![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 19 May 2006 Skąd: Dolny Śląsk ![]() |
Nie ma znaczenia w jakim układzie to zamontujesz, w N/A i w Turbo rzecz ma się identycznie !!!
Przecież i w pierwszym przypadku i w drugim powietrze jest zasysane!!!!! W N/A za sprawą ruchu tłoków a w Turbo dzięki ruchom wirnika !!!! W Turbo takie rozwiązanie daje chyba super małe efekty (bo silnik nie cierpi na brak powietrza), a i tak stosuje się je (jak widać na zdjęciu). Dlaczego więc miałoby się to nie przyjąć w tym Uno? Problemem jest natomiast reszta- w przepływie powietrza/mieszanki większe opory stwarzają inne elementy (np. porty w głowicy) -ale to już sprawa na inny temat. Moim zdaniem trzeba też zwrócić uwagę na to by rura od samego filtra do końca była jak najbardziej prosta, i bez przewężeń (identycznie jak z ukł. wydechowym). Dobrze byłoby mieć "cuś" żeby ewentualnie sprawdzić ćiśnienie w ukł. przed i po modyfikacji. Wydaje mi się że jedynym rozwiązaniem jest zrobić - sprawdzić - i ew. poprawiać. Bez "badań" nie możemy nigdy być pewni że wszystko się ze sobą wystroi. Także DEJV667 rób ten dolot!!!! Później dobudujemy Ci do tego dolotu resztę auta i będą niskie 8 na ćwiartkę -------------------- Twój silnik może robić w moim za rozrusznik :P
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 31 March 2005 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
CYTAT("GR44Z":g1ywjama) Nie ma znaczenia w jakim układzie to zamontujesz, w N/A i w Turbo rzecz ma się identycznie !!!
Przecież i w pierwszym przypadku i w drugim powietrze jest zasysane!!!!! W N/A za sprawą ruchu tłoków a w Turbo dzięki ruchom wirnika !!!! masz rację, ale tu nie chodzi ani o N/A ani o klasyczne turbo.. żeby uzyskać dynamiczne doładowanie powietrze musi zostać wtłoczone przez tą trąbkę a nie zassane. |
|
|
gość_natenczas_* |
![]()
Post
#23
|
![]() |
CYTAT("dejv667":14v5pwt5) witam. a wiec sprawa ma sie nastepujaco. metoda kiblowo drucarska dorobilem dolot do fiatowskiego silniczka 1.4 8v (uno) z wtryskiem mono-jetronic. po drodze jes stozek, stozek jest wpuszczony w rure wentylacyjna, rura jest wypuszczona pod zderzakiem aby w czasie jazdy w nia dmuchalo. temp na wejsciu do dolotu to zaleznie od predkosci 10-16 stopni celsjusza. Temperatura na wejściu do dolotu w przypadku Twojego samochodu, to po prostu aktualna temperatura otoczenia. CYTAT("dejv667":14v5pwt5) piwsze pytanie: czy w N/A temp moze byc za niska? gdzies obilo mi sie o uszy, ze optymalna temp to okolo 35 stopni w kolektorze. W N/A temperatura nie może być za niska. Po to jest czujnik temperatury zasysanego powietrza, aby korygować regulacje silnika m/i w funkcji tej temperatury. Dla mocy, im zimniejsze powietrze, tym większa moc. CYTAT("dejv667":14v5pwt5) zakladajac, ze lece 100km/h to licze, ze powietrze w okolicach przepustnicy ma minimum 70km/h (przy pelnym otwarciu przepustnicy). Prędkość powietrza w okolicach przepustnicy nie ma nic wspólnego z prędkością jazdy, lecz z pojemnością, obrotami silnika i przekrojem rury ssącej. CYTAT("dejv667":14v5pwt5) kolejne pytanie odnosi sie cisnienia w dolocie. jakos ciezko mi uwierzyc, ze w dolocie nie pojawia sie nadcisnienie. predkosc jednak prowadzi do wtloczenia pewnej ilosci powietrza w dolot. planuje za kilka dni podlaczyc manometr i sparwdzic jak to wyglada od strony praktycznej. chialbym go podpiac tuz za przpustnica gdyz wydaje mi sie, ze tam powinno byc wyaznie widac ewentualne nadcisnienie. drugim miejscem na wpiecie sie jakie mi chodzi po glowie jest przewod ciagnacy podcisnienie do serwa.
