Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Opel: C20NE, C20XE i zagadkowe C24NE
pieszy
post Sat, 01 Apr 2006 - 19:22
Post #1


Moderator
Dołączył: Wed, 10 November 2004
Skąd: N51 20' 11.8" ______E16 38' 1.0"





Zdarzyło mi się niedawno jechać taksówką. Siadam do Omegi A i czuję, że coś tu nie gra. Nie brzmi jak C20XE (o ile były tam montowane) ale i nie jedzie jak C20NE - jedzie lepiej. Pomyślałem, że jakieś dobite V6.
Nie dawało mi to jednak spokoju więc zapytałem o silnik. Koleś mi powiedział, że silnik ma pojemność 2.4 l. Pociągnołem go dalej za język. Twierdził, że to jest silnik o oznaczeniu C24NE - 4 cylindry, 8V.

1. Czy taki silnik istniał? Może koleś po prostu mnie wkręcał?

Jeżeli istniał, to:
2. czy to jest ten sam blok co w C20NE i C20XE?

Jeżeli blok jest ten sam, to:
3. czy możliwa jest zabawa w postawienie głowicy 16V na bloku tego silnika?
2.4 l. 16V brzmi przyjemnie. Oczywiście byłby problem z tłokami do 2.4 posiadającymi w denku wybrania pod zawory. Nie wiem też, czy kanały olejowe itp będą pasowały.

Mam wiele pytań ale najważniejsze jest pytanie #1.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 01 Apr 2006 - 19:22
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
pele
post Sat, 01 Apr 2006 - 19:39
Post #2


Super User
Dołączył: Mon, 19 July 2004
Skąd: WWA





BYL

...ale niestety inny blok, wiekszy wszerz jesli ogarniam, nawet bardzo spore garki musza byc.

Code
Manufacturer Opel
Type S-4
OHV
8 valves total
2 valves per cylinder
Main bearings 5
Construction
Bore × stroke 95.00mm × 85.00mm
3.74 in × 3.35 in
Bore/Stroke ratio 1.12
Displacement 2410 cc
(147.067 cu in)
Unitary capacity 602.5 cc/cylinder
Compression ratio 9.20:1
Fuel system Bo Mo M1.5 fuel inj.
Aspiration Normal
Compressor type N/A
Intercooler None
Catalytic Converter Y
Max. output
(DIN) 126.7 PS (125.0 bhp) (93.2 kW)
@4800 rpm
Max. torque
(DIN) 195.0 Nm (144 lbft) (19.9 kgm)
@2400 rpm


PS: Swoja droga to na dzisiejsze czasy dla Zlotowy to booostwem taki motorek na LPG.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mariuszczs
post Sat, 01 Apr 2006 - 23:52
Post #3


User
Dołączył: Sun, 28 August 2005
Skąd: Częstochowa





http://www.evo500.no/gary-evo.htm

Słyszałem ze można xe rozwiercać pod graty z c24ne. Coś tam jest napisane na tej stronce.

Zresztą chyba była wersja 16 zaworowa tego silnika

Added after 3 minutes:

o prosze

http://www.mancona.de/mancona/bilder/i4 ... lye-01.jpg
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bajcik
post Sat, 01 Apr 2006 - 23:54
Post #4


Super User
Dołączył: Sun, 12 February 2006
Skąd: centrum PL





CYTAT("pieszy":2c5z6rdu)
1. Czy taki silnik istniał?


istniał, np:
[url:2c5z6rdu]http://allegro.pl/item90755523_silnik_do_omegi_2_4.html[/url:2c5z6rdu]




CYTAT("pieszy":2c5z6rdu)
2. czy to jest ten sam blok co w C20NE i C20XE?


całkowicie różne, na przykład c20ne ma pasek rozrządu a c24ne łańcuch, rozruszniki po różnych stronach itd
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dan41
post Sun, 02 Apr 2006 - 10:56
Post #5


Super User
Dołączył: Sat, 12 February 2005
Skąd: [ S R C ]





c24ne to OHV..
nie warto sie bawic..


