Shoutbox 0 nowych PW 


15 Stron V  « < 9 10 11 12 13 > »   
Closed TopicStart new topic
> Ciekawe projekty z Mario Tuning Garage- Update 22.04.2012
ZoLt4R
post Mon, 16 Apr 2012 - 15:50
Post #201


Forum Killer
Dołączył: Wed, 18 January 2006
Skąd: Toruń





Fakt, przypomina toto ten ch***** kolektor sebeca w jego t-jetcie. smile.gif Dramat po całości z czymś takim. Poza tym bez problemu dało się zrobić tak żeby te runnery choć trochę w turbiny patrzyły i schodziły się pod mniejszym kątem.


--------------------
ITAL Performance

www.ital-performance.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 16 Apr 2012 - 15:50
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Feluke
post Mon, 16 Apr 2012 - 16:37
Post #202


Moderator
Dołączył: Sat, 03 January 2004
Skąd: Warszawa





CYTAT(Mario @ Mon, 16 Apr 2012 - 14:44) *
Ząbek nie przeszkadza bo tak jest i przy głowicy.
Natomiast wszystkie kolektory skrzynkowe robione do BMW czy inne skrzynkowe działają dokładnie na takiej samej zasadzie i spełniają swoje zadanie bez problemu wiec naprawdę nie wiem o co chodzi.
Były robione bez auta na stole i trzeba było uzyskać jak najwięcej miejsca więc zostały wykonane w ten sposób.

Jak bym slyszal Pana Grabowskiego: "Spaliny nie wala pod maske wiec kolektor dziala".
To ze kolektor zbiera spaliny i kieruje je do turbiny to fajnie i o to chodzi ale czy robi to wydajnie? Przy skrzynkowych wlasnie o takiej najprostszej konstrukcji z kolanek nie ma o tym mowy i zawsze i wszedzie bede gnebic taki projekt bo niedosc ze generuje mniejsza moc to jeszcze obciaza zawory wydechowe.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mario
post Mon, 16 Apr 2012 - 17:07
Post #203


Forum Homee
Dołączył: Sat, 21 December 2002
Skąd: Płock





CYTAT(borsuk @ Mon, 16 Apr 2012 - 15:14) *
Możesz dać konkretny przykład takiego kolektora?


Proszę bardzo



Panowie zgadzam sie z Wami że skrzynki nie są rewelacyjne ale bez przesady


--------------------
Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo,
2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG
wiecek1@neostrada.pl gg 5424844
Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mario
post Mon, 16 Apr 2012 - 17:29
Post #204


Forum Homee
Dołączył: Sat, 21 December 2002
Skąd: Płock





Wiemy już wszystko o skrzynkach wiec dam teraz projekt kolektora MTG robionego pod turbo do Lanosa.
Tym razem rurowy.
Projekty które wstawiam były wykonane przynajmniej 3 lata temu więc nie traktujcie je jako nowości smile.gif











--------------------
Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo,
2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG
wiecek1@neostrada.pl gg 5424844
Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rijndael
post Mon, 16 Apr 2012 - 17:47
Post #205


Super User
Dołączył: Thu, 23 April 2009
Skąd: z lasu





CYTAT(Mario @ Mon, 16 Apr 2012 - 17:07) *
Proszę bardzo

Nie bardzo widzę analogię bo w tym kolektorze ukierunkowanie spalin jest prawidłowe, chociaż zapewne nie jest to najlepszy kolektor na świecie. Wszystkie runnery są umieszczone pod kątem i kierują spaliny do wylotu z kolektora, a nie do innych cylindrów:



Porównaj jak to wygląda u Ciebie:



--------------------
:)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mario
post Mon, 16 Apr 2012 - 18:28
Post #206


Forum Homee
Dołączył: Sat, 21 December 2002
Skąd: Płock





No widzę zstrasznie pomazane smile.gif
Wracając ponownie do tematu
tak naprawdę to spaliny tylko z jednego wyjścia kolektora nie są ukerunkowane czyli środkowy cylinder kolektora z wyjściem na flanszę z boku.


