Shoutbox 0 nowych PW 


52 Stron V  « < 38 39 40 41 42 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Audi S2 comeback ..., S2 żyje ... rok 2014 od strony 28
E30 owner
post Tue, 26 Aug 2014 - 14:11
Post #781


Forum Killer
Dołączył: Tue, 01 January 2013
Skąd: SAS garage :)





CYTAT(voj2s @ Tue, 26 Aug 2014 - 12:51) *
PS
samochód dobrze prowadzący się to nie samochód w którym zawieszenie się nie ugina( pracuje na nierownościach) tylko samochód w którym pochylenie koła oraz kąt jego skrętu w funkcji ugięcia zawieszenia oraz skrętu kierownicy przyjmuje wartości bliższe optymalnym dla danej sytuacji niż te ustawione statycznie


A zdolność tłumienia nierówności jest ustawiona pod wielkość tych nierówności, oraz masy pojazdu/koło i prędkość z jaką się on porusza smile.gif


--------------------
_http://400metrow.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 26 Aug 2014 - 14:11
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
voj2s
post Tue, 26 Aug 2014 - 14:23
Post #782


Forum Killer
Dołączył: Thu, 07 August 2003
Skąd: krakow





CYTAT(E30 owner @ Tue, 26 Aug 2014 - 14:11) *
A zdolność tłumienia nierówności jest ustawiona pod wielkość tych nierówności, oraz masy pojazdu/koło i prędkość z jaką się on porusza smile.gif


+ dla Ciebie wink.gif


--------------------
... soon
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Tue, 26 Aug 2014 - 14:40
Post #783


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





CYTAT(voj2s @ Tue, 26 Aug 2014 - 13:51) *
kładziesz na podłodze wagę a na niej druga wagą na której stajesz Ty ... pierwsza waga (ta na której stoisz) pokazuje 80kg a druga (ta na podłodze) pokazuje sumę Twojej wagi i tego co pokazuje waga na której stoisz??czyli ok 160kg bardziej obrazowo nie potrafię...

voj2s, nie wiem co ma przykład z wagami pokazać ? bo nie za bardzo rozumiem Twojego toku myslenia ?


CYTAT(Fawor @ Tue, 26 Aug 2014 - 08:11) *
ta, z takim ratingiem auto podskakiwałoby 10cm nad ziemie na każdym kamyku, nie mówiąc o nierównościach na asfalcie...musi być jakiś błąd w jednostkach.


CYTAT(Fawor @ Tue, 26 Aug 2014 - 13:55) *
cowboy, a co mi chodziło: albo 15kg/mm albo 150kg/cm smile.gif 150kg/mm to jest kawał prostego pręta zamiast amorka ze sprężyną tongue.gif


Fawor: nie wiem o co Ci chodzi bo napisałeś ze wartość 150 kg/cm jest nierealna i musi być błąd

Albert przeliczył N/mm na Kg/mm i przeciez Wojetk to wyjasnił

CYTAT(Wojtek @ Mon, 25 Aug 2014 - 21:56) *
Nie 15 i 14 a 150 i 140 kg wink.gif bo wynik co masz to na mm a nie cm.
Tzn chodzi o to ze wyraza sie ta wartosc kg na cm ugiecia.



Ohlins dobrał Albertowi 150kg/cm i to według Ciebie jest źle

Zawieszenie H&R drogowe jest 62Nmm przód i 50Nmm tył (wartość helpera sie nie dodaje)

Zawieszenie H&R Rallye/Aspalt jest 120Nmm przód i 100Nmm tył

Zawieszenie H&R Rennen/Slalom jest 240Nmm przód i 180Nmm tył


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Albert
post Tue, 26 Aug 2014 - 14:43
Post #784


Administrator
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Warszawa





dostałem dokładnie takie info

CYTAT
sprężyny Eibach przód: 149 N/mm, tył: 139 N/mm, długość sprężyn 102 mm, skok 53 mm


--------------------
Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl

TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260

VERKLINE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
E30 owner
post Tue, 26 Aug 2014 - 15:13
Post #785


Forum Killer
Dołączył: Tue, 01 January 2013
Skąd: SAS garage :)





Po filmach widać jedną rzecz ewidentnie, że jest nadsterowny na wyjściu - według mnie to wina za dużej sztywności tyłu. Ale z drugiej strony czy na suchym takie same problemy odczuwasz?? Jeśli nie, to odpowiedź wygląda tak że na deszcz należy zmieniać nie tylko opony smile.gif

Dojazdy do winkli z dużą rezerwą wykonywane - problemy z heblami rozumiem.

