Shoutbox 0 nowych PW 


15 Stron V  « < 3 4 5 6 7 > »   
Closed TopicStart new topic
> Ciekawe projekty z Mario Tuning Garage- Update 22.04.2012
Raceboy
post Fri, 29 Feb 2008 - 13:04
Post #81


Moderator
Dołączył: Sat, 19 November 2005
Skąd: From Hell





Maleckis - jutro jest DynoDay w GEKO, wpadnij się shamować. Zaczynamy o 9:00. Więcej info na gg lub PW smile.gif


--------------------
"We are made of emotions(...)It's only a question of finding the way to experience them." - Ayrton Senna
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 29 Feb 2008 - 13:04
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Mario
post Fri, 29 Feb 2008 - 17:39
Post #82


Forum Homee
Dołączył: Sat, 21 December 2002
Skąd: Płock





Dzięki za miłe słowa Panowie.
Co do M3 Turbo to właścicel auta powiedział że opisze projekt więc nie będę wybiegał przed szereg.


--------------------
Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo,
2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG
wiecek1@neostrada.pl gg 5424844
Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
uki82
post Fri, 29 Feb 2008 - 19:31
Post #83


Forum Killer
Dołączył: Mon, 11 June 2007
Skąd: WG





CYTAT(Mario @ Wed, 16 May 2007 - 21:04) *
A teraz kolejna mała pipka <!-- s:D --><!-- s:D --> .
Jest to tak zwany exhaust clamp pod sondę lambda.
Przyjemna i użyteczna rzecz do montażu sondy przy strojeniu auta.
[url=http://imageshack.us:1su07hfg][img]

Całość wykonana z kwasówki



Ciekawe rzeczy kolego Mario tworzysz.

Ale mam pytanko, w jaki sposób używa się exhaust clamp?? Czy to wkłada się w rurę wydechową i tym motylkiem przykręca się całe urządzonko co by nie wyleciało?? Nigdy nie widziałem w jaki sposób się tego używa. Przepraszam za pewnie głupie pytanie.


--------------------
A4 Allroad 3.0TDI
KTM 520EXC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mario
post Fri, 29 Feb 2008 - 21:46
Post #84


Forum Homee
Dołączył: Sat, 21 December 2002
Skąd: Płock





CYTAT(uki82 @ Fri, 29 Feb 2008 - 19:31) *
Ciekawe rzeczy kolego Mario tworzysz.

Ale mam pytanko, w jaki sposób używa się exhaust clamp?? Czy to wkłada się w rurę wydechową i tym motylkiem przykręca się całe urządzonko co by nie wyleciało?? Nigdy nie widziałem w jaki sposób się tego używa. Przepraszam za pewnie głupie pytanie.

Dokładnie tak jak piszesz ale wcześniej wkręcasz w exhaus clamp sondę szerokopasmową


--------------------
Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo,
2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG
wiecek1@neostrada.pl gg 5424844
Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
uki82
post Sat, 01 Mar 2008 - 08:30
Post #85


Forum Killer
Dołączył: Mon, 11 June 2007
Skąd: WG





Jasne że sonde trzeba wkręcić. smile.gif

A jeszcze mam takie pytanie dotyczące umiejscowienia sondy szerokopasmowej. Wykonane przez Ciebie exhaust clamp pozwala zamontować sondę w każdym aucie. a czy można zamontować ją zaraz za kolektorem wydechowym jeżeli oczywiście wukonany jest odpowiedni gwint pod nią?? Czy są jakieś przeciwwskazania co do montażu sondy szerokopasmowej bliżej silnika jak np temperatura???


