![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 21 October 2005 Skąd: Kielce ![]() |
Mam taki problem... wszyscy piszą wydech 2,5" czy 3" downpipe... i teraz mam pytanie... jaka to jest średnica rury ???
Wiem... cal to 2,54cm więc 2,5" = 6,35cm ... ale jak byłem w sklepie z nierdzewką to... po pierwsze gość miał tylko opcje 60,3mm lub 76,3mm.... A jak zapytałem o 2,5" to on mi mówi, że to zalezy jak liczone itd... i strzelił mi wykład na 15 minut po którym zgłupiałem już całkiem... Więc czy ktoś może mi (i może przy okazji innym ) wytłumaczyc jak to jest z tymi wymiarami ?? I czy w Polsce są dostepne takie rury jakie są potrzebne ?? (może po prostu muszę zmianić sklep ) A dodatkowo... jaki przekrój starcza do mniej więcej jakiej mocy ??? -------------------- Było: BMW E36 325i TURBO
Jest kilka innych mniej pasjonujących... Buduje się replika Lotusa Seven - ZX9R Haynes Roadster - będzie się działo ;) |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 23 November 2004 Skąd: Kampinos ![]() |
Przelicznik zastosowaleś dobry. Ja mam w domu rurę 2,5" średnicy zew czyli 63,5 mm. Grubość ścianki mam 1,5 mm wiec 1,5x2-63,5 = 60,5 czyli średnice wew rury.
Niestety nic wiecej nie napisze bo tu juz trzeba kogoś kto w tym siedzi mocniej. PS. Skasowałem tą głupotę co napisałem -------------------- ...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 22 July 2003 Skąd: 100-lica ![]() |
CYTAT("magician":2xc7346l) Mam taki problem... wszyscy piszą wydech 2,5" czy 3" downpipe... i teraz mam pytanie... jaka to jest średnica rury ???
Wiem... cal to 2,54cm więc 2,5" = 6,35cm ... ale jak byłem w sklepie z nierdzewką to... po pierwsze gość miał tylko opcje 60,3mm lub 76,3mm.... A jak zapytałem o 2,5" to on mi mówi, że to zalezy jak liczone itd... i strzelił mi wykład na 15 minut po którym zgłupiałem już całkiem... Więc czy ktoś może mi (i może przy okazji innym ) wytłumaczyc jak to jest z tymi wymiarami ?? I czy w Polsce są dostepne takie rury jakie są potrzebne ?? (może po prostu muszę zmianić sklep ) A dodatkowo... jaki przekrój starcza do mniej więcej jakiej mocy ??? http://www.heco.pl/frhtml/frdiniso.htm tam masz wszystko 2.5" starcza ponoć na jakieś 400km spokojnie ale ja sie nieznam -------------------- ForzaItalia
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 21 December 2002 Skąd: Płock ![]() |
Ogólnie jeżeli zamawiasz rury to najlepiej podawać wymiar zewnętrzny rury oraz grubość ścianki.
Bo z tabeli którą wstawił Tommi nic nie wynika dla zwykłego śmiertelnika. Jak wrócę do domu to wszystko dokładnie opiszę bo kiedyś miałem ten sam problem. -------------------- Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo, 2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG wiecek1@neostrada.pl gg 5424844 Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów... |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 22 July 2003 Skąd: 100-lica ![]() |
CYTAT("Mario":3divbbnx) Ogólnie jeżeli zamawiasz rury to najlepiej podawać wymiar zewnętrzny rury oraz grubość ścianki.
Bo z tabeli którą wstawił Tommi nic nie wynika dla zwykłego śmiertelnika. Jak wrócę do domu to wszystko dokładnie opiszę bo kiedyś miałem ten sam problem. z tabeli wynika tyle, że możesz sobie zobaczyć ile cali to ile mm w jakim standardzie i nie być zaskoczony tak jak i zresztą ja byłem jak kupowałem materiał na wydech -------------------- ForzaItalia
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 22 May 2005 Skąd: Krakow ![]() |
Ja polecam ksiazke maximum boost , tam wszystko ladnie po ang opisane , jaki przekroj rury do jakiej mocy
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 10 March 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
To ja zadam pytanie 2" - do jakiej mocy ? Silnik 1,6 turbo.