jak wy to widzicie? eksperymentwal ktos z tym? Możliwości wykorzystania prędkości samochodu do doładowania silnika były badane np. przez Alfa Romeo bardzo dawno temu, bo ( o ile się nie mylę ) we wczesnych latach pięćdziesiątych u.w. i wykazały, że możliwości takie zaczynają się pojawiać przy optymalnej konstrukcji wlotu, dopiero po przekroczeniu przez pojazd 240km/h. . |
|
|
![]()
Post
#24
|
|
![]() Audi. Turbo. quattro. Dołączył: Sat, 12 October 2002 Skąd: Opalenica ![]() |
Dodge stosuje tzw RAM AIR , która daje... 5 KM w silniku V6 albo V8 nie pamiętam... Także nie wiem czy to taka gra warta świeczki ...Wystarczy policzyć jaką prędkość ma powietrze w dolocie i zobaczyć jak to się ma do prędkości z jaką jedziemy, która jest mniej więcej równa prędkości nawiewu do dolotu
Added after 19 minutes: CYTAT("dejv667":3lle7yr7) temp na wejsciu do dolotu to zaleznie od predkosci 10-16 stopni celsjusza. piwsze pytanie: czy w N/A temp moze byc za niska? lol naprawdę o to niech Cię głowa nie boli. CYTAT kolejne pytanie odnosi sie cisnienia w dolocie. jakos ciezko mi uwierzyc, ze w dolocie nie pojawia sie nadcisnienie. predkosc jednak prowadzi do wtloczenia pewnej ilosci powietrza w dolot. planuje za kilka dni podlaczyc manometr i sparwdzic jak to wyglada od strony praktycznej. chialbym go podpiac tuz za przpustnica gdyz wydaje mi sie, ze tam powinno byc wyaznie widac ewentualne nadcisnienie. drugim miejscem na wpiecie sie jakie mi chodzi po glowie jest przewod ciagnacy podcisnienie do serwa. jak wy to widzicie? eksperymentwal ktos z tym? Nie ma żadnego nadciśnienia w dolocie NA CYTAT pytania poboczne jakie chodza mi po glowie kwestia wyliczenia ilosci powietrza potrzebnemu silnikowi przy danych obrotach. choc zapewne moje rozumowanie jest bledne to droga przemyslen doszedlem do nastepujacych wnioskow. skoro dolot ma skonczona pojemnosc (zawory ssace go ograniczaja) to musi sie w nim pojawic nadcisnienie wynikajace z predkosci pojazdu i wtlaczania powietrza do ukladu dolotowego. manometr powinien to wykazac. jedak cisnienie to nacisk pewnej sily na pewna jednostke powierzchni (mam nadzieje, ze nie bredze calkowicie bez sensu), wiec ewentualne nadcisnienie moze wynikac z "predkosci powietrza wymuszonej przez predkosc pojazdu". wynikaloby by wiec z tego, ze cisnienie (ewentualne nadcisnienie) w dolocie moze miec malo wspolnego z faktyczna iloscia powietrza jaka jest dostarczana silnikowi. cisnienie moze byc duze jednak powietrza wcale nie musi byc wystarczajaco. nie pogrążaj się, nie pojawi się żadne nadciśnienie. Jedyne co można uzyskać to przy zjawiskach falowych i to tylko przy konkretnych obrotach i w bardzo wąskim zakresie. CYTAT kolejna kwestia to wydajnosc ukladu wtryskowego. bo jesli jakims cudem jednak moje "doladowanie" dziala choc w minimalnym stopniu to moze sie okazac, ze sklad mieszanki jest zbyt ubogi w paliwko. jestem w trakcie zbierania czesci do budowy prostego wskaznika AFR wpinanego pod sonde lambda. wiem, ze jest to rozwiazanie mocno