Shoutbox 0 nowych PW 


52 Stron V  « < 39 40 41 42 43 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Audi S2 comeback ..., S2 żyje ... rok 2014 od strony 28
Albert
post Sat, 30 Aug 2014 - 00:07
Post #801


Administrator
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Warszawa





Mam wlasnie taka. Ale teraz bedzie jeszcze bonus z przodu smile.gif szczegóły niebawem wink.gif


--------------------
Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl

TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260

VERKLINE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 30 Aug 2014 - 00:07
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Wrona
post Sat, 30 Aug 2014 - 01:00
Post #802


User
Dołączył: Thu, 21 February 2013





Szpera z przodu moze pomoc, bo centralny torsen przestanie glupiec i puszczac za duzo momentu na tyl.
Jestem ciekawy co to za wklad i jak z jego dostepnoscia i cena smile.gif


--------------------
Pozdrawiam

Audi 80 B3 Q 1.8T 5,3kg/KM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Sat, 30 Aug 2014 - 08:14
Post #803


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





Szpera płytkowa jest znacznie lepsza do sportu, bo można reg. spięcie zależnie od potrzeb i preferencji kierrowcy.
Torsen za to jest trwały i nie wymaga okresowego serwisowania.


--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Albert
post Sat, 30 Aug 2014 - 08:58
Post #804


Administrator
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Warszawa





Na razie zobaczymy jak daje sobie rade. Plytkowe sa gorzej dostepne i drozsze. Mamy co mamy i teraz czas na testy.


--------------------
Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl

TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260

VERKLINE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wrona
post Sat, 30 Aug 2014 - 13:52
Post #805


User
Dołączył: Thu, 21 February 2013





Tommo: oczywiscie, tylko Torsen jest 10x tanszy niz szpera plytkowa i latwiej dostepny (swap z v8).
Z moich doswiadczen wynika ze torsen z tylu fajnie by dzialal w Audi gdyby centralny dyfer nie byl torsen`em,
albo by byl tak zmodyfikowany (nie wiem czy to mozliwe) zeby nie przenosil 100% momentu na 1 os.


--------------------
Pozdrawiam

Audi 80 B3 Q 1.8T 5,3kg/KM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Albert
post Sat, 30 Aug 2014 - 14:11
Post #806


Administrator
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Warszawa





W moim przypadku znalazlem szpere z Porsche 968 gdzie w przednim moscie byl torsen.


--------------------
Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl

TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260

VERKLINE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Albert
post Sat, 30 Aug 2014 - 14:26
Post #807


Administrator
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Warszawa





Centralny torsen w 01E ma rozdzial maksymalny 2:1 czyli 66% max idzie na jedna os.


--------------------
Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl

TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260

VERKLINE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Sat, 30 Aug 2014 - 14:30
Post #808


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





Wrona torsen nigdy nie przeniesie 100% momentu na jedną oś.


--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wrona
post Sat, 30 Aug 2014 - 17:38
Post #809


User
Dołączył: Thu, 21 February 2013





Fakt przegiolem z tymi 100%, powinienem napisac ze po prostu idzie go za duzo na tyl.

Albert : czekam na opinie, bo mam nadzieje ze pozytywnie ta szpera wplynie na rozdzial momentu.

ps. Moze ktos dokopal sie do jakis danych co audi stosowalo w wyscigach w centralnym dyfrze ?
bo slyszalem kiedys, ze w rajdach jezdzili na setup`ach przod/tyl plyrkowa a centralny dyfer byl "zaspawany"


--------------------
Pozdrawiam

Audi 80 B3 Q 1.8T 5,3kg/KM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Sat, 30 Aug 2014 - 17:47
Post #810


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





Urquattro nie miało centralnego dyfra.


--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Albert
post Sat, 30 Aug 2014 - 18:45
Post #811


Administrator
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Warszawa





Wrona: roznie jezdzili ale centralny przewaznie zamkniety. Tyl albo zamkniety albo szpera plytka. Przod tez roznie ale wiekszosc plytka.

W wyscigach bylo TransAm, IMSA, DTM. Nie wiem co mieli w srodku kazda seria miala swoje i kazdy kierwoca swoje preferencje. Ale np w plaskich Koraszewski w S2 mial cos na wzor Haldexa.


--------------------
Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl

TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260

VERKLINE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Albert
post Sat, 30 Aug 2014 - 18:47
Post #812


Administrator
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Warszawa





CYTAT(Tommo @ Sat, 30 Aug 2014 - 17:47) *
Urquattro nie miało centralnego dyfra.


Mialo, taki w 100% blokowany.

Na razie wydaje.mi sie ze 3 x torsen powinien dawac sobie rade na torze. Sprawdze niebawem.


