![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 06 February 2006 Skąd: Warszał ![]() |
CYTAT("YRK":1cohikn3) CYTAT("vRS":1cohikn3) @YRK Gorące powietrze jest rzadsze niż zimne dlatego przy założeniu że turbo tak samo kręci to zimnego powietrza jest po prostu więcej. Tego nie musisz mi tłumaczyć Ty jednak napisałeś: "żeby sprężyć tak rzadkie powietrze turbina musi więcej pompować" co jest nieprawdą, turbina pompuje tak samo... Ale starczy tych bezsensownych dyskusji - rób program i nie marudź Masz rację źle się wyraziłem, miałem na myśli to samo co ty Obiecywany wykresik [url=http://img209.imageshack.us/my.php?image=vrsseria9go.jpg:1cohikn3] ![]() -------------------- Michał [vRS]
Manual Devil |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 21 November 2004 Skąd: Wrocław ![]() |
Rób program... tak, czy siak bedziesz go pozniej potrzebowal, a kolejne modyfikacje u dobrych tunerow będą strojone w ramach opłaty za pierwszy custom...
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#23
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 17 April 2004 Skąd: 3M ![]() |
Ale są i tego dobre strony jak wg. ciebie jeździ fajnie juz na niedającym nic boxie , jak by miał 150KM to co dopiero będzie po programie
Swoją drogą tez kiedyś chciałem box założyć na czas gwarancji ale juz się wyleczyłem... -------------------- Focus 2.0 TDCi, czasem 2.0d i 3.0d od BMW
|
|
|
![]()
Post
#24
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 06 February 2006 Skąd: Warszał ![]() |
CYTAT("Grzechos":zduppsj7) Ale są i tego dobre strony jak wg. ciebie jeździ fajnie juz na niedającym nic boxie , jak by miał 150KM to co dopiero będzie po programie
Swoją drogą tez kiedyś chciałem box założyć na czas gwarancji ale juz się wyleczyłem... I tym optymistycznym akcentem... -------------------- Michał [vRS]
Manual Devil |
|
|
gość_pitruch_* |
![]()
Post
#25
|
![]() |
proponuję całkiem wyrzucić do kosza ten szajs v-techu.
Mały OT: Wcześniej miałem box vp44 zainstalowany w nowym samochodzie opel vectra dti. Silnik wytrzymał 92000 słownie dziewięćdziesiąt dwa tysiące. Auto było używanye głównie w długie trasy. Nie było mowy o pałowaniu na zimno gaszeniu po szybkiej jeździe. Olej wymieniany co 10000. Nie przesądzam winy, ale teraz już bym nie ryzykował. Tym bardziej, że przyrost był niewielki |
|
|
![]()
Post
#26
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 14 November 2002 Skąd: Milanówek/WWA ![]() |
A u mnie 30 st w dolocie
Rób chłopie program a potem jedź po wielkie turbo, wałki i wtryskiwacze do Bielska. |
|
|
![]()
Post
#27
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 06 February 2006 Skąd: Warszał ![]() |
CYTAT("darksmile":3r552cho) A u mnie 30 st w dolocie
Rób chłopie program a potem jedź po wielkie turbo, wałki i wtryskiwacze do Bielska. U mnie też tyle jest... na początku Zapewne stanie się jak mówisz. Właśnie wróciłem z wieczornych jazd testowych (100% seria) i oto jakie są moje wrażenia (oczywiście subiektywne): Samochód zdecydowanie lepiej reaguje na gaz, nie przydymia podczas depnięcia do oporu przy 2k rpm. Poza tym lepiej nim przyspieszam ale to jest raczej wynikiem tego że nie piłuję do 4k rpm i wyżej tylko 3,5k i kolejny bieg. Ogólnie rzecz ujmując stwierdzam że samochód lepiej jeździ bez tego box'a niż z nim. No i spalanie jeszcze 8,2 w stosunku do 9,x z box'em po takich wieczornych przejazdach. Mogę zatem stwierdzić że box V-tech'a znacznie poprawia wrażenia z jazdy... jak się go odepnie -------------------- Michał [vRS]
Manual Devil |
|
|
![]()
Post
#28
|
|
User Dołączył: Sun, 03 July 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
HAhahah piekne stwierdzenie. Wez go sprzedaj na allegro. A program zrob, wiekszosc ma seryjne ic i jakos sie z tym jezdzi.
|
|
|
gość_Golfista_* |
![]()
Post
#29
|
![]() |
Troche mnie dziwi z racji renomy V-techu.
