Shoutbox 0 nowych PW 


15 Stron V   1 2 3 > »   
Closed TopicStart new topic
> Ciekawe projekty z Mario Tuning Garage- Update 22.04.2012
Mario
post Tue, 06 Jun 2006 - 15:06
Post #1


Forum Homee
Dołączył: Sat, 21 December 2002
Skąd: Płock





Witam.
Postanowiłem zamieścić tu zgodnie z regulaminem:
Projekty rozwijające wiedzę tuningową z zakresu prac nad autem
które wykonałem hobbystycznie i samodzielnie w wolnych chwilach w M T G

Oto kilka projektów, jeżeli się spodoba będzie więcej smile.gif

1. Wydech do lanosa 1.6 Pana Wesołego


Wszystko wykonane jest ze stali kwasoodpornej 2 cale poza kolektorem wydechowym, który był przerabiany i składany ze stali kotłowej, łącznie z flanszą.

Zdjęcia części starego wydechu





A to jest nowy



W szpary nadlałem slali a kanały zostały wyfrezowane tak żeby pasowały idealnie do kanałów wylotowych silnika















No i całość



Pomiary wkrótce

2.Kolektor od Seata Ibizy Pana MARCIN--Ibiza

Kolektor wyszedł jak wyszedł bo trzeba było na gwały szukać rurek różnych rozmiarów, gatunków i innych pierdół.
Plus jest taki że kolektor jest pospawany tigiem bez przetopów a wewnętrzny przebieg rur jest gładki i nie ma kantów i innych nierówności.

Przerobienie tego kolektora było cholernie praco i czasochłonne bo kompletnie nic nie chciało pasować i trzeba było maksymalnie rzeźbić i działać palnikami i obcęgami

Oto fotki z prac



Kolektor do przerobienia



Graty potrzebne do przeróbek























3.Orurowanie pod turbo Swifta 1.3 Pana Kamienia oraz kompletny układ wydechowy





















Ten koleś w czarnym kapeluszu i stylowej bluzie to ja











Przerobiony downpipe





Fotki wydechu.

Zrobiłem tylko 2 zdjęcia





Wydech ma 2 cale jest rozbieralny i jest zrobiony cały z kwasiaka.

P.S Mam nadzieję że nie zanudziłem ale zdjęcia lepiej oddają całość prac


--------------------
Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo,
2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG
wiecek1@neostrada.pl gg 5424844
Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 06 Jun 2006 - 15:06
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
DeviLL
post Tue, 06 Jun 2006 - 15:41
Post #2


Forum Homee
Dołączył: Sun, 22 May 2005
Skąd: Krakow





Ciekawe , tylko nastepnym razem modyfikuj fotki bo troche za duze


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mario
post Thu, 08 Jun 2006 - 00:09
Post #3


Forum Homee
Dołączył: Sat, 21 December 2002
Skąd: Płock





Niestety ale nie potrafię ich bardziej zmniejszyć <!-- s:oops: --><!-- s:oops: -->
To lecimy dalej
Rozpórka do mojego M3




Na drugiej fotce widoczna spolerowana 1raz przeze mnie metalowa rura i porównanie do niezpolerowanej.






















Oto efekty z końcowej pracy.









Obecnie rozpórka jest poprawiona ( to był mój pierwszy projekt).
Następne będą z gubszego i mocniejszego materiału


--------------------
Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo,
2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG
wiecek1@neostrada.pl gg 5424844
Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
janisz
post Thu, 08 Jun 2006 - 00:43
Post #4


Super User
Dołączył: Thu, 05 June 2003
Skąd: wawa





wow Twoje wytwory wyglądają bardzo profesjonalnie!

