Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Wydech 2,5" - 3" - ile to w końcu jest ??
magician
post Mon, 27 Mar 2006 - 08:30
Post #1


Frequent User
Dołączył: Fri, 21 October 2005
Skąd: Kielce





Mam taki problem... wszyscy piszą wydech 2,5" czy 3" downpipe... i teraz mam pytanie... jaka to jest średnica rury ???

Wiem... cal to 2,54cm więc 2,5" = 6,35cm ... ale jak byłem w sklepie z nierdzewką to... po pierwsze gość miał tylko opcje 60,3mm lub 76,3mm....
A jak zapytałem o 2,5" to on mi mówi, że to zalezy jak liczone itd... i strzelił mi wykład na 15 minut po którym zgłupiałem już całkiem...

Więc czy ktoś może mi (i może przy okazji innym ) wytłumaczyc jak to jest z tymi wymiarami ??
I czy w Polsce są dostepne takie rury jakie są potrzebne ?? (może po prostu muszę zmianić sklep )

A dodatkowo... jaki przekrój starcza do mniej więcej jakiej mocy ???


--------------------
Było: BMW E36 325i TURBO
Jest kilka innych mniej pasjonujących...
Buduje się replika Lotusa Seven - ZX9R Haynes Roadster - będzie się działo ;)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 27 Mar 2006 - 08:30
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Zibi122
post Mon, 27 Mar 2006 - 09:07
Post #2


Forum Homee
Dołączył: Tue, 23 November 2004
Skąd: Kampinos





Przelicznik zastosowaleś dobry. Ja mam w domu rurę 2,5" średnicy zew czyli 63,5 mm. Grubość ścianki mam 1,5 mm wiec 1,5x2-63,5 = 60,5 czyli średnice wew rury.

Niestety nic wiecej nie napisze bo tu juz trzeba kogoś kto w tym siedzi mocniej.


PS. Skasowałem tą głupotę co napisałem


--------------------
...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm
Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm
Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres
Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommi
post Mon, 27 Mar 2006 - 09:10
Post #3


Forum Killer
Dołączył: Tue, 22 July 2003
Skąd: 100-lica





CYTAT("magician":2xc7346l)
Mam taki problem... wszyscy piszą wydech 2,5" czy 3" downpipe... i teraz mam pytanie... jaka to jest średnica rury ???

Wiem... cal to 2,54cm więc 2,5" = 6,35cm ... ale jak byłem w sklepie z nierdzewką to... po pierwsze gość miał tylko opcje 60,3mm lub 76,3mm....
A jak zapytałem o 2,5" to on mi mówi, że to zalezy jak liczone itd... i strzelił mi wykład na 15 minut po którym zgłupiałem już całkiem...

Więc czy ktoś może mi (i może przy okazji innym ) wytłumaczyc jak to jest z tymi wymiarami ??
I czy w Polsce są dostepne takie rury jakie są potrzebne ?? (może po prostu muszę zmianić sklep )

A dodatkowo... jaki przekrój starcza do mniej więcej jakiej mocy ???


http://www.heco.pl/frhtml/frdiniso.htm
tam masz wszystko 2.5" starcza ponoć na jakieś 400km spokojnie ale ja sie nieznam


--------------------
ForzaItalia
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mario
post Mon, 27 Mar 2006 - 10:36
Post #4


Forum Homee
Dołączył: Sat, 21 December 2002
Skąd: Płock





Ogólnie jeżeli zamawiasz rury to najlepiej podawać wymiar zewnętrzny rury oraz grubość ścianki.
Bo z tabeli którą wstawił Tommi nic nie wynika dla zwykłego śmiertelnika.
Jak wrócę do domu to wszystko dokładnie opiszę bo kiedyś miałem ten sam problem.


--------------------
Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo,
2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG
wiecek1@neostrada.pl gg 5424844
Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommi
post Mon, 27 Mar 2006 - 11:02
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Tue, 22 July 2003
Skąd: 100-lica





CYTAT("Mario":3divbbnx)
Ogólnie jeżeli zamawiasz rury to najlepiej podawać wymiar zewnętrzny rury oraz grubość ścianki.
Bo z tabeli którą wstawił Tommi nic nie wynika dla zwykłego śmiertelnika.
Jak wrócę do domu to wszystko dokładnie opiszę bo kiedyś miałem ten sam problem.


z tabeli wynika tyle, że możesz sobie zobaczyć ile cali to ile mm w jakim standardzie i nie być zaskoczony tak jak i zresztą ja byłem jak kupowałem materiał na wydech


--------------------
ForzaItalia
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DeviLL
post Mon, 27 Mar 2006 - 13:51
Post #6


Forum Homee
Dołączył: Sun, 22 May 2005
Skąd: Krakow





Ja polecam ksiazke maximum boost , tam wszystko ladnie po ang opisane , jaki przekroj rury do jakiej mocy


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Hubeeert
post Mon, 27 Mar 2006 - 14:02
Post #7


Super User
Dołączył: Wed, 10 March 2004
Skąd: Warszawa





To ja zadam pytanie 2" - do jakiej mocy ? Silnik 1,6 turbo.
I jeżeli moc wzrośnie do około 200-250KM jaki wydech bym potrzebował?


--------------------
Motto: opinie są jak dziury w d***e każdy ma własną
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DeviLL
post Mon, 27 Mar 2006 - 14:14
Post #8


Forum Homee
Dołączył: Sun, 22 May 2005
Skąd: Krakow





2 i 1/3 cala wg wykresu odpowiada 200km , 2,5 cala odpowiada jakims 400-450km


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Hubeeert
post Mon, 27 Mar 2006 - 14:24
Post #9


Super User
Dołączył: Wed, 10 March 2004
Skąd: Warszawa





Dziekuję bardzo - wcisnąłbym "pomógł" ale to nie ja założyłem temat
A z drugiej strony - te 2" do ilu stykną? W tej chwili jest 2" - około 52mm (średnica wewnętrzna)przelotowy z El-Tec. Ciekaw jestem ile mogę na nim zdziałac?


