Shoutbox 0 nowych PW 


7 Stron V  < 1 2 3 4 5 > »   
Closed TopicStart new topic
> dlaczego turbodiesle nie kręcą się wysoko?
Adik G
post Wed, 07 Jun 2006 - 23:09
Post #41


Super User
Dołączył: Fri, 16 January 2004
Skąd: Poznań





Kolejna dyskusja o wyższości świąt wielkanocnych nad bożym narodzeniem...

Jeździłem benzynami 2- i 4-suwowymi, 2, 3, 4 i 6 cylindrowymi, w tym także Hondy. Jeździłem dieslami 4 i 6 cylindrowymi z turbo i bez. W związku z tym uważam że mogę zając skromne stanowisko w sprawie

Przykład z mojego podwórka, kumpel ma Avensiaka 1,6 120km, ja mam Vectre 2,2 DTI 125km i pomimo takiej samej mocy Toyka kumpla dostaje baty, pomimo że jest duzo lżejsza. O ile jeszcze do 100 idziemy w miarę równo, to w trasie stres ja mam dużo mniejszy bo wyprzedzanie moim jest znacznie łatwiejsze. A na autostradzie moja brytfanna daje 215 licznikowe, a kumpla japoniec ok. 180... Nie wspomnę o spalaniu przy wyższych prędkościach;-D

Przyznajcie Panowie że diesel rządzi ;-D

Pzdr!


--------------------
***Jest: X5 5.0i; S80 2,5T; R1200 GSA***
***Było: Trabi 601 deLuxe; Polonez; Nexia; Asia Rocsta 2,2D; P 306 1,8 aut.; Fabia 1,4; Vectra 2,2DTI; AR GT 3,2 V6***
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 07 Jun 2006 - 23:09
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
dzik
post Wed, 07 Jun 2006 - 23:20
Post #42


Forum Homee
Dołączył: Wed, 08 December 2004
Skąd: Warszawa





Adik, jesli kumpla avensich jedzie tylko 180 max to poszukalbym w nim koni.
Panowie, vti vs tdi rzucielem z tego powodu ze tdi ma ponad DWA RAZY WIEKSZY wasz ukochany moment, wiec powinien nie dac szans vti, a jak sie okazuje jesli da to nie z dwukrotnie wieksza przewaga. Gdyby wartosc momentu na SILNIKU byla tak decydujacy to przeciwnikiem dla tdi powinien byc stocowy 1.4tdi lub 90konny.
W tej samej budzie przy tej samej mocy diesel vs benzyna czesto wygrywa diesel, ale z powodu wlasnie sredniej mocy ktorej ma wiecej, ale nie z powodu momentu.


--------------------
Dzik zawsze pozdrawia.
- Clio stage 0.5 = 172->161->166(ET14.9)->184(ET?)->??(ET14.3)-> seria
- R5 blue, 2.0 16 - 160KM
- R5 black 1.4t mpi
- R5 red 1.4t
- R5 silver 1.4t
Zycie jest za krotkie zeby jezdzic dieslem
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vRS
post Wed, 07 Jun 2006 - 23:23
Post #43


Forum Killer
Dołączył: Mon, 06 February 2006
Skąd: Warszał





Dzik ty musiałeś od diesla jakieś straszne baty zebrać żeś taki zacięty


--------------------
Michał [vRS]
Manual Devil
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lato7
post Wed, 07 Jun 2006 - 23:25
Post #44


Frequent User
Dołączył: Mon, 23 June 2003
Skąd: Fabriano





A jak to sie ma do zakresu obrotow uzytecznych w dieslu vs benzyna?