niedoskonale, ale moze choc odrobine pomoze w kontrolowaniu skladu mieszanki. z tego co mi wiadomo moj uklad wtrysowy oblicza dawke paliwa na bazie temp w dolocie. zakladam, ze producent przewidzial uzytkowanie samochodu w temp mocno ujemnych, jednak zapewne po to wymyslono tez termostat w ukladzie dolotwym i pobieranie goracego powietrza znad wydechu. mowiac wprost-skoro temp w dolocie mocno spadla to czy wtrysk dalej daje rade? wychodzac z zalozenia, ze jednak moze nie dawac rady zastanawialem sie jak zapobiec zbytniemu zubozeniu mieszanki w paliwko. doszedlem do wniosku, ze jedynym sensownym rozwiazaniem jest zwiekszenie cisnienia paliwa do momentu gdy sklad mieszanki sanie sie akceptowalny. Układ wtryskowy nic nie oblicza, on ma tabelę korekcji względem temperatury. A termostat jest po to, żeby w zimie był lepszy rozruch i auto szybciej się zagrzało. Co do wtrysku - nie ma takiej możliwości, żeby przy tak niewielkich zmianach nie dawał rady. Niektóre tanie ukłądy turbo jeżdżą na seryjnych wtryskach i niskich doładowaniach i sobie jakoś dają radę, a co dopiero głupi CAI za pomocą którego NIGDY nie osiągniesz nawet 0.0001 bara doładowania CYTAT jak wy widzicie to wszystko? prosilbym o odpowiedzi bardziej nastawione na praktyczna strone omawianeg tematu
wiem, ze moj post jes napisany lekko niezrozumialo, ae niesety mam problemy z ubieraniem w slowa moich przemyslen tym bardziej, ze nie znam fachowego slownictwa i terminow nie tędy droga panie. działania jakie podjąłeś być może przyniosą jakiś efekt, a jeśli już to będzie on w granicach błędu pomiarowego hamowni, na którą prawdopodobnie nie pojedziesz. -------------------- Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on... --Audi way of life-- Suzuki V-Strom DL1000 www.AudiKlub.org |
|
|
![]()
Post
#25
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 September 2005 Skąd: Katowice / Banja Luka ![]() |
CYTAT("Leo":6bvxb3l4) Nie ma żadnego nadciśnienia w dolocie NA
no...nie do konca przyklad to BMW M3 (bodajze E36 i E46) ktory ma wolumetrie na poziomie 104%. oczywiscie, zostalo to uzyskane optymalnym air-boxem itp. (nie wchodze w szczegoly, zabawa dla madrzejszych), ale faktem jest wystepuje tam doladowanie dynamiczne na poziomie 0,04bar. a dla porownania - wolumetria powyzej 85% jest bardzo dobrym wynikiem (jak na samochod seryjny). -------------------- #włoszczyzna
|
|
|
![]()
Post
#26
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 19 October 2002 Skąd: Kraków ![]() |
sprawność wolumetryczna powyżej 100%, a stała wartość nadciśnienia w dolocie to dwie odrębne kwestie
-------------------- koniu.net | Gorechristmas.carbonmade.com | koniu.digart.pl | teksaschainsaw.blogspot.com
|
|
|
![]()
Post
#27
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 19 May 2006 Skąd: Dolny Śląsk ![]() |
Jak pisałem wcześniej, ten patent da bardzo mało, ale jednak coś da (+ satysfakcja i wyższe ego ). Więc jeżeli Dejv667 chce go sobie zainstalować to weźmy i pomóżmy gościowi, a nie zniechęcajmy go.
