![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#221
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
kolektor ala hamburger tyle że tu zamias kolanek hamburgskich które są obecne w wielu projektach forumowych low budget użyte są zwykłe kolanka z kwasiaka i odcinki prostych rurek połączone ze sobą najkrótszą mozliwą drogą w sposób bardzo podobny do
![]() i bardzo szeroko już w tym temacie wady tej konstrukcji zostały wytknięte...ale jak widać wcale nie dowodzi że auto z takim zestawem nie może zwijać asfaltu -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#222
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 19 October 2010 ![]() |
kolektor ala hamburger tyle że tu zamias kolanek hamburgskich które są obecne w wielu projektach forumowych low budget użyte są zwykłe kolanka z kwasiaka i odcinki prostych rurek połączone ze sobą najkrótszą mozliwą drogą w sposób bardzo podobny do ![]() i bardzo szeroko już w tym temacie wady tej konstrukcji zostały wytknięte...ale jak widać wcale nie dowodzi że auto z takim zestawem nie może zwijać asfaltu ukierunkowanie ranerów w stronę turbiny przy kol. wydechowym (nawet skrzynkowym) to zaden koszt, a w zasadzie konieczność w sztuce jego wykonania. natomiast przy tak wykonanym kol jak jest, bardziej bym sie obawiał o back pressure a co za tym idzie wysokiego egt w niektórych cylindrach i wątpię (po własnych błędach) iz taki kol bedzie pracował prawidłowo nawet przty soft turbo. nie mam nic do kol. skrzynkowych, ale i one powinnym byc zrobione odpowiednio... |
|
|
![]()
Post
#223
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 10 April 2007 Skąd: Kraków ![]() |
[OT]Temat powstał około 6 lat temu, czy pytanie o estetykę produktu urąga twórcy, który niejako reklamuje swoje możliwości - a może skoro smarki trzymają, a auto jedzie to temat jest zamknięty? Czy funkcjonalność nie może w tym kraju iść w parze z estetyką? Równie dobrze Zolt4r mógłby kleić swoje projekty w blaszanej budzie z klepiskiem, ale nie - ma zapał i szacunek zarówno do pracy jak i miejsca w którym przyjmuje klientów, ich auta i sam spędza mnóstwo czasu - to wszystko składa się na końcową jakość produktu [/OT]
-------------------- On the edge.
|
|
|
![]()
Post
#224
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
zauważ że część projektów Mario jest robiona pod wysoki połysk a część nie. Bo to zależy czy klient ma chęć i pieniądze żeby za taką robotę zapłacić a to kosztuje i to nie mało - bo teraz czas droższy niż materiały.
Ja wcale go nie bronię jezeli chodzi o niektóre braki w technice czy to spawalniczej czy to przepływów cieczy i gazów. Sam miałbym parę uwag co do niektórych zdjęć które tu wstawił. Ale średnio podoba mi się opierd...go na czym świat stoi bo z jakiś względów zastosował skrzynkowy kolektor z prostym rurkami zamiast świecącego chinola. Jeżeli projekt z tak zaprojektowanymi kolektorami spełni założenia początkowe i nie przekroczy założonego budżetu to oznacza to że ten wybór był jak najbardziej słuszny -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#225
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 19 October 2010 ![]() |
zauważ że część projektów Mario jest robiona pod wysoki połysk a część nie. Bo to zależy czy klient ma chęć i pieniądze żeby za taką robotę zapłacić a to kosztuje i to nie mało - bo teraz czas droższy niż materiały. Ja wcale go nie bronię jezeli chodzi o niektóre braki w technice czy to spawalniczej czy to przepływów cieczy i gazów. Sam miałbym parę uwag co do niektórych zdjęć które tu wstawił. Ale średnio podoba mi się opierd...go na czym świat stoi bo z jakiś względów zastosował skrzynkowy kolektor z prostym rurkami zamiast świecącego chinola. Jeżeli projekt z tak zaprojektowanymi kolektorami spełni założenia początkowe i nie przekroczy założonego budżetu to oznacza to że ten wybór był jak najbardziej słuszny koszt zrobienia prawidłowo kol. skrzynkowego a zle zrobionego kol. jest taki sam ![]() ![]() ps. najprostrzą metodą sprawdzenia kol. jest dmuchanie sprezarką w raner i sprawdzenie łopatologicznie gdzie najwiecej powietrza ucieka... i wierz mi w tym kol. z fot bedzie sie cofało i kotłowało a nie uciakało przez turbo. w dobrze zrobionej skrzynce lub fabrycznej skrzynce takiego efektu nie ma |
|
|
![]()
Post
#226
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
tak jak pisałem da się jeszcze prosciej zrobić kolektor skrzynkowy niż o co zrobił Mario. Dmuchanie powietrzem nijak ma się do dynamiki gazów spalinowych dla których ten delikatny kąt narysowany na jednym ysunku jest tak naprawdę kompletnie nieważny - wystarczy zrobić albo poszukać symulacji na YouTube. Objętość kolektora przed turbo jest taka mała że spaliny zanim przejdą turbo zdążą podgrzać każdy zawóry wylotowy w tym układzie
-------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#227
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 23 April 2009 Skąd: z lasu ![]() |
Dmuchanie powietrzem nijak ma się do dynamiki gazów spalinowych Bo? dla których ten delikatny kąt narysowany na jednym ysunku jest tak naprawdę kompletnie nieważny Weź wąż z wodą i skieruj go prostopadle w ścianę, a potem w tą samą ścianę, ale pod niewielkim kątem i porównaj różnicę. ![]() -------------------- :)
|
|
|
![]()
Post
#228
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
bo gazy mają prędkość dźwięku a nie węża z wodą, po drugie się rozprężają czego woda nie robi po trzecie objętość kolektora jest zbyt mała żeby zapobiec błyskawicznemu wzrostowi ciśnienia w pozostałych częściach kolektora .
