![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 21 December 2002 Skąd: Płock ![]() |
Jeszcze raz po awarii forum
Oto dalsza część projektu Lanosa. Teraz zostały dokonane zmiany w układzie dolotowym. Modyfikacje objęły kolektor ssący, większa przepustnica 63mm,power-rura , osłony i dotlenienie Po rozebraniu ![]() ![]() Wszystko zostało wyczyszczone ![]() Porównanie dwóch przepustnic 50 i 6Xmm ![]() ![]() Pora na frezowanie ![]() Po wyfrezowaniu ![]() Po spolerowaniu i dopasowaniu uszczelki ![]() Po wypolerowaniu, zmontowaniu, doprowadzeniu powietrza, rurowaniu i odgrodzeniu dolotu od silnika ![]() ![]() Osłona dochodzi szczelnie do maski ![]() ![]() -------------------- Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo, 2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG wiecek1@neostrada.pl gg 5424844 Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów... |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 28 August 2003 Skąd: z przypadku ![]() |
witaj...
możesz mi wytłumaczyć o co ci chodzi z tekstem: "Brakuje tu czegoś - przetopów" przy tym zdjęciu: http://img208.imageshack.us/img208/426/dsc031872bo.jpg bo z tego co ja widzę, to to jest raptem po łapane w kilku punktach, więc skąd miałyby się wziąć przetopy? Pomijając fakt, że w jednym z miejsc punktowanych jest przetop wyraźnie widoczny na zdjęciu co autor miał na myśli? |
|
|
![]()
Post
#23
|
|
User Dołączył: Fri, 12 November 2004 Skąd: Opole ![]() |
Ja równiez mam pytanie/propozycje - Nie uwazasz, ze lepiej by było w trakcie spawania nierdzewki, zrobic to na poduszce argonowej
|
|
|
![]()
Post
#24
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 12 February 2006 Skąd: centrum PL ![]() |
CYTAT("RESPECT":woe61ba2) Na lato mam odlączone podgrzewanie przepustnicy.
a do czego to ogrzewanie służy? |
|
|
![]()
Post
#25
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 21 December 2002 Skąd: Płock ![]() |
CYTAT("keyser":3v8xvm3d) witaj... możesz mi wytłumaczyć o co ci chodzi z tekstem: "Brakuje tu czegoś - przetopów" przy tym zdjęciu: http://img208.imageshack.us/img208/426/dsc031872bo.jpg bo z tego co ja widzę, to to jest raptem po łapane w kilku punktach, więc skąd miałyby się wziąć przetopy? Pomijając fakt, że w jednym z miejsc punktowanych jest przetop wyraźnie widoczny na zdjęciu co autor miał na myśli? Witam. Faktycznie nie to zdjęcie wstawiłem co trzeba , teraz też to zauważyłem i zaraz poprawię:oops: Chodziło mi oto że nie ma farfocli wystających do środka rury jak to niekiedy występuje w przypadku spawania migomatem zresztą nie tylko nim. Na zdjęciu widać że w miejscach zapunktowania taki "przetop" ,jeżeli to można tak nazwać bo raptem dochodzi od ok 1mm (co nie ma wpływy na nic), może powstać bo spawy kosmetyczne w wydechach (takie jakie są stosowane np. w dolotach) się nie sprawdzaja i po niedługim czasie spawy te zaczną poprostu pękać a już wielokrotnie się o tym przekonałem nawet na własnej skórze robiąc auto w Warszawie u ludzi , którzy zajmują się spawaniem zawodowo. A przy spawaniu końcowym, gdzie praktycznie ciągle prowadzimy łuk taki przetop pojawić się już nie powinien ze względu na prowadzenie łuku a nie punktowym łaczeniu materiałów. CYTAT("traugutt":3v8xvm3d) Ja równiez mam pytanie/propozycje - Nie uwazasz, ze lepiej by było w trakcie spawania nierdzewki, zrobic to na poduszce argonowej
Wszystko można zrobić ale powiedź która firma tuningowa spawa tą metodą? Chyba żadna, bo : 1.trzeba by było uszczelnić całą rurę 2. Podać do niej specjalny gaz 3. w miejscu spawania rur założyć specjalną obejmę, również uszczelniającą , aby gaz wewn. rury nie wyleciał 4. A ptem zostaje już tylko pospawać wszystko razem= brak jakichkolwiek przetopów + spawy okrągłe i idealnie równe (lepiej niż japońskie ) 5. trwało by to wieki a z każda częścią rurki pieprzyć się w ten sposób to chyba tylko NASA może. A ogrzewanie przepustnicy służy do tego żeby w zimę nie zamarzała -------------------- Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo, 2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG wiecek1@neostrada.pl gg 5424844 Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów... |
|
|
![]()
Post
#26
|
|
User Dołączył: Fri, 12 November 2004 Skąd: Opole ![]() |
CYTAT("Mario":3ab5tw8l) Wszystko można zrobić ale powiedź która firma tuningowa spawa tą metodą?
