![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 23 September 2005 Skąd: Poznań ![]() |
pavel w gazetach nie piszą nieomylni, negatyw i pozytyw to pochylenie koła (od pionu!), a zbieżność lub ewentualnie rozbieżność to kąt pomiędzy płaszczyzną koła a osią podłużną samochodu. To są dwie różne płaszczyzny.
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 23 June 2003 Skąd: Poznan ![]() |
![]() ![]() Generalnie co do ustawiania to tak... ...przod ustawiony rozbieznie, auto jest bardziej ospale na ruchy kierownica, wrazenie jest jakby luzu na sterze (minimalne ruchy kiera na prawo i lewo od ustawienia na wprostu nei powoduja zmiany kierunku ruchu). ...przy zbieznym auto jest bardziej nerwowe i bardzo szybko reaguje na ruchy steru... generalnie na zbieznym trudniej sie jezdzi z wiekszymi predkosciami. Co do pochylenia kola to zalezy to od przyczepnosci opon i nawierzchni, ja zawsze ustawialem 0,5 st negatywu i bylo dobrze, jak wczesniej jezdzilem chyba na 1,5 to na mokrym sie wyraznie bardziej slizgal. I to tak mowie z wlasnego doswiadczenia... jak to jest. -------------------- pozdrawiam
Jakub Jędrzejczak gg# 35335 |
|
|
![]()
Post
#23
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 19 April 2003 Skąd: Kwidzyn/Grudziądz ![]() |
KP ależ ja to doskonale rozumiem Rozróżniam pochylenie koła od zbiezności- obydwie te wartosci wyrazane są w stopniach, milimetrach lub radianach- dodatnich oraz ujemnych, dlatego zarowno pochylenie jak i zbieznosc moze być pozytywna lub negatywna (lub neutralna)
CYTAT("KP":3e379yoz) pavelzbieżność lub ewentualnie rozbieżność to kąt pomiędzy płaszczyzną koła a osią podłużną samochodu
troche nie tak- nie ma czegos takiego jak zbiezność pojedynczego koła. Zbieżność to róznica odległości przednich i tylnych krawędzi kół tej samej osi (widzianych od góry)- dokładnie tak jak na górnym rysunku powyzej, który przedstawia ujemną (negatywną) zbiezność -------------------- zaciski hamulcowe BREMBO-renowacja-lakierowanie proszkowe-adaptery do zacisków BREMBO-serwis rajdowy RPP/RSMP/GSMP
|
|
|
![]()
Post
#24
|
|
User Dołączył: Sun, 29 December 2002 Skąd: Częstochowa/Piaseczno ![]() |
CYTAT("pavel":3m73982g) troche nie tak- nie ma czegos takiego jak zbiezność pojedynczego koła.
Chyba musisz troszkę poczytać o zbieżności połówkowej choćby [url=http://precyzja.pl/?l=pl&lv=daa:3m73982g]drugi link z google[/url:3m73982g] pzdr |
|
|
![]()
Post
#25
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 19 April 2003 Skąd: Kwidzyn/Grudziądz ![]() |
CYTAT("pilatus":37yt28n8) połówkowej
połówkowej powiadasz..... ...... no tak- w końcu weekend przed nami -------------------- zaciski hamulcowe BREMBO-renowacja-lakierowanie proszkowe-adaptery do zacisków BREMBO-serwis rajdowy RPP/RSMP/GSMP
|
|
|
gość_natenczas_* |
![]()
Post
#26
|
![]() |
CYTAT("ali":925rg7qk) Generalnie co do ustawiania to tak...
...przod ustawiony rozbieznie, auto jest bardziej ospale na ruchy kierownica, wrazenie jest jakby luzu na sterze (minimalne ruchy kiera na prawo i lewo od ustawienia na wprostu nei powoduja zmiany kierunku ruchu). ...przy zbieznym auto jest bardziej nerwowe i bardzo szybko reaguje na ruchy steru... generalnie na zbieznym trudniej sie jezdzi z wiekszymi predkosciami. Geometria zawieszenia, to sprawa skomplikowana, ale nie jest to nieznany żywioł. Tak jak już wspomniałem w poprzednim poście, zbieżność lub rozbieżność powinna być powiązana z pochyleniem koła i szerokością opony. Jeżeli pochylenie koła będzie 0, to zarówno zbieżność jak i rozbieżność będzie powodowała złe prowadzenie i zwiększone opory toczenia. Rakcja samochodu na niedopasowanie pochylenia kół do ich zbieżności będzie różna w różnych samochodach w zależności od konstrukcji układu. Temat jest z rodzaju "rzeka", ale w prawidłowo skonstruowanym zawieszeniu, przy neutralnym pochyleniu koła ( 0 ) zbieżność powinna być również 0. Oczywiście pomijam przypadki radosnego rzeźbiarstwa w zawieszeniu, polegające choćby na zmianie ofsetu lub odsadzenia koła przez zastosowanie podkładek pod felgą. . |
|
|
![]()
Post
#27
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sun, 16 March 2003 Skąd: Sweden ![]() |
niezapominajcie o tym iz TO-in i TO-out ustawia sie w zaleznci od tego czy auto jest przednio czy tylnonapedowe
|
|
|
![]()
Post
#28
|
|
![]() Rookie Dołączył: Thu, 13 April 2006 Skąd: Kraków ![]() |
podepne sie pod temat
wymienilem sprezyny serie na eibach prokit -30mm amortyzatory pozostawilem serie, czy po tej zmianie zrobienie geometrii jest niezbedne i konieczne?? nic mi sie nie dzieje, leon jedzie proste i kiera nie bije?? zrobić czy olać?? -------------------- |
|
|
![]()
Post
#29
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
Wszystko wlasnie zalezy od rodzaju zawieszki tid. Jesli masz wahaczowe jak np w maluchu i jest nierówna "długość" wahacza dolnego i gornego to wtedy trzeba robic geometrie. A w nowych zawieszkach w niektorych wózkach nic sie nie zmienia po obnizeniu. Ja w moim gsi mialem obnizenie 70mm i nic sie nie dzialo a na geometrii niebylem.