--------------------
amateurs built the arc , proffesionals built titanic
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vRS
post Wed, 07 Jun 2006 - 23:25
Post #45


Forum Killer
Dołączył: Mon, 06 February 2006
Skąd: Warszał





Co do Vmax Avensisa to ja miałem Corolle 1.6 vvti i nie chciała iść szybciej niż licznikowe 190 więc Avensis 1.6 i 180 to całkiem niezły wynik. Chyba z górki było


--------------------
Michał [vRS]
Manual Devil
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dzik
post Wed, 07 Jun 2006 - 23:27
Post #46


Forum Homee
Dołączył: Wed, 08 December 2004
Skąd: Warszawa





CYTAT("vRS":1q3389dv)
Dzik ty musiałeś od diesla jakieś straszne baty zebrać żeś taki zacięty


Wrecz przeciwnie.
Ja do diesli nic nie mam, przeciez przyznaje ze czesto przy tej samej mocy bedzie przewaga diesla, ale mowienie ze moment na silniku decyduje o przyspieszeniu to wiedza na poziomie auto-swiata
Mnie caly czas tez rozwalaja kalkulacje ze xKM w takiej budzie nie zrobi jakiegos tam czasu, zawsze jest mowa o wartosiach max.


--------------------
Dzik zawsze pozdrawia.
- Clio stage 0.5 = 172->161->166(ET14.9)->184(ET?)->??(ET14.3)-> seria
- R5 blue, 2.0 16 - 160KM
- R5 black 1.4t mpi
- R5 red 1.4t
- R5 silver 1.4t
Zycie jest za krotkie zeby jezdzic dieslem
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RUfi
post Thu, 08 Jun 2006 - 07:58
Post #47


Forum Clubber
Dołączył: Sat, 26 October 2002
Skąd: WWA





CYTAT("Sam_niewiem":2mv9bazq)
CYTAT("RUfi":2mv9bazq)

Bo te VTI mają więcej mocy na kołach, a za to odpowiedzialna już jest skrzynia biegów. O czym wszyscy zapominają. Proste?


Kurde, jakaś nowość, skrzynia biegów odpowiedzialna za moc na kołach?
W celu sprostowania skrzynia nie ma wpływu na moc na kołach tylko na moment. Moc jest taka sama jak na silniku minus straty. Skrzynia biegów zwiększa MOMENT na kołach w stosunku do tego co jest na silniku.


Zanim zaczniejsz się przypierdalać, to proponuje cofnać się kilka postów wyżej, dokąłdnie przeczytać o czym była dyskusja i czego sie tyczyła moja wypowiedz, a potem sie przypierdalac. Jak przeczytasz 20 razy i nadal nie bedziesz wiedział o co chodziło, to wyjaśniam.

CHODZIŁO MI O MOC NA KOŁACH A NIA NA SILNIKU,

trochę nie zręcznie to ujałem, co potem sam powiedziałem, ale jak ogólnie wiadomo.

Ale skoro jesters taki expert to zapewne tez wiesz, że moc wynika z momentu i takie pojęcie jak moc na kołach jaknajbardziej istnieje.




Co do całej dyskusji to przypomina mi sie ta, jak niektórym ciezko było uwierzyć, że Ibiza 1.9 TDI 130KM po programie, robi na ćwiartkę podobne czasy jak CTR.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kras
post Thu, 08 Jun 2006 - 08:04
Post #48


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 10 April 2005
Skąd: WWA/Tripolis





Ja chciałbym jedynie zauważyć że Ibiza jest autem sporo mniejszym od CTR. Tutaj raczej należałoby porównywać czasy Golfów czy Leonów po programach...a jakoś nawet 150PD zrobiony na 18x tak super nie jeździ.
Punkt 2 to że CTRa zawsze też można zrobić (łatwo się podkręca, i wcale nie tak drogo to kosztuje...ot zwykła Hondata K100 za cenę podobną do chipa doda spokojnie ze 30-40KM w pewnych punktach wykresu i dobre 15KM w piku), odelżyć itp. Bo powiedzenie że Ibiza 130PD po wirusie, odelżona jeździ podobne czasy jak seryjny, nieodelżony CTR to żadne porównanie.


--------------------
Kra$
And JDM again... :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sam_niewiem
post Thu, 08 Jun 2006 - 09:05
Post #49


User
Dołączył: Mon, 28 February 2005





[quote="RUfi
Zanim zaczniejsz się przypierdalać, to proponuje cofnać się kilka postów wyżej, dokąłdnie przeczytać o czym była dyskusja i czego sie tyczyła moja wypowiedz, a potem sie przypierdalac. Jak przeczytasz 20 razy i nadal nie bedziesz wiedział o co chodziło, to wyjaśniam.

