![]() ![]() |
Thu, 30 Mar 2006 - 13:36
Post
#1
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 24 February 2005 Skąd: DW-R |
witam
na stronie o superchargerach znalazłem info że jedyną rzeczą jakiej trzeba pilnować to wymiana oleju co 100tys.mil W związku z tym szukam informacji o olejach używanych w kompresorach typu supercharger (Eaton). jakiego oleju używa się do wymiany (właściwości)? z góry dzieki za info -------------------- Perfect Preparation Prevents Poor Performance
|
|
|
|
| Wspieraj forum |
Thu, 30 Mar 2006 - 13:36
Post
#
|
![]() Dotacja |
|
|
|
|
Fri, 31 Mar 2006 - 21:40
Post
#2
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 15 December 2003 Skąd: Warka |
To poczytaj trochę więcej o tych superchargerach.
Po: 1. Supercharger to sprężarka mechaniczna potocznie zwana kompresorem tak więc nie ma czegoś takiego jak kompresor typu supercharger bo to to samo co kompresor typu kompresor 2. Jeśli już chodzi o superchargery to są typu odśrodkowego, "positive displacement" (jak Eaton o którym piszesz) i "sliding vane" (rzadko używane w motoryzacji) 3. "All Eaton superchargers have a self contained oiling system that does not require a fluid change for the life of the unit." Więc nie wiem skąd Ci się wzięło to wymienianie co 100 000 mil EDIT daj mi na PW maila do siebie to przesle Ci troche interesujących materiałów n/t Superchargerów -------------------- stara Toyota
|
|
|
|
Sat, 01 Apr 2006 - 07:43
Post
#3
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 24 February 2005 Skąd: DW-R |
[quote="hin"]To poczytaj trochę więcej o tych superchargerach.
@hin a to kolego doczytałeś? [url:3oefh9b3]http://www.explorerexpress.com/qa/superchargers.html[/url:3oefh9b3] zwłaszcza to: Q. The Eaton superchargers require no maintenence for 100,000 miles. What do they need then? A. Change the oil. moje pytanie było bardzo konkretne jak tyle czytałeś to się podziel wiedzą Added after 2 minutes: a to kolego doczytałeś? [url:3oefh9b3]http://www.capa.com.au/eaton.htm[/url:3oefh9b3] na zdjęciu widać butelkę z olejem i w cenniku też jest replacement oil -------------------- Perfect Preparation Prevents Poor Performance
|
|
|
|
Sat, 01 Apr 2006 - 13:14
Post
#4
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 September 2005 Skąd: Katowice / Banja Luka |
moze moja odpowiedz nie wniesie nic istotnego, ale...
w kompresorach do nabijania butly nurkowych (a w innych chyba tez) daje sie olej ktory uszczelnia tlok przy pompowaniu. czyly, mowiac inaczej, jest ro raczej jakis olej sylikonowy (spotkalem sie tylko z nazwa - olej do kompresorow tlokowych, bez zadnych specifikacji) do uszczelniania niz do smarowania czego kolwiek -------------------- #włoszczyzna
|
|
|
|
Sun, 02 Apr 2006 - 01:48
Post
#5
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 15 December 2003 Skąd: Warka |
CYTAT("EASYKATO":2q8pti3e) na zdjęciu widać butelkę z olejem
i w cenniku też jest replacement oil W takim razie w czym problem?? Kupujesz i masz BTW pierwszy raz slysze o wymienianiu oleju w kompresorze Eaton- asrbenda- tutaj chodzi raczej o smarowanie przekładni, gdyby sie olej dostawal do samych wirników to by po prostu "wpadał" do silnika. Komprsory tego typu pracują zupełnie inaczej niż tłokowe. -------------------- stara Toyota
|
|
|
|
Sun, 02 Apr 2006 - 16:14
Post
#6
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 24 February 2005 Skąd: DW-R |
CYTAT("hin":2s3aqi3c) W takim razie w czym problem?? Kupujesz i masz
BTW pierwszy raz slysze o wymienianiu oleju w kompresorze Eaton nie chcę kupić . Chcę wiedzieć. @hin więc jednak mało wiesz o kompresorach -------------------- Perfect Preparation Prevents Poor Performance
|
|
|
|
Sun, 02 Apr 2006 - 18:22
Post
#7
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 15 December 2003 Skąd: Warka |
O tych "typu supercharger" na pewno mało
EOT -------------------- stara Toyota
|
|
|
|
Thu, 06 Apr 2006 - 11:39
Post
#8
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 24 February 2005 |
