Shoutbox 0 nowych PW 


15 Stron V  « < 13 14 15  
Closed TopicStart new topic
> Ciekawe projekty z Mario Tuning Garage- Update 22.04.2012
Mario
post Sun, 22 Apr 2012 - 23:44
Post #281


Forum Homee
Dołączył: Sat, 21 December 2002
Skąd: Płock





CYTAT(surykatka @ Sun, 22 Apr 2012 - 22:03) *
Mario czytałeś regulamin tego działu ?
czy widziałes jaki jest tytuł tego działu?

zrobiłeś auto to je opisz a nie pokazujesz wydechy.
Przetestowałes je na hamowni? Pokazałes na wykresach ze są lepsze np od SS ? To że SS robi z stali aluminiowanej niczego nie przekreśla - jesli tak mają opracowaną technologię i coi najważniejsze działa to poprawnie to dlaczego nie robić tego właśnie z tego materiału. A że wysyłasz do stanów - i co z tego? kogo to interesuje.
Forumowicze wchodzą tutaj poczytac o jakimś fajnie dłubnietym autku, podpatrzeniu nowych rozwiązań a przede wszystkim wg regulaminu tego podforum o skończonym projekcie przebudowy samochodu (mam nadzieję że pojęcie samochód rozumiesz bo to nie jest decat, tłumik albo kolektor tylko trochę więcej)


Jak zakładałem ten temat to opierał się on właśnie na obowiązującym regulaminie co nawet zacytowałem w moim pierwszym poście.
Technologię mają o.k ale x-pipe są już gorzej wykonane.
Pozatym napisałem o co chodziło.
Moje wydechy na hamowniach już były oceniane i nie mam się czym wstydzić.

A ze wysłane do Stanów podkreśla fakt że na rynku Polskim się praktycznie wogóle nie reklamuję (na Amerykańskim tym bardziej a jednak biorą smile.gif ) no może poza tym tematem jak i całą resztą tematów w dziale projekty które pokazują możliwości tuningowe kolegów wiec nie przesadzaj.
Tuning to moje hobby a nie główne źródło utrzymania więc nie mam zamiaru robić Ci konkurencji co do Twoich tłumików ProEx.
I nawet chwilowo się powstrzymam i nie wstawię tłumików które już od dłuższego czasu robię na ulicę i do sportu smile.gif

Pokazuję tylko pewne możliwości, rozwiązania bo jak forum było zakładane to jeszcze wszyscy niemal raczkowaliśmy w temacie a swoją wiedzę musiałem zdobywać całkowicie sam.
Nawet nie było jak podpatrzeć jak firmy tuningowe łączą ze sobą części wydechu bo wiedza była tajna, zresztą teraz też nie jest wszystko oczywiste.

Jesteś wrażliwą kobietą i portafię zrozumieć Twój niepokój oraz chwiejność emocjonalną związaną ze zmiennością hormonalną cyklu miesiączkowego ale czasami już przesadzasz i czepiasz się faktycznie detali smile.gif

Jeżeli jesteś facetem podszywającym się pod surykatkę to powiem Ci że chyba trafnie dobrałeś sobie tego małego drapieżnego ssaka jako odzwierciedlenie Twojej osobowosci.

"surykatki wykazują wiele zachowań antydrapieżniczych, od sygnałów alarmowych po czynną, grupową obronę przed atakującym drapieżnikiem. W czasie żerowania co najmniej jeden z członków stada zajmuje pozycję w najwyższym punkcie terenu i obserwuje otoczenie. W razie niebezpieczeństwa strażnik wydaje odpowiedni do zagrożenia dźwięk alarmowy, na który stado reaguje stosownie do sytuacji" smile.gif
Tekst z wikipedii smile.gif


--------------------
Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo,
2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG
wiecek1@neostrada.pl gg 5424844
Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 22 Apr 2012 - 23:44
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
s13owner
post Mon, 23 Apr 2012 - 01:10
Post #282


Super User
Dołączył: Tue, 03 January 2012





Faktycznie może się wydawać ze temat wieje trochę reklamą Twojego warsztatu, ale moze to tylko takie złudzenie wynikające z ogolnego nastawienia na tym forum do ludzi którzy pokazują swoje wyniki prac(najlepeij jak nikt nic nie będzie pokazywłą w projektach, bo przeciez to moze być reklama ohmy.gif ). Moim zdaniem koledzy powinni zluzowac pory, bo takie przypier*** się do kolegi który dzieli się swoją wiedza jest mocno nie fair. Po za tym temat cyzta się fajnie, i miło pooglądać pewne rozwiązania tudzież przedyskutować słusnzość zastosowanych. Ale bez napinki i skakanie sobie do gardeł panowie!

