Shoutbox 0 nowych PW 


5 Stron V  « < 3 4 5  
Reply to this topicStart new topic
> Audi A6 Q TDI CompSport x 2 ;) Update 4 str.
leoTDI
post Tue, 25 Mar 2008 - 21:52
Post #81


Frequent User
Dołączył: Thu, 31 July 2003
Skąd: ... z Majorki ;) ... k/Cz-wy





rogalotti,

ok - bywają kłopoty z manualem dla 3.0 TDi - to jest fakt.

Cytat
-------
Do tego obowiązkowy (sześciobiegowy na szczęście) Tiptronic, bo koncern VW-Audi wciąż nie doczekał się manualnej skrzyni zdolnej sprostać 450 Nm (z podobnych przyczyn także najmocniejszy 225-konny diesel 3.0 TDI skazany jest na automat).

...pochodzący stąd : http://auto.gazeta.pl/auto/2029020,71360,2020074.html

A ja mam inne pytanie do znawców tematu :
---------------------------------------------------------
Aktualnie są 2-wersje silnikowe 3.0 TDi : MKB i ASB. Interesuje mnie wersja bez DPF-a.
1) Czy ASB występuje wyłącznie z DPF-em (bo MKB jest z i bez) ?
2) Jakie są zasadnicze różnice pomiędzy tymi silnikami ?


--------------------
pzdr.

leoTDI
--------------
+++ASV, czyli 180kM by ... oczywiście Ali
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 25 Mar 2008 - 21:52
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
pawel20vt4
post Tue, 25 Mar 2008 - 23:13
Post #82


Forum Killer
Dołączył: Sat, 27 September 2003
Skąd: Poznan





Cześć

Ja mam manuala i na razie jest OK, rozmawiałem na ten teat z znajomym w servisie i mówił że propblem dodtyczy A4, a w A6 jest inne sprzegło, nie wiem ile w tym prawdy.

Co prawda mam tylko 530 Nm i program napisany odpowiednio tz , uderzenie jest ok 3000 obr.


Paweł


--------------------
Leon 4x4 1.8T 440 KM,480 Nm & Tomson
---------------------------
---------------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Wed, 26 Mar 2008 - 15:14
Post #83


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





CYTAT(pawel20vt4 @ Tue, 25 Mar 2008 - 23:13) *
Cześć

Ja mam manuala i na razie jest OK, rozmawiałem na ten teat z znajomym w servisie i mówił że propblem dodtyczy A4, a w A6 jest inne sprzegło, nie wiem ile w tym prawdy.


czyli jednak jest coś na rzeczy z tymi A4 sad.gif szkoda... bo póki na gwarancji to serwis wymieni...a później kupa


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Słaawek
post Wed, 26 Mar 2008 - 16:10
Post #84


Rookie
Dołączył: Wed, 09 June 2004
Skąd: Kraków





CYTAT(cowboy @ Wed, 26 Mar 2008 - 17:14) *
czyli jednak jest coś na rzeczy z tymi A4 sad.gif szkoda... bo póki na gwarancji to serwis wymieni...a później kupa


Jaka tam kupa :-) mam A4 (2005r) strzelam regularnie ze sprzęgła i na razie zero problemów, motor 3.0tdi robiony u CS


--------------------
Audi 2.0TDI
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ono
post Wed, 26 Mar 2008 - 18:48
Post #85


User
Dołączył: Mon, 10 January 2005
Skąd: warszawa





Kupa jest z dwu masem firmy LUK, wymieniłem takie 3 na gwarancji przy ostatniej wymianie dostałem już sachsa i od tej pory zero problemów ,a jest 270 KM / 540 Nm.


--------------------
A4 3.0 TDI Q
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Słaawek
post Wed, 26 Mar 2008 - 21:26
Post #86


Rookie
Dołączył: Wed, 09 June 2004
Skąd: Kraków





to pewnie mam sachsa i nawet o tym nie wiem :-)


--------------------
Audi 2.0TDI
Go to the top of the page
 
+Quote Post
adam.ok
post Fri, 28 Mar 2008 - 07:44
Post #87


User
Dołączył: Sun, 21 January 2007





to pytanie do posiadaczy a6 3.0TDI, ile palił przed chipem i po, tylko proszę zaznaczyć czy to automat czy manual, właśnie rozglądam się za a6 2.0 tdi ale widzę masę pochlebnych opinii o 3.0 tdi i pomału się zaczynam zastanawiać...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
leoTDI
post Fri, 28 Mar 2008 - 08:18
Post #88


Frequent User
Dołączył: Thu, 31 July 2003
Skąd: ... z Majorki ;) ... k/Cz-wy





CYTAT(Słaawek @ Wed, 26 Mar 2008 - 21:26) *
to pewnie mam sachsa i nawet o tym nie wiem :-)


pawel20vt4,

ma manula więc licz na niego smile.gif

Czemu myślisz / myślałeś o 2.0 TDi w A6 (?)
Wg mnie to za słaby silnik, a samochód swoje waży biggrin.gif

Mam pytanie : kiedy (jeśli w ogóle) przewiduje się wymianę łańcucha rozrządu ???
Przeczytałem ostatnio, że przy przebiegu 200tkm. Jak jest naprawdę?