--------------------
ET 12.793s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
specu
post Tue, 04 Apr 2006 - 12:57
Post #6


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 16 August 2005
Skąd: W-wa





mielismy w firmie taką omege zywotny silnik 350 tkm i nie brał oleju licznikowo ponad 200 km/h nic sie nie psuło a 16v w najmocniejszych mantach był wstawiany
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cichy78
post Tue, 04 Apr 2006 - 13:21
Post #7


Frequent User
Dołączył: Tue, 28 June 2005
Skąd: dolnyśląsk





byl taki silnik, cholernie ciezki, caly z zeliwa, nawet glowica, nie baw sie w niego, nie warto, montuj to co grzebiesz od pol roku
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Allll
post Thu, 06 Apr 2006 - 20:13
Post #8


Frequent User
Dołączył: Tue, 23 March 2004
Skąd: Warszawa





VOLKL rozwierca C20XE do 2.2 l ale to już wyższa szkoła jazdy zmieniają wał, korby, tłoki - droga impreza lepiej uturbić XE ale ameryki tym stwierdzeniem nie odkrywam

Added after 2 minutes:

w Omedze A były montowane silniki benzynowe o pojemnościach 1.8, 2.0, 2,4 2,6 3.0 litrów


--------------------
www.corsa-a.pl/forum
Go to the top of the page
 
+Quote Post
andre2000
post Thu, 06 Apr 2006 - 22:15
Post #9


Frequent User
Dołączył: Wed, 14 September 2005
Skąd: Wrocław





jest ponoc jakis 2.2 8v z frontiery bardzo rzadki silnik i ten pasi jako dol do XE praktycznie bez rzezby.


--------------------
kiedys vectra 2000 4x4 16v

teraz LEON 2 FR TDi +
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Allll
post Mon, 10 Apr 2006 - 22:10
Post #10


Frequent User
Dołączył: Tue, 23 March 2004
Skąd: Warszawa





jest faktycznie jego oznaczenie X22XE, X22XEV
mało popularny silnik lepiej iść w tuning C20XE bardziej popularny silnik
tańsze części itd.. lepiej iść utartym szlakiem ...


--------------------
www.corsa-a.pl/forum
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cichy78
post Tue, 11 Apr 2006 - 12:32
Post #11


Frequent User
Dołączył: Tue, 28 June 2005
Skąd: dolnyśląsk





te silniki to juz w vectrach B byly montowane
w fronterach jeszcze inne
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Adamxxl
post Tue, 11 Apr 2006 - 16:55
Post #12


Frequent User
Dołączył: Fri, 12 March 2004
Skąd: dolny śląsk





silnik z frontiery A oznaczenie X22XE
góra silnika (w tym głowica) jak z silnika X20XEV, taka sama średnica tłoków więc cała różniaca pojemności jest w skoku wału korbowego, a co się z tym wiąże, wał, korbowody i tłoki mogą mieć inną konstrukcję.
tłoki są identyczne jak w silniku X20SEL (czyli 2L z obniżonym stopniem sprężania z zakresu 9,5-10:1)

w modelu B była kolejna ewolucja tego silnika x22se (86mm /94,6mm 9,6:1; 100kW; 202Nm)


--------------------
CTM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dan41
post Tue, 11 Apr 2006 - 17:06
Post #13


Super User
Dołączył: Sat, 12 February 2005
Skąd: [ S R C ]





CYTAT("Adamxxl":lg9f54u3)
silnik z frontiery A oznaczenie X22XE
góra silnika (w tym głowica) jak z silnika X20XEV, taka sama średnica tłoków więc cała różniaca pojemności jest w skoku wału korbowego, a co się z tym wiąże, wał, korbowody i tłoki mogą mieć inną konstrukcję.


jesli to prawda co piszesz to i blok musi byc inny(wyzszy)
raczej nie chce mi sie wierzyc aby opel poszedl ta droga..


--------------------
ET 12.793s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
andre2000
post Tue, 11 Apr 2006 - 19:17
Post #14


Frequent User
Dołączył: Wed, 14 September 2005
Skąd: Wrocław





mi chodzilo o 8 zaworowy silnik.


--------------------
kiedys vectra 2000 4x4 16v

teraz LEON 2 FR TDi +
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 27 April 2024 - 00:03