Jak oceniacie wydajność tego "kolektora" który wkleił kontrolom? Chodiz mi o ten skrzynkowy spawany elektrodą? Myślę czy by nei zastosować takieog do swojego pikapa(stara pało pod ekeperyment z turbo), a niewątpliwą zaletą jest to ze moge go sobie sam pospawać za damski huj a nie pieniądze... Wydjae mi isę że takei rozwiązanie nie jest wcale takie złe?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sebec
post Mon, 23 Apr 2012 - 08:38
Post #283


Frequent User
Dołączył: Tue, 19 October 2010





wysyłasz do stanów tłumoki... a dziury w uchwytach montażowych wycinasz granatem biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mario
post Mon, 23 Apr 2012 - 08:49
Post #284


Forum Homee
Dołączył: Sat, 21 December 2002
Skąd: Płock





Nie plazmą bo frezarki jeszcze się nie dorobiłem ale to kwestia czasu - przynajmniej teraz już będziesz wiedział jak wyglądają wycięcia robione z ręki plazmą.
Ważne że działają no ale też wolał bym żeby te małe owalne otworki wyglądały bardziej profi to może mniej przygłupów zwracało by co rusz uwagę na to czy tamto

P.S Miałeś już tu nie zaśmiecać Trolu chyba że znów czegoś nie zrozumiałeś


--------------------
Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo,
2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG
wiecek1@neostrada.pl gg 5424844
Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sebec
post Mon, 23 Apr 2012 - 09:18
Post #285


Frequent User
Dołączył: Tue, 19 October 2010





CYTAT(Mario @ Mon, 23 Apr 2012 - 08:49) *
Nie plazmą bo frezarki jeszcze się nie dorobiłem ale to kwestia czasu - przynajmniej teraz już będziesz wiedział jak wyglądają wycięcia robione z ręki plazmą.
Ważne że działają no ale też wolał bym żeby te małe owalne otworki wyglądały bardziej profi to może mniej przygłupów zwracało by co rusz uwagę na to czy tamto

P.S Miałeś już tu nie zaśmiecać Trolu chyba że znów czegoś nie zrozumiałeś


kogo przygłupem nazywasz? klienta? czy moze mnie? uwazaj bo stąpasz po cienkim lodzie .....

a pozatym wiertłem lepiej to wytne wink.gif krytyka boli?

a tak na marginesie ta pseudo reklama, którą tu uprawiasz nie powinna być w dziale projekty
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mario
post Mon, 23 Apr 2012 - 10:26
Post #286


Forum Homee
Dołączył: Sat, 21 December 2002
Skąd: Płock





Wiem że popełniłem błąd zniżając się do Twojego poziomu choćby odpisując na Twój post i już tego napewno nie zrobię Trolu.
Krytyka nie boli a motywuje.
Do klienta napewno nigdy bym sie tak nie odezwał smile.gif


--------------------
Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo,
2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG
wiecek1@neostrada.pl gg 5424844
Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sebec
post Mon, 23 Apr 2012 - 11:54
Post #287


Frequent User
Dołączył: Tue, 19 October 2010





CYTAT(Mario @ Mon, 23 Apr 2012 - 10:26) *
Wiem że popełniłem błąd zniżając się do Twojego poziomu choćby odpisując na Twój post i już tego napewno nie zrobię Trolu.
Krytyka nie boli a motywuje.
Do klienta napewno nigdy bym sie tak nie odezwał smile.gif


pokazałeś poziom, zarówno wypowiedzi jak i wątpliwej jakości pracy. pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
surykatka
post Mon, 23 Apr 2012 - 12:09
Post #288


Frequent User
Dołączył: Fri, 26 September 2003
Skąd: z okolicy





CYTAT(Mario @ Sun, 22 Apr 2012 - 23:44) *
Jak zakładałem ten temat to opierał się on właśnie na obowiązującym regulaminie co nawet zacytowałem w moim pierwszym poście.
Technologię mają o.k ale x-pipe są już gorzej wykonane.
Pozatym napisałem o co chodziło.
Moje wydechy na hamowniach już były oceniane i nie mam się czym wstydzić.

