![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#821
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 19 March 2004 Skąd: Częstochowa ![]() |
Gratuluje powrotu do pięknego projektu i trzymam kciuki za wytrwałość.
Nie mam za dużo doświadczenia w torowym zawieszeniu ale w terenowym (quady) ohlins dawał taki strasznie z dupy setup do konkretnego pojazdu, że to się w głowie nie mieści. Modyfikacji geometrii i zawieszenia jest już bardzo dużo ale jeśli tutaj problem jest z amorami to wolałbym włożyć jak najprostsze amorki jako gotowy, sprawdzony setup niż męczyć się z ohlinsem, gdzie wszystko jest do ustawienia. Więc jeśli jest podobnie jak do innych wyczynowych zawiasów + wersji Ohlins by PTM to wywaliłbym to z równania jak najszybciej. Po dograniu pozostałych problemów wrócić do Ohlinsa, który ma "nielimitowane" możliwości. P.S. jakby ktoś myślał, że w quadach nie ma zaawansowanych amorów to polecam zabawę z takim: ![]() (3 sprężyny z crossoverami + 4 regulacje - hig/low speed compression, rebound, track system ![]() -------------------- Skoda Superb 2.0 TSI 280KM (4x4)
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#822
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Otwarty to 50/50 ale caly moment pojdzie na os ktora staci przyczepnosc. ![]() ![]() ![]() Wiesz co to jest moment napędowy? I jak może popłynąć moment jak samochód stoi w miejscu, kręcąc jednym kołem?? -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#823
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 25 January 2006 Skąd: Krosno ![]() |
Przecie nie pisze o sytuacji jak auto stoi.
I nie bardzo rozumiem co tu ma do rzeczy krecenie jednym kolem Albo sie po prostu nie rozumiemy w swoich wypowiedziach. -------------------- EVO X 590/740
Cooper S R56 |
|
|
![]()
Post
#824
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Bo nie rozumiesz co to jest moment napędowy. Fizyka Newtona się kłania
![]() Piszesz że w otwartym dyfrze, cały moment popłynie na oś, która traci przyczepność co jest oczywistą nieprawdą. Żeby mógł popłynąć moment napędowy, który napędza nam samochód musi być przyczepność czyli trakcja. Otwarty dyfer jest genialnym rozwiązaniem pod warunkiem, że wszystkie napędzane koła mają tą samą przyczepność z podłożem. Niestety w realu nie jest tak różowo i gdy pojawi się piasek czy lód jego zdolność do oddawania momentu dramatycznie spada. -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#825
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 21 December 2006 Skąd: Żyrardów ![]() |
No tak a ze otwarty dyfer przenosi nam 50:50 to jak kola przednie na lodzie przenoszą 0nm to na tylne poplynie dokładnie tyle samo momentu co na przednie czyli 0nm.
w przypadku torsena jest podobnie bo torsen to nie szpera sensu stricte, tylko "mnożnik" momentu na os o lepszej przyczepnosci/wiekszym oporze - w serii 1:2. Jak przednie kola maja gorsza przyczepnosc i przenoszą 10nm to na tylne popłynie 20nm, jak tylne maja gorsza i przenoszą 50 to przednie dostana 100nm, a jak ktoras os będzie w stanie przenieś 0nm to druga os dostanie tez 0 (mnożenie przez 0...) Prościej sie nie da. -------------------- 885 60 50 40
|
|
|
![]()
Post
#826
|
|
![]() Administrator Dołączył: Thu, 10 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
No tak a ze otwarty dyfer przenosi nam 50:50 to jak kola przednie na lodzie przenoszą 0nm to na tylne poplynie dokładnie tyle samo momentu co na przednie czyli 0nm. w przypadku torsena jest podobnie bo torsen to nie szpera sensu stricte, tylko "mnożnik" momentu na os o lepszej przyczepnosci/wiekszym oporze - w serii 1:2. Jak przednie kola maja gorsza przyczepnosc i przenoszą 10nm to na tylne popłynie 20nm, jak tylne maja gorsza i przenoszą 50 to przednie dostana 100nm, a jak ktoras os będzie w stanie przenieś 0nm to druga os dostanie tez 0 (mnożenie przez 0...) Prościej sie nie da. a co daje w takim razie zaspawany dyfer vs ten seryjny ? blokada w skrzyni 016 (B2) działała jak zaspawany dyfer czy jakoś inaczej ? -------------------- Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl
TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260 VERKLINE |
|
|
![]()
Post
#827
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
guzior 100% racji.
Zaspawany dyfer czyli tak jakby nie było mechanizmu różnicowego, pozwala przenieść 100% momentu obrotowego na oś lub koło, zależnie gdzie się znajduje. W rwd z zaspawanym mostem możesz jechać z ukręconą półosią. Przy otwartym/torsenie samochód nie pojedzie. -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#828
|
|
![]() Administrator Dołączył: Thu, 10 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
A przy 4x4 i zaspawanym co sie bedzie dziac z momentem?