Ale żeby była jasność - ja też dałbym pod kątem te runery bo nie mógłbym na to patrzeć. Nawet jak robię prawdziwy kolektor skrzynkwy - czyli taki co naprawde wygląda jak skrzynka to fazuję wyjscia z flanszy w kierunku turbiny. Ale nie zmienia faktu że kolektor zaprojektowany i wykonany przez Mario będzie działać i w pewnych określonych warunkach może to robić po prostu dobrze - jak kolektor z Typhoona. Tak naprawde nie ma tu żadnych zdjęc auta, silnika, jego osprzętu, być może w pobliżu coś przechodzi i kolektor naprawde musi mieć ten kształt -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#229
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 21 December 2002 Skąd: Płock ![]() |
Kolejne fajne pytanie mi się rzuciło w oczy.
Dlaczego nie użyłem preparatu 3M? A użyłem nawet dziś o 4:45 robiąc ciecie cesarskie u ciężarnej ale to takie samo dziwne pytanie jak i odpowiedź. Powninieneś zapytać dlaczego kolektor wygląda tak jak wygjąda czyli dlaczego jest cały przebarwiony od temperatury a nie wychuchany na lustro. Lub czy przechodził przez proces trawienia/pasywacji? Kolega słusznie prawi że są projekty wysoko i nisko budżetowe i że jedne i drugie działają a te tańsze czasami duzo lepiej niż te doinwestowane i że wszystko da się zrobić i jest to kwestia ceny. Polerowanie kolektorów na lustro to koszt 150-200zł + koszty wysyłki w jedną i drugą stronę Polski bo przy technologii polerowania elektro-chemicznego nie ma sensu bawic sie przy tego typu kolektorach w filc i kątówkę. Dorzucisz dodatkowo te 150zł do ceny a telefon się szybciej rozłaczy niż skończysz wymieniać rodzaj waluty sprzedawanego towaru ![]() -------------------- Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo, 2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG wiecek1@neostrada.pl gg 5424844 Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów... |
|
|
![]()
Post
#230
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 19 October 2010 ![]() |
Kolejne fajne pytanie mi się rzuciło w oczy. Dlaczego nie użyłem preparatu 3M? A użyłem nawet dziś o 4:45 robiąc ciecie cesarskie u ciężarnej ale to takie samo dziwne pytanie jak i odpowiedź. Powninieneś zapytać dlaczego kolektor wygląda tak jak wygjąda czyli dlaczego jest cały przebarwiony od temperatury a nie wychuchany na lustro. Lub czy przechodził przez proces trawienia/pasywacji? Kolega słusznie prawi że są projekty wysoko i nisko budżetowe i że jedne i drugie działają a te tańsze czasami duzo lepiej niż te doinwestowane i że wszystko da się zrobić i jest to kwestia ceny. Polerowanie kolektorów na lustro to koszt 150-200zł + koszty wysyłki w jedną i drugą stronę Polski bo przy technologii polerowania elektro-chemicznego nie ma sensu bawic sie przy tego typu kolektorach w filc i kątówkę. Dorzucisz dodatkowo te 150zł do ceny a telefon się szybciej rozłaczy niż skończysz wymieniać rodzaj waluty sprzedawanego towaru ![]() przewrazliwiony jestes ![]() wiem to po sobie... podczas pizgania na 4 biegu egt bylo zawsze ponad 1000 (strojenie na vemsie, duze siusiaki itd)... dopiero wtrysk metanolu/wody pomogl, ale to raczej opcja na dorazne zbicie temperatury ![]() ![]() tak sie nie robi kolektorów ![]() |
|
|
![]()
Post
#231
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 21 December 2002 Skąd: Płock ![]() |
Dobra ale tu 3 runery walą w ściankę a u mnie jeden ale o.k.