A ze wysłane do Stanów podkreśla fakt że na rynku Polskim się praktycznie wogóle nie reklamuję (na Amerykańskim tym bardziej a jednak biorą smile.gif ) no może poza tym tematem jak i całą resztą tematów w dziale projekty które pokazują możliwości tuningowe kolegów wiec nie przesadzaj.
Tuning to moje hobby a nie główne źródło utrzymania więc nie mam zamiaru robić Ci konkurencji co do Twoich tłumików ProEx.
I nawet chwilowo się powstrzymam i nie wstawię tłumików które już od dłuższego czasu robię na ulicę i do sportu smile.gif

Pokazuję tylko pewne możliwości, rozwiązania bo jak forum było zakładane to jeszcze wszyscy niemal raczkowaliśmy w temacie a swoją wiedzę musiałem zdobywać całkowicie sam.
Nawet nie było jak podpatrzeć jak firmy tuningowe łączą ze sobą części wydechu bo wiedza była tajna, zresztą teraz też nie jest wszystko oczywiste.

Jesteś wrażliwą kobietą i portafię zrozumieć Twój niepokój oraz chwiejność emocjonalną związaną ze zmiennością hormonalną cyklu miesiączkowego ale czasami już przesadzasz i czepiasz się faktycznie detali smile.gif

Jeżeli jesteś facetem podszywającym się pod surykatkę to powiem Ci że chyba trafnie dobrałeś sobie tego małego drapieżnego ssaka jako odzwierciedlenie Twojej osobowosci.

"surykatki wykazują wiele zachowań antydrapieżniczych, od sygnałów alarmowych po czynną, grupową obronę przed atakującym drapieżnikiem. W czasie żerowania co najmniej jeden z członków stada zajmuje pozycję w najwyższym punkcie terenu i obserwuje otoczenie. W razie niebezpieczeństwa strażnik wydaje odpowiedni do zagrożenia dźwięk alarmowy, na który stado reaguje stosownie do sytuacji" smile.gif
Tekst z wikipedii smile.gif


Widzisz jak człowiek zaczyna konstruktywną polemikę odnośnie wyrobów to strona której brakuje konkrentych argumentów zaczyna kombinować jak zmienić temat . Poza tym dorosłość polega na tym że trzeba umieć przyznać się do swoich błędów - patrz nędzne kolektory bez ukierunkowania spalin które zrobiłeś jak sądzę nie do swojego auta tylko dla klienta , który nieświadomy zamontuje je i spłyną mu zawory

chwiejna emocjonalnie nie jestem, fochów nie strzelam i migreny też nie mam. Jednak sądząc po twoich odpowiedziach uważam że powinieneś sobie upuścic sobie trochę z krzyża bo testosteron poszedł za wysoko.

może jakiś moderator zainteresuje się reklamą w tym temacie? bo to co robi Mario nie ma nic wspólnego z tematyką działu i jego regulaminem


--------------------
jedyna na forum
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mario
post Mon, 23 Apr 2012 - 12:56
Post #289


Forum Homee
Dołączył: Sat, 21 December 2002
Skąd: Płock





CYTAT(surykatka @ Mon, 23 Apr 2012 - 12:09) *
Widzisz jak człowiek zaczyna konstruktywną polemikę odnośnie wyrobów to strona której brakuje konkrentych argumentów zaczyna kombinować jak zmienić temat . Poza tym dorosłość polega na tym że trzeba umieć przyznać się do swoich błędów - patrz nędzne kolektory bez ukierunkowania spalin które zrobiłeś jak sądzę nie do swojego auta tylko dla klienta , który nieświadomy zamontuje je i spłyną mu zawory

chwiejna emocjonalnie nie jestem, fochów nie strzelam i migreny też nie mam. Jednak sądząc po twoich odpowiedziach uważam że powinieneś sobie upuścic sobie trochę z krzyża bo testosteron poszedł za wysoko.

może jakiś moderator zainteresuje się reklamą w tym temacie? bo to co robi Mario nie ma nic wspólnego z tematyką działu i jego regulaminem

Wypowiedziałaś swoje zdanie a ja swoje i nie mam zamiaru się powtarzać a konstruktywna polemika juz była łącznie z wymianą argumentów-zdań na ten temat (mimo że wiekszość dyskutantów jeszcze nigdy nie zrobiła samodzielnie projektów takiego czy innego kolektora ).
Koledzy którzy jeżdzili i jeżdżą na podobnych kolektorach też się wypowiedzieli i jakos nie widziałem żeby komuś coś "spłyneło" z tego powodu.
Męczysz temat tych okropnych i fatalnych kolektorów już tyle stron bo poprostu nie masz się czego dowalić i czepiasz się żeby się czepiać.