--------------------
Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo,
2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG
wiecek1@neostrada.pl gg 5424844
Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
molo_
post Mon, 16 Apr 2012 - 19:03
Post #207


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 July 2010
Skąd: Wisła





ten kolektor z strony wczesniej w stylu, chce sie wylać ale stoje pod wiatr, tak samo będzie z spalinami i powodzenia życze z egt
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fawor
post Mon, 16 Apr 2012 - 20:10
Post #208


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 13 August 2004
Skąd: Tuchola/Poznań





Nie dasz sie mario przekonac, ale mechaniki plynow nie oszukasz..O ile na kolektorze ktory schodzi sie na srodku, spaliny ze srodkowego kanalu 'pociagna' troche calosc w kierunku wylotu, tak w drugim kolektorze z dwoch kanalow masz strzal gazami w pionową scianke. Nawet nie wiedzialbym gdzie umiescic w takich kolektorach EGT, zeby odczytywaly cos sensownego..Obojetnie sprzed ilu lat te kolektory by nie byly - konstrukcja na wlasne zyczenie obnizajaca generowane parametry...


--------------------
Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mario
post Mon, 16 Apr 2012 - 21:09
Post #209


Forum Homee
Dołączył: Sat, 21 December 2002
Skąd: Płock





O.K pierwszy kolektor sobie poradzi.
A co z drugim ja nadal widzę ze spaliny "walą" w ściankę tylko na środkowym cylindrze.
Cylinder pierwszy wysysa spaliny podobnie jak w poprzednim kolektorze a trzeci nadaje przebieg i zostaje nam właśnie środkowy.
Czyli myślisz że jak byśmy nadal zostali przy skrzynce i ten środkowy kanał zrobił bym pod kątem czyli np. zastosował zamiast prostego kawałka rury kolanko to poprawił bym przepływ czy nie?
No bo wtedy wychodzi dokładnie taki kolektor skrzynkowy jak ten na zdjeciu z BMW tylko wesja na 3 cylindry czyli już "klasyczna poprawna skrzynka".

Można zakończyć temat poprzedniego kolektora bo każdy ma swoje racje i doświadczenia jak np. molo który ma duże doświadczenia ze skrzynkami jak i z kolektorami rurowymi oraz ich wpływem na EGT.
Mogę uznać że tą skrzynkę można delikatnie poprawić ale tak naprawdę to niewiele da bo nadal jest to skrzynka


--------------------
Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo,
2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG
wiecek1@neostrada.pl gg 5424844
Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rijndael
post Mon, 16 Apr 2012 - 21:24
Post #210


Super User
Dołączył: Thu, 23 April 2009
Skąd: z lasu





CYTAT(Fawor @ Mon, 16 Apr 2012 - 20:10) *
O ile na kolektorze ktory schodzi sie na srodku, spaliny ze srodkowego kanalu 'pociagna' troche calosc w kierunku wylotu

Ale on też nie jest dobry, bo z tego co widzę ze zdjęć skrajne runnery mają kolanka 90 stopni które defacto kierują spaliny poziomo, a nie do wylotu. Oczywiście podciśnienie generowane przez spaliny ze środkowego, pionowego runnera i sama turbosprężarka będzie je trochę "wyciągać", ale jest to rozwiązanie bardzo dalekie od ideału...

CYTAT(Mario @ Mon, 16 Apr 2012 - 21:09) *
O.K pierwszy kolektor sobie poradzi.

Moim zdaniem warto by było zrobić przynajmniej tak (biorąc pod uwagę ograniczenia tego projektu):



Aczkolwiek zaznaczam, że nie uważam się za guru od kolektorów wydechowych. wink.gif


--------------------
:)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mario
post Mon, 16 Apr 2012 - 21:28
Post #211


Forum Homee
Dołączył: Sat, 21 December 2002
Skąd: Płock





BO JEST TO SKRZYNKA a nie kolektor rurowy i tyle a w skrzynce zawsze nie bedzie idealnie może być ciut lepiej lub gorzej ale nigdy jak w rurowym.

Można by tak zrobić jak dałeś na zdjęciu a ile i czy wogóle było by lepiej tak naprawdę sie nie przekonamy, ile by spadło EGT też się nie przekonamy bo trzeba by zrobić 3 próby z obecnymi kolektorami z tymi na zdjeciu wyżej oraz z rurowymi i wtedy na hamowni w podobnych warunkach mozna by było namacalnie stwierdzić jak "niedobra" była ta skrzynka.


--------------------
Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo,
2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG
wiecek1@neostrada.pl gg 5424844
Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sebek-c20xe
post Tue, 17 Apr 2012 - 00:01
Post #212


Super User
Dołączył: Tue, 26 June 2007
Skąd: Grudziądz





Z lipnymi kolektorami EGT bedzie wyższe nawet 200*C wiec sporo (mowa o zbiorczym). A nalezy pamietac ze na jednym cylindrze bedzie wiecej niz na drugim w przypadku takiego kolektora. Czyli niech sobie juz każdy doda co moze sie dziac. Oczywiscie dzialać one bedą, ale lepiej niech coś dziala dobrze a nie jest bo jest...


