![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#781
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 01 January 2013 Skąd: SAS garage :) ![]() |
PS samochód dobrze prowadzący się to nie samochód w którym zawieszenie się nie ugina( pracuje na nierownościach) tylko samochód w którym pochylenie koła oraz kąt jego skrętu w funkcji ugięcia zawieszenia oraz skrętu kierownicy przyjmuje wartości bliższe optymalnym dla danej sytuacji niż te ustawione statycznie A zdolność tłumienia nierówności jest ustawiona pod wielkość tych nierówności, oraz masy pojazdu/koło i prędkość z jaką się on porusza ![]() -------------------- _http://400metrow.pl
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#782
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 07 August 2003 Skąd: krakow ![]() |
A zdolność tłumienia nierówności jest ustawiona pod wielkość tych nierówności, oraz masy pojazdu/koło i prędkość z jaką się on porusza ![]() + dla Ciebie ![]() -------------------- ... soon
|
|
|
![]()
Post
#783
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
kładziesz na podłodze wagę a na niej druga wagą na której stajesz Ty ... pierwsza waga (ta na której stoisz) pokazuje 80kg a druga (ta na podłodze) pokazuje sumę Twojej wagi i tego co pokazuje waga na której stoisz??czyli ok 160kg bardziej obrazowo nie potrafię... voj2s, nie wiem co ma przykład z wagami pokazać ? bo nie za bardzo rozumiem Twojego toku myslenia ? ta, z takim ratingiem auto podskakiwałoby 10cm nad ziemie na każdym kamyku, nie mówiąc o nierównościach na asfalcie...musi być jakiś błąd w jednostkach. cowboy, a co mi chodziło: albo 15kg/mm albo 150kg/cm ![]() ![]() Fawor: nie wiem o co Ci chodzi bo napisałeś ze wartość 150 kg/cm jest nierealna i musi być błąd Albert przeliczył N/mm na Kg/mm i przeciez Wojetk to wyjasnił Nie 15 i 14 a 150 i 140 kg ![]() Tzn chodzi o to ze wyraza sie ta wartosc kg na cm ugiecia. Ohlins dobrał Albertowi 150kg/cm i to według Ciebie jest źle Zawieszenie H&R drogowe jest 62Nmm przód i 50Nmm tył (wartość helpera sie nie dodaje) Zawieszenie H&R Rallye/Aspalt jest 120Nmm przód i 100Nmm tył Zawieszenie H&R Rennen/Slalom jest 240Nmm przód i 180Nmm tył -------------------- |
|
|
![]()
Post
#784
|
|
![]() Administrator Dołączył: Thu, 10 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
dostałem dokładnie takie info
CYTAT sprężyny Eibach przód: 149 N/mm, tył: 139 N/mm, długość sprężyn 102 mm, skok 53 mm
-------------------- Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl
TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260 VERKLINE |
|
|
![]()
Post
#785
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 01 January 2013 Skąd: SAS garage :) ![]() |
Po filmach widać jedną rzecz ewidentnie, że jest nadsterowny na wyjściu - według mnie to wina za dużej sztywności tyłu. Ale z drugiej strony czy na suchym takie same problemy odczuwasz?? Jeśli nie, to odpowiedź wygląda tak że na deszcz należy zmieniać nie tylko opony
![]() Dojazdy do winkli z dużą rezerwą wykonywane - problemy z heblami rozumiem. EDIT: I jeszcze jedna sprawa, nie patrzcie tak na te sprężyny. Bo to tylko element układu, w którym główną rolę gra amortyzator. Sprężyna jest tylko po to by odciążyć amortyzator na dobiciu (ale to taki uboczny trochę aspekt jej istnienia w zawieszeniu) ale jest po to by go utrzymać w pozycji neutralnej. Przecież amortyzator bez sprężyny by po prostu siadł ![]() -------------------- _http://400metrow.pl
|
|
|
![]()
Post
#786
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
ja Cie proszę Cowboy... za czym coś napiszesz pomyśl 3... 5 ..10 razy, piszesz takie głupoty że to się przestaje w głowie mieścić , i bynajmniej nie chodzi tu o wiedzę specjalistyczną tylko znowu o logiczne myślenie i lekcje fizyki przyklad : voj2s ja Cie proszę, bo widze że czepiasz sie mnie na siłę nie pierwszy raz...chyba masz jakiś problem... napisałem wyraźnie ze pewnie sie dodaje twardość helpera bo nie wiedziałem ze jest całkowicie ugiety, nikt nie musi byc alfa i omegą wiec daruj sobie to biadolenie, E30owner juz napisał co o jak ... bez zbednego wymadrzania się, jak widac jak ktos ma pojecie to potrafi konkretnie pisać.. ale skoro ty sie czepiasz mnie to napisze tylko tyle: kreujesz sie na eksperta we wszytskim, szkoda ze nie idzie to w parze z faktami... wracając do tematu ugiecia, napisz tez moze dlaczego fachowcy (Ohlis, Eibach i H&R) dobierają spręzyny 3-5 razy twardsze od seryjnych do swoich zawieszen sportowych dla audi ? -------------------- |
