![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#901
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Pewnie że warto kręcić ale tylko na hamowni.
W SR20VET fabryczne ustawienie wałków rozrzadu jest do kitu pod turbo, duże EGT brak mocy i mało niuta... Poniżej porównanie 1,1 bara i ustawienie wałków N/A no i 1,3 bara i ustawienie wałków optymalnie pod doładowanie. -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#902
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
no dobra, ale jak już wyciągasz Pulsara GTi-R SR20VET to pisz SR20VE+T, bo pisanie "W SR20VET fabryczne ustawienie wałków rozrzadu jest do kitu pod turbo" mija się z prawdą, bo to uturbiony wolnossak... Fakt faktem porównanie trafione, bo oba auta na wałkach z NA, ale piszcie trochę precyzyjniej, niech już z wiedzy korzystają też ludzie mniej ogarniający temat...
|
|
|
![]()
Post
#903
|
|
![]() Administrator Dołączył: Thu, 10 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
były 3B, są 7A
Intake AAN, ABY, 3B_ Opens 3° ATDC, closes 25° ABDC, duration 202°, lift 8,3mm ADU__________Opens 13° ATDC, closes 35° ABDC, duration 202°, lift 8,3mm NM __________Opens 0° ATDC, closes 32° ABDC, duration 212°, lift 9,6mm 7A___________Opens 6° ATDC, closes 38° ABDC, duration 212°, lift 9,6mm Exhaust AAN, ABY, 3B_ Opens 42° BBDC, closes 9° BTDC, duration 213°, lift 8,6mm ADU__________ Opens 24° BBDC, closes 1° ATDC, duration 205°, lift 9,5mm NM __________ Opens 35° BBDC, closes 3° BTDC, duration 212°, lift 9,6mm 7A___________ Opens 42° BBDC, closes 3° BTDC, duration 219°, lift 10,5mm -------------------- Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl
TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260 VERKLINE |
|
|
![]()
Post
#904
|
|
![]() Administrator Dołączył: Thu, 10 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
Catcams daje takie
KOD duration duration maximum lift lift at TDC parts application [0.1mm+cl] [1.0mm+cl] [cl=0] [cl=0] 1002331 242/258° 211/223° 9.65/10.00mm 0.40/0.95mm O.E.M. HYDR: sport 1002303 266/266° 226/226° 11.20/11.20mm 1.10/1.10mm O.E.M. HYDR: sport 1002305 279/275° 242/238° 11.50/11.45mm 2.30/2.05mm O.E.M. HYDR: rally & cross 1002422 284/284° 234/234° 10.90/10.90mm 1.55/1.75mm custom MECH: rally & cross 1002423 270/270° 241/241° 12.00/12.00mm 2.65/2.60mm custom MECH: rally & cross 1002426 282/278° 254/250° 13.20/12.55mm 3.75/3.30mm custom MECH: rally & race 1002424 301/288° 267/255° 12.70/12.15mm 4.40/3.50mm custom MECH: rally & race 1002427 288/280° 261/253° 13.95/13.20mm 4.70/4.05mm custom MECH: rally & race -------------------- Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl
TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260 VERKLINE |
|
|
![]()
Post
#905
|
|
Super User Dołączył: Sat, 08 November 2008 Skąd: płock ![]() |
Ssący trzeba opóżnić, by był podobnie do ADU - czyli tłok w 1/3 drogi do dołu- otwarcie zaworu , wtedy wytwarza się tzw doładowanie dynamiczne czyli większe podciśnienie w momencie otwarcia zaworu skutkuje większym zawirowaniem ( wymieszaniem ładunku nad tłokiem ). To zdecydowanie poprawi górę obrotów, bardzo małym kosztem straty na dole. Wydechowy - szczerze nie wiem ( nie kręciłem), ale, trzeba uważać , żeby zbyt dużo nie stracić na dole. Zasadniczo wydechowy w turbo się przyspiesza. 7A to są wałki do 530KM na Pb, więc jeszcze wiele przed nimi, Cat cams to zupełnie inna bajka i nie ma co się sugerować tymi danymi.
A po przepięciach biegów nie wyczuwasz zastanawiania się turbiny ? Reakcja jest natychmiastowa ? -------------------- audi s4 2.2T k24 7200 RS2
vw polo g40 BM-Vag 2.2T E30 |
|
|
![]()
Post
#906
|
|
![]() Administrator Dołączył: Thu, 10 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
reakcja jest ok, nie jeździłem na tyle dużo z tym turbo by móc wyczuć temat. Dzięki za rady.
-------------------- Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl
TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260 VERKLINE |
|
|
![]()
Post
#907
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 01 January 2013 Skąd: SAS garage :) ![]() |
Wałki w turbo się przyspiesza żeby spaliny się nie "cofnęły". Inaczej górą będzie puchł, EGT w kosmos ale za to dołem będzie malina. W silniku turbo doładowanie dynamiczne raczej nie występuje. Według mnie w silniku turbo najważniejsze są "długości" wałków i ich odpowiednie współotwarcie, żeby świeży ładunek miał czas wypchnąć spaliny, reszta (wznios zaworu na przykład i wypełnienie krzywki) to już mniej ważna sprawa, bo i tak ciśnienie podane przez turbosprężarkę zrobi swoje.
To takie moje wolne przemyślenia. -------------------- _http://400metrow.pl
|
|
|
![]()
Post
#908
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 22 August 2006 Skąd: WKZ ![]() |
Od dawna się zastanawiałem czy to ze ciśnienie w dolocie wzrasta pomaga napełnić komorę spalania czy tylko chodzi o gęstość ładunku.
