Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V  < 1 2  
Reply to this topicStart new topic
> Zbieżność a obnizony zawias
KP
post Fri, 18 Aug 2006 - 09:25
Post #21


User
Dołączył: Fri, 23 September 2005
Skąd: Poznań





pavel w gazetach nie piszą nieomylni, negatyw i pozytyw to pochylenie koła (od pionu!), a zbieżność lub ewentualnie rozbieżność to kąt pomiędzy płaszczyzną koła a osią podłużną samochodu. To są dwie różne płaszczyzny.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 18 Aug 2006 - 09:25
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
ali
post Fri, 18 Aug 2006 - 09:45
Post #22


Super User
Dołączył: Mon, 23 June 2003
Skąd: Poznan








Generalnie co do ustawiania to tak...

...przod ustawiony rozbieznie, auto jest bardziej ospale na ruchy kierownica, wrazenie jest jakby luzu na sterze (minimalne ruchy kiera na prawo i lewo od ustawienia na wprostu nei powoduja zmiany kierunku ruchu).
...przy zbieznym auto jest bardziej nerwowe i bardzo szybko reaguje na ruchy steru... generalnie na zbieznym trudniej sie jezdzi z wiekszymi predkosciami.

Co do pochylenia kola to zalezy to od przyczepnosci opon i nawierzchni, ja zawsze ustawialem 0,5 st negatywu i bylo dobrze, jak wczesniej jezdzilem chyba na 1,5 to na mokrym sie wyraznie bardziej slizgal.

I to tak mowie z wlasnego doswiadczenia... jak to jest.


--------------------
pozdrawiam
Jakub Jędrzejczak gg# 35335
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pavel
post Fri, 18 Aug 2006 - 09:47
Post #23


Moderator
Dołączył: Sat, 19 April 2003
Skąd: Kwidzyn/Grudziądz





KP ależ ja to doskonale rozumiem Rozróżniam pochylenie koła od zbiezności- obydwie te wartosci wyrazane są w stopniach, milimetrach lub radianach- dodatnich oraz ujemnych, dlatego zarowno pochylenie jak i zbieznosc moze być pozytywna lub negatywna (lub neutralna)


CYTAT("KP":3e379yoz)
pavelzbieżność lub ewentualnie rozbieżność to kąt pomiędzy płaszczyzną koła a osią podłużną samochodu


troche nie tak- nie ma czegos takiego jak zbiezność pojedynczego koła.

Zbieżność to róznica odległości przednich i tylnych krawędzi kół tej samej osi (widzianych od góry)- dokładnie tak jak na górnym rysunku powyzej, który przedstawia ujemną (negatywną) zbiezność


--------------------
zaciski hamulcowe BREMBO-renowacja-lakierowanie proszkowe-adaptery do zacisków BREMBO-serwis rajdowy RPP/RSMP/GSMP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pilatus
post Fri, 18 Aug 2006 - 11:23
Post #24


User
Dołączył: Sun, 29 December 2002
Skąd: Częstochowa/Piaseczno





CYTAT("pavel":3m73982g)
troche nie tak- nie ma czegos takiego jak zbiezność pojedynczego koła.

Chyba musisz troszkę poczytać o zbieżności połówkowej choćby [url=http://precyzja.pl/?l=pl&lv=daa:3m73982g]drugi link z google[/url:3m73982g]

pzdr
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pavel
post Fri, 18 Aug 2006 - 11:51
Post #25


Moderator
Dołączył: Sat, 19 April 2003
Skąd: Kwidzyn/Grudziądz





CYTAT("pilatus":37yt28n8)
połówkowej


połówkowej powiadasz.....

...... no tak- w końcu weekend przed nami


--------------------
zaciski hamulcowe BREMBO-renowacja-lakierowanie proszkowe-adaptery do zacisków BREMBO-serwis rajdowy RPP/RSMP/GSMP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_natenczas_*
post Fri, 18 Aug 2006 - 12:13
Post #26









CYTAT("ali":925rg7qk)
Generalnie co do ustawiania to tak...

...przod ustawiony rozbieznie, auto jest bardziej ospale na ruchy kierownica, wrazenie jest jakby luzu na sterze (minimalne ruchy kiera na prawo i lewo od ustawienia na wprostu nei powoduja zmiany kierunku ruchu).
...przy zbieznym auto jest bardziej nerwowe i bardzo szybko reaguje na ruchy steru... generalnie na zbieznym trudniej sie jezdzi z wiekszymi predkosciami.


Geometria zawieszenia, to sprawa skomplikowana, ale nie jest to nieznany żywioł. Tak jak już wspomniałem w poprzednim poście, zbieżność lub rozbieżność powinna być powiązana z pochyleniem koła i szerokością opony. Jeżeli pochylenie koła będzie 0, to zarówno zbieżność jak i rozbieżność będzie powodowała złe prowadzenie i zwiększone opory toczenia. Rakcja samochodu na niedopasowanie pochylenia kół do ich zbieżności będzie różna w różnych samochodach w zależności od konstrukcji układu.

Temat jest z rodzaju "rzeka", ale w prawidłowo skonstruowanym zawieszeniu, przy neutralnym pochyleniu koła ( 0 ) zbieżność powinna być również 0. Oczywiście pomijam przypadki radosnego rzeźbiarstwa w zawieszeniu, polegające choćby na zmianie ofsetu lub odsadzenia koła przez zastosowanie podkładek pod felgą.

