Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> odpowietrzanie zbiornika paliwa... bac sie czy nie bac?
wow
post Tue, 03 Jun 2003 - 00:36
Post #1


Frequent User
Dołączył: Sat, 19 October 2002
Skąd: warszawa





zwykle odkrecajac korek podczas tankowania slysze syk zasysanego powietrza do zbiornika. czy to moze oznaczac ze jest cos nie tak z odpowietrzaniem mojego zbiornika?

ostatnio mialem nieprzyjemnosc wymiany pompy paliwa, czy przyczyny padniecia upatrywac w owym syczeniu? bardzo nie chcialbym aby kolejna pompa polegla...


--------------------
c20rsa zyje, warczy, gotowa odgryzc glowe... zainteresowany? auto do sprzedania...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 03 Jun 2003 - 00:36
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
dragster
post Tue, 03 Jun 2003 - 10:55
Post #2


Forum Homee
Dołączył: Sat, 01 February 2003
Skąd: Warszawa/Wiedeń





Moim zdaniem norma


--------------------
1992 200SX S13 - reaktywacja.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pingu
post Tue, 03 Jun 2003 - 10:58
Post #3


Forum Killer
Dołączył: Fri, 01 November 2002
Skąd: Stalowa Wola





Dobre odpowietrzanie zbiornika paliwa
Zasysa tak bo robi sie podcisnienie i tak jest w kazdym aucie jak masz malo paliwa


--------------------
www.CENTRUM-FELGI.pl
Felusie: ATS, EXCLUSIVE LINE, MAK, ALUTEC, TSW, TSR, AUTEC, BORBET, CW, PRO LINE, RIAL, RONAL, BROCK, RcDESIGN, ANZIO, KAHN DESIGN, BREYTON, ANTERA, MOMO, OXIGIN, CARMANI, STILAUTO, RONDELL, CMS, SPEEDLINE, TENZO R, DOTZ, DRAG, AEZ, ROTA, ENZO, DEZENT...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Auto-R
post Tue, 03 Jun 2003 - 11:01
Post #4


User
Dołączył: Wed, 21 May 2003
Skąd: Wuwua





Nie przejmoj sie tym syczeniem To zupelnie normalne
Musisz szukac przyczyn awarii gdzie indziej


--------------------
D-Squad Member
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dominik
post Tue, 03 Jun 2003 - 11:17
Post #5


Super User
Dołączył: Mon, 13 January 2003
Skąd: Grójec, Piaseczno, Warszawa





u mnie syczy jak poziom wachy w zbiorniku spada do rezerwy. to chyba zupelnie normalne.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wow
post Tue, 03 Jun 2003 - 11:39
Post #6


Frequent User
Dołączył: Sat, 19 October 2002
Skąd: warszawa





no to okee... pompa skonczyla sie prawdopodobnie dlatego, ze moja Grill jezdzila autkiem na rezerwie i w ciagu trzech dni trzy razy skonczylo Jej sie paliwo a nie domysliwszy sie tego heblowala rozrusznikiem starajac sie odpalic autko... wg. Jej obliczen paliwo powinno byc, nie sadzila ze potrafi sie tak szybko konczyc...


--------------------
c20rsa zyje, warczy, gotowa odgryzc glowe... zainteresowany? auto do sprzedania...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Uki
post Tue, 03 Jun 2003 - 11:42
Post #7


Forum Killer
Dołączył: Mon, 28 October 2002
Skąd: Wawa





Wszystko jest w normie. Syczy dlatego, ze robi sie wlasnie podcisnienie wtedy gdy wyjezdzasz waszke do niskiej rezerwy. Z tego powodu tez musiales wymieniac pompe paliwa. Jest ona bardzo czula na zbyt niski poziom paliwa. Aby uniknac nastepnej wymiany radze nie wyjezdzac paliwka do min i tankowac wczesniej.


--------------------
Uki
Fabian 1.2 12V
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.tdiracing.pl"><a href="http://www.tdiracing.pl" target="_blank">http://www.tdiracing.pl</a></a><!-- w -->
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.tdi-tuning.pl"><a href="http://www.tdi-tuning.pl" target="_blank">http://www.tdi-tuning.pl</a></a><!-- w -->


"... to nie jest to Lupo na które czekamy..." Lol
Go to the top of the page
 
+Quote Post
REN
post Tue, 03 Jun 2003 - 13:44
Post #8


Forum Homee
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: Warszawa





WoW mi syczal przy odkrecaniu korka nawet jak bylo duzo wachy w baku a pozniej sie okazalo ze nawalil zawor napowietrzajacy zbiornik i w efekcie zbiornik zassalo do srodka, reszte juz znasz