Zanjdź sobie faceta który naprowadzi Cię na "dobrą drogę" bo jesteś jakaś niewyżyta i upuszczasz swoje emocje tu na forum zamiast przyjemnie z mężczyzną np. w łóżku a o mnie sie nie martw, wysoki poziom testosteronu świadczy tylko o tym ze rozmawiasz z facetem a czy go sobie obniżam to juz to moja prywatna sprawa wink.gif


--------------------
Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo,
2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG
wiecek1@neostrada.pl gg 5424844
Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
paww99
post Mon, 23 Apr 2012 - 13:20
Post #290


Super User
Dołączył: Sun, 10 January 2010
Skąd: Olsztyn





Zazdrość i tyle, nie ma się co przejmować. Gdyby nie zazdrościli to by nie zaglądali skoro im to tu nie pasuje, bo nie jest to "projekt" tylko konkretne części, a że wchodzą i marudzą to jest jasne.

Ja tam uważam że właśnie fajnie wejść w ten temat i sobie pooglądać konkretne rozwiązania. Sam jak zobaczyłem ten temat to godzina z życia wycięta, przeczytałem cały od razu. smile.gif
A co do reklamy, nawet jeśli, to nikt nikogo nie zmusza do kupowania...

Teraz trochę marudzenia, bo jestem ciekaw
Co do x-pipe'a. Nie powinien on robić większej zwężki, aby uzyskać w tym miejscu większy przyrost ciśnienia?


--------------------
Ford Sierra 2,9 sedan 24v6 Cosworth + Holset HX40 + LPG
Ford Sierra 2,3 sedan 16v + td04hl-19t - Turbogruz - 243Km, 430Nm.
Ford Sierra 2.0 coupe V6 1983r mk1 - Zabytek
Ford Sierra 2,3 sedan 16v - żonowóz... I 4 inne....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gebro
post Mon, 23 Apr 2012 - 13:22
Post #291


User
Dołączył: Thu, 14 October 2010
Skąd: PŁOCK





jak dla mnie to wszyscy powinniście trochę spuścić ciśnienia jeden robi reklamę inni robią antyreklamę i reklamę sobie z tematu zrobił sie śmietnik przez kilka osób, ogarnijcie się trochę bo jak na was patrze to wydaje mi sie ze jesteście w piaskownicy i sie kłócicie kto lepsza "babkę z piasku zrobił".... Żal że "poważni" ludzie tak sie zachowują....


--------------------
astra GSI c20xe
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rijndael
post Mon, 23 Apr 2012 - 15:15
Post #292


Super User
Dołączył: Thu, 23 April 2009
Skąd: z lasu





CYTAT(Mario @ Mon, 23 Apr 2012 - 12:56) *
Wypowiedziałaś swoje zdanie a ja swoje i nie mam zamiaru się powtarzać a konstruktywna polemika juz była łącznie z wymianą argumentów-zdań na ten temat (mimo że wiekszość dyskutantów jeszcze nigdy nie zrobiła samodzielnie projektów takiego czy innego kolektora ).
Koledzy którzy jeżdzili i jeżdżą na podobnych kolektorach też się wypowiedzieli i jakos nie widziałem żeby komuś coś "spłyneło" z tego powodu.

Mario, powiem szczerze, że lubię czytać ten temat, nie mam też nic do wyglądu Twoich spawów, bo jak dla mnie wydech ma działać, a jak te spawy wyglądają jest dla mnie obojętne, bo i tak ich nie widać.

Natomiast kolektory o których tu ostatnio mowa są ewidentnie ZŁE i nie wiem dlaczego dziwisz się takim reakcjom skoro -- jak rozumiem -- jest to produkt wykonany dla osoby, która zań zapłaciła, a nie jakieś garażowe spawanie z odpadków dla rozrywki (jak kilka podobnie złych kolektorów które zostały tu pokazane i niby jakoś tam działają). Projekt tych kolektorów jest ZŁY sam w sobie i żeby to wiedzieć nie trzeba umieć spawać tylko znać jakieś zupełne podstawy dynamiki gazów. Nie obraź się, że ale skoro porównujesz ich konstrukcję z kolektorami z BMW które są -- w przeciwieństwie do Twoich -- zupełnie poprawne to mam wrażenie, że tych podstaw nie znasz. I bez cienia złośliwości zasugeruję, że może jednak warto byłoby liznąć trochę teorii, jeśli wykonuje się tego typu prace dla klientów, a nie hobbystycznie.

