Shoutbox 0 nowych PW 


52 Stron V  « < 25 26 27 28 29 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Audi S2 comeback ..., S2 żyje ... rok 2014 od strony 28
andrzejrs
post Fri, 05 Jun 2009 - 09:17
Post #521


Forum Killer
Dołączył: Thu, 22 September 2005
Skąd: (Wielkopolska)







W alternatorze nie widze sensu instalowac sprzegla, mozna po prostu zalozyc przekaznik odpinajacy wzbudzenie. Wentylatorek alternatora chyba duzo mocy nie zjada.
[/quote]

A co wtedy z napieciem w instalacji?? U mnie po wzmocnieniu alternatora i stabilnym 14,6V spadło EGT z 950 na 840 i przestało postukiwać.


--------------------
Escort RST 2.3 T
200SX-EVO 8 nie driftcar.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 05 Jun 2009 - 09:17
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
lodoo
post Fri, 05 Jun 2009 - 10:54
Post #522


Frequent User
Dołączył: Thu, 15 November 2007
Skąd: Wrocław





Może wskaźnik zaczął poprawnie działać - nie widzę związku między EGT, a napięciem w instalacji 12V czy 14V...


--------------------
www.klubrenault5.pl

Renault 5 2,0 MPI turbo ==> under construction
Go to the top of the page
 
+Quote Post
andrzejrs
post Fri, 05 Jun 2009 - 11:35
Post #523


Forum Killer
Dołączył: Thu, 22 September 2005
Skąd: (Wielkopolska)





A jak wyjaśnisz brak stuku? Zegary Apexi. EOT


--------------------
Escort RST 2.3 T
200SX-EVO 8 nie driftcar.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bullitt
post Fri, 05 Jun 2009 - 19:19
Post #524


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z dupy...





CYTAT(voj2s @ Thu, 04 Jun 2009 - 22:00) *
brak tlumika na kole odbije sie mocno w przypadku silnika z duzym momentem ponizej 2500-3000 rpm w tym przypadku nam to nie grozi,



CYTAT(voj2s @ Thu, 04 Jun 2009 - 22:00) *
drugi argument jest taki ze seryjny tlumik jest policzony pod mase korb i tlokow seyjnych u nas masa ta mocno zmienila sie
po 3 z roznych zrodel wynika ze tlumik drgan skretnych jest z przodu a co z tylem ?? kolo mamy jedno masowe tarcze bez sprezyn ..... taki zestaw gwarantuje zmiane panwewk co ok 80-100tys dokladnie tak samo jak kolo pasowe bez tlumika taki przebieg nie grozi temu silnikowi



Ale to będzie napier.alało...

Nie wiem, czy te panewki to wytrzymają.


--------------------
530---------------220koni
LC----------------230 koni
Evolution V------496 koni
V12--------------408 koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mate96
post Fri, 05 Jun 2009 - 21:08
Post #525


Forum Homee
Dołączył: Sat, 10 June 2006
Skąd: Wawa





CYTAT(berkut @ Thu, 04 Jun 2009 - 23:25) *
v
W alternatorze nie widze sensu instalowac sprzegla, mozna po prostu zalozyc przekaznik odpinajacy wzbudzenie. Wentylatorek alternatora chyba duzo mocy nie zjada.



Tak ale czy chodzi tu o sprzeglo elektomagnetyczne odlaczajace alternator na stale czy o jednokierunkowe jakie jest w VW na przyklad


--------------------
Octavia II 2.0 TDI CR wół roboczy
Skyline R33 rdzewiuch stoi po to żeby mieć
Fabia II RS daily
Suzuki SV650S żeby mieć
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kefirsky
post Fri, 05 Jun 2009 - 21:12
Post #526


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2003
Skąd: Niepolska





Odpięcie przewodu wzbudzenia nic nie da. Alternator sam się wzbudzi przy odpowiednich obrotach. Seryjny już przy 2500-3000.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Albert
post Fri, 05 Jun 2009 - 21:17
Post #527


Administrator
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Warszawa









rozstaw osi w aucie zwiększony został o 20 mm


--------------------
Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl

TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260

VERKLINE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
artix
post Sat, 06 Jun 2009 - 01:26
Post #528


Moderator
Dołączył: Sun, 16 March 2003
Skąd: Sweden





ot

macie moze jakies wieksze doswiadczenia wlasnie z problemem panewek po odelzeniach ukladu korbowego ?

