Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V  < 1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> olej do kompresora typu supercharger
osiak
post Thu, 24 May 2007 - 01:03
Post #21


Rookie
Dołączył: Mon, 21 May 2007
Skąd: krzeszowice





dzięki za info propo oleju... coś z tego wybiore.
powiedzcie mi jeszcze tylko, bo pewnie wiecie, ile tego wlać? tak na moje to bym go postawił w pionie i zalał przez kurek az sie nie wyleje... jak źle kombinuje to prosze o korekte;]
ps. m62
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 24 May 2007 - 01:03
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
jordanG60
post Thu, 24 May 2007 - 02:05
Post #22


Rookie
Dołączył: Wed, 15 November 2006
Skąd: Krakow





A ja mam pytanko ale co do kompresora G60 jaki olej czy w tym juz to obojetne bo jak narzie toleje vavolina 10W60, raczej zmienic bo treaz robie rege komresora?
POzdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Fri, 25 May 2007 - 09:03
Post #23









EASYKATO, wysłałem te foty z ebay'a do Total'a i czekam na ich odpowiedź...

Muszą się dowiedzieć co tam jest lane i o jakich parametrach.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Thu, 15 Nov 2007 - 18:52
Post #24


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





"bezduszny" dowiedziałeś sie juz o tych zamiennikach?
bo właśnie kupiłem nowego eatona i jest suchy a nie chce mi sie ściągać z ebaya
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Thu, 15 Nov 2007 - 18:57
Post #25









No niestety nie dostałem jednoznacznej odpowiedzi....
Informacja na zasadzie "wydaje mi się..." jest żadną informacją.

Kup ten dedykowany i używaj go spokojnie. Każde inne eksperymentowanie niesie za soba ryzyko, że coś może sie spieprzyć.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Thu, 15 Nov 2007 - 22:01
Post #26


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





jeżeli dobrze doszukałem sie w necie to tym olejem smarowana jest tylko przekładnia która przenosi napęd z jednego wirnika na drugi. czyli zwykła przekładnia... więc dlaczego ona wymaga specjalnego oleju czyżby chłyt marketingowy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomeQ
post Fri, 16 Nov 2007 - 00:06
Post #27


Forum Homee
Dołączył: Fri, 22 November 2002
Skąd: Stalowa Wola/Warszawa





Buteleczka z napisem Supercharger Oil musi kosztowac Tak naprawde to podstawowe wartosci jak lepkosc, wskaznik lepkosci czy temp zaplonu w tych olejach jest prawie identyczna z tymi w olejach silnikowy klasy 0W/20, 0W/30 5W/30. Nawet silnikowe maja lepsze wlasciwosci w kwestii utrzymania krzywej lepkosci w funkcji temp. Rowniez odpornosc na utlenianie w olejach silnikowych jest bardzo dobra. Obciazenia w tej przekladni sa bardzo niewielkie, wiec syntetyczny olej silnikowy jak najbardziej da rade dobrze to smarowac. ATF ma troche nizsza temp. zaplonu ale nie wydaje mi sie aby w tym przelozeniu bylo grubo ponad 150'C wiec i ATF sie powinien sprawdzic.


--------------------
Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Fri, 16 Nov 2007 - 08:38
Post #28


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





właśnie zastanawiałem sie nad olejem syntetycznym do przekładni automatycznych
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Fri, 16 Nov 2007 - 10:32
Post #29









Skoro stać kogoś na kompersor.... to już nie stać na olej do niego ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomeQ
post Fri, 16 Nov 2007 - 11:50
Post #30


Forum Homee
Dołączył: Fri, 22 November 2002
Skąd: Stalowa Wola/Warszawa





Jesli nie widac roznicy to po co przeplacac. Z tego co przed chwila znalazlem wynika, ze w USA/UK do kompresorow ludzie leja albo silnikowy albo ATF, ktory byl nawet zalecany do niektorych sprezarek.
Polecam wpisac ("supercharger oil" atf albo engine oil) w google


--------------------
Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Fri, 16 Nov 2007 - 11:57
Post #31









tomeQ jest tylko problem jakie ma parametry ten do kompresorów....

