![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#521
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 22 September 2005 Skąd: (Wielkopolska) ![]() |
W alternatorze nie widze sensu instalowac sprzegla, mozna po prostu zalozyc przekaznik odpinajacy wzbudzenie. Wentylatorek alternatora chyba duzo mocy nie zjada. [/quote] A co wtedy z napieciem w instalacji?? U mnie po wzmocnieniu alternatora i stabilnym 14,6V spadło EGT z 950 na 840 i przestało postukiwać. -------------------- Escort RST 2.3 T
200SX-EVO 8 nie driftcar. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#522
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 15 November 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
Może wskaźnik zaczął poprawnie działać - nie widzę związku między EGT, a napięciem w instalacji 12V czy 14V...
-------------------- www.klubrenault5.pl
Renault 5 2,0 MPI turbo ==> under construction |
|
|
![]()
Post
#523
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 22 September 2005 Skąd: (Wielkopolska) ![]() |
A jak wyjaśnisz brak stuku? Zegary Apexi. EOT
-------------------- Escort RST 2.3 T
200SX-EVO 8 nie driftcar. |
|
|
![]()
Post
#524
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... ![]() |
brak tlumika na kole odbije sie mocno w przypadku silnika z duzym momentem ponizej 2500-3000 rpm w tym przypadku nam to nie grozi, drugi argument jest taki ze seryjny tlumik jest policzony pod mase korb i tlokow seyjnych u nas masa ta mocno zmienila sie po 3 z roznych zrodel wynika ze tlumik drgan skretnych jest z przodu a co z tylem ?? kolo mamy jedno masowe tarcze bez sprezyn ..... taki zestaw gwarantuje zmiane panwewk co ok 80-100tys dokladnie tak samo jak kolo pasowe bez tlumika taki przebieg nie grozi temu silnikowi Ale to będzie napier.alało... Nie wiem, czy te panewki to wytrzymają. -------------------- 530---------------220koni
LC----------------230 koni Evolution V------496 koni V12--------------408 koni |
|
|
![]()
Post
#525
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 10 June 2006 Skąd: Wawa ![]() |
v W alternatorze nie widze sensu instalowac sprzegla, mozna po prostu zalozyc przekaznik odpinajacy wzbudzenie. Wentylatorek alternatora chyba duzo mocy nie zjada. Tak ale czy chodzi tu o sprzeglo elektomagnetyczne odlaczajace alternator na stale czy o jednokierunkowe jakie jest w VW na przyklad -------------------- Octavia II 2.0 TDI CR wół roboczy
Skyline R33 rdzewiuch stoi po to żeby mieć Fabia II RS daily Suzuki SV650S żeby mieć |
|
|
![]()
Post
#526
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2003 Skąd: Niepolska ![]() |
Odpięcie przewodu wzbudzenia nic nie da. Alternator sam się wzbudzi przy odpowiednich obrotach. Seryjny już przy 2500-3000.
|
|
|
![]()
Post
#527
|
|
![]() Administrator Dołączył: Thu, 10 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
rozstaw osi w aucie zwiększony został o 20 mm -------------------- Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl
TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260 VERKLINE |
|
|
![]()
Post
#528
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sun, 16 March 2003 Skąd: Sweden ![]() |
ot
macie moze jakies wieksze doswiadczenia wlasnie z problemem panewek po odelzeniach ukladu korbowego ? mielismy przypadek trzykrotnego padniecia S50B30 BMW po zabawie z tlokami, korbami i kolem. bylo OK , po jezdzie torowej silnik polegl ![]() -------------------- E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft |
|
|
![]()
Post
#529
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 07 August 2003 Skąd: krakow ![]() |
osobiscie znam conajmniej nascie silnikow majacych lekki wal (lzejszy 20-30% od seryjnego) problemow z panewkami nie stwierdzono
w silniku R5 kolo zamachowe jest rozwazone zreszta tak samo jak kolo pasowe. Zalozenie wywazonego kola zamachowego konczy sie po ok 2 tys spokojnej codziennej jazdy rozwaleniem panewek glownych a zmiana masy korby + tlok wplywa na wywazenie, a raczej na stopien niedowazenia walu + kol, wiec nie mozna ich tak bezkarnie wkladac lzejszych. BMW to jednak zazwyczaj R6 a to zupelnie co innego i nie bardzo rozumiem skad wynikal problem z waga korb i tlokow oraz kola zamachowego. PS w swoim gofiku mk1 z silnikiem 2.0 16V mam kolo zamachowe wazace 3.05 kg w miejsce seryjnego wazacego z tego co pamietam >10kg docisk rowniez jest ponad polowe lzejszy negatywnych skutkow nie stwierdzono -------------------- ... soon
|
|
|
![]()
Post
#530
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... ![]() |
a co konkretnie ma tak napier..... ??? i jaka bedzie przyczyna tego napier..... ?? Konkretnie moment zapięcia sprzegła. Jesli masz sprzegło bez tłumików i koło jednomasowe to obstawiam, ze będzie waliło jak cholera. Ogólnie tłumik drgań (w postaci sprężynek czy dwumasu) nie tylko poprawia komfort jazdy ale też oszczędza panewki oporowe wału. Ja bym założył przynajmniej tarczę ze spręzynkami.... -------------------- 530---------------220koni
LC----------------230 koni Evolution V------496 koni V12--------------408 koni |
|
|
![]()
Post
#531
|
|
![]() Administrator Dołączył: Thu, 10 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
Tarcza ze sprężynkami jest.
