![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 20 November 2002 Skąd: POZNAŃ ![]() |
Układ odpowietrzania zbiornika jest sprawny gdy nie ma zauważalnego podciśnienia lub nadciśnienia w zbiobniku .
Podciśnienie występujące w zbiorniku doprowadzi prędzej czy póżniej do pęknięcia zbiornika w wyniku ciągłego wyginania się blach za sprawą zmian ciśnienia . WOW pytasz czy mogło to doprowadzić do zepsucia pompy - pewnie mogło Pompa wisi na wsporniku mocowanym do góry zbiornika , gdy zbiornik zaczyna sie wciągać najpierw zostaje zgniecione sitko na wlocie do pompy powodując że ilość wlatującego do pompy paliwa jest ograniczona , co na dłuższą mete zabije pompe (pompa jest chłodzona paliwem) Zdarza sie też że , zbiornik wginając się odkształca wieszak pompy i pompa wtedy nie leży na dnie zbiornika tylko ze 5 cm nad dnem co też nie idze pompie na zdrowie w okresach gdy jest już mało paliwa w zbiorniku Ukł.odpowietrzania zbiornika w Oplu zwykle składa się z filtra węglowego i zaworu sterującego odpowietrzaniem Filtr węglowy to taka puszka w której znajduje się węgiel aktywny i służy głównie do pochłaniania zapachu paliwa gdy auto stoi i ukł. odpowietrzania nie działa . Filtr węglowy ma zwykle trzy wyjścia - jedno idzie do zbiornika ,drugie idzie do silnika a trzecie zwykle umiejscowione na dole idzie do atmosfery Praktycznie odbywa się to tak że podciśnienie z kolektora ssącego doprowadzone wężykiem poprzez zawór sterujący wysysa z filtra węglowego głównie powietrze atmosferyczne przez dolny otwór filtra , a opary ze zbiornika są zasysane " przy okazji " jak się pojawią Sytuacja zmienia się gdy np. zostanie zalany filtr lub zatkany dolny wylot z filtra (ten do atmosfery) wtedy następuje nadmierne wyssysanie oparów i wzrost podciśnienia w zbiorniku co prowadzi do jego deformacji Możliwa jest też taka opcja z którą spotkał się REN ,ża przez zepsuty zawór sterujący (otwarty na stałe ) mimo sprawnego filtra węglowego w zbiorniku pojawiło się wystarczajace podcisnienie do zgniecenia zbiornika -------------------- www.gekocars.pl
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: zza winkla ![]() |
CYTAT("Wombat":3191f6e0) u mnie syczy zawsze. zalewam zawsze pod korek i wyjeżdżam do okolo 60km rezerwy. Wystarczy ze ubedzie 3-4 litry i juz syczy jak dzikie.
W civicu nawet jest patent ze jek ma slaba pompe i malo benzyny to trzeba "wyrownac cisnienia" tzn z odkrecic wlew na chwile i zrobic psssssss.Wtedy pompie jest latwiej. Ja to robie co kilka dni, po to zeby pompie bylo latwiej. Inaczej slychac, jak sie meczy i pracuje. Moim zdaniem tak wlasnie powinno sie robic, jezeli zwykle dopowietrzenie nie dziala prawidlowo (albo go nie ma, a u mnie chyba nie go ma - jakby bylo, to by nie syczalo). -------------------- Nie jestem pilotem Kubicy więc się nie lansuję że go znam.
|
|
|
![]()
Post
#23
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 19 October 2002 Skąd: warszawa ![]() |
GEKO... zaczynam sie juz przyzwyczajac, ze wiesz co dzieje sie w moim samochodzie nie widzac go nigdy na oczy... perfekcyjna opinia!!!
a wiec... pompa padla - to fakt. dlaczego? byc moze na wskutek kilkukrotnego zuzycia paliwa do konca i probowania uruchomienia samochodu bez paliwa, lub... za sprawa zlego napowietrzania zbiornika ktore wystapilo kiedys i czego przyczyna bylo... bardzo u mnie czeste... zalewanie pod sam korek! jak wiec zauwazyl GEKO... zalany filtr przestal napowietrzac. efekt, ktory zostal zauwazony dopiero wczoraj to wessany zbiornik (nb. zostal juz wymieniony). przy okazji - ciekawa historia. mechanik wymieniajac pompe nie zwrocil wcale uwagi ze zbiornik jest jakos krzywo (wessalo go jedynie od gory, od spodu nic nie bylo widac), zalozyl nowa pompe, zamknal pokrywe i przy okazji ze wzgledu na krzywy zbiornik zalozyl ja tak iz elastyczne przewody (zwlaszcza ten doprowadzajacy paliwo do zbiornika) zgial sie... co doprowadzilo the day after do rozsadzenia owego elastycznego przewodu przez cisnienie paliwa. u mnie wystapila druga przyczyna wymieniona przez GEKO... mianowicie wessalo gore i plywak praktycznie lezal na dnie zbiornika. koniec koncow... wymieniona pompa, wymieniony zbiornik i wszystko jest okee... zbiornik jak syczal tak syczy, a uklad napowietrzania jest sprawny, bo zostal sprawdzony. GEKO... szacunek! szacunek! szacunek! jestem pelen podziwu! wiesz o czym mowisz!!! -------------------- c20rsa zyje, warczy, gotowa odgryzc glowe... zainteresowany? auto do sprzedania...
|
|
|
![]()
Post
#24
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("Pingu":vkbfq78v) A tak male O/T!
Ren juz mnie kojazysz ja ja naturliś -------------------- 2:05.534 Tor Poznań - zwykłe Combo na SP9000
2:26.273 - seria Combo 1.3CDTI następnym razem testuję Vivaro 1.9 |
|
|
![]()
Post
#25
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 20 November 2002 Skąd: POZNAŃ ![]() |
WOW-nie chciałbym mącić Twojego spokoju ale , jeżeli słychać syczenie przy otwieraniu korka zbiornika to tak właściwie OK. nie jest (może się powtórzyć wciagnięcie zbiornika )
Być może że to kwestia mokrego jeszcze wkładu filtra węglowego (nie tankuj pod korek tylko do pierwszego odbicia ) który po wyschnięciu stanie się bardziej drożny i będzie dopuszczał więcej powietrza z atmosfery do ukł.odssysania przez co podciśnienie w zbiorniku zniknie . Tak czy inaczej obserwuj ssanie ,jeżeli to kwestia wyschnięcia filtra to podciśnienie powinno się zmniejszać -------------------- www.gekocars.pl
|
|
|
![]()
Post
#26
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 19 October 2002 Skąd: warszawa ![]() |
no coz... nie chciales, ale zmaciles za co dziekuje... bo bede obserwowal syczenie i jesli nie zniknie w ciagu najblizszych dni, przeegzaminowane zostanie napowietrzanie ponownie...
-------------------- c20rsa zyje, warczy, gotowa odgryzc glowe... zainteresowany? auto do sprzedania...
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 16 July 2025 - 11:43 |