Syrena 105 Lux 2.0 16V (150KM) |
Syrena 105 Lux 2.0 16V (150KM) |
Thu, 27 Apr 2006 - 21:05
Post
#1
|
|
Moderator Dołączył: Wed, 10 November 2004 Skąd: N51 20' 11.8" ______E16 38' 1.0" |
To i ja się pochwalę.
Zacząłem od kupienia Syreny 105 w wersji LUX. kosztowała mnie całe 50 zł ale za to jej stan był beznadziejny. Pierwotnie miała być kabrioletem z jakimś silnikiem 1.4l ale w miarę postępu prac stwierdziłem, że jak już wkładam tyle kasy to zrobię to porządnie. Pierwotnie syrena stała na dwóch resorach poprzecznych. Usunąłem je i zastąpiłem PcPhersonami z przodu i belką wleczoną z tyłu. Poniżej kilka zdjęć z prac - na fotce widać auto już na nowym zawieszeniu ale częsciowo ze starymi blachami - łatwo sobie wyobrazić jak wyglądała cała. Trochę tajników nowego zawieszenia: I pierwszy silnik (C20NE by GM - 115KM) Oryginalne hamulce bębnowe zastąpiłem hamulcami tarczowymi. Większość części pochodzi z Opla (Vectra/Calibra) Prace trwały 3 lata i 2 tygodnie. Oto ich efekt. Trochę się ścigałm [img]http://pieszy.jagodno.pl/Foty/Syrena/S4.jpg[/img] [img]http://pieszy.jagodno.pl/Foty/Syrena/S5.jpg[/img] [img]http://pieszy.jagodno.pl/Foty/Syrena/S6.jpg[/img] [img]http://pieszy.jagodno.pl/Foty/Syrena/S7.jpg[/img] [img]http://pieszy.jagodno.pl/Foty/Syrena/S8.jpg[/img] [img]http://pieszy.jagodno.pl/Foty/Syrena/S9.jpg[/img] [img]http://pieszy.jagodno.pl/Foty/Syrena/S10.jpg[/img] [img]http://pieszy.jagodno.pl/Foty/Syrena/S11.jpg[/img] [img]http://pieszy.jagodno.pl/Foty/Syrena/S12.jpg[/img] [img]http://pieszy.jagodno.pl/Foty/Syrena/S13.jpg[/img] [img]http://pieszy.jagodno.pl/Foty/Syrena/S14.jpg[/img] [img]http://pieszy.jagodno.pl/Foty/Syrena/S15.jpg[/img] Wyniki jakie wtedy osiągałem to tak pomiędzy Vectrą A 2.0i a 2.0 16V [img]{SMILIES_PATH}/icon_wink.gif[/img] - silnik miał tylko 115 KM Tutaj są filmiki z wyścigów: http://pieszy.jagodno.pl/Filmy/skarbimierzCPR.avi (150MB) http://pieszy.jagodno.pl/Filmy/Syrena_vs_VectraA_1.mpeg (2MB) http://pieszy.jagodno.pl/Filmy/Syrena_vs_VectraA_2.mpeg (2MB) Pod koniec zeszłego roku kupiłem C20XE (150KM w serii) w stanie agonii. Silnik Przeszedł kapitalny remont u Krzyśka Kazuły http://www.kazula-tuning.pl/glowna.html W styczniu był swap, później docieranie a już za kilka dni będzie hamowany. Już wiem, że czegoś brakuje na dole. Zapewne jest to problem dolotu i wydechu - daleko im do orginału. Opis (trochę mechaniki i stylistyki - stan na koniec kwietnia 06'): - 2.0 16V 150KM, - skrzynia 5, - zawieszenie: KONI - żółte z przodu i czerwone z tyłu, - hamulce: tarcza wentylowana z przodu i tarcza + bęben z tyłu, - wspomaganie układu kierowniczego, - Gumy: 205/55/R15 przód i 225/55/R15 tył, - Elektrycznie ogrzewane i regulowane lusterka boczne (B3), - Kierownica MOMO Corse, - Fotele SPARCO, - Dalekosięgi CIEBIE Oscar Racing, Jest bardzo twarda. Prowadzi bardzo dobrze - jest lekko nadsterowna w zakrętach ale jest to łatwe do kontrolowania. Jak będę miał wykres z hamowni to nie omieszkam się pochwalić. Co do kolejnych kroków, to stoję na rozdrożu i wacham się - Turbo czy mocne N/A [img]{SMILIES_PATH}/icon_rolleyes.gif[/img] [img]{SMILIES_PATH}/icon_confused.gif[/img] [img]{SMILIES_PATH}/icon_question.gif[/img] |
|
|
Wspieraj forum |
Thu, 27 Apr 2006 - 21:05
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Thu, 27 Apr 2006 - 21:28
Post
#2
|
|
Super User Dołączył: Thu, 31 March 2005 Skąd: Bydgoszcz |
super sprawa.. naprawdę fajne auto, bardzo mi się podoba..
