Shoutbox 0 nowych PW 


15 Stron V  « < 12 13 14 15 >  
Closed TopicStart new topic
> Ciekawe projekty z Mario Tuning Garage- Update 22.04.2012
Mario
post Fri, 20 Apr 2012 - 23:25
Post #261


Forum Homee
Dołączył: Sat, 21 December 2002
Skąd: Płock





Panowie mam pewne doświadczenie i dopiero po 6 latach spawania mogłem powiedzieć ze rozumiem o co w tym wszystkim chodzi a spawam dłużej niż 6 lat.
Robienie orurowań to pikuś mogę wam walnąć spawy na 1mm których mało kto na forum powtórzy.
Jak mnie ktoś wkurzy to zrobię choćby jutro taki spaw i wstawię na forum żeby pokazać ze potrafię - ale po co i co taki spaw wniesie poza lansem?

Możecie sobie zobaczyć przykładowe spawy przy flanszach w układzie wydechowym z katami do m3 które dałem i tam jest dodatkowo dodany topnik a spaw ma max 2.5 mm szerokosci czyli jest i tak cieńszy niż spaw robiony bez drutu przez obeznanego spawacza.

Tu miałem powstawiac projekty które uznałem za ciekawe żeby można było coś podpatrzyć ale widac często a gęsto co niektórych coś zaboli i próbują dowalic 3 grosze.

Zgadzam się że mozna coś zrobic lepiej a coś gorzej ale gdyby to była moja jedyna forma zarobku to i ceny dał bym inne i dłuzej mógłbym się pospuszczać nad tym wszystkim co i tak robię ale są projekty wysoko i nisko budżetowe.
Teraz co do samego spawania jako ze absolutnie nie uważam sie za jakiegoś guru ale mogę podzielić się zwoim doświadczeniem, zadałem pytanie i nie otrzymałem odpowiedzi na nie a przecież jest tylu specjalistów od spawania na forum.

Oto podpowiedź
Można zacząć od przygotowania samego materiału, przez obróbkę spawu po jego wykonaniu i resztę czynności wpływającą na "pracę" materiału oraz spawów.
Więc co za czynność została wykonana?
Prościej już i nawet Marek Kondrad nie mógłby podpowiedzieć smile.gif
Czekam na odpowiedzi tu na forum smile.gif
Oprócz poprawnej odpowiedzi proszę też napisać co zostało finalnie zrobione że całość wygląda tak jak wygląda i cały czas mowa o kolektorze do m3 e46 jako że jest to bardzo specyficzny kolektor tak jak i inne kolektory do R6 robione jako skrzynkowe lub pół skrzynkowe.

A co do chinoli to życzę powodzenia smile.gif
Dzieląc się swoją wiedzą i doświadczeniem PRAKTCZNYM daję max 1-6 miesięcy zanim się rozsypie na kawałeczki- CHODZI O KOLEKTORY POD TURBO bo nie mam doswiadczeń w stosowaniu takich kolektorów do silników wolnossących.


--------------------
Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo,
2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG
wiecek1@neostrada.pl gg 5424844
Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 20 Apr 2012 - 23:25
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
aw69
post Sat, 21 Apr 2012 - 02:08
Post #262


Forum Homee
Dołączył: Thu, 04 May 2006
Skąd: Zambrów





CYTAT
Np aw69 najpierw zjeżdża robote maria a potem wkleja zdjęcia kolektora wykonanego tak że aż płakać się chce. Spawy czarne, nierówne, w wyniku przetopu bąble powychodziły na drugą stronę - ciekawe jak ktoś to potem zeszlifuje od wewnątrz w niektórych miejscach. Przepływ napewno na tym ucierpi - to nie jest idealnyu kolektor którym można sie chwalić z takim przymiotnikiem.


