![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#241
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 July 2007 Skąd: Grudziądz ![]() |
Prawidlowy spaw powinien miec kolor żółto fioletowy i nie jest to kwestia gazu czy wielkosci dyszy (oczywiscie jak bedą bardzo zle dobrane to ma to znaczenie) kluczem do ladnych spawow jest reka i ustawienie prądu. Jeszcze sporo treningu przede mną ale jak ma sie troche samo zaparcia to mozna. Troche niewyrazne ale coś widac ![]() zdjęcia robione kalkulatorem się nie liczą. Wezmę jutro aparat to Ci te hefty obfotografuję ![]() -------------------- Abarth Punto `12 1.4MA 165 horspałerów oraz CC 007 agent w trakcie tuningów :)
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#242
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 06 June 2006 Skąd: warszawa ![]() |
panwoie mioze wydzielimy temat tylko o spawaniu nie ukrywam ze barzdzo by mi sie przydał ?
-------------------- Mini r53....
sprzedam adapter 1jz/2jz - 350z 6speed . pw |
|
|
![]()
Post
#243
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 28 June 2009 ![]() |
![]() tu jest mój kawałek czegoś tam po przejechaniu szczotką drucianą, dobór prądu do spawanego materiału ma duże znaczenie jak sebek-c20xe napisał ![]() ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#244
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 04 May 2006 Skąd: Zambrów ![]() |
CYTAT Prawidlowy spaw powinien miec kolor żółto fioletowy i nie jest to kwestia gazu czy wielkosci dyszy (oczywiscie jak bedą bardzo zle dobrane to ma to znaczenie) kluczem do ladnych spawow jest reka i ustawienie prądu. Jeszcze sporo treningu przede mną ale jak ma sie troche samo zaparcia to mozna. Troche niewyrazne ale coś widac Zgadzam sie z tym w 100%.....Z tego co obserwuje ten temat od początku to Mario masz słabą technike spawania....wszystkie twoje produkty jebane są mega dużym prądem i poprzegrzewane. To odpowiedz do twojego postu dlaczego twój kolekotr do M3 wygląda jak wygląda. |
|
|
![]()
Post
#245
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 21 December 2002 Skąd: Płock ![]() |
Zgadzam sie z tym w 100%.....Z tego co obserwuje ten temat od początku to Mario masz słabą technike spawania....wszystkie twoje produkty jebane są mega dużym prądem i poprzegrzewane. To odpowiedz do twojego postu dlaczego twój kolekotr do M3 wygląda jak wygląda. A no właśnie w tym momencie wychodzi Twoja wiedza na temat spawania czyli jej brak. Niestety nie zgadłeś ![]() Widać że poprostu kolektorów nie spawasz i moze dlatego nie wiesz o co tu chodzi. Co do prądu oraz mojej techniki zpawania to też się mylisz i to grubo a te tabelki pokazane na rysunku wyżej znałem już wiele lat temu i nie jest to dla mnie żadna nowości ale fakt jest bardzo przydatna. -------------------- Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo, 2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG wiecek1@neostrada.pl gg 5424844 Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów... |
|
|
![]()
Post
#246
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 04 May 2006 Skąd: Zambrów ![]() |
CYTAT Widać że poprostu kolektorów nie spawasz i moze dlatego nie wiesz o co tu chodzi. Ja za fachowca się nie uważam.... ![]() Za to jak oglądam twoje kolektory i produkty, to zastanawiam się czy ty do końca wiesz o co tu chodzi ![]() |
|
|
![]()
Post
#247
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 25 August 2011 Skąd: Oświęcim ![]() |
Ja na spawaniu sie nie znam, za to zakupiłem taki kolektor i wydaje mi sie ze to tak powinno wygladać:
![]() -------------------- スープラ - for life !
|
|
|
![]()
Post
#248
|
|
User Dołączył: Wed, 29 December 2010 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#249
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
mam wrażenie że ten temat stał się jedną wielka kryptoreklamą połączoną z podkopywaniem dołków pod konkurencję.