masz może jakieś fotki silnika (C20XE) w aucie?? ciekawi mnie jak to wszytko zostało tam upchnięte.. wzmacniałeś jakoś specjalnie budę czy została seria?? |
|
|
Thu, 27 Apr 2006 - 21:30
Post
#3
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 27 February 2005 Skąd: Wesoła |
Ekstra projekt!
ile cała syrena waży? -------------------- Enjoy!
|
|
|
Thu, 27 Apr 2006 - 21:31
Post
#4
|
|
Forum Clubber Dołączył: Sun, 13 October 2002 Skąd: gda |
CYTAT("pieszy":37b909ti)
Heheh, widze ze kopci jak na Skarpete przystalo bardzo szerokie masz gumy, zwlaszcza z tylu to po to zeby niwelowac ta nadsterownosc? masz jakies fotki wnetrza? -------------------- 318is
|
|
|
Thu, 27 Apr 2006 - 21:57
Post
#5
|
|
test driver Dołączył: Mon, 25 November 2002 Skąd: zewsząd |
Mega, mega, mega respekt.
-------------------- Wojtek
"Rule the bends, bend the rules." TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open. |
|
|
Thu, 27 Apr 2006 - 22:05
Post
#6
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 08 November 2003 Skąd: Warszawa |
R e w e l a c j a Zarowno idea jak i wykonanie !! Godne podziwu !!
P.S. Turbo |
|
|
Thu, 27 Apr 2006 - 22:11
Post
#7
|
|
Super User Dołączył: Sun, 12 June 2005 Skąd: Warszawa |
Tylko jedno: wypas ! Napęd został na tył??
Stawiam na turbo Pozdrawiam |
|
|
Thu, 27 Apr 2006 - 22:19
Post
#8
|
|
Super User Dołączył: Thu, 31 March 2005 Skąd: Bydgoszcz |
CYTAT("Lelon":gh3qj9em) Tylko jedno: wypas ! Napęd został na tył??
Stawiam na turbo Pozdrawiam WTF?? albo o czymś nie wiem albo ci się trochę po... bo z tego co wiem nie było syreny z napędem na tył.. |
|
|
Thu, 27 Apr 2006 - 22:21
Post
#9
|
|
Super User Dołączył: Tue, 16 November 2004 Skąd: W-wa |
super projekt
czas prac jak dla mnie powalajacy teraz strach na ulice wyjechac, aby ci nikt w tylek nie wjechal ps. pamietam ze chyba sam narzekales kiedys ze 'opor powietrza zabija ci osiagi ' w takim wypadku tylko turbo pozdr |
|
|
Thu, 27 Apr 2006 - 22:25
Post
#10
|
|
Super User Dołączył: Sun, 12 June 2005 Skąd: Warszawa |
CYTAT("radar":3tgw8cri) CYTAT("Lelon":3tgw8cri) Tylko jedno: wypas ! Napęd został na tył?? Stawiam na turbo Pozdrawiam WTF?? albo o czymś nie wiem albo ci się trochę po... bo z tego co wiem nie było syreny z napędem na tył.. W takim razie przepraszam za mój laicyzm, nigdy nie interesowałem się Syrenami(nie moja epoka), tak mi sie skojarzyło że to RWD |
|
|
Thu, 27 Apr 2006 - 22:31
Post
#11
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 15 September 2005 Skąd: WE |
ziom totany respekt wogole szacun za poświęcony czas i jeszcze PSSS PSSS do szczęścia
Jakie przyspieszenie 0-100km/h oraz czas na 1/4 po modach szacujesz -------------------- ep3 227
|
|
|
Thu, 27 Apr 2006 - 22:37
Post
#12
|
|
Forum Homee Dołączył: Sat, 17 September 2005 Skąd: Warszawa |
Masta! projekt jest obłędny.