CHODZIŁO MI O MOC NA KOŁACH A NIA NA SILNIKU,

trochę nie zręcznie to ujałem, co potem sam powiedziałem, ale jak ogólnie wiadomo.

Ale skoro jesters taki expert to zapewne tez wiesz, że moc wynika z momentu i takie pojęcie jak moc na kołach jaknajbardziej istnieje.
[/quote]

Dziękuje za wyrazy uznania w Twoich słowach, ale ja jestem skromnym człowiekiem, którego krew zalewa jak widzi jakie głupoty wypisują "znawcy" na różnego rodzaju forach internetowych, a potem inni "znawcy" przekazują tą wiedzę dalej i wychodzą takie kwiatki jak "skrzynia biegów zwiększająca/zmniejszająca moc na kołach".
Więc expercie jeszcze raz Ci tłumaczę - zastosowana skrzynia biegów nie ma najmniejszego wpływu na moc na kołach - moc na kołach to zawsze moc na silniku minus straty.
Podstawy fizyki i zasada działania reduktora:
Moment_wej*obroty_wej = Moment_wyj*obroty_wyj (pomijając straty)
A iloczyn momentu i obrotów to moc.
Więc Moc_wej = Moc_wyj.
Przełożenia skrzyni biegów i przełożenie główne wpływa na moment na kołach.[/b]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dzik
post Thu, 08 Jun 2006 - 09:17
Post #50


Forum Homee
Dołączył: Wed, 08 December 2004
Skąd: Warszawa





CYTAT("RUfi":3kbydq4h)
CHODZIŁO MI O MOC NA KOŁACH A NIA NA SILNIKU,


Rufi, ja tez rozumiem ze napisales ze skrzynia zmienia moc na kolach. Jesli pominiemy roznice strat pomiedzy przelozeniami to moc na kolach jest taka sama na I-ce i na V-tce. Na V-tce moment na kolach spada, ale oborty rosna wiec w wyniku moc jes taka sama.


--------------------
Dzik zawsze pozdrawia.
- Clio stage 0.5 = 172->161->166(ET14.9)->184(ET?)->??(ET14.3)-> seria
- R5 blue, 2.0 16 - 160KM
- R5 black 1.4t mpi
- R5 red 1.4t
- R5 silver 1.4t
Zycie jest za krotkie zeby jezdzic dieslem
Go to the top of the page
 
+Quote Post
YRK
post Thu, 08 Jun 2006 - 09:33
Post #51


User
Dołączył: Sun, 12 June 2005
Skąd: Warszawa





CYTAT("Kras":8hbvl2dx)
Ja chciałbym jedynie zauważyć że Ibiza jest autem sporo mniejszym od CTR. Tutaj raczej należałoby porównywać czasy Golfów czy Leonów po programach...a jakoś nawet 150PD zrobiony na 18x tak super nie jeździ.


Mniejszym? A jakie znaczenie ma tu np. długość? Ibiza 130PD waży właściwie tyle samo co CTR...


--------------------
pzdr
Jarek
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Albert
post Thu, 08 Jun 2006 - 09:46
Post #52


Administrator
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Warszawa





Najważniejszy jest momen na kołach ... reszta jest nie ważna ... przynajmniej jeżeli chodzi o przyśpieszanie ....


--------------------
Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl

TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260

VERKLINE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RUfi
post Thu, 08 Jun 2006 - 09:46
Post #53


Forum Clubber
Dołączył: Sat, 26 October 2002
Skąd: WWA





CYTAT("dzik":ppfgkaje)
CYTAT("RUfi":ppfgkaje)

CHODZIŁO MI O MOC NA KOŁACH A NIA NA SILNIKU,


Rufi, ja tez rozumiem ze napisales ze skrzynia zmienia moc na kolach. Jesli pominiemy roznice strat pomiedzy przelozeniami to moc na kolach jest taka sama na I-ce i na V-tce. Na V-tce moment na kolach spada, ale oborty rosna wiec w wyniku moc jes taka sama.


