Shoutbox 0 nowych PW 

KW Suspensions


4 Stron V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Ranking silników
Wala
post Thu, 30 Mar 2006 - 09:18
Post #1


Forum Killer
Dołączył: Fri, 18 March 2005
Skąd: inąd





Pomyślałem, że każdy chętnie przeczyta takie kompendium o silnikach diesla, chodzi mi o rozsądne podkręcanie - który jest najpodatniejszy, najwytrzymalszy, najbardziej "momentowy", "mocowy" i w ogóle naj, aktóre nowoczesne diesle nie za bardzo nadają się do "rasowania". A mamy na rynku kilka rodzajów.

Podkreślam - chodzi o silniki, nie o auta. Piszcie co w nich jest cacy, a co be.

Pomoże to mi i nie tylko mi wybrać auto z odpowiednim dieslem.

I może bez jednostronności ("1.9TDI jest najlepszy , reszta to kicha"). Jak najbardziej obiektywnie.

Z góry dzięki.


--------------------
Jeździec Burzy
EX :
BMW E30 mit Hartge H26s motor,
niezłe 6 garów i
25% SZPERA 3.73
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 30 Mar 2006 - 09:18
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
gość_shafter_*
post Thu, 30 Mar 2006 - 14:18
Post #2









Jak najbardziej obiektywnie to 1.9TDI jest najpodatniejszy, najwytrzymalszy, najbardziej "momentowy", "mocowy" i w ogóle naj Jest tez najbardziej "rozpracowany" przez tunerow, podejrzewam ze np. z 2.0d bmw mozna by osiagac tez niezle przyrosty ale nikt sie za to nie bierze na powaznie ...

Z kolei wschodzaca gwiazda jezeli chodzi o przyrosty jest silnik 3.0 TDI przy okazji pojemnosci 3l nie mozna nie wspomniec o genialnych 3.0d i jego wersji biturbo, te silniki sa naprawde niezle i zaryzykowalbym stwierdzenie ze 3.0TDi i 3.0d biturbo to jedna i ta sama, najwyzsza polka.

Jak wiadomo VW i BMW konstruuja dobre diesle od dawna, z kolei jednostki innych producentow sa konstrukacjami ktore powstaly w celu jak najszybszego zapchania dziury w ofercie danego producenta przez co nie sa udanymi konstrukcjami (wszelkiej masci HDI, DTI, TDCI i inne cuda tego typu) i dopiero teraz zaczynaja sie powoli odbijac od dna.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wala
post Thu, 30 Mar 2006 - 14:28
Post #3


Forum Killer
Dołączył: Fri, 18 March 2005
Skąd: inąd





Z plusem dla beemki bo wyżej się kręci....


--------------------
Jeździec Burzy
EX :
BMW E30 mit Hartge H26s motor,
niezłe 6 garów i
25% SZPERA 3.73
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vRS
post Thu, 30 Mar 2006 - 15:59
Post #4


Forum Killer
Dołączył: Mon, 06 February 2006
Skąd: Warszał





Panowie nie zapominajmy o takich tytanach motoryzacji jak Honda ze swoim CDTI czy też Toyota D4D. Nie do czipowania ale jak się używa z głową to pewnie przetrzymają wszystkie konstrukcje VAG.


--------------------
Michał [vRS]
Manual Devil
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ES
post Thu, 30 Mar 2006 - 16:15
Post #5


User
Dołączył: Tue, 24 May 2005
Skąd: Warszawa





CYTAT
Panowie nie zapominajmy o takich tytanach motoryzacji jak Honda ze swoim CDTI czy też Toyota D4D. Nie do czipowania ale jak się używa z głową to pewnie przetrzymają wszystkie konstrukcje VAG.


Co to znaczy używane z głową

A może to prowokacja vRS ???
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wala
post Thu, 30 Mar 2006 - 18:25
Post #6


Forum Killer
Dołączył: Fri, 18 March 2005
Skąd: inąd





No tak, al z podkręcaniem owych silników - Honda i Toya już nie jest tak łatwo, a ten ranking miałby opisywać łatwość i skuteczność rozsadnych modyfikacji.
Wiemy, że TDI king, ale jak się to ma z innymi.