--------------------
Motto: opinie są jak dziury w d***e każdy ma własną
Go to the top of the page
 
+Quote Post
FilipN
post Mon, 27 Mar 2006 - 15:09
Post #10


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 23 September 2003
Skąd: Warszawa







--------------------
we ride together, we die together...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Hubeeert
post Mon, 27 Mar 2006 - 15:24
Post #11


Super User
Dołączył: Wed, 10 March 2004
Skąd: Warszawa





Bardzo dziekuję - parę słów wyjaśnienia co do moich pytań. Odbudowuję takiego rodzynka i założenia były takie żeby pozostać przy "fabryce". Niestety jest to rodzynek - większość części które potrzebuję jest droższa o krotność od cen części popularnych modeli Mitsu. Wydech na przykład był zrobiony dokładnie na kształt seryjnego z delikatnie powiększoną średnicą wewnętrzną. Jak do tej pory to jedyne "odstepstwo" od serii.

Teraz jestem już prawie (80%) przekonany do "podkręcenia" parametrów. Szukam części które będa mi potrzebne. Ciekaw tylko byłem co zdziałam z tym wydechem i jak się okazuje niedużo.

Bardzo dziekuję za pomoc.


--------------------
Motto: opinie są jak dziury w d***e każdy ma własną
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Tue, 28 Mar 2006 - 11:58
Post #12


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Ten wykres nawet by się pokrywał z tym co u mnie było
mialem wydech 57x1,5mm czyli jakieś 2,25cala i co na 0,5 bara mialem 201KM...
Trzeba Grubszą rurę dać


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ChEsTeR_N
post Tue, 28 Mar 2006 - 14:04
Post #13


Frequent User
Dołączył: Sun, 01 February 2004
Skąd: z za Winkla





Coobcio wedłóg tego wykresu 2.25 cala wystarcza do 300km grubsza rura bedzie tylko glosniejsza


--------------------
АВТОПИЛОТ ВКЛЮЧЕН team
Go to the top of the page
 
+Quote Post
magician
post Tue, 28 Mar 2006 - 14:12
Post #14


Frequent User
Dołączył: Fri, 21 October 2005
Skąd: Kielce





No to ja już mniej więcej wiem co i jak...
Muszę znaleźć rurę nierdzewną 63,5mm... bo tej średnicy są jeszcze dostępne gotowe tłumiki, a przelot będzie wystraczający do mocy 280-300KM, której pewnie i tak nie osiągnę...


--------------------
Było: BMW E36 325i TURBO
Jest kilka innych mniej pasjonujących...
Buduje się replika Lotusa Seven - ZX9R Haynes Roadster - będzie się działo ;)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dan41
post Tue, 28 Mar 2006 - 15:06
Post #15


Super User
Dołączył: Sat, 12 February 2005
Skąd: [ S R C ]





Panowie jak to cenowo u Was wyglada??

2,5" i 3"... oraz kolanka na te rozmiary (2,5" i 3")?


--------------------
ET 12.793s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Tue, 28 Mar 2006 - 16:59
Post #16


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





ANTYKOR - chyba najtańszy sklep w obrębie Warszawy, wizytówke gdzieś mi powiało...

Ps. Czesinko nie ma to jak gróba rura, w jakiejś gazecie od Rafiego podowali jakie ciśnienie zwrotne się wytwarza przy jakich mocach silnika 2.0 w Imprezie.
Mnie nie tylko interesuje maksymalna moc do wyduszenia jaką zapewnia dana średnica rury ale także żeby były przyrosty mocy i popwary w momęcie obrotowym.

Wydaje mi się że zmieniając wydech z 2,25" na powiedzmy 3" jakąś dodatkową moc uzyskam


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zibi122
post Tue, 28 Mar 2006 - 18:15
Post #17


Forum Homee
Dołączył: Tue, 23 November 2004
Skąd: Kampinos





2,5" rura 3 m około 100 zł i około 25 zl kolanko 90st

http://www.italinox.com.pl


--------------------
...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm
Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm
Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres
Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
merror
post Tue, 28 Mar 2006 - 23:19
Post #18


User
Dołączył: Mon, 06 March 2006
Skąd: Warszawa





to ja sie podepne troche do tematu, a gdzie w wawie mozna nabyc material np. na flansze pod kolektor wydechowy z nierdzewki, lub jakies takie nieduze "scinki" no bo nie bede kupowal 1mb........


--------------------
Fiat X 1/9 Turbo , Uno 1,3 Turbo , Coupe 16VT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Tue, 28 Mar 2006 - 23:47
Post #19


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Drogi wcholere ale wszytko mający K.O METAL - firma ta mieści się na ul. Korkowej 167
tel. 602 492 419


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zibi122
post Wed, 29 Mar 2006 - 08:03
Post #20


Forum Homee
Dołączył: Tue, 23 November 2004
Skąd: Kampinos





CYTAT("merror":3hnlc7ut)
to ja sie podepne troche do tematu, a gdzie w wawie mozna nabyc material np. na flansze pod kolektor wydechowy z nierdzewki, lub jakies takie nieduze "scinki" no bo nie bede kupowal 1mb........


W Michalowicach wycinaja laserowo flansze i takie tam z nierdzewki.
Firma sie nazywa

Kominy Kwasoodporne
P.P.H. PANEK
ul. Regulska 46
05-816 Michałowice
0 22 733 92 05


--------------------
...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm
Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm
Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres
Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 09 July 2025 - 00:11