Zdaje sobie sprawę, że topchę niezręcznie to napisałem.

Cały zcas chodziło mi o moment, tylko jakoś sie sam potem w tym zagmatwałem.

Dzieki z sprostowanie.

Pozdr.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Owko
post Thu, 08 Jun 2006 - 14:29
Post #54


don padre
Dołączył: Thu, 18 September 2003
Skąd: officially Boat.





pytanie do krupina i yrka: macie skrzynie 6tki, czy 5tki?


--------------------
Giulia/i3/S40/e36

'Who controls the past controls the future. Who controls the present controls the past'.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MIVEC
post Thu, 08 Jun 2006 - 15:42
Post #55


Super User
Dołączył: Sat, 22 April 2006
Skąd: Warszawa





CYTAT("dzik":1xnqyvqk)
mowienie ze moment na silniku decyduje o przyspieszeniu to wiedza na poziomie auto-swiata

Po pierwsze- nie mowilem ze moment na silniku...tyczylo sie to ogolnych zasad...
A po drugie-jesli tak myslisz to chyba Twoja wiedza jest na poziomie DD-reportera...
CYTAT("Albert":1xnqyvqk)
Najważniejszy jest momen na kołach ... reszta jest nie ważna ... przynajmniej jeżeli chodzi o przyśpieszanie ....


--------------------
www.maciejkintop.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
L5turbo
post Thu, 08 Jun 2006 - 15:47
Post #56


Frequent User
Dołączył: Wed, 01 February 2006
Skąd: Białystok





czyli ta wysoka niekrecalnosc diesli jest ograniczana szybkoscią spalania mieszanki?

Czy mam też rozumieć, że dzięki temu, ze mieszanka spala się wolniej, diesle uzyskują wysokie momenty obrotowe, ponieważ mieszanka spalając się jakoś efektywniej (dłużej) utrzymuje wysokie cisnienie nad tłokiem w trakcie suwu pracy?

P.S. a odnośnie przyspieszeń to diesle mają zazwyczaj masakryczną przewagę momentu obrotowego w porównaniu z podobnej mocy benzyniakiem (2* 3* wyższy moment), to nic, ze tylko do 4k obr. Przy sciganiu pomimo, ze benzyniak wysokoobrotowy ciągnie powiedzmy jeszcze na niskim biegu (lepsze przelozenie momentu na koła), a dieselek juz musiał zapuścić wyższy (juz ma słabsze przelozenie momentu na koła) , to i tak pomimo tego faktu moment na kołach dieselka przewyzsza moment przekazywany przez benzyniaka wo. co za tym idzie w tej chwili dieselek ma lepsze przyśpieszenie (juz pomijam mase pojazdów itp itp).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KruPin
post Thu, 08 Jun 2006 - 16:14
Post #57


Forum Killer
Dołączył: Sat, 21 June 2003
Skąd: Płock/W-wa





CYTAT("Owko":2abkz1za)
pytanie do krupina i yrka: macie skrzynie 6tki, czy 5tki?


6-tki, ale jest miedzy nami roznica:

Pierwsze "glowne" przelozenie (biegi 1-3) mamy identyczne, ale drugie (4-6) ja mam dluzsze, i co za tym idzie, znacznie gorsze na 1/4.


--------------------
Forum Leasing.pl

TDIRACINGTEAM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Owko
post Thu, 08 Jun 2006 - 16:31
Post #58


don padre
Dołączył: Thu, 18 September 2003
Skąd: officially Boat.





chodziło mi o coś innego. To, że masz skrzynię 6-tkę powoduje, że jesteś w stanie zrobić taki sam czas na 1/4 jak VTI o podobnych paramatrach masa i moc. Gdybyś miał skrzynię 5-tkę, to nie było by o tym mowy ze względu na długość biegów.


