![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 18 January 2006 Skąd: Toruń ![]() |
CYTAT("smokey":hhjy5okp) no to jak to jest w przypadku gdy mam 5 otworow zamiast 4?
Mozna zastosowac te sroby czy kategorycznie nie? nie. tylko dystans zmieniajacy rozstaw wchodzi w gre. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 02 May 2005 ![]() |
CYTAT("ZoLt4R":ny5io7z0) CYTAT("smokey":ny5io7z0) no to jak to jest w przypadku gdy mam 5 otworow zamiast 4? Mozna zastosowac te sroby czy kategorycznie nie? nie. tylko dystans zmieniajacy rozstaw wchodzi w gre. mozesz to jakos uzasadnic? dla mnie jedynym wyznacznikiem jest to czy felga centruje sie na srubach (odpada), czy na piascie i to ze jezeli masz sruby 12 a felga ma otwor 14mm to logiczne jest ze nie zmienisz rozstawu wiecej niz 2mm, w koncu sruba pływająca to zwykla sruba tylko ze ma podkladke ktora ustawia sie mimosrodowo no i oczywiszcie nie mozna zapomniec ze sa dwa rodzaje stozków - prosty i okragly |
|
|
![]()
Post
#23
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 18 January 2006 Skąd: Toruń ![]() |
CYTAT("s2limo":it5bbujz) CYTAT("ZoLt4R":it5bbujz) CYTAT("smokey":it5bbujz) no to jak to jest w przypadku gdy mam 5 otworow zamiast 4? Mozna zastosowac te sroby czy kategorycznie nie? nie. tylko dystans zmieniajacy rozstaw wchodzi w gre. mozesz to jakos uzasadnic? dla mnie jedynym wyznacznikiem jest to czy felga centruje sie na srubach (odpada), czy na piascie i to ze jezeli masz sruby 12 a felga ma otwor 14mm to logiczne jest ze nie zmienisz rozstawu wiecej niz 2mm, w koncu sruba pływająca to zwykla sruba tylko ze ma podkladke ktora ustawia sie mimosrodowo no i oczywiszcie nie mozna zapomniec ze sa dwa rodzaje stozków - prosty i okragly pytanie padło czy da sie 4-otworowa felge na 5-otworowa piaste przykrecic za pomoca srub plywajacych. odpowiedz brzmi nie |
|
|
![]()
Post
#24
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 02 May 2005 ![]() |
nie widze tego pytania
|
|
|
![]()
Post
#25
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 07 July 2003 Skąd: Ruda Śl. ![]() |
CYTAT("smokey":3vgkauzk) no to jak to jest w przypadku gdy mam 5 otworow zamiast 4? Mozna zastosowac te sroby czy kategorycznie nie? Jak najbardziej ilosc otworw nie gra roli.Mozna bez problwemu przejsc nap z 5x100 na 5x98. Added after 2 minutes: CYTAT("ZoLt4R":3vgkauzk) pytanie padło czy da sie 4-otworowa felge na 5-otworowa piaste przykrecic za pomoca srub plywajacych. odpowiedz brzmi nie
Gdzie to wyczytales ? Na pierwszej stroniek olega pisze o przejsciu z 5x114 na 5x112 czy jakos tak |
|
|
![]()
Post
#26
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 20 February 2005 Skąd: 3city ![]() |
zaraz, zaraz...zarowno felge jak i piaste mam na piec otworow. To oczywiste. Tylko dlaczego nie mozna stosowac srub plywajacych przy 5 otworach.
Co to za roznica czy jest piec, czy cztery otwory? rozumiem ze odopowiedz brzmiala "nie" w wypadku felgi z 5 otworami i piasty z 4-ema. To jasne i chyba zostalem zle zrozumiany Czyli nie ma znaczenia ze jest 5 otworow? Jesli tylko otwor w piascie bedzie sie "miescil" w obrysie otworu felgi, oczywiscie z przesunieciem, co zniweluja ruchome stozki, to mozna smigac? |
|
|
![]()
Post
#27
|
|
![]() prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw ![]() |
najwazniejsze, zeby srednica otworu centrujacego felgi idealnie zgadzala sie z piasta (pierscien, albo roztoczenie jesli costam nie pasuje). ja bym na takie cos nie poszedl, ale skoro mowicie, ze jakiestam firmy produkuja tylko felgi 4x100, a nie robia 4x98 to moze ta sruba plywajaca to nie jest takie znowu z dupy rozwiazanie..
|
|
|
![]()
Post
#28
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 07 July 2003 Skąd: Ruda Śl. ![]() |
CYTAT("smokey":26ar9ngu) zaraz, zaraz...zarowno felge jak i piaste mam na piec otworow. To oczywiste. Tylko dlaczego nie mozna stosowac srub plywajacych przy 5 otworach.