Znając dane (a to jest najgorsze do uzyskania) bez problemu sie coś dobierze.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomeQ
post Fri, 16 Nov 2007 - 12:15
Post #32


Forum Homee
Dołączył: Fri, 22 November 2002
Skąd: Stalowa Wola/Warszawa





Ford do a SC Oil
Its specification is :-
Recommended Service Range (°C)- 40 to 150
Color, Appearance Clear-Light, Transparent
Type Ester
Kinematic Viscosity
cSt (mm2/s)
100°C 8.7
40°C 54
-40°C 45,063

Viscosity Index 139
Flash Point (°C)304

Takie bardzo ogolnikowe dane, moze bede mial dokladniejsze info za pare dni to wrzuce.
Ps. Pasuje jak ulal do Motula 0W/20


--------------------
Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Mon, 19 Nov 2007 - 20:05
Post #33


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





mam pytanie mianowicie jaki powinien być poziom oleju w przekładni tej od koła pasowego oraz tej po drugiej stronie co napędza prawdopodobnie pompe wspomagania ( kompresor z mini cooper )
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TJung
post Mon, 19 Nov 2007 - 23:03
Post #34


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 18 May 2004
Skąd: http://fightboxing.pl/





CYTAT("hz10":mrsk75fi)
mam pytanie mianowicie jaki powinien być poziom oleju w przekładni tej od koła pasowego oraz tej po drugiej stronie co napędza prawdopodobnie pompe wspomagania ( kompresor z mini cooper )


Znajdź śrubkę, po wykręceniu której widać poziom. Po jej wykręceniu olej powinien się sączyć. Jeżeli kompresor pochodzi z Mini, to outlet ma do góry. Połóż go na stole tym wylotem do góry tak, aby miał pozycję poziomą i wtedy odkręć tą śrubkę (powinien to byc jakiś niewielki Torx).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Mon, 19 Nov 2007 - 23:25
Post #35


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





wielkie dzięki rozumiem że analogicznie z drugiej strony
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TJung
post Tue, 20 Nov 2007 - 06:43
Post #36


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 18 May 2004
Skąd: http://fightboxing.pl/





Si
Go to the top of the page
 
+Quote Post
stempel72
post Mon, 11 Jul 2011 - 22:48
Post #37


Frequent User
Dołączył: Sun, 02 October 2005





http://productsearch.nyelubricants.com/pdf...20OIL%20605.pdf

Tu jest karta z olejami, które pasują do Eaton.
Może ktoś coś dobierze. Sam potrzebuję kupić i już ręce opadają, bo nikt nic nie wie w sklepach, serwisach itp.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
iee
post Wed, 02 May 2012 - 18:34
Post #38


User
Dołączył: Sun, 17 July 2011





Najprościej jest zadzwonić do ASO mercedesa, mają tam olej do kompresorów (do sprężarek w silnikach M271 albo M111 - gdzie siedzą Etony M45,M65 albo M62) za około 100 pln flaszkę. Sam tak wymieniałem. W 3 na 4 przypadkach jest sucho więc warto dolać.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GMS.
post Thu, 03 May 2012 - 00:09
Post #39


Forum Killer
Dołączył: Mon, 11 August 2008
Skąd: Polska





a to ciekawy temat czy coś się nauczyli?, jak ja byłem w serwisie po olej do kompresora to chłop na dziale serwisu bladego pojęcia nie miał o tym a jak poszedł zapytać na warsztat mechanika to dumny wrócił i powiedział że tam nie ma żadnego oleju a ja na to jak kur......wa nie ma jak jest uśmiałem się i wyszedłem...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
s13owner
post Fri, 04 May 2012 - 15:47
Post #40


Super User
Dołączył: Tue, 03 January 2012





P.O.L.S.K.A! laugh.gif



A tak sowją drogą to mylse że czego się tam nie zaleje to wyda byle było w maire podobne... Jeśli faktycznie to ejst zwykłą przekładnia to co sie zastanawiać będzieta pany? wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V  < 1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 06 November 2025 - 21:48