I jeżeli moc wzrośnie do około 200-250KM jaki wydech bym potrzebował? -------------------- Motto: opinie są jak dziury w d***e każdy ma własną
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 22 May 2005 Skąd: Krakow ![]() |
2 i 1/3 cala wg wykresu odpowiada 200km , 2,5 cala odpowiada jakims 400-450km
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 10 March 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Dziekuję bardzo - wcisnąłbym "pomógł" ale to nie ja założyłem temat
A z drugiej strony - te 2" do ilu stykną? W tej chwili jest 2" - około 52mm (średnica wewnętrzna)przelotowy z El-Tec. Ciekaw jestem ile mogę na nim zdziałac? -------------------- Motto: opinie są jak dziury w d***e każdy ma własną
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 23 September 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
![]() -------------------- we ride together, we die together...
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 10 March 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Bardzo dziekuję - parę słów wyjaśnienia co do moich pytań. Odbudowuję takiego rodzynka i założenia były takie żeby pozostać przy "fabryce". Niestety jest to rodzynek - większość części które potrzebuję jest droższa o krotność od cen części popularnych modeli Mitsu. Wydech na przykład był zrobiony dokładnie na kształt seryjnego z delikatnie powiększoną średnicą wewnętrzną. Jak do tej pory to jedyne "odstepstwo" od serii.
Teraz jestem już prawie (80%) przekonany do "podkręcenia" parametrów. Szukam części które będa mi potrzebne. Ciekaw tylko byłem co zdziałam z tym wydechem i jak się okazuje niedużo. Bardzo dziekuję za pomoc. -------------------- Motto: opinie są jak dziury w d***e każdy ma własną
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Ten wykres nawet by się pokrywał z tym co u mnie było
mialem wydech 57x1,5mm czyli jakieś 2,25cala i co na 0,5 bara mialem 201KM... Trzeba Grubszą rurę dać -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 01 February 2004 Skąd: z za Winkla ![]() |
Coobcio wedłóg tego wykresu 2.25 cala wystarcza do 300km grubsza rura bedzie tylko glosniejsza
-------------------- АВТОПИЛОТ ВКЛЮЧЕН team
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 21 October 2005 Skąd: Kielce ![]() |
No to ja już mniej więcej wiem co i jak...
Muszę znaleźć rurę nierdzewną 63,5mm... bo tej średnicy są jeszcze dostępne gotowe tłumiki, a przelot będzie wystraczający do mocy 280-300KM, której pewnie i tak nie osiągnę... -------------------- Było: BMW E36 325i TURBO
Jest kilka innych mniej pasjonujących... Buduje się replika Lotusa Seven - ZX9R Haynes Roadster - będzie się działo ;) |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 12 February 2005 Skąd: [ S R C ] ![]() |
Panowie jak to cenowo u Was wyglada??
2,5" i 3"... oraz kolanka na te rozmiary (2,5" i 3")? -------------------- ET 12.793s
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
ANTYKOR - chyba najtańszy sklep w obrębie Warszawy, wizytówke gdzieś mi powiało...
Ps. Czesinko nie ma to jak gróba rura, w jakiejś gazecie od Rafiego podowali jakie ciśnienie zwrotne się wytwarza przy jakich mocach silnika 2.0 w Imprezie. Mnie nie tylko interesuje maksymalna moc do wyduszenia jaką zapewnia dana średnica rury ale także żeby były przyrosty mocy i popwary w momęcie obrotowym. Wydaje mi się że zmieniając wydech z 2,25" na powiedzmy 3" jakąś dodatkową moc uzyskam -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 23 November 2004 Skąd: Kampinos ![]() |
-------------------- ...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
User Dołączył: Mon, 06 March 2006 Skąd: Warszawa ![]() |
to ja sie podepne troche do tematu, a gdzie w wawie mozna nabyc material np. na flansze pod kolektor wydechowy z nierdzewki, lub jakies takie nieduze "scinki" no bo nie bede kupowal 1mb........
-------------------- Fiat X 1/9 Turbo , Uno 1,3 Turbo , Coupe 16VT
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Drogi wcholere ale wszytko mający K.O METAL - firma ta mieści się na ul. Korkowej 167
tel. 602 492 419 -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 23 November 2004 Skąd: Kampinos ![]() |
CYTAT("merror":3hnlc7ut) to ja sie podepne troche do tematu, a gdzie w wawie mozna nabyc material np. na flansze pod kolektor wydechowy z nierdzewki, lub jakies takie nieduze "scinki" no bo nie bede kupowal 1mb........
W Michalowicach wycinaja laserowo flansze i takie tam z nierdzewki. Firma sie nazywa Kominy Kwasoodporne P.P.H. PANEK ul. Regulska 46 05-816 Michałowice 0 22 733 92 05 -------------------- ...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 09 July 2025 - 00:11 |