Co to za roznica czy jest piec, czy cztery otwory? rozumiem ze odopowiedz brzmiala "nie" w wypadku felgi z 5 otworami i piasty z 4-ema. To jasne i chyba zostalem zle zrozumiany Czyli nie ma znaczenia ze jest 5 otworow? Jesli tylko otwor w piascie bedzie sie "miescil" w obrysie otworu felgi, oczywiscie z przesunieciem, co zniweluja ruchome stozki, to mozna smigac? Przeciez napisalem Ci ze nie masz czym sie przejmowac jesli chcesz przejsc z 5x112 na 5x114. |
|
|
![]()
Post
#29
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 20 February 2005 Skąd: 3city ![]() |
trzepol: dzieki. Chyba sprobuje zastosowac te sruby i zobacze jak to bedzie. Dam znac jak to wyszlo za pare dni
dziekuje wszystkim za pomoc |
|
|
![]()
Post
#30
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 23 August 2005 Skąd: Lubuskie ![]() |
dobra dobra ... a cena takich śrub ? ode Mnie kiedyś gościu na allegro zaśpiewał 400stówki za 20 śrub ,myślałem ze wszystkie śruby muszą być wymienione...
teraz juz całkiem nie wiem ?moge jak mam 5 otworów załozyc? 3 pływające i 2 normalne ? -------------------- |
|
|
![]()
Post
#31
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 20 February 2005 Skąd: 3city ![]() |
mozna takie sruby kupic juz od 8-10 zl za sztuke - komplet zabezpieczajacych (tez plywajacych) to 120zl za kpl.
Troche kaski jest, ale nikt nie mowil ze bedzie lekko |
|
|
![]()
Post
#32
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 07 July 2003 Skąd: Ruda Śl. ![]() |
CYTAT("bartas204":2vu223wz) dobra dobra ... a cena takich śrub ? ode Mnie kiedyś gościu na allegro zaśpiewał 400stówki za 20 śrub ,myślałem ze wszystkie śruby muszą być wymienione...
teraz juz całkiem nie wiem ?moge jak mam 5 otworów załozyc? 3 pływające i 2 normalne ? Cena jakis czas temu wynosila ok 14zl sztuka. Nie bawilem sie w 5 otworowe fele ale sadze ze powinnes dac rade to skrecic na 3 plywajacych i 2 normalnych. |
|
|
![]()
Post
#33
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 02 May 2005 ![]() |
sorry ze sie wtracam ale dla mnie wkrecanie srub po skosie to totalna glupota, albo wszystko plywajace albo druciarstwo, a cena sruby na poziomie 10zł to taniosc, natomiast syf sprzedawany na alegro za 3,5zł to nawet w chinach nie jest produkowany
panowie zawieszenie, hamulce i kiera to cos czyms sie jezdzi i na tym nie mozna oszczedzac |
|
|
![]()
Post
#34
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 02 January 2006 ![]() |
Mam jedno pytanie:
czy można bezkolizyjnie przechodzić z wymiarów do wymiarów? np: 5x114,3 na 5x112 i odwrotnie czy tylko w jedną stronę. Pytam bo chciałbym zmienić felgi a mam 5x114,3 i strasznie ciężko coś sensownego znaleść... thx -------------------- MR2CP
|
|
|
![]()
Post
#35
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 27 April 2010 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#36
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 22 March 2004 Skąd: Żory ![]() |
Ocena długodystansowa...