--------------------
Jeździec Burzy
EX :
BMW E30 mit Hartge H26s motor,
niezłe 6 garów i
25% SZPERA 3.73
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PatTDI
post Fri, 31 Mar 2006 - 09:20
Post #7


Forum Homee
Dołączył: Wed, 27 November 2002
Skąd: Bielsko-Biała





Ja mysle ze na rowni lub nawet lepszy z 1,9PD jest 2,0PD 16V.


--------------------
CompSport
Profesjonalnie Strojony Chiptuning
http://www.compsport.pl

696030909
696030910
33 8213118
GG 3643857
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rennen
post Fri, 31 Mar 2006 - 10:34
Post #8


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Tilburg





Silniki D w nowych volvo też zaczynają być coraz bardziej sensowne, co nie zmienia faktu, że 1.9TDI ma ogromne pole manewru. Fajne jest też to, że wiele elementów jest kompatybilnych i można podmieniać turbiny, IC, wtryski (lub pompki) i inne gadżety.


--------------------
'91 e36 sedan m50b25 turbo - mebel garażowy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RUfi
post Fri, 31 Mar 2006 - 10:54
Post #9


Forum Clubber
Dołączył: Sat, 26 October 2002
Skąd: WWA





CYTAT("vRS":24s6mgac)
Panowie nie zapominajmy o takich tytanach motoryzacji jak Honda ze swoim CDTI czy też Toyota D4D. Nie do czipowania ale jak się używa z głową to pewnie przetrzymają wszystkie konstrukcje VAG.


Pba te ilniki osiągają mniejsza moc z litra pojemnosci w proównaniu do diesli VAG'a wiec nie wiem ,czy sa takei super hiper.

JAk dla mnie VAG i BMW, na równie z lekkim wskazaniem na VAGA za pompowtryskiwacze.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marlon
post Fri, 31 Mar 2006 - 12:32
Post #10


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 November 2002
Skąd: Wołomin





Mocowo nieźle wypadaja fiatowskie JTD. Kiedyś kiepsko było z wytrzymałością, strzelały na przykład rozrządy Ciekawe czy coś się poprawia.
Na przykład wyszedł w Cromie 2.4JTD 200KM... ciekawe co by z tego wyszło

Added after 1 minutes:

CYTAT("RUfi":25600ofr)
JAk dla mnie VAG i BMW, na równie z lekkim wskazaniem na VAGA za pompowtryskiwacze.


ale pewnie wiesz doskonale że wycofują się całkiem z pompowtryskiwaczy.


--------------------
dragracingowy spiker do wynajęcia ;)

_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dwaku
post Fri, 31 Mar 2006 - 12:56
Post #11


Forum Killer
Dołączył: Sat, 25 January 2003
Skąd: Muranów





CDI a w szczególności 320 z Merca to też czołówka jak dla mnie.


--------------------
V2 heartbeat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PrOsIaQ
post Fri, 31 Mar 2006 - 13:05
Post #12


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 20 October 2002
Skąd: W-wa





ZE COOO???? mercedesowe diesle sa beznadziejne jezeli chodzi o odczucia
zza kierownicy. moze powyzej 270CDi dają jakkolwiek odrobine rade, ale 220 czy 200 to jest juz TOTALNA pomylka.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tonny S
post Fri, 31 Mar 2006 - 13:07
Post #13


Forum Killer
Dołączył: Tue, 01 July 2003
Skąd: Człuchów/Chojnice





CYTAT("Marlon":2h68kt1k)
ale pewnie wiesz doskonale że wycofują się całkiem z pompowtryskiwaczy.
Tylko i wyłacznie ze względu na ekologie i przepisy.


