Opel: C20NE, C20XE i zagadkowe C24NE |
Opel: C20NE, C20XE i zagadkowe C24NE |
Sat, 01 Apr 2006 - 19:22
Post
#1
|
|
Moderator Dołączył: Wed, 10 November 2004 Skąd: N51 20' 11.8" ______E16 38' 1.0" |
Zdarzyło mi się niedawno jechać taksówką. Siadam do Omegi A i czuję, że coś tu nie gra. Nie brzmi jak C20XE (o ile były tam montowane) ale i nie jedzie jak C20NE - jedzie lepiej. Pomyślałem, że jakieś dobite V6.
Nie dawało mi to jednak spokoju więc zapytałem o silnik. Koleś mi powiedział, że silnik ma pojemność 2.4 l. Pociągnołem go dalej za język. Twierdził, że to jest silnik o oznaczeniu C24NE - 4 cylindry, 8V. 1. Czy taki silnik istniał? Może koleś po prostu mnie wkręcał? Jeżeli istniał, to: 2. czy to jest ten sam blok co w C20NE i C20XE? Jeżeli blok jest ten sam, to: 3. czy możliwa jest zabawa w postawienie głowicy 16V na bloku tego silnika? 2.4 l. 16V brzmi przyjemnie. Oczywiście byłby problem z tłokami do 2.4 posiadającymi w denku wybrania pod zawory. Nie wiem też, czy kanały olejowe itp będą pasowały. Mam wiele pytań ale najważniejsze jest pytanie #1. |
|
|
Wspieraj forum |
Sat, 01 Apr 2006 - 19:22
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Sat, 01 Apr 2006 - 19:39
Post
#2
|
|
Super User Dołączył: Mon, 19 July 2004 Skąd: WWA |
BYL
...ale niestety inny blok, wiekszy wszerz jesli ogarniam, nawet bardzo spore garki musza byc. Code Manufacturer Opel Type S-4 OHV 8 valves total 2 valves per cylinder Main bearings 5 Construction Bore × stroke 95.00mm × 85.00mm 3.74 in × 3.35 in Bore/Stroke ratio 1.12 Displacement 2410 cc (147.067 cu in) Unitary capacity 602.5 cc/cylinder Compression ratio 9.20:1 Fuel system Bo Mo M1.5 fuel inj. Aspiration Normal Compressor type N/A Intercooler None Catalytic Converter Y Max. output (DIN) 126.7 PS (125.0 bhp) (93.2 kW) @4800 rpm Max. torque (DIN) 195.0 Nm (144 lbft) (19.9 kgm) @2400 rpm PS: Swoja droga to na dzisiejsze czasy dla Zlotowy to booostwem taki motorek na LPG. |
|
|
Sat, 01 Apr 2006 - 23:52
Post
#3
|
|
User Dołączył: Sun, 28 August 2005 Skąd: Częstochowa |
http://www.evo500.no/gary-evo.htm
Słyszałem ze można xe rozwiercać pod graty z c24ne. Coś tam jest napisane na tej stronce. Zresztą chyba była wersja 16 zaworowa tego silnika Added after 3 minutes: o prosze http://www.mancona.de/mancona/bilder/i4 ... lye-01.jpg |
|
|
Sat, 01 Apr 2006 - 23:54
Post
#4
|
|
Super User Dołączył: Sun, 12 February 2006 Skąd: centrum PL |
CYTAT("pieszy":2c5z6rdu) 1. Czy taki silnik istniał? istniał, np: [url:2c5z6rdu]http://allegro.pl/item90755523_silnik_do_omegi_2_4.html[/url:2c5z6rdu] CYTAT("pieszy":2c5z6rdu) 2. czy to jest ten sam blok co w C20NE i C20XE?
całkowicie różne, na przykład c20ne ma pasek rozrządu a c24ne łańcuch, rozruszniki po różnych stronach itd |
|
|
Sun, 02 Apr 2006 - 10:56
Post
#5
|
|
Super User Dołączył: Sat, 12 February 2005 Skąd: [ S R C ] |
c24ne to OHV..