Fiat Croma (ten nowy) to w istocie Opel Signum/Vectra. Opel ma 5x110, ori felgi Fiata 5x108. Fabrycznie to wychodzi na śrubach pływających. Zmiana z 4 na 5 śrub. Wykonalne, ale trudne. Dobrze, jeśli rozstawy różnią się na tyle, że otwory się nie pokryją. Np 5x130 na piastę 4x98. Wtedy da się zrobić taki dystans. Ale np piasta 4x108 a felga 5x108. Wykonalne, ale dystans jest dziwny. Tzn jedna dziura jest przelotowa i jest długa śruba/szpilka. Reszta to szpilki w dystansie przykręconym osobno do piasty. Widziałem na oczy, nie wiem na ile to bezpieczne. -------------------- Tire smoke and coffee. Breakfast of champions
|
|
|
![]()
Post
#37
|
|
![]() User Dołączył: Sat, 27 December 2008 Skąd: Łódź ![]() |
Problem przejscia z 4x108 na 5x108 dotyczy jak zgaduje niezbyt lubianej czy tez popularnej marki Ford :-).
W US. i UK. jezdzi duzo? (empirycznie znam powiedzmy 5szt.) samochodów ale FWD bo Fordów Focus'ów (czyli odciazona przy starcie przednia oś a nie jak w przypadku np. Sierry dociazona tylna...) chodzi mi tutaj o możliwy do przeniesienia moment na koła przy starcie i hamowaniu przy rozważaniu FWD a RWD a 4WD - bo raczej nie mialbym obaw jesli chodzi o normalną jazdę i pokonywanie zakrętów:-). Raz przejechałem dystans okolo 400-500km (musialem) samochodem z seryjnymi 5 srubami/ szpilkami gdzie byly tylko 2! na koło - oczywiscie bez gwałtownych hamowan i przyspieszen oraz predkosci rzedu 100-120 km/h - chcieli ukraść koła - część śrub zabrano i z decydowaliśmy się w 4 osoby jechać samochodem BMW 318i z założonymi po 2-3 szt. z 5 jakie powinny być na kołach z Sopotu do Łodzi. Wracajac do wypowiedzi: te samochody FWD, które znam mają dużą nie dużą moc (podkreslam FWD) raczej powyzej 200KM i nic sie nie dzieje. Mój samochód ma 170-180KM i 370-390Nm i przejście z kół 4x108 (Ford Focus Mk1) na 5x108 (Ford Focus Mk2) odbyło się raczej bezboleśnie. Zrobili mi to ludzie mający doświadczenie w produkcji form wtryskarek, elementów dla przemysłu - nie wiem jaki materiał zastosowali czy to było wstępnie miękkie + jakieś nawęglanie czy azotowanie czy też od razu wybrali jakiś właściwy materiał ale działa od jakiegos roku. Pytanie: czy przy 300-400KM będzie tak samo? a może od razu zerwie jedna, druga srubke i po robocie, szczegolnie, że srednice srub kół raczej nie ulegaja zmianie... 500KM EVO nie ma 5 srub M20 podczas gdy 100KM 1.6benz ma M8 - zauważcie każda marka ma gwint/szpilki w różnych konfiguracjach 4/5 szt. i rozstaw od 98 przez 100, 108, 112 ale ilość materiału szpilek/ śrub jest zwykle taki sam: M10, M12 i tyle. Najwazniejsze jest wg mnie to, aby felga należycie weszła na piastę np. w Fordzie jesli piasta ma 63mm to felga też musi miec 63mm i tyle. |
|
|
![]()
Post
#38
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 23 October 2009 Skąd: Warszawa ![]() |
sbartek czy używasz google translate ?
|
|
|
![]()
Post
#39
|
|
![]() User Dołączył: Sat, 27 December 2008 Skąd: Łódź ![]() |
sbartek czy używasz google translate ? Sorry ale nie rozumiem ukrytego głębiej sensu wypowiedzi, na pytanie skoro zadane wypada jednak odpowiedziec: nie uzywam google translate... Może chodzi o to, że zbyt chaotycznie wszystko napisalem? więc skrócę to do punktów: - śruby pływajace, dobrej jakości może stosować każdy bez obawy, ze koło się odkręci, urwie etc. - najważniejszą sprawą jest pilnowanie średnicy otworu centrujacego czyli jesli felga ma inny niż piasta to należy stosować pierścienie centrujace - możliwa jest konwersja z 4 na 5 śrub |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 18 August 2025 - 16:33 |