--------------------
Seat Leon FR/ARL

http://www.leonclub.pl - Club Właścicieli Seata Leona
Go to the top of the page
 
+Quote Post
JarekK
post Fri, 31 Mar 2006 - 13:40
Post #14


Forum Killer
Dołączył: Sun, 15 December 2002
Skąd: Tychy/Kraków





CYTAT("rennen":1fsuo9xg)
Silniki D w nowych volvo też zaczynają być coraz bardziej sensowne, co nie zmienia faktu, że 1.9TDI ma ogromne pole manewru. Fajne jest też to, że wiele elementów jest kompatybilnych i można podmieniać turbiny, IC, wtryski (lub pompki) i inne gadżety.



Nowy D5 w Volvo jest całkiem przekonstruowany. Odprężony, wzmocnione korby, lepsza głowica i turbina. Nietypowe jest to, że używa przepustnicy

Poza tym na plus Volvo działa też fakt, że wszystkie 5-cyl diesle od modelu 2006, mechanicznie się nie różnią. Z 185KM robimy 225KM samym programem - to miło ale jeszcze lepsze, że z 125KM też robimy 225KM samym programem i to po kabelku
Jedyny minus, to wersja 125KM ma skrzynię 5-biegową.

Volvo podobno nie chce montować u siebie silnika Ford/PSA V6 bi-turbo (Peugeoty/C5/Jaguar) i dobrze, bo to takie samo byle co jak 2.0TDCi.
Niedługo ma wejść silnik i6D czyli 3,2l D6 - 6cyl. w rzędzie. Jeśli będzie tak dobry jak nowe D5 i z takim potencjałem, to będzie też ciekawy. Oby robili AWD.


--------------------
Every weapon needs a master.
JKRacing.pl - Chiptuning VOLVO, Saab, Ford, BMW, Mercedes i innych marek.
Tychy. Poszukujemy nowych przedstawicieli!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vRS
post Fri, 31 Mar 2006 - 16:05
Post #15


Forum Killer
Dołączył: Mon, 06 February 2006
Skąd: Warszał





CYTAT("RUfi":gi7pykvv)
CYTAT("vRS":gi7pykvv)
Panowie nie zapominajmy o takich tytanach motoryzacji jak Honda ze swoim CDTI czy też Toyota D4D. Nie do czipowania ale jak się używa z głową to pewnie przetrzymają wszystkie konstrukcje VAG.


Pba te ilniki osiągają mniejsza moc z litra pojemnosci w proównaniu do diesli VAG'a wiec nie wiem ,czy sa takei super hiper.

JAk dla mnie VAG i BMW, na równie z lekkim wskazaniem na VAGA za pompowtryskiwacze.

@Rufi:
Jakbyś przeczytał spokojnie mojego posta to zauważyłbyś, że nie napisałem że mają większą moc albo są lepsze do tuningu. Przecież jest zupełnie odwrotnie. Jednak mimo że sam mam VAG'a jestem pewien że gdybym jeździł dieslem Toyoty lub Hondy równocześnie z np 1.9 TDI to Toyotą lub Hondą jeździłbym o 1 dzień dłużej. Myślę że posiadanie Toyoty przez 9 lat uprawnia mnie do takiej opinii.


--------------------
Michał [vRS]
Manual Devil
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rennen
post Fri, 31 Mar 2006 - 16:29
Post #16


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Tilburg





CYTAT("vRS":3cdvq5vb)
Jakbyś przeczytał spokojnie mojego posta to zauważyłbyś, że nie napisałem że mają większą moc albo są lepsze do tuningu. Przecież jest zupełnie odwrotnie. Jednak mimo że sam mam VAG'a jestem pewien że gdybym jeździł dieslem Toyoty lub Hondy równocześnie z np 1.9 TDI to Toyotą lub Hondą jeździłbym o 1 dzień dłużej. Myślę że posiadanie Toyoty przez 9 lat uprawnia mnie do takiej opinii.


No to prawda, ale kto tutaj kupuje auto żeby zrobić nim pół miliona km albo więcej?


