![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#81
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 19 November 2005 Skąd: From Hell ![]() |
Maleckis - jutro jest DynoDay w GEKO, wpadnij się shamować. Zaczynamy o 9:00. Więcej info na gg lub PW
![]() -------------------- "We are made of emotions(...)It's only a question of finding the way to experience them." - Ayrton Senna
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#82
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 21 December 2002 Skąd: Płock ![]() |
Dzięki za miłe słowa Panowie.
Co do M3 Turbo to właścicel auta powiedział że opisze projekt więc nie będę wybiegał przed szereg. -------------------- Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo, 2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG wiecek1@neostrada.pl gg 5424844 Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów... |
|
|
![]()
Post
#83
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 11 June 2007 Skąd: WG ![]() |
A teraz kolejna mała pipka <!-- s:D --><!-- s:D --> . Jest to tak zwany exhaust clamp pod sondę lambda. Przyjemna i użyteczna rzecz do montażu sondy przy strojeniu auta. [url=http://imageshack.us:1su07hfg][img] Całość wykonana z kwasówki Ciekawe rzeczy kolego Mario tworzysz. Ale mam pytanko, w jaki sposób używa się exhaust clamp?? Czy to wkłada się w rurę wydechową i tym motylkiem przykręca się całe urządzonko co by nie wyleciało?? Nigdy nie widziałem w jaki sposób się tego używa. Przepraszam za pewnie głupie pytanie. -------------------- A4 Allroad 3.0TDI
KTM 520EXC |
|
|
![]()
Post
#84
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 21 December 2002 Skąd: Płock ![]() |
Ciekawe rzeczy kolego Mario tworzysz. Ale mam pytanko, w jaki sposób używa się exhaust clamp?? Czy to wkłada się w rurę wydechową i tym motylkiem przykręca się całe urządzonko co by nie wyleciało?? Nigdy nie widziałem w jaki sposób się tego używa. Przepraszam za pewnie głupie pytanie. Dokładnie tak jak piszesz ale wcześniej wkręcasz w exhaus clamp sondę szerokopasmową -------------------- Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo, 2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG wiecek1@neostrada.pl gg 5424844 Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów... |
|
|
![]()
Post
#85
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 11 June 2007 Skąd: WG ![]() |
Jasne że sonde trzeba wkręcić.
![]() A jeszcze mam takie pytanie dotyczące umiejscowienia sondy szerokopasmowej. Wykonane przez Ciebie exhaust clamp pozwala zamontować sondę w każdym aucie. a czy można zamontować ją zaraz za kolektorem wydechowym jeżeli oczywiście wukonany jest odpowiedni gwint pod nią?? Czy są jakieś przeciwwskazania co do montażu sondy szerokopasmowej bliżej silnika jak np temperatura??? -------------------- A4 Allroad 3.0TDI
KTM 520EXC |
|
|
![]()
Post
#86
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 27 November 2006 Skąd: [SRB] Adam ![]() |
Dokładnie tak jak piszesz ale wcześniej wkręcasz w exhaus clamp sondę szerokopasmową Mario apropos tego ustrojstwa: dlaczego jest to kawałek prostej rury a nie takie coś jak innovate ma w swojej ofercie czyli rurka z powrotem do wydechu. Jest to podobno by wyeliminować fałszywe odczyty, czy w tym przypadku nic takiego nie obserwujecie? |
|
|
![]()
Post
#87
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 21 December 2002 Skąd: Płock ![]() |
Nie jest git.
Już kilka osób jeździ na moich pipkach ![]() -------------------- Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo, 2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG wiecek1@neostrada.pl gg 5424844 Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów... |
|
|
![]()
Post
#88
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 24 November 2004 Skąd: Warszawa - Wawer ![]() |
CYTAT Nie jest git. Już kilka osób jeździ na moich pipkach ![]() Kilka firm które zajmują się modami jak i strojeniem z takiego patentu też korzysta i nikt nie narzeka ![]() -------------------- | Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento www.facebook.com/dragracingsafety |
|
|
![]()
Post
#89
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 05 February 2006 Skąd: Poznań ![]() |
Ja również korzystam z exhaust clamp Mariusza. Przy silnym wietrze na wolnych obrotach, kiedy samochód stoi w miejscu, i podczas bardzo powolnej jazdy wyniki są fałszowane - pomimo, że AFR jest stały, jego odczyt przez sondę szerokopasmową jest strasznie pofalowany. Gdy nie ma silnego wiatru albo stoję w garażu wszystko jest OK.
-------------------- Maleckis Motorsport
www.maleckis.com |
|
|
![]()
Post
#90
|
|
![]() Rookie Dołączył: Wed, 28 April 2004 Skąd: warszawa ![]() |
Mario! chcialbym troche odetkac mojego "potwora" jaki +/- to bedzie koszt? (biorac pod uwage ze sciagales od mnie na macie ;P )
|
|
|
![]()
Post
#91
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 21 December 2002 Skąd: Płock ![]() |
Info poszło na gg
![]() -------------------- Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo, 2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG wiecek1@neostrada.pl gg 5424844 Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów... |
|
|
![]()
Post
#92
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 21 December 2002 Skąd: Płock ![]() |
Doszedł nowy projekt ale umieszczam go w nowym poście.