|
|
![]()
Post
#787
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 07 August 2003 Skąd: krakow ![]() |
voj2s ja Cie proszę, bo widze że czepiasz sie mnie na siłę nie pierwszy raz...chyba masz jakiś problem... napisałem wyraźnie ze pewnie sie dodaje twardość helpera bo nie wiedziałem ze jest całkowicie ugiety, nikt nie musi byc alfa i omegą wiec daruj sobie to biadolenie, E30owner napisał co o jak ... ale skoro ty sie czepiasz mnie to napisze tylko tyle: kreujesz sie na eksperta we wszytskim, szkoda ze nie idzie to w parze z faktami... wracając do tematu ugiecia, napisz tez moze dlaczego fachowcy (Ohlis, Eibach i H&R) dobierają spręzyny 3-5 razy twardsze od seryjnych do swoich zawieszen sportowych dla audi ? eksperta we wszystkim ?? a czym konkretnie... śladowa wiedza to nie bycie ekspertem ale skoro tak to pojmujesz to dużo tłumaczy w tym co sam prezentujesz , piszesz głupoty to się czepiam ... i nie wiedziałeś ze helper 60mm o twardości 25kg/cm się całkowicie ugina ??( bo tak trudno policzyc .... 5cm ugiecia * 25kg daje 125 kg i przy tym cieżarze na kolo helper sie "zamknie" wiec opcji nie było zeby sie nie ugiął do końca) a gdyby się nie ugiął całkowicie to można go dodać do głównej sprężyny ?? -------------------- ... soon
|
|
|
![]()
Post
#788
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 01 January 2013 Skąd: SAS garage :) ![]() |
wracając do tematu ugiecia, napisz tez moze dlaczego fachowcy (Ohlis, Eibach i H&R) dobierają spręzyny 3-5 razy twardsze od seryjnych do swoich zawieszen sportowych dla audi ? Odpowiedź jest bardzo prosta, to podstawy kompletowania zawieszenia. Otóż sztywność sprężyny dobiera się pod sztywność amortyzatora. Im amortyzator jest sztywniejszy, ma większą siłę odbicia tym sztywniejszą sprężynę MOŻNA zastosować. Ale nie trzeba jeśli tłumienie zostało dobrane uwzględniając inne rozłożenie mas niż jest w pojeździe faktycznie, lub amortyzator ma bardzo mocno zwiększoną siłę dobicia. Oprócz tego jeszcze dochodzą wymiary geometryczne zawieszenia. Zawieszenie które ma Albert, i u niego jest być może mega sztywne, w samochodzie zawodniczym o których mówicie, być może byłoby ok ze względu na różnice w długości wahaczy, punktów mocowania amortyzatora do zwrotnicy itd. Gdzie siła działająca na amortyzator już ma inną wartość (większą) ... dłuuuugo by pisać. -------------------- _http://400metrow.pl
|
|
|
![]()
Post
#789
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 25 June 2014 ![]() |
Jak w tym zawieszeniu wygląda ustawienie amortyzatorów, istnieje jakaś regulacja rozprężania żeby ograniczyć trochę transfer masy do przodu przy dohamowaniu? Zwróćcie na to uwagę.
Tak jak kolega wyżej zauważył sprężyna to jedno, a praca amortyzatora to drugie. Także jestem za opcją "wyzerowania" ustawień, skupieniu się na pracy właśnie amortyzatorów - sprężania i rozprężania, dopiero potem geometria i zbieżność, te ostatnie ustawienia to już jest dopracowanie setupu, szczególnie ważne przy szybkich partiach. |
|
|
![]()
Post
#790
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 01 January 2013 Skąd: SAS garage :) ![]() |
Jeśli jest regulacja odbicia to należy zwiększyć siłę odbicia - wtedy będzie jak Lapeno sugeruje. Tylko że według mnie nie tutaj jest problem, a na wyjściu z zakrętu. I wypadałoby zwiększyć transfer na tył - zmiękczając albo dobicie (wolne dobicie jeśli jest zróżnicowanie na wolne i szybkie) lub mniej sztywna sprężyna.
-------------------- _http://400metrow.pl
|
|
|
![]()
Post
#791
|
|
![]() Administrator Dołączył: Thu, 10 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
Umówiłem się z inżynierem Krzysztofem Gołębiem (4Turbo Mysiadło) na Tor Poznań. Zobaczymy co z tej regulacji wyjdzie.