EDIT: I jeszcze jedna sprawa, nie patrzcie tak na te sprężyny. Bo to tylko element układu, w którym główną rolę gra amortyzator. Sprężyna jest tylko po to by odciążyć amortyzator na dobiciu (ale to taki uboczny trochę aspekt jej istnienia w zawieszeniu) ale jest po to by go utrzymać w pozycji neutralnej. Przecież amortyzator bez sprężyny by po prostu siadł smile.gif Według mnie problem z nadsterownością tkwi w za twardej sprężynie z tyłu. Jeśli w szykanach fura przy przekładce ma tendencje do nerwowości, także będzie to wskaźnikiem tego co twierdzę. Ponadto zawias ze sztywnym amorem a sprężyną 100kg, może być równie twardy jak zawias ze sprężyną 130kg i amorem o 30% mniej sztywnym niż w pierwszym przypadku. Różnica będzie taka tylko że ten pierwszy samochód będzie dużo bardziej stabilny w prowadzeniu.


--------------------
_http://400metrow.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Tue, 26 Aug 2014 - 16:04
Post #786


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





CYTAT(voj2s @ Tue, 26 Aug 2014 - 13:51) *
ja Cie proszę Cowboy... za czym coś napiszesz pomyśl 3... 5 ..10 razy, piszesz takie głupoty że to się przestaje w głowie mieścić , i bynajmniej nie chodzi tu o wiedzę specjalistyczną tylko znowu o logiczne myślenie i lekcje fizyki przyklad :


voj2s ja Cie proszę, bo widze że czepiasz sie mnie na siłę nie pierwszy raz...chyba masz jakiś problem...
napisałem wyraźnie ze pewnie sie dodaje twardość helpera bo nie wiedziałem ze jest całkowicie ugiety, nikt nie musi byc alfa i omegą wiec daruj sobie to biadolenie, E30owner juz napisał co o jak ... bez zbednego wymadrzania się, jak widac jak ktos ma pojecie to potrafi konkretnie pisać..

ale skoro ty sie czepiasz mnie to napisze tylko tyle: kreujesz sie na eksperta we wszytskim, szkoda ze nie idzie to w parze z faktami...

wracając do tematu ugiecia, napisz tez moze dlaczego fachowcy (Ohlis, Eibach i H&R) dobierają spręzyny 3-5 razy twardsze od seryjnych do swoich zawieszen sportowych dla audi ?


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
voj2s
post Tue, 26 Aug 2014 - 16:29
Post #787


Forum Killer
Dołączył: Thu, 07 August 2003
Skąd: krakow





CYTAT(cowboy @ Tue, 26 Aug 2014 - 16:04) *
voj2s ja Cie proszę, bo widze że czepiasz sie mnie na siłę nie pierwszy raz...chyba masz jakiś problem...
napisałem wyraźnie ze pewnie sie dodaje twardość helpera bo nie wiedziałem ze jest całkowicie ugiety, nikt nie musi byc alfa i omegą wiec daruj sobie to biadolenie, E30owner napisał co o jak ...

ale skoro ty sie czepiasz mnie to napisze tylko tyle: kreujesz sie na eksperta we wszytskim, szkoda ze nie idzie to w parze z faktami...

wracając do tematu ugiecia, napisz tez moze dlaczego fachowcy (Ohlis, Eibach i H&R) dobierają spręzyny 3-5 razy twardsze od seryjnych do swoich zawieszen sportowych dla audi ?


eksperta we wszystkim ?? a czym konkretnie... śladowa wiedza to nie bycie ekspertem ale skoro tak to pojmujesz to dużo tłumaczy w tym co sam prezentujesz , piszesz głupoty to się czepiam

... i nie wiedziałeś ze helper 60mm o twardości 25kg/cm się całkowicie ugina ??( bo tak trudno policzyc .... 5cm ugiecia * 25kg daje 125 kg i przy tym cieżarze na kolo helper sie "zamknie" wiec opcji nie było zeby sie nie ugiął do końca) a gdyby się nie ugiął całkowicie to można go dodać do głównej sprężyny ??


--------------------
... soon
Go to the top of the page
 
+Quote Post
E30 owner
post Tue, 26 Aug 2014 - 16:40
Post #788


Forum Killer
Dołączył: Tue, 01 January 2013
Skąd: SAS garage :)





CYTAT(cowboy @ Tue, 26 Aug 2014 - 15:04) *
wracając do tematu ugiecia, napisz tez moze dlaczego fachowcy (Ohlis, Eibach i H&R) dobierają spręzyny 3-5 razy twardsze od seryjnych do swoich zawieszen sportowych dla audi ?