Link wstawiam tu żeby wszystkie prace pozbierać do kupy ![]() http://www.streetracing.pl/forum/Kolejne-B...ock-t57673.html -------------------- Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo, 2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG wiecek1@neostrada.pl gg 5424844 Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów... |
|
|
![]()
Post
#93
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 21 December 2002 Skąd: Płock ![]() |
Witam.
Wstawię narazie tylko jedną z części którą wykonałem do nowego projektu "ŻONA" Sporo się do tej pory namęczyłem przy AUDI A3 1.8T APP mojej żony. Oczywiście projekt robiony jest wbrew jej woli bo seryjne 180KM spokojnie jej wystarcza co codziennej jazdy, szczególnie że nie przekracza 4500obr ale uznałem że jak dostanie 150 dodatkowych KM to się chyba też nie pogniewa ![]() Oto kolektor rurowy wykonany pod nowe turbo T3/T4. Jeszcze go nie pospawałem do końca bo był robiony na stole a nie na aucie i istnieje możliwość że będę go musiał ciut poprawić ![]() Tulipan-miejsce gdzie schodzą się wszystkie rury to chyba najgorszy element do wykonania. Jak go zrobimy to reszta już jakoś idzie oczywiście jeżeli mamy trochę wyobraźni przestrzennej i nie boimy się jej użyć ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Na koniec wspawana zostanie tulejka pod EGT żeby podczas jazdy moja żonka mogła obserwować wszystkie parametry auta ![]() Pozdrawiam -------------------- Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo, 2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG wiecek1@neostrada.pl gg 5424844 Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów... |
|
|
![]()
Post
#94
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 20 November 2006 Skąd: Warszawa ![]() |
Na ostatniej fotce kolektor wyglada jak glowa barana
![]() -------------------- Reklama na forum jest możliwa jedynie na określonych warunkach.
|
|
|
![]()
Post
#95
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2003 Skąd: Niepolska ![]() |
Śledzę Twoje projekty od samego początku i jestem pod wrażeniem tego jak szybko się rozwijasz. Ale...i tu też pytanie...czy zamiast takich masywnych flansz nie lepiej jest wykonać pojedyńcze, małe flansze lub tą dużą poprzecinać. Kiedyś było dużo na ten temat na forum, ale widzę, że albo fizyka się zmieniła, albo to jednak nie problem (odkształcanie itp.). Tulipan ładny...w końcu dla żony.
Czy po spawaniu kolektora planujesz powierzchnie flansz? Może to już czepialstwo, ale czy nie ładniej byłoby flanszę pod turbo zaokrąglić? |
|
|
![]()
Post
#96
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
Postaraj się Mario, żeby kobiety się nie dowiedziały jakie jest Twoje hobby poza zawodem. Bo jak się dowiedzą, że się grzebiesz w smarach, a później w ich ....
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#97
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 21 December 2002 Skąd: Płock ![]() |
Dzięki Kefirsky.
Flansze można lekko ponacinać bo gdybyś je całkowicie oddzielił-poprzecinał wtedy każda flanszka poszła by w inną stronę i miałbyś duże problemy żeby kolektor wsadzić na silnik. Jeżele kolekotr jest rurowy i spawany był na silniku czy matrycy to naprężenia, które powstały są całkiem znośne i podczas dokręcania go do głowicy nie będzie problemów ze szczelnością. Natomiast jeżeli flansza podczas spawania się wygnie i przykręcenie kolektora wymaga siły podczas dokręcania to kolektor należy bezwzględnie splanować. Jeżeli chodzi o duże kolektory do silników R6 to praktycznie zawsze dobrze jest splanować taki kolekrtor. Tego kolektora nie będę planował bo jest prosty i również nie będę nacinał. Flanszę można zaokrąglić, kolektor zrobić na lustro itd.. tylko po co skoro wszystko będzie ukryte pod taśmą termoodporną a kolektor położony za silnikiem gdzie nawet nikt nie zobaczy że to nierdzewny-baran ![]() W smarach nie grzebię bo mam manię czystych rąk (jak każdy lekarz) i podczas pracy ręce muszę mieć czyste. Jeżeli trzeba coś zrobić "mocno brudego" to obecnie zatrudniam mechanika hobbystę i mam spokój ![]() Mam niestety b. mało czasu na tuning więc robię wszystko podczas urlopu. Jeszcze nigdy nie zrobiłem tłumika samochodowego. Więc może jeden z najbliższych projektów to będzie tłumik sportowy. 2 lata poznawałem schematy budowy tłumików różnych firm jak magnaflow, supersprint i inne , rok zbierałem kontakty i może zacznę robić tłumiki na zamówienie. Produkty najwyższej jakości a materiały użyte do wypełnień pochodzą prosto ze stajni Ferrari i Lamborghini więc zwykłe włókno szklane to to nie będzie a odporności na temp nawet 1100 stopni ![]() P.S Do aut typu Merc czy BMW używa się wypełniaczy o odporności 400 stopni a do sportowych, rajdowych tak 700 stopni więc jak widać zapasy będą olbrzymie Pozdrawiam -------------------- Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo, 2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG wiecek1@neostrada.pl gg 5424844 Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów... |
|
|
![]()
Post
#98
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
W smarach nie grzebię bo mam manię czystych rąk (jak każdy lekarz) i podczas pracy ręce muszę mieć czyste. Jeżeli trzeba coś zrobić "mocno brudego" to obecnie zatrudniam mechanika hobbystę i mam spokój ![]() To był żart, doskonale wiem jak wygląda Twoja praca, wierz mi ![]() A za to co robisz 'po godzinach' to tylko pogratulować. |
|
|
![]()
Post
#99
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 21 December 2002 Skąd: Płock ![]() |
Witam po przerwie, sporo się działo.