--------------------
pzdr.

leoTDI
--------------
+++ASV, czyli 180kM by ... oczywiście Ali
Go to the top of the page
 
+Quote Post
adam.ok
post Fri, 28 Mar 2008 - 09:55
Post #89


User
Dołączył: Sun, 21 January 2007





ale 2.0 tdi będzie zapewne palił ok 7l/100 i można zrobić program na 170KM i spalanie powinno pozostać na tym samym poziomie??? może się myle???
Go to the top of the page
 
+Quote Post
frontside
post Fri, 28 Mar 2008 - 13:25
Post #90


Rookie
Dołączył: Sun, 21 October 2007





2.0tdi to sie w A6 rozpada co 50kkm. pekaja chlodnice oleju, bloki i głowice.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
leoTDI
post Fri, 28 Mar 2008 - 13:53
Post #91


Frequent User
Dołączył: Thu, 31 July 2003
Skąd: ... z Majorki ;) ... k/Cz-wy





CYTAT(frontside @ Fri, 28 Mar 2008 - 13:25) *
2.0tdi to sie w A6 rozpada co 50kkm. pekaja chlodnice oleju, bloki i głowice.


dotyczy głównie 16V (do tego dochodzą j.problemy z DPF - najczęściej w A4).


Nawiasem, 3.0 TDI też ma "wpadki" (jest takich parę przypadków opisanych na forum motor-talk.de)

ps
Te 7 litrów to chyba na ośce (?) i emeryckim stylu jazdy (?). Na pewno (nawet po chipie) bedzie za słaby do quattro.


--------------------
pzdr.

leoTDI
--------------
+++ASV, czyli 180kM by ... oczywiście Ali
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ono
post Fri, 28 Mar 2008 - 15:05
Post #92


User
Dołączył: Mon, 10 January 2005
Skąd: warszawa





CYTAT(leoTDI @ Fri, 28 Mar 2008 - 13:53) *
Te 7 litrów to chyba na ośce (?) i emeryckim stylu jazdy (?). Na pewno (nawet po chipie) bedzie za słaby do quattro.

Właśnie dla tego nie ma Q w 2.0 TDI smile.gif


--------------------
A4 3.0 TDI Q
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maxim555
post Sat, 29 Mar 2008 - 22:54
Post #93


Forum Homee
Dołączył: Thu, 06 April 2006
Skąd: świdnik





to spalanie W TDI 1.9 i 2.0 to jest jakiś mit. Wiele razy słyszałem jak ktoś opowiadał, że nie wiadomo jak byś jeździł to "więcej niż 6,5 nie weźmie"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pepis
post Sun, 30 Mar 2008 - 21:11
Post #94


User
Dołączył: Thu, 05 October 2006
Skąd: WP





Bez dwóch zdań bierz 3.0 tdi. Brat ma a4 w manualu z 3.0 tdi zrobionym na 280 ps i 520 Nm i spalanie z ostatnich 8000 km to 8,2l (po połowie miasto/trasa, jazda bardzo dynamiczna wink.gif jazda). W trasie 7.5 l/ 100 km to żaden problem. Auto jeździ naprawdę dobrze. A i chciałbym obalić mit, że a6 jest dużo cięższa od a4. Ostatnio ważyliśmy auto z połową baku, bez koła zapasowego i bez kierowcy wyszło 1830 kg, podejrzewam, że a6 będzie lżejsze ew. tak samo ciężka. Największy fuckup w tych silnikach to napinacz jednego z łańcuszków rozrządu, po ok. 100kkm objawia się to charakterystycznym terkotaniem podczas odpalania auta. (dotyczy modeli sprzed 2006 r. - a4, a6, a8), wymiana jest kosztowna, gdyż trzeba wyjąć cały silnik bo rozrząd jest z tyłu, na szczęście nie wpływa to negatywnie na eksploatację silnika, ponieważ łańcuszek nie ma możliwości przeskoczenia na kole.

Pzdr


--------------------
- Live For This -
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vRS
post Tue, 08 Apr 2008 - 23:25
Post #95


Forum Killer
Dołączył: Mon, 06 February 2006
Skąd: Warszał





CYTAT(Maxim555 @ Sat, 29 Mar 2008 - 22:54) *
to spalanie W TDI 1.9 i 2.0 to jest jakiś mit. Wiele razy słyszałem jak ktoś opowiadał, że nie wiadomo jak byś jeździł to "więcej niż 6,5 nie weźmie"

OT
Mit nie mit mój podczas kilkukrotnego pałowania 0-180 na światłach pokazywał średnie spalanie na poziomie 10l specjalnie mierzyłem, koledze w Golfie GTI >200KM wychodziło coś około 17-20 Pb98...
2.0 TDi powinno palić minimalnie mniej bo jest to nowsza konstrukcja
EOT
A do tematu
3.0 TDI rulezz cool.gif


--------------------
Michał [vRS]
Manual Devil
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ja456
post Tue, 08 Apr 2008 - 23:57
Post #96


Frequent User
Dołączył: Fri, 16 March 2007





CYTAT(vRS @ Tue, 08 Apr 2008 - 23:25) *
OT
Mit nie mit mój podczas kilkukrotnego pałowania 0-180 na światłach pokazywał średnie spalanie na poziomie 10l specjalnie mierzyłem, koledze w Golfie GTI >200KM wychodziło coś około 17-20 Pb98...
2.0 TDi powinno palić minimalnie mniej bo jest to nowsza konstrukcja
EOT
A do tematu
3.0 TDI rulezz cool.gif

W mieście - zależy od warunków... Zielona fala poniżej 7L, ciężko normalnie jadąc przekroczyć 8,5L, jak od startu bez przerwy stanie w korku to komp pokaże i 12L. Na trasie nigdy nie przekracza 7 (na autostradach jadąc 160-180 spala 6,7L, a przy 90 spada do 5,2L).
Go to the top of the page
 
+Quote Post

5 Stron V  « < 3 4 5
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 14 July 2025 - 20:53