Shoutbox 0 nowych PW 


15 Stron V  < 1 2 3 4 > »   
Closed TopicStart new topic
> Ciekawe projekty z Mario Tuning Garage- Update 22.04.2012
Mario
post Sun, 13 Aug 2006 - 20:15
Post #21


Forum Homee
Dołączył: Sat, 21 December 2002
Skąd: Płock





Jeszcze raz po awarii forum
Oto dalsza część projektu Lanosa.
Teraz zostały dokonane zmiany w układzie dolotowym.
Modyfikacje objęły kolektor ssący, większa przepustnica 63mm,power-rura , osłony i dotlenienie

Po rozebraniu




Wszystko zostało wyczyszczone



Porównanie dwóch przepustnic 50 i 6Xmm





Pora na frezowanie



Po wyfrezowaniu



Po spolerowaniu i dopasowaniu uszczelki



Po wypolerowaniu, zmontowaniu, doprowadzeniu powietrza, rurowaniu i odgrodzeniu dolotu od silnika





Osłona dochodzi szczelnie do maski





--------------------
Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo,
2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG
wiecek1@neostrada.pl gg 5424844
Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 13 Aug 2006 - 20:15
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
keyser
post Tue, 15 Aug 2006 - 13:08
Post #22


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 28 August 2003
Skąd: z przypadku





witaj...

możesz mi wytłumaczyć o co ci chodzi z tekstem:

"Brakuje tu czegoś - przetopów"

przy tym zdjęciu:
http://img208.imageshack.us/img208/426/dsc031872bo.jpg

bo z tego co ja widzę, to to jest raptem po łapane w kilku punktach, więc skąd miałyby się wziąć przetopy? Pomijając fakt, że w jednym z miejsc punktowanych jest przetop wyraźnie widoczny na zdjęciu

co autor miał na myśli?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
buryy
post Wed, 16 Aug 2006 - 10:48
Post #23


User
Dołączył: Fri, 12 November 2004
Skąd: Opole





Ja równiez mam pytanie/propozycje - Nie uwazasz, ze lepiej by było w trakcie spawania nierdzewki, zrobic to na poduszce argonowej
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bajcik
post Wed, 16 Aug 2006 - 10:51
Post #24


Super User
Dołączył: Sun, 12 February 2006
Skąd: centrum PL





CYTAT("RESPECT":woe61ba2)
Na lato mam odlączone podgrzewanie przepustnicy.


a do czego to ogrzewanie służy?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mario
post Wed, 16 Aug 2006 - 18:36
Post #25


Forum Homee
Dołączył: Sat, 21 December 2002
Skąd: Płock





CYTAT("keyser":3v8xvm3d)
witaj...

możesz mi wytłumaczyć o co ci chodzi z tekstem:

"Brakuje tu czegoś - przetopów"

przy tym zdjęciu:
http://img208.imageshack.us/img208/426/dsc031872bo.jpg

bo z tego co ja widzę, to to jest raptem po łapane w kilku punktach, więc skąd miałyby się wziąć przetopy? Pomijając fakt, że w jednym z miejsc punktowanych jest przetop wyraźnie widoczny na zdjęciu

co autor miał na myśli?


Witam.
Faktycznie nie to zdjęcie wstawiłem co trzeba , teraz też to zauważyłem i zaraz poprawię:oops:
Chodziło mi oto że nie ma farfocli wystających do środka rury jak to niekiedy występuje w przypadku spawania migomatem zresztą nie tylko nim.
Na zdjęciu widać że w miejscach zapunktowania taki "przetop"
,jeżeli to można tak nazwać bo raptem dochodzi od ok 1mm (co nie ma wpływy na nic), może powstać bo spawy kosmetyczne w wydechach (takie jakie są stosowane np. w dolotach) się nie sprawdzaja
i po niedługim czasie spawy te zaczną poprostu pękać a już wielokrotnie się o tym przekonałem nawet na własnej skórze robiąc auto w Warszawie u ludzi , którzy zajmują się spawaniem zawodowo.
A przy spawaniu końcowym, gdzie praktycznie ciągle prowadzimy łuk taki przetop pojawić się już nie powinien ze względu na prowadzenie łuku a nie punktowym łaczeniu materiałów.


