Shoutbox 0 nowych PW 


52 Stron V  « < 44 45 46 47 48 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Audi S2 comeback ..., S2 żyje ... rok 2014 od strony 28
Coobcio
post Thu, 11 Sep 2014 - 02:19
Post #901


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Pewnie że warto kręcić ale tylko na hamowni.
W SR20VET fabryczne ustawienie wałków rozrzadu jest do kitu pod turbo, duże EGT brak mocy i mało niuta...

Poniżej porównanie 1,1 bara i ustawienie wałków N/A no i 1,3 bara i ustawienie wałków optymalnie pod doładowanie.


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 11 Sep 2014 - 02:19
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
siewcu
post Thu, 11 Sep 2014 - 09:42
Post #902


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 04 December 2007
Skąd: Wrocław





no dobra, ale jak już wyciągasz Pulsara GTi-R SR20VET to pisz SR20VE+T, bo pisanie "W SR20VET fabryczne ustawienie wałków rozrzadu jest do kitu pod turbo" mija się z prawdą, bo to uturbiony wolnossak... Fakt faktem porównanie trafione, bo oba auta na wałkach z NA, ale piszcie trochę precyzyjniej, niech już z wiedzy korzystają też ludzie mniej ogarniający temat...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Albert
post Thu, 11 Sep 2014 - 09:52
Post #903


Administrator
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Warszawa





były 3B, są 7A

Intake
AAN, ABY, 3B_ Opens 3° ATDC, closes 25° ABDC, duration 202°, lift 8,3mm
ADU__________Opens 13° ATDC, closes 35° ABDC, duration 202°, lift 8,3mm
NM __________Opens 0° ATDC, closes 32° ABDC, duration 212°, lift 9,6mm
7A___________Opens 6° ATDC, closes 38° ABDC, duration 212°, lift 9,6mm


Exhaust
AAN, ABY, 3B_ Opens 42° BBDC, closes 9° BTDC, duration 213°, lift 8,6mm
ADU__________ Opens 24° BBDC, closes 1° ATDC, duration 205°, lift 9,5mm
NM __________ Opens 35° BBDC, closes 3° BTDC, duration 212°, lift 9,6mm
7A___________ Opens 42° BBDC, closes 3° BTDC, duration 219°, lift 10,5mm


--------------------
Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl

TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260

VERKLINE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Albert
post Thu, 11 Sep 2014 - 10:09
Post #904


Administrator
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Warszawa





Catcams daje takie

KOD

              duration       duration        maximum lift     lift at TDC      parts      application
              [0.1mm+cl]  [1.0mm+cl]  [cl=0]                [cl=0]      

1002331  242/258°  211/223°  9.65/10.00mm    0.40/0.95mm  O.E.M.   HYDR: sport
1002303  266/266°  226/226°  11.20/11.20mm  1.10/1.10mm  O.E.M.   HYDR: sport
1002305  279/275°  242/238°  11.50/11.45mm  2.30/2.05mm  O.E.M.   HYDR: rally & cross
1002422  284/284°  234/234°  10.90/10.90mm  1.55/1.75mm  custom  MECH: rally & cross
1002423  270/270°  241/241°  12.00/12.00mm  2.65/2.60mm  custom  MECH: rally & cross
1002426  282/278°  254/250°  13.20/12.55mm  3.75/3.30mm  custom  MECH: rally & race
1002424  301/288°  267/255°  12.70/12.15mm  4.40/3.50mm  custom  MECH: rally & race
1002427  288/280°  261/253°  13.95/13.20mm  4.70/4.05mm  custom  MECH: rally & race


--------------------
Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl

TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260

VERKLINE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pajak100
post Thu, 11 Sep 2014 - 20:31
Post #905


Super User
Dołączył: Sat, 08 November 2008
Skąd: płock





Ssący trzeba opóżnić, by był podobnie do ADU - czyli tłok w 1/3 drogi do dołu- otwarcie zaworu , wtedy wytwarza się tzw doładowanie dynamiczne czyli większe podciśnienie w momencie otwarcia zaworu skutkuje większym zawirowaniem ( wymieszaniem ładunku nad tłokiem ). To zdecydowanie poprawi górę obrotów, bardzo małym kosztem straty na dole. Wydechowy - szczerze nie wiem ( nie kręciłem), ale, trzeba uważać , żeby zbyt dużo nie stracić na dole. Zasadniczo wydechowy w turbo się przyspiesza. 7A to są wałki do 530KM na Pb, więc jeszcze wiele przed nimi, Cat cams to zupełnie inna bajka i nie ma co się sugerować tymi danymi.
A po przepięciach biegów nie wyczuwasz zastanawiania się turbiny ? Reakcja jest natychmiastowa ?