Nie pogrążaj się chłopie bo to co ty wkleiłeś to dopiero śmiech na sali ! Zauważyłeś że materiał z którego wykonałem kolektor to czarna stal ? A co zaglądałeś do środka że twierdzisz zę bąble powychdziły na drugą stronę ? Utwierdzam cię w przekonaniu nie że nie powychodziły bo kolektor był spawany na poduszkę argonową smile.gif

CYTAT
Spawy czarne, nierówne, w wyniku przetopu


jesteś jakiś niedorobiony....stwierdzam samym faktem że wklejasz fotki takiego syfu na tym forum


P.S. Gdzie daltonisto widzisz te czarne spawy ? smile.gif Pokaż palcem ! smile.gif





Poza tym krytykę na swoją klatę w zakresie spawania, mogę znieść od kogoś kto wykonuje takie tematy i kładzie takie spawy ja na fotkach w poście 250,252, 258....a nie od Ciebie - Pateraku od siedmiu boleści !!!!!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
surykatka
post Sat, 21 Apr 2012 - 08:09
Post #263


Frequent User
Dołączył: Fri, 26 September 2003
Skąd: z okolicy





a mi się wydaje że temat powinien zostać zamknięty (podobnie ujak p. Walendy o robieniu 924)
wg regulaminu miały być opisywane, skończone projekty samochodów a nie elementów do nich. Wyobraźcie sobie jakby każdy producent elemntów customowych się tutaj lansował. Dlatego uważam że mod powinien się zająć tym działem porządnie

a co do spawów (nie mam zamiaru nikogo potępiać czy chwalić)
spaw ma porządnie łączyć spawane eleemnty, nikt z kolektorem czy wydechem nie będzie chodził po mieście się chwalił jakie ma fajne spawy. Chwalić to się można chwaliś nowym facetem, laską (zależy co kto lubi) , jakimś widocznym gadżetem pod maską itp.

spaw ma trzymać, a pokazując spawy maszynowe (jak na kolektorach z dalekiego wschodu) , po godzinach polerowania to ma się nijak do spawania ręcznego.

co do tuning wydechu - ruch spalin, ich ukierunkowanie zawsze musi być ukształtowane przez poszczególne elemnty wydechu. Robienie czegokolwiek (kolektor, tłumik) że spaliny się w nim "bujają" zamiast wylatywać to poważny błąd i widoczny brak wiedzy u wykonującego


--------------------
jedyna na forum
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jaqo
post Sat, 21 Apr 2012 - 09:20
Post #264


Forum Killer
Dołączył: Sat, 14 August 2004
Skąd: Łomianki





QUOTE (aw69 @ Sat, 21 Apr 2012 - 03:08) *
jesteś jakiś niedorobiony

P.S. Gdzie daltonisto widzisz te czarne spawy ? :
- Pateraku od siedmiu boleści !!!!!

Trochę Cie chyba poniosło.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Sat, 21 Apr 2012 - 09:46
Post #265


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



CYTAT(Flathead @ Fri, 20 Apr 2012 - 21:13) *




Wygląda to nieco lepiej... zaśmieciliśmy nieźle temat Maria - może mod wydzieli...

kontrolm - rozumiem że działa i budżet, ale trochę bolą oczy wink.gif


to jest faktycznie piękne...prawie jak automat...no ciekawe czy to z ręki wyszło.

co do aw69 - wkleiłeś kolejne zdjęcia z robotą znacznie różniącą się na minus od Mario. Rozumiem że teraz wyrzucisz kolejne wiadro pomyj jak to masz w zwyczaju ...
Nie będę sie spuszczał nad tym co wkleiłem - jak pisałem wiecej takiego nei zrobię jak napisałem a umieściłem to tylko dla kontrastu.


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ddziaduch
post Sat, 21 Apr 2012 - 10:30
Post #266


Forum Killer
Dołączył: Wed, 05 January 2011
Skąd: Gdańsk





A co powiecie o kolektorze który ja mam w aucie? Nie ja to spawałem ale generalnie drogo nie płaciłem za to... Dorobili mi flansze i połatali dziury w kolektorze:

Pewnie kupa, ale przy tej mojej masakrycznej mocy to różnicy chyba nie robi:) Kolektor jest z innego silnika.