i niech ktoś powie, że polska motoryzacja to dno... przecież ta syrena wygląda jak rasowy hot rod. czekam na wyniki! -------------------- aryjska puszka 2.0
|
|
|
Thu, 27 Apr 2006 - 22:41
Post
#13
|
|
Super User Dołączył: Fri, 01 July 2005 Skąd: Wrocław |
Witam!Gratuluje projektu,dosyć często Cie widuje,mieszkamy blisko
PS Szkoda ze silnik nie został zamontowany centralnie -------------------- QUATTRO ist fur sissies
|
|
|
Thu, 27 Apr 2006 - 22:45
Post
#14
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 23 November 2005 Skąd: Warszawka |
cibior myśle ze troche zapędziłeś sie z tym hot rodem. Pamiętacie syrene z silnikiem od porsche? Twoja podoba mi sie dużo bardziej. Wsadzaj turbo i niech wszyscy zazdroszczą.
-------------------- |
|
|
Thu, 27 Apr 2006 - 22:54
Post
#15
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 14 August 2004 Skąd: Łomianki |
Super wydumka! Podziwiam i gratuluje.
Ktos wie co sie stalo z ta skarpeta - porsche? |
|
|
Thu, 27 Apr 2006 - 23:58
Post
#16
|
|
Moderator Dołączył: Wed, 10 November 2004 Skąd: N51 20' 11.8" ______E16 38' 1.0" |
Dzięki za słowa uznania.
[quote="radar":2qj8rzqu]...masz może jakieś fotki silnika (C20XE) w aucie?? ciekawi mnie jak to wszytko zostało tam upchnięte...[/quote] Postaram się zrobić kilka w ciągu weekendu. [quote="radar":2qj8rzqu]...wzmacniałeś jakoś specjalnie budę czy została seria??[/quote] Seria to rama + zgrzewana i... lutowana buda. Teraz to jest konstrukcja hybrydowa: ramowo-samonośna [quote="pHej":2qj8rzqu]...ile cała syrena waży?[/quote]1050 kg w pełnym rynsztunku (koło zapasowe itp). [quote="piechur":2qj8rzqu]Heheh, widze ze kopci jak na Skarpete przystalo [/quote]To nie z wydechu [quote="piechur":2qj8rzqu]...bardzo szerokie masz gumy, zwlaszcza z tylu to po to zeby niwelowac ta nadsterownosc?...[/quote]Nie myślałem o tym. To raczej wynika z tego, że z rozpędu tylne nadkola "zrobiły się" trochę za szerokie a opona schowana zbyt głęboko w takie nadkole szpeci auto. Dystans 10mm okazał się tutaj za mały [quote="piechur":2qj8rzqu]...masz jakies fotki wnetrza?[/quote]Obiecuję, że zrobie. [quote="Lelon":2qj8rzqu]...Napęd został na tył??...[/quote] napęd został tam gdzie był - na przodzie [quote="wielki":2qj8rzqu]...czas prac jak dla mnie powalajacy...[/quote]Dało by się to zrobić w mniej jak rok, gdyby tylko można było się temu poświęcić w 100 %. Poza lakierowaniem, wszystko jest home made. [quote="wielki":2qj8rzqu]...ps. pamietam ze chyba sam narzekales kiedys ze 'opor powietrza zabija ci osiagi ' w takim wypadku tylko turbo pozdr[/quote]Dokładnie tak. Po zmianie silnika prawie nic się nie zmieniło- ~150KM pod maską a Vmax to 180km/h [quote="TMs":2qj8rzqu]...Jakie przyspieszenie 0-100km/h