Shoutbox 0 nowych PW 


52 Stron V  « < 37 38 39 40 41 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Audi S2 comeback ..., S2 żyje ... rok 2014 od strony 28
Tommo
post Sun, 24 Aug 2014 - 21:13
Post #761


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





Ja bym zmienił opony na węższe. Cięższe i mocniejsze miśki jeżdżą na znacznie węższych kołach.
Porównywaliście temp. opon przód z tyłem?


--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 24 Aug 2014 - 21:13
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
DOHC
post Sun, 24 Aug 2014 - 23:03
Post #762


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 January 2006
Skąd: Pionki/Warszawa





Albert polecam:
Automotive - How To Make Your Car Handle
Automotive - Competition Car Suspension

Poczytaj sobie te/tego typu książki to Ci pozwoli poukładać w głowie co tak naprawdę Ci nie pasuje w aucie i dlaczego. Korespondencyjnie nikt Ci nic sensownego nie doradzi raczej. Na początek na pewno dobrym pomysłem będzie ogarnięcie hebli żeby zachowanie auta stało cię choć trochę bardziej przewidywalne.

Pozdrawiam i kibicuje
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Albert
post Sun, 24 Aug 2014 - 23:16
Post #763


Administrator
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Warszawa





CYTAT(DOHC @ Sun, 24 Aug 2014 - 23:03) *
Albert polecam:
Automotive - How To Make Your Car Handle
Automotive - Competition Car Suspension

Poczytaj sobie te/tego typu książki to Ci pozwoli poukładać w głowie co tak naprawdę Ci nie pasuje w aucie i dlaczego. Korespondencyjnie nikt Ci nic sensownego nie doradzi raczej. Na początek na pewno dobrym pomysłem będzie ogarnięcie hebli żeby zachowanie auta stało cię choć trochę bardziej przewidywalne.

Pozdrawiam i kibicuje


Dzięki. Książki kupione.


--------------------
Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl

TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260

VERKLINE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Albert
post Sun, 24 Aug 2014 - 23:28
Post #764


Administrator
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Warszawa





Dziękuję wszystkim angażującym się w temat, szczególnie tym którzy podają wskazówki co i jak wykonać by gdzieś zajść.

Właście odnalazłem w swojej bibliotece "All Wheel Drive High Performance Handbook" smile.gif


--------------------
Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl

TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260

VERKLINE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
E30 owner
post Mon, 25 Aug 2014 - 00:40
Post #765


Forum Killer
Dołączył: Tue, 01 January 2013
Skąd: SAS garage :)





CYTAT(Wojtek @ Sun, 24 Aug 2014 - 16:55) *
E30 owner To akurat w takim zawiasie mozna regulowac, nie wiem jakie tam sa sprezyny ale moj gwint hksa w aucie 1500 kg ma 90/70kg.
Co na poczatku wydawalo mi sie znacznie za malo. Jednak po regulacjach jest to w pelni wystarczajace - zawieszenie ma opinie torowego...
Po zakreceniu tlumienia do polowy jest juz konkretnie twardo.
Amatorsko mozna probwac tak:
Ustawic zadana wysokosc, zakrecic tlumienie ma naxa i odkrecac az auto nie bedzie podskakiwac a jednoczesnie nie straci sztywnosci.
Ustawic wczesniej pochylenie z tylu.
Najpierw przed zmiana ustawien ohlinsa sprobowac zmienic samo pochylenie i zobaczyc jakie beda roznice.
Co do hamowania to nie ma z tym problemow jesli sie nie przesadzi - u mnie jest cos kolo 2,2 i hamowanie jest ok.
W BMW mialem kolo 5-6 stopni i hamowania nie bylo smile.gif
Wlasnie czesto w TA orac wttc widac dosc mocne pochylenie przodu przy jezdzie na wprost a to tor bez dziur, jakas przyczyna musi byc.


No tak tylko wysokość można ustawiać na dwa sposoby, poprzez regulację wysokości kolumny, oraz poprzez napięcie wstępne spręzyny - to drugie ma wpływ na pracę zawieszenia. Sztywność sprężyn 9/7 kg/mm w jednym samochodzie może być dobra w drugim stwarzać charakterystykę nadsterowną i potrzeba będzie sprężyn 6kg ... do tego ważne jest odbicie amora itd itp to jest na prawdę mega ciężki temat.

Co do pochylenia koła, po co ustawiać bóg wie jakie wielkie pochylenie skoro być może nie wykożystało się KWSZ należycie??

Pochylenie tyłu dyktuje stopień zużycia opon. Co do WTCC może przyczyną są prędkości osiągane na torze i stopień znoszenia opony ?? Stąd korekcja KWSZ jest nie wystarczająca i trzeba ratować się negatywem ?? Tego się nie dowiemy.

Dlatego powtarzam - dojdźcie do ładu z ohlinsem, resztę powiedzą Wam opony i odczucia "organoleptyczne".


--------------------
_http://400metrow.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Albert
post Mon, 25 Aug 2014 - 13:35
Post #766


Administrator
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Warszawa





Jak przeliczyć 149 N/mm, tył: 139 N/mm na kg ?


