![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 31 January 2005 ![]() |
Czesc.
Na wstepie zeby nie zostac zrugany/lub uniknac przedwczesnego zamkniecia tematu zaznaczam, ze przeczytalem/przejrzalem wszystkie 606 postow z szukajki*. Kilkanascie dni temu nabylem MK IV manual N/A [seria] w b. dobrej cenie z checia pozniejszej odsprzedazy. Pojezdzilem tym troche, przelecialem pare razy bokiem** na mokrym przez rondo i ... samochod mi sie spodobal. Mysle o zostawieniu sobie i uturbieniu, bo jak narazie to to tylko wyglada***. Z racji tego ze dotychczas w zasiegu moich zainteresowan byl tylko tuning N/A [i Honda] wogole nie orientuje sie jakie sa koszta dla: 1. 350PS [plan minimalny] 2. 400PS 3. 450PS [optimum jesli koszta nie beda duzo wyzsze od 400PS] W gre wchodzi jeszcze opcja zamiany na 2 lata starsze TT z mala doplata i nastepnie podkrecenie do 1. 2. lub 3. jesli byloby to w/g was oplacalne/korzystne. Choc przyznam szczerze, ze wolalbym zatrzymac to auto [kondycja A1, maly przebieg, moj ulubiony kolor...itd...]. Bardzo prosze o wycene/wypowiedz w szczegolnosci uzytkownikow: FilipN, Twin Turbo, LostBoy, Wally, jtjerry, Hwojtek, SUPRA T78/JEŻYK,Marcinos1, GREEN APPLE [kolejnosc przypadkowa ]. Oczywiscie kazdy post wnoszacy cos do tematu mile widziny. Pozdrawiam serdecznie. * Prosze rowniez o nieodsylanie mnie do Google ** N/a chyba nie ma szpery (?) *** Jest wolniejsze od leciutko dlubnietego i odchudzonego ATR. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() test driver Dołączył: Mon, 25 November 2002 Skąd: zewsząd ![]() |
Zatrzymaj. FilipN napisze (albo wrzuci screenshota, bo dokładny cennik podał w TV) ile kosztowało zrobienie jego N/A na turbo, bezwysiłkowo 420KM. Z tego co pamiętam, wychodziło mniej niż 3000 funtów, dobrze pamiętam Filip?
Weź jednakowoż pod uwagę: a) brak szpery, ![]() Obie kwestie są rozwiązywalne. Skrzynią się nie martw, wystarczy. -------------------- Wojtek
"Rule the bends, bend the rules." TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open. |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 23 September 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Na szybko - szpery w NA seryjnie nie ma, choć w niektórych autach występuje - była możliwość zamówienia przy kupnie jako dodatku i niektórzy z niej skorzystali... ale nawet jej brak generalnie nie jest problemem, szpera pasuje z TT z automatem (jest bolt on) albo za 900$ jest wyśmienita szpera płytkowa TRD.
jako minimum 350KM to jest za mało - co bym nie robił to mi 370KM wyszło powiem tak - 420KM jest do osiągnięcia bez jakiejkolwiek ingerencji w silnik (podnoszenia głowicy) i to całkowicie bezpiecznie - jeżdżę tak od roku (dwa programy 370KM i 420KM) i nic się nie dzieje - całkowicie bezawaryjnie. Dokładną specyfikację, koszt i know-how krok po kroku podam popołudniu - w tej chwil muszę lecieć. AAAAA..... który to jest rok - to bardzo, bardzo ważne!!!!! jak jest sprzed '97 (bez VVTi) to nie opłaca się jej zamieniać na TT bo silnik jest tak samo wytrzymały - jeżeli to jest auto po '97 roku to jej nie uturbiaj - po pierwsze OBD2 nie chce wspólpracować i konieczny jest standalone, po drugie korby są cieniutkie jak ręczka wcześniaka... -------------------- we ride together, we die together...