--------------------
A4 Allroad 3.0TDI
KTM 520EXC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
korona
post Sat, 01 Mar 2008 - 08:58
Post #86


Forum Homee
Dołączył: Mon, 27 November 2006
Skąd: [SRB] Adam





CYTAT(Mario @ Fri, 29 Feb 2008 - 21:46) *
Dokładnie tak jak piszesz ale wcześniej wkręcasz w exhaus clamp sondę szerokopasmową


Mario apropos tego ustrojstwa: dlaczego jest to kawałek prostej rury a nie takie coś jak innovate ma w swojej ofercie czyli rurka z powrotem do wydechu. Jest to podobno by wyeliminować fałszywe odczyty, czy w tym przypadku nic takiego nie obserwujecie?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mario
post Sat, 01 Mar 2008 - 10:33
Post #87


Forum Homee
Dołączył: Sat, 21 December 2002
Skąd: Płock





Nie jest git.
Już kilka osób jeździ na moich pipkach laugh.gif i odczyty są jak najbardziej poprawne


--------------------
Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo,
2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG
wiecek1@neostrada.pl gg 5424844
Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pinin
post Sat, 01 Mar 2008 - 11:00
Post #88


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 24 November 2004
Skąd: Warszawa - Wawer





CYTAT
Nie jest git.
Już kilka osób jeździ na moich pipkach laugh.gif i odczyty są jak najbardziej poprawne


Kilka firm które zajmują się modami jak i strojeniem z takiego patentu też korzysta i nikt nie narzeka wink.gif


--------------------
| Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento

www.facebook.com/dragracingsafety
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maleckis
post Mon, 03 Mar 2008 - 14:20
Post #89


Forum Killer
Dołączył: Sun, 05 February 2006
Skąd: Poznań





Ja również korzystam z exhaust clamp Mariusza. Przy silnym wietrze na wolnych obrotach, kiedy samochód stoi w miejscu, i podczas bardzo powolnej jazdy wyniki są fałszowane - pomimo, że AFR jest stały, jego odczyt przez sondę szerokopasmową jest strasznie pofalowany. Gdy nie ma silnego wiatru albo stoję w garażu wszystko jest OK.


--------------------
Maleckis Motorsport
www.maleckis.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mombasa
post Thu, 13 Mar 2008 - 21:06
Post #90


Rookie
Dołączył: Wed, 28 April 2004
Skąd: warszawa





Mario! chcialbym troche odetkac mojego "potwora" jaki +/- to bedzie koszt? (biorac pod uwage ze sciagales od mnie na macie ;P )
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mario
post Fri, 14 Mar 2008 - 15:32
Post #91


Forum Homee
Dołączył: Sat, 21 December 2002
Skąd: Płock





Info poszło na gg smile.gif


--------------------
Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo,
2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG
wiecek1@neostrada.pl gg 5424844
Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mario
post Wed, 20 Aug 2008 - 15:06
Post #92


Forum Homee
Dołączył: Sat, 21 December 2002
Skąd: Płock





Doszedł nowy projekt ale umieszczam go w nowym poście.
Link wstawiam tu żeby wszystkie prace pozbierać do kupy wink.gif
http://www.streetracing.pl/forum/Kolejne-B...ock-t57673.html


--------------------
Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo,
2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG
wiecek1@neostrada.pl gg 5424844
Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mario
post Wed, 27 Aug 2008 - 16:40
Post #93


Forum Homee
Dołączył: Sat, 21 December 2002
Skąd: Płock





Witam.
Wstawię narazie tylko jedną z części którą wykonałem do nowego projektu "ŻONA"
Sporo się do tej pory namęczyłem przy AUDI A3 1.8T APP mojej żony.
Oczywiście projekt robiony jest wbrew jej woli bo seryjne 180KM spokojnie jej wystarcza co codziennej jazdy, szczególnie że nie przekracza 4500obr ale uznałem że jak dostanie 150 dodatkowych KM to się chyba też nie pogniewa laugh.gif
Oto kolektor rurowy wykonany pod nowe turbo T3/T4.
Jeszcze go nie pospawałem do końca bo był robiony na stole a nie na aucie i istnieje możliwość że będę go musiał ciut poprawić wink.gif
Tulipan-miejsce gdzie schodzą się wszystkie rury to chyba najgorszy element do wykonania.
Jak go zrobimy to reszta już jakoś idzie oczywiście jeżeli mamy trochę wyobraźni przestrzennej i nie boimy się jej użyć wink.gif






















Na koniec wspawana zostanie tulejka pod EGT żeby podczas jazdy moja żonka mogła obserwować wszystkie parametry auta wink.gif

Pozdrawiam


--------------------
Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo,
2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG
wiecek1@neostrada.pl gg 5424844
Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kamilbike
post Wed, 27 Aug 2008 - 19:57
Post #94


