie" dyfra bardzo zbliżone do spięcia seryjnej, płytkowej szpery w Suprze MKIII... chłopcy mierzyli dynamometrem ilość Nm potrzebynych do "przełamania" szpery...
a co do materiału to : "the alloy is 4140" -------------------- we ride together, we die together...
|
|
|
![]()
Post
#25
|
|
User Dołączył: Thu, 08 June 2006 Skąd: wawa ![]() |
nadaje sie to do upalania po zakretach czy tylko w jezdzie na wprost sie sprawdza?[/quote]
pytanie jeszcze czy pomogło by na zakretach przednio napędówce. jak ma pomagać tylko na prostej to dziekuje no i jak poruszeniem sie po miescie?? |
|
|
![]()
Post
#26
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 November 2002 Skąd: Wołomin ![]() |
Co prawda mam dziś zaćmienia małe, ale czy ktoś może mi po polsku opisać jak to działa?
na jakiej zasadzie to spina półosie? Ośka satelitek, na którą montuje się urządzonko, jest nieruchoma (bo satelity kręcą się z przeciwnym do siebie zwrotem) Na ostatnim zdjęciu widać jakby dwie płytki napierały na koła w dyfrze, ale przecież z tego się nie bierze efekt szpery. [EDIT - właśnie z tąd się bierze, już rozumiem] w związku z tym: ciekawe jak długo wytrzyma seryjny dyfer z takim ciałem obcym szorującym po kołach -------------------- dragracingowy spiker do wynajęcia ;)
_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g |
|
|
![]()
Post
#27
|
|
User Dołączył: Thu, 08 June 2006 Skąd: wawa ![]() |
to moze ktos i powie najpierw jak działa normalna szpera ??
Added after 4 minutes: i czym sie różni normalna szpera od LSD ?? |
|
|
![]()
Post
#28
|
|
![]() Uno Racing Dołączył: Fri, 19 September 2003 Skąd: Opole ![]() |
niczym się nie różni ...
LSD to skrót angielskiej nazwy : limited slip differential -------------------- Be smart, drive safe, stay legal.
|
|
|
![]()
Post
#29
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 November 2002 Skąd: Wołomin ![]() |
CYTAT("author":2xwmfhaj) to moze ktos i powie najpierw jak działa normalna szpera ??
Jak działa szpera płytkowa, to było wyjaśnione kilka tematów poniżej - był post o stopniu "spięcia" szpery Kaaz. Szpera płytkowa działa podobnie, jak te sztabki wsadzane w dyfer, tzn. jest ileś powierzchni które o siebie trą. Tylko że tamte płytki są stworzone z myślą że będą o coś trzeć, przy projektowaniu kół dyfra raczej nikt nie myślał że tarcie bedzie występować akurat w tym miejscu (chociaż w sumie tarcie działa też na zęby przy normalej pracy) -------------------- dragracingowy spiker do wynajęcia ;)
_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g |
|
|
![]()
Post
#30
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 19 September 2005 Skąd: Przasnysz ![]() |
Odświeżam temat miał ktoś odczynienia z phantomgrip Jakie wrażenia opinie i czy nada sie do auta przednio napędowego o mocy od 300 do 400 km oczywiście auto z turbo. Mam do zrobienia tego sprężynki i wiem jak to wykonać ale nie wiem jak z żywotnością tego. Auto miało by jeździć normalnie po ulicach od czasu do czasu w palnik troszkę będzie dawane. A jeśli nie to, to co ? Oczywiście tak w granicach rozsądku cenowego. Pozdrawiam
-------------------- Probe 2.2 TURBO GT
|
|
|
![]()
Post
#31
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 18 October 2007 Skąd: Poznań ![]() |
Co do szper Świątka.... gadałem z nim na ten temat.... cena około 2tys zł. Cena niby spoko, ale powiedział mi że ta szpera nie nadaje się na ulice i nie daje na nią gwarancji............ a do tego jeszcze co 200-300 km serwis
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#32
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 09 March 2003 Skąd: Londyn ![]() |
Co do szper Świątka.... gadałem z nim na ten temat.... cena około 2tys zł. Cena niby spoko, ale powiedział mi że ta szpera nie nadaje się na ulice i nie daje na nią gwarancji............ a do tego jeszcze co 200-300 km serwis To jak ja jade na tor gdzies dalej na caly dzien to musze ja po drodze serwisowac?? Super.... ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#33
|
|
User Dołączył: Tue, 22 January 2008 Skąd: Bielsko-B ![]() |
Mechanizm typu phantom grip daje stały współczynnik tarcia który zależy tylko od sprężyn.
Szpera typu LSD posiada charakterystykę która zależy od tzw "current ramp angle" generalnie wygląda to tak że im wiekszy moment przyłożymy na koło talerzowe tym bardziej szpera spina. Moja szpera zaraz po założeniu "spinała statycznie" na 115 Nm po dwoch wyścigach parametr spadł do ok 70 Nm. |
|
|
![]()
Post
#34
|
|
![]() FotoPstryk Dołączył: Wed, 02 March 2005 Skąd: Olsztyn ![]() |
To jak ja jade na tor gdzies dalej na caly dzien to musze ja po drodze serwisowac?? Super.... ![]() ![]() hint -> laweta -------------------- www.slubfotki.pl - Najszybszy fotograf ślubny
www.ictus.cba.pl - fajne fotki motoryzacyjne |
|
|
![]()
Post
#35
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 19 September 2005 Skąd: Przasnysz ![]() |
A jakieś opinie od użytkowników phantomgrip ? Jak to działa daje rade ? Warto w ogóle to zakładać ? Pozdrawiam
-------------------- Probe 2.2 TURBO GT
|
|
|
![]()
Post
#36
|
|
![]() Administrator Dołączył: Thu, 10 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
A jakieś opinie od użytkowników phantomgrip ? Jak to działa daje rade ? Warto w ogóle to zakładać ? Pozdrawiam nie szpera tylko pseudo szpera -------------------- Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl
TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260 VERKLINE |
|
|
![]()
Post
#37
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 19 September 2005 Skąd: Przasnysz ![]() |
Wiem ale chodzi mi jak to sie ma z żywotnością tego ? Po torze nie latam a jeśli nawet kiedyś będe na nim to zapewne raz lub 2 razy w roku kilka wyścigów a tak poza tym to jazda na co dzień zda to egzamin ?
-------------------- Probe 2.2 TURBO GT
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 08 September 2025 - 16:10 |