Pozatym solidny kolektor zrobiłeś ale spawy mógł byś poprawić ![]() Z tym EGT tak bym nie przesadzał a już szczególnie przy soft turbo bo takie było tam założenie i nie chce mi się dalej powtarzać. Dlaczego kolektor od M3 wygląda jak wygląda czyli jest przegrzany dlaczego nie uzyłem środka 3M (nie wiem tylko jakiego i co on robi bo jest ich cała masa ale jak się dowiem to i chętnie go kupię zeby wypróbować ![]() Jest zrobiony z kwasówki a wydląda jakby był z kotłówki co się stało że tak jest? -------------------- Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo, 2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG wiecek1@neostrada.pl gg 5424844 Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów... |
|
|
![]()
Post
#232
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 19 October 2010 ![]() |
Dobra ale tu 3 runery walą w ściankę a u mnie jeden ale o.k. Pozatym solidny kolektor zrobiłeś ale spawy mógł byś poprawić ![]() nie ja robiłem... Z tym EGT tak bym nie przesadzał a już szczególnie przy soft turbo bo takie było tam założenie i nie chce mi się dalej powtarzać. Dlaczego kolektor od M3 wygląda jak wygląda czyli jest przegrzany dlaczego nie uzyłem środka 3M (nie wiem tylko jakiego i co on robi bo jest ich cała masa ale jak się dowiem to i chętnie go kupię zeby wypróbować ![]() Jest zrobiony z kwasówki a wydląda jakby był z kotłówki co się stało że tak jest? nie dasz sobie nic powiedziec wiesz lepiej ![]() |
|
|
![]()
Post
#233
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 21 December 2002 Skąd: Płock ![]() |
Skończmy już temat tamtego kolektora.
Wcale nie wiem lepiej, wielu rzeczy jeszcze nie wiem ale nie bazuję tylko na forumowej wiedzy bo często gęsto bym popłynął. Zadałem proste pytanie. Tyle jest speców od spawania na forum a nie mogę dostać prostej odpowiedzi. -------------------- Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo, 2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG wiecek1@neostrada.pl gg 5424844 Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów... |
|
|
![]()
Post
#234
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 19 October 2010 ![]() |
Wcale nie wiem lepiej wele rzeczy jeszcze nie wiem ale nie bazuję tylko na forumowej wiedzy bo często gęsto bym popłynął. Zadałem proste pytanie. Tyle jest speców od spawania na forum a nie mogę dostać prostej odpowiedzi. wiem po sobie (nie z forum) ze taki kolektor to zło i predzej czy pozniej tlok splynie do miski (z naciskiem na prędzej). co do spawanie to srednio mnie interesuje jak spawasz... ale za bardzo nie ma sie czym chwalić. znam natomiast osoby co spawaja zarowno ładnie i mocno. natomiast prawda jest to (jak mowisz) iz spoina brzydka a mocna jest lepsza niz ładna ale pekająca bo to jest logiczne. |
|
|
![]()
Post
#235
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 21 December 2002 Skąd: Płock ![]() |
Skoro nie wiesz jak spawam to nie zabieraj głosu bo to co jest na forum to jedynie mini próbki a nie jakieś wypasione projekty i nie zaśmiecaj mi tematu z łaski swojej masz resztę forum do trolowania
-------------------- Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo, 2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG wiecek1@neostrada.pl gg 5424844 Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów... |
|
|
![]()
Post
#236
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 19 October 2010 ![]() |
Skoro nie wiesz jak spawam to nie zabieraj głosu bo to co jest na forum to jedynie mini próbki a nie jakieś wypasione projekty i nie zaśmiecaj mi tematu z łaski swojej masz resztę forum do trolowania widze i nie ma sie czym chwalic i jak pisałem nie zembi mnie to ani grzeje. natomiast pochwaliłes sie wypasnym kolektorem, który moze robic jedynie za wieszak ![]() pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#237
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 21 December 2002 Skąd: Płock ![]() |
Pozdrawiam
-------------------- Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo, 2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG wiecek1@neostrada.pl gg 5424844 Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów... |
|
|
![]()
Post
#238
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 28 June 2009 ![]() |
tak nawiązując do spoin - przebarwienia biorą się od niewłaściwej osłony gazowej (a to dysza za duża średnica, kąt spawania nie ten, za duży/mały przepływ gazu) oraz często brzydkie spoiny biorą się przez niewłaściwe przygotowanie materiału do spawania - spawając metodą TIG materiał powinien być jak najdokładniej oczyszczony i odtłuszczony - co zresztą tyczy się też pozostałych metod, na zdjęciach widać, że ten etap nie został wykonany zbyt dokładnie
(2 zdjęcie z postu #230) |
|
|
![]()
Post
#239
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 24 November 2004 Skąd: Warszawa - Wawer ![]() |
Generalnie u mnie też jest teraz skrzynka, ale zapewne chodziło o takie zakrzywienia:
![]() ![]() Idealny nie jest, ale ja też nie biję się o każdego konia, a doładowanie będzie raczej delikatne. -------------------- | Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento www.facebook.com/dragracingsafety |
|
|
![]()
Post
#240
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 26 June 2007 Skąd: Grudziądz ![]() |
Prawidlowy spaw powinien miec kolor żółto fioletowy i nie jest to kwestia gazu czy wielkosci dyszy (oczywiscie jak bedą bardzo zle dobrane to ma to znaczenie) kluczem do ladnych spawow jest reka i ustawienie prądu. Jeszcze sporo treningu przede mną ale jak ma sie troche samo zaparcia to mozna. Troche niewyrazne ale coś widac
![]() -------------------- corsa a c20... 11,1 ET
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 30 June 2025 - 13:54 |