Forum Homee
Dołączył: Mon, 20 November 2006
Skąd: Warszawa





Na ostatniej fotce kolektor wyglada jak glowa barana biggrin.gif


--------------------
Reklama na forum jest możliwa jedynie na określonych warunkach.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kefirsky
post Thu, 28 Aug 2008 - 05:09
Post #95


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2003
Skąd: Niepolska





Śledzę Twoje projekty od samego początku i jestem pod wrażeniem tego jak szybko się rozwijasz. Ale...i tu też pytanie...czy zamiast takich masywnych flansz nie lepiej jest wykonać pojedyńcze, małe flansze lub tą dużą poprzecinać. Kiedyś było dużo na ten temat na forum, ale widzę, że albo fizyka się zmieniła, albo to jednak nie problem (odkształcanie itp.). Tulipan ładny...w końcu dla żony.
Czy po spawaniu kolektora planujesz powierzchnie flansz? Może to już czepialstwo, ale czy nie ładniej byłoby flanszę pod turbo zaokrąglić?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joker
post Thu, 28 Aug 2008 - 11:40
Post #96


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





Postaraj się Mario, żeby kobiety się nie dowiedziały jakie jest Twoje hobby poza zawodem. Bo jak się dowiedzą, że się grzebiesz w smarach, a później w ich .... smile.gif to wiesz smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mario
post Thu, 28 Aug 2008 - 11:56
Post #97


Forum Homee
Dołączył: Sat, 21 December 2002
Skąd: Płock





Dzięki Kefirsky.
Flansze można lekko ponacinać bo gdybyś je całkowicie oddzielił-poprzecinał wtedy każda flanszka poszła by w inną stronę i miałbyś duże problemy żeby kolektor wsadzić na silnik.
Jeżele kolekotr jest rurowy i spawany był na silniku czy matrycy to naprężenia, które powstały są całkiem znośne i podczas dokręcania go do głowicy nie będzie problemów ze szczelnością.
Natomiast jeżeli flansza podczas spawania się wygnie i przykręcenie kolektora wymaga siły podczas dokręcania to kolektor należy bezwzględnie splanować.
Jeżeli chodzi o duże kolektory do silników R6 to praktycznie zawsze dobrze jest splanować taki kolekrtor.
Tego kolektora nie będę planował bo jest prosty i również nie będę nacinał.
Flanszę można zaokrąglić, kolektor zrobić na lustro itd.. tylko po co skoro wszystko będzie ukryte pod taśmą termoodporną a kolektor położony za silnikiem gdzie nawet nikt nie zobaczy że to nierdzewny-baran wink.gif

W smarach nie grzebię bo mam manię czystych rąk (jak każdy lekarz) i podczas pracy ręce muszę mieć czyste.
Jeżeli trzeba coś zrobić "mocno brudego" to obecnie zatrudniam mechanika hobbystę i mam spokój wink.gif
Mam niestety b. mało czasu na tuning więc robię wszystko podczas urlopu.
Jeszcze nigdy nie zrobiłem tłumika samochodowego.
Więc może jeden z najbliższych projektów to będzie tłumik sportowy.
2 lata poznawałem schematy budowy tłumików różnych firm jak magnaflow, supersprint i inne , rok zbierałem kontakty i może zacznę robić tłumiki na zamówienie.
Produkty najwyższej jakości a materiały użyte do wypełnień pochodzą prosto ze stajni Ferrari i Lamborghini więc zwykłe włókno szklane to to nie będzie a odporności na temp nawet 1100 stopni biggrin.gif
P.S Do aut typu Merc czy BMW używa się wypełniaczy o odporności 400 stopni a do sportowych, rajdowych tak 700 stopni więc jak widać zapasy będą olbrzymie
Pozdrawiam


--------------------
Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo,
2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG
wiecek1@neostrada.pl gg 5424844
Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joker
post Thu, 28 Aug 2008 - 12:24
Post #98


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





CYTAT(Mario @ Thu, 28 Aug 2008 - 10:56) *
W smarach nie grzebię bo mam manię czystych rąk (jak każdy lekarz) i podczas pracy ręce muszę mieć czyste.
Jeżeli trzeba coś zrobić "mocno brudego" to obecnie zatrudniam mechanika hobbystę i mam spokój wink.gif