Odpowiedź jest bardzo prosta, to podstawy kompletowania zawieszenia. Otóż sztywność sprężyny dobiera się pod sztywność amortyzatora. Im amortyzator jest sztywniejszy, ma większą siłę odbicia tym sztywniejszą sprężynę MOŻNA zastosować. Ale nie trzeba jeśli tłumienie zostało dobrane uwzględniając inne rozłożenie mas niż jest w pojeździe faktycznie, lub amortyzator ma bardzo mocno zwiększoną siłę dobicia.

Oprócz tego jeszcze dochodzą wymiary geometryczne zawieszenia. Zawieszenie które ma Albert, i u niego jest być może mega sztywne, w samochodzie zawodniczym o których mówicie, być może byłoby ok ze względu na różnice w długości wahaczy, punktów mocowania amortyzatora do zwrotnicy itd. Gdzie siła działająca na amortyzator już ma inną wartość (większą) ... dłuuuugo by pisać.






--------------------
_http://400metrow.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lapeno
post Tue, 26 Aug 2014 - 16:42
Post #789


User
Dołączył: Wed, 25 June 2014





Jak w tym zawieszeniu wygląda ustawienie amortyzatorów, istnieje jakaś regulacja rozprężania żeby ograniczyć trochę transfer masy do przodu przy dohamowaniu? Zwróćcie na to uwagę.
Tak jak kolega wyżej zauważył sprężyna to jedno, a praca amortyzatora to drugie. Także jestem za opcją "wyzerowania" ustawień, skupieniu się na pracy właśnie amortyzatorów - sprężania i rozprężania, dopiero potem geometria i zbieżność, te ostatnie ustawienia to już jest dopracowanie setupu, szczególnie ważne przy szybkich partiach.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
E30 owner
post Tue, 26 Aug 2014 - 16:49
Post #790


Forum Killer
Dołączył: Tue, 01 January 2013
Skąd: SAS garage :)





Jeśli jest regulacja odbicia to należy zwiększyć siłę odbicia - wtedy będzie jak Lapeno sugeruje. Tylko że według mnie nie tutaj jest problem, a na wyjściu z zakrętu. I wypadałoby zwiększyć transfer na tył - zmiękczając albo dobicie (wolne dobicie jeśli jest zróżnicowanie na wolne i szybkie) lub mniej sztywna sprężyna.


--------------------
_http://400metrow.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Albert
post Tue, 26 Aug 2014 - 17:06
Post #791


Administrator
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Warszawa





Umówiłem się z inżynierem Krzysztofem Gołębiem (4Turbo Mysiadło) na Tor Poznań. Zobaczymy co z tej regulacji wyjdzie.


--------------------
Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl

TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260

VERKLINE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Tue, 26 Aug 2014 - 17:11
Post #792


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





CYTAT(voj2s @ Tue, 26 Aug 2014 - 16:29) *
eksperta we wszystkim ?? a czym konkretnie... śladowa wiedza to nie bycie ekspertem ale skoro tak to pojmujesz to dużo tłumaczy w tym co sam prezentujesz , piszesz głupoty to się czepiam


czepianie sie na siłę duzo tłumaczy w tym co sam prezentujesz...
napisałem ze kreujesz sie na eksperta (a nie ze jestes ekspertem) poprzez ton wypowiedzi na forach...ale nie idzie to w parze z faktami, bo śladową wiedzę to ja widziałem na własne oczy wink.gif

i zeby zakonczyc OT: jak masz cos do mnie to pisz PW, bo zdaje sie ze nie wniosłeś nic merytoryczego jak na razie do tematu poza czepialstwem w moim kierunku


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
E30 owner
post Tue, 26 Aug 2014 - 17:17
Post #793


Forum Killer
Dołączył: Tue, 01 January 2013
Skąd: SAS garage :)





CYTAT(Albert @ Tue, 26 Aug 2014 - 16:06) *
Umówiłem się z inżynierem Krzysztofem Gołębiem (4Turbo Mysiadło) na Tor Poznań. Zobaczymy co z tej regulacji wyjdzie.


Daj znać co i jak było problemem, z chęcią się dowiem czy miałem rację, a może dowiem się czegoś nowego w przypadku gdy racji nie mam smile.gif


--------------------
_http://400metrow.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wojtek
post Tue, 26 Aug 2014 - 19:01
Post #794


Forum Homee
Dołączył: Wed, 25 January 2006
Skąd: Krosno





CYTAT(voj2s @ Tue, 26 Aug 2014 - 13:51) *
PS
samochód dobrze prowadzący się to nie samochód w którym zawieszenie się nie ugina( pracuje na nierownościach) tylko samochód w którym pochylenie koła oraz kąt jego skrętu w funkcji ugięcia zawieszenia oraz skrętu kierownicy przyjmuje wartości bliższe optymalnym dla danej sytuacji niż te ustawione statycznie

Dlatego producent zastosowal u mnie tak miekkie springi.