CYTAT(Mario @ Mon, 23 Apr 2012 - 12:56) *
Teraz trochę marudzenia, bo jestem ciekaw
Co do x-pipe'a. Nie powinien on robić większej zwężki, aby uzyskać w tym miejscu większy przyrost ciśnienia?

Też się nad tym zastanawiam, bo w sumie już wzorzec był, jak na X-pipe, raczej mało restrykcyjny.


--------------------
:)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mario
post Mon, 23 Apr 2012 - 16:24
Post #293


Forum Homee
Dołączył: Sat, 21 December 2002
Skąd: Płock





Kolektory BMW też są moje a nie czyjeś więc jak narazie jest to jedyny przykład na wiele tu pokazanych i jeszcze nie pokazanych projektów gdzie można się przyczepić bo o pozostałych kolektorach nie było ani jednego pozytywnego czy negatywnego komentarza no po po co jak jest powiedzmy o.k
Dynamikę gazów rozumiem i to dobrze.
Miało być tanio i do softu więc te kolektory sobie spokojnie poradzą i nic się z ich powodu nie wysra.
MOŻNA JE BYŁO ZROBIĆ LEPIEJ ale drożej


--------------------
Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo,
2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG
wiecek1@neostrada.pl gg 5424844
Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
surykatka
post Mon, 23 Apr 2012 - 20:16
Post #294


Frequent User
Dołączył: Fri, 26 September 2003
Skąd: z okolicy





Mario jak na ten moment mój mąż na mnie nie narzeka więc luzik

kolektory są złe bo nie mają ukierunkowanego przepływu spalin do ujścia - jeśli tego nie rozumiesz to powtórz fizykę z zakresu podstawówki.

a tak trochę z boku - docięcie rurek pod kątem zamiast na wprost aż tyle u ciebie kosztuje.

Mój śp tata zawsze mawiał "niech twoja praca jakakolwiek ona by nie była, świadczy o tobie" i z tego co widzę raczej na guru wydechowego się nie nadajesz

a xpipe jak koledzy pisali jest do bani - ale co tam znowu się fizyka kłania


--------------------
jedyna na forum
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mario
post Mon, 23 Apr 2012 - 20:57
Post #295


Forum Homee
Dołączył: Sat, 21 December 2002
Skąd: Płock





CYTAT(surykatka @ Mon, 23 Apr 2012 - 20:16) *
Mario jak na ten moment mój mąż na mnie nie narzeka więc luzik

kolektory są złe bo nie mają ukierunkowanego przepływu spalin do ujścia - jeśli tego nie rozumiesz to powtórz fizykę z zakresu podstawówki.

a tak trochę z boku - docięcie rurek pod kątem zamiast na wprost aż tyle u ciebie kosztuje.

Mój śp tata zawsze mawiał "niech twoja praca jakakolwiek ona by nie była, świadczy o tobie" i z tego co widzę raczej na guru wydechowego się nie nadajesz

a xpipe jak koledzy pisali jest do bani - ale co tam znowu się fizyka kłania

1.Gratuluję że udało Ci się wyjść za mąż więc prowdopodobnie osiągnęłaś cel swojego życia a teraz spoczywasz na laurach

2.To masz mało wybrednego meża albo ma całkiem przyzwoitą kochankę.

Fizykę miałem nawet i na studiach ale jak widać nic a nic nie wyniosłem

Dociecie rurek pod kątem kosztuje szczególnie jak ktoś nie miał matematyki i nie wie jak kąty wyliczyć.

Pewnie że nie jestem guru w końcu oceniasz mnie i moją pracę tylko na podsttawie jednego kolektora smile.gif dobrze że za to realizuję się w wielu innych dziedzinach smile.gif

Oczywiście że X-pipe jest do bani - i chętnie posłucham wykłau na ten temat poprawnosci jego wykonania oraz po co się go wogóle robi żebyśmy wszyscy a przedewszystkim ja sie mógł tego dowiedzieć.
Zapomniałem sie jeszcze dowiedzieć dlaczego tak przegrzałem kolektro do M3 bo już padła teoria wysokiego prądu podczas spawania smile.gif


--------------------
Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo,
2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG
wiecek1@neostrada.pl gg 5424844
Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
s13owner
post Mon, 23 Apr 2012 - 21:01
Post #296


Super User
Dołączył: Tue, 03 January 2012







Tak wyglądam czytając ten temat od kilku stron[tylko nie ejstem czarny]
Go to the top of the page
 
+Quote Post

15 Stron V  « < 13 14 15
Closed TopicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 29 June 2025 - 19:05