Ja miałem Chiptronica analogowy to nieźle rozkręcony dawał 23 KM. Sami byliśmy w schocku |
|
|
![]()
Post
#30
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 23 July 2003 Skąd: Gdańsk ![]() |
V-tech renomę miał... Ale z 5 lat temu
Wywalcz kasę za ten shit i rób program... Lajcik na 150... A kolejne wydatki rozłożysz sobie w czasie |
|
|
gość_Golfista_* |
![]()
Post
#31
|
![]() |
CYTAT("Zoltar":21p2k29h) V-tech renomę miał... Ale z 5 lat temu
Wywalcz kasę za ten shit i rób program... Lajcik na 150... A kolejne wydatki rozłożysz sobie w czasie Dokładnie. Jak ma rok to musi miec 2 lata gwarancji. Pokaz wykres i heya. |
|
|
![]()
Post
#32
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 07 January 2004 Skąd: Świętokrzyskie ![]() |
Vtech rządzi. O takich firmach powinno się pisać we wszystkich możliwych mediach, żeby ludzie się opamiętali i przestali wzbogacać partaczy. Brak słów.
-------------------- Pancin
** ScyZZoR SquaD Kielce ** Octavia TDi - AXR Civic EG9 VTi BMW 325e - prawie turbo |
|
|
![]()
Post
#33
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Faaker See ;) ![]() |
W Fabii z tym IC to naprawde wyjątkowo jest nieprzemyślane. Może wstaw taką kratke wentylującą w nadkole... Za to ci gwarancji nie zabiorą, a myśle że powinieneś uzyskać lepsze warunki pracy motorowni a może nawet pare KM.
-------------------- '93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8 |
|
|
![]()
Post
#34
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 06 February 2006 Skąd: Warszał ![]() |
CYTAT("rennen":s4iccjpx) W Fabii z tym IC to naprawde wyjątkowo jest nieprzemyślane. Może wstaw taką kratke wentylującą w nadkole... Za to ci gwarancji nie zabiorą, a myśle że powinieneś uzyskać lepsze warunki pracy motorowni a może nawet pare KM.
Może całe nadkole z Izy dałoby się tam włożyć? Ktoś to już robił? Motorownia może odżyje trochę jak pojeżdżę bez tego modułu. Mam przegląd za 1kkm potem pojadę na hamownię i zobaczymy. Skoro wszyscy doradzają jakiś lajtowy program na 150-160KM to coś musi w tym być. Może tak będzie lepiej bo z mocą trzeba się oswajać -------------------- Michał [vRS]
Manual Devil |
|
|
![]()
Post
#35
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 15 December 2002 Skąd: Tychy/Kraków ![]() |
Ja nie chcę się tu spierać czy box to zło czy nie, bo jest jasne jak słońce a może nawet jaśniejsze, że program a zwłaszcza dobry program jest o niebo lepszy ale...