Moje pierwsze spawania wyglądają troszke gorzej. Po krótkim ćwiczeniu na kawałku rurki wziąłem się za taką przejściówkę z kolektora do turba:



Oczywiście narobiłem dziur od cholery i potem je zasmarkiwałem. Używałem takiej najtańszej(299zl?) spawarki z supermarketu i elektrod do nierdzewki. Flansze i rury z nierdzewki. Tylko zmarnowałem drogie materiały
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mario
post Sat, 10 Jun 2006 - 22:25
Post #5


Forum Homee
Dołączył: Sat, 21 December 2002
Skąd: Płock





Witam oto oczekiwany projekt wink.gif

Zastosowałem dolot zbierający powietrze z przodu auta (tak jak w airboxach), ze zmianą położenia w zależności od prędkości pojazdu zbiera więcej powietrza przy większych prędkościach a przynormalnej jeździe tyle żeby silnik dostawał zimne powietrze i poprawił swoją sprawność
Całość została wykonana z kwasówki plus do tego parę pierdółek.
Może trochę fotek na początek:
Trzeba było przesunąć filtr węglowy o jakieś 10cm żeby założyć dolot




Tędy wylatuje zimne powietrze













I efekt końcowy



Całość spasowana jest tak że szczelnie przylega do maski i nie ma możliwości zasysania ciepłego powietrza , no może na postoju.


--------------------
Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo,
2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG
wiecek1@neostrada.pl gg 5424844
Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Starr
post Sun, 11 Jun 2006 - 01:48
Post #6


User
Dołączył: Mon, 19 September 2005
Skąd: Warszawa





Patenty może i fajne, ale mało elegancko wykonane.
Nie mam niczego złego na myśli, ale nie wyglada to estetycznie.


--------------------
heading for the top!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Feluke
post Sun, 11 Jun 2006 - 12:45
Post #7


Moderator
Dołączył: Sat, 03 January 2004
Skąd: Warszawa





CYTAT("Starr":35m0k7ci)
Patenty może i fajne, ale mało elegancko wykonane.
Nie mam niczego złego na myśli, ale nie wyglada to estetycznie.

To ma dzialac, a nie wygladac.

Ja bym jeszcze zabudowal to do konca i masz wtedy doladowanie dynamiczne.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mario
post Sun, 11 Jun 2006 - 20:12
Post #8


Forum Homee
Dołączył: Sat, 21 December 2002
Skąd: Płock





CYTAT("Starr":3nv12742)
Patenty może i fajne, ale mało elegancko wykonane.
Nie mam niczego złego na myśli, ale nie wyglada to estetycznie.

Jesteś pierwszą osobą która mówi o mało eleganckim wykończeniu może dlatego że nie widziałeś tego na żywo.
To co powinienem bardziej przepolerować kwasiaka czy dołożyć parę naklejek a może pomalować


--------------------
Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo,
2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG
wiecek1@neostrada.pl gg 5424844
Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
K47
post Sun, 11 Jun 2006 - 21:22
Post #9


Forum Killer
Dołączył: Sat, 27 November 2004
Skąd: Łódź





CYTAT("Mario":153n62jg)
CYTAT("Starr":153n62jg)
Patenty może i fajne, ale mało elegancko wykonane.
Nie mam niczego złego na myśli, ale nie wyglada to estetycznie.

Jesteś pierwszą osobą która mówi o mało eleganckim wykończeniu może dlatego że nie widziałeś tego na żywo.
To co powinienem bardziej przepolerować kwasiaka czy dołożyć parę naklejek a może pomalować


profi robota, ale czy wystarczająco dużo powietrza zasysa zza grila ?


--------------------
don't be such a wimp
STOP Pijanym kierowcom.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mario
post Sun, 11 Jun 2006 - 23:10
Post #10


Forum Homee
Dołączył: Sat, 21 December 2002
Skąd: Płock





Nawet przy bardzo spokojnej jeździe stozek jest zimny a właściciel odczuł pozytywną różnicę w kulturze pracy więc powietrza ma nadto


--------------------
Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo,
2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG
wiecek1@neostrada.pl gg 5424844
Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
chedder
post Mon, 12 Jun 2006 - 00:26
Post #11


Forum Killer
Dołączył: Tue, 22 March 2005
Skąd: Zgierz





Mario pewnie chodzilo o to ze ten dolot sprawia wrazenie troche druciarskiego... mi sie z tym kojarzy ta blaszka za grillem ale skoro pieknie dziala to komu ta blaszka przeszkadza ;p
Go to the top of the page
 