--------------------
corsa a c20... 11,1 ET
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fawor
post Tue, 17 Apr 2012 - 22:24
Post #213


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 13 August 2004
Skąd: Tuchola/Poznań





CYTAT(Mario @ Mon, 16 Apr 2012 - 22:09) *
O.K pierwszy kolektor sobie poradzi.
A co z drugim ja nadal widzę ze spaliny "walą" w ściankę tylko na środkowym cylindrze.

a mi nawet nie chodzilo o srodkowy tylko o spaliny z dwóch od prawej lecące w pionową rurę z pierwszego. To, że ze srodka po przebyciu srednicy rury wala w sciane to jest nastepna sprawa...Wlasnie te delikatne zmiany kątów kierunków jak narysował kolega wyżej na bank dałyby wymierny efekt w postaci mniejszego kotła w kolektorze - lepszej wymiany ładunku - mozliwosci dołożenia na strojeniu zapłonów -> generowania wyższych parametrów. Nawet w Hondach, ktore robilem, widać na strojeniu od razu, że odlany żeliwniak ODCZUWALNIE gorzej radzi sobie z opróżnianiem cylindrów niż zwykly, chinski baran. A nawet taki zeliwniak jest dluzszy i bardziej 'kierunkowy' niż Twoje kolektory.I ostatnie: nalezy pamietac, że w stanie faktycznym spaliny z kanałów nie 'ciągną' i nie kierunkują przepływów z innych obok - wszystko odbywa się w cyklach..Takze działa lekkie, pozostałe podciśnienie, oddziaływanie turbiny itp, ale nie typowy przepływ z kilku kanałów jednocześnie.



--------------------
Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mario
post Tue, 17 Apr 2012 - 23:03
Post #214


Forum Homee
Dołączył: Sat, 21 December 2002
Skąd: Płock





Wiem że odbywa się w cyklach i już dużo zostało powiedziane na temat tych kolektorów z każdej ze stron więc proponuję skończyć temat przedostatniego kolektora bo jest to temat gdzie wstawiam "ciekawe projekty" żeby ktoś mógł coś podpatrzeć jak robić czy nie robić.

Zeby było ciekawiej wstawiam kolejny kolektor bo widzę że odnośnie ostatniego rurowego kolektora nikt się nie przypieprzył chocby nawet spawów więc uznaję że jest o.k ale zakładam że i tak mozna by go było zrobić duzo lepiej wink.gif
Wstawiam skrzynkę z ukierunkowanym przepływem spalin tym razem do M3 E36












--------------------
Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo,
2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG
wiecek1@neostrada.pl gg 5424844
Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Flathead
post Wed, 18 Apr 2012 - 01:39
Post #215


Super User
Dołączył: Tue, 10 April 2007
Skąd: Kraków





"...odnośnie ostatniego rurowego kolektora nikt się nie przypieprzył chocby nawet spawów ..."- bo spawów na nim jeszcze nie ma. Pytanie dlaczego nie poświęciłeś paru minut na fazowanie każdego kawałka przed połączeniem, nie wspominając o oczyszczeniu chociażby SB 3M, że nie wspomnę o tym ostatnim wink.gif


--------------------
On the edge.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mihas66
post Wed, 18 Apr 2012 - 07:37
Post #216


Forum Homee
Dołączył: Sat, 04 July 2009





fajny fajny ten kolektor tylko flansze przetnij na 2-3 kawałki bo jest już dosyć długa...


--------------------
Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Wed, 18 Apr 2012 - 08:45
Post #217


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



robiłem i skrzynkowe kolektory i rurowe i moich doświadczeń wynika że przy soft turbo mała turbinka na skrzynkowym szybko wstaje i ładnie pracuje.
Jaki jest sens pierd.... sie z rurowym kolektorem zajmującym od uja miejsca i grzejącym pół komory w przykładowym silniku 1.8 16V o mocy 115 KM który na najprostszej skrzynce (uwierzcie mi ze prostszej niż to co mario wkleił) i turbawce K03 osiąga założone 200KM przy 0.9 bara doładowania i wstaje już od 2 tys. EGT nie przekracza przy pałowaniu 950 stopni. Nawet bez IC auto zacnie sie odpychało (tyle że 0.6 max) a EGT nadal był w porządku.
Koszt wykonania kolektora z wycieciem flansz (całość z nierdewki) nie przekroczył 400 zł.
A dzieki temu można zrobić w normalnych pieniądzach soft turbo samochodzie za 5 tys nie przekraczaając wartości auta.

