![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#801
|
|
![]() Administrator Dołączył: Thu, 10 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
Mam wlasnie taka. Ale teraz bedzie jeszcze bonus z przodu
![]() ![]() -------------------- Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl
TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260 VERKLINE |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#802
|
|
User Dołączył: Thu, 21 February 2013 ![]() |
Szpera z przodu moze pomoc, bo centralny torsen przestanie glupiec i puszczac za duzo momentu na tyl.
Jestem ciekawy co to za wklad i jak z jego dostepnoscia i cena ![]() -------------------- Pozdrawiam
Audi 80 B3 Q 1.8T 5,3kg/KM |
|
|
![]()
Post
#803
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Szpera płytkowa jest znacznie lepsza do sportu, bo można reg. spięcie zależnie od potrzeb i preferencji kierrowcy.
Torsen za to jest trwały i nie wymaga okresowego serwisowania. -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#804
|
|
![]() Administrator Dołączył: Thu, 10 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
Na razie zobaczymy jak daje sobie rade. Plytkowe sa gorzej dostepne i drozsze. Mamy co mamy i teraz czas na testy.
-------------------- Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl
TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260 VERKLINE |
|
|
![]()
Post
#805
|
|
User Dołączył: Thu, 21 February 2013 ![]() |
Tommo: oczywiscie, tylko Torsen jest 10x tanszy niz szpera plytkowa i latwiej dostepny (swap z v8).
Z moich doswiadczen wynika ze torsen z tylu fajnie by dzialal w Audi gdyby centralny dyfer nie byl torsen`em, albo by byl tak zmodyfikowany (nie wiem czy to mozliwe) zeby nie przenosil 100% momentu na 1 os. -------------------- Pozdrawiam
Audi 80 B3 Q 1.8T 5,3kg/KM |
|
|
![]()
Post
#806
|
|
![]() Administrator Dołączył: Thu, 10 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
W moim przypadku znalazlem szpere z Porsche 968 gdzie w przednim moscie byl torsen.
-------------------- Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl
TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260 VERKLINE |
|
|
![]()
Post
#807
|
|
![]() Administrator Dołączył: Thu, 10 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
Centralny torsen w 01E ma rozdzial maksymalny 2:1 czyli 66% max idzie na jedna os.
-------------------- Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl
TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260 VERKLINE |
|
|
![]()
Post
#808
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Wrona torsen nigdy nie przeniesie 100% momentu na jedną oś.
-------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#809
|
|
User Dołączył: Thu, 21 February 2013 ![]() |
Fakt przegiolem z tymi 100%, powinienem napisac ze po prostu idzie go za duzo na tyl.
Albert : czekam na opinie, bo mam nadzieje ze pozytywnie ta szpera wplynie na rozdzial momentu. ps. Moze ktos dokopal sie do jakis danych co audi stosowalo w wyscigach w centralnym dyfrze ? bo slyszalem kiedys, ze w rajdach jezdzili na setup`ach przod/tyl plyrkowa a centralny dyfer byl "zaspawany" -------------------- Pozdrawiam
Audi 80 B3 Q 1.8T 5,3kg/KM |
|
|
![]()
Post
#810
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Urquattro nie miało centralnego dyfra.
-------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#811
|
|
![]() Administrator Dołączył: Thu, 10 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
Wrona: roznie jezdzili ale centralny przewaznie zamkniety. Tyl albo zamkniety albo szpera plytka. Przod tez roznie ale wiekszosc plytka.
