Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V  < 1 2  
Reply to this topicStart new topic
> sruby plywajace - pyanie
ZoLt4R
post Mon, 17 Apr 2006 - 19:02
Post #21


Forum Killer
Dołączył: Wed, 18 January 2006
Skąd: Toruń





CYTAT("smokey":hhjy5okp)
no to jak to jest w przypadku gdy mam 5 otworow zamiast 4?
Mozna zastosowac te sroby czy kategorycznie nie?


nie. tylko dystans zmieniajacy rozstaw wchodzi w gre.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 17 Apr 2006 - 19:02
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
s2limo
post Mon, 17 Apr 2006 - 21:09
Post #22


Frequent User
Dołączył: Mon, 02 May 2005





CYTAT("ZoLt4R":ny5io7z0)
CYTAT("smokey":ny5io7z0)
no to jak to jest w przypadku gdy mam 5 otworow zamiast 4?
Mozna zastosowac te sroby czy kategorycznie nie?


nie. tylko dystans zmieniajacy rozstaw wchodzi w gre.

mozesz to jakos uzasadnic?
dla mnie jedynym wyznacznikiem jest to czy felga centruje sie na srubach (odpada), czy na piascie i to ze jezeli masz sruby 12 a felga ma otwor 14mm to logiczne jest ze nie zmienisz rozstawu wiecej niz 2mm, w koncu sruba pływająca to zwykla sruba tylko ze ma podkladke ktora ustawia sie mimosrodowo no i oczywiszcie nie mozna zapomniec ze sa dwa rodzaje stozków - prosty i okragly
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ZoLt4R
post Mon, 17 Apr 2006 - 21:12
Post #23


Forum Killer
Dołączył: Wed, 18 January 2006
Skąd: Toruń





CYTAT("s2limo":it5bbujz)
CYTAT("ZoLt4R":it5bbujz)
CYTAT("smokey":it5bbujz)
no to jak to jest w przypadku gdy mam 5 otworow zamiast 4?
Mozna zastosowac te sroby czy kategorycznie nie?


nie. tylko dystans zmieniajacy rozstaw wchodzi w gre.

mozesz to jakos uzasadnic?
dla mnie jedynym wyznacznikiem jest to czy felga centruje sie na srubach (odpada), czy na piascie i to ze jezeli masz sruby 12 a felga ma otwor 14mm to logiczne jest ze nie zmienisz rozstawu wiecej niz 2mm, w koncu sruba pływająca to zwykla sruba tylko ze ma podkladke ktora ustawia sie mimosrodowo no i oczywiszcie nie mozna zapomniec ze sa dwa rodzaje stozków - prosty i okragly


pytanie padło czy da sie 4-otworowa felge na 5-otworowa piaste przykrecic za pomoca srub plywajacych. odpowiedz brzmi nie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
s2limo
post Mon, 17 Apr 2006 - 21:18
Post #24


Frequent User
Dołączył: Mon, 02 May 2005





nie widze tego pytania
Go to the top of the page
 
+Quote Post
trzepol
post Mon, 17 Apr 2006 - 21:20
Post #25


User
Dołączył: Mon, 07 July 2003
Skąd: Ruda Śl.





CYTAT("smokey":3vgkauzk)
no to jak to jest w przypadku gdy mam 5 otworow zamiast 4?
Mozna zastosowac te sroby czy kategorycznie nie?


Jak najbardziej ilosc otworw nie gra roli.Mozna bez problwemu przejsc nap z 5x100 na 5x98.

Added after 2 minutes:

CYTAT("ZoLt4R":3vgkauzk)
pytanie padło czy da sie 4-otworowa felge na 5-otworowa piaste przykrecic za pomoca srub plywajacych. odpowiedz brzmi nie


Gdzie to wyczytales ? Na pierwszej stroniek olega pisze o przejsciu z 5x114 na 5x112 czy jakos tak
Go to the top of the page
 
+Quote Post
smokey
post Mon, 17 Apr 2006 - 21:25
Post #26


User
Dołączył: Sun, 20 February 2005
Skąd: 3city





zaraz, zaraz...zarowno felge jak i piaste mam na piec otworow. To oczywiste. Tylko dlaczego nie mozna stosowac srub plywajacych przy 5 otworach.
Co to za roznica czy jest piec, czy cztery otwory?

rozumiem ze odopowiedz brzmiala "nie" w wypadku felgi z 5 otworami i piasty z 4-ema. To jasne i chyba zostalem zle zrozumiany

Czyli nie ma znaczenia ze jest 5 otworow? Jesli tylko otwor w piascie bedzie sie "miescil" w obrysie otworu felgi, oczywiscie z przesunieciem, co zniweluja ruchome stozki, to mozna smigac?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
!markos
post Tue, 18 Apr 2006 - 00:54
Post #27


prawie jak integra
Dołączył: Mon, 29 December 2003
Skąd: waw





najwazniejsze, zeby srednica otworu centrujacego felgi idealnie zgadzala sie z piasta (pierscien, albo roztoczenie jesli costam nie pasuje). ja bym na takie cos nie poszedl, ale skoro mowicie, ze jakiestam firmy produkuja tylko felgi 4x100, a nie robia 4x98 to moze ta sruba plywajaca to nie jest takie znowu z dupy rozwiazanie..
Go to the top of the page
 
+Quote Post
trzepol
post Tue, 18 Apr 2006 - 07:58
Post #28


User
Dołączył: Mon, 07 July 2003
Skąd: Ruda Śl.