(Jasne, że jeżeli ktoś jeździ na turbinie i ma 2.0 bar oraz 400 koni, to przyrosty rzędu 0,05 bara są dla niego śmieszne i wręcz pomijalne, więc nie będzie się bawił w takie cudeńka. Co innego w aucie N/A które ma 70 kucy) Nawet w samochodach seryjnych można spotkać układy w których to "ładowanie powietrza" jest wspomagane odpowiednią konstrukcją układu (jak pisał SRBENDA) Wydaje mi się że zaczynamy mieszać dwa pojęcia - doładowanie względem prędkości samochodu (o co nam chodzi) oraz doładowanie względem prędkości obrotowej silnika (co jest rzeczą inną). W takim dolocie ważniejsze od samego filtra jest odpowiednie miejsce ujęcia powietrza - ma być zimno (wiadomo o co chodzi) i wietrznie (ciśnienie) W książce Jureckiego/Ważyńskiego o tuningu pisze jak byk -"temp. zasysanego powietrza wyższa o każde 10 st. oznacza spadek mocy do 3%" Jeżeli tez zachodzi możliwość -to należy wykorzystać miejsce ujęcia w punkcie gdzie ćiśnienie pow. w ruchu samochodu jest najwyższe. Z własnego doświadczenia wiem że im samochód jest starszy konstrukcyjnie/mniej wysilony tym taki zabieg ma większe uzasadnienie. -------------------- Twój silnik może robić w moim za rozrusznik :P
|
|
|
![]()
Post
#28
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 19 May 2006 Skąd: Dolny Śląsk ![]() |
-------------------- Twój silnik może robić w moim za rozrusznik :P
|
|
|
![]()
Post
#29
|
|
![]() Audi. Turbo. quattro. Dołączył: Sat, 12 October 2002 Skąd: Opalenica ![]() |
ach tam , to i tak wszystko ch... - wsadzi kolega wałek i wszystkie przyrosty wynikające z przeróbki dolotu to jest nic - wałek da o wiele więcej niż kombinacje z dolotem. Jasne też że dolot + wałek pomoze, a nie zaszkodzi
Sam mam uno 1.4 -> http://www.fiatuno.pl/fiatuno,1,252.html koszt nie był duzy ( w porównaniu do tuningu S2) a 24 KM przybyły -------------------- Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on... --Audi way of life-- Suzuki V-Strom DL1000 www.AudiKlub.org |
|
|
![]()
Post
#30
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 19 May 2006 Skąd: Dolny Śląsk ![]() |
Doskonale Cię rozumiem, nie ma takiego filtra który da więcej niż wałek, ale Dejv667 nie chce kombinowac z rozrządem, On tylko chce zainstalować sobie dolot, niech więc zrobi sobie to tak jak należy.
Added after 1 minutes: Fajne to Twoje Uno, mam sentyment do białych aut, szkoda tylko że nie 2 drzwiowe -------------------- Twój silnik może robić w moim za rozrusznik :P
|
|
|
![]()
Post
#31
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 19 May 2006 Skąd: Dolny Śląsk ![]() |
-------------------- Twój silnik może robić w moim za rozrusznik :P
|
|
|
![]()
Post
#32
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 31 July 2005 Skąd: Sieradz ![]() |
Czyli podsumowujac nie ma w miare latwego rozwiazania kwestii dolotu..mialem juz stozek,zrobilem do niego pseudo dolot powietrza,myslac,ze jak bede jechal szybciej to cos tam mocy przyjdzie,a z lektury wynika,ze dupa obecnie poszedlem na latwizne,wzialem seryjna puszke i doprowadzilem z nadkola do niej powietrze celem chlodniejszego air'u niz w komorze,a puszke wypelnilem wkladka K&N i o dziwo,auto jedzie tak samo dobrze jak ze stozkiem a nawet minimalnie lepiej,do tego jest ciszej..Tak teraz pomyslalem,ze ten ped mozna wykorzystac tylko w sensie obnizenia temperatury powietrza,a nie boost'u..