To był żart, doskonale wiem jak wygląda Twoja praca, wierz mi smile.gif
A za to co robisz 'po godzinach' to tylko pogratulować.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mario
post Fri, 24 Apr 2009 - 17:51
Post #99


Forum Homee
Dołączył: Sat, 21 December 2002
Skąd: Płock





Witam po przerwie, sporo się działo.
Będę wstawiał po trochę z ciekawostek żeby każdy dla siebie mógł coś wyszukać.
Postanowiłem wreszcie zabrać się za produkcję tłumików.
Od 6 lat bawię się hobbystycznie w sekcje tłumików zarówno naszych polskich tunerów jak i zagranicznych.
Pociąłem już sporo tłumiczków od supersprintów, remusów przez magnaflow i kończąć na MG bo tych z allegro nawet nie oglądam.
Chciałem się dowiedzieć jak wykonać sportowy tłumik żeby był on niezawodny ale i cichy.
Najsłabszym ogniwem jest tu wypełniacz.
Konstrukcje tłumików są podobne ale to co wpływa na ich żywotność to właśnie wypełniacz.

Wypełniacze które stosuje radzą sobie z temp do 750 oraz do 1100stopni i nie jest to żadna wełna z OBI czy wata szklana ale profesjonalny wypełniacz który sprowadzam z tego samego źródła co Ferrari więc produkt powinien być dobry smile.gif

Co jest potrzebne do produkcji tłumików a więc na początek postanowiłem wykonać wpełni automatyczną zawijarkę do blach czyli walcarkę.
Profesjonalna maszyna kosztuje 10-20tyś zł więc postanowiłem zbudawać ją własnoręcznie ograniczając koszty do 20% cool.gif
Następnie musiałem kupić tokarkę- samoróbkę ale do wyoblania będzie się nadawać
Tokarka po dodatkowych przeróbkach będzie działała za wyoblarkę do tworzenia dennic.
Tu macie film pokazujący pi razy drzwi o co w tym chodzi
http://www.youtube.com/watch?v=UP_gq1ahrmk
Dalsze problemy skąd wytrzasnąć koła z blachy nierdzewnej i tu albo uśmiechamy się do firmy która posiada wycinarkę laserową albo nożyce krążkowe albo wariant 2
kupujemy wycinarkę plazmową biggrin.gif
Ja kupiłem 100 Amperową (cięcie stali do 35mm a jakościowe do 25mm) tylko trzymając uchwyt w ręku nie wytniemy niczego idealnie więc musimy kupić lub zrobić cyrkiel do wycinarki plazmowej żeby móc powycinać koła.
Może za 2 miesiące zbuduję sobie maszynę cnc pod plazmę i wszystko będzie się wycinało automatycznie tylko zaczynam się zastanawiać po co ja to wszystko robię skoro mój zawód ogranicza mi czas na tuning do prawie ZERA.

Tyle wstępu więc żeby obudzić towarzystwo nareszcie zdjęcia.
Dennice-faza wstępna bo muszę jeszcze popracować nad ich wyglądem czy kształtem wyoblone i wycięte ręcznie plazmą







A teraz zawijanie rur






Jeden z wypełniaczy - nić długość kilometrów więc nie do wydmuchania (reszta zdjęc niestety nie do udostępnienia ze względu na "know how" by MTG wink.gif




No i mamy tłumik środkowy









A tu przy zastosowaniu innych dennic tłumik końcowy









Pozdrawiam i czekam na wasze opinie oraz sugestie co do wyglądu dennic


--------------------
Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo,
2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG
wiecek1@neostrada.pl gg 5424844
Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jagus
post Fri, 24 Apr 2009 - 18:47
Post #100


Super User
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: pomorze





a jak wykonac na tej "tokarce" tlumik plaski??
czy raczej masz juz cos w zanadrzu na inne ksztalty niz okragle?


--------------------
najwazniejsze aby nasze dzieci mialy bogatych rodzicow
Go to the top of the page
 
+Quote Post

15 Stron V  « < 3 4 5 6 7 > » 
Closed TopicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 30 June 2025 - 02:26