CYTAT("smokey":26ar9ngu)
zaraz, zaraz...zarowno felge jak i piaste mam na piec otworow. To oczywiste. Tylko dlaczego nie mozna stosowac srub plywajacych przy 5 otworach.
Co to za roznica czy jest piec, czy cztery otwory?

rozumiem ze odopowiedz brzmiala "nie" w wypadku felgi z 5 otworami i piasty z 4-ema. To jasne i chyba zostalem zle zrozumiany

Czyli nie ma znaczenia ze jest 5 otworow? Jesli tylko otwor w piascie bedzie sie "miescil" w obrysie otworu felgi, oczywiscie z przesunieciem, co zniweluja ruchome stozki, to mozna smigac?


Przeciez napisalem Ci ze nie masz czym sie przejmowac jesli chcesz przejsc z 5x112 na 5x114.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
smokey
post Tue, 18 Apr 2006 - 08:45
Post #29


User
Dołączył: Sun, 20 February 2005
Skąd: 3city





trzepol: dzieki. Chyba sprobuje zastosowac te sruby i zobacze jak to bedzie. Dam znac jak to wyszlo za pare dni

dziekuje wszystkim za pomoc
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bartas204
post Tue, 18 Apr 2006 - 10:08
Post #30


Frequent User
Dołączył: Tue, 23 August 2005
Skąd: Lubuskie





dobra dobra ... a cena takich śrub ? ode Mnie kiedyś gościu na allegro zaśpiewał 400stówki za 20 śrub ,myślałem ze wszystkie śruby muszą być wymienione...
teraz juz całkiem nie wiem ?moge jak mam 5 otworów załozyc? 3 pływające i 2 normalne ?


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
smokey
post Tue, 18 Apr 2006 - 11:21
Post #31


User
Dołączył: Sun, 20 February 2005
Skąd: 3city





mozna takie sruby kupic juz od 8-10 zl za sztuke - komplet zabezpieczajacych (tez plywajacych) to 120zl za kpl.
Troche kaski jest, ale nikt nie mowil ze bedzie lekko
Go to the top of the page
 
+Quote Post
trzepol
post Tue, 18 Apr 2006 - 14:44
Post #32


User
Dołączył: Mon, 07 July 2003
Skąd: Ruda Śl.





CYTAT("bartas204":2vu223wz)
dobra dobra ... a cena takich śrub ? ode Mnie kiedyś gościu na allegro zaśpiewał 400stówki za 20 śrub ,myślałem ze wszystkie śruby muszą być wymienione...
teraz juz całkiem nie wiem ?moge jak mam 5 otworów załozyc? 3 pływające i 2 normalne ?


Cena jakis czas temu wynosila ok 14zl sztuka. Nie bawilem sie w 5 otworowe fele ale sadze ze powinnes dac rade to skrecic na 3 plywajacych i 2 normalnych.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
s2limo
post Tue, 18 Apr 2006 - 22:39
Post #33


Frequent User
Dołączył: Mon, 02 May 2005





sorry ze sie wtracam ale dla mnie wkrecanie srub po skosie to totalna glupota, albo wszystko plywajace albo druciarstwo, a cena sruby na poziomie 10zł to taniosc, natomiast syf sprzedawany na alegro za 3,5zł to nawet w chinach nie jest produkowany
panowie zawieszenie, hamulce i kiera to cos czyms sie jezdzi i na tym nie mozna oszczedzac
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mr2-t
post Tue, 19 Sep 2006 - 20:36
Post #34


Rookie
Dołączył: Mon, 02 January 2006





Mam jedno pytanie:

czy można bezkolizyjnie przechodzić z wymiarów do wymiarów?

np:

5x114,3 na 5x112 i odwrotnie czy tylko w jedną stronę.

Pytam bo chciałbym zmienić felgi a mam 5x114,3 i strasznie ciężko coś sensownego znaleść...

thx


--------------------
MR2CP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Nadroj
post Tue, 27 Apr 2010 - 17:58
Post #35


Rookie
Dołączył: Tue, 27 April 2010





CYTAT(smokey @ Tue, 18 Apr 2006 - 08:45) *
Dam znac jak to wyszlo za pare dni




szkoda, że nie dodałeś podsumowania po zastosowaniu...
może jakaś ocena długodystansowa?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Czacza
post Tue, 27 Apr 2010 - 19:09
Post #36


Forum Killer
Dołączył: Mon, 22 March 2004
Skąd: Żory





Ocena długodystansowa...