-------------------- A6 3.0 TDi -->290KM@560Nm
E46 330d -->230KM@580Nm R1 RN12 -->172KM@105Nm |
|
|
![]()
Post
#33
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 19 May 2006 Skąd: Dolny Śląsk ![]() |
Spektakularnych efektów nie będzie - ale zawsze jakiś tam "grosik" dorzuci...
-------------------- Twój silnik może robić w moim za rozrusznik :P
|
|
|
![]()
Post
#34
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 31 July 2005 Skąd: Sieradz ![]() |
Efekt mam teraz taki,ze auto nie ryczy i mniej je cisne,zeby ten ryk slyszec wiec oszczedzam paliwko takze zbiera sie hajsik na waleczki nowe
-------------------- A6 3.0 TDi -->290KM@560Nm
E46 330d -->230KM@580Nm R1 RN12 -->172KM@105Nm |
|
|
![]()
Post
#35
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 19 May 2006 Skąd: Dolny Śląsk ![]() |
Życzę powodzenia !
-------------------- Twój silnik może robić w moim za rozrusznik :P
|
|
|
![]()
Post
#36
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 12 May 2005 Skąd: Brachttal / Niemcy ![]() |
dziekuje wszystkim za odpowiedzi. przepraszam, ze tak zamilklem, ale mialem kilkudniowy wyjazd
a teraz powracajac do tematu odpisze wszystkim wjedny poscie [quote]Dobrze byłoby mieć "cuś" żeby ewentualnie sprawdzić ćiśnienie w ukł. przed i po modyfikacji. [/quote] mam nadzieje, z manometr wystarczy [quote]Także DEJV667 rób ten dolot!!!! Później dobudujemy Ci do tego dolotu resztę auta i będą niskie 8 na ćwiartkę [/quote] dolot jednak bedzi musial poczekac kilka dni na pomiary. narazie na stol trafily hamulce i zabawa w zdejmowanie kg z samochodu [quote]Temperatura na wejściu do dolotu w przypadku Twojego samochodu, to po prostu aktualna temperatura otoczenia. [/quote] dlaczego wiec spada w czasie jazdy? nie pytam oto aby sie klocic, tylko dlatego, ze naprawde nie wiem czym to sobie wytlumaczyc. dolot jest nieodizolowany, temp otoczenia 22 stopnie... czyli dolot powienien miec tyle co otaczajace go powietrze. dlaczego wiec jest kilkanascie stopni chlodniejszy? dlaczego powietrze na wejsciu temp nizsza niz podaczas postoju? [quote]W N/A temperatura nie może być za niska. Po to jest czujnik temperatury zasysanego powietrza, aby korygować regulacje silnika m/i w funkcji tej temperatury. Dla mocy, im zimniejsze powietrze, tym większa moc. [/quote] a jest jakas optymalna temp? bo teraz to sie zgubilem-ma byc jak najchlodniej czy nie moze byc zbyt chlodno? [quote]Prędkość powietrza w okolicach przepustnicy nie ma nic wspólnego z prędkością jazdy, lecz z pojemnością, obrotami silnika i przekrojem rury ssącej. [/quote] czylöi mozna pominac aspekt jego nagrzewania sie od ogrzewanego kolektora? [quote]Możliwości wykorzystania prędkości samochodu do doładowania silnika były badane np. przez Alfa Romeo bardzo dawno temu, bo ( o ile się nie mylę ) we wczesnych latach pięćdziesiątych u.w. i wykazały, że możliwości takie zaczynają się pojawiać przy optymalnej konstrukcji wlotu, dopiero po przekroczeniu przez pojazd 240km/h. [/quote] czyli nie