--------------------
EVO X 590/740
Cooper S R56
Go to the top of the page
 
+Quote Post
!markos
post Tue, 26 Aug 2014 - 20:07
Post #795


prawie jak integra
Dołączył: Mon, 29 December 2003
Skąd: waw





Te sprężyny mają ~15kg i ~14/mm, to są raczej zupełnie normalne wartości przy takim zawieszeniu, bardzo dużo zależy od ustawienia amortyzatorów. Miękkie nie są, ale do betonu jeszcze daleka droga. Nie opisujcie sprężyn jakimiś setkami, ani Nm, powszechnie przyjęło się chyba podawać twardość w kg/mm, albo lbs/in?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fawor
post Wed, 27 Aug 2014 - 09:50
Post #796


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 13 August 2004
Skąd: Tuchola/Poznań





cowboy - my mad biggrin.gif Sam się zayebałem w jednostkach na spiąco i myślałem, ze jest mowa o 150kg na milimetr smile.gif


--------------------
Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Albert
post Fri, 29 Aug 2014 - 18:30
Post #797


Administrator
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Warszawa





Cisza przed burzą. Trwają intensywne prace nad autem. Długa lista zmian niebawem. Na foto nowy intercooler drugiej generacji z rdzeniem o rozmiarach 600x300x100 mm z firmy FMIC.PL



Dotychczasowy układ paliwowy podczas ostatnich dwóch jazd testowych okazał się niewydajny.

Podczas testów i pokonywania zakrętów z co raz większymi prędkościami zdarzyło się, iż paliwo odpływało w baku na tyle że pompa, gdy w zbiorniku było poniżej połowy baku, zasysała powietrze. To groziło chwilowym zubożeniem mieszaki paliwa, która dostarczana była do silnika.

Trzeba było temu zarazić i konieczne zbudować układ, który miał by w sobie tak zwany swirl pot. Jest to wysoki „cylinder”, którego zadaniem jest zapewnienie paliwa do głównej pompy paliwowej. Poniżej schemat oraz zdjęcie zestawu.





Układ paliwowy obecnie obejmuje:
- pompę paliwa Bosch 040 w baku paliwa
- złączki i przewody PTFE
- główną pompę paliwa Bosch 044
- 2.5 litrowy swirl pot
- filtr paliwa AEM
- wykonaną na zamówienie listwę paliwową
- wtryskiwacze RC 5 x 750cc
- regulator paliwa AEM
- czujnik ciśnienia paliwa z zegarem Defi
- seryjny 70 litrowy zbiornik paliwa


--------------------
Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl

TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260

VERKLINE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CZUCZU
post Fri, 29 Aug 2014 - 19:07
Post #798


Moderator
Dołączył: Thu, 21 August 2003
Skąd: Stalowa Wola





Do seryjnego baku jeszcze gąbki wsadź kolego. Gąbki motocyklowe są w dobrej cenie a paliwo nie odpływa
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Albert
post Fri, 29 Aug 2014 - 19:10
Post #799


Administrator
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Warszawa





Teraz to juz nie ma senau bo za 2 miesiace bede i tak wstawiał bak a teraz z tym swir potem wystarczy pod to co potrzebuje.


--------------------
Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl

TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260

VERKLINE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wrona
post Fri, 29 Aug 2014 - 21:01
Post #800


User
Dołączył: Thu, 21 February 2013





Wracajac do zawieszenia i nie tylko, czy ta nadsterownosc przy wyjsciu nie jest przypadkiem przez tylnego torsena ? Po montazu torsena z v8 do mojego Audi z samochodu awd zrobilo sie rwd smile.gif do tego stopnia ze na semi sliku przy mocy 200km/1100kg czasami tracilem przyczepnosc na wyjsciu z ciasnych zakretow.

Jakos te w torseny ( centralny i tylny) nie graja ze soba za dobrze, za duzo momentu jest przenoszone na tyl jak dla mnie.Chyba ze Albert masz jakas inna szpere z tylu ??



--------------------
Pozdrawiam

Audi 80 B3 Q 1.8T 5,3kg/KM
Go to the top of the page
 
+Quote Post

52 Stron V  « < 38 39 40 41 42 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 17 August 2025 - 13:27