Shoutbox 0 nowych PW 


52 Stron V  « < 40 41 42 43 44 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Audi S2 comeback ..., S2 żyje ... rok 2014 od strony 28
fobi
post Mon, 01 Sep 2014 - 19:59
Post #821


Frequent User
Dołączył: Fri, 19 March 2004
Skąd: Częstochowa





Gratuluje powrotu do pięknego projektu i trzymam kciuki za wytrwałość.

Nie mam za dużo doświadczenia w torowym zawieszeniu ale w terenowym (quady) ohlins dawał taki strasznie z dupy setup do konkretnego pojazdu, że to się w głowie nie mieści. Modyfikacji geometrii i zawieszenia jest już bardzo dużo ale jeśli tutaj problem jest z amorami to wolałbym włożyć jak najprostsze amorki jako gotowy, sprawdzony setup niż męczyć się z ohlinsem, gdzie wszystko jest do ustawienia.

Więc jeśli jest podobnie jak do innych wyczynowych zawiasów + wersji Ohlins by PTM to wywaliłbym to z równania jak najszybciej.

Po dograniu pozostałych problemów wrócić do Ohlinsa, który ma "nielimitowane" możliwości.

P.S. jakby ktoś myślał, że w quadach nie ma zaawansowanych amorów to polecam zabawę z takim:


(3 sprężyny z crossoverami + 4 regulacje - hig/low speed compression, rebound, track system smile.gif





--------------------
Skoda Superb 2.0 TSI 280KM (4x4)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 01 Sep 2014 - 19:59
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Tommo
post Mon, 01 Sep 2014 - 20:34
Post #822


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





CYTAT(Wojtek @ Mon, 01 Sep 2014 - 19:53) *
Otwarty to 50/50 ale caly moment pojdzie na os ktora staci przyczepnosc.


biggrin.gif ohmy.gif ohmy.gif
Wiesz co to jest moment napędowy?
I jak może popłynąć moment jak samochód stoi w miejscu, kręcąc jednym kołem??


--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wojtek
post Tue, 02 Sep 2014 - 07:33
Post #823


Forum Homee
Dołączył: Wed, 25 January 2006
Skąd: Krosno





Przecie nie pisze o sytuacji jak auto stoi.
I nie bardzo rozumiem co tu ma do rzeczy krecenie jednym kolem
Albo sie po prostu nie rozumiemy w swoich wypowiedziach.


--------------------
EVO X 590/740
Cooper S R56
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Tue, 02 Sep 2014 - 08:33
Post #824


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





Bo nie rozumiesz co to jest moment napędowy. Fizyka Newtona się kłania smile.gif
Piszesz że w otwartym dyfrze, cały moment popłynie na oś, która traci przyczepność co jest oczywistą nieprawdą.
Żeby mógł popłynąć moment napędowy, który napędza nam samochód musi być przyczepność czyli trakcja.

Otwarty dyfer jest genialnym rozwiązaniem pod warunkiem, że wszystkie napędzane koła mają tą samą przyczepność z podłożem. Niestety w realu nie jest tak różowo i gdy pojawi się piasek czy lód jego zdolność do oddawania momentu dramatycznie spada.



--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guzior
post Tue, 02 Sep 2014 - 10:22
Post #825


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 21 December 2006
Skąd: Żyrardów





No tak a ze otwarty dyfer przenosi nam 50:50 to jak kola przednie na lodzie przenoszą 0nm to na tylne poplynie dokładnie tyle samo momentu co na przednie czyli 0nm.
w przypadku torsena jest podobnie bo torsen to nie szpera sensu stricte, tylko "mnożnik" momentu na os o lepszej przyczepnosci/wiekszym oporze - w serii 1:2. Jak przednie kola maja gorsza przyczepnosc i przenoszą 10nm to na tylne popłynie 20nm, jak tylne maja gorsza i przenoszą 50 to przednie dostana 100nm, a jak ktoras os będzie w stanie przenieś 0nm to druga os dostanie tez 0 (mnożenie przez 0...) Prościej sie nie da.