osiagne niczego w ten sposob [quote]lol naprawdę o to niech Cię głowa nie boli. [/quote] dlaczego? w zimie temp w dolocie moze spasc do okoliv -20 stopni. jak to wplynie na prace silnika? [quote]nie pogrążaj się, nie pojawi się żadne nadciśnienie. Jedyne co można uzyskać to przy zjawiskach falowych i to tylko przy konkretnych obrotach i w bardzo wąskim zakresie. [/quote] a dlaczego mialbym sie pograzac? ja pytam a nie upieram sie przy swoim [quote]Co do wtrysku - nie ma takiej możliwości, żeby przy tak niewielkich zmianach nie dawał rady. Niektóre tanie ukłądy turbo jeżdżą na seryjnych wtryskach i niskich doładowaniach i sobie jakoś dają radę, a co dopiero głupi CAI za pomocą którego NIGDY nie osiągniesz nawet 0.0001 bara doładowania[/quote] choc tyle... bo przyznam, ze patrzac na to jak prosty jest ten uklad mialem pewne obawy [quote]nie tędy droga panie. działania jakie podjąłeś być może przyniosą jakiś efekt, a jeśli już to będzie on w granicach błędu pomiarowego hamowni, na którą prawdopodobnie nie pojedziesz.[/quote] wrecz przeciwnie-na chamownie napewno sie wybiore jak tylko bede w Polsce na dluzej niz 3-4 dni. [quote]Więc jeżeli Dejv667 chce go sobie zainstalować to weźmy i pomóżmy gościowi, a nie zniechęcajmy go. [/quote] raczej mnie nie zniechecicie-ogolnie rzecz biorac moze mnie najwyzej przekonac, ze nie ma sensu sie bawic [quote]W książce Jureckiego/Ważyńskiego o tuningu pisze jak byk -"temp. zasysanego powietrza wyższa o każde 10 st. oznacza spadek mocy do 3%"[/quote] a mozna prosic o namiar na takawa? [quote]Z własnego doświadczenia wiem że im samochód jest starszy konstrukcyjnie/mniej wysilony tym taki zabieg ma większe uzasadnienie.[/quote] ja zawsze byem przekonany, ze starse silniki nie sa az tak dopracowane i dzieki temu da sie uzyskac jakies widoczne efekty choc nie zawsze beda spektakularne [quote]I jeszcze to, na dobitkę ... http://www.tuningbaja.pl/?p=/1/1/3 miłej lektury... [/quote] juz dawno przeczytane [img]{SMILIES_PATH}/icon_smile.gif[/img] [quote]ach tam , to i tak wszystko ch... - wsadzi kolega wałek i wszystkie przyrosty wynikające z przeróbki dolotu to jest nic - wałek da o wiele więcej niż kombinacje z dolotem. Jasne też że dolot + wałek pomoze, a nie zaszkodzi [/quote] i tak chce zmienic silnik, dlatego na tym bawie sie w kosmetyke i niewinne experymenty [img]{SMILIES_PATH}/icon_wink.gif[/img] [quote]Tak teraz pomyslalem,ze ten ped mozna wykorzystac tylko w sensie obnizenia temperatury powietrza,a nie boost'u.. [/quote] dobre i co-to chyba nie zaszkodzi [img]{SMILIES_PATH}/icon_wink.gif[/img] [quote]Efekt mam teraz taki,ze auto nie ryczy i mniej je cisne,zeby ten ryk slyszec wiec oszczedzam paliwko takze zbiera sie hajsik na waleczki nowe[/quote] moj przez ostatnie dni ciaglego wariowania na trasie spalil mi tak malo, ze nwet tryk uniemozliwiajacy rozmowy w kabinie mu wybacze [img]{SMILIES_PATH}/icon_twisted.gif[/img] |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 17 July 2025 - 22:43 |