CYTAT("traugutt":3v8xvm3d)
Ja równiez mam pytanie/propozycje - Nie uwazasz, ze lepiej by było w trakcie spawania nierdzewki, zrobic to na poduszce argonowej


Wszystko można zrobić ale powiedź która firma tuningowa spawa tą metodą?
Chyba żadna, bo :
1.trzeba by było uszczelnić całą rurę
2. Podać do niej specjalny gaz
3. w miejscu spawania rur założyć specjalną obejmę, również uszczelniającą , aby gaz wewn. rury nie wyleciał
4. A ptem zostaje już tylko pospawać wszystko razem= brak jakichkolwiek przetopów + spawy okrągłe i idealnie równe (lepiej niż japońskie )
5. trwało by to wieki a z każda częścią rurki pieprzyć się w ten sposób to chyba tylko NASA może.


A ogrzewanie przepustnicy służy do tego żeby w zimę nie zamarzała


--------------------
Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo,
2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG
wiecek1@neostrada.pl gg 5424844
Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
buryy
post Fri, 18 Aug 2006 - 13:50
Post #26


User
Dołączył: Fri, 12 November 2004
Skąd: Opole





CYTAT("Mario":3ab5tw8l)
Wszystko można zrobić ale powiedź która firma tuningowa spawa tą metodą?
Chyba żadna, bo :
1.trzeba by było uszczelnić całą rurę
2. Podać do niej specjalny gaz
3. w miejscu spawania rur założyć specjalną obejmę, również uszczelniającą , aby gaz wewn. rury nie wyleciał
4. A ptem zostaje już tylko pospawać wszystko razem= brak jakichkolwiek przetopów + spawy okrągłe i idealnie równe (lepiej niż japońskie )
5. trwało by to wieki a z każda częścią rurki pieprzyć się w ten sposób to chyba tylko NASA może.

Nie wiem czy jakakolwiek firma tuningowa posługuje sie ta metodą ale wiem jak sie spawa u mnie w firmie
Jesli chodzi o argon, to oba końce rury wystarczy zaslepic powszechnie uzywana przy malowaniu taśma, z jednej strony podłaczyc dojscie argonu z drugiej zrobic delkatne dziurki - w koncu argon musi sie ulatniac. Ot i cała filozofia.
Dodam, ze w ten sposób mam pospawane u siebie rury do IC, fi 50,8 x 1,5 w gat. 1.4404. Średni czas spawania 3 spoin łacznie z zabezpieczeniem konców rury to 1h, pozniej leci już z górki


--------------------
FUN:
Golf 1 400+
S4B5 450+
AudiCoupeQuattroV8T 600+
Go to the top of the page
 
+Quote Post
LaniR1
post Fri, 18 Aug 2006 - 18:02
Post #27


Forum Killer
Dołączył: Sat, 27 May 2006
Skąd: Płock





Respect zrobie fotki i wrzuce na forum ja wykręciłem na Seat racing Et 16.51 . na samym wydechu miałem wtedy 119 km i 152Nm . lecz ten czas był na zablokowanym jednym bębnie . Był straszny upał zaciągnołem rękaw jeden beben nie odpuścił . ledwo co wróciłem do domu z miekkim pedałem hamulca . Skończyło się to przetoczeniem bebnów i wymianą cylinderka . Wybiera się ktoś na Bemowo 16 ? moze do tej pory bede miał juz Smt 7 . I wreszcie się z pomiaruje definitywnie na ten sezon . Po zrobieniu dolotu nie chwaląc się zanadto skilowałem calibre c20xe na 400 dopiero powyżej 150 mnie wyprzedza na cwiartke jest moja . . Wykresik po modernizacji dolotu będzie na początku września .


--------------------
Toyota Supra Mk4
2JZ-GTE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mario
post Fri, 18 Aug 2006 - 23:27
Post #28


Forum Homee
Dołączył: Sat, 21 December 2002
Skąd: Płock





Oto dalsze projekty.

Wczoraj Ibiza wraz z właścicielem (Pan KruPin) odwiedzili mnie w sprawie dorobienia i powiększenia fragmentu dolotu, który fabrycznie był bardzo restrykcyjny(40mm śerednica na wejściu) .
Oczywiście podjąłem się zrobienia tego dolotu ale nie wiedziałem że to będzie maksymalny hardcore
Okazało się że wszystkie wymiary oraz kształty nie są gotowe do kupienia, tylko trzeba było wszystko dorawiać od podstaw co do jednej blaszki
Wejście do pojemnika filtra było prostokatne ale z zaokrąglonymi rogami natomiast wejście powietrza od przodu prostokątne
Nie dało rady wygiąć kształtownika prostokątnego ze wzglęgu na wielkość zaginarki więc wszystko trzeba było dorabiać od podstaw.
1.Rura dolotowa ma 80mm śerdnicy, trzeba było ją zrobić zwijając blachę w rulon a potem pospawać plazmą oraz tigiem.