-------------------- Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl
TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260 VERKLINE |
|
|
![]()
Post
#532
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... ![]() |
kolo mamy jedno masowe tarcze bez sprezyn ..... Żeby nie bylo, że nie czytam dokładnie.... -------------------- 530---------------220koni
LC----------------230 koni Evolution V------496 koni V12--------------408 koni |
|
|
![]()
Post
#533
|
|
![]() Administrator Dołączył: Thu, 10 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
Żeby nie bylo, że nie czytam dokładnie.... Nie wiem o jakim kole tu pisze voj2s. Tarcza sprzęgła ma 4 sprężynki. Wygląda mniej więcej tak. ![]() -------------------- Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl
TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260 VERKLINE |
|
|
![]()
Post
#534
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... ![]() |
No to jest tłumik drgań. To ok.
Czemu w takim razie nie założyliście koła pasowego z tłumikiem tylko taki bez tlumika? To mocno zużywa panewki (w suprze prawie od razu w Evo po jakimś czasie)? -------------------- 530---------------220koni
LC----------------230 koni Evolution V------496 koni V12--------------408 koni |
|
|
![]()
Post
#535
|
|
![]() Administrator Dołączył: Thu, 10 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
1. precyzja wyważenia
2. planowane przebiegi to wszystko skłania nas do wywalenie całej masy kilogramów z przedniego koła pasowego -------------------- Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl
TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260 VERKLINE |
|
|
![]()
Post
#536
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... ![]() |
Pytanie tylko po co tak precyzyjnie wyważać wał skoro i tak nie planujecie większch przebiegow bo wiecie, że wkrótce padną wam panewki. (nie chce krakać ale jak pisałm wczesniej takie rozwiazanie w suprze silnik zabija dosłownie po kilkuset kilometrach a w Evo po kilku tysiącach) Może lepiej mieć gorzej wyważony wał a trwalszy silnik? Poza tym nie wierze że nie da się wyważyć wału z kołem pasowym z tłumikiem. To by oznaczalo, że większość aut jeżdżących po ulicach ma źle wyważone waly. Zresztą dobre tłumione koło pasowe nie waży nie wiadomo ile- zysk na wadze jest zatem nikły.
-------------------- 530---------------220koni
LC----------------230 koni Evolution V------496 koni V12--------------408 koni |
|
|
![]()
Post
#537
|
|
![]() Administrator Dołączył: Thu, 10 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
Precyzja wyważenia powoduje że tłumik nie jest już niezbędny. Da się wyważyć wał z kołem które ma tłumik. Tylko takie koło waży 5kg więcej. Wg nas zysk na zmianie masy koła jest znaczący.
-------------------- Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl
TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260 VERKLINE |
|
|
![]()
Post
#538
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 07 August 2003 Skąd: krakow ![]() |
z tarcza moj blad rzeczywiscie w tarczy w esce alberta sa sprezyny ...ostatnio wkladalem inne sprzeglo ktore to nie mialo sprezyn w tarczy kolo zamachowe bylo jedno masowe a do kompletu silnik w tamtym samochodzie ma kolo pasowe bez tlumika
Konkretnie moment zapięcia sprzegła. Jesli masz sprzegło bez tłumików i koło jednomasowe to obstawiam, ze będzie waliło jak cholera. Ogólnie tłumik drgań (w postaci sprężynek czy dwumasu) nie tylko poprawia komfort jazdy ale też oszczędza panewki oporowe wału. Ja bym założył przynajmniej tarczę ze spręzynkami.... caly czas zylem w przekonaniu ze przyczyna przedwczesnego zniszczenia panewki oporowej jest problem twardosci docisku ... bo przeciez wal na nia napiera wtedy jak wciska sie pedal sprzegla ----- > lozysko wyciska docisk brak tlumika skretnego w sprzegle z obserwacji objawia sie tylko bardzo gwaltownym momentem zapiecia sprzegla i glosna praca skrzyni na biegu jalowym ( luz miedzyzebny) pozatym do sportu jestem na TAK PS problem wybijajacej sie panewki oporowej w EVO jest ogolnie znany czy wystepuje on rownie czesto przy seryjnym docisku ( lub o twardosci seryjnego) co przy mocniejszych ?? w VW jest np 2 producentow panewek ktorych nie wolno wkladac bo wlasnie bardzo szyko konczy sie to wybita panewka oporowa w pozostalych przypadkach jeszcze nie spotkalem sie z tym problemem -------------------- ... soon
|
|
|
![]()
Post
#539
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2003 Skąd: Niepolska ![]() |
w VW jest np 2 producentow panewek ktorych nie wolno wkladac bo wlasnie bardzo szyko konczy sie to wybita panewka oporowa w pozostalych przypadkach jeszcze nie spotkalem sie z tym problemem Podaj proszę tych producentów na prv. Używam od zawsze panewek jednego producenta i jeszcze nic złego się nie działo. Ale wolę wiedzieć czego się wystrzegać. |
|
|
![]()
Post
#540
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 07 August 2003 Skąd: krakow ![]() |
to nie jest tajemnica MAHLE robi panewki glowne razem z kolnierzem oporowym zintegrowanym jest on wezszy KS bodajrze tez ma taka wersje wazne zeby oporowa byla oddzielnie i miala odpowiednia szerokosc
-------------------- ... soon
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 18 August 2025 - 19:49 |