oraz czas na 1/4 po modach szacujesz [img]{SMILIES_PATH}/icon_question.gif[/img][/quote]Czuję, że jest zdecydowanie lepiej niż z 8V. Przy okazji remontu delikatnie dłubnięto kanały w głowicy. Powyżej 4-5 tyś rpm silnik wkręca się jak wiertarka udarowa [img]{SMILIES_PATH}/icon_wink.gif[/img] . Niestety, martwi mnie dół. Wcześniej nie jeździłem autem z tym motorem więc i moje doświadczenia są raczej małe ale coś mi podpowiada, że będę musiał pogrzebać przy dolocie/wydechu. Zrobię fotki to sami zobaczycie jaka tam jest wydumka. [quote="Sputnik":2qj8rzqu]...Szkoda ze silnik nie został zamontowany centralnie[/quote]Projekt ewoluował w trakcie prac - niestety/stety w innym kierunku. Czasami sam myślę, jak by to było [img]{SMILIES_PATH}/icon_rolleyes.gif[/img] . W głowie mam nawet pomysł na podobne auto ale już nie jestem studentem i muszę się oddawać innym czynnościom. [quote="Jaqo":2qj8rzqu]...Ktos wie co sie stalo z ta skarpeta - porsche?[/quote]Słyszałem, że objeła jakieś drzewo [img]{SMILIES_PATH}/icon_cry.gif[/img] |
|
|
Fri, 28 Apr 2006 - 00:21
Post
#17
|
|
Moderator Dołączył: Thu, 17 March 2005 Skąd: ludzi znam tu i tam |
no z tym dołem to rzeczywiście dziwne, bo te silniki ciągną ładnie od dołu... a może to tylko subiektywne wrażenie po przesiadce z 8V... bo c20ne ma 170 Nm przy 2600, a c20xe 196 Nm, ale dopiero przy 4600...
-------------------- Dupowóz: Honda Accord CL7 Sport GT
Do upalania: Był Civic, nie ma Civica... |
|
|
Fri, 28 Apr 2006 - 00:43
Post
#18
|
|
Super User Dołączył: Sat, 14 August 2004 Skąd: CH / PL |
Projekt MEGA, wielce podziwiam autora którego miałem okazję poznać i stanąć w skarbim kilka razy na kresce
Pozdrawiam! -------------------- 996 tt / M. Gransport
|
|
|
Fri, 28 Apr 2006 - 01:21
Post
#19
|
|
Forum Clubber Dołączył: Sun, 13 October 2002 Skąd: gda |
CYTAT("pieszy":s748gnw4) Czuję, że jest zdecydowanie lepiej niż z 8V. Przy okazji remontu delikatnie dłubnięto kanały w głowicy. Powyżej 4-5 tyś rpm silnik wkręca się jak wiertarka udarowa . Niestety, martwi mnie dół. Wcześniej nie jeździłem autem z tym motorem więc i moje doświadczenia są raczej małe ale coś mi podpowiada, że będę musiał pogrzebać przy dolocie/wydechu. Zrobię fotki to sami zobaczycie jaka tam jest wydumka.
Mysle ze slusznie podejzewasz wydech. Ja ostatnio pogrzebalem przy wydechu w c20xe i stracilem troche dol. -------------------- 318is
|
|
|
Fri, 28 Apr 2006 - 09:48
Post
#20
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 22 December 2003 Skąd: Sopot |
Swietny projekcik pełen respekt
-------------------- Inter Cars S.A
Gdańsk Piekarnicza www.hondatech.pl / www.jdm-option.pl |
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 19 April 2024 - 11:39 |