Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V  < 1 2 3  
Closed TopicStart new topic
> Nie krecic silnika na zimnym, dlaczego?
Feluke
post Sat, 22 Apr 2006 - 12:13
Post #41


Moderator
Dołączył: Sat, 03 January 2004
Skąd: Warszawa





CYTAT("paweł ~~":39ufs5w3)
max to może być i 120 zdaje się

Ale wtedy to nawet syntetyk zaczyna tracic wlasciwosci smarne i ulega ekspresowej degradacji wiec po dojsciu do tych 120 to lepiej byloby wymienic olej.
Idealna temperatura to jest 80, jak bedzie 90-100 tez sie nic wielkiego nie powinno dziac ale ulega juz szybszemu rozkladowi i jezeli czesto dochodzi do takich wartosci to trzeba czesciej wymieniac.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 22 Apr 2006 - 12:13
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Hook
post Sat, 22 Apr 2006 - 14:11
Post #42


Super User
Dołączył: Tue, 29 July 2003
Skąd: Sulechów - Zielona Góra





wczesniej mialem zalany inny olej i filtr oleju tez byl toeche inny. Okazalo sie ze mial mniejsza srednica ale dlugosc ta sama. Moze to miec wplyw?


--------------------
Tuuurbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
paweł ~~
post Sat, 22 Apr 2006 - 14:48
Post #43


Super User
Dołączył: Thu, 11 November 2004
Skąd: miasto e30 teraz e36





wydaje mi sie ze tak ale mogę sie mylić.
co do temperatury to u mnie też nie ma problemu 100 osiągnać


--------------------
178/389 ah te seaty by MT
po to człowiek stworzył komin żeby leciał dym...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kubek
post Sat, 22 Apr 2006 - 14:54
Post #44


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 12 February 2004





Zalezy gdzie sie mierzy ta temperature. Duzo osob ma czyjniki w misce olejowej i temperatura jest zanizona o jakies 10-15oC.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ww#296
post Sun, 23 Apr 2006 - 16:17
Post #45


Forum Killer
Dołączył: Fri, 15 November 2002
Skąd: Krakow





Tu nie chodzi o temperature oleju czy plynu chlodniczego ale jak juz pisal ktos wczesniej o dporowadzenie wszystkich elementow silnika do nominalnej temperatury pracy wlasnie ze wzglednu na rozszerzalnosc cieplna materialow.
Olej znajduje sie "w silniku" w odroznieniu od plynu chodniczego ktory znajduje sie niejako "na zewnatrz" (nie mysle tu o chlodnicy ale o wnetrzu silnika) silnika.
Wniosek - temperatura oleju jest najbardziej zblizona i lepiej oddaje temperature czesci w samych silniku. Po krotkim postoje, nawet jak wskazniki pokazuja odpowiednie temperatury lepiej chwile zaczekac z "butowaniem" poniewaz plyny na wylaczonym silnik nie maja jadnakowej temperatury bo pompy nie pompuja go. zreszta samo wnatrze cylindra napewno sie wychodzila a jego temperatura i tak jest inna niz tem oleju czy wody. Najlatwiej zobaczyc ten efekt gaszac silnik goracy np po jezdzie w koru na kilka minut- najczescie zapalony ma wyzsza temp niz przez zgaszeniem ale doslownie w oczach temperatura spada po uruchomieniu.


