![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#201
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 03 July 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Quaife jest fajny - w zasadzie zero minusów, a w wyścigach wystarczy.
-------------------- Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#202
|
|
![]() Administrator Dołączył: Thu, 10 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
Na przód jest ok. Chodz przy oderwani się jednego z kół od ziemi Quife przestaje działac wogóle. Chciał bym do tyłu wsadzic szpere płytkową ... ale to dopiero pewnie na 2007. Wtedy torsen centralny można ustawic 1:5.
-------------------- Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl
TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260 VERKLINE |
|
|
![]()
Post
#203
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 03 July 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Przy torsenie niestety musisz tak ustawiać żeby nie odrywało przedniego koła.
A co do płytek.. po Ringu byłem wożony autem które ma dwa Quaife'y i minusów nie zauważyłem. Jak jedziesz wyścigowo to płytki nie są takie potrzebne. -------------------- Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
|
|
|
![]()
Post
#204
|
|
![]() Administrator Dołączył: Thu, 10 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
Zdjęcia z Piątku
Hamulce .... z tyłu 323mm + brembo 4 tłoczkowe ![]() A to przód - 355mm + zaciski Stoptech 4 tłoczkowe ![]() ![]() Oponki i felgi ![]() ![]() ![]() -------------------- Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl
TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260 VERKLINE |
|
|
![]()
Post
#205
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 03 July 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Kiedy bodykit jakiś?
-------------------- Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
|
|
|
![]()
Post
#206
|
|
Forum Homee Dołączył: Sat, 17 September 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
gratuleuję, projekt jest niesamowity!
![]() właśnie będzie jakiś body? w chwili obecnej to troszkę jak ciężarówka, stoi wysoko:) ja mam takie off pytanie. od czego zależy w którym miejscu jest zacisk? bo raz jest z przodu, raz z tyłu a u Ciebie jest na górze? -------------------- aryjska puszka 2.0
|
|
|
![]()
Post
#207
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 27 November 2004 Skąd: Łódź ![]() |
CYTAT("Azrael":1qnj2jj2) Kiedy bodykit jakiś?
Te kapcie mocno wystają -------------------- don't be such a wimp
STOP Pijanym kierowcom. |
|
|
![]()
Post
#208
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 03 July 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("cibor":vlrft8ik) ja mam takie off pytanie. od czego zależy w którym miejscu jest zacisk? bo raz jest z przodu, raz z tyłu a u Ciebie jest na górze?
Od tego gdzie zwrotnica ma mocowania i gdzie zacisk ma odpowietrzniki. -------------------- Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
|
|
|
![]()
Post
#209
|
|
![]() Administrator Dołączył: Thu, 10 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("Azrael":325bvxu1) Kiedy bodykit jakiś?
niestety nie terminowosc nie jest tylko domena naszych rodakow. Miał byc juz 2 tygodnie temu. Bedziemy musieli na pierwszej eliminacji radzic sobie z tym co mamy i naciagnac nadkola metodami "monster garage" -------------------- Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl
TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260 VERKLINE |
|
|
![]()
Post
#210
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 03 July 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Widziałem kiedyś jakieś wyścigowe auto które miało tylko naklejone takie klocki z gąbki na błotnikach zeby regulamin spełniać
-------------------- Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
|
|
|
![]()
Post
#211
|
|
![]() Administrator Dołączył: Thu, 10 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
jak bys mial gdzies foty pod reka lub natrafil gdzies na googlach to wyslij na pw. na razie nie mamy jeszcze koncepcji a czasu co raz mniej
nad zawieszeniem zaczynamy prace w poniedzialek -------------------- Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl
TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260 VERKLINE |
|
|
![]()
Post
#212
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 03 July 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Nie mam niestety fot. Normalnie - kojarzysz takie klocki jak są przyklejone czasem do nowych aut żeby się nic o nie nie oparło?? Normalnie prostopadłościoany z gabki na dwustronną taśmę? Regulamin mówi chyba tylko że koło nie może wystawać poza obrys samochodu - no to nie wystaje. Nie gwarantuję że to przejdzie, wiem że gdzieś przeszło.
-------------------- Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
|
|
|
![]()
Post
#213
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 21 July 2004 Skąd: wawa ![]() |
Nie wiem, czy dobrze rozumuje - teraz dyfer centralny jest ustawiony w stos. 4:1 a po zmianie tylnej szpery bedzie w stos. 5:1, co daje przeniesienie prawie calego momentu na tylnia oś. Wtedy auto zachowuje sie jak RWD, posiadajac wzciaz minusy AWD w postaci wiekszej wagi calego przeniesienia napędu. Czy to sie oplaca? Czy nie lepiej zostawic tylko nieznacznie wiecej momentu na tyl? Moze plote bez sensu, bo nie rozumiem, jak dziala centralny torsen?