nie warto sie bawic.. -------------------- ET 12.793s
|
|
|
Tue, 04 Apr 2006 - 12:57
Post
#6
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 16 August 2005 Skąd: W-wa |
mielismy w firmie taką omege zywotny silnik 350 tkm i nie brał oleju licznikowo ponad 200 km/h nic sie nie psuło a 16v w najmocniejszych mantach był wstawiany
|
|
|
Tue, 04 Apr 2006 - 13:21
Post
#7
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 28 June 2005 Skąd: dolnyśląsk |
byl taki silnik, cholernie ciezki, caly z zeliwa, nawet glowica, nie baw sie w niego, nie warto, montuj to co grzebiesz od pol roku
|
|
|
Thu, 06 Apr 2006 - 20:13
Post
#8
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 23 March 2004 Skąd: Warszawa |
VOLKL rozwierca C20XE do 2.2 l ale to już wyższa szkoła jazdy zmieniają wał, korby, tłoki - droga impreza lepiej uturbić XE ale ameryki tym stwierdzeniem nie odkrywam
Added after 2 minutes: w Omedze A były montowane silniki benzynowe o pojemnościach 1.8, 2.0, 2,4 2,6 3.0 litrów -------------------- www.corsa-a.pl/forum
|
|
|
Thu, 06 Apr 2006 - 22:15
Post
#9
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 14 September 2005 Skąd: Wrocław |
jest ponoc jakis 2.2 8v z frontiery bardzo rzadki silnik i ten pasi jako dol do XE praktycznie bez rzezby.
-------------------- kiedys vectra 2000 4x4 16v
teraz LEON 2 FR TDi + |
|
|
Mon, 10 Apr 2006 - 22:10
Post
#10
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 23 March 2004 Skąd: Warszawa |
jest faktycznie jego oznaczenie X22XE, X22XEV
mało popularny silnik lepiej iść w tuning C20XE bardziej popularny silnik tańsze części itd.. lepiej iść utartym szlakiem ... -------------------- www.corsa-a.pl/forum
|
|
|
Tue, 11 Apr 2006 - 12:32
Post
#11
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 28 June 2005 Skąd: dolnyśląsk |
te silniki to juz w vectrach B byly montowane
w fronterach jeszcze inne |
|
|
Tue, 11 Apr 2006 - 16:55
Post
#12
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 12 March 2004 Skąd: dolny śląsk |
silnik z frontiery A oznaczenie X22XE
góra silnika (w tym głowica) jak z silnika X20XEV, taka sama średnica tłoków więc cała różniaca pojemności jest w skoku wału korbowego, a co się z tym wiąże, wał, korbowody i tłoki mogą mieć inną konstrukcję. tłoki są identyczne jak w silniku X20SEL (czyli 2L z obniżonym stopniem sprężania z zakresu 9,5-10:1) w modelu B była kolejna ewolucja tego silnika x22se (86mm /94,6mm 9,6:1; 100kW; 202Nm) -------------------- CTM
|
|
|
Tue, 11 Apr 2006 - 17:06
Post
#13
|
|
Super User Dołączył: Sat, 12 February 2005 Skąd: [ S R C ] |
CYTAT("Adamxxl":lg9f54u3) silnik z frontiery A oznaczenie X22XE
góra silnika (w tym głowica) jak z silnika X20XEV, taka sama średnica tłoków więc cała różniaca pojemności jest w skoku wału korbowego, a co się z tym wiąże, wał, korbowody i tłoki mogą mieć inną konstrukcję. jesli to prawda co piszesz to i blok musi byc inny(wyzszy) raczej nie chce mi sie wierzyc aby opel poszedl ta droga.. -------------------- ET 12.793s
|
|
|
Tue, 11 Apr 2006 - 19:17
Post
#14
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 14 September 2005 Skąd: Wrocław |
mi chodzilo o 8 zaworowy silnik.
-------------------- kiedys vectra 2000 4x4 16v
teraz LEON 2 FR TDi + |
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 27 April 2024 - 00:03 |