.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
artix
post Fri, 18 Aug 2006 - 12:21
Post #27


Moderator
Dołączył: Sun, 16 March 2003
Skąd: Sweden





niezapominajcie o tym iz TO-in i TO-out ustawia sie w zaleznci od tego czy auto jest przednio czy tylnonapedowe
Go to the top of the page
 
+Quote Post
FUNCARVER
post Fri, 18 Aug 2006 - 17:49
Post #28


Rookie
Dołączył: Thu, 13 April 2006
Skąd: Kraków





podepne sie pod temat

wymienilem sprezyny serie na eibach prokit -30mm
amortyzatory pozostawilem serie, czy po tej zmianie zrobienie geometrii jest niezbedne i konieczne??
nic mi sie nie dzieje, leon jedzie proste i kiera nie bije??
zrobić czy olać??


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Misior
post Fri, 18 Aug 2006 - 18:32
Post #29


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 March 2006
Skąd: Małopolska





Wszystko wlasnie zalezy od rodzaju zawieszki tid. Jesli masz wahaczowe jak np w maluchu i jest nierówna "długość" wahacza dolnego i gornego to wtedy trzeba robic geometrie. A w nowych zawieszkach w niektorych wózkach nic sie nie zmienia po obnizeniu. Ja w moim gsi mialem obnizenie 70mm i nic sie nie dzialo a na geometrii niebylem.
Druga sprawa to teoria i praktyka. Tak jak pisze ali zalezy jak sie jezdzi. Kiedys pojechalem starym poczciwym maluszkiem na przeglad i kolo mi powiedzial ze jak sie tym autem da jezdzic jak jest 12mm rozbierznosci. Ale w polaczeniu z negatywami bylo OK, nie zcinalo opon ani nic. Wiec raz tak raz tak.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sparci
post Fri, 18 Aug 2006 - 21:10
Post #30


Frequent User
Dołączył: Fri, 10 February 2006
Skąd: Wieliczka





W lanosie niestety da się regulować tylko zbiezność katy kół są stałe i wynoszą według producenta -1 stopień z hakiem dopuszczalna różnica +-0,3 stopina więc jak wyjdą w tolerancji przewidzianej przez producenta to raczej niebędę próbował się bawić w rozwiercanie otworów w wachaczu a końcówki i sworznie mam ok tylko zastanawiam się jak z ustawieniem kół może w związku z tym że mam szerokie opony i fabrycznie koła w negatywie to może ustawię go troche rozbieżnie oczywiscie w tolerancji fabrycznej.


--------------------
Lanos C20XE 172km 218nm
Astra Coupe Bertone Z22SE
Yamaha YZF-R1
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pavel
post Fri, 18 Aug 2006 - 21:23
Post #31


Moderator
Dołączył: Sat, 19 April 2003
Skąd: Kwidzyn/Grudziądz





CYTAT("FUNCARVER":280828q2)
wymienilem sprezyny serie na eibach prokit -30mm
amortyzatory pozostawilem serie, czy po tej zmianie zrobienie geometrii jest niezbedne i konieczne??


wystarczy, ze pojedziesz do jakiegoś diagnosty i przejedziesz przez tzw. "płytę" (wiekszosc nowoczesnych stacji ją ma). Trwa to pare sekund, diagnosta być moze weźmie na piwo lub dwa. Wynik zobaczysz na wielkim wyswietlaczu, a diagnosta powie Ci czy trzeba coś ustawiac albo, że wszystko jest ok i nic nie trzeba ruszac


--------------------
zaciski hamulcowe BREMBO-renowacja-lakierowanie proszkowe-adaptery do zacisków BREMBO-serwis rajdowy RPP/RSMP/GSMP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sparci
post Sat, 19 Aug 2006 - 15:49
Post #32


Frequent User
Dołączył: Fri, 10 February 2006
Skąd: Wieliczka





Dzis zrobiłem sobie zbiezność i wyważyłem koła okazało się że auto było zbieżne co lepsze jedno koło było zbiezne a drugie rozbieżne i to dość mocno ustaiwłem sobie koła na lekko rozbieżne i zobaczymy co będzie ale puki co dopiero wróciłem z pracy i narazie jest ok znów jeżdzi jak po sznurku
CYTAT("pavel":2vnnb4fx)
wystarczy, ze pojedziesz do jakiegoś diagnosty i przejedziesz przez tzw. "płytę" (wiekszosc nowoczesnych stacji ją ma). Trwa to pare sekund, diagnosta być moze weźmie na piwo lub dwa. Wynik zobaczysz na wielkim wyswietlaczu, a diagnosta powie Ci czy trzeba coś ustawiac albo, że wszystko jest ok i nic nie trzeba ruszac

Przez jakiś czas miałem styczność z taka płyta na stacji diagnostycznej pracowałem w warsztacie przy stacji i powiem szczeże że jej wskazania dają dużo do życzenia płytam musi być czysta i koła też musisz najechać idealnie i przejechać bez ruszania kierownicą.
CYTAT("FUNCARVER":2vnnb4fx)
wymienilem sprezyny serie na eibach prokit -30mm
amortyzatory pozostawilem serie, czy po tej zmianie zrobienie geometrii jest niezbedne i konieczne??
nic mi sie nie dzieje, leon jedzie proste i kiera nie bije??
zrobić czy olać??

powiem tak z doswiadczenia wiem że samo wyjęcie mcphersona juz powoduje utratę zbieżności i może przestawić kierownicę a ty zmieniałeś wszystkie sprężyny więc wszystko było rozkręcone może wydawać ci się że jest ok a okaże się że scina gumy pozatym samochód który jest eksploatowany czyli cały czas jeżdzi a nie stoi w garażu też po jakimś czasie traci swoje ustawienia warto podjechać na zbiezność niekosztuje fortuny a wiesz że po zrobieniu będzie wszystko ok.


--------------------
Lanos C20XE 172km 218nm
Astra Coupe Bertone Z22SE
Yamaha YZF-R1
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V  < 1 2
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 21 June 2025 - 19:36