-------------------- golf mkI 4x4
golf mkII V8 audi A2 R36 polo 86C XX w budowie |
|
|
![]()
Post
#909
|
|
Super User Dołączył: Sat, 08 November 2008 Skąd: płock ![]() |
Olo - gęstość to ciśnienie
![]() ![]() Trzeba się zastanowić w jakim przedziale obrotów ma być power : jeśli w granicach 6000-7500 obrotów to sprawa się trochę upraszcza ![]() -------------------- audi s4 2.2T k24 7200 RS2
vw polo g40 BM-Vag 2.2T E30 |
|
|
![]()
Post
#910
|
|
![]() Administrator Dołączył: Thu, 10 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
5000-7500
Shift point - 7500 prm Top Speed in 2 gear = 102.406 KPH And changes into 3 gear at 5159 RPM dropping 2341 RPM Top Speed in 3 gear = 148.888 KPH And changes into 4 gear at 5691 RPM dropping 1809 RPM Top Speed in 4 gear = 196.198 KPH And changes into 5 gear at 6028 RPM dropping 1472 RPM Top Speed in 5 gear = 244.106 KPH -------------------- Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl
TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260 VERKLINE |
|
|
![]()
Post
#911
|
|
Super User Dołączył: Sat, 08 November 2008 Skąd: płock ![]() |
Bardzo właściwa skrzynia jak na TP, choć na wyścigach po zakrętach to ja się niewiele znam. Ale mi się wydaje, tak ogólnie co widzę po tym wątku , że zbyt wiele rzeczy i elementów chcesz zrobić naraz i jednocześnie. Silnik , hamulce , skrzynia , torseny, wałki , zejście z masą
![]() ![]() ![]() -------------------- audi s4 2.2T k24 7200 RS2
vw polo g40 BM-Vag 2.2T E30 |
|
|
![]()
Post
#912
|
|
![]() Administrator Dołączył: Thu, 10 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
Bartek daje radę, jest największym twardzielem jakiego znam, gorzej z budżetem, tu trzeba okraść bank !
Dwa kółka są i leżą sobie od 5 lat to w końcu można wsadzić. Już nic nowego nie modzę, tylko szlifuję co jest. -------------------- Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl
TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260 VERKLINE |
|
|
![]()
Post
#913
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Wałki w turbo się przyspiesza żeby spaliny się nie "cofnęły". Inaczej górą będzie puchł, EGT w kosmos ale za to dołem będzie malina. W silniku turbo doładowanie dynamiczne raczej nie występuje. Według mnie w silniku turbo najważniejsze są "długości" wałków i ich odpowiednie współotwarcie, żeby świeży ładunek miał czas wypchnąć spaliny, reszta (wznios zaworu na przykład i wypełnienie krzywki) to już mniej ważna sprawa, bo i tak ciśnienie podane przez turbosprężarkę zrobi swoje. To takie moje wolne przemyślenia. Widzę, że zero wyciągniętych wniosków i przemyśleń po ostatnich dyskusjach o turbodoładowanych silnikach. Dalej pitolimy farmazony a Nicolaus Otto przewraca się w grobie. Już nic nowego nie modzę, tylko szlifuję co jest. Bardzo dobre posunięcie. -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#914
|
|
![]() Administrator Dołączył: Thu, 10 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
Widzę, że zero wyciągniętych wniosków i przemyśleń po ostatnich dyskusjach o turbodoładowanych silnikach. Dalej pitolimy farmazony a Nicolaus Otto przewraca się w grobie. A napiszesz jak jest ? konstruktywna krytyka ![]() -------------------- Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl
TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260 VERKLINE |
|
|
![]()
Post
#915
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
A napiszesz jak jest ? konstruktywna krytyka ![]() Albert napisałem się już o tym do obrzydzenia w temacie o silnikach doładowanych. http://www.racingforum.pl/turbo-wolnossak-...ie-t121044.html Kto ma ochotę może poczytać. Sorry, ale jak czytam, że spaliny trzeba wypychać z cylindra, bo to takie wredne ścierwo co się do ścianek przykleja ![]() ![]() -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#916
|
|
![]() Administrator Dołączył: Thu, 10 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
A to dziękuję bo jakoś nie widziałem tego tematu.
-------------------- Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl
TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260 VERKLINE |
|
|
![]()
Post
#917
|
|
![]() Administrator Dołączył: Thu, 10 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
Nocne rozrabianie.
![]() ![]() ![]() ![]() -------------------- Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl
TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260 VERKLINE |
|
|
![]()
Post
#918
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 21 February 2010 Skąd: Poznań, Iława ![]() |
Strojenie(sonda w wydechu)?
-------------------- Corsa A C20LET 314KM, 494NM ---> ex wujkowóz
Kadett E C20XET - 262KM, 371NM ---> ex pocieszacz Combo gleba i 9" alu - żonowóz Corsa A 3.2V6 231KM, 320NM - daily |
|
|
![]()
Post
#919
|
|
![]() Administrator Dołączył: Thu, 10 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
takie tam nocne zabawy
![]() -------------------- Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl
TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260 VERKLINE |
|
|
![]()
Post
#920
|
|
![]() Administrator Dołączył: Thu, 10 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
Dziś było testowe jeżdżenie. Na wg GPS poszliśmy 265 km/h. Auto stabilne i posłuszne.
Next step - Tor Poznań 5 października ![]() Fotka z zamontowaną przednią płetwą. ![]() ![]() -------------------- Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl
TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260 VERKLINE |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 16 August 2025 - 04:42 |