![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#41
|
|
Super User Dołączył: Thu, 11 November 2004 Skąd: miasto e30 teraz e36 ![]() |
kto robił flansze na kielichy do rozpórki? jeśli można wiedzieć
bardzo estetyczne -------------------- 178/389 ah te seaty by MT
po to człowiek stworzył komin żeby leciał dym... |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#42
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 21 December 2002 Skąd: Płock ![]() |
Dzięki to są wywijki, trochę zmodyfikowane przeze mnie.
I jeszcze jeden projekt żeby rozruszać forum Kolega poprosił mnie aby wykonać stelaz pod kufer do skutera bo fabryka nie przewidziała takiego patentu. Zależało mu aby stelaż był opływowy z zagięciami więc trzeba było coś wykombinować i najpierw zacząłem robić gientarkę hydrauliczną (ale o tym w dalszych projektach) żeby wszystko można było ładnie powyginać. Oto fotki z prac. Elementy gięte i spawane, stal węglowa ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Po polakierowaniu ![]() ![]() ![]() -------------------- Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo, 2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG wiecek1@neostrada.pl gg 5424844 Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów... |
|
|
![]()
Post
#43
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 07 December 2006 Skąd: Chełm ![]() |
Super Gosciu jestes, nie ma to jak miec fach w rekach. Bardzo Ci zazdroszcze ze sam umiesz podlubac i zrobic to czego w danym momencie Ci trzeba, wielkie respect dla Ciebie!!
-------------------- www.vwgolfv.pl _ Największe polskie forum Golfa V.
|
|
|
![]()
Post
#44
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 21 December 2002 Skąd: Płock ![]() |
Dzięki serdeczne.
Kiedyś jak zaczynałem działać na tym forum to też podziwiałem ludzi, którzy potrafią zrobić wiele ciekawych projektów, wynalazków. Dlatego postanowiłem sprawdzić swoje umiejętności w tej dziedzinie i zacząłem hobbystycznie "bawić się" w tuningowanie aut. Żeby nie zanudzić widza wstawię pracę nad rozpórką od Seata Ibizy gdzie w kielichach nie było mocowań pod śruby i wszystko trzeba było zrobić od podstaw ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() -------------------- Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo, 2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG wiecek1@neostrada.pl gg 5424844 Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów... |
|
|
![]()
Post
#45
|
|
User Dołączył: Thu, 04 January 2007 Skąd: żywiec ![]() |
naprawde profi robota. nic tylko pogratulowac zdolonsci spawalniczych ja wlasnie jestem na etapie cwiczenia spawania tigiem i powiem szczeze ze o ile nierdzewka jeszcze jako tako (widac postep) o tyle z alu jest duuzo ciezej :/ widze ze dluga droga przedemna,ale mam sie na czym wzorowac
|
|
|
![]()
Post
#46
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 11 January 2004 Skąd: Wrocław ![]() |
naprawde ciekawe projekty musze przyznać że masz talent do takich patentow
A byłbyś w stanie zrobić takie rozporki do Mercedesa 190 ? -------------------- Mechanika, Swapy, Naprawy [chwilwo zamknięci]
było bmw, były mercedesy teraz czas na ameryke :) |
|
|
![]()
Post
#47
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 21 December 2002 Skąd: Płock ![]() |
Dzięki.