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 31 January 2005 ![]() |
CYTAT("FilipN":3k9iel93) Na szybko - szpery w NA seryjnie nie ma, choć w niektórych autach występuje - była możliwość zamówienia przy kupnie jako dodatku i niektórzy z niej skorzystali... . Wlasnie tak cos mi sie wydaje, ze szpera u mnie jest. W przyszlym tygodniu podjade do ASO i sprawdze. CYTAT("FilipN":3k9iel93) jako minimum 350KM to jest za mało - co bym nie robił to mi 370KM wyszło powiem tak - 420KM jest do osiągnięcia bez jakiejkolwiek ingerencji w silnik (podnoszenia głowicy) i to całkowicie bezpiecznie - jeżdżę tak od roku (dwa programy 370KM i 420KM) i nic się nie dzieje - całkowicie bezawaryjnie. Dokładną specyfikację, koszt i know-how krok po kroku podam popołudniu - w tej chwil muszę lecieć. Jak wspominalem na wstepie nie znam sie na uturbianiu. Moj plan minimalny zostal stworzony biorac pod uwage osiagi seryjnej TT. 350PS w RWD mi starcza. Nie wiadomo tylko na jak dlugo , a chcialbym to zrobic raz a dobrze (po nauczce z CTR). Wprawdzie to bedzie moje drugie auto (trzecie w domu), ale BARDZO MI ZALEZY NA BEZAWARYJNOSCI. Nie ukrywam, ze chcialbym sie wzorowac na Twoim projekcie (dwa programy, zblizone moce etc.), z tym ze te 420PS, czy ile tam hamownia wypluje bedzie wynikiem ostatecznym (z tego co sie orientuje z forum Supr Ty planujesz wiecej ). Bylbym bardzo wdzieczny za know how w szczegolnosci, w miare skromnych mozliwosci postaram sie kiedys odwdzieczyc. Ze wzgledu na b. wysokie koszta tutejszej robocizny, no i jakby nie bylo bariere jezykowa (lubie miec wszystko pod kontrola) bede chcial ja robic w Polsce (prawdopodobnie caly czerwiec lub lipiec bede w kraju). Kogo mozesz polecic? CYTAT("FilipN":3k9iel93) AAAAA..... który to jest rok - to bardzo, bardzo ważne!!!!! jak jest sprzed '97 (bez VVTi) to nie opłaca się jej zamieniać na TT bo silnik jest tak samo wytrzymały - jeżeli to jest auto po '97 roku to jej nie uturbiaj - po pierwsze OBD2 nie chce wspólpracować i konieczny jest standalone, po drugie korby są cieniutkie jak ręczka wcześniaka...
96r. Dziekuje. |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 23 July 2005 Skąd: Nowy Jork / Choszczno ![]() |
Korzystając z tematu chciał bym sie spytać ile na rynku kosztuje używany Getrag od Supry w dobrym stanie? No i jak by ktoś mógł podać konkretny koszt przeróbki NA/T byłbymym wdzięczny.
Pozdro -------------------- 97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500 08 S500L |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 23 September 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
mam nadzieję, że nikt się nie obrazi jak przytoczę swoje słowa z innego wątku ponieważ ceny i tak są orientacyjne i przez ostatnie pół roku nie uległy raczej zmianie...
Cennik: Turbina - 3500pln (albo i duużo duużo więcej) kolektor wydechowy - 1200pln IC - 1000-1200pln orurowanie IC - 800-1000pln wastegate - 600pln BOV - 500-800pln pompa paliwa - 400pln przewody olejowe do turbiny - 150pln przewody wodne do turbiny - 50pln wydech - 1500pln smt7+montaż+strojenie - 1800pln sprzęgło spiekowe (spiek+nowy docisk+łożysko oporowe) z wymianą - 1500pln regulator ciśnienia paliwa - 350pln filtr stożkowy - 200pln zegary ciśnienia doładowania i EGT - od 1000pln w górę... robocizna (montaż turbiny, pociągniecie magistrali olejowej i wodnej itp) - 1000pln 14950-15650pln... przy takich pracach trzeba mieć jakiś zapas... więc wychodzi co najmniej 16k pln.... Co za ile: Jak widać za około 16 000pln można zrobić barzdo porządny stage1, który da jakieś 350-370KM i 420-430Nm oraz czas na 400m w okolicach 13.5s za dodatkowe 4000pln można zrobić stage2 z mocą około 460KM i 550Nm i czasem na 400m w okolicach 12.8-12.9s wypadało by doliczyć jeszcze do tego koszt wymiany hamulców na większe i mocniejsze bo seryjne może przy 224KM starczają ale na pewno nie przy ponad 300.... zwiększenie mocy powyżej 500KM (nazwijmy to stage3) jest już