CYTAT("EASYKATO":1ksbp6be) witam
na stronie o superchargerach znalazłem info że jedyną rzeczą jakiej trzeba pilnować to wymiana oleju co 100tys.mil W związku z tym szukam informacji o olejach używanych w kompresorach typu supercharger (Eaton). jakiego oleju używa się do wymiany (właściwości)? z góry dzieki za info Olej smarujący kompresor trzeba wymieniać koniecznie. Nie wiem jak jest w Eatonach, czy mają autonomiczne systemy olejowe do smarowania przekładni tak jak Rotrex-y, czy też kożysta z oleju z silnika tak jak Vortech-y. Co prawda Eaton jest innej konstrukcji ale smarować coś go napewno musi. Np. Rotrex ma firmowy olej dedykowany do swoich kompresorów. PS. Nie ma kompresora typu supercharger, tak jak nie ma turbosprężarki typu turbocharger, bo to jest to samo. To są poprostu nazwy uzywane w USA. -------------------- |
|
|
|
Thu, 06 Apr 2006 - 20:49
Post
#9
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 24 February 2005 Skąd: DW-R |
CYTAT("ml2210":165drtao) Nie ma kompresora typu supercharger, tak jak nie ma turbosprężarki typu turbocharger,
bo to jest to samo. To są poprostu nazwy uzywane w USA. napisałem jak napisałem żeby mi ktoś nie wyjechał z info o kompresorach/sprężarkach do np pompowania materacy cóż to się pewnie przyda posiadaczom superchargerów : olej w syperchargerach zalecają wymieniać: co 3 lata co 100 000 mil co 30 000 mil (różni producenci ) i sugerują sprawdzać stan oleju przy każdej wymianie oleju silnikowego i w razie konieczności uzupełnianie ubytku nie należy wlewać za dużo i zalecają używać dedykowanych "olejków" porażka jak ktoś ma np EATONA zamontowanego "odwrotnie" i żeby sprawdzić stan trzeba go demontować -------------------- Perfect Preparation Prevents Poor Performance
|
|
|
|
Fri, 07 Apr 2006 - 08:12
Post
#10
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 24 February 2005 |
CYTAT("EASYKATO":2v10a9ug) porażka jak ktoś ma np EATONA zamontowanego "odwrotnie"
i żeby sprawdzić stan trzeba go demontować To w Eatonach olej wlewa się bezpośrednio do kompresora? -------------------- |
|
|
|
Fri, 07 Apr 2006 - 08:25
Post
#11
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 24 February 2005 Skąd: DW-R |
CYTAT("ml2210":2d47odtg) To w Eatonach olej wlewa się bezpośrednio do kompresora?
tak od strony kółka jest korek zdjęcia zamieszczę w dziale projekty Tarpan 237 RWD supercharged -------------------- Perfect Preparation Prevents Poor Performance
|
|
|
|
Mon, 21 May 2007 - 11:48
Post
#12
|
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 21 May 2007 Skąd: krzeszowice |
cze
ta jak EASYKATO, upolowałeś może jakieś info na temat oleju do tego eatona? bo właśnie mam m62 przygotowanego juz prawie pod montaż tylko nie wiem czy go zalać;] jeśli coś będziesz wiedział to będę wdzięczny za info, joł |
|
|
|
Mon, 21 May 2007 - 12:19
Post
#13
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 22 November 2002 Skąd: Stalowa Wola/Warszawa |
"Do smarowania powietrznych sprężarek śrubowych są stosowane następujące rodzaje olejów:
- typowe oleje sprężarkowe, spełniające wymagania ISO 6743-3A lub DIN 51 506 lub PN 91/C-96073, - oleje turbinowe, klasy lepkościowej ISO VG 32, 46, 68, odpowiadające poziomowi DAG klasyfikacji ISO 6743-3A, - oleje hydrauliczne HL, HM, HV, klasy lepkościowej ISO VG 22...68, - oleje silnikowe (w sprężarkach napędzanych silnikami diesla), klasy lepkościowej SAE 10W, 20W - 20, - płyny ATF, - nowoczesne sprężarkowe oleje syntetyczne na bazie PAO, poliglikoli oraz estrów." Dobry syntetyk silnikowy albo ATF bez problemu sobie poradzi ze smarowaniem zazebienia wirnikow i ich lozysk. -------------------- Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
|
|
|
|
Mon, 21 May 2007 - 21:21
Post
#14
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 12 May 2004 Skąd: Warszawa |
CYTAT("tomeQ":2fx7ndtt) Dobry syntetyk silnikowy albo ATF bez problemu sobie poradzi ze smarowaniem zazebienia wirnikow i ich lozysk.