Oczywiście że mogę zrobić rozpórkę do Mercedesa. A teraz spawamy zbiornik na olej pod odmę czyli catchcan. Górna pokrywa ma tylko 0.8mm grubości więc tu trzeba było naprawdę precyzyjnie wszystko pospawać. ![]() ![]() ![]() No i na gotowo ![]() ![]() ![]() ![]() -------------------- Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo, 2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG wiecek1@neostrada.pl gg 5424844 Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów... |
|
|
![]()
Post
#48
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 21 December 2002 Skąd: Płock ![]() |
A teraz najtrudniejsza cześć do wykonania podczas uturbiania auta
Najgorszym elementem do wykonania był element zbiorczy czyli ten w którym 4 rurki schodzą się w 1. Można powiedzic ze jeżeli coś takiego umiesz wykonać to zrobisz całą instalację turbo jeżeli masz odpowiednią wiedzę. Krótki opis jest to kolektor rurowy do silników 1.8t VAG pod turbo K04 przygotowany do kazdego silnika, nawet pod obrobioną głowicę. Wykonany jest ze stali kwasoodpornej żaroodpornej co zmniejsza ryzyko jego popękania. Oto fotki. Najgorszy element do wykoniania ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Spawy przy rurach przy flanszy wymagają odpowiedniego podejścia bo bardzo łatwo mozna pogiąć flanszę i zniszczyć kolektor ![]() No i na gotowo po pasywacji,trawieniu.... i delikatnym przepolerowaniu a właściwie równomiernym przeszlifowaniu ![]() ![]() ![]() ![]() Kolektor jest na sprzedaż bo projekt uległ zmianie. Mogę do niego dorzucić dodatkową flanszę pod np. turbo GT28RS czy T3/T4. Wystarczy tylko odciąć flanszę do K04 i dospawać druga i mamy uniwersalny kolektor W tym setupie powinien w 1.8 APX pozwalać na uzyskiwanie mocy z 260KM na ok 290KM -------------------- Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo, 2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG wiecek1@neostrada.pl gg 5424844 Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów... |
|
|
![]()
Post
#49
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 18 May 2004 Skąd: http://fightboxing.pl/ ![]() |
O kurcze! Gratulacje, bo wyglada to na kawał dobrej roboty.
Na dodatek widać do niej niemałe zamiłowanie |
|
|
![]()
Post
#50
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 10 February 2007 ![]() |
Zazdroscze umiejetnosci
pozdrawiam -------------------- fajność
|
|
|
![]()
Post
#51
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 21 December 2002 Skąd: Płock ![]() |
Dzięki za miłe słowa.
A teraz wydech lecz bez kolektora do Daewoo Matiza Wydech brzmi doskonale, typowo rajdowo, ogólnie - niepowtarzalnie i Dobra koniec pieprzenia teraz fotki. Niestety nie ma fotek z prac bo jestem chory i robiłem go dość szybko i nie miałem czasu na cykanie zdjęć ale tak wygląda na gotowo Downpipe ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() -------------------- Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo, 2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG wiecek1@neostrada.pl gg 5424844 Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów... |
|
|
![]()
Post
#52
|
|
![]() EJ205 USER Dołączył: Sat, 21 June 2003 Skąd: WuWuA-WaWeR ![]() |
Imponuje mi Twoja praca Mario!! super, ja jakos nie mam opcji/czasu zeby zaczac dlubac samemu.
-------------------- W205 OM654 Daily
|
|
|
![]()
Post
#53
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 07 December 2006 Skąd: Nisko ![]() |
super, zazdroszcze zapału i umiejętności
|
|
|
![]()
Post
#54
|
|
![]() prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw ![]() |
CYTAT("Mario":34d9c1qg) Najgorszym elementem do wykonania był element zbiorczy czyli ten w którym 4 rurki schodzą się w 1.