Będę wstawiał po trochę z ciekawostek żeby każdy dla siebie mógł coś wyszukać. Postanowiłem wreszcie zabrać się za produkcję tłumików. Od 6 lat bawię się hobbystycznie w sekcje tłumików zarówno naszych polskich tunerów jak i zagranicznych. Pociąłem już sporo tłumiczków od supersprintów, remusów przez magnaflow i kończąć na MG bo tych z allegro nawet nie oglądam. Chciałem się dowiedzieć jak wykonać sportowy tłumik żeby był on niezawodny ale i cichy. Najsłabszym ogniwem jest tu wypełniacz. Konstrukcje tłumików są podobne ale to co wpływa na ich żywotność to właśnie wypełniacz. Wypełniacze które stosuje radzą sobie z temp do 750 oraz do 1100stopni i nie jest to żadna wełna z OBI czy wata szklana ale profesjonalny wypełniacz który sprowadzam z tego samego źródła co Ferrari więc produkt powinien być dobry ![]() Co jest potrzebne do produkcji tłumików a więc na początek postanowiłem wykonać wpełni automatyczną zawijarkę do blach czyli walcarkę. Profesjonalna maszyna kosztuje 10-20tyś zł więc postanowiłem zbudawać ją własnoręcznie ograniczając koszty do 20% ![]() Następnie musiałem kupić tokarkę- samoróbkę ale do wyoblania będzie się nadawać Tokarka po dodatkowych przeróbkach będzie działała za wyoblarkę do tworzenia dennic. Tu macie film pokazujący pi razy drzwi o co w tym chodzi http://www.youtube.com/watch?v=UP_gq1ahrmk Dalsze problemy skąd wytrzasnąć koła z blachy nierdzewnej i tu albo uśmiechamy się do firmy która posiada wycinarkę laserową albo nożyce krążkowe albo wariant 2 kupujemy wycinarkę plazmową ![]() Ja kupiłem 100 Amperową (cięcie stali do 35mm a jakościowe do 25mm) tylko trzymając uchwyt w ręku nie wytniemy niczego idealnie więc musimy kupić lub zrobić cyrkiel do wycinarki plazmowej żeby móc powycinać koła. Może za 2 miesiące zbuduję sobie maszynę cnc pod plazmę i wszystko będzie się wycinało automatycznie tylko zaczynam się zastanawiać po co ja to wszystko robię skoro mój zawód ogranicza mi czas na tuning do prawie ZERA. Tyle wstępu więc żeby obudzić towarzystwo nareszcie zdjęcia. Dennice-faza wstępna bo muszę jeszcze popracować nad ich wyglądem czy kształtem wyoblone i wycięte ręcznie plazmą ![]() ![]() A teraz zawijanie rur ![]() ![]() Jeden z wypełniaczy - nić długość kilometrów więc nie do wydmuchania (reszta zdjęc niestety nie do udostępnienia ze względu na "know how" by MTG ![]() ![]() No i mamy tłumik środkowy ![]() ![]() ![]() A tu przy zastosowaniu innych dennic tłumik końcowy ![]() ![]() ![]() Pozdrawiam i czekam na wasze opinie oraz sugestie co do wyglądu dennic -------------------- Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo, 2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG wiecek1@neostrada.pl gg 5424844 Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów... |
|
|
![]()
Post
#100
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: pomorze ![]() |
a jak wykonac na tej "tokarce" tlumik plaski??
czy raczej masz juz cos w zanadrzu na inne ksztalty niz okragle? -------------------- najwazniejsze aby nasze dzieci mialy bogatych rodzicow
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 30 June 2025 - 02:26 |