W wyscigach bylo TransAm, IMSA, DTM. Nie wiem co mieli w srodku kazda seria miala swoje i kazdy kierwoca swoje preferencje. Ale np w plaskich Koraszewski w S2 mial cos na wzor Haldexa. -------------------- Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl
TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260 VERKLINE |
|
|
![]()
Post
#812
|
|
![]() Administrator Dołączył: Thu, 10 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
Urquattro nie miało centralnego dyfra. Mialo, taki w 100% blokowany. Na razie wydaje.mi sie ze 3 x torsen powinien dawac sobie rade na torze. Sprawdze niebawem. -------------------- Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl
TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260 VERKLINE |
|
|
![]()
Post
#813
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Mialo, taki w 100% blokowany. na to samo wychodzi ![]() Torsen wszedł do Audi w 86' -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#814
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 25 January 2006 Skąd: Krosno ![]() |
Tommo: oczywiscie, tylko Torsen jest 10x tanszy niz szpera plytkowa i latwiej dostepny (swap z v8). Z moich doswiadczen wynika ze torsen z tylu fajnie by dzialal w Audi gdyby centralny dyfer nie byl torsen`em, albo by byl tak zmodyfikowany (nie wiem czy to mozliwe) zeby nie przenosil 100% momentu na 1 os. Gdyby centralny nie byl a tyl tak to cala moc szla by na jedno kolo z przodu. Wszystko jest mozliwe, mitsu stosuje acd i spina sie z taka sila jak potrzeba, wtedy kiedy potrzeba, jak trzeba to przechodzi w tryb luzny, steruje sie sila i czasem spiecia tak w skrocie. -------------------- EVO X 590/740
Cooper S R56 |
|
|
![]()
Post
#815
|
|
![]() Administrator Dołączył: Thu, 10 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
zblokowany dyfer dawał w Audi 50:50 momentu na osie
-------------------- Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl
TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260 VERKLINE |
|
|
![]()
Post
#816
|
|
![]() Administrator Dołączył: Thu, 10 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
wczoraj zakończono większość prac.
- wykonanie aluminiowej rozporka kielichów przednich - montaż dyferencjału torsena dopasowanego z innego auta na przednią oś - zmiana InterCoolera na większy (core 600x300x100 mm) - cięcie zderzaka pod nowy IC - zmiana dolotu z turbo do IC oraz z IC do przepustnicy - zabudować swirl pot do paliwa - podpięcie systemu gaśniczego - zmiana docisku sprzęgła na wzmocniony - zamontowanie nowej sprężyny wastegate robocza fotka z wczoraj w nocy ![]() -------------------- Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl
TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260 VERKLINE |
|
|
![]()
Post
#817
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
zblokowany dyfer dawał w Audi 50:50 momentu na osie Albert dyfer otwarty ma zdolnośc do przenoszenia 50:50 momentu. zblokowany dyfer = zaspawany dyfer = brak dyfra = to wszystko to samo, co do sposobu działania. To jest najprostszy sposób na uzyskanie 100% przepływu momentu na jedną z osi. -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#818
|
|
![]() Administrator Dołączył: Thu, 10 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
Tommo ale przecież jak zaspawasz dyfer to nie będzie przenosił 100% momentu na jedną oś a na drugą 0%
Będzie na stałe przenosił po 50% momentu na każdą z osi napędowych w aucie. -------------------- Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl
TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260 VERKLINE |
|
|
![]()
Post
#819
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Nie, nie.
Przykład. Masz centralny mechanizm różnicowy zaspawany w aucie. Lewarujesz tył auta. Samochód odjeżdża na lewarku. Cały moment silnika popłynął na przednią oś pojazdu. To samo robisz przy otwartym dyfrze. Samochód stoi w miejscu. Dyfer otwarty może przenieść właśnie 50:50 momentu napędowego. Jeśli jedna oś jest w powietrzu i nie może fizycznie oddać momentu napędowego , to druga oś mimo, że ma przyczepność z podłożem, nie jest w stanie tego momentu oddać do podłoża. Obracanie w miejscu kołami nie ma nic wspólnego z przeniesieniem momentu napędowego. -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#820
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 25 January 2006 Skąd: Krosno ![]() |
Otwarty to 50/50 ale caly moment pojdzie na os ktora staci przyczepnosc.
Dlatego np w autach terenowych mimo tego ze jest 4X4 mozna blokowac centalny wlasnie na wypadek utraty kontaktu jednej z osi z podlozem. W aucie z blokada 100 % moment podzieli sie rowno na kazda z osi nawet w przypadku gdy ta druga straci przyczepnosc. -------------------- EVO X 590/740
Cooper S R56 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 17 August 2025 - 11:42 |