Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V  < 1 2  
Reply to this topicStart new topic
> Czym sie różni K04 od K03
klonek78
post Sat, 03 Jun 2006 - 01:21
Post #21


Forum Homee
Dołączył: Mon, 01 August 2005
Skąd: Elbląg





CYTAT("Fawor":1hsfem0d)
na przykładzie 1.8T GT28RS da rade do tych ~320, ale powyżej to juz GT2871 badz nowsze GT2876.


ale zawsze kosztem dołu....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 03 Jun 2006 - 01:21
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Fawor
post Sat, 03 Jun 2006 - 01:26
Post #22


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 13 August 2004
Skąd: Tuchola/Poznań





No oczywiście, ze tak, ponieważ zdania
CYTAT("Chris":1ljzminf)
potencjał do 320-350KM

i
CYTAT("Chris":1ljzminf)
da radę ciągnąć od dołu jak w przypadku K03 i K04

są stwierdzeniami logicznie niemozliwymi


--------------------
Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Chris
post Sat, 03 Jun 2006 - 01:28
Post #23


Rookie
Dołączył: Thu, 28 August 2003
Skąd: waw





czyli nie ma takiej? zawsze kosztem dołu? od ilu RPM pompuje GT28RS?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
klonek78
post Sat, 03 Jun 2006 - 01:30
Post #24


Forum Homee
Dołączył: Mon, 01 August 2005
Skąd: Elbląg





CYTAT("Chris":282f8sjz)
czyli nie ma takiej? zawsze kosztem dołu? od ilu RPM pompuje GT28RS?


to ściśle zależy od konkretnego silnika - w jednym od 1200rpm a w innym od 4000rpm

zależy to głównie do pojemności, ale także od np. użytych wałków i wielu innych czynników
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fawor
post Sat, 03 Jun 2006 - 01:31
Post #25


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 13 August 2004
Skąd: Tuchola/Poznań





Powiedz o jaki samochód Ci chodzi. Bo to, od ilu zaczyna pompować turbina zależy w głównej mierze od pojemności samochodu. Z gwiazd Ci nie wywróżymy

EDIT: klonek szybszy


--------------------
Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Chris
post Sat, 03 Jun 2006 - 01:33
Post #26


Rookie
Dołączył: Thu, 28 August 2003
Skąd: waw





auto to vw polo 1.6 16V
Go to the top of the page
 
+Quote Post
klonek78
post Sat, 03 Jun 2006 - 01:35
Post #27


Forum Homee
Dołączył: Mon, 01 August 2005
Skąd: Elbląg





CYTAT("Chris":825eva0p)
auto to vw polo 1.6 16V


to K03 w zupełności wystarczy do tego silnika i ładny dół też będzie, ewentualnie K03s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Chris
post Sat, 03 Jun 2006 - 01:44
Post #28


Rookie
Dołączył: Thu, 28 August 2003
Skąd: waw





właśnie - pytałem o moce ponad 300KM a K03 nie wypompuje tyle choćby nie wiem co.
Obecnie siedzi w aucie K04 i chodzi mi taką co ma potencjał do 350KM i zaczyna pompować w miarę nisko.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Krisss
post Sat, 03 Jun 2006 - 01:45
Post #29


Frequent User
Dołączył: Wed, 15 June 2005
Skąd: Rzeszów





CYTAT("klonek78":1oj2etei)
CYTAT("Chris":1oj2etei)
auto to vw polo 1.6 16V


to K03 w zupełności wystarczy do tego silnika i ładny dół też będzie, ewentualnie K03s


poprzednie pytanie kolegi Chris:
CYTAT("Chris":1oj2etei)
jaka jest następna turbina po K04, która ma potencjał do 320-350KM i też da radę ciągnąć od dołu jak w przypadku K03 i K04. Garrett GT28RS?

chyba będzie kłopot z K03

edit: Chris był szybszy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
klonek78
post Sat, 03 Jun 2006 - 01:48
Post #30


Forum Homee
Dołączył: Mon, 01 August 2005
Skąd: Elbląg





CYTAT("Chris":32317k9m)
właśnie - pytałem o moce ponad 300KM a K03 nie wypompuje tyle choćby nie wiem co.
Obecnie siedzi w aucie K04 i chodzi mi taką co ma potencjał do 350KM i zaczyna pompować w miarę nisko.


no to GT28RS ale i tak o dole zapomnij przy 1,6 no chyba że się pobawisz w doładowanie sekwencyjne
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Krisss
post Sat, 03 Jun 2006 - 01:59
Post #31


Frequent User
Dołączył: Wed, 15 June 2005
Skąd: Rzeszów





CYTAT("klonek78":39ezq9eo)
CYTAT("Chris":39ezq9eo)
właśnie - pytałem o moce ponad 300KM a K03 nie wypompuje tyle choćby nie wiem co.
Obecnie siedzi w aucie K04 i chodzi mi taką co ma potencjał do 350KM i zaczyna pompować w miarę nisko.


no to GT28RS ale i tak o dole zapomnij przy 1,6 no chyba że się pobawisz w doładowanie sekwencyjne

Albo skopiujesz rozwiązanie z silnika 1.4 TSI (kompresor plus turbawka).
Możesz też trysnąć podtlenkiem ale to już konkretny hardcore
Go to the top of the page
 
+Quote Post
klonek78
post Sat, 03 Jun 2006 - 02:01
Post #32


Forum Homee
Dołączył: Mon, 01 August 2005
Skąd: Elbląg





CYTAT("Krisss":3e9359fm)
CYTAT("klonek78":3e9359fm)
CYTAT("Chris":3e9359fm)
właśnie - pytałem o moce ponad 300KM a K03 nie wypompuje tyle choćby nie wiem co.
Obecnie siedzi w aucie K04 i chodzi mi taką co ma potencjał do 350KM i zaczyna pompować w miarę nisko.