--------------------
Było:
Astra F Kombi GL '92 1.4 8v -> 2.0 8v.
Vectra B Kombi Sport Zender '01 2.6 24v.
Jest:
Volvo V70 '98 T5
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Sat, 21 Apr 2012 - 11:29
Post #267


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



powiem ci że nie wiem jak to wygląda w środku ale na zewnątrz to masakra i nie chodzi mi już u spawanie ale rury przesunięte względem siebie - chyba nie po to robiłeś żeby stracić. NA jest bardzo czuły na wszelkie takie niedokładności


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rafalek114
post Sat, 21 Apr 2012 - 13:16
Post #268


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 08 December 2008





CYTAT(kontrolm @ Fri, 20 Apr 2012 - 17:11) *
wrzucam jeszcze zdjecia kolektora skrzynkowego very low budget do samochodu z bardzo małą ilością miejsca z tyłu na turbo który opisywałem wcześniej. Tak jak pisałem 1.8 16v seria 112 a teraz 200 KM na 0.9 bara i EGT nie przekraczające 950 stopni. Bardzo szybko wstaje i prawie że nie czuć turbo dziury - jak to sie mówi - idzie za nogą. samochód zjeździł już trochę i ani jednego pęknięcia.
Spawane ujową elektrodą i tak ujową spawarką że płakać sie chce ale może dlatego nie popękało ;-) na zewnątrz kolano wygląda strasznie ale w środku gładkie jak pupa niemowlaka.
a do Mario - tak można wykonać kolanko gdy sklepowe nie wyrabia a potrzebny jest bardzo mały promień gięcia patrz Twój wydech do M3.



Ziom jestes mistrzem. Wklejasz swoja tworczosc i wizje (zajebistego spawania) Lepisz milion teorii , krytykujesz zdjecia ktore dodal aw , przeciez to jakies nieporozumienie . Powiedz ze to jakis zart?? Jestes kozak na maksa . Trzeba miec charakter zeby pochwalic sie taka praca! No ale jak to mowia nie wazne jak ,wazne ze samemu laugh.gif ohmy.gif

DP jest przekozak laugh.gif

Przepraszam za OT ,ale to zdjecie zniszczylo mnie bardzo mocno.


--------------------
2011 - 20vt 635km/725nm by DIGITUN
2014 - 2,0 TFSI na seryjnym K04 402km/505nm by DIGITUN
2014 - 20vt 826km/868nm by DIGITUN
2015 - 2,7 bit 499,5km/568nm (seryjne k04) by DIGITUN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SONIC
post Sat, 21 Apr 2012 - 15:14
Post #269


Forum Killer
Dołączył: Mon, 19 December 2005
Skąd: Płock





Kontrolm ten kolektor który wstawił flathead na 100% nie jest robiony automatem(przynajmniej te z roboty z którymi ja pracowałem nie dały by rady wykonac czegos takiego ) musiał byc spawany recznie...


--------------------
BMW E64 645i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Sat, 21 Apr 2012 - 16:58
Post #270


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



Rafeek114 dzieki za zwrócenie mojej uwagi na fakt ,że trochę osób poczuło się urażonych moimi wypowiedziami jak i zamieszczeniem zdjęcia TEGO "kolektora" na tym forum napisze jeszcze tylko to co poniżej i wiecej nie będę wypowiadał się w tym temacie;

AW69 - poniosło mnie, troche po łebkach przeczytałem co napisałeś do tego 20 godzin snu w ostatnim tygodniu zrobiło swoje - sorry. A Twoje kolektory napewno wyglądają lepiej na żywo, zdjecia nie oddają często wszystkich szczegółow. Póki co poziom dla mnie nieosiągalny.
do pozostałych userów - po trzykroć powiadam że zdjęcie owego kolektora zamiesciłem tylko jako przykład kolektora, którym w żadnym wypadku nie należy się chwalić, chodziło tylko o odwrócenie uwagi od niektórych zdaniem źle wykonanych kolektorów Maria i niestety na dzień dzisiejszy nie za bardzo mam tu co wkleić żeby tak jak Flathead pokazać gdzie jest moje miejsce w szeregu.

Admina proszę o wyczyszczenie tematu bo zrobiłem z tego tematu targ przekupek z miejscem na kryptoreklamę.