--------------------
Giulia/i3/S40/e36

'Who controls the past controls the future. Who controls the present controls the past'.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dzik
post Thu, 08 Jun 2006 - 16:39
Post #59


Forum Homee
Dołączył: Wed, 08 December 2004
Skąd: Warszawa





CYTAT("L5turbo":21x0gag9)
P.S. a odnośnie przyspieszeń to diesle mają zazwyczaj masakryczną przewagę momentu obrotowego w porównaniu z podobnej mocy benzyniakiem (2* 3* wyższy moment), to nic, ze tylko do 4k obr. Przy sciganiu pomimo, ze benzyniak wysokoobrotowy ciągnie powiedzmy jeszcze na niskim biegu (lepsze przelozenie momentu na koła), a dieselek juz musiał zapuścić wyższy (juz ma słabsze przelozenie momentu na koła) , to i tak pomimo tego faktu moment na kołach dieselka przewyzsza moment przekazywany przez benzyniaka wo. co za tym idzie w tej chwili dieselek ma lepsze przyśpieszenie (juz pomijam mase pojazdów itp itp).


3x wyzszy moment w dieslu
Dobre benzyniaki NA maja moment w kolicach 90-100Nm z litra, czasami ciut wiecej. Ale doladowane maja juz znacznie wiecej, spokojnie ponad 200 z litra.
Sam mam 1.4 z momentem 240Nm ale to wstep
W podawanym tutaj za przyklad 1.9 tdi mamy okolo 400, ale po programie.

Wysoki moment w turbo benzynach i dieslach to zasluga doladowania. Diesle maja seryjnie stosunkowo male sprezarki w porownaniu do pojemnosci, dlatego doladowanie pojawia sie wczesnie, mozna miec 200Nm z litra i jest fajnie. W turbo benzynach jest podobnie.
Bez doladowania nie przeskoczymy pewnych wartosci z tego powodu ze do spalania potrzebne jest powietrze, bez pomocy turbo duzo powietrza nie wpadnie i momentu nie bedzie.
Zerknij na moment w dieslu bez doladowania, np 1.9 sdi, cale 128Nm.
Poszukaj wykresow na tym forum turbo benzynek i znajdziesz bez problemu wyniki ponad 200Nm z litra.

Moze bedziemy porownywac wersje NA i turbo benzyn i diesli.
Chetnie poczekam az moje clio wciagnie jakis wolnossacy diesel o pojemnosci do 2.0


--------------------
Dzik zawsze pozdrawia.
- Clio stage 0.5 = 172->161->166(ET14.9)->184(ET?)->??(ET14.3)-> seria
- R5 blue, 2.0 16 - 160KM
- R5 black 1.4t mpi
- R5 red 1.4t
- R5 silver 1.4t
Zycie jest za krotkie zeby jezdzic dieslem
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pele
post Thu, 08 Jun 2006 - 16:43
Post #60


Super User
Dołączył: Mon, 19 July 2004
Skąd: WWA





porownujac auta i chcac je zrownac tak ogolnie powinno sie na pierwszym miejscu postawic przydatnosc takiego auta a na drugim jego wygode i prowadzenie.

NIE WAGE !!! To wlasnie kolejny minus dyzli ze waza od ******.

Chcac miec auto kompaktowe ktore prowadzi sie jak CTR jest wygodne jak CTR i pojemne jak CTR, i zadajac pytanie czy bedzie tak samo szybkie jak CTR po kiego wala porownywac mam Ibize czy Fabie, ktore nie spelniaja wszystkich najwazniejszych kryteriow.

A teraz 3 grosze od siebie: jak ktos chce tanim kosztem miec auto "szybkie i wygodne" niech wybierze benzyne...
...a jak ktos chce tluc ponad 30kkm rocznie autem "szybkim, a niekoniecznie wygodnym" - wybierajac ropniaka niech nie krzyczy ze jest "lepsiejszy" od tego pierwszego.

CYTAT
Chetnie poczekam az moje clio wciagnie jakis wolnossacy diesel o pojemnosci do 2.0

od tego powinnismy zaczac cala te rozmowe

na przykladzie Ibizy przecietne 1.2 loi jak psa 1.9 SDI
Go to the top of the page
 
+Quote Post

7 Stron V  < 1 2 3 4 5 > » 
Closed TopicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 00:01