--------------------
audi s4 2.2T k24 7200 RS2
vw polo g40
BM-Vag 2.2T E30
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Albert
post Thu, 11 Sep 2014 - 20:34
Post #906


Administrator
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Warszawa





reakcja jest ok, nie jeździłem na tyle dużo z tym turbo by móc wyczuć temat. Dzięki za rady.


--------------------
Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl

TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260

VERKLINE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
E30 owner
post Thu, 11 Sep 2014 - 21:22
Post #907


Forum Killer
Dołączył: Tue, 01 January 2013
Skąd: SAS garage :)





Wałki w turbo się przyspiesza żeby spaliny się nie "cofnęły". Inaczej górą będzie puchł, EGT w kosmos ale za to dołem będzie malina. W silniku turbo doładowanie dynamiczne raczej nie występuje. Według mnie w silniku turbo najważniejsze są "długości" wałków i ich odpowiednie współotwarcie, żeby świeży ładunek miał czas wypchnąć spaliny, reszta (wznios zaworu na przykład i wypełnienie krzywki) to już mniej ważna sprawa, bo i tak ciśnienie podane przez turbosprężarkę zrobi swoje.

To takie moje wolne przemyślenia.


--------------------
_http://400metrow.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
olozwirski
post Thu, 11 Sep 2014 - 22:05
Post #908


Forum Homee
Dołączył: Tue, 22 August 2006
Skąd: WKZ





Od dawna się zastanawiałem czy to ze ciśnienie w dolocie wzrasta pomaga napełnić komorę spalania czy tylko chodzi o gęstość ładunku.


--------------------
golf mkI 4x4
golf mkII V8
audi A2 R36
polo 86C XX w budowie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pajak100
post Thu, 11 Sep 2014 - 22:43
Post #909


Super User
Dołączył: Sat, 08 November 2008
Skąd: płock





Olo - gęstość to ciśnienie smile.gif .Czasy otwarcia są najważniejsze, następnie wysokość wzniosu, póżniej średnica zaworu , akurat ta głowica pozwala na roztoczenie coś około 1-1,5 mm no i lekkość elementów : zawory ,tytanowe talerzyki , sprężynki, podtoczenia w grzybkach i mechanika. Im mniej ważą elementy składowe tym czasy otwarcia można wydłużyć. Catcam ma trzy gradacje wałków w zależności od potrzeb klienta. W stage 2 już trzeba rzeżbić w pokrywie zaworowej bo wzniosy są zbyt duże i krzywki przycierają od wewnątrz. Z resztą catcam z tego co kiedyś tam dzwoniłem ma różne wersje wałków - 1/4 mili smile.gif , rally cross i jakieś tam jeszcze inne. Jest tego trochę . Ogólnie do wszystkich polecają mechanikę.
Trzeba się zastanowić w jakim przedziale obrotów ma być power : jeśli w granicach 6000-7500 obrotów to sprawa się trochę upraszcza smile.gif


--------------------
audi s4 2.2T k24 7200 RS2
vw polo g40
BM-Vag 2.2T E30
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Albert
post Thu, 11 Sep 2014 - 22:51
Post #910


Administrator
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Warszawa





5000-7500

Shift point - 7500 prm

Top Speed in 2 gear = 102.406 KPH
And changes into 3 gear at 5159 RPM dropping 2341 RPM
Top Speed in 3 gear = 148.888 KPH
And changes into 4 gear at 5691 RPM dropping 1809 RPM
Top Speed in 4 gear = 196.198 KPH
And changes into 5 gear at 6028 RPM dropping 1472 RPM
Top Speed in 5 gear = 244.106 KPH


--------------------
Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl

TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260

VERKLINE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pajak100
post Thu, 11 Sep 2014 - 23:06
Post #911


Super User
Dołączył: Sat, 08 November 2008
Skąd: płock





Bardzo właściwa skrzynia jak na TP, choć na wyścigach po zakrętach to ja się niewiele znam. Ale mi się wydaje, tak ogólnie co widzę po tym wątku , że zbyt wiele rzeczy i elementów chcesz zrobić naraz i jednocześnie. Silnik , hamulce , skrzynia , torseny, wałki , zejście z masą smile.gif Akcja jest bardzo wartka smile.gif Wiem, że Bartek potrafi się rozdwoić, ale czy aby napewno roztroić smile.gif


--------------------
audi s4 2.2T k24 7200 RS2
vw polo g40
BM-Vag 2.2T E30
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Albert
post Thu, 11 Sep 2014 - 23:10
Post #912


Administrator
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Warszawa





Bartek daje radę, jest największym twardzielem jakiego znam, gorzej z budżetem, tu trzeba okraść bank !