Nie można twierdzić, że boxy wogóle NIC nie dają. Nic nie dał box w tej Fabii. Nie wiem co się tam stało, czy osprzęt jest tak dobrany, że więcej boxem się nie da (zastanawia mnie też dlaczego Masters nie chciał tam robić programu - z tego co czytam w innych Fabiach Wam robił - ale pewnie miał uzasadnione obawy). Wracając do boxów, to powszechnie wiadomo, że coś tam dają. W swoim czasie jeszcze w ProjectXs zrobiliśmy sobie mały test boxów w jednym Volvo. Przypieliśmy do do rolek i mając na stanie różne boxy zrobiliśmy serię hamowań. Wyniki były zbliżone do tego, czego się spodziewaliśmy: 1. Samochód trzymał serię - miał 162KM i 360Nm (czyli -1KM i +10Nm) 2. Z testowo kupionym EasyBoxem (takim jak na Allegro za grosze) - ok. 175KM i 380Nm 3. Z boxem V-techu - ok. 185KM i 385Nm Wyniki z boxami były niższe od obiecanych przez ich producentów ale były jakiekolwiek mierzalne przyrosty. A teraz odpowiem Wam na pytanie "dlaczego boxy się sprzedają?": Różne firmy sprzedają boxy, bo... ich klienci właśnie boxa chcą kupić! Z mojego niewielkiego doświadczenia w ProjectXs i teraz u mnie wiem, że całkiem sporo klientów przychodzi po boxa i nie da się namówić na program. To nie tak, że firma sprzedaje boxy żeby naciąć klienta. Napiszę Wan tu wprost - ja więcej zarabiam sprzedając program (kolejna zaleta programu ). Niestety poza tym forum i może jeszcze kilkoma % ludzi boxy są uważane za przynajmniej tak samo dobre jak programy a są kupowane bo ktoś znajomy ma, bo coś się do ręki dostaje, bo można zabrać sprzedając auto, bo gwarancja, bo, bo... Sam nie kożystam z boxów w swoich autach (rośnie masa ) ale mamy wolny rynek i to popyt reguluje podaż. Jeśli są klienci na boxy a nie chcą programów, to czemu im ich nie sprzedać? DObrze wyregulowany box "cośtam" daje w większości diesli - są wyjątki ale nie spotkałem się jeszcze z takim TDi - dotąd. Boxy są trochę jak piwo - nie można powiedzieć że złe - można nawet się napić trochę i na krótką metę polubić. Jednak długie "stosowanie" lub w dużych ilościach powoduje dźwiękowe i zapachowe "efekty uboczne" - poza tym jest słabe i zajmuje dużo miejsca w żołądku Program jast raczej jak wino i tu zdarzają się tanie "jabole" i butelki z renomowanych winnic - co odbija się na cenie. Wśród programów są też "mocniejsze trunki" ale te stosowane są już raczej w autach "świadomych" Najlepiej wśród mas sprzedaje się jednak wciąż piwo... nikt jednak nie oskarża browarów o oszukiwanie klientów mimo, że mój kolega nawet z pełnym żołądkiem piwa nie czuje jeakiegoś działania... Sorry za to porównanie ale tak to w uproszczeniu wygląda... sprzedaje się to, na co jest popyt. To forum jest jedną z nielicznych oaz gdzie jest trochę oświeconych w temacie. Nawet tu jednak zdarzają się tacy, którym "nie było dane". W "prawdziwym świecie" jednak proporcje są zdecydowanie odwrotne... Dziękuję za uwagę -------------------- Every weapon needs a master.
JKRacing.pl - Chiptuning VOLVO, Saab, Ford, BMW, Mercedes i innych marek. Tychy. Poszukujemy nowych przedstawicieli! |
|
|
![]()
Post
#36
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 12 June 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("rennen":29gq3tpa) W Fabii z tym IC to naprawde wyjątkowo jest nieprzemyślane. Może wstaw taką kratke wentylującą w nadkole... Za to ci gwarancji nie zabiorą, a myśle że powinieneś uzyskać lepsze warunki pracy motorowni a może nawet pare KM. Zrobiłem u siebie taką kratkę - temperatura w dolocie spadła nie więcej niż 5 stopni. Mierzone VAGiem... Added after 43 seconds: CYTAT("vRS":29gq3tpa) Może całe nadkole z Izy dałoby się tam włożyć? Ktoś to już robił?
