![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 26 October 2003 Skąd: Wrocław ![]() |
A propos tematu:
Ostatnio widziałem idiotę w pewnej myjni, który nowiutką RX-8ką z przejechanymi 25 kilometrami na zimniuteńkim silniku zaczął przez 10 minut kręcić bączki, po czym momentalnie wjechał z powrotem i wyłączył silnik. Za coś takiego odbierałbym prawo jazdy dożywotnio |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 12 February 2004 ![]() |
RX8 to moze byc ciekawy temat do dyskusji, w tym silniku jest bardzo malo czesci ruchomych, ktore sa smarowane olejem, chyba tylko wal, uszczelniacze rotorow sa smarowane paliwem, ewentualnie jakas minimalna iloscia oleju (bo RX8 musi palic troche oleju) ale nie wiem jak on sie ma dostawac do komory spalania. Same rotory tez kreca sie z relatywnie mala predkoscia, do okolo 3000rpm.
|
|
|
![]()
Post
#23
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 09 January 2005 Skąd: Zielona Góra ![]() |
CYTAT("damios":3cqu9wzl) Jak w temacie. Dlaczego nie mozna krecic silnika jak jest zimny? Chodzi mi o techniczne uzasanienie, czy wynika to z wlasciwosci smarnych oleju, czy moze z wlasciwosci materialow uzytych do budowy silnika.
Czyta się często że po przypałowaniu na zimnym dmuchło uszczelke. Dlaczego? Ja to rozumiem tak że jak jest zimny silnik i metal nie rozgrzany to blok z głowicą "nie ściskają" dobrze uszczelki i łatwo ją dmucha -------------------- Było 140KM w swifcie FWD
Było 320KM w s14 RWD Było 300KM w s3 Jest s4 b8 470KM :-) |
|
|
![]()
Post
#24
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 03 July 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("paweł ~~":mv9p7o88) temperatura robocz silnika wynosi 90st. w tej temperaturze wszystkie elementy (rozserzalnosć cieplna itp...) idealnie graja ze soba. oczywiscie temperatura soków silnika też nie jest bez znaczernia np olej któy jest rzadszy i ma lepsze właściwosci smarujace.
90 stopni jest tylko ze względu na emisje spalin i ogrzewanie. Fury do sportu chodza w 78-80 stopni coś w tych okolicach. -------------------- Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
|
|
|
![]()
Post
#25
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 05 April 2005 Skąd: Wawa ![]() |
CYTAT("bajcik":1p5x6mwn) czyli olej nagrzewa się wolniej od wody? dziwne, bo myślałem że szybciej
Olej nagrzewa sie wolniej. Wiec jak dojdzie do 80-90 stopni na plynie chlodzacym to olej wcale jeszcze nie bedzie wystarczajaco zagrzany. -------------------- Piotrek
|
|
|
![]()
Post
#26
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 01 February 2006 Skąd: Białystok ![]() |
zaraz po odpaleniu i chwili pracy powstają w silniku dosc duze roznice temperatur na zelastwie i wydaje mi sie, ze jak zacznie sie pałować silnik to mogą powstawac jakies mikropekniecia. najlepszym przykladem jest odpalanie silnika w zimie -20st i od razu wprowadzanie go na 6tys obrotow, zeby nie zgasl
to teraz tak, jesli chodzi o film olejowy, to na zimnym lepiej nie wprowadzac na wysokie obroty bo mozna zerwac film olejowy. a co sie dzieje z gestym olejem w panewkach? czy mozna jechac w miare dynamicznie na mniejszych obrotach i cos zlego sie stanie?? osobiscie szanuje silnik jak jest zimny. W takich temperaturach jak teraz to po odpaleniu czekam z 10 sekund zanim rusze z miejsca i potem jade lagodnie na zamulaczu do 2-3tys lekko muskajac pedal gazu zacznie wiac cieplym z nawiewow ~50st silnik, po tym juz troche dynamiczniej , a powyzej 4500 to wprowadzam tylko jak silnik ma powyzej 80-85st. P.S. rzeczywiscie olej nagrzewa sie troszke wolniej niz plyn chlodzacy. przy pierwszym nagrzewaniu olej lapie 90st kilka minut pozniej niz plyn chlodzacy, przynajmniej tak wynika z moich wskaznikow. przy palowaniu plyn dochodzi do 95 a olej moze lapac nawet 110-120st, ale to na prawde ostro musi sie dziac |
|
|
![]()
Post
#27
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 November 2002 Skąd: Wołomin ![]() |
CYTAT("Azrael":ks03k3l2) 90 stopni jest tylko ze względu na emisje spalin i ogrzewanie. Fury do sportu chodza w 78-80 stopni coś w tych okolicach.
ale wystrojone w cywilnych samochodach jest wszystko pod pracę powyżej 90 stopni. Wnioskuję chociażby z faktu, że na zepsutym termostacie, gdzie miałem temperaturę wody ~75 stopni, zżerało mi o ponad litr paliwka więcej na 100km. -------------------- dragracingowy spiker do wynajęcia ;)
_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g |
|
|
![]()
Post
#28
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 03 July 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Nie napisałem nigdzie że 75 stopni jest ekonomiczne
-------------------- Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
|
|
|
![]()
Post
#29
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 03 January 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Azrael jak sam napisales fury do sportu a wiec gdzie liczy sie duza moc a i tak jak widzisz jest to granica 80*C bo olej w tych temperaturach najlepiej smaruje. Wyzej nie bo traci sie moc, nizej tez nie bo moze byc kiepsko z smarowaniem.
|
|
|
![]()
Post
#30
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 03 July 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
No spro sportowych termostatów jakie widizałem jest na 78 stopni, co by się zgadzało.