no to GT28RS ale i tak o dole zapomnij przy 1,6 no chyba że się pobawisz w doładowanie sekwencyjne

Albo skopiujesz rozwiązanie z silnika 1.4 TSI (kompresor plus turbawka).
Możesz też trysnąć podtlenkiem ale to już konkretny hardcore


To jest właśnie doładowanie sekwencyjne. Można też coś takiego zrobić z dwóch turbosprężarek mniejszej i większej. np. w nowych dieslach BMW
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Krisss
post Sat, 03 Jun 2006 - 02:12
Post #33


Frequent User
Dołączył: Wed, 15 June 2005
Skąd: Rzeszów





CYTAT("klonek78":4n6ur4b4)
CYTAT("Krisss":4n6ur4b4)
CYTAT("klonek78":4n6ur4b4)
CYTAT("Chris":4n6ur4b4)
właśnie - pytałem o moce ponad 300KM a K03 nie wypompuje tyle choćby nie wiem co.
Obecnie siedzi w aucie K04 i chodzi mi taką co ma potencjał do 350KM i zaczyna pompować w miarę nisko.


no to GT28RS ale i tak o dole zapomnij przy 1,6 no chyba że się pobawisz w doładowanie sekwencyjne

Albo skopiujesz rozwiązanie z silnika 1.4 TSI (kompresor plus turbawka).
Możesz też trysnąć podtlenkiem ale to już konkretny hardcore


To jest właśnie doładowanie sekwencyjne. Można też coś takiego zrobić z dwóch turbosprężarek mniejszej i większej. np. w nowych dieslach BMW

Zgadza się.
Tylko dotychczas sekwencyjne doładowanie kojarzyło sie większości (a może tylko mnie) z dwiema turbosprężarkami.
Zresztą ważne, że wiadomo o co chodzi. Kończmy OT bo nas mod rano poczęstuje . Od różnic pomiędzy K03 a K04 dojdziemy do historii powstania sekwencyjnego doładowania .
Pozdrawiam.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Buba6
post Sat, 03 Jun 2006 - 10:35
Post #34


Super User
Dołączył: Tue, 25 January 2005
Skąd: Wrocław / Bielsko-Biała





CYTAT("Elberoth":2yewiqea)
Tak samo jest ze wspomnianym wyżej K04-01, które jest odpowiednikiem K04-15, tylko do silnika poprzecznego.

Swoją drogą super turbo (i jedno i drugie), 100% plug'n'play, a więc nakłady związane z montażem na poziomie 300zł, i do 230KM da radę. Z jakiegos niewytłumaczalnego powodu, u nas praktycznie nieznane (zarówno gs jak i ex, gdy im o tym turbo mówiłem robili tak ).


zgadzam sie z Toba, u mnie w TT jest wlasnie teraz sprawa tak rozwiazana, mam zapodane k04-01 i dmucha ladnie 1.4 bara w piku i jest ok, nie trzeba bylo nic zmieniac, nic ruszac, kolektor, dwonpipe i wszystko inne zostalo, podmienione jest tylko turbo. Obenie mam 222 KM na tym turbo i wlasnie zmieniam na k04-25 tu sie powinno dac zrobic kolo 260,a moje stare turbo bedzie na sprzedaz wiec jak by ktos cos..


--------------------
srtw.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cibor
post Sat, 03 Jun 2006 - 11:05
Post #35


Forum Homee
Dołączył: Sat, 17 September 2005
Skąd: Warszawa





to tylko sekwencyjne w takim wypadku.
tylko to jest dość skomplikowane. nie wiem jak z turbinami tej samej wielkości, ale z różnymi wygląda na niezłą rzeźbęsmile.gif
można pójść tak jak BMW i zrobić małą, zaraz za nią dużą. jak są małe obroty, i mniej spalin, to wszystko idzie na małą, w miarę jak obroty wzrastają otwiera się zawór i to co jest "ponad wydajność małej"* kierowane jest na dużą i ją rozpędza. jednocześnie otwiera się zawór z zimnej strony i coraz więcej spalin trafia do silnika z obu sprężarek. w momencie gdy duża turbina osiągnie maksymalne doładowanie, mała przestaje odgrywać rolę.
* - miałem na myśli, że mała osiągnie maxymalną wartość doładowania, to nadmiar gazów idzie na dużą.

albo jak zrobił VW. na małych obrotach działą kompresor, powietrze jest w nim sprężane, a potem kierowane jest na turbinę. i tak z 1.4 jest 170 koni i 240 nm w dużym zakresie. ten silnik chyba dostał nagrodę, za najlepszy nowy silnik w tym roku


--------------------
aryjska puszka 2.0
Go to the top of the page
 
+Quote Post
olo77
post Sun, 04 Jun 2006 - 16:06
Post #36


User
Dołączył: Thu, 09 October 2003
Skąd: krakuff





Czy ktos może podpowiedziec czy zmieniac to moje ko4 na mniejsze czy próbowac cos modzic przy tej?


--------------------
olek
Go to the top of the page
 
+Quote Post
klonek78
post Sun, 04 Jun 2006 - 21:52
Post #37


Forum Homee
Dołączył: Mon, 01 August 2005
Skąd: Elbląg





CYTAT("olo77":2y4u60wo)
Czy ktos może podpowiedziec czy zmieniac to moje ko4 na mniejsze czy próbowac cos modzic przy tej?


Porządny kolektor rurowy i wydech 2,5" napewno znacznie obniży próg doładowania. silnik 1,6 nie jest znów aż tak mały żeby napędzić K04
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V  < 1 2
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 02 August 2025 - 15:02