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mario
post Sat, 21 Apr 2012 - 17:47
Post #271


Forum Homee
Dołączył: Sat, 21 December 2002
Skąd: Płock





Kontrolm nie bądź taki skromny bo z tego co widzę to nie ma się czego wstydzić bo jeszcze nikt mi nie udzielił konkretnej odpowiedzi na moje pytanie a to poniekąd swiadczy o jakości/trwałości kolektorów wykonywanych przez niektórych forumowiczów.

Nie rozumiem po co robić kolektory kotłowe oprócz oczywiście obnizenia cen materiału kosztem zysków smile.gif no i też mógłbym się przypieprzyć choćby do spawów czy braku odpowiedniego przygotowania materiału przed samym spawaniem ale nie jestem aż tak złośliwym typem wink.gif
To samo jezeli chodzi o poduszkę argonową to jak się nie potrafi dobrać odpowiedniego prądu lub nie ma " lekkej ręki" podczas spawania to faktycznie sie przydaje bo nie masz przetopów do srodka a spawy układają się w bardzo ładne pierścienie których może nie bardzo widać na fotkach kolektora ale wierzę że jednak gdzieś są smile.gif

A zrobć takie spawy jak flathead przedstawił nie jest trudno tylko muszą być zachowane pewne warunki które dodatkowo wpływają na jakość spawu jak tu np. dobre przygotowanie materiału przed samym spawaniem mimo że to kwasówka- dodatkowo pewnie grubościenna gdzie mozna poszaleć z prądem no i odpowiednia praca z uchwytem a nie tylko same ustawienia pulsu- to dla zgłębiających temat początkujących spawaczy


--------------------
Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo,
2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG
wiecek1@neostrada.pl gg 5424844
Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bleee
post Sat, 21 Apr 2012 - 22:52
Post #272


Rookie
Dołączył: Sun, 28 June 2009





http://www.euro-inox.org/pdf/map/Passivating_Pickling_PL.pdf

znalazłem ciekawy materiał, myślę, że się może przydać smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mario
post Sat, 21 Apr 2012 - 23:23
Post #273


Forum Homee
Dołączył: Sat, 21 December 2002
Skąd: Płock





Brawo,
Znalazłeś odpowiedź na dużo wcześniejsze pytanie dlaczego nie użyłem produktu 3M smile.gif czyli dlaczego spaw po położeniu nie został opracowany przeze mnie mechanicznie bo o obróbce chemicznej widzę że chyba nikt nie słyszał a jest to podstawowa rzecz przed obróbką mechaniczną.
Co raz lepiej więc idąc tym samym tropem czy linkiem smile.gif ktoś moze znajdzie odpowiedź na to własciwe pytanie smile.gif


--------------------
Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo,
2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG
wiecek1@neostrada.pl gg 5424844
Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jaqo
post Sun, 22 Apr 2012 - 02:53
Post #274


Forum Killer
Dołączył: Sat, 14 August 2004
Skąd: Łomianki





Kolektor ze zdjecia flatheada ma taki kolor bo byl potem wytrawiany i potem anodowany czy cos nie pamietam - w kazdym razie jest sztucznie kolorowany.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bleee
post Sun, 22 Apr 2012 - 11:19
Post #275


Rookie
Dołączył: Sun, 28 June 2009





CYTAT(Mario @ Sat, 21 Apr 2012 - 23:23) *
Brawo,
Znalazłeś odpowiedź na dużo wcześniejsze pytanie dlaczego nie użyłem produktu 3M smile.gif czyli dlaczego spaw po położeniu nie został opracowany przeze mnie mechanicznie bo o obróbce chemicznej widzę że chyba nikt nie słyszał a jest to podstawowa rzecz przed obróbką mechaniczną.
Co raz lepiej więc idąc tym samym tropem czy linkiem smile.gif ktoś moze znajdzie odpowiedź na to własciwe pytanie smile.gif

ja tylko podrzucam przydatne materiały, nic więcej smile.gif nie spawam kolektorów to się nie wypowiadam na te tematy bo nie mam wiedzy w tym zakresie, za to mam jakieś pojęcie o technice spawania i co znajdę wartościowego to podrzucam aby inni z tego też korzystali smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mario
post Sun, 22 Apr 2012 - 12:17
Post #276


Forum Homee
Dołączył: Sat, 21 December 2002
Skąd: Płock





No i kolejny projekt tym razem decaty do BMW M5 E34.
Chodziło o wykonanie poprawionej wersji supersprinta czyli lepsze tłumienie,x-pipe mniej restrykcyjny, niższa waga i konstrukcja ze stali kwasoodpornej a nie zwykłej jak w SS.

