Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V  < 1 2  
Reply to this topicStart new topic
> szpera
kamil.k
post Sun, 10 Sep 2006 - 22:40
Post #21


Forum Killer
Dołączył: Thu, 31 March 2005
Skąd: Piotrków Trybunalski





mam kilka pytan do tego co pokazal FilipN

1.robil ktos to sam ?? jaka stal najlepiej ??

2. gdy mamy zlozone te dwa kawalki razem to otwor w srodku ma taka sama srednice jak walek na ktorym sa osadzone satelity wiec
jesli rozsuniemy te dwa kawalki to no wlasnie bedzie ok ?? robi sie wtedy wiekszy luz i nie ma chyba prowadzenia tego calego ustronstwa.
nie bedzie nic stukac jesli bedziemy przyspieszac i zwalniac ??

3.jakim olejem zalac tak zmodyfikowany dyfer ??

4.jak dobrac sprezyny do tego ??

5.wydaje to z siebie jakies dzwieki ??

6.zywotnosc ??


--------------------
Usunięto kontrowersyjne treści. Profil pod obserwacją.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 10 Sep 2006 - 22:40
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
OHV
post Sun, 10 Sep 2006 - 23:10
Post #22


User
Dołączył: Tue, 06 June 2006
Skąd: Pionki





najbardziej mnie interesuje szacunkowa "sila" tych sprezyn wie ktos jakiego rzedu to sa sily ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zibi122
post Mon, 11 Sep 2006 - 10:27
Post #23


Forum Homee
Dołączył: Tue, 23 November 2004
Skąd: Kampinos





Hmm

Jak to ma działać??

Z jakiego materiału powinno być wykonane lub jakiej obróbce utwardzającej powinno być poddane aby nie niszczyło sią i elementów skrzyni?

Co do spręzyn to w zalezności chyba od posiadanego momentu trzeba dobrac sprężyny. Moze takie z sprzegła ale jakie??


--------------------
...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm
Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm
Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres
Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
FilipN
post Mon, 11 Sep 2006 - 13:43
Post #24


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 23 September 2003
Skąd: Warszawa





co do sprężyn to niestety nie wiem skąd je brał natomiast wiem, że udało się osiągnąć "spięcie" dyfra bardzo zbliżone do spięcia seryjnej, płytkowej szpery w Suprze MKIII... chłopcy mierzyli dynamometrem ilość Nm potrzebynych do "przełamania" szpery...

a co do materiału to :
"the alloy is 4140"


--------------------
we ride together, we die together...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
author
post Mon, 11 Sep 2006 - 16:25
Post #25


User
Dołączył: Thu, 08 June 2006
Skąd: wawa





nadaje sie to do upalania po zakretach czy tylko w jezdzie na wprost sie sprawdza?[/quote]

pytanie jeszcze czy pomogło by na zakretach przednio napędówce. jak ma pomagać tylko na prostej to dziekuje no i jak poruszeniem sie po miescie??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marlon
post Mon, 11 Sep 2006 - 16:41
Post #26


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 November 2002
Skąd: Wołomin





Co prawda mam dziś zaćmienia małe, ale czy ktoś może mi po polsku opisać jak to działa?
na jakiej zasadzie to spina półosie? Ośka satelitek, na którą montuje się urządzonko, jest nieruchoma (bo satelity kręcą się z przeciwnym do siebie zwrotem)
Na ostatnim zdjęciu widać jakby dwie płytki napierały na koła w dyfrze, ale przecież z tego się nie bierze efekt szpery.

[EDIT - właśnie z tąd się bierze, już rozumiem]
w związku z tym: ciekawe jak długo wytrzyma seryjny dyfer z takim ciałem obcym szorującym po kołach


--------------------
dragracingowy spiker do wynajęcia ;)

_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g
Go to the top of the page
 
+Quote Post
author
post Tue, 12 Sep 2006 - 06:45
Post #27


User
Dołączył: Thu, 08 June 2006
Skąd: wawa





to moze ktos i powie najpierw jak działa normalna szpera ??

Added after 4 minutes:

i czym sie różni normalna szpera od LSD ??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
LuiG
post Tue, 12 Sep 2006 - 07:54
Post #28


Uno Racing
Dołączył: Fri, 19 September 2003
Skąd: Opole





niczym się nie różni ...

LSD to skrót angielskiej nazwy : limited slip differential


--------------------
Be smart, drive safe, stay legal.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marlon
post Tue, 12 Sep 2006 - 09:26
Post #29


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 November 2002
Skąd: Wołomin





CYTAT("author":2xwmfhaj)
to moze ktos i powie najpierw jak działa normalna szpera ??