mielismy przypadek trzykrotnego padniecia S50B30 BMW po zabawie z tlokami, korbami i kolem.

bylo OK , po jezdzie torowej silnik polegl sad.gif



--------------------
E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft
Go to the top of the page
 
+Quote Post
voj2s
post Sat, 06 Jun 2009 - 01:48
Post #529


Forum Killer
Dołączył: Thu, 07 August 2003
Skąd: krakow





osobiscie znam conajmniej nascie silnikow majacych lekki wal (lzejszy 20-30% od seryjnego) problemow z panewkami nie stwierdzono
w silniku R5 kolo zamachowe jest rozwazone zreszta tak samo jak kolo pasowe. Zalozenie wywazonego kola zamachowego konczy sie po ok 2 tys spokojnej codziennej jazdy rozwaleniem panewek glownych a zmiana masy korby + tlok wplywa na wywazenie, a raczej na stopien niedowazenia walu + kol, wiec nie mozna ich tak bezkarnie wkladac lzejszych. BMW to jednak zazwyczaj R6 a to zupelnie co innego i nie bardzo rozumiem skad wynikal problem z waga korb i tlokow oraz kola zamachowego.

PS w swoim gofiku mk1 z silnikiem 2.0 16V mam kolo zamachowe wazace 3.05 kg w miejsce seryjnego wazacego z tego co pamietam >10kg docisk rowniez jest ponad polowe lzejszy negatywnych skutkow nie stwierdzono


--------------------
... soon
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bullitt
post Sat, 06 Jun 2009 - 12:48
Post #530


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z dupy...





CYTAT(voj2s @ Sat, 06 Jun 2009 - 01:07) *
a co konkretnie ma tak napier..... ??? i jaka bedzie przyczyna tego napier..... ??


Konkretnie moment zapięcia sprzegła. Jesli masz sprzegło bez tłumików i koło jednomasowe to obstawiam, ze będzie waliło jak cholera. Ogólnie tłumik drgań (w postaci sprężynek czy dwumasu) nie tylko poprawia komfort jazdy ale też oszczędza panewki oporowe wału.

Ja bym założył przynajmniej tarczę ze spręzynkami....


--------------------
530---------------220koni
LC----------------230 koni
Evolution V------496 koni
V12--------------408 koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Albert
post Sat, 06 Jun 2009 - 13:13
Post #531


Administrator
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Warszawa





Tarcza ze sprężynkami jest.


--------------------
Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl

TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260

VERKLINE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bullitt
post Sat, 06 Jun 2009 - 13:25
Post #532


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z dupy...





CYTAT(voj2s @ Thu, 04 Jun 2009 - 22:00) *
kolo mamy jedno masowe tarcze bez sprezyn .....



Żeby nie bylo, że nie czytam dokładnie....


--------------------
530---------------220koni
LC----------------230 koni
Evolution V------496 koni
V12--------------408 koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Albert
post Sat, 06 Jun 2009 - 13:30
Post #533


Administrator
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Warszawa





CYTAT(Bullitt @ Sat, 06 Jun 2009 - 13:25) *
Żeby nie bylo, że nie czytam dokładnie....


Nie wiem o jakim kole tu pisze voj2s. Tarcza sprzęgła ma 4 sprężynki.

Wygląda mniej więcej tak.



--------------------
Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl

TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260

VERKLINE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bullitt
post Sat, 06 Jun 2009 - 13:41
Post #534


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z dupy...





No to jest tłumik drgań. To ok.

Czemu w takim razie nie założyliście koła pasowego z tłumikiem tylko taki bez tlumika? To mocno zużywa panewki (w suprze prawie od razu w Evo po jakimś czasie)?



--------------------
530---------------220koni
LC----------------230 koni
Evolution V------496 koni
V12--------------408 koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Albert
post Sat, 06 Jun 2009 - 13:43
Post #535


Administrator
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Warszawa





1. precyzja wyważenia
2. planowane przebiegi

to wszystko skłania nas do wywalenie całej masy kilogramów z przedniego koła pasowego


--------------------
Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl

TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260

VERKLINE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bullitt
post Sat, 06 Jun 2009 - 13:49
Post #536


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z dupy...