--------------------
885 60 50 40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Albert
post Tue, 02 Sep 2014 - 10:26
Post #826


Administrator
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Warszawa





CYTAT(guzior @ Tue, 02 Sep 2014 - 10:22) *
No tak a ze otwarty dyfer przenosi nam 50:50 to jak kola przednie na lodzie przenoszą 0nm to na tylne poplynie dokładnie tyle samo momentu co na przednie czyli 0nm.
w przypadku torsena jest podobnie bo torsen to nie szpera sensu stricte, tylko "mnożnik" momentu na os o lepszej przyczepnosci/wiekszym oporze - w serii 1:2. Jak przednie kola maja gorsza przyczepnosc i przenoszą 10nm to na tylne popłynie 20nm, jak tylne maja gorsza i przenoszą 50 to przednie dostana 100nm, a jak ktoras os będzie w stanie przenieś 0nm to druga os dostanie tez 0 (mnożenie przez 0...) Prościej sie nie da.


a co daje w takim razie zaspawany dyfer vs ten seryjny ?

blokada w skrzyni 016 (B2) działała jak zaspawany dyfer czy jakoś inaczej ?


--------------------
Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl

TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260

VERKLINE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Tue, 02 Sep 2014 - 10:31
Post #827


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





guzior 100% racji.
Zaspawany dyfer czyli tak jakby nie było mechanizmu różnicowego, pozwala przenieść 100% momentu obrotowego na oś lub koło, zależnie gdzie się znajduje. W rwd z zaspawanym mostem możesz jechać z ukręconą półosią. Przy otwartym/torsenie samochód nie pojedzie.


--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Albert
post Tue, 02 Sep 2014 - 10:36
Post #828


Administrator
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Warszawa





A przy 4x4 i zaspawanym co sie bedzie dziac z momentem?


--------------------
Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl

TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260

VERKLINE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guzior
post Tue, 02 Sep 2014 - 10:49
Post #829


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 21 December 2006
Skąd: Żyrardów





To jest mocne teoretyzowanie. Na torze ciezko o sytuacje kiedy któreś kolo ci sie odklei i "otworzy" uklad. Jednak gdyby tak bylo, (załóżmy do rozważań lewy winkiel, odkleja nam sie lewy tyl) a miałbyś zaspawańca na środku to torsen tylny sie "otworzy" ale dzięki temu ze centralny będzie zblokowany caly (zdecydowana większość) momentu z silnika pójdzie na przednia os gdzie jest kontakt z podlozem, a tam juz przedni torsen sobie to podzieli - zapewne na prawe kolo przednie da 2 razy tyle co jest w stanie przeniesc lewe, z calosci momentu jaka silnik przekaże przez zaspawany dyfer na przednia os (bo na tylna os nie pójdzie moment bo jedno kolo jest w powietrzu wiec drugie tez traci napęd.
jak odkleja ci sie obydwa lewe kola to tracisz tak czy tak napęd wogole.


--------------------
885 60 50 40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guzior
post Tue, 02 Sep 2014 - 10:50
Post #830


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 21 December 2006
Skąd: Żyrardów





Zablokowane na centrali 016 dziala tak jak zaspawany torsen.

zerknij sobie w SSP 104 - automat audi V8 - akurat tak sie sklada ze taki mam smile.gif
centralny dyfer to dzielo sztuki smile.gif


--------------------
885 60 50 40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lightman
post Tue, 02 Sep 2014 - 10:54
Post #831


Forum Killer
Dołączył: Sun, 03 December 2006
Skąd: łódzkie





I dlatego trzeba jeździć z lewą nogą na hamulcu wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guzior
post Tue, 02 Sep 2014 - 10:57
Post #832


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 21 December 2006
Skąd: Żyrardów





Zasadniczo tak - bo blokując (dajac opor) hamulcem budzisz torsena. Nie raz mialem w zimie tak, ze fura mi sie zakopywala i mielila jednym kolek - delikatne naciśnięcie hamulca albo podciagniecie ręcznego puszczali mi moment na druga os i wyjezdzalem.