-------------------- Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl
TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260 VERKLINE |
|
|
![]()
Post
#792
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
eksperta we wszystkim ?? a czym konkretnie... śladowa wiedza to nie bycie ekspertem ale skoro tak to pojmujesz to dużo tłumaczy w tym co sam prezentujesz , piszesz głupoty to się czepiam czepianie sie na siłę duzo tłumaczy w tym co sam prezentujesz... napisałem ze kreujesz sie na eksperta (a nie ze jestes ekspertem) poprzez ton wypowiedzi na forach...ale nie idzie to w parze z faktami, bo śladową wiedzę to ja widziałem na własne oczy ![]() i zeby zakonczyc OT: jak masz cos do mnie to pisz PW, bo zdaje sie ze nie wniosłeś nic merytoryczego jak na razie do tematu poza czepialstwem w moim kierunku -------------------- |
|
|
![]()
Post
#793
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 01 January 2013 Skąd: SAS garage :) ![]() |
Umówiłem się z inżynierem Krzysztofem Gołębiem (4Turbo Mysiadło) na Tor Poznań. Zobaczymy co z tej regulacji wyjdzie. Daj znać co i jak było problemem, z chęcią się dowiem czy miałem rację, a może dowiem się czegoś nowego w przypadku gdy racji nie mam ![]() -------------------- _http://400metrow.pl
|
|
|
![]()
Post
#794
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 25 January 2006 Skąd: Krosno ![]() |
PS samochód dobrze prowadzący się to nie samochód w którym zawieszenie się nie ugina( pracuje na nierownościach) tylko samochód w którym pochylenie koła oraz kąt jego skrętu w funkcji ugięcia zawieszenia oraz skrętu kierownicy przyjmuje wartości bliższe optymalnym dla danej sytuacji niż te ustawione statycznie Dlatego producent zastosowal u mnie tak miekkie springi. -------------------- EVO X 590/740
Cooper S R56 |
|
|
![]()
Post
#795
|
|
![]() prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw ![]() |
Te sprężyny mają ~15kg i ~14/mm, to są raczej zupełnie normalne wartości przy takim zawieszeniu, bardzo dużo zależy od ustawienia amortyzatorów. Miękkie nie są, ale do betonu jeszcze daleka droga. Nie opisujcie sprężyn jakimiś setkami, ani Nm, powszechnie przyjęło się chyba podawać twardość w kg/mm, albo lbs/in?
|
|
|
![]()
Post
#796
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 13 August 2004 Skąd: Tuchola/Poznań ![]() |
cowboy - my mad
![]() ![]() -------------------- Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
|
|
|
![]()
Post
#797
|
|
![]() Administrator Dołączył: Thu, 10 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
Cisza przed burzą. Trwają intensywne prace nad autem. Długa lista zmian niebawem. Na foto nowy intercooler drugiej generacji z rdzeniem o rozmiarach 600x300x100 mm z firmy FMIC.PL
![]() Dotychczasowy układ paliwowy podczas ostatnich dwóch jazd testowych okazał się niewydajny. Podczas testów i pokonywania zakrętów z co raz większymi prędkościami zdarzyło się, iż paliwo odpływało w baku na tyle że pompa, gdy w zbiorniku było poniżej połowy baku, zasysała powietrze. To groziło chwilowym zubożeniem mieszaki paliwa, która dostarczana była do silnika. Trzeba było temu zarazić i konieczne zbudować układ, który miał by w sobie tak zwany swirl pot. Jest to wysoki „cylinder”, którego zadaniem jest zapewnienie paliwa do głównej pompy paliwowej. Poniżej schemat oraz zdjęcie zestawu. ![]() ![]() Układ paliwowy obecnie obejmuje: - pompę paliwa Bosch 040 w baku paliwa - złączki i przewody PTFE - główną pompę paliwa Bosch 044 - 2.5 litrowy swirl pot - filtr paliwa AEM - wykonaną na zamówienie listwę paliwową - wtryskiwacze RC 5 x 750cc - regulator paliwa AEM - czujnik ciśnienia paliwa z zegarem Defi - seryjny 70 litrowy zbiornik paliwa -------------------- Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl
TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260 VERKLINE |
|
|
![]()
Post
#798
|
|
![]() Moderator Dołączył: Thu, 21 August 2003 Skąd: Stalowa Wola ![]() |
Do seryjnego baku jeszcze gąbki wsadź kolego. Gąbki motocyklowe są w dobrej cenie a paliwo nie odpływa
|
|
|
![]()
Post
#799
|
|
![]() Administrator Dołączył: Thu, 10 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
Teraz to juz nie ma senau bo za 2 miesiace bede i tak wstawiał bak a teraz z tym swir potem wystarczy pod to co potrzebuje.
-------------------- Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl
TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260 VERKLINE |
|
|
![]()
Post
#800
|
|
User Dołączył: Thu, 21 February 2013 ![]() |
Wracajac do zawieszenia i nie tylko, czy ta nadsterownosc przy wyjsciu nie jest przypadkiem przez tylnego torsena ? Po montazu torsena z v8 do mojego Audi z samochodu awd zrobilo sie rwd
![]() Jakos te w torseny ( centralny i tylny) nie graja ze soba za dobrze, za duzo momentu jest przenoszone na tyl jak dla mnie.Chyba ze Albert masz jakas inna szpere z tylu ?? -------------------- Pozdrawiam
Audi 80 B3 Q 1.8T 5,3kg/KM |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 17 August 2025 - 13:27 |