-------------------- Rajdowy mistrz gminy Stare Babice '04, '05, '06 ; ))
|
|
|
![]()
Post
#214
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 03 July 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Shiro - to 1:5 to jakby mnożnik momentu tyle razy wiecej idzie tam gdzie jest większy opór (jeżeli dobrze rozumiem).
-------------------- Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
|
|
|
![]()
Post
#215
|
|
![]() Administrator Dołączył: Thu, 10 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
Tak, teraz bedzie 1:4 w stosunku przod/tyl. Tam gdzie wiecej przyczepnosci bedzie, tam bedzie przekazany moment. Z tylu przeważnie jest wiecej przyczepnosci + szpera wiec tam bedzie wiecej przyczepnosci.
-------------------- Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl
TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260 VERKLINE |
|
|
![]()
Post
#216
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 21 July 2004 Skąd: wawa ![]() |
Czyli idac tym tropem przykladowo - na wyjsciu z zakretu, kiedy masa przenosi sie na tyl auta, torsen daje 5 razy wiecej momentu na tylnia oś. Czy wtedy na dohamowaniu i wejsciu w zakret przenosi moment pochodzacy od hamowania silnikiem na przednią oś? Czy ten stosunek rozdziału przod:tył 1:5 pozostaje niezmienny przez caly czas? Wybaczcie dociekliwosc, staram sie zrozumiec, gwoli jasnosci..
OK, juz sobie doczytalem: "The Torsen differential is simply a torque multiplier that works through the use of friction generated by thrust forces from the internal gearing. It multiplies what torque is available from the wheel that is starting to spin-up or lose traction and sends that available torque, multiplied by the TBR, to the slower turning wheel with the better traction." "TBR or Torque Bias Ratio, represents the "locking effect" of the differential. Specifically, it indicates how much more torque is sent to the high traction wheel (or axle) than is sent to the wheel with less traction. For example, a differential with a TBR of 4:1 sends 4 times the available torque that the wheel can maintain. In the example below, 80% of the total available torque goes to the higher traction, slower spinning wheel." Co nie wyjasnia, gdzie idzie moment przy hamowaniu silnikiem. Na chlopski rozum przekladnie slimakowe powinny dzialac tak samo w tej sytuacji, jednak kola sie nie slizgaja, wiec powinien rozdzielac pół na pół -------------------- Rajdowy mistrz gminy Stare Babice '04, '05, '06 ; ))
|
|
|
![]()
Post
#217
|
|
Super User Dołączył: Sun, 25 September 2005 ![]() |
CYTAT("Azrael":1c042cmw) CYTAT("cibor":1c042cmw) ja mam takie off pytanie. od czego zależy w którym miejscu jest zacisk? bo raz jest z przodu, raz z tyłu a u Ciebie jest na górze? Od tego gdzie zwrotnica ma mocowania i gdzie zacisk ma odpowietrzniki. Z tego co widze stoptechy mają odpowietrzniki z prawej strony i to skierowanu w dół więc po odpowietrzeniu zostało by troche powietrza w nich! ?Chyba że odpowietrzanie odbyło sie w "normalnej" pozycji? |
|
|
![]()
Post
#218
|
|
![]() Administrator Dołączył: Thu, 10 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
shiro: to jest stosunek maksymalniy. Normalnie jest 50:50
Added after 2 minutes: odpowietrza sie tak ze plyn sie wylewa z ukladu .... wtedy nie zostaje juz nic powietrza ... zreszta w stoptech ktore mam zaworek odpowietrzenia jest na gorze .... co daje mozliwosc ich pelnego odpowietrzenia -------------------- Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl
TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260 VERKLINE |
|
|
![]()
Post
#219
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 20 May 2004 Skąd: Random (WR) ![]() |
CYTAT("Albert":4h89ii3m) shiro: to jest stosunek maksymalniy. Normalnie jest 50:50
A czy jest taka możliwość i czy dużo by było z tym pracy żeby zmienić torsena na takiego jak w RS4 gdzie na starcie jest 40:60? Co do projektu to gratuluje, coraz lepiej to zaczyna wyglądać -------------------- www.audiklub.org
Pozdrawiam Mirek |
|
|
![]()
Post
#220
|
|
![]() Administrator Dołączył: Thu, 10 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
Myślałem by zastosowac Torsen 3 generacji z RS4 nowego ... ale to rozwiązanie nie jest dla mnie osiagalne jak na razie
-------------------- Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl
TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260 VERKLINE |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 16 August 2025 - 15:43 |