masz fotke wewnetrznej strony tego laczenia? z wierzchu od gory wyglada to dosc dziwnie.. i flansze powinienes poprzecinac |
|
|
![]()
Post
#55
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 21 December 2002 Skąd: Płock ![]() |
CYTAT("the.wolf":1oyww0pe) Imponuje mi Twoja praca Mario!! super, ja jakos nie mam opcji/czasu zeby zaczac dlubac samemu. CYTAT("kamilo":1oyww0pe) super, zazdroszcze zapału i umiejętności Dzięki Panowie CYTAT("!markos":1oyww0pe) CYTAT("Mario":1oyww0pe) Najgorszym elementem do wykonania był element zbiorczy czyli ten w którym 4 rurki schodzą się w 1. masz fotke wewnetrznej strony tego laczenia? z wierzchu od gory wyglada to dosc dziwnie.. i flansze powinienes poprzecinac Wygląda zwyczajnie bo na górze jest wstawiona blaszka kwadratowa bo tigiem nie można było wszędzie dojechać a od środka jest wystajacy ostry cycek a fotki nie mam bo nie zrobiłem. A co do poprzecinania flanszy to zastanawiam sie dlaczego mam coś takiego zrobić jak kolektor ma dobrą przylgnię no i nie jest długi , wkońcu to 4 cylindry a nie 6 -------------------- Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo, 2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG wiecek1@neostrada.pl gg 5424844 Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów... |
|
|
![]()
Post
#56
|
|
![]() prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw ![]() |
4 cylindry to juz jest dlugi tnij, dobrze radze
|
|
|
![]()
Post
#57
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 07 December 2006 Skąd: Chełm ![]() |
Zrobienie downpipe'u to trudna robota?
Jest cos tam w srodku? No i czy firmy customowe typu el-tec ogarniaja temat? -------------------- www.vwgolfv.pl _ Największe polskie forum Golfa V.
|
|
|
![]()
Post
#58
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 21 December 2002 Skąd: Płock ![]() |
CYTAT("Hulaj":3ajve23g) Zrobienie downpipe'u to trudna robota?
Jest cos tam w srodku? No i czy firmy customowe typu el-tec ogarniaja temat? Downpipe jest dość trudny do zrobienia bo jeżeli nie robisz masowej produkcji na specjalnie przygotowanych matrycach to musisz a. wyciać lub wypalić flanszę pod turbo b. dobrać odpowiednie rury i kolanka + redukcję (np. jeżeli chcesz zrobić popularny w światku tuningowym downpipe 3'' przehodzący w 2.5'') c. dorobić /kupić uszczelkę pod wykonaną flanszę c. Dokładnie wszystko wymierzyć i spasować tak zeby zmieścić się pod autem żeby wyjście z downpipe było na wydech a nie gdzieś w powietrze d. wspawać w downpipe gwint pod sondę e. a potem połaczyć to z resztą wydechu. A wydawało sie ze to takie banalne. No ale trzeba najpierw zrobić zakupy idziesz do sklepu i mówisz poproszę rurkę 3" a tam mówią minimum to 3 metrowa sztanga (90zł/m) = 270zł a resztę można sobie już dalej dopowiedzieć. Downpipe to zwykła pusta rura A firmy customowe jak el-tec podejrzewam że też coś takiego powinni potrafić zrobić -------------------- Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo, 2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG wiecek1@neostrada.pl gg 5424844 Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów... |
|
|
![]()
Post
#59
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 21 December 2002 Skąd: Płock ![]() |
Witam w tak piękny i słoneczny dzień
A teraz trochę stylistyki. Końcówka wydechu do Leona 1.9 TDI 235KM) Kolega sobie zażyczył dwie końcówki ale o dużej średnicy do 76mm czyli 3 cale. Końcówka co dziwne całkowicie zmieniła dźwięk silnika na bardziej basowo-metaliczny. Oto fotki z prac. Widok ze środka ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() -------------------- Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo, 2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG wiecek1@neostrada.pl gg 5424844 Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów... |
|
|
![]()
Post
#60
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 21 December 2002 Skąd: Płock ![]() |
A teraz kolektor.
Pasuje do seala Ibizy i Vw polo 1.4 Cały wykonany na wzór supersprinta ze stali kwasoodpornej. Tak wygląda oryginał Supersprinta, który jest robiony na giętarkach trzpieniowych i dlatego nie widać tam zbyt wielu spawów spawów ![]() A tak wygląda kolektor zrobiony przeze mnie ![]() ![]() ![]() Po częściowym wypolerowaniu ![]() ![]() Dalsza część ![]() ![]() ![]() No i gotowiec ![]() Prawie gotowiec ![]() ![]() -------------------- Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo, 2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG wiecek1@neostrada.pl gg 5424844 Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów... |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 29 June 2025 - 19:06 |