--------------------
'91 e36 sedan m50b25 turbo - mebel garażowy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vRS
post Fri, 31 Mar 2006 - 16:33
Post #17


Forum Killer
Dołączył: Mon, 06 February 2006
Skąd: Warszał





CYTAT("rennen":3ppw8ruu)
CYTAT("vRS":3ppw8ruu)

Jakbyś przeczytał spokojnie mojego posta to zauważyłbyś, że nie napisałem że mają większą moc albo są lepsze do tuningu. Przecież jest zupełnie odwrotnie. Jednak mimo że sam mam VAG'a jestem pewien że gdybym jeździł dieslem Toyoty lub Hondy równocześnie z np 1.9 TDI to Toyotą lub Hondą jeździłbym o 1 dzień dłużej. Myślę że posiadanie Toyoty przez 9 lat uprawnia mnie do takiej opinii.


No to prawda, ale kto tutaj kupuje auto żeby zrobić nim pół miliona km albo więcej?

Może akurat nie dla nas, ale dla niektórych jest to zaleta, uważałem że robiąc jakiś ranking warto o tym wspomnieć.

Pozdrawiam


--------------------
Michał [vRS]
Manual Devil
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek evo
post Fri, 31 Mar 2006 - 16:41
Post #18


User
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





Myśle jednak, że możesz się w tej kwestii mylić. Silniki benzynowe i diesle to jest jednak inna bajka. I w tej bajce od dawna są silniki tdi, natomiast Honda i Toyota ze swoimi dieslami to nowe postacie. Tak naprawdę to nie wiemy, jak silniki Hondy czy Toyoty (szczególnie po modyfikacjach) będa sprawowały się po przebiegu 200, 300 i więcej tyś. km, bo są za krótko na rynku (szczególnie Toyota 150/177), natomiast wszyscy wiemy, że prawie wszystkie TDI są dopracowane i posiadaja spore rezerwy mocy, a wielu urzytkowników aut po sporych modyfikacjach osiągneło już bardzo duże przebiegi. Podejrzewam, że w japońcach (szczególnie Toyocie) nie wszystko jest tak dopracowane i "niezniszczalne" jak w tdi.
Co do rankingu to uważam, że do 2 l najlepsze są :
bmw 2.0d, vag 1.9 pd 130/150, vag tdi 2.0 16v
w sumie niezłe jest nawet 1,9 jtd 150 km
Wśród większych jednostek 3.0 tdi i bmw 3.0 d oraz również może 2.4 jtd 200 km ? (piękna moc w serii, ale kto wie co potem?).
Silnik hodny można całkiem ładnie podkręcić samym programem i z tego powodu zasługuje na wyróżnienie, natomiast z Toyotą jak jest wiemy wszyscy i w zasadzie zasługuje na wyróżnienie jedynie za wysoką moc w serii (177 km).
Renault wypuścił nowuy silnik 2.0 o mocy 150 km, jak mnie pamięć nie myli. Podobno kulturalny i ekologiczny ale bez "zęba".


--------------------
Są ludzie, którzy mają benzynę (lub ropę) we krwi... i ja sie do nich zaliczam.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vRS
post Fri, 31 Mar 2006 - 16:52
Post #19


Forum Killer
Dołączył: Mon, 06 February 2006
Skąd: Warszał





W Oplach też są silniki "kulturalne i ekologiczne", nie za dobrze to wróży Renault . Co do diesli Toyoty do masz rację, za bardzo uogólniłem, ta Toyota którą mam do benzyna


--------------------
Michał [vRS]
Manual Devil
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Matschke
post Fri, 31 Mar 2006 - 17:20
Post #20


I live here !
Dołączył: Mon, 13 January 2003
Skąd: Warszawa/Wiedeń





1. 1.9 TDI
2. 2.0 TDI
3. 3.0 TDI


--------------------
358KM/715Nm i 560KM i 750NM ;)
www.tdiracing.pl
www.ventumair.eu - Szkola Pilotow
Go to the top of the page
 
+Quote Post

4 Stron V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 23 October 2014 - 22:34