Chyba żadna, bo : 1.trzeba by było uszczelnić całą rurę 2. Podać do niej specjalny gaz 3. w miejscu spawania rur założyć specjalną obejmę, również uszczelniającą , aby gaz wewn. rury nie wyleciał 4. A ptem zostaje już tylko pospawać wszystko razem= brak jakichkolwiek przetopów + spawy okrągłe i idealnie równe (lepiej niż japońskie ) 5. trwało by to wieki a z każda częścią rurki pieprzyć się w ten sposób to chyba tylko NASA może. Nie wiem czy jakakolwiek firma tuningowa posługuje sie ta metodą ale wiem jak sie spawa u mnie w firmie Jesli chodzi o argon, to oba końce rury wystarczy zaslepic powszechnie uzywana przy malowaniu taśma, z jednej strony podłaczyc dojscie argonu z drugiej zrobic delkatne dziurki - w koncu argon musi sie ulatniac. Ot i cała filozofia. Dodam, ze w ten sposób mam pospawane u siebie rury do IC, fi 50,8 x 1,5 w gat. 1.4404. Średni czas spawania 3 spoin łacznie z zabezpieczeniem konców rury to 1h, pozniej leci już z górki -------------------- FUN:
Golf 1 400+ S4B5 450+ AudiCoupeQuattroV8T 600+ |
|
|
![]()
Post
#27
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 27 May 2006 Skąd: Płock ![]() |
Respect zrobie fotki i wrzuce na forum ja wykręciłem na Seat racing Et 16.51 . na samym wydechu miałem wtedy 119 km i 152Nm . lecz ten czas był na zablokowanym jednym bębnie . Był straszny upał zaciągnołem rękaw jeden beben nie odpuścił . ledwo co wróciłem do domu z miekkim pedałem hamulca . Skończyło się to przetoczeniem bebnów i wymianą cylinderka . Wybiera się ktoś na Bemowo 16 ? moze do tej pory bede miał juz Smt 7 . I wreszcie się z pomiaruje definitywnie na ten sezon . Po zrobieniu dolotu nie chwaląc się zanadto skilowałem calibre c20xe na 400 dopiero powyżej 150 mnie wyprzedza na cwiartke jest moja . . Wykresik po modernizacji dolotu będzie na początku września .
-------------------- Toyota Supra Mk4
2JZ-GTE |
|
|
![]()
Post
#28
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 21 December 2002 Skąd: Płock ![]() |
Oto dalsze projekty.
Wczoraj Ibiza wraz z właścicielem (Pan KruPin) odwiedzili mnie w sprawie dorobienia i powiększenia fragmentu dolotu, który fabrycznie był bardzo restrykcyjny(40mm śerednica na wejściu) . Oczywiście podjąłem się zrobienia tego dolotu ale nie wiedziałem że to będzie maksymalny hardcore Okazało się że wszystkie wymiary oraz kształty nie są gotowe do kupienia, tylko trzeba było wszystko dorawiać od podstaw co do jednej blaszki Wejście do pojemnika filtra było prostokatne ale z zaokrąglonymi rogami natomiast wejście powietrza od przodu prostokątne Nie dało rady wygiąć kształtownika prostokątnego ze wzglęgu na wielkość zaginarki więc wszystko trzeba było dorabiać od podstaw. 1.Rura dolotowa ma 80mm śerdnicy, trzeba było ją zrobić zwijając blachę w rulon a potem pospawać plazmą oraz tigiem. ![]() 2. Końcówka rury od strony filtra została wyprofilowana tak żeby wchodziła do puszki filtra czyli teraz jest prostokątna. Potem trzeba było zrobić kolanko więc zobiłem 5 nacięć kwadratowej rury w odległości 8mm od siebie i w ten sposób zagiąłem rurę i pospawałem każdy fragment osobno ![]() ![]() Teraz kierownica- dorobiłem nową z kwasiaka tak że zajmuje cały wlot a nie tylko połowę jak stara. ![]() ![]() Od środka plastkiowej kierownicy wyfrezowałem zwęzkę i nierówności aby uzyskać lepszy przepływ. ![]() Zostało tylko zmontowanie wszystkiego tak aby było szczelne i można by to było założyć i zdemontować (seryjne elementy były elastyczne i już ciężko je było zakładać więc 1 część rury musiała być ruchoma względem drugiej czyli wchodzić do jej środka. Więc musiałem zwinąć kolejną rurę o minimalnie mniejszej średnicy niż 80mm czyli 78mm. No i całość została spolerowana. I oto co wyszło ![]() ![]() ![]() -------------------- Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo, 2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG wiecek1@neostrada.pl gg 5424844 Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów... |
|
|
![]()
Post
#29
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 21 June 2003 Skąd: Płock/W-wa ![]() |
Robota profi i bardzo mi sie podobalo, ze Mariusz sie podjal takiego, wbrew pozorom, karkolomnego zadania!
Wszystko jest spasowane, mimo tego, ze miejsca bylo bardzo malo i dostep tez nie byl wymarzony...ale udalo sie i na dodatek nie jest na sztywno, tylko rury wsuwaja sie jedna w druga, co mnie bardzo pozytywnie zaskoczylo. Zaczep do kierownicy tez bardzo ladnie wykonany, no i to kwadratowe polaczenie z rura od puszki filtra A co do odczuc, to lekko ulegl zmianie odglos silnika (mniej klekocze, a lepszy gang), co w polaczeniu ze sportowa wkladka i przelotowka za turbina powinno dac calkiem mile doznania audio... Reakcja na gaz minimalnie sie polepszyla, szczegolnie na A/C, kiedy to jest kiepsko z wykonywaniem natychmiastowych polecen przez moja noge. Takze turbo wkreca sie nieco szybciej na srednim obciazeniu, kiedy jade na momencie z dolnego zakresu obrotow (przydatne, przy lajtowym wyprzedzaniu) Ogolnie goraco polecam usługi Maria i na pewno sie zglosze przy okazji innych robotek recznych Bardzo konkretnie, bardzo szybko (to sie liczy w dzisiejszych czasach ) oraz cenowo konkurencyjnie -------------------- Forum Leasing.pl
TDIRACINGTEAM |
|
|
![]()
Post
#30
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 20 March 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("LaniR1":34evrzdj) Respect zrobie fotki i wrzuce na forum ja wykręciłem na Seat racing Et 16.51 . na samym wydechu miałem wtedy 119 km i 152Nm . lecz ten czas był na zablokowanym jednym bębnie . Był straszny upał zaciągnołem rękaw jeden beben nie odpuścił . ledwo co wróciłem do domu z miekkim pedałem hamulca . Skończyło się to przetoczeniem bebnów i wymianą cylinderka . Wybiera się ktoś na Bemowo 16 ? moze do tej pory bede miał juz Smt 7 . I wreszcie się z pomiaruje definitywnie na ten sezon . Po zrobieniu dolotu nie chwaląc się zanadto skilowałem calibre c20xe na 400 dopiero powyżej 150 mnie wyprzedza na cwiartke jest moja . . Wykresik po modernizacji dolotu będzie na początku września .
Nie wiem jak jeździsz ale Kizer z IKL kręcił 16.2 na 400 przy 140KM Jakie masz rozmiar kół Najlepszy był Tommy ze Street Shadows , który kręcił 15,5 na 400 i miał 7,05 do 100km/h Na Bemowie zapewne będę ale pewnie jako kibic bo jeszcze docieram silnik Dlaczego SMT7 a nie SMT6 Kiedy zmieniasz wtryskiwacze Mam kilka rzeczy do zrobienia przy wydechu ale jechać do Mario to wycieczka na cały dzień -------------------- SPONSORED BY detergens.pl Sprzątanie biur Warszawa
SPONSORED BY www.hydrotransfer.pl Hydrografika Warszawa |
|
|
![]()
Post
#31
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 27 May 2006 Skąd: Płock ![]() |
Wiem rozmawiłem z Kizerem mówił że ma 150 km bynajmniej na Bemowie tyle miał . Nie wiem więc skąd ten czas mam aluski 185 na 60 R 14 . Dużo zawdzieńczam oponkom mam naprawde swietny start bardzo mało mielenia . Słyszałem ze Lanos ma taką elektronike która koryguje Afr i powraa do seryjnego ustawienia . tak doradził mi klonek by brać smt 7 sam już nie wiem ja tez bym wolał Smt 6 po co ładować tyle kasiory .
-------------------- Toyota Supra Mk4
2JZ-GTE |
|
|
![]()
Post
#32
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 20 March 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("LaniR1":3qejne1s) ![]() 150km ma teraz w zeszłym roku miał 138km Czyli mnie też czeka smt7. Gdzie będziesz stroił -------------------- SPONSORED BY detergens.pl Sprzątanie biur Warszawa
SPONSORED BY www.hydrotransfer.pl Hydrografika Warszawa |
|
|
![]()
Post
#33
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 27 May 2006 Skąd: Płock ![]() |
Prawdopodobnie w Petergumie u chłopaków od Swiftów .
-------------------- Toyota Supra Mk4
2JZ-GTE |
|
|
![]()
Post
#34
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 20 March 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("LaniR1":1nv6ez4a) Prawdopodobnie w Petergumie u chłopaków od Swiftów .
Jakie błędy w kompie miałeś po zamontowaniu przepustnicy -------------------- SPONSORED BY detergens.pl Sprzątanie biur Warszawa
SPONSORED BY www.hydrotransfer.pl Hydrografika Warszawa |
|
|
![]()
Post
#35
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 12 November 2003 Skąd: Krakow ![]() |
CYTAT("RESPECT":3h2m98ye) CYTAT("LaniR1":3h2m98ye) Respect zrobie fotki i wrzuce na forum ja wykręciłem na Seat racing Et 16.51 . na samym wydechu miałem wtedy 119 km i 152Nm . lecz ten czas był na zablokowanym jednym bębnie . Był straszny upał zaciągnołem rękaw jeden beben nie odpuścił . ledwo co wróciłem do domu z miekkim pedałem hamulca . Skończyło się to przetoczeniem bebnów i wymianą cylinderka . Wybiera się ktoś na Bemowo 16 ? moze do tej pory bede miał juz Smt 7 . I wreszcie się z pomiaruje definitywnie na ten sezon . Po zrobieniu dolotu nie chwaląc się zanadto skilowałem calibre c20xe na 400 dopiero powyżej 150 mnie wyprzedza na cwiartke jest moja . . Wykresik po modernizacji dolotu będzie na początku września . Nie wiem jak jeździsz ale Kizer z IKL kręcił 16.2 na 400 przy 140KM Jakie masz rozmiar kół Najlepszy był Tommy ze Street Shadows , który kręcił 15,5 na 400 i miał 7,05 do 100km/h Na Bemowie zapewne będę ale pewnie jako kibic bo jeszcze docieram silnik Dlaczego SMT7 a nie SMT6 Kiedy zmieniasz wtryskiwacze Mam kilka rzeczy do zrobienia przy wydechu ale jechać do Mario to wycieczka na cały dzień 16,2 zrobilem nexia 1,5 majac 107km... a nexia od lanosa jest lzejsza moze o 50 kg... a ja mam jeszcze sedana, ktory wazy pewnie tyle co lanos 3d -------------------- http://www.racingforum.pl/zmiana-w-regulaminie-dotyczAeca-sygnaturek-na-forum-t101875.html
|
|
|
![]()
Post
#36
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 27 May 2006 Skąd: Płock ![]() |
Bardzo możliwe ja też sie spodziewałem lepszego czasu . Lecz jak wspomniałem zapiekł mi się bęben i na zacisniętym wykręciłem taki czas . Stąd bardzo mnie dziwi czas Kizera . Mam nadzieje że bedzie na Bemowie 16 ja też postaram się być
-------------------- Toyota Supra Mk4
2JZ-GTE |
|
|
![]()
Post
#37
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 21 December 2002 Skąd: Płock ![]() |
Witam.
Dziś zrobiłem rozpórkę na tył do BMW 323i touring moich rodziców Powodem założenia ów rozpórki było wyrwanie mocowania amortyzarora z kielicha Więc zrekonstruowałem całe mocowania amortyzatorów a potem jak już wszystko wyglądało jak nówka to postanowiłem założyć rozpórkę opartą na flanszach grubości 3,2mm jako dodatkowe wzmocnienie kielichów. Niestey ale byłem tak zajęty pracą że nie zrobiłem fotek ale nie ma co płakać bo zrobiłem dodatkowo rozpórkę przednią oraz osłonę stożka więc dorzucam parę fotek z tych prac ![]() ![]() Rozpórka przód. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Osłona ![]() ![]() ![]() ![]() No i całość ![]() Wszystko wypolerowałem na lustro. Teraz muszę odpocząć bo po polerce łapy bolą jak po omnadrenie ![]() -------------------- Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo, 2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG wiecek1@neostrada.pl gg 5424844 Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów... |
|
|
![]()
Post
#38
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 21 December 2002 Skąd: Płock ![]() |
A teraz coś z zupełnie innej beczki
Zgłosił się do mnie kolega z nietypową sprawą czy mógł bym mu zrobić stelaż umożliwiający stawianie skutera na jedno koło + zabezpieczenie przed wywróceniem się skutera "na plecy" Więc zacząłem bawić się palnikami i obcęgami i oto co wyszło. Na początek trzeba było wymierzyć taką długość rur żeby skuter mógł podnościć się w stosunku do drogi o kąt 80stopni oraz wygiąć je tak żeby dalszy przebieg rur był równolegly a zarazem lekko idący ku górze. ![]() ![]() ![]() ![]() Następnie trzeba było wspawać wzmocnienie pełniące również funkcję podparcia do podrywania koła ![]() ![]() Następnie dorobiłem drugie wzmocnienie (drugie podparcie ścierne) z płaskownika , który został odpowiednio obrobiony oraz wygładzony i wypolerowany oraz dwa wzmocienia nośne boczne przycięte pod kątem 30st a drugi koniec został sprasowany i rozwiercony. ![]() A potem wszystko zostało przyspawane ![]() ![]() Na koniec stal kwasoodorną przeszlifowano (wszystko oprócz spawów=mocniejsza konstrukcja),poddano obróbce chemicznej i wypolerowano. No i efekt końcowy ![]() ![]() -------------------- Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo, 2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG wiecek1@neostrada.pl gg 5424844 Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów... |
|
|
![]()
Post
#39
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 27 November 2004 Skąd: Łódź ![]() |
Heh, ciekawych klientów masz. A ten mały motorek co miał robione ?
-------------------- don't be such a wimp
STOP Pijanym kierowcom. |
|
|
![]()
Post
#40
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 21 December 2002 Skąd: Płock ![]() |
Motorek nic tylko był podstrajany bo nie chciał koledze odpalić
-------------------- Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo, 2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG wiecek1@neostrada.pl gg 5424844 Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów... |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 29 June 2025 - 19:04 |