PSA robiło pokazowe silniczki 1.6Turbo ( te same co w Peugeot RCZ i MCS turbo seryjni eo mocy 200 KM) podkrecali je na 240 KM co z 1.6 jest niezłym wynikiem. Boost już od 1600 obr na full a to nadal stoi na najbardziej chamskim skrzynkowym kolektorku.

CO innego doinwestowany projekt z duzym turbo i walka o każdy koń a budżet idzie w dziesiątki tysięcy zł - tam skrzynkowy to po prostu hańba i porażka.


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DOHC
post Wed, 18 Apr 2012 - 09:08
Post #218


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 January 2006
Skąd: Pionki/Warszawa





CYTAT(kontrolm @ Wed, 18 Apr 2012 - 08:45) *
robiłem i skrzynkowe kolektory i rurowe i moich doświadczeń wynika że przy soft turbo mała turbinka na skrzynkowym szybko wstaje i ładnie pracuje.
Jaki jest sens pierd.... sie z rurowym kolektorem zajmującym od uja miejsca i grzejącym pół komory w przykładowym silniku 1.8 16V o mocy 115 KM który na najprostszej skrzynce (uwierzcie mi ze prostszej niż to co mario wkleił) i turbawce K03 osiąga założone 200KM przy 0.9 bara doładowania i wstaje już od 2 tys. EGT nie przekracza przy pałowaniu 950 stopni. Nawet bez IC auto zacnie sie odpychało (tyle że 0.6 max) a EGT nadal był w porządku.
Koszt wykonania kolektora z wycieciem flansz (całość z nierdewki) nie przekroczył 400 zł.
A dzieki temu można zrobić w normalnych pieniądzach soft turbo samochodzie za 5 tys nie przekraczaając wartości auta.

PSA robiło pokazowe silniczki 1.6Turbo ( te same co w Peugeot RCZ i MCS turbo seryjni eo mocy 200 KM) podkrecali je na 240 KM co z 1.6 jest niezłym wynikiem. Boost już od 1600 obr na full a to nadal stoi na najbardziej chamskim skrzynkowym kolektorku.

CO innego doinwestowany projekt z duzym turbo i walka o każdy koń a budżet idzie w dziesiątki tysięcy zł - tam skrzynkowy to po prostu hańba i porażka.


+1
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Wed, 18 Apr 2012 - 10:22
Post #219


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



coś mi sie przypomniało...najszybsze, najmocniejsze auto w polsce...no może Vetta troche szybsza ale to przypomina kiosk a mimo tego lata ;-)
od uja mocy, kasa w projekt poszła przeogromna, miesca też było jak stąd do drzewa.
Nie sądzę żeby to było przeoczenie a po prostu chłodna kalkulacja za i przeciw a nie wrzucanie rurowego kolektora z rur 45 mm do lanosa tylko po to żeby pokazać że się da.
Z tego co pamiętam to tam nawet tych kątów nie było do turbiny ukierunkowanych ;-) ale spawy ładne ;-) choć nie tak piękne jak u flatheada...i chyba nawet 3M SB nie zastosowali ;-(
Bo dobrze wiedzieli że nie muszą tongue.gif

Nie boją sie równiez tego pokazać - to zdjęcie zrobiłem na Verva Street Race w 2010 bodajże, wiem , nie za dużo widać ale tam jest zwykły skrzynkowy kolektor ze zwykłych kolanek i kawałków rurki o średnicy aż poniżającej jak na 750 KM na jedno turbo:


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lesiu.Z
post Wed, 18 Apr 2012 - 10:31
Post #220


Super User
Dołączył: Wed, 25 July 2007
Skąd: Grudziądz





CYTAT(kontrolm @ Wed, 18 Apr 2012 - 10:22) *
Nie boją sie równiez tego pokazać - to zdjęcie zrobiłem na Verva Street Race w 2010 bodajże, wiem , nie za dużo widać ale tam jest zwykły skrzynkowy kolektor ze zwykłych kolanek i kawałków rurki o średnicy aż poniżającej jak na 750 KM na jedno turbo:



czy ja wiem czy tam jest taka typowa skrzynka?
Coś tam w tle widać, ale słabo sad.gif



--------------------
Abarth Punto `12 1.4MA 165 horspałerów oraz CC 007 agent w trakcie tuningów :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post

15 Stron V  « < 9 10 11 12 13 > » 
Closed TopicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 30 June 2025 - 13:47