--------------------
2:05.534 Tor Poznań - zwykłe Combo na SP9000
2:26.273 - seria Combo 1.3CDTI
następnym razem testuję Vivaro 1.9
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Swifterrr
post Tue, 03 Jun 2003 - 13:52
Post #9


Super User
Dołączył: Thu, 20 March 2003
Skąd: Lodz





mi zawsze syczy, zawsze jeżdze na rezerwie i nic sie nie dzieje


--------------------
1597 cc MIVEC POWERED Cyborg RS

_http://picasaweb.google.com/summitsvift
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KJO
post Tue, 03 Jun 2003 - 13:52
Post #10


Forum Killer
Dołączył: Sun, 27 April 2003
Skąd: wawa





Mi nie syczał w ogóle, dopiero jak zatankowałem do pełna okazało się, że jest dziura w przewodzie doprowadzającym paliwo i mam teraz samochód na powietrze


--------------------
Bemowo IX 2005 --> ET 17.108 i jakimś cudem 7 miejsce w mini


.:: http://www.fiatpunto.org ::.

IKP Racing TEAM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wow
post Tue, 03 Jun 2003 - 14:28
Post #11


Frequent User
Dołączył: Sat, 19 October 2002
Skąd: warszawa





CYTAT("REN":3epvocmx)
WoW mi syczal przy odkrecaniu korka nawet jak bylo duzo wachy w baku a pozniej sie okazalo ze nawalil zawor napowietrzajacy zbiornik i w efekcie zbiornik zassalo do srodka, reszte juz znasz


i wez badz madry teraz... pamietam dokladnie akcje z Twoim zbiornikiem...


--------------------
c20rsa zyje, warczy, gotowa odgryzc glowe... zainteresowany? auto do sprzedania...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wombat
post Tue, 03 Jun 2003 - 14:38
Post #12


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 16 February 2003
Skąd: Wawa Ursus





u mnie syczy zawsze. zalewam zawsze pod korek i wyjeżdżam do okolo 60km rezerwy. Wystarczy ze ubedzie 3-4 litry i juz syczy jak dzikie.
W civicu nawet jest patent ze jek ma slaba pompe i malo benzyny to trzeba "wyrownac cisnienia" tzn z odkrecic wlew na chwile i zrobic psssssss.Wtedy pompie jest latwiej.


--------------------
____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie...
Wombat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
REN
post Tue, 03 Jun 2003 - 17:56
Post #13


Forum Homee
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: Warszawa





wombat mialem dokladnie tak samo jak Ty i sie okazalo, jak juz napisalem wyzej, ze nie dzialalo napowietrzanie zbiornika i sie "zasysal"


--------------------
2:05.534 Tor Poznań - zwykłe Combo na SP9000
2:26.273 - seria Combo 1.3CDTI
następnym razem testuję Vivaro 1.9
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wombat
post Tue, 03 Jun 2003 - 18:04
Post #14


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 16 February 2003
Skąd: Wawa Ursus





ale on MA sie zasysać.
Jakby nie działało napowietrzanie to bys nie mógł nalac benzyny, pistolet by ci odbijal co pół sekundy.

Moja tak syczy już 11 lat
jeszcze se posyczy


--------------------
____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie...
Wombat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
REN
post Tue, 03 Jun 2003 - 18:07
Post #15


Forum Homee
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: Warszawa





a mi zaczelo syczec i dwa dni pozniej zbiornik paliwa do wymiany :/ teraz nie syczy


--------------------
2:05.534 Tor Poznań - zwykłe Combo na SP9000
2:26.273 - seria Combo 1.3CDTI
następnym razem testuję Vivaro 1.9
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pingu
post Tue, 03 Jun 2003 - 18:29
Post #16


Forum Killer
Dołączył: Fri, 01 November 2002
Skąd: Stalowa Wola





REN i co sie dzialo jak miales to napowietrzanie zwalone
Bo moj corras o wiele lepiej jezdzi na pelnym baku niz na pustym


--------------------
www.CENTRUM-FELGI.pl
Felusie: ATS, EXCLUSIVE LINE, MAK, ALUTEC, TSW, TSR, AUTEC, BORBET, CW, PRO LINE, RIAL, RONAL, BROCK, RcDESIGN, ANZIO, KAHN DESIGN, BREYTON, ANTERA, MOMO, OXIGIN, CARMANI, STILAUTO, RONDELL, CMS, SPEEDLINE, TENZO R, DOTZ, DRAG, AEZ, ROTA, ENZO, DEZENT...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
REN
post Tue, 03 Jun 2003 - 20:01
Post #17