Dlatego dorzucę że ja lepiej spawam nieotuloną elektrodą bez osłony gazowej na peerelowskiej jednofazowej transformatorówce ;-) ![]() -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#250
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 04 May 2006 Skąd: Zambrów ![]() |
CYTAT mam wrażenie że ten temat stał się jedną wielka kryptoreklamą połączoną z podkopywaniem dołków pod konkurencję. To tylko takie wrażenie....jak coś jest ładne i fajnie wykonane to dlaczego by nie pochwalić ? Ale sorry to co wkleja mario moim zdaniem nie zasługuje na żadną pochwałe. Dla przykładu pokaze jeszcze ciekawy kolektorek (nie mój) ale moim zdaniem wykonany zajebiście ! Coś takiego owszem można pochwalić ! ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#251
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 27 October 2009 ![]() |
i tak powinien wyglądać spaw z dobrym przetopem. aby zachować kolor niebiesko złoty przy dobrym przetopie należałoby mocno sfazować łączone końce elementów.
spoina na kolektorze powinna wyglądać masywnie, szeroka, głeboko wtopiona. na orurowaniu dolotu, czy dalszej części wydechu już można sobie pozwolić na mniejszą spoine. żeby zaś uzyskaż dobry kolor to jak pisał sebek bodajże, ręka + prąd + ew. gaz pozdro |
|
|
![]()
Post
#252
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Wroclaw ![]() |
Panowie po co te klotnie kazdy spawa jak potrafi a sadze ze Mario spawa dosc dlugo i ma staz wiekszy niz wiekszosc kolegow ktorzy tu sie wypowiadaja i niestety straszne bzdury wygaduja. Gaz to jeden z podstawowych rzeczy aby spaw wygladal estetycznie. Sam o sobie moge powiedziec ze jak zaczynalem spawac nie wygladalo to za dobrze ale cwiczylem cwiczylem i dalej nie moglem dojsc do takich spawow ktore bylyby estetyczne okazalo sie za gaz argon 4.8 ktory kupowalem byl bardzo ale to bardzo zanieczyszczony dopiero kiedy zaczolem uzywac gazow z firm ktore zajmuja sie na swiecie sprzedaza, dopiero spawy zaczely wychodzic. Zapraszam na www.turbobmw.pl jest tam troche zdjec jak robilem kolektor do m50 pod turbine. Tutaj maly przyklad jak to teraz wyglada. Przepraszam za OT ale nie moglem juz wytrzymac patrzac jak tutaj opowiadacie takie farmazony.
|
|
|
![]()
Post
#253
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
wrzucam jeszcze zdjecia kolektora skrzynkowego very low budget do samochodu z bardzo małą ilością miejsca z tyłu na turbo który opisywałem wcześniej. Tak jak pisałem 1.8 16v seria 112 a teraz 200 KM na 0.9 bara i EGT nie przekraczające 950 stopni. Bardzo szybko wstaje i prawie że nie czuć turbo dziury - jak to sie mówi - idzie za nogą. samochód zjeździł już trochę i ani jednego pęknięcia.
Spawane ujową elektrodą i tak ujową spawarką że płakać sie chce ale może dlatego nie popękało ;-) na zewnątrz kolano wygląda strasznie ale w środku gładkie jak pupa niemowlaka. a do Mario - tak można wykonać kolanko gdy sklepowe nie wyrabia a potrzebny jest bardzo mały promień gięcia patrz Twój wydech do M3. ![]() -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#254
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 12 July 2010 Skąd: Bełchatów ![]() |
kontrolm, spawałes to elektrodą rutylową czy zasadową?
|
|
|
![]()
Post
#255
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
starymi elektrodami do nierdzewki starą 1-fazową trafospawarką kltóra niesamowicie kleiła i dodatkowo na bardzo niskim prądzie bo to rury o grubości ścianki 1mm więc trzeba było bardzo uważać - generalnie koszmar i nikomu nie polecam za prąd to wtedy zabuliłem i taka to oszczędność.