--------------------
Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl

TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260

VERKLINE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Sat, 30 Aug 2014 - 19:47
Post #813


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





CYTAT(Albert @ Sat, 30 Aug 2014 - 18:47) *
Mialo, taki w 100% blokowany.

na to samo wychodzi biggrin.gif
Torsen wszedł do Audi w 86'


--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wojtek
post Sun, 31 Aug 2014 - 07:30
Post #814


Forum Homee
Dołączył: Wed, 25 January 2006
Skąd: Krosno





CYTAT(Wrona @ Sat, 30 Aug 2014 - 13:52) *
Tommo: oczywiscie, tylko Torsen jest 10x tanszy niz szpera plytkowa i latwiej dostepny (swap z v8).
Z moich doswiadczen wynika ze torsen z tylu fajnie by dzialal w Audi gdyby centralny dyfer nie byl torsen`em,
albo by byl tak zmodyfikowany (nie wiem czy to mozliwe) zeby nie przenosil 100% momentu na 1 os.

Gdyby centralny nie byl a tyl tak to cala moc szla by na jedno kolo z przodu.
Wszystko jest mozliwe, mitsu stosuje acd i spina sie z taka sila jak potrzeba, wtedy kiedy potrzeba, jak trzeba to przechodzi w tryb luzny, steruje sie sila i czasem spiecia tak w skrocie.


--------------------
EVO X 590/740
Cooper S R56
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Albert
post Sun, 31 Aug 2014 - 10:13
Post #815


Administrator
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Warszawa





zblokowany dyfer dawał w Audi 50:50 momentu na osie


--------------------
Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl

TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260

VERKLINE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Albert
post Sun, 31 Aug 2014 - 10:23
Post #816


Administrator
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Warszawa





wczoraj zakończono większość prac.

- wykonanie aluminiowej rozporka kielichów przednich
- montaż dyferencjału torsena dopasowanego z innego auta na przednią oś
- zmiana InterCoolera na większy (core 600x300x100 mm)
- cięcie zderzaka pod nowy IC
- zmiana dolotu z turbo do IC oraz z IC do przepustnicy
- zabudować swirl pot do paliwa
- podpięcie systemu gaśniczego
- zmiana docisku sprzęgła na wzmocniony
- zamontowanie nowej sprężyny wastegate

robocza fotka z wczoraj w nocy





--------------------
Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl

TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260

VERKLINE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Sun, 31 Aug 2014 - 14:57
Post #817


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





CYTAT(Albert @ Sun, 31 Aug 2014 - 10:13) *
zblokowany dyfer dawał w Audi 50:50 momentu na osie

Albert dyfer otwarty ma zdolnośc do przenoszenia 50:50 momentu.
zblokowany dyfer = zaspawany dyfer = brak dyfra = to wszystko to samo, co do sposobu działania.
To jest najprostszy sposób na uzyskanie 100% przepływu momentu na jedną z osi.


--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Albert
post Mon, 01 Sep 2014 - 13:42
Post #818


Administrator
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Warszawa





Tommo ale przecież jak zaspawasz dyfer to nie będzie przenosił 100% momentu na jedną oś a na drugą 0%

Będzie na stałe przenosił po 50% momentu na każdą z osi napędowych w aucie.


--------------------
Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl

TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260

VERKLINE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Mon, 01 Sep 2014 - 15:24
Post #819


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





Nie, nie.
Przykład.
Masz centralny mechanizm różnicowy zaspawany w aucie. Lewarujesz tył auta. Samochód odjeżdża na lewarku. Cały moment silnika popłynął na przednią oś pojazdu.
To samo robisz przy otwartym dyfrze. Samochód stoi w miejscu. Dyfer otwarty może przenieść właśnie 50:50 momentu napędowego. Jeśli jedna oś jest w powietrzu i nie może fizycznie oddać momentu napędowego , to druga oś mimo, że ma przyczepność z podłożem, nie jest w stanie tego momentu oddać do podłoża.
Obracanie w miejscu kołami nie ma nic wspólnego z przeniesieniem momentu napędowego.


--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wojtek
post Mon, 01 Sep 2014 - 19:53
Post #820


Forum Homee
Dołączył: Wed, 25 January 2006
Skąd: Krosno





Otwarty to 50/50 ale caly moment pojdzie na os ktora staci przyczepnosc.
Dlatego np w autach terenowych mimo tego ze jest 4X4 mozna blokowac centalny wlasnie na wypadek utraty kontaktu jednej z osi z podlozem.
W aucie z blokada 100 % moment podzieli sie rowno na kazda z osi nawet w przypadku gdy ta druga straci przyczepnosc.


--------------------
EVO X 590/740
Cooper S R56
Go to the top of the page
 
+Quote Post

52 Stron V  « < 39 40 41 42 43 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 17 August 2025 - 11:42