Pierwsze zdjecie przedstawia org i pierwszy projekt- szkic.

Następne to już produkty po wstępnej obróbe chmicznej przed wysłaniem do USA.
















--------------------
Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo,
2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG
wiecek1@neostrada.pl gg 5424844
Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
homer155
post Sun, 22 Apr 2012 - 19:03
Post #277


Rookie
Dołączył: Wed, 18 April 2012





CYTAT(Jaqo @ Sun, 22 Apr 2012 - 02:53) *
Kolektor ze zdjecia flatheada ma taki kolor bo byl potem wytrawiany i potem anodowany czy cos nie pamietam - w kazdym razie jest sztucznie kolorowany.

Witam. Na 99% ten kolektor był spawany w atmosferze argonu ( nie mylić z osłoną argonu ) z tąd takie czyste spawy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
surykatka
post Sun, 22 Apr 2012 - 21:11
Post #278


Frequent User
Dołączył: Fri, 26 September 2003
Skąd: z okolicy





Mario
a Proex wprowadził wydechy końcowe do PT CRUISER i nie chwali się tym na lewo i prawo,
dekaty do e34 sa od dawna dostępne, podobnie jak końcowe czy środkowe robione indywidualnie pod każdy z silników łącznie z v8 więc szczerze mówiąc twoja reklama szału nie robi

poza tym po pasywacji spawów chociaż lekko mogłeś je przepolerować żeby to jakoś wyglądało


--------------------
jedyna na forum
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mario
post Sun, 22 Apr 2012 - 21:27
Post #279


Forum Homee
Dołączył: Sat, 21 December 2002
Skąd: Płock





Przepraszam za swoją ignorancję ale nie znam firmy Proex ale zobaczę co mają ciekawego w ofercie.

Dałem fotki świadczące o trawieniu/ pasywacji a nie finalne ale przynajmniej nie przyburzyłaś się że podłoga jest nie umyta a to już pewiem postęp smile.gif

W PL jakoś nie widziałem zeby ktos robił takie układy wydechowe no ale nie przeglądam wszystkich ofert smile.gif
Gdybym miał robić reklamę to dał bym dobre fotki a nie to co mam pod ręką a tak przedstawiam tylko ciekawe i ukończone projekty których wcześniej nikt na forum nie zaprezentował.


--------------------
Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo,
2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG
wiecek1@neostrada.pl gg 5424844
Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
surykatka
post Sun, 22 Apr 2012 - 22:03
Post #280


Frequent User
Dołączył: Fri, 26 September 2003
Skąd: z okolicy





Mario czytałeś regulamin tego działu ?
czy widziałes jaki jest tytuł tego działu?

zrobiłeś auto to je opisz a nie pokazujesz wydechy.
Przetestowałes je na hamowni? Pokazałes na wykresach ze są lepsze np od SS ? To że SS robi z stali aluminiowanej niczego nie przekreśla - jesli tak mają opracowaną technologię i coi najważniejsze działa to poprawnie to dlaczego nie robić tego właśnie z tego materiału. A że wysyłasz do stanów - i co z tego? kogo to interesuje.
Forumowicze wchodzą tutaj poczytac o jakimś fajnie dłubnietym autku, podpatrzeniu nowych rozwiązań a przede wszystkim wg regulaminu tego podforum o skończonym projekcie przebudowy samochodu (mam nadzieję że pojęcie samochód rozumiesz bo to nie jest decat, tłumik albo kolektor tylko trochę więcej)


--------------------
jedyna na forum
Go to the top of the page
 
+Quote Post

15 Stron V  « < 12 13 14 15 >
Closed TopicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 30 June 2025 - 02:21