bardzo kosztowne ponieważ niesie za sobą nieuchronną wymianę pięciobiegowej skrzyni biegów w58 (która powyżej tej mocy klęka) na sześciobiegowego Getraga V160 lub V161 a razem ze skrzynią wymienić należy koło zamachowe, sprzęgło oraz dyferencjał... właściwie od razu wtedy powinna nastąpić wymiana tłoków które poddają się przy ok 600KM... i kilka słów wyjaśnienia - czasy podane przy kolejnych stage'ach są orientacyjne i jest to wersja zdroworozsądkowo-pesymistyczna (w sensie gorsze na pewno nie będą - a raczej lepsze). Przy stage 1 istnieje możliwość uzyskania powyżej 400KM ale nie polecał bym tego do jazdy na codzień (dobrym rozwiązaniem jest tak jak u mnie posiadanie dwóch programów na 350+ i 4XXKM co zapewni bezawaryjną jazdę i bezprobemową obsługę). Added after 23 minutes: Moja specyfikacja: Turbina: Turbonetics T62-1 (bardzo dobrze się sprawdza. Myślę, że również garett GT35 był by idealny do codziennego użytkowania) Wydech: 2.5cala, przelotowy, dwa tłumiki (w zupełności wystarcza, nie ulegał bym mani wsadzania rur średnicą zbliżonych do rynny) Wastegate: Turbonetics deltagateII (wystarczający, przy średnicy wydechu 2.5" warto wypuścić go na zewnątrz) Blov Off: 2M - zdecydowanie polecam, wspaniała jakość wykonania i coś co jest bezcenne - super serwis i obsługa klienta (regulacje!!! bardzo ważne w aucie z MAF) Intercooler: TomaRacing - wykonany na zamówienie. Kolektor wydechowy: j.w. orurowanie IC: j.w. sterowanie: smt6 (steruje paliwem, zapłonem, ciśnieniem doładowania - wystarczające - na pewno lepsze było by smt7 nie mówiąc o standalone) paliwo: pompa paliwa Walbro (polecam, do 550KM starczy jedna potem trzeba dołożyć drugą co nie jest problemem) i regulator ciśnienia paliwa Weber (może być, za te pieniądze najpepsza propozycja, jak się chce wydać troszkę więcej to polecam Aeromotiva). Wtryski seryjne (starczają - po podniesieniu ciśnienia paliwa do 4bar - do jakiś 430KM. Potem trzeba wymienić; na przykład na wtryski z MKIII turbo 440ccm - są bolt-on). kilka podpowiedzi - olej do turbiny bierze się z śruby mocującej filtr oleju, a spływ wspawuje w miskę olejową - miskę da się zdjąć nie rozpinając zawieszenia - jeżeli zdjęty jest kolektor wydechowy - potrzeba trochę gimnastyki i wyjdzie - wodę do chłodzenia turbiny bierze się z podgrzewania przepustnicy - mogę wykonać foto jak - EGR wyrzuć, zaślep wejście do kolektora metalową płytką, a we wtyczkę włóż opornik 10kOhm, 0.5W jeżeli będzie istniała taka potrzeba mogę wykonać kompletny manual uturbiania Supry, ale wymaga to chwili czasu i udania się z aparatem cyfrowym do garażu. Z takim manualem wykonasz wszystko sam (no może oprócz spawania ) -------------------- we ride together, we die together...
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 31 January 2005 ![]() |
Na wstepie bardzo dziekuje za informacje.
CYTAT("FilipN":1z580kji) Co za ile: 1.Jak widać za około 16 000pln można zrobić barzdo porządny stage1, który da jakieś 350-370KM i 420-430Nm oraz czas na 400m w okolicach 13.5s 2.za dodatkowe 4000pln można zrobić stage2 z mocą około 460KM i 550Nm i czasem na 400m w okolicach 12.8-12.9s 3wypadało by doliczyć jeszcze do tego koszt wymiany hamulców na większe i mocniejsze bo seryjne może przy 224KM starczają ale na pewno nie przy ponad 300.... 1. Czy opcja 420PS to rowniez "stage 1"? 2. Moglbys rozwinac mysl?. Za 4k PLN pomysl "Stage 2" wydaje sie byc niezwykle atrakcyjnym. 