Teraz od kiedy mam TIGa cienkie rurki nadal wolę spawać elektrodą ale mam nowiutkie suchutkie paczki nierdzewnych ESABów 1.6mm i dobrą spawarkę to idzie tak pieknie i świeci sie na złoto po spawaniu a otulina sama odskakuje nic nie trzeba obijać. Jak znajdę gdzieś zdjecie takiego spawu to wrzucę bo ładniej wygląda niż niektóre tu prezentowane TIGowe a nie zdażyło mi się żeby jakikolwiek spaw puscił mimo że niektóre kolektory mają po 80 cm długości a rurki cały czas 1 mm -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#256
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 27 December 2009 Skąd: Łomża ![]() |
buahahaha co to kurwa jest
![]() -------------------- Fabia 1.8T 300+
Leon R30T EFR9180 |
|
|
![]()
Post
#257
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
budźet był bardzo okrojony całość tego co na zrzucie kosztowała równowartość powiedzmy 20 sztuk kolanek z nierdzewki do profi kolektora + troche roboty, wykorzystano tylko to co było pod ręką na hałdzie. A auto daje dobrze. Wkleiłem to apropos najprostszego kolektora skrzynkowego przy którym ten Maria to dzieło sztuki. Wiec jeżeli to działa - to jego napewno zadziała.
Generalnie temat powinien być wyczyszczony bo się zrobił z tego jeden wielki bazar nastawiony chyba na dyskredytację Maria. Nie znam go nigdy nic u niego nie robiłem ale niektórzy najwyraźniej chcą mu doj....bać Np aw69 najpierw zjeżdża robote maria a potem wkleja zdjęcia kolektora wykonanego tak że aż płakać się chce. Spawy czarne, nierówne, w wyniku przetopu bąble powychodziły na drugą stronę - ciekawe jak ktoś to potem zeszlifuje od wewnątrz w niektórych miejscach. Przepływ napewno na tym ucierpi - to nie jest idealnyu kolektor którym można sie chwalić z takim przymiotnikiem. Nie znalazłem również żadnej negatywnej opinii na SR od klientów Maria - to chyba coś znaczy -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#258
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 10 April 2007 Skąd: Kraków ![]() |
![]() Wygląda to nieco lepiej... zaśmieciliśmy nieźle temat Maria - może mod wydzieli... kontrolm - rozumiem że działa i budżet, ale trochę bolą oczy ![]() -------------------- On the edge.
|
|
|
![]()
Post
#259
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 23 April 2009 Skąd: z lasu ![]() |
budźet był bardzo okrojony całość tego co na zrzucie kosztowała równowartość powiedzmy 20 sztuk kolanek z nierdzewki do profi kolektora + troche roboty, wykorzystano tylko to co było pod ręką na hałdzie. A auto daje dobrze. Wkleiłem to apropos najprostszego kolektora skrzynkowego przy którym ten Maria to dzieło sztuki. Wiec jeżeli to działa - to jego napewno zadziała. Ja bym nie był taki na pewien, czy ten kolektor jest rzeczywiście konstrukcyjnie gorszy niż ten Maria, chociaż wygląda strasznie... -------------------- :)
|
|
|
![]()
Post
#260
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 23 April 2009 Skąd: z lasu ![]() |
PS. A jeszcze co do kolektorów do V6 gdzie jest mało miejsca, to tak wygląda Chińczyk z Anglii w cenie poniżej 1000 zł (za tysiąc jest jeszcze y-pipe w komplecie):
![]() Idealne nie są, bo na równoległoodległościowe i dłuższe runnery nie ma za bardzo miejsca bez większych przeróbek, ale jednak kolektory są "symetryczne", jest właściwe ukierunkowanie spalin itp. -------------------- :)
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 30 June 2025 - 06:39 |