Forum Homee
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: Warszawa





u mnie bylo tak, ze nie dalo sie otworzyc baku po 5min pracy silnka, korek sie tak zasysal ze nie dawalo sie go ruszyc, trzeba bylo podwazyc, jak sie odessalo to bylo przez chwile dobrze, lecz zaraz pozniej samochod zaczynal sie dlawic, czasami silnik zdychal, i tak sobie jezdzilem az zbiornik nie zassal sie do srodka i pompa nie miala dostepu do wachy ... 1 stycznia 2003, godzina 21:30, szere pole 35km od wawy, zimno jak cholera (dzien wczesniej w nocy bylo prawie -30), brak ogrzewania (wysiadlo juz z godzine wczesniej) i czekamy na lawete ... nieprzyjemna historia ...


--------------------
2:05.534 Tor Poznań - zwykłe Combo na SP9000
2:26.273 - seria Combo 1.3CDTI
następnym razem testuję Vivaro 1.9
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pingu
post Tue, 03 Jun 2003 - 22:39
Post #18


Forum Killer
Dołączył: Fri, 01 November 2002
Skąd: Stalowa Wola





A tak male O/T!
Ren juz mnie kojazysz


--------------------
www.CENTRUM-FELGI.pl
Felusie: ATS, EXCLUSIVE LINE, MAK, ALUTEC, TSW, TSR, AUTEC, BORBET, CW, PRO LINE, RIAL, RONAL, BROCK, RcDESIGN, ANZIO, KAHN DESIGN, BREYTON, ANTERA, MOMO, OXIGIN, CARMANI, STILAUTO, RONDELL, CMS, SPEEDLINE, TENZO R, DOTZ, DRAG, AEZ, ROTA, ENZO, DEZENT...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
JUREK 540
post Tue, 03 Jun 2003 - 23:37
Post #19


User
Dołączył: Fri, 30 May 2003
Skąd: Dolny Śląsk





CYTAT("REN":91e7j883)
u mnie bylo tak, ze nie dalo sie otworzyc baku po 5min pracy silnka, korek sie tak zasysal ze nie dawalo sie go ruszyc, trzeba bylo podwazyc, jak sie odessalo to bylo przez chwile dobrze, lecz zaraz pozniej samochod zaczynal sie dlawic, czasami silnik zdychal, i tak sobie jezdzilem az zbiornik nie zassal sie do srodka i pompa nie miala dostepu do wachy ... 1 stycznia 2003, godzina 21:30, szere pole 35km od wawy, zimno jak cholera (dzien wczesniej w nocy bylo prawie -30), brak ogrzewania (wysiadlo juz z godzine wczesniej) i czekamy na lawete ... nieprzyjemna historia ...

Według mnie przy sprawnym układzie odpowietrzania zbiornika jeśli
odkręcimy korek wlewu, to nie powinno być żadnych syków. W starszych
samochodach system odpowietrzania składał się z dwóch przewodów
igelitowych. Jeden umożliwiał usunięcie powietrza znajdującego się
nad lustrem benzyny podczas tankowania.Drugi pozwalał na napływanie
powietrza podczas jego opróżniania, co zapobiegało powstawaniu podciś-
nienia i wspomnianego "syku". W nowoczesnych samochodach, odpowie-
trzanie zbiornika ze względu na ekologię odbywa się nie przez korek czy
wlew ale przez zawór elektromagnetyczny sterowany przez sterownik,
które kierują pary paliwa do kolektora dolotowego. I chyba tam leży
przyczyna owych syków , które gdy są niewielkie mogą pewnie trwać
i lata, ale większe usterki wpływają na pewno negatywnie na pompę
paliwa bo ma przecież trudniejsze warunki pracy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piechur
post Tue, 03 Jun 2003 - 23:41
Post #20


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 13 October 2002
Skąd: gda





CYTAT("JUREK 540":3a26svl9)
Według mnie przy sprawnym układzie odpowietrzania zbiornika jeśli
odkręcimy korek wlewu, to nie powinno być żadnych syków.


U mnie od nowości był syk, ale tylko jeśli jechałem z butem W PODŁODZE, a od razu potem tankowałem. Może po prostu układ "dopowietrzania" nie zdążył wyrównać ciśnienia przy dużym wirze w baku.


--------------------
318is
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Tuesday, 15 July 2025 - 14:40