![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 01 August 2005 Skąd: Elbląg ![]() |
CYTAT("Fawor":1hsfem0d) na przykładzie 1.8T GT28RS da rade do tych ~320, ale powyżej to juz GT2871 badz nowsze GT2876.
ale zawsze kosztem dołu.... |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 13 August 2004 Skąd: Tuchola/Poznań ![]() |
No oczywiście, ze tak, ponieważ zdania
CYTAT("Chris":1ljzminf) potencjał do 320-350KM i CYTAT("Chris":1ljzminf) da radę ciągnąć od dołu jak w przypadku K03 i K04
są stwierdzeniami logicznie niemozliwymi -------------------- Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
|
|
|
![]()
Post
#23
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 28 August 2003 Skąd: waw ![]() |
czyli nie ma takiej? zawsze kosztem dołu? od ilu RPM pompuje GT28RS?
|
|
|
![]()
Post
#24
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 01 August 2005 Skąd: Elbląg ![]() |
CYTAT("Chris":282f8sjz) czyli nie ma takiej? zawsze kosztem dołu? od ilu RPM pompuje GT28RS?
to ściśle zależy od konkretnego silnika - w jednym od 1200rpm a w innym od 4000rpm zależy to głównie do pojemności, ale także od np. użytych wałków i wielu innych czynników |
|
|
![]()
Post
#25
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 13 August 2004 Skąd: Tuchola/Poznań ![]() |
Powiedz o jaki samochód Ci chodzi. Bo to, od ilu zaczyna pompować turbina zależy w głównej mierze od pojemności samochodu. Z gwiazd Ci nie wywróżymy
EDIT: klonek szybszy -------------------- Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
|
|
|
![]()
Post
#26
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 28 August 2003 Skąd: waw ![]() |
auto to vw polo 1.6 16V
|
|
|
![]()
Post
#27
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 01 August 2005 Skąd: Elbląg ![]() |
CYTAT("Chris":825eva0p) auto to vw polo 1.6 16V
to K03 w zupełności wystarczy do tego silnika i ładny dół też będzie, ewentualnie K03s |
|
|
![]()
Post
#28
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 28 August 2003 Skąd: waw ![]() |
właśnie - pytałem o moce ponad 300KM a K03 nie wypompuje tyle choćby nie wiem co.
Obecnie siedzi w aucie K04 i chodzi mi taką co ma potencjał do 350KM i zaczyna pompować w miarę nisko. |
|
|
![]()
Post
#29
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 15 June 2005 Skąd: Rzeszów ![]() |
CYTAT("klonek78":1oj2etei) CYTAT("Chris":1oj2etei) auto to vw polo 1.6 16V to K03 w zupełności wystarczy do tego silnika i ładny dół też będzie, ewentualnie K03s poprzednie pytanie kolegi Chris: CYTAT("Chris":1oj2etei) jaka jest następna turbina po K04, która ma potencjał do 320-350KM i też da radę ciągnąć od dołu jak w przypadku K03 i K04. Garrett GT28RS?
chyba będzie kłopot z K03 edit: Chris był szybszy. |
|
|
![]()
Post
#30
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 01 August 2005 Skąd: Elbląg ![]() |
CYTAT("Chris":32317k9m) właśnie - pytałem o moce ponad 300KM a K03 nie wypompuje tyle choćby nie wiem co.
Obecnie siedzi w aucie K04 i chodzi mi taką co ma potencjał do 350KM i zaczyna pompować w miarę nisko. no to GT28RS ale i tak o dole zapomnij przy 1,6 no chyba że się pobawisz w doładowanie sekwencyjne |
|
|
![]()
Post
#31
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 15 June 2005 Skąd: Rzeszów ![]() |
CYTAT("klonek78":39ezq9eo) CYTAT("Chris":39ezq9eo) właśnie - pytałem o moce ponad 300KM a K03 nie wypompuje tyle choćby nie wiem co. Obecnie siedzi w aucie K04 i chodzi mi taką co ma potencjał do 350KM i zaczyna pompować w miarę nisko. no to GT28RS ale i tak o dole zapomnij przy 1,6 no chyba że się pobawisz w doładowanie sekwencyjne Albo skopiujesz rozwiązanie z silnika 1.4 TSI (kompresor plus turbawka). Możesz też trysnąć podtlenkiem ale to już konkretny hardcore |
|
|
![]()
Post
#32
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 01 August 2005 Skąd: Elbląg ![]() |