Dwa kółka są i leżą sobie od 5 lat to w końcu można wsadzić.

Już nic nowego nie modzę, tylko szlifuję co jest.


--------------------
Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl

TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260

VERKLINE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Fri, 12 Sep 2014 - 08:21
Post #913


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





CYTAT(E30 owner @ Thu, 11 Sep 2014 - 21:22) *
Wałki w turbo się przyspiesza żeby spaliny się nie "cofnęły". Inaczej górą będzie puchł, EGT w kosmos ale za to dołem będzie malina. W silniku turbo doładowanie dynamiczne raczej nie występuje. Według mnie w silniku turbo najważniejsze są "długości" wałków i ich odpowiednie współotwarcie, żeby świeży ładunek miał czas wypchnąć spaliny, reszta (wznios zaworu na przykład i wypełnienie krzywki) to już mniej ważna sprawa, bo i tak ciśnienie podane przez turbosprężarkę zrobi swoje.

To takie moje wolne przemyślenia.

Widzę, że zero wyciągniętych wniosków i przemyśleń po ostatnich dyskusjach o turbodoładowanych silnikach. Dalej pitolimy farmazony a Nicolaus Otto przewraca się w grobie.


CYTAT(Albert @ Thu, 11 Sep 2014 - 23:10) *
Już nic nowego nie modzę, tylko szlifuję co jest.

Bardzo dobre posunięcie.


--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Albert
post Fri, 12 Sep 2014 - 08:23
Post #914


Administrator
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Warszawa





CYTAT(Tommo @ Fri, 12 Sep 2014 - 08:21) *
Widzę, że zero wyciągniętych wniosków i przemyśleń po ostatnich dyskusjach o turbodoładowanych silnikach. Dalej pitolimy farmazony a Nicolaus Otto przewraca się w grobie.


A napiszesz jak jest ? konstruktywna krytyka smile.gif


--------------------
Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl

TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260

VERKLINE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Fri, 12 Sep 2014 - 08:34
Post #915


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





CYTAT(Albert @ Fri, 12 Sep 2014 - 08:23) *
A napiszesz jak jest ? konstruktywna krytyka smile.gif

Albert napisałem się już o tym do obrzydzenia w temacie o silnikach doładowanych.

http://www.racingforum.pl/turbo-wolnossak-...ie-t121044.html

Kto ma ochotę może poczytać.

Sorry, ale jak czytam, że spaliny trzeba wypychać z cylindra, bo to takie wredne ścierwo co się do ścianek przykleja wink.gif to mnie roznosi. smile.gif


--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Albert
post Fri, 12 Sep 2014 - 08:40
Post #916


Administrator
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Warszawa





A to dziękuję bo jakoś nie widziałem tego tematu.


--------------------
Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl

TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260

VERKLINE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Albert
post Fri, 12 Sep 2014 - 23:41
Post #917


Administrator
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Warszawa





Nocne rozrabianie.






--------------------
Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl

TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260

VERKLINE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wujek_kamil
post Sat, 13 Sep 2014 - 11:06
Post #918


Super User
Dołączył: Sun, 21 February 2010
Skąd: Poznań, Iława





Strojenie(sonda w wydechu)?


--------------------
Corsa A C20LET 314KM, 494NM ---> ex wujkowóz
Kadett E C20XET - 262KM, 371NM ---> ex pocieszacz
Combo gleba i 9" alu - żonowóz
Corsa A 3.2V6 231KM, 320NM - daily
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Albert
post Sat, 13 Sep 2014 - 11:27
Post #919


Administrator
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Warszawa





takie tam nocne zabawy wink.gif


--------------------
Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl

TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260

VERKLINE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Albert
post Sat, 27 Sep 2014 - 19:00
Post #920


Administrator
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Warszawa





Dziś było testowe jeżdżenie. Na wg GPS poszliśmy 265 km/h. Auto stabilne i posłuszne.

Next step - Tor Poznań 5 października smile.gif

Fotka z zamontowaną przednią płetwą.





--------------------
Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl

TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260

VERKLINE
Go to the top of the page
 
+Quote Post

52 Stron V  « < 44 45 46 47 48 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 16 August 2025 - 04:42