--------------------
Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl

TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260

VERKLINE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Mon, 25 Aug 2014 - 13:41
Post #767


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(Albert @ Mon, 25 Aug 2014 - 13:35) *
Jak przeliczyć 149 N/mm, tył: 139 N/mm na kg ?


dzielisz przez przyspieszenie ziemskie
1 kg~=9.81N


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Albert
post Mon, 25 Aug 2014 - 13:44
Post #768


Administrator
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Warszawa





czyli sprężyny wychodzą - 15.18 KG przód i 14.16 KG tył

dzięki


--------------------
Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl

TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260

VERKLINE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
E30 owner
post Mon, 25 Aug 2014 - 17:01
Post #769


Forum Killer
Dołączył: Tue, 01 January 2013
Skąd: SAS garage :)





I według mnie na tyle masz za sztywną sprężynę, setup jakby był rozkład 50/50 to byłby ok. Na tył założyłbym coś w okolicach 10kg. Na wyjściu z zakrętu nie będzie nadsterownie.


--------------------
_http://400metrow.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wojtek
post Mon, 25 Aug 2014 - 21:56
Post #770


Forum Homee
Dołączył: Wed, 25 January 2006
Skąd: Krosno





Nie 15 i 14 a 150 i 140 kg wink.gif bo wynik co masz to na mm a nie cm.
Tzn chodzi o to ze wyraza sie ta wartosc kg na cm ugiecia.


--------------------
EVO X 590/740
Cooper S R56
Go to the top of the page
 
+Quote Post
staszek 1
post Mon, 25 Aug 2014 - 23:21
Post #771


Forum Killer
Dołączył: Wed, 08 December 2004
Skąd: zakopane





Może skontaktuj sie z Koraszewskim , oni długo w wyścigach górskich s2 jeździli .


--------------------
Focus RS , BMW 1 Coupe w budowie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fawor
post Tue, 26 Aug 2014 - 08:11
Post #772


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 13 August 2004
Skąd: Tuchola/Poznań





CYTAT(Wojtek @ Mon, 25 Aug 2014 - 22:56) *
Nie 15 i 14 a 150 i 140 kg wink.gif bo wynik co masz to na mm a nie cm.
Tzn chodzi o to ze wyraza sie ta wartosc kg na cm ugiecia.

ta, z takim ratingiem auto podskakiwałoby 10cm nad ziemie na każdym kamyku, nie mówiąc o nierównościach na asfalcie...musi być jakiś błąd w jednostkach.


--------------------
Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Tue, 26 Aug 2014 - 09:08
Post #773


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





no własnie z ciekawosci sprawdziłem swoj gwint H&R dedykowany do audi 80/90 quattro i S2 i cos mi sie nie zgadzało wink.gif

http://www.h-r.com/bin/29503.pdf


Rate:

1 kg/mm = 9,81N/mm


z tyłu jest sprezyna 200-50 czyli 50Nmm + helper 40-60-25 czyli 25Nmm
pewnie to sie sumuje czyli mamy ugiecie 75Nmm czyli 7,64 kgmm czyli 76,4 kgcm - takie ugiecie przewiduje H&R z tyłu ? ta wartość jednak jest porównywalna z gwintem Wojtka...

za to z przodu jest sprezyna H&R 29503 VA (F) i tu nie moge nic znaleźć w zadnym katalogu, chyba ze ktos ma wiedzę to proszę o info

ps. sory za prywate w temacie wink.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Albert
post Tue, 26 Aug 2014 - 09:10
Post #774


Administrator
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Warszawa





CYTAT(staszek 1 @ Mon, 25 Aug 2014 - 23:21) *
Może skontaktuj sie z Koraszewskim , oni długo w wyścigach górskich s2 jeździli .


Rozmawiałem wiele razy. Ale on korzystał z rozwiązań Audi Sport. Nie za wiele do mnie to przystaje.


--------------------
Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl

TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260

VERKLINE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Tue, 26 Aug 2014 - 09:51
Post #775


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





CYTAT(Fawor @ Tue, 26 Aug 2014 - 08:11) *
ta, z takim ratingiem auto podskakiwałoby 10cm nad ziemie na każdym kamyku, nie mówiąc o nierównościach na asfalcie...musi być jakiś błąd w jednostkach.



H&R robi podobnie

80/90 Typ 89Q inkl. S2 Rennen-Slalom N X VA HRF100-60-240/080-060
VA HRF100-60-240/080-060
HA HRF120-60-180/080-020
HA HRF120-60-180/080-020
80/90 Typ 89Q S2 Rallye-Asphalt N X VA HRF160-60-120/090-058
mit Sportfahrwerk VA HRF160-60-120/090-058
HA HRF200-60-100/085-060
HA HRF200-60-100/085-060

w wersji rennen-slalom daje 240Nmm z przodu i 180 Nmm z tyłu

w wersji Rallye -Asphalt dają 120Nmm z przodu i 100 Nmm z tyłu

czyli Alberta 150 i 140 kg wcale nie jest taki beton i na tor wydaje sie byc OK zwłaszcza jak dociązy tylną oś ?