Tak, tylko nie wiadomo, jaka jest specyfikacja konkretnego producenta kompresora. Dasz ATF a okaże się, że rozpuści uszczelniacze w sprężarce Chociaż prawdopodobnie jest tak, że każdy producent wymaga oryginalnego oleju, który jest bezpiecznie zamienialny z czymś innym równie dobrym, albo i lepszym a 2 x tańszym Tak jest z oryginalnym olejem hydraulicznym do Cytryn, są lepsze oleje o lepszych parametrach za mniejsze pieniądze niż LHM+ -------------------- [b][color="#000000"][size="2"]Citroën BX19TZI [/size][/color][/b](XU9JMZ) 110KM\1000kg
Nieprawdą jest, by zawieszenie hydropneumatyczne nie nadawało się do wyczynu |
|
|
|
| gość_bezduszny_* |
Mon, 21 May 2007 - 21:50
Post
#15
|
|
|
CYTAT("EASYKATO":1wi5myvq) ...i zalecają używać dedykowanych "olejków"
Podaj jakiś olej lub kika które są zalecane do tego ustrojstwa a ja znajdę ci bezpośredni zamiennik. |
|
|
|
Mon, 21 May 2007 - 23:36
Post
#16
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 24 February 2005 Skąd: DW-R |
CYTAT("bezduszny":poad3i6i) CYTAT("EASYKATO":poad3i6i) ...i zalecają używać dedykowanych "olejków" Podaj jakiś olej lub kika które są zalecane do tego ustrojstwa a ja znajdę ci bezpośredni zamiennik. proszę bardzo, zdjęcia opakowania: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/GM-3800- ... dZViewItem http://cgi.ebay.com/ebaymotors/GM-Buick ... dZViewItem -------------------- Perfect Preparation Prevents Poor Performance
|
|
|
|
| gość_bezduszny_* |
Mon, 21 May 2007 - 23:46
Post
#17
|
|
|
Nie masz jakiś lepszych danych ?
Z tych fotek niewiele można odczytać jeżeli chodzi o oznaczenia oleju i tej tubki. |
|
|
|
Mon, 21 May 2007 - 23:50
Post
#18
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 24 February 2005 Skąd: DW-R |
CYTAT("bezduszny":2rzxls9m) Nie masz jakiś lepszych danych ?
Z tych fotek niewiele można odczytać jeżeli chodzi o oznaczenia oleju i tej tubki. nie zbieram kolorowych opakowań jak potrzebowałem to zamawiałem z ebaya aż takie drogie te olejki nie są..... w aso mercedes zapytaj w końcu coś tam muszą zalewać do chargerów PS: a na buteleczkach widać numer katalogowy -------------------- Perfect Preparation Prevents Poor Performance
|
|
|
|
| gość_bezduszny_* |
Mon, 21 May 2007 - 23:54
Post
#19
|
|
|
Wydaje mi się, że tak samo jak w przypadku skrzyni biegów są różne oleje a zasada działania jest taka sama tak samo i w charger'ach moga sie one różnić.
|
|
|
|
Tue, 22 May 2007 - 00:02
Post
#20
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 24 February 2005 Skąd: DW-R |
CYTAT("bezduszny":2qvsnp8j) Wydaje mi się, że tak samo jak w przypadku skrzyni biegów są różne oleje a zasada działania jest taka sama tak samo i w charger'ach moga sie one różnić.
pewnie tak, ja mam doswiadczenie tylko z chargerami eaton z jaguara i z mercedesów i zalewałem tylko olejem jak na fotkach w linkach które zamieściłem -------------------- Perfect Preparation Prevents Poor Performance
|
|
|
|
![]() ![]() |
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 06 November 2025 - 23:51 |