Fiat Croma (ten nowy) to w istocie Opel Signum/Vectra. Opel ma 5x110, ori felgi Fiata 5x108. Fabrycznie to wychodzi na śrubach pływających.

Zmiana z 4 na 5 śrub. Wykonalne, ale trudne. Dobrze, jeśli rozstawy różnią się na tyle, że otwory się nie pokryją. Np 5x130 na piastę 4x98. Wtedy da się zrobić taki dystans.

Ale np piasta 4x108 a felga 5x108. Wykonalne, ale dystans jest dziwny. Tzn jedna dziura jest przelotowa i jest długa śruba/szpilka. Reszta to szpilki w dystansie przykręconym osobno do piasty. Widziałem na oczy, nie wiem na ile to bezpieczne.


--------------------
Tire smoke and coffee. Breakfast of champions
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sbartek
post Thu, 29 Apr 2010 - 21:41
Post #37


User
Dołączył: Sat, 27 December 2008
Skąd: Łódź





Problem przejscia z 4x108 na 5x108 dotyczy jak zgaduje niezbyt lubianej czy tez popularnej marki Ford :-).
W US. i UK. jezdzi duzo? (empirycznie znam powiedzmy 5szt.) samochodów ale FWD bo Fordów Focus'ów (czyli odciazona przy starcie przednia oś a nie jak w przypadku np. Sierry dociazona tylna...) chodzi mi tutaj o możliwy do przeniesienia moment na koła przy starcie i hamowaniu przy rozważaniu FWD a RWD a 4WD - bo raczej nie mialbym obaw jesli chodzi o normalną jazdę i pokonywanie zakrętów:-). Raz przejechałem dystans okolo 400-500km (musialem) samochodem z seryjnymi 5 srubami/ szpilkami gdzie byly tylko 2! na koło - oczywiscie bez gwałtownych hamowan i przyspieszen oraz predkosci rzedu 100-120 km/h - chcieli ukraść koła - część śrub zabrano i z decydowaliśmy się w 4 osoby jechać samochodem BMW 318i z założonymi po 2-3 szt. z 5 jakie powinny być na kołach z Sopotu do Łodzi.
Wracajac do wypowiedzi: te samochody FWD, które znam mają dużą nie dużą moc (podkreslam FWD) raczej powyzej 200KM i nic sie nie dzieje.
Mój samochód ma 170-180KM i 370-390Nm i przejście z kół 4x108 (Ford Focus Mk1) na 5x108 (Ford Focus Mk2) odbyło się raczej bezboleśnie. Zrobili mi to ludzie mający doświadczenie w produkcji form wtryskarek, elementów dla przemysłu - nie wiem jaki materiał zastosowali czy to było wstępnie miękkie + jakieś nawęglanie czy azotowanie czy też od razu wybrali jakiś właściwy materiał ale działa od jakiegos roku.
Pytanie: czy przy 300-400KM będzie tak samo? a może od razu zerwie jedna, druga srubke i po robocie, szczegolnie, że srednice srub kół raczej nie ulegaja zmianie... 500KM EVO nie ma 5 srub M20 podczas gdy 100KM 1.6benz ma M8 - zauważcie każda marka ma gwint/szpilki w różnych konfiguracjach 4/5 szt. i rozstaw od 98 przez 100, 108, 112 ale ilość materiału szpilek/ śrub jest zwykle taki sam: M10, M12 i tyle.
Najwazniejsze jest wg mnie to, aby felga należycie weszła na piastę np. w Fordzie jesli piasta ma 63mm to felga też musi miec 63mm i tyle.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ryczko100
post Thu, 29 Apr 2010 - 22:28
Post #38


Super User
Dołączył: Fri, 23 October 2009
Skąd: Warszawa





sbartek czy używasz google translate ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sbartek
post Fri, 30 Apr 2010 - 07:22
Post #39


User
Dołączył: Sat, 27 December 2008
Skąd: Łódź





CYTAT(ryczko100 @ Thu, 29 Apr 2010 - 22:28) *
sbartek czy używasz google translate ?

Sorry ale nie rozumiem ukrytego głębiej sensu wypowiedzi, na pytanie skoro zadane wypada jednak odpowiedziec: nie uzywam google translate...
Może chodzi o to, że zbyt chaotycznie wszystko napisalem? więc skrócę to do punktów:
- śruby pływajace, dobrej jakości może stosować każdy bez obawy, ze koło się odkręci, urwie etc.
- najważniejszą sprawą jest pilnowanie średnicy otworu centrujacego czyli jesli felga ma inny niż piasta to należy stosować pierścienie centrujace
- możliwa jest konwersja z 4 na 5 śrub
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V  < 1 2
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 18 August 2025 - 16:33