Pytanie tylko po co tak precyzyjnie wyważać wał skoro i tak nie planujecie większch przebiegow bo wiecie, że wkrótce padną wam panewki. (nie chce krakać ale jak pisałm wczesniej takie rozwiazanie w suprze silnik zabija dosłownie po kilkuset kilometrach a w Evo po kilku tysiącach) Może lepiej mieć gorzej wyważony wał a trwalszy silnik? Poza tym nie wierze że nie da się wyważyć wału z kołem pasowym z tłumikiem. To by oznaczalo, że większość aut jeżdżących po ulicach ma źle wyważone waly. Zresztą dobre tłumione koło pasowe nie waży nie wiadomo ile- zysk na wadze jest zatem nikły.


--------------------
530---------------220koni
LC----------------230 koni
Evolution V------496 koni
V12--------------408 koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Albert
post Sat, 06 Jun 2009 - 13:54
Post #537


Administrator
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Warszawa





Precyzja wyważenia powoduje że tłumik nie jest już niezbędny. Da się wyważyć wał z kołem które ma tłumik. Tylko takie koło waży 5kg więcej. Wg nas zysk na zmianie masy koła jest znaczący.


--------------------
Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl

TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260

VERKLINE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
voj2s
post Sat, 06 Jun 2009 - 14:39
Post #538


Forum Killer
Dołączył: Thu, 07 August 2003
Skąd: krakow





z tarcza moj blad rzeczywiscie w tarczy w esce alberta sa sprezyny ...ostatnio wkladalem inne sprzeglo ktore to nie mialo sprezyn w tarczy kolo zamachowe bylo jedno masowe a do kompletu silnik w tamtym samochodzie ma kolo pasowe bez tlumika


CYTAT(Bullitt @ Sat, 06 Jun 2009 - 12:48) *
Konkretnie moment zapięcia sprzegła. Jesli masz sprzegło bez tłumików i koło jednomasowe to obstawiam, ze będzie waliło jak cholera. Ogólnie tłumik drgań (w postaci sprężynek czy dwumasu) nie tylko poprawia komfort jazdy ale też oszczędza panewki oporowe wału.

Ja bym założył przynajmniej tarczę ze spręzynkami....






caly czas zylem w przekonaniu ze przyczyna przedwczesnego zniszczenia panewki oporowej jest problem twardosci docisku ... bo przeciez wal na nia napiera wtedy jak wciska sie pedal sprzegla ----- > lozysko wyciska docisk
brak tlumika skretnego w sprzegle z obserwacji objawia sie tylko bardzo gwaltownym momentem zapiecia sprzegla i glosna praca skrzyni na biegu jalowym ( luz miedzyzebny) pozatym do sportu jestem na TAK

PS problem wybijajacej sie panewki oporowej w EVO jest ogolnie znany czy wystepuje on rownie czesto przy seryjnym docisku ( lub o twardosci seryjnego) co przy mocniejszych ?? w VW jest np 2 producentow panewek ktorych nie wolno wkladac bo wlasnie bardzo szyko konczy sie to wybita panewka oporowa w pozostalych przypadkach jeszcze nie spotkalem sie z tym problemem


--------------------
... soon
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kefirsky
post Sat, 06 Jun 2009 - 15:05
Post #539


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2003
Skąd: Niepolska





CYTAT(voj2s @ Sat, 06 Jun 2009 - 14:39) *
w VW jest np 2 producentow panewek ktorych nie wolno wkladac bo wlasnie bardzo szyko konczy sie to wybita panewka oporowa w pozostalych przypadkach jeszcze nie spotkalem sie z tym problemem



Podaj proszę tych producentów na prv. Używam od zawsze panewek jednego producenta i jeszcze nic złego się nie działo. Ale wolę wiedzieć czego się wystrzegać.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
voj2s
post Sat, 06 Jun 2009 - 15:28
Post #540


Forum Killer
Dołączył: Thu, 07 August 2003
Skąd: krakow





to nie jest tajemnica MAHLE robi panewki glowne razem z kolnierzem oporowym zintegrowanym jest on wezszy KS bodajrze tez ma taka wersje wazne zeby oporowa byla oddzielnie i miala odpowiednia szerokosc


--------------------
... soon
Go to the top of the page
 
+Quote Post

52 Stron V  « < 25 26 27 28 29 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 18 August 2025 - 19:49