2. Końcówka rury od strony filtra została wyprofilowana tak żeby wchodziła do puszki filtra czyli teraz jest prostokątna.

Potem trzeba było zrobić kolanko więc zobiłem 5 nacięć kwadratowej rury w odległości 8mm od siebie i w ten sposób zagiąłem rurę i pospawałem każdy fragment osobno




Teraz kierownica- dorobiłem nową z kwasiaka tak że zajmuje cały wlot a nie tylko połowę jak stara.





Od środka plastkiowej kierownicy wyfrezowałem zwęzkę i nierówności aby uzyskać lepszy przepływ.



Zostało tylko zmontowanie wszystkiego tak aby było szczelne i można by to było założyć i zdemontować (seryjne elementy były elastyczne i już ciężko je było zakładać więc 1 część rury musiała być ruchoma względem drugiej czyli wchodzić do jej środka.
Więc musiałem zwinąć kolejną rurę o minimalnie mniejszej średnicy niż 80mm czyli 78mm.
No i całość została spolerowana.
I oto co wyszło







--------------------
Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo,
2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG
wiecek1@neostrada.pl gg 5424844
Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KruPin
post Sat, 19 Aug 2006 - 13:05
Post #29


Forum Killer
Dołączył: Sat, 21 June 2003
Skąd: Płock/W-wa





Robota profi i bardzo mi sie podobalo, ze Mariusz sie podjal takiego, wbrew pozorom, karkolomnego zadania!
Wszystko jest spasowane, mimo tego, ze miejsca bylo bardzo malo i dostep tez nie byl wymarzony...ale udalo sie i na dodatek nie jest na sztywno, tylko rury wsuwaja sie jedna w druga, co mnie bardzo pozytywnie zaskoczylo. Zaczep do kierownicy tez bardzo ladnie wykonany, no i to kwadratowe polaczenie z rura od puszki filtra

A co do odczuc, to lekko ulegl zmianie odglos silnika (mniej klekocze, a lepszy gang), co w polaczeniu ze sportowa wkladka i przelotowka za turbina powinno dac calkiem mile doznania audio...
Reakcja na gaz minimalnie sie polepszyla, szczegolnie na A/C, kiedy to jest kiepsko z wykonywaniem natychmiastowych polecen przez moja noge. Takze turbo wkreca sie nieco szybciej na srednim obciazeniu, kiedy jade na momencie z dolnego zakresu obrotow (przydatne, przy lajtowym wyprzedzaniu)

Ogolnie goraco polecam usługi Maria i na pewno sie zglosze przy okazji innych robotek recznych Bardzo konkretnie, bardzo szybko (to sie liczy w dzisiejszych czasach ) oraz cenowo konkurencyjnie


--------------------
Forum Leasing.pl

TDIRACINGTEAM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RESPECT
post Sun, 20 Aug 2006 - 23:19
Post #30


Super User
Dołączył: Thu, 20 March 2003
Skąd: Warszawa





CYTAT("LaniR1":34evrzdj)
Respect zrobie fotki i wrzuce na forum ja wykręciłem na Seat racing Et 16.51 . na samym wydechu miałem wtedy 119 km i 152Nm . lecz ten czas był na zablokowanym jednym bębnie . Był straszny upał zaciągnołem rękaw jeden beben nie odpuścił . ledwo co wróciłem do domu z miekkim pedałem hamulca . Skończyło się to przetoczeniem bebnów i wymianą cylinderka . Wybiera się ktoś na Bemowo 16 ? moze do tej pory bede miał juz Smt 7 . I wreszcie się z pomiaruje definitywnie na ten sezon . Po zrobieniu dolotu nie chwaląc się zanadto skilowałem calibre c20xe na 400 dopiero powyżej 150 mnie wyprzedza na cwiartke jest moja . . Wykresik po modernizacji dolotu będzie na początku września .


