Ciekawe projekty z Mario Tuning Garage- Update 22.04.2012 |
Ciekawe projekty z Mario Tuning Garage- Update 22.04.2012 |
Tue, 06 Jun 2006 - 15:06
Post
#1
|
|
Forum Homee Dołączył: Sat, 21 December 2002 Skąd: Płock |
Witam.
Postanowiłem zamieścić tu zgodnie z regulaminem: Projekty rozwijające wiedzę tuningową z zakresu prac nad autem które wykonałem hobbystycznie i samodzielnie w wolnych chwilach w M T G Oto kilka projektów, jeżeli się spodoba będzie więcej 1. Wydech do lanosa 1.6 Pana Wesołego Wszystko wykonane jest ze stali kwasoodpornej 2 cale poza kolektorem wydechowym, który był przerabiany i składany ze stali kotłowej, łącznie z flanszą. Zdjęcia części starego wydechu A to jest nowy W szpary nadlałem slali a kanały zostały wyfrezowane tak żeby pasowały idealnie do kanałów wylotowych silnika No i całość Pomiary wkrótce 2.Kolektor od Seata Ibizy Pana MARCIN--Ibiza Kolektor wyszedł jak wyszedł bo trzeba było na gwały szukać rurek różnych rozmiarów, gatunków i innych pierdół. Plus jest taki że kolektor jest pospawany tigiem bez przetopów a wewnętrzny przebieg rur jest gładki i nie ma kantów i innych nierówności. Przerobienie tego kolektora było cholernie praco i czasochłonne bo kompletnie nic nie chciało pasować i trzeba było maksymalnie rzeźbić i działać palnikami i obcęgami Oto fotki z prac Kolektor do przerobienia Graty potrzebne do przeróbek 3.Orurowanie pod turbo Swifta 1.3 Pana Kamienia oraz kompletny układ wydechowy Ten koleś w czarnym kapeluszu i stylowej bluzie to ja Przerobiony downpipe Fotki wydechu. Zrobiłem tylko 2 zdjęcia Wydech ma 2 cale jest rozbieralny i jest zrobiony cały z kwasiaka. P.S Mam nadzieję że nie zanudziłem ale zdjęcia lepiej oddają całość prac -------------------- Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo, 2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG wiecek1@neostrada.pl gg 5424844 Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów... |
|
|
Wspieraj forum |
Tue, 06 Jun 2006 - 15:06
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Tue, 06 Jun 2006 - 15:41
Post
#2
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 22 May 2005 Skąd: Krakow |
Ciekawe , tylko nastepnym razem modyfikuj fotki bo troche za duze
-------------------- |
|
|
Thu, 08 Jun 2006 - 00:09
Post
#3
|
|
Forum Homee Dołączył: Sat, 21 December 2002 Skąd: Płock |
Niestety ale nie potrafię ich bardziej zmniejszyć <!-- s:oops: --><!-- s:oops: -->
To lecimy dalej Rozpórka do mojego M3 Na drugiej fotce widoczna spolerowana 1raz przeze mnie metalowa rura i porównanie do niezpolerowanej. Oto efekty z końcowej pracy. Obecnie rozpórka jest poprawiona ( to był mój pierwszy projekt). Następne będą z gubszego i mocniejszego materiału -------------------- Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo, 2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG wiecek1@neostrada.pl gg 5424844 Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów... |
|
|
Thu, 08 Jun 2006 - 00:43
Post
#4
|
|
Super User Dołączył: Thu, 05 June 2003 Skąd: wawa |
wow Twoje wytwory wyglądają bardzo profesjonalnie!
Moje pierwsze spawania wyglądają troszke gorzej. Po krótkim ćwiczeniu na kawałku rurki wziąłem się za taką przejściówkę z kolektora do turba: Oczywiście narobiłem dziur od cholery i potem je zasmarkiwałem. Używałem takiej najtańszej(299zl?) spawarki z supermarketu i elektrod do nierdzewki. Flansze i rury z nierdzewki. Tylko zmarnowałem drogie materiały |
|
|
Sat, 10 Jun 2006 - 22:25
Post
#5
|
|
Forum Homee Dołączył: Sat, 21 December 2002 Skąd: Płock |
Witam oto oczekiwany projekt
Zastosowałem dolot zbierający powietrze z przodu auta (tak jak w airboxach), ze zmianą położenia w zależności od prędkości pojazdu zbiera więcej powietrza przy większych prędkościach a przynormalnej jeździe tyle żeby silnik dostawał zimne powietrze i poprawił swoją sprawność Całość została wykonana z kwasówki plus do tego parę pierdółek. Może trochę fotek na początek: Trzeba było przesunąć filtr węglowy o jakieś 10cm żeby założyć dolot Tędy wylatuje zimne powietrze I efekt końcowy Całość spasowana jest tak że szczelnie przylega do maski i nie ma możliwości zasysania ciepłego powietrza , no może na postoju. -------------------- Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo, 2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG wiecek1@neostrada.pl gg 5424844 Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów... |
|
|
Sun, 11 Jun 2006 - 01:48
Post
#6
|
|
User Dołączył: Mon, 19 September 2005 Skąd: Warszawa |
Patenty może i fajne, ale mało elegancko wykonane.
Nie mam niczego złego na myśli, ale nie wyglada to estetycznie. -------------------- heading for the top!
|
|
|
Sun, 11 Jun 2006 - 12:45
Post
#7
|
|
Moderator Dołączył: Sat, 03 January 2004 Skąd: Warszawa |
CYTAT("Starr":35m0k7ci) Patenty może i fajne, ale mało elegancko wykonane.
Nie mam niczego złego na myśli, ale nie wyglada to estetycznie. To ma dzialac, a nie wygladac. Ja bym jeszcze zabudowal to do konca i masz wtedy doladowanie dynamiczne. |
|
|
Sun, 11 Jun 2006 - 20:12
Post
#8
|
|
Forum Homee Dołączył: Sat, 21 December 2002 Skąd: Płock |
CYTAT("Starr":3nv12742) Patenty może i fajne, ale mało elegancko wykonane.
Nie mam niczego złego na myśli, ale nie wyglada to estetycznie. Jesteś pierwszą osobą która mówi o mało eleganckim wykończeniu może dlatego że nie widziałeś tego na żywo. To co powinienem bardziej przepolerować kwasiaka czy dołożyć parę naklejek a może pomalować -------------------- Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo, 2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG wiecek1@neostrada.pl gg 5424844 Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów... |
|
|
Sun, 11 Jun 2006 - 21:22
Post
#9
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 27 November 2004 Skąd: Łódź |
CYTAT("Mario":153n62jg) CYTAT("Starr":153n62jg) Patenty może i fajne, ale mało elegancko wykonane. Nie mam niczego złego na myśli, ale nie wyglada to estetycznie. Jesteś pierwszą osobą która mówi o mało eleganckim wykończeniu może dlatego że nie widziałeś tego na żywo. To co powinienem bardziej przepolerować kwasiaka czy dołożyć parę naklejek a może pomalować profi robota, ale czy wystarczająco dużo powietrza zasysa zza grila ? -------------------- don't be such a wimp
STOP Pijanym kierowcom. |
|
|
Sun, 11 Jun 2006 - 23:10
Post
#10
|
|
Forum Homee Dołączył: Sat, 21 December 2002 Skąd: Płock |
Nawet przy bardzo spokojnej jeździe stozek jest zimny a właściciel odczuł pozytywną różnicę w kulturze pracy więc powietrza ma nadto
-------------------- Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo, 2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG wiecek1@neostrada.pl gg 5424844 Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów... |
|
|
Mon, 12 Jun 2006 - 00:26
Post
#11
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 22 March 2005 Skąd: Zgierz |
Mario pewnie chodzilo o to ze ten dolot sprawia wrazenie troche druciarskiego... mi sie z tym kojarzy ta blaszka za grillem ale skoro pieknie dziala to komu ta blaszka przeszkadza ;p
|
|
|
Mon, 12 Jun 2006 - 10:00
Post
#12
|
|
Super User Dołączył: Tue, 18 May 2004 Skąd: Sz-n |
blaszka nie blaszka ma dzialac
chociaz nie wiem czy nie byloby lepiej wyspawac cos w rodz airboxa podobnie jak ma krystian w itr ja mam i siebie rure pociagnieta flexem o80 z wlotu do ori puchy na filtr bez rezonatorow i jest o wiele chlodniej w dolocie bo wczesniej ssalo z komory a dokladniej zza prawej lampy -------------------- Y60 2,8TD+I
Y60 Long 2,8TD jeszcze bez I CRX EH6 VW Derby 2.0 16v in progress |
|
|
Mon, 12 Jun 2006 - 11:04
Post
#13
|
|
Forum Homee Dołączył: Sat, 21 December 2002 Skąd: Płock |
CYTAT("chedder":2ida55vx) Mario pewnie chodzilo o to ze ten dolot sprawia wrazenie troche druciarskiego... mi sie z tym kojarzy ta blaszka za grillem ale skoro pieknie dziala to komu ta blaszka przeszkadza ;p
To dzięki tej blaszce dolot działa tak jak działać powinien To chyba pierwszy tak zaprojektowany dolot na forum i Ci co piszą o jego działaniu chyba do końca nie wiedzą oco tu chodzi. Jak już napisałem wcześniej blaszka zmienia swoje położenie wraz ze wzrostem prędkości zbierając dzięki temu więcej powietrza. Auto ma małą chłodnice (nie wiem dlaczego ) więc nie chciałem zasłaniać jej większej części i wymyśliłem właśnie taki patent, który się sprawdza i to b. dobrze. Oczywiście że można by było zrobić airboxa a nawet założyć turbo ale nie ma co porównywać airboxów do zmodyfikowanych dolotów bo to dwie inne sprawy i zupełnie inna kasa A wyjaśniając sprawę "druciarstwa" (choć wyjaśniłem już to wyżej) rura karbowana wklejona na silikon wygląda chyba bardziej druciarsko niż kwasiak ale że jest skuteczna to o tym już nikt nie napisze -------------------- Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo, 2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG wiecek1@neostrada.pl gg 5424844 Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów... |
|
|
Mon, 12 Jun 2006 - 11:44
Post
#14
|
|
User Dołączył: Mon, 19 September 2005 Skąd: Warszawa |
CYTAT("Mario":3raca0vp) CYTAT("Starr":3raca0vp) Patenty może i fajne, ale mało elegancko wykonane. Nie mam niczego złego na myśli, ale nie wyglada to estetycznie. Jesteś pierwszą osobą która mówi o mało eleganckim wykończeniu może dlatego że nie widziałeś tego na żywo. To co powinienem bardziej przepolerować kwasiaka czy dołożyć parę naklejek a może pomalować Oczywiście mozesz trywializowac stwierdzeniem, ze przydałyby się naklejki itd. ... Jednak uważam, ze nie do końca spasowana blacha przy kielichu, ot tak wsadzona uszczelka (pewnie by nie pociąć paluchów) nie wygląda estetycznie. A że sam patent jest funkcjonalny i spełnia dobrze swoją role to tylko gratulacje dla Ciebie za pomysł. -------------------- heading for the top!
|
|
|
Mon, 12 Jun 2006 - 19:21
Post
#15
|
|
Forum Homee Dołączył: Sat, 21 December 2002 Skąd: Płock |
Wow.
Co do blachy przy kielichu to masz rację ale powiedź mi co by dało jej ładne spasowanie oprócz fajniejszego wyglądu? Odp. Nic bo to nie jest airbox gdzie mamy doczyninienia z doładowaniem dynamicznym. Uszczelka została zamontowana po to aby uszczelniać oraz nie przeciąć maty wygłuszeniawej maski a dla twojej wiedzy to każdy rant został spolerowany przeze mnie tak aby sobie łap nie pociąć więc nie pieprz jak nie wiesz albo gdybasz -------------------- Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo, 2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG wiecek1@neostrada.pl gg 5424844 Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów... |
|
|
Mon, 12 Jun 2006 - 19:33
Post
#16
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 22 March 2005 Skąd: Zgierz |
Mario spokojnie, nikt nie zarzuca Ci starannosci wykonania bo przeciez nie jestesmy w stanie tego ocenic tak naprawde.
Mowimy o tym jak to wyglada na zdjeciach, a ta blaszka przed chlodnica wyglada dziwnie w BMW Ale jezeli dziala to jestem jak najbardziej na TAK, bo mnie akurat cos takiego nie przeszkadza. |
|
|
Mon, 12 Jun 2006 - 19:34
Post
#17
|
|
User Dołączył: Mon, 19 September 2005 Skąd: Warszawa |
Ja nie jeżdze e46, żeby wiedzieć ile jest miejsca pod maską po jej zamknięciu to raz. Dwa może jak nic nie chciales pociąc to trzeba było to 'fajnie' wykonać, żeby jednak nie latało pod maską. Inna sprawa uszczelnienie ... może tez trzeba było to jakoś inaczej rozwiązać.
Poza tym, naprawde nie robi na mnie najmniejszego wrazenia Twoja arogancja. Zarówno pod wzdlędem braku sensownego opisu projektu (jasnowidzem to ja jeszcze nie jestem), ani pod wzgledem wrzucania tak wielkich zdjęć, ani pod wzgledem Twojej wydumanej nieomylności, ani słownictwa, bo jak narazie Cię nie obrażałem ... Życze powodzenia w dalszych projektach. -------------------- heading for the top!
|
|
|
Mon, 12 Jun 2006 - 20:28
Post
#18
|
|
Forum Homee Dołączył: Sat, 21 December 2002 Skąd: Płock |
Dziękuję za życzenia.
Przepraszam że się uniosłem ale mam cięzki dzień Co do zdjęć jezeli ich wielkość przeszkadza Wam w przegladaniu tego tematu to już następne postaram się zmniejszyć Może dla porównania dam przykład dolotu wykonanego w firmie , ktora na codzień robi profi projekty i zajmuje się obróbką kwasiaka i jest naprawdę zajebista. 1.Tu nie ma uszczelki i blacha tnie matę wygłuszeniową 2.Nie ma blaszki z przodu więc mało powietrza dociera do silnika 3.Nie ma żadnej osłony z tyłu przy kielichu 4. Dolot jest sporo droższy niż mój 5. + wizualny -posiada koanko 45st. idące do stozka 6. Dolot ten był mega chwalony na tym forum i pod jego adresem nie było żadnych zastrzeżeń. Więc ....oco chodzi ci , powiedz oco chodzi Ci sam już nie wiem -------------------- Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo, 2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG wiecek1@neostrada.pl gg 5424844 Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów... |
|
|
Sun, 13 Aug 2006 - 15:12
Post
#19
|
|
Super User Dołączył: Thu, 20 March 2003 Skąd: Warszawa |
Przez awarię ucięło nam dyskusję
Do Mario Aby dokładnie przetestować osiągi bez VIGSa trzeba zdjąć cztery przepustnice i wałek trzymający tak aby nie było żadnych oporów w kolektorze ssącym. Jak przymierzałem przepustnicę też musiałem obciąć jeden kruciec. Na lato mam odlączone podgrzewanie przepustnicy. Do LaniR1 Gratuluje osiągów Ja mając 117km i 150Nm kręciłem 16.8 na 400m i do 100km/h około 9.5 może mniej. PS. Możesz mi podesłać fotki przepustnicy jak ma podpięte przewody podciśnienia od dołu. -------------------- SPONSORED BY detergens.pl Sprzątanie biur Warszawa
SPONSORED BY www.hydrotransfer.pl Hydrografika Warszawa |
|
|
Sun, 13 Aug 2006 - 19:56
Post
#20
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 13 August 2006 Skąd: srmm |
RESPECT przy tej mocy takie wyniki maiłes??
u nasz w ekipie jest Lanos 1.6 i w starhowicah wykręcił 16.53 16.60 to jest seria tylko dolot zrobiony według pomysłu własciciela wydech przelotowy bez tłumika środkowego i z strumiennicą. Podczas wyscigów były załorzone opony r16 225 z tyłu |
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 27 April 2024 - 03:05 |