-------------------- Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl
TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260 VERKLINE |
|
|
![]()
Post
#829
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 21 December 2006 Skąd: Żyrardów ![]() |
To jest mocne teoretyzowanie. Na torze ciezko o sytuacje kiedy któreś kolo ci sie odklei i "otworzy" uklad. Jednak gdyby tak bylo, (załóżmy do rozważań lewy winkiel, odkleja nam sie lewy tyl) a miałbyś zaspawańca na środku to torsen tylny sie "otworzy" ale dzięki temu ze centralny będzie zblokowany caly (zdecydowana większość) momentu z silnika pójdzie na przednia os gdzie jest kontakt z podlozem, a tam juz przedni torsen sobie to podzieli - zapewne na prawe kolo przednie da 2 razy tyle co jest w stanie przeniesc lewe, z calosci momentu jaka silnik przekaże przez zaspawany dyfer na przednia os (bo na tylna os nie pójdzie moment bo jedno kolo jest w powietrzu wiec drugie tez traci napęd.
jak odkleja ci sie obydwa lewe kola to tracisz tak czy tak napęd wogole. -------------------- 885 60 50 40
|
|
|
![]()
Post
#830
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 21 December 2006 Skąd: Żyrardów ![]() |
Zablokowane na centrali 016 dziala tak jak zaspawany torsen.
zerknij sobie w SSP 104 - automat audi V8 - akurat tak sie sklada ze taki mam ![]() centralny dyfer to dzielo sztuki ![]() -------------------- 885 60 50 40
|
|
|
![]()
Post
#831
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 03 December 2006 Skąd: łódzkie ![]() |
I dlatego trzeba jeździć z lewą nogą na hamulcu
![]() |
|
|
![]()
Post
#832
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 21 December 2006 Skąd: Żyrardów ![]() |
Zasadniczo tak - bo blokując (dajac opor) hamulcem budzisz torsena. Nie raz mialem w zimie tak, ze fura mi sie zakopywala i mielila jednym kolek - delikatne naciśnięcie hamulca albo podciagniecie ręcznego puszczali mi moment na druga os i wyjezdzalem.
-------------------- 885 60 50 40
|
|
|
![]()
Post
#833
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
jak odkleja ci sie obydwa lewe kola to tracisz tak czy tak napęd wogole. Jeżeli w osiach są torseny lub otwarte to jak najbardziej tak. Jak będzie płytka-napęd pójdzie na prawe koło. -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#834
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 25 January 2006 Skąd: Krosno ![]() |
Bo nie rozumiesz co to jest moment napędowy. Fizyka Newtona się kłania ![]() Piszesz że w otwartym dyfrze, cały moment popłynie na oś, która traci przyczepność co jest oczywistą nieprawdą. Żeby mógł popłynąć moment napędowy, który napędza nam samochód musi być przyczepność czyli trakcja. Otwarty dyfer jest genialnym rozwiązaniem pod warunkiem, że wszystkie napędzane koła mają tą samą przyczepność z podłożem. Niestety w realu nie jest tak różowo i gdy pojawi się piasek czy lód jego zdolność do oddawania momentu dramatycznie spada. Masz racje pisalem na szybko i nie przemyslem. -------------------- EVO X 590/740
Cooper S R56 |
|
|
![]()
Post
#835
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 21 December 2006 Skąd: Żyrardów ![]() |
Tak, ale mowa o Alberta furze. A tam ssa torseny
![]() -------------------- 885 60 50 40
|
|
|
![]()
Post
#836
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
guzior popraw mnie jak się mylę.
Ale czy dobrze rozumuję, jak AWD z trzema torsenami na pokładzie ukręci się jedna, dowolnie wybrana półosi, auto nie pojedzie nawet metra? -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#837
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 21 December 2006 Skąd: Żyrardów ![]() |
Niestety nie pojedzie. Trochę siara
![]() -------------------- 885 60 50 40
|
|
|
![]()
Post
#838
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 20 May 2004 Skąd: Random (WR) ![]() |
Trzeba by wrzucać Torsena T2R z napięciem wstępnym, wtedy nawet jak kolo jest w powietrzu to pojedzie
![]() -------------------- www.audiklub.org
Pozdrawiam Mirek |
|
|
![]()
Post
#839
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 21 December 2006 Skąd: Żyrardów ![]() |
Dokładnie. To by bylo cos pieknego
![]() -------------------- 885 60 50 40
|
|
|
![]()
Post
#840
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 20 May 2004 Skąd: Random (WR) ![]() |
Dokładnie. To by bylo cos pieknego ![]() Ciekawe czy idzie coś dopasować do Audi, bo ceny z butów nie wyrywają ![]() http://s300909324.e-shop.info/shop/catalog..._overview_pager -------------------- www.audiklub.org
Pozdrawiam Mirek |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 17 August 2025 - 04:59 |