Chodziło mi o to że 90 jest sztuczną wartościa i aż tylu olej mieć nie musi. -------------------- Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
|
|
|
![]()
Post
#31
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 10 March 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Nie wiem jak gdzie indziej ale u mnie turbina wytrzymała ponad 300000km od nowości zanim zaczęła puszczać olej (od nowości tylko oryginalny syntetyk) moim skromnym zdaniem tylko dlatego że silnik był bardzo szanowany i nigdy nie był pałowany na zimno ani gaszony od razu po zatrzymaniu
No ale ja się nie znam. -------------------- Motto: opinie są jak dziury w d***e każdy ma własną
|
|
|
![]()
Post
#32
|
|
Super User Dołączył: Tue, 31 January 2006 Skąd: wRo ![]() |
a wlasnie, na zimnym silniku mozna jechac szybciej byleby nie przekraczac tych 2500- 3000 tys??? dobrze rozumiem? teoretycznie, jakby tak bylo to na 6 biegu moge jechac 110 nie przekraczajac takiej granicy.... pzdr
|
|
|
![]()
Post
#33
|
|
Super User Dołączył: Thu, 11 November 2004 Skąd: miasto e30 teraz e36 ![]() |
co zanczy szybciej, przyśpieszaj spokojnie i nie obciażaj silnika dodajac gazu do końca
-------------------- 178/389 ah te seaty by MT
po to człowiek stworzył komin żeby leciał dym... |
|
|
![]()
Post
#34
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 23 December 2004 Skąd: Gdansk ![]() |
Wszyscy mówią o temp oleju. Natomiast bardzo ważne jest to że w zimnym silniku pasowania są zupełnie inne znaczy ciasniejsze i części ruchome się dużo bardziej zużywają. Badacze już wybadali że 75 % zużycia silnika to rozruch i chwila po.
|
|
|
![]()
Post
#35
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 22 January 2004 Skąd: bełchatów ![]() |
CYTAT("Walter":6i25a4gw) Badacze już wybadali że 75 % zużycia silnika to rozruch i chwila po.
takze trzeba zakupic webasto do kazdego auto. nie pisze tego z ironia, ale ciekawe jak by sie takie cos sprawdzalo i jakie efekty by dalo przy eksploatacji auta -------------------- „Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl |
|
|
![]()
Post
#36
|
|
Super User Dołączył: Thu, 11 November 2004 Skąd: miasto e30 teraz e36 ![]() |
CYTAT("Walter":p65aknv2) Wszyscy mówią o temp oleju. Natomiast bardzo ważne jest to że w zimnym silniku pasowania są zupełnie inne znaczy ciasniejsze i części ruchome się dużo bardziej zużywają. Badacze już wybadali że 75 % zużycia silnika to rozruch i chwila po.
napisałem to jako jeden z pierwszych postów czytaj uważniej -------------------- 178/389 ah te seaty by MT
po to człowiek stworzył komin żeby leciał dym... |
|
|
![]()
Post
#37
|
|
User Dołączył: Mon, 10 April 2006 Skąd: dąbrowa g. ![]() |
Witam (pierwszu post).
Mam w audi A6 2.5 TDI również wskaźnik temp. oleju. Przy spokojnej jeździe gdy temp. cieczy wynosi ok. 90*C, olej ma 70-80*C. Z Waszych postów wynika, że to temp. oleju ma kluczowe znaczenie. Intersuje mnie pewna sytacja- gaszę auto na jakiś czas. W momencie odpalenia temp cieczy spada do 70, a temp oleju rowniez do 70*C (wg wskaźników). W tej sytacji mogę butować, nie czekająć aż płyn rozgrzeję sie do 90? Skoro olej ma prawie idealną temp... I jeszcze jedno- jakich obrotów nie należy przekraczać w dieslu na całkowicie zimnym silniku? Zawsze po uruchomieniu czekam kiklanaście sekund, po czym ruszam krecąć silnik do 2k obr/min. Później 2.2k i dopiero jak ma ok. 60*C (cieczy) do ok. 2.5k obr/min. Nie jestem nazbyt gorliwy? Nie zamulam autka? |
|
|
![]()
Post
#38
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 06 February 2006 Skąd: Warszał ![]() |
-------------------- Michał [vRS]
Manual Devil |
|
|
![]()
Post
#39
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 29 July 2003 Skąd: Sulechów - Zielona Góra ![]() |
A jaka temperatura oleju jest odpowiednia dla pracy silnika i jaka maksymalna jest ze tak powiem dopuszczalna?
Temperatura w moim H22A5 oscyluje sobie w granicach 95-100st. Silnik zalany olejem Shell Helix Ultra Racing 10W60. -------------------- Tuuurbo
|
|
|
![]()
Post
#40
|
|
Super User Dołączył: Thu, 11 November 2004 Skąd: miasto e30 teraz e36 ![]() |
max to może być i 120 zdaje się
-------------------- 178/389 ah te seaty by MT
po to człowiek stworzył komin żeby leciał dym... |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 18 July 2025 - 06:26 |