--------------------
Szukam koni.........
......mechanicznych

wystarczy WW <!-- s;) --><!-- s;) -->
BMW E36 M3 3.2 SEDAN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
_evolution
post Thu, 14 Aug 2008 - 21:42
Post #46


Super User
Dołączył: Sun, 21 May 2006
Skąd: WROCŁAW





CYTAT(gunio83 @ Mon, 10 Apr 2006 - 05:32) *
Czyta się często że po przypałowaniu na zimnym dmuchło uszczelke. Dlaczego?
Ja to rozumiem tak że jak jest zimny silnik i metal nie rozgrzany to blok z głowicą "nie ściskają" dobrze uszczelki i łatwo ją dmucha <!-- s:D --><!-- s:D -->

jest to spowodowane tym ze podczas pałowania zimnego silnika glowica gwaltownie dostaje temperatury, podobnie jak i blok silnika z tym ze rozszerza sie duzo bardziej od zeliwa, i uszcelka glowicy musi znosic dodatkowe obciazenia wynikajace z roznicy w rozszerzaniu sie glowicy i bloku...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dejv667
post Fri, 15 Aug 2008 - 09:38
Post #47


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 May 2005
Skąd: Brachttal / Niemcy





CYTAT(Marlon @ Mon, 10 Apr 2006 - 15:52) *
ale wystrojone w cywilnych samochodach jest wszystko pod pracę powyżej 90 stopni. Wnioskuję chociażby z faktu, że na zepsutym termostacie, gdzie miałem temperaturę wody ~75 stopni, zżerało mi o ponad litr paliwka więcej na 100km.

Tyle, ze to wynika raczej z tego jak ECU dawkuje paliwo. Czujnik temp plynu podajacy wartosc dla ECU ciagle podaje wartosc jak dla zimnego silnika. Tak dlugo jak temp plynu nie osiagnie zadanej wartosci ECU olewa wskazania sondy lambda (czasami) i wzbogaca mieszanke, efekt? Jezdzisz ciagle na "ssaniu" i spalanie idzie w gore. Przynajmniej tak bylo w ukladach wtryskowych jakie stosowal Opel w Kadecie/Astrze GSi (bo jak sadze o tym samochodzie mowa wink.gif ).
Naturalnie niech mnie ktos poprawi jesli sie myle.


CYTAT(Walter @ Tue, 11 Apr 2006 - 23:24) *
Wszyscy mówią o temp oleju. Natomiast bardzo ważne jest to że w zimnym silniku pasowania są zupełnie inne znaczy ciasniejsze i części ruchome się dużo bardziej zużywają. Badacze już wybadali że 75 % zużycia silnika to rozruch i chwila po.

A nie na odwrot? Zimny silnik to luzniejsze pasowania.
Dopiero rozgrzane zawory wydluzaja sie na tyle aby luz zaworowy zniknal, prawda? Dopiero rozgrzany tlok "doszczelnia" komore rozszerzajac sie pod wplywem temp. Tak samo jak rozgrzewajacy sie cylinder zmniejszy swoja srednice.
Idac dalej tym tropem-pozbawiony chlodzenia tlok rozszerzy sie na tyle, ze w koncu sie zatrze w cylindrze. Pozbawiony chlodzenia blok moze "skurczyc sie" na tyle, ze zatra sie w nim tloki.
Zimny silnik czasem zakopci olejem wlasnie dlatego, ze wspolpracujace elementy ciagle jeszcze nie osiagnely wlasciwego pasowania.

Kolejny szkodliwy czynnik (o ktorym juz ktos wspominal) to roznica temp. Pewne elementy rozgrzewaja sie o wiele szybciej niz inne. Czasami moze sie okazac, ze jeden element ma dwoch roznych punktach skrajnie rozna temp.

Naturalnie kwestia wlasciwosci smarnych oleju tez bardzo duzo do powiedzenia.

W tej kwestii rowniez prosze o poprawki osoby z wieksza wiedza.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hwojtek
post Fri, 15 Aug 2008 - 10:57
Post #48


test driver
Dołączył: Mon, 25 November 2002
Skąd: zewsząd





CYTAT(_evolution @ Thu, 14 Aug 2008 - 21:42) *
jest to spowodowane tym

Dwa i pół roku minęło od zadania tego pytania. Trochę się spóźniłeś...


--------------------
Wojtek

"Rule the bends, bend the rules."

TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V  < 1 2 3
Closed TopicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 18 July 2025 - 02:37