Wydaje mi się ze wszyscy sie tu doktoryzujemy a nikt nie ma doswiadczen w typowo torowych nastawieniach, a to zupełnie inna sprawa niz zawieszenia drogowo-sportowe

ugiecie zawieszenia tez musi byc mniejsze, ale to bardzo dobrze bo bedzie mniejszy wpływ tego na zmiany katów, zbieżnosci ... bo audi na tor potrafi zrobic tak wink.gif





--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
E30 owner
post Tue, 26 Aug 2014 - 10:30
Post #776


Forum Killer
Dołączył: Tue, 01 January 2013
Skąd: SAS garage :)





CYTAT(cowboy @ Tue, 26 Aug 2014 - 08:08) *
no własnie z ciekawosci sprawdziłem swoj gwint H&R dedykowany do audi 80/90 quattro i S2 i cos mi sie nie zgadzało wink.gif

http://www.h-r.com/bin/29503.pdf


Rate:

1 kg/mm = 9,81N/mm


z tyłu jest sprezyna 200-50 czyli 50Nmm + helper 40-60-25 czyli 25Nmm
pewnie to sie sumuje czyli mamy ugiecie 75Nmm czyli 7,64 kgmm czyli 76,4 kgcm - takie ugiecie przewiduje H&R z tyłu ? ta wartość jednak jest porównywalna z gwintem Wojtka...

za to z przodu jest sprezyna H&R 29503 VA (F) i tu nie moge nic znaleźć w zadnym katalogu, chyba ze ktos ma wiedzę to proszę o info

ps. sory za prywate w temacie wink.gif


Nic się nie sumuje. Jeśli masz helper który ulega całkowitej kompresji po opuszczeniu samochodu bierzesz pod uwagę tylko twardość sprężyny głównej. Jeśli masz tender spring wtedy liczysz obie twardości, twardość tender spring i twardość spręzyny głównej, wpisujesz w tabelkę i widzisz jaką masz progresję pracy zawieszenia .... Dłuuugo by pisać.



--------------------
_http://400metrow.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Tue, 26 Aug 2014 - 10:42
Post #777


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





nie sprawdzałem w sumie jak sie zachowuje ten helper po opuszczeniu auta, ale to nie temat o moim aucie wiec nie ma co drążyć, w kazdym razie zastosowania drogowe a specjalne w H&R to zupełnie inne wartosci


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Misior
post Tue, 26 Aug 2014 - 10:46
Post #778


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 March 2006
Skąd: Małopolska





CYTAT(E30 owner @ Tue, 26 Aug 2014 - 10:30) *
Nic się nie sumuje. Jeśli masz helper który ulega całkowitej kompresji po opuszczeniu samochodu...

.... to znaczy że masz obniżenie poza zakresem danego zawieszenia. Helper ma rekompensować napięcie wstępne spręzyny głownej. Tak przynajmniej twierdzi gość z działu Sachs Race jak kiedyś zadałem takie pytanie na szkoleniu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
voj2s
post Tue, 26 Aug 2014 - 13:51
Post #779


Forum Killer
Dołączył: Thu, 07 August 2003
Skąd: krakow





CYTAT(cowboy @ Tue, 26 Aug 2014 - 09:08) *
z tyłu jest sprezyna 200-50 czyli 50Nmm + helper 40-60-25 czyli 25Nmm
pewnie to sie sumuje czyli mamy ugiecie 75Nmm czyli 7,64 kgmm czyli 76,4 kgcm - takie ugiecie przewiduje H&R z tyłu ? ta wartość jednak jest porównywalna z gwintem Wojtka...


ja Cie proszę Cowboy... za czym coś napiszesz pomyśl 3... 5 ..10 razy, piszesz takie głupoty że to się przestaje w głowie mieścić , i bynajmniej nie chodzi tu o wiedzę specjalistyczną tylko znowu o logiczne myślenie i lekcje fizyki przyklad :

kładziesz na podłodze wagę a na niej druga wagą na której stajesz Ty ... pierwsza waga (ta na której stoisz) pokazuje 80kg a druga (ta na podłodze) pokazuje sumę Twojej wagi i tego co pokazuje waga na której stoisz??czyli ok 160kg bardziej obrazowo nie potrafię...

PS
samochód dobrze prowadzący się to nie samochód w którym zawieszenie się nie ugina( pracuje na nierownościach) tylko samochód w którym pochylenie koła oraz kąt jego skrętu w funkcji ugięcia zawieszenia oraz skrętu kierownicy przyjmuje wartości bliższe optymalnym dla danej sytuacji niż te ustawione statycznie


--------------------
... soon
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fawor
post Tue, 26 Aug 2014 - 13:55
Post #780


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 13 August 2004
Skąd: Tuchola/Poznań





cowboy, a co mi chodziło: albo 15kg/mm albo 150kg/cm smile.gif 150kg/mm to jest kawał prostego pręta zamiast amorka ze sprężyną tongue.gif


--------------------
Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

52 Stron V  « < 37 38 39 40 41 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 17 August 2025 - 19:18