+Quote Post
martii
post Mon, 12 Jun 2006 - 10:00
Post #12


Super User
Dołączył: Tue, 18 May 2004
Skąd: Sz-n





blaszka nie blaszka ma dzialac
chociaz nie wiem czy nie byloby lepiej wyspawac cos w rodz airboxa
podobnie jak ma krystian w itr

ja mam i siebie rure pociagnieta flexem o80 z wlotu do ori puchy na filtr bez rezonatorow i jest o wiele chlodniej w dolocie bo wczesniej ssalo z komory a dokladniej zza prawej lampy


--------------------
Y60 2,8TD+I
Y60 Long 2,8TD jeszcze bez I
CRX EH6
VW Derby 2.0 16v in progress
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mario
post Mon, 12 Jun 2006 - 11:04
Post #13


Forum Homee
Dołączył: Sat, 21 December 2002
Skąd: Płock





CYTAT("chedder":2ida55vx)
Mario pewnie chodzilo o to ze ten dolot sprawia wrazenie troche druciarskiego... mi sie z tym kojarzy ta blaszka za grillem ale skoro pieknie dziala to komu ta blaszka przeszkadza ;p

To dzięki tej blaszce dolot działa tak jak działać powinien
To chyba pierwszy tak zaprojektowany dolot na forum i Ci co piszą o jego działaniu chyba do końca nie wiedzą oco tu chodzi.
Jak już napisałem wcześniej blaszka zmienia swoje położenie wraz ze wzrostem prędkości zbierając dzięki temu więcej powietrza.
Auto ma małą chłodnice (nie wiem dlaczego ) więc nie chciałem zasłaniać jej większej części i wymyśliłem właśnie taki patent, który się sprawdza i to b. dobrze.
Oczywiście że można by było zrobić airboxa a nawet założyć turbo ale nie ma co porównywać airboxów do zmodyfikowanych dolotów bo to dwie inne sprawy i zupełnie inna kasa
A wyjaśniając sprawę "druciarstwa" (choć wyjaśniłem już to wyżej) rura karbowana wklejona na silikon wygląda chyba bardziej druciarsko niż kwasiak ale że jest skuteczna to o tym już nikt nie napisze


--------------------
Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo,
2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG
wiecek1@neostrada.pl gg 5424844
Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Starr
post Mon, 12 Jun 2006 - 11:44
Post #14


User
Dołączył: Mon, 19 September 2005
Skąd: Warszawa





CYTAT("Mario":3raca0vp)
CYTAT("Starr":3raca0vp)
Patenty może i fajne, ale mało elegancko wykonane.
Nie mam niczego złego na myśli, ale nie wyglada to estetycznie.

Jesteś pierwszą osobą która mówi o mało eleganckim wykończeniu może dlatego że nie widziałeś tego na żywo.
To co powinienem bardziej przepolerować kwasiaka czy dołożyć parę naklejek a może pomalować


Oczywiście mozesz trywializowac stwierdzeniem, ze przydałyby się naklejki itd. ...
Jednak uważam, ze nie do końca spasowana blacha przy kielichu, ot tak wsadzona uszczelka (pewnie by nie pociąć paluchów) nie wygląda estetycznie. A że sam patent jest funkcjonalny i spełnia dobrze swoją role to tylko gratulacje dla Ciebie za pomysł.


--------------------
heading for the top!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mario
post Mon, 12 Jun 2006 - 19:21
Post #15


Forum Homee
Dołączył: Sat, 21 December 2002
Skąd: Płock





Wow.
Co do blachy przy kielichu to masz rację ale powiedź mi co by dało jej ładne spasowanie oprócz fajniejszego wyglądu?
Odp. Nic bo to nie jest airbox gdzie mamy doczyninienia z doładowaniem dynamicznym.
Uszczelka została zamontowana po to aby uszczelniać oraz nie przeciąć maty wygłuszeniawej maski a dla twojej wiedzy to każdy rant został spolerowany przeze mnie tak aby sobie łap nie pociąć więc nie pieprz jak nie wiesz albo gdybasz


--------------------
Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo,
2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG
wiecek1@neostrada.pl gg 5424844
Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
chedder
post Mon, 12 Jun 2006 - 19:33
Post #16


Forum Killer
Dołączył: Tue, 22 March 2005
Skąd: Zgierz





Mario spokojnie, nikt nie zarzuca Ci starannosci wykonania bo przeciez nie jestesmy w stanie tego ocenic tak naprawde.
Mowimy o tym jak to wyglada na zdjeciach, a ta blaszka przed chlodnica wyglada dziwnie w BMW