Motorownia może odżyje trochę jak pojeżdżę bez tego modułu. Mam przegląd za 1kkm potem pojadę na hamownię i zobaczymy. Skoro wszyscy doradzają jakiś lajtowy program na 150-160KM to coś musi w tym być. Może tak będzie lepiej bo z mocą trzeba się oswajać Mogę dać Ci moje nadkole z wstawioną już kratką... nie jest mi juz potrzebne -------------------- pzdr
Jarek |
|
|
![]()
Post
#37
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 06 February 2006 Skąd: Warszał ![]() |
CYTAT("JarekK":3jc7lx49) zastanawia mnie też dlaczego Masters nie chciał tam robić programu - z tego co czytam w innych Fabiach Wam robił - ale pewnie miał uzasadnione obawy Może gdzieś coś niejasno napisałem, program był do zrobienia (właściwie to już jest gotowy ale nie wgrany) ale moje oczekiwania były na jakieś 170KM w górę. Pan Marek szczerze powiedział że bez IC nie zrobimy nic co byłoby sensowne, nie dymiło i dało tyle mocy. Co do boxów, jest dokładnie tak jak Jarekk napisał. Nie chciałem w ogóle myśleć o programie... Szkoda że nie wiedziałem o forum jakiś rok temu ale lepiej późno niż wcale Added after 1 minutes: CYTAT("YRK":3jc7lx49) Mogę dać Ci moje nadkole z wstawioną już kratką... nie jest mi juz potrzebne
Skoro mówisz że to nic nie da... -------------------- Michał [vRS]
Manual Devil |
|
|
![]()
Post
#38
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Faaker See ;) ![]() |
Ja widziałem w jakiejś gazecie taki patent i tam wg nich to dało naprawde super rezultaty, ale skoro nic nie daje to chyba nie ma sensu sobie zawracać głowy.
-------------------- '93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8 |
|
|
![]()
Post
#39
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 06 February 2006 Skąd: Warszał ![]() |
CYTAT("rennen":261out8l) Ja widziałem w jakiejś gazecie taki patent i tam wg nich to dało naprawde super rezultaty, ale skoro nic nie daje to chyba nie ma sensu sobie zawracać głowy.
Tam chyba całe nadkole wyjęli, ale mogę się mylić -------------------- Michał [vRS]
Manual Devil |
|
|
![]()
Post
#40
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 15 December 2002 Skąd: Tychy/Kraków ![]() |
Nie widziałem IC w takiej Fabii - nie wiem jak tam to jest zrobione i uszczelnione - widziałem jednak SMICe w paru VAGach i było źle.
Jest sens robić kratkę i to nie małą ale równie ważna jak nie ważniejsza jest strona dolotowa IC. Kratka przed IC jest mniejsza niż IC - to nie jest źle wbrew pozorom tak ma być. Idealnie jakby była o ok 20% MNIEJSZA niż sam IC. Jasne że może za mała jest niedobra. To jednak nic nie daje samo. Musi być szczelnie obudowane połączenie tej kratki z IC - taki "odwrotny lejek". Mimo iż na pierwszy rzut oka to bezsensowne, tak właśnie jest bardziej efektywnie niż większa kratka on powierzchni IC. Wyjaśnienie: powietrze wpada przez mniejszą ktatkę, nie ma jak ominąć IC (droga pomiędzy IC a kratką MUSI być szczelna) i pomimo, iż częściowo odbija się od powierzchni IC to nie ma gdzie uciec bokiem - "lejek" - wciąż napływa nowe powietrze i musi wreszcie przejść przez IC. Właśnie dlatego za IC musi być wylot aby powstało tam ujemne ciśnienie pomagające przejść powietrzu przez mały IC. To naprawdę się sprawdza - jasne, że nie da to tego co duży FMIC ale pozwoli wyciągnąć max z tego co masz. Taki system stosowany jest często nawet przez fabrykę - rzadko natomiast jest szczelny i tu jest błąd. CZęstym błędem tunerów jest natomiast robienie większego dolotu do IC niż szm IC i to z "normalnym lejkiem" - powietrze odbija się od IC i omija go bokiem. Jasne że duży FMIC wtedy też działa ale nie tak jak mógłby. -------------------- Every weapon needs a master.
JKRacing.pl - Chiptuning VOLVO, Saab, Ford, BMW, Mercedes i innych marek. Tychy. Poszukujemy nowych przedstawicieli! |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 08 July 2025 - 21:42 |