3. Co do hamulcow to bez wzgledu na to na ktora opcje sie zdecyduje zamierzam wymienic je na bardziej efektywne. Jestes w stanie cos polecic? Mam w planie rowniez zmiane zawieszenia na twardsze i obnizenie samochodu [jak dla mnie jest za miekko i za wysoko]. Jakas propozycja? CYTAT("FilipN":1z580kji) zwiększenie mocy powyżej 500KM (nazwijmy to stage3) jest już bardzo kosztowne ponieważ niesie za sobą nieuchronną wymianę pięciobiegowej skrzyni biegów w58 (która powyżej tej mocy klęka) na sześciobiegowego Getraga V160 lub V161 a razem ze skrzynią wymienić należy koło zamachowe, sprzęgło oraz dyferencjał... właściwie od razu wtedy powinna nastąpić wymiana tłoków które poddają się przy ok 600KM... Stage 3 jest poza moim zasiegiem. Podkreslam raz jeszcze zalezy mi na bezawaryjnosci. CYTAT("FilipN":1z580kji) czasy podane przy kolejnych stage'ach są orientacyjne i jest to wersja zdroworozsądkowo-pesymistyczna (w sensie gorsze na pewno nie będą - a raczej lepsze). Czasy na 1/4 mili nic mi nie mowia. Moze podalbys przyblizone 0-100km/h 0-200km/h, predkosc maksymalna. CYTAT("FilipN":1z580kji) i kilka słów wyjaśnienia - czasy podane przy kolejnych stage'ach są orientacyjne i jest to wersja zdroworozsądkowo-pesymistyczna (w sensie gorsze na pewno nie będą - a raczej lepsze). Przy stage 1 istnieje możliwość uzyskania powyżej 400KM ale nie polecał bym tego do jazdy na codzień (dobrym rozwiązaniem jest tak jak u mnie posiadanie dwóch programów na 350+ i 4XXKM co zapewni bezawaryjną jazdę i bezprobemową obsługę). Jak najbardziej mnie taki magiczny przycisk interesuje CYTAT("FilipN":1z580kji) Moja specyfikacja: Turbina: Turbonetics T62-1 (bardzo dobrze się sprawdza. Myślę, że również garett GT35 był by idealny do codziennego użytkowania) Jaka jest jej maksymalna wydajnosc? CYTAT("FilipN":1z580kji) Wydech: 2.5cala, przelotowy, dwa tłumiki (w zupełności wystarcza, nie ulegał bym mani wsadzania rur średnicą zbliżonych do rynny) Customowy? Kto Ci go zrobil? Nie jest za glosny? CYTAT("FilipN":1z580kji) sterowanie: smt6 (steruje paliwem, zapłonem, ciśnieniem doładowania - wystarczające - na pewno lepsze było by smt7 nie mówiąc o standalone) Kto Ci stroil auto? Jestes zadowolony z Tomaracing, innych wykonawcow [np. sprzegla spiekowego]? Moze byc na PW CYTAT("FilipN":1z580kji) jeżeli będzie istniała taka potrzeba mogę wykonać kompletny manual uturbiania Supry, ale wymaga to chwili czasu i udania się z aparatem cyfrowym do garażu. Z takim manualem wykonasz wszystko sam (no może oprócz spawania )
Nie podjalbym sie tego. Ale mysle, ze taki manual w polaczeniu chocby z informacjami zamieszczonymi powyzej, bylby nieoceniona pomoca dla potomnych Jesli mialbys kiedys duzo wolnego czasu... Jeszcze raz dziekuje i pozdrawiam. PS. Na jakich felgach jezdzisz? Ja mam w tej chwili 18/255/35 i jak na obecna moc to sa duzo za duze. Po uturbieniu powinny byc idealne? |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 23 September 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("Someone":2u0zr261) 1. Czy opcja 420PS to rowniez "stage 1"? tak - ale.... ale jest takie, że jest to moc osiągana przy ciśnieniu doładowania na poziomie 0.8-0.9 bara. Dmuchanie w silnik o stopniu sprężania 10.0:1 takiego ciśnienia wymaga dobrego strojenia i dużej ilości rozsądku u użytkownika. CYTAT("Someone":2u0zr261) 2. Moglbys rozwinac mysl?. Za 4k PLN pomysl "Stage 2" wydaje sie byc niezwykle atrakcyjnym. za dodatkowe 4 000 pln... czyli stage1 (16 000pln) + 4000pln daje stage2... co wchodzi w skład tej kwoty: wszystko co w stage1 + seryjna uszczelka pod głowicę z Supry TT (odpręży silnik do 9.6:1), szpilki do głowicy ARP, obróbka głowicy, wydajniejsze wtryskiwacze (używane z Supry MKIII), przeróbka kolektora dolotowego. CYTAT("Someone":2u0zr261) 3. Co do hamulcow to bez wzgledu na to na ktora opcje sie zdecyduje zamierzam wymienic je na bardziej efektywne. Jestes w stanie cos polecic? Tak - najlepszy wybór to seryjne hamulce z Supry TT (oczywiście mogą być z jakimiś fajnymi tarczami i klockami). CYTAT("Someone":2u0zr261) Mam w planie rowniez zmiane zawieszenia na twardsze i obnizenie samochodu [jak dla mnie jest za miekko i za wysoko]. Jakas propozycja? sam jeżdżę na serii - a w przeciwieństwie do wielu internetowych mędrców mam zasadę, że niewypowiadam się na temat rzeczy których nie "dotknąłem"... więc niestety nie pomogę. Zresztą to bardzo indywidualna sprawa - LostBoy jeździ na Teinnie z EDFC i bardzo mu się podoba, TwinTurbo