CYTAT("Krisss":3e9359fm) CYTAT("klonek78":3e9359fm) CYTAT("Chris":3e9359fm) właśnie - pytałem o moce ponad 300KM a K03 nie wypompuje tyle choćby nie wiem co. Obecnie siedzi w aucie K04 i chodzi mi taką co ma potencjał do 350KM i zaczyna pompować w miarę nisko. no to GT28RS ale i tak o dole zapomnij przy 1,6 no chyba że się pobawisz w doładowanie sekwencyjne Albo skopiujesz rozwiązanie z silnika 1.4 TSI (kompresor plus turbawka). Możesz też trysnąć podtlenkiem ale to już konkretny hardcore To jest właśnie doładowanie sekwencyjne. Można też coś takiego zrobić z dwóch turbosprężarek mniejszej i większej. np. w nowych dieslach BMW |
|
|
![]()
Post
#33
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 15 June 2005 Skąd: Rzeszów ![]() |
CYTAT("klonek78":4n6ur4b4) CYTAT("Krisss":4n6ur4b4) CYTAT("klonek78":4n6ur4b4) CYTAT("Chris":4n6ur4b4) właśnie - pytałem o moce ponad 300KM a K03 nie wypompuje tyle choćby nie wiem co. Obecnie siedzi w aucie K04 i chodzi mi taką co ma potencjał do 350KM i zaczyna pompować w miarę nisko. no to GT28RS ale i tak o dole zapomnij przy 1,6 no chyba że się pobawisz w doładowanie sekwencyjne Albo skopiujesz rozwiązanie z silnika 1.4 TSI (kompresor plus turbawka). Możesz też trysnąć podtlenkiem ale to już konkretny hardcore To jest właśnie doładowanie sekwencyjne. Można też coś takiego zrobić z dwóch turbosprężarek mniejszej i większej. np. w nowych dieslach BMW Zgadza się. Tylko dotychczas sekwencyjne doładowanie kojarzyło sie większości (a może tylko mnie) z dwiema turbosprężarkami. Zresztą ważne, że wiadomo o co chodzi. Kończmy OT bo nas mod rano poczęstuje . Od różnic pomiędzy K03 a K04 dojdziemy do historii powstania sekwencyjnego doładowania . Pozdrawiam. |
|
|
![]()
Post
#34
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 25 January 2005 Skąd: Wrocław / Bielsko-Biała ![]() |
CYTAT("Elberoth":2yewiqea) Tak samo jest ze wspomnianym wyżej K04-01, które jest odpowiednikiem K04-15, tylko do silnika poprzecznego.
Swoją drogą super turbo (i jedno i drugie), 100% plug'n'play, a więc nakłady związane z montażem na poziomie 300zł, i do 230KM da radę. Z jakiegos niewytłumaczalnego powodu, u nas praktycznie nieznane (zarówno gs jak i ex, gdy im o tym turbo mówiłem robili tak ). zgadzam sie z Toba, u mnie w TT jest wlasnie teraz sprawa tak rozwiazana, mam zapodane k04-01 i dmucha ladnie 1.4 bara w piku i jest ok, nie trzeba bylo nic zmieniac, nic ruszac, kolektor, dwonpipe i wszystko inne zostalo, podmienione jest tylko turbo. Obenie mam 222 KM na tym turbo i wlasnie zmieniam na k04-25 tu sie powinno dac zrobic kolo 260,a moje stare turbo bedzie na sprzedaz wiec jak by ktos cos.. -------------------- srtw.pl
|
|
|
![]()
Post
#35
|
|
Forum Homee Dołączył: Sat, 17 September 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
to tylko sekwencyjne w takim wypadku.
tylko to jest dość skomplikowane. nie wiem jak z turbinami tej samej wielkości, ale z różnymi wygląda na niezłą rzeźbę ![]() można pójść tak jak BMW i zrobić małą, zaraz za nią dużą. jak są małe obroty, i mniej spalin, to wszystko idzie na małą, w miarę jak obroty wzrastają otwiera się zawór i to co jest "ponad wydajność małej"* kierowane jest na dużą i ją rozpędza. jednocześnie otwiera się zawór z zimnej strony i coraz więcej spalin trafia do silnika z obu sprężarek. w momencie gdy duża turbina osiągnie maksymalne doładowanie, mała przestaje odgrywać rolę. * - miałem na myśli, że mała osiągnie maxymalną wartość doładowania, to nadmiar gazów idzie na dużą. albo jak zrobił VW. na małych obrotach działą kompresor, powietrze jest w nim sprężane, a potem kierowane jest na turbinę. i tak z 1.4 jest 170 koni i 240 nm w dużym zakresie. ten silnik chyba dostał nagrodę, za najlepszy nowy silnik w tym roku -------------------- aryjska puszka 2.0
|
|
|
![]()
Post
#36
|
|
User Dołączył: Thu, 09 October 2003 Skąd: krakuff ![]() |
Czy ktos może podpowiedziec czy zmieniac to moje ko4 na mniejsze czy próbowac cos modzic przy tej?
-------------------- olek
|
|
|
![]()
Post
#37
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 01 August 2005 Skąd: Elbląg ![]() |
CYTAT("olo77":2y4u60wo) Czy ktos może podpowiedziec czy zmieniac to moje ko4 na mniejsze czy próbowac cos modzic przy tej?
Porządny kolektor rurowy i wydech 2,5" napewno znacznie obniży próg doładowania. silnik 1,6 nie jest znów aż tak mały żeby napędzić K04 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 02 August 2025 - 15:02 |