Jak działa szpera płytkowa, to było wyjaśnione kilka tematów poniżej - był post o stopniu "spięcia" szpery Kaaz.
Szpera płytkowa działa podobnie, jak te sztabki wsadzane w dyfer, tzn. jest ileś powierzchni które o siebie trą. Tylko że tamte płytki są stworzone z myślą że będą o coś trzeć, przy projektowaniu kół dyfra raczej nikt nie myślał że tarcie bedzie występować akurat w tym miejscu (chociaż w sumie tarcie działa też na zęby przy normalej pracy)


--------------------
dragracingowy spiker do wynajęcia ;)

_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bogdan9999
post Sun, 01 Mar 2009 - 02:45
Post #30


Forum Killer
Dołączył: Mon, 19 September 2005
Skąd: Przasnysz





Odświeżam temat miał ktoś odczynienia z phantomgrip Jakie wrażenia opinie i czy nada sie do auta przednio napędowego o mocy od 300 do 400 km oczywiście auto z turbo. Mam do zrobienia tego sprężynki i wiem jak to wykonać ale nie wiem jak z żywotnością tego. Auto miało by jeździć normalnie po ulicach od czasu do czasu w palnik troszkę będzie dawane. A jeśli nie to, to co ? Oczywiście tak w granicach rozsądku cenowego. Pozdrawiam


--------------------
Probe 2.2 TURBO GT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cocoloco
post Sun, 01 Mar 2009 - 08:53
Post #31


Rookie
Dołączył: Thu, 18 October 2007
Skąd: Poznań





Co do szper Świątka.... gadałem z nim na ten temat.... cena około 2tys zł. Cena niby spoko, ale powiedział mi że ta szpera nie nadaje się na ulice i nie daje na nią gwarancji............ a do tego jeszcze co 200-300 km serwis


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rottie
post Sun, 01 Mar 2009 - 19:20
Post #32


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 09 March 2003
Skąd: Londyn





CYTAT(cocoloco @ Sun, 01 Mar 2009 - 07:53) *
Co do szper Świątka.... gadałem z nim na ten temat.... cena około 2tys zł. Cena niby spoko, ale powiedział mi że ta szpera nie nadaje się na ulice i nie daje na nią gwarancji............ a do tego jeszcze co 200-300 km serwis

To jak ja jade na tor gdzies dalej na caly dzien to musze ja po drodze serwisowac?? Super.... huh.gif laugh.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dboryr
post Sun, 01 Mar 2009 - 21:27
Post #33


User
Dołączył: Tue, 22 January 2008
Skąd: Bielsko-B





Mechanizm typu phantom grip daje stały współczynnik tarcia który zależy tylko od sprężyn.
Szpera typu LSD posiada charakterystykę która zależy od tzw "current ramp angle"
generalnie wygląda to tak że im wiekszy moment przyłożymy na koło talerzowe tym bardziej
szpera spina.
Moja szpera zaraz po założeniu "spinała statycznie" na 115 Nm po dwoch wyścigach parametr spadł do ok 70 Nm.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ictus
post Sun, 01 Mar 2009 - 22:30
Post #34


FotoPstryk
Dołączył: Wed, 02 March 2005
Skąd: Olsztyn





CYTAT(rottie @ Sun, 01 Mar 2009 - 19:20) *
To jak ja jade na tor gdzies dalej na caly dzien to musze ja po drodze serwisowac?? Super.... huh.gif laugh.gif

hint -> laweta


--------------------
www.slubfotki.pl - Najszybszy fotograf ślubny
www.ictus.cba.pl - fajne fotki motoryzacyjne
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bogdan9999
post Sun, 01 Mar 2009 - 23:18
Post #35


Forum Killer
Dołączył: Mon, 19 September 2005
Skąd: Przasnysz





A jakieś opinie od użytkowników phantomgrip ? Jak to działa daje rade ? Warto w ogóle to zakładać ? Pozdrawiam


--------------------
Probe 2.2 TURBO GT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Albert
post Sun, 01 Mar 2009 - 23:34
Post #36


Administrator
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Warszawa





CYTAT(Bogdan9999 @ Sun, 01 Mar 2009 - 23:18) *
A jakieś opinie od użytkowników phantomgrip ? Jak to działa daje rade ? Warto w ogóle to zakładać ? Pozdrawiam


nie szpera tylko pseudo szpera


--------------------
Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl

TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260

VERKLINE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bogdan9999
post Sun, 01 Mar 2009 - 23:42
Post #37


Forum Killer
Dołączył: Mon, 19 September 2005
Skąd: Przasnysz





Wiem ale chodzi mi jak to sie ma z żywotnością tego ? Po torze nie latam a jeśli nawet kiedyś będe na nim to zapewne raz lub 2 razy w roku kilka wyścigów a tak poza tym to jazda na co dzień zda to egzamin ?


--------------------
Probe 2.2 TURBO GT
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V  < 1 2
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 08 September 2025 - 16:10