--------------------
885 60 50 40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Tue, 02 Sep 2014 - 11:15
Post #833


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





CYTAT(guzior @ Tue, 02 Sep 2014 - 10:49) *
jak odkleja ci sie obydwa lewe kola to tracisz tak czy tak napęd wogole.

Jeżeli w osiach są torseny lub otwarte to jak najbardziej tak. Jak będzie płytka-napęd pójdzie na prawe koło.


--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wojtek
post Tue, 02 Sep 2014 - 11:16
Post #834


Forum Homee
Dołączył: Wed, 25 January 2006
Skąd: Krosno





CYTAT(Tommo @ Tue, 02 Sep 2014 - 08:33) *
Bo nie rozumiesz co to jest moment napędowy. Fizyka Newtona się kłania smile.gif
Piszesz że w otwartym dyfrze, cały moment popłynie na oś, która traci przyczepność co jest oczywistą nieprawdą.
Żeby mógł popłynąć moment napędowy, który napędza nam samochód musi być przyczepność czyli trakcja.

Otwarty dyfer jest genialnym rozwiązaniem pod warunkiem, że wszystkie napędzane koła mają tą samą przyczepność z podłożem. Niestety w realu nie jest tak różowo i gdy pojawi się piasek czy lód jego zdolność do oddawania momentu dramatycznie spada.

Masz racje pisalem na szybko i nie przemyslem.


--------------------
EVO X 590/740
Cooper S R56
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guzior
post Tue, 02 Sep 2014 - 11:26
Post #835


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 21 December 2006
Skąd: Żyrardów





Tak, ale mowa o Alberta furze. A tam ssa torseny smile.gif


--------------------
885 60 50 40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Tue, 02 Sep 2014 - 11:37
Post #836


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





guzior popraw mnie jak się mylę.
Ale czy dobrze rozumuję, jak AWD z trzema torsenami na pokładzie ukręci się jedna, dowolnie wybrana półosi, auto nie pojedzie nawet metra?


--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guzior
post Tue, 02 Sep 2014 - 12:06
Post #837


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 21 December 2006
Skąd: Żyrardów





Niestety nie pojedzie. Trochę siara smile.gif


--------------------
885 60 50 40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
simpson
post Tue, 02 Sep 2014 - 12:34
Post #838


Forum Homee
Dołączył: Thu, 20 May 2004
Skąd: Random (WR)





Trzeba by wrzucać Torsena T2R z napięciem wstępnym, wtedy nawet jak kolo jest w powietrzu to pojedzie wink.gif


--------------------
www.audiklub.org
Pozdrawiam
Mirek
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guzior
post Tue, 02 Sep 2014 - 12:56
Post #839


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 21 December 2006
Skąd: Żyrardów





Dokładnie. To by bylo cos pieknego smile.gif


--------------------
885 60 50 40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
simpson
post Tue, 02 Sep 2014 - 13:03
Post #840


Forum Homee
Dołączył: Thu, 20 May 2004
Skąd: Random (WR)





CYTAT(guzior @ Tue, 02 Sep 2014 - 12:56) *
Dokładnie. To by bylo cos pieknego smile.gif

Ciekawe czy idzie coś dopasować do Audi, bo ceny z butów nie wyrywają wink.gif
http://s300909324.e-shop.info/shop/catalog..._overview_pager


--------------------
www.audiklub.org
Pozdrawiam
Mirek
Go to the top of the page
 
+Quote Post

52 Stron V  « < 40 41 42 43 44 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 17 August 2025 - 04:59