Druga sprawa to teoria i praktyka. Tak jak pisze ali zalezy jak sie jezdzi. Kiedys pojechalem starym poczciwym maluszkiem na przeglad i kolo mi powiedzial ze jak sie tym autem da jezdzic jak jest 12mm rozbierznosci. Ale w polaczeniu z negatywami bylo OK, nie zcinalo opon ani nic. Wiec raz tak raz tak. |
|
|
![]()
Post
#30
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 10 February 2006 Skąd: Wieliczka ![]() |
W lanosie niestety da się regulować tylko zbiezność katy kół są stałe i wynoszą według producenta -1 stopień z hakiem dopuszczalna różnica +-0,3 stopina więc jak wyjdą w tolerancji przewidzianej przez producenta to raczej niebędę próbował się bawić w rozwiercanie otworów w wachaczu a końcówki i sworznie mam ok tylko zastanawiam się jak z ustawieniem kół może w związku z tym że mam szerokie opony i fabrycznie koła w negatywie to może ustawię go troche rozbieżnie oczywiscie w tolerancji fabrycznej.
-------------------- Lanos C20XE 172km 218nm
Astra Coupe Bertone Z22SE Yamaha YZF-R1 |
|
|
![]()
Post
#31
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 19 April 2003 Skąd: Kwidzyn/Grudziądz ![]() |
CYTAT("FUNCARVER":280828q2) wymienilem sprezyny serie na eibach prokit -30mm
amortyzatory pozostawilem serie, czy po tej zmianie zrobienie geometrii jest niezbedne i konieczne?? wystarczy, ze pojedziesz do jakiegoś diagnosty i przejedziesz przez tzw. "płytę" (wiekszosc nowoczesnych stacji ją ma). Trwa to pare sekund, diagnosta być moze weźmie na piwo lub dwa. Wynik zobaczysz na wielkim wyswietlaczu, a diagnosta powie Ci czy trzeba coś ustawiac albo, że wszystko jest ok i nic nie trzeba ruszac -------------------- zaciski hamulcowe BREMBO-renowacja-lakierowanie proszkowe-adaptery do zacisków BREMBO-serwis rajdowy RPP/RSMP/GSMP
|
|
|
![]()
Post
#32
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 10 February 2006 Skąd: Wieliczka ![]() |
Dzis zrobiłem sobie zbiezność i wyważyłem koła okazało się że auto było zbieżne co lepsze jedno koło było zbiezne a drugie rozbieżne i to dość mocno ustaiwłem sobie koła na lekko rozbieżne i zobaczymy co będzie ale puki co dopiero wróciłem z pracy i narazie jest ok znów jeżdzi jak po sznurku
CYTAT("pavel":2vnnb4fx) wystarczy, ze pojedziesz do jakiegoś diagnosty i przejedziesz przez tzw. "płytę" (wiekszosc nowoczesnych stacji ją ma). Trwa to pare sekund, diagnosta być moze weźmie na piwo lub dwa. Wynik zobaczysz na wielkim wyswietlaczu, a diagnosta powie Ci czy trzeba coś ustawiac albo, że wszystko jest ok i nic nie trzeba ruszac Przez jakiś czas miałem styczność z taka płyta na stacji diagnostycznej pracowałem w warsztacie przy stacji i powiem szczeże że jej wskazania dają dużo do życzenia płytam musi być czysta i koła też musisz najechać idealnie i przejechać bez ruszania kierownicą. CYTAT("FUNCARVER":2vnnb4fx) wymienilem sprezyny serie na eibach prokit -30mm
amortyzatory pozostawilem serie, czy po tej zmianie zrobienie geometrii jest niezbedne i konieczne?? nic mi sie nie dzieje, leon jedzie proste i kiera nie bije?? zrobić czy olać?? powiem tak z doswiadczenia wiem że samo wyjęcie mcphersona juz powoduje utratę zbieżności i może przestawić kierownicę a ty zmieniałeś wszystkie sprężyny więc wszystko było rozkręcone może wydawać ci się że jest ok a okaże się że scina gumy pozatym samochód który jest eksploatowany czyli cały czas jeżdzi a nie stoi w garażu też po jakimś czasie traci swoje ustawienia warto podjechać na zbiezność niekosztuje fortuny a wiesz że po zrobieniu będzie wszystko ok. -------------------- Lanos C20XE 172km 218nm
Astra Coupe Bertone Z22SE Yamaha YZF-R1 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 21 June 2025 - 19:36 |