Nie wiem jak jeździsz ale Kizer z IKL kręcił 16.2 na 400 przy 140KM Jakie masz rozmiar kół Najlepszy był Tommy ze Street Shadows , który kręcił 15,5 na 400 i miał 7,05 do 100km/h

Na Bemowie zapewne będę ale pewnie jako kibic bo jeszcze docieram silnik

Dlaczego SMT7 a nie SMT6

Kiedy zmieniasz wtryskiwacze

Mam kilka rzeczy do zrobienia przy wydechu ale jechać do Mario to wycieczka na cały dzień


--------------------
SPONSORED BY detergens.pl Sprzątanie biur Warszawa
SPONSORED BY www.hydrotransfer.pl Hydrografika Warszawa
Go to the top of the page
 
+Quote Post
LaniR1
post Sun, 20 Aug 2006 - 23:28
Post #31


Forum Killer
Dołączył: Sat, 27 May 2006
Skąd: Płock





Wiem rozmawiłem z Kizerem mówił że ma 150 km bynajmniej na Bemowie tyle miał . Nie wiem więc skąd ten czas mam aluski 185 na 60 R 14 . Dużo zawdzieńczam oponkom mam naprawde swietny start bardzo mało mielenia . Słyszałem ze Lanos ma taką elektronike która koryguje Afr i powraa do seryjnego ustawienia . tak doradził mi klonek by brać smt 7 sam już nie wiem ja tez bym wolał Smt 6 po co ładować tyle kasiory .


--------------------
Toyota Supra Mk4
2JZ-GTE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RESPECT
post Mon, 21 Aug 2006 - 18:04
Post #32


Super User
Dołączył: Thu, 20 March 2003
Skąd: Warszawa





CYTAT("LaniR1":3qejne1s)
biggrin.gif Wiem rozmawiłem z Kizerem mówił że ma 150 km bynajmniej na Bemowie tyle miał . Nie wiem więc skąd ten czas mam aluski 185 na 60 R 14 . Dużo zawdzieńczam oponkom mam naprawde swietny start bardzo mało mielenia . Słyszałem ze Lanos ma taką elektronike która koryguje Afr i powraa do seryjnego ustawienia . tak doradził mi klonek by brać smt 7 sam już nie wiem ja tez bym wolał Smt 6 po co ładować tyle kasiory .


150km ma teraz w zeszłym roku miał 138km

Czyli mnie też czeka smt7. Gdzie będziesz stroił


--------------------
SPONSORED BY detergens.pl Sprzątanie biur Warszawa
SPONSORED BY www.hydrotransfer.pl Hydrografika Warszawa
Go to the top of the page
 
+Quote Post
LaniR1
post Mon, 21 Aug 2006 - 18:38
Post #33


Forum Killer
Dołączył: Sat, 27 May 2006
Skąd: Płock





Prawdopodobnie w Petergumie u chłopaków od Swiftów .


--------------------
Toyota Supra Mk4
2JZ-GTE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RESPECT
post Tue, 22 Aug 2006 - 21:47
Post #34


Super User
Dołączył: Thu, 20 March 2003
Skąd: Warszawa





CYTAT("LaniR1":1nv6ez4a)
Prawdopodobnie w Petergumie u chłopaków od Swiftów .


Jakie błędy w kompie miałeś po zamontowaniu przepustnicy


--------------------
SPONSORED BY detergens.pl Sprzątanie biur Warszawa
SPONSORED BY www.hydrotransfer.pl Hydrografika Warszawa
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ade
post Wed, 23 Aug 2006 - 00:35
Post #35


Forum Homee
Dołączył: Wed, 12 November 2003
Skąd: Krakow





CYTAT("RESPECT":3h2m98ye)
CYTAT("LaniR1":3h2m98ye)
Respect zrobie fotki i wrzuce na forum ja wykręciłem na Seat racing Et 16.51 . na samym wydechu miałem wtedy 119 km i 152Nm . lecz ten czas był na zablokowanym jednym bębnie . Był straszny upał zaciągnołem rękaw jeden beben nie odpuścił . ledwo co wróciłem do domu z miekkim pedałem hamulca . Skończyło się to przetoczeniem bebnów i wymianą cylinderka . Wybiera się ktoś na Bemowo 16 ? moze do tej pory bede miał juz Smt 7 . I wreszcie się z pomiaruje definitywnie na ten sezon . Po zrobieniu dolotu nie chwaląc się zanadto skilowałem calibre c20xe na 400 dopiero powyżej 150 mnie wyprzedza na cwiartke jest moja . . Wykresik po modernizacji dolotu będzie na początku września .


Nie wiem jak jeździsz ale Kizer z IKL kręcił 16.2 na 400 przy 140KM Jakie masz rozmiar kół Najlepszy był Tommy ze Street Shadows , który kręcił 15,5 na 400 i miał 7,05 do 100km/h

Na Bemowie zapewne będę ale pewnie jako kibic bo jeszcze docieram silnik

Dlaczego SMT7 a nie SMT6

Kiedy zmieniasz wtryskiwacze

Mam kilka rzeczy do zrobienia przy wydechu ale jechać do Mario to wycieczka na cały dzień



16,2 zrobilem nexia 1,5 majac 107km... a nexia od lanosa jest lzejsza moze o 50 kg... a ja mam jeszcze sedana, ktory wazy pewnie tyle co lanos 3d


--------------------
http://www.racingforum.pl/zmiana-w-regulaminie-dotyczAeca-sygnaturek-na-forum-t101875.html
Go to the top of the page
 
+Quote Post
LaniR1
post Wed, 23 Aug 2006 - 00:55
Post #36


Forum Killer
Dołączył: Sat, 27 May 2006
Skąd: Płock





Bardzo możliwe ja też sie spodziewałem lepszego czasu . Lecz jak wspomniałem zapiekł mi się bęben i na zacisniętym wykręciłem taki czas . Stąd bardzo mnie dziwi czas Kizera . Mam nadzieje że bedzie na Bemowie 16 ja też postaram się być


--------------------
Toyota Supra Mk4
2JZ-GTE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mario
post Wed, 06 Sep 2006 - 22:21
Post #37


Forum Homee
Dołączył: Sat, 21 December 2002
Skąd: Płock





Witam.
Dziś zrobiłem rozpórkę na tył do BMW 323i touring moich rodziców
Powodem założenia ów rozpórki było wyrwanie mocowania amortyzarora z kielicha
Więc zrekonstruowałem całe mocowania amortyzatorów a potem jak już wszystko wyglądało jak nówka to postanowiłem założyć rozpórkę opartą na flanszach grubości 3,2mm jako dodatkowe wzmocnienie kielichów.

Niestey ale byłem tak zajęty pracą że nie zrobiłem fotek ale nie ma co płakać bo zrobiłem dodatkowo rozpórkę przednią oraz osłonę stożka więc dorzucam parę fotek z tych prac





Rozpórka przód.















Osłona









No i całość



Wszystko wypolerowałem na lustro.

Teraz muszę odpocząć bo po polerce łapy bolą jak po omnadrenie wink.gif


--------------------
Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo,
2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG
wiecek1@neostrada.pl gg 5424844
Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mario
post Thu, 08 Mar 2007 - 00:34
Post #38


Forum Homee
Dołączył: Sat, 21 December 2002
Skąd: Płock





A teraz coś z zupełnie innej beczki
Zgłosił się do mnie kolega z nietypową sprawą czy mógł bym mu zrobić stelaż umożliwiający stawianie skutera na jedno koło + zabezpieczenie przed wywróceniem się skutera "na plecy"
Więc zacząłem bawić się palnikami i obcęgami i oto co wyszło.
Na początek trzeba było wymierzyć taką długość rur żeby skuter mógł podnościć się w stosunku do drogi o kąt 80stopni oraz wygiąć je tak żeby dalszy przebieg rur był równolegly a zarazem lekko idący ku górze.









Następnie trzeba było wspawać wzmocnienie pełniące również funkcję podparcia do podrywania koła





Następnie dorobiłem drugie wzmocnienie (drugie podparcie ścierne) z płaskownika , który został odpowiednio obrobiony oraz wygładzony i wypolerowany oraz dwa wzmocienia nośne boczne przycięte pod kątem 30st a drugi koniec został sprasowany i rozwiercony.



A potem wszystko zostało przyspawane





Na koniec stal kwasoodorną przeszlifowano (wszystko oprócz spawów=mocniejsza konstrukcja),poddano obróbce chemicznej i wypolerowano.

No i efekt końcowy





--------------------
Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo,
2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG
wiecek1@neostrada.pl gg 5424844
Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
K47
post Thu, 08 Mar 2007 - 08:29
Post #39


Forum Killer
Dołączył: Sat, 27 November 2004
Skąd: Łódź





Heh, ciekawych klientów masz. A ten mały motorek co miał robione ?


--------------------
don't be such a wimp
STOP Pijanym kierowcom.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mario
post Thu, 08 Mar 2007 - 10:32
Post #40


Forum Homee
Dołączył: Sat, 21 December 2002
Skąd: Płock





Motorek nic tylko był podstrajany bo nie chciał koledze odpalić


--------------------
Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo,
2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG
wiecek1@neostrada.pl gg 5424844
Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów...
Go to the top of the page
 
+Quote Post

15 Stron V  < 1 2 3 4 > » 
Closed TopicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 29 June 2025 - 19:04