Ale jezeli dziala to jestem jak najbardziej na TAK, bo mnie akurat cos takiego nie przeszkadza.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Starr
post Mon, 12 Jun 2006 - 19:34
Post #17


User
Dołączył: Mon, 19 September 2005
Skąd: Warszawa





Ja nie jeżdze e46, żeby wiedzieć ile jest miejsca pod maską po jej zamknięciu to raz. Dwa może jak nic nie chciales pociąc to trzeba było to 'fajnie' wykonać, żeby jednak nie latało pod maską. Inna sprawa uszczelnienie ... może tez trzeba było to jakoś inaczej rozwiązać.

Poza tym, naprawde nie robi na mnie najmniejszego wrazenia Twoja arogancja. Zarówno pod wzdlędem braku sensownego opisu projektu (jasnowidzem to ja jeszcze nie jestem), ani pod wzgledem wrzucania tak wielkich zdjęć, ani pod wzgledem Twojej wydumanej nieomylności, ani słownictwa, bo jak narazie Cię nie obrażałem ...
Życze powodzenia w dalszych projektach.


--------------------
heading for the top!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mario
post Mon, 12 Jun 2006 - 20:28
Post #18


Forum Homee
Dołączył: Sat, 21 December 2002
Skąd: Płock





Dziękuję za życzenia.
Przepraszam że się uniosłem ale mam cięzki dzień
Co do zdjęć jezeli ich wielkość przeszkadza Wam w przegladaniu tego tematu to już następne postaram się zmniejszyć
Może dla porównania dam przykład dolotu wykonanego w firmie , ktora na codzień robi profi projekty i zajmuje się obróbką kwasiaka i jest naprawdę zajebista.





1.Tu nie ma uszczelki i blacha tnie matę wygłuszeniową
2.Nie ma blaszki z przodu więc mało powietrza dociera do silnika
3.Nie ma żadnej osłony z tyłu przy kielichu
4. Dolot jest sporo droższy niż mój
5. + wizualny -posiada koanko 45st. idące do stozka
6. Dolot ten był mega chwalony na tym forum i pod jego adresem nie było żadnych zastrzeżeń.
Więc ....oco chodzi ci , powiedz oco chodzi Ci sam już nie wiem


--------------------
Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo,
2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG
wiecek1@neostrada.pl gg 5424844
Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RESPECT
post Sun, 13 Aug 2006 - 15:12
Post #19


Super User
Dołączył: Thu, 20 March 2003
Skąd: Warszawa





Przez awarię ucięło nam dyskusję

Do Mario

Aby dokładnie przetestować osiągi bez VIGSa trzeba zdjąć cztery przepustnice i wałek trzymający tak aby nie było żadnych oporów w kolektorze ssącym.

Jak przymierzałem przepustnicę też musiałem obciąć jeden kruciec. Na lato mam odlączone podgrzewanie przepustnicy.

Do LaniR1

Gratuluje osiągów Ja mając 117km i 150Nm kręciłem 16.8 na 400m i do 100km/h około 9.5 może mniej.

PS. Możesz mi podesłać fotki przepustnicy jak ma podpięte przewody podciśnienia od dołu.


--------------------
SPONSORED BY detergens.pl Sprzątanie biur Warszawa
SPONSORED BY www.hydrotransfer.pl Hydrografika Warszawa
Go to the top of the page
 
+Quote Post
-=nikon=-
post Sun, 13 Aug 2006 - 19:56
Post #20


Forum Killer
Dołączył: Sun, 13 August 2006
Skąd: srmm





RESPECT przy tej mocy takie wyniki maiłes??smile.gif
u nasz w ekipie jest Lanos 1.6 i w starhowicah wykręcił 16.53 16.60 to jest seria tylko dolot zrobiony według pomysłu własciciela wydech przelotowy bez tłumika środkowego i z strumiennicą.
Podczas wyscigów były załorzone opony r16 225 z tyłu
Go to the top of the page
 
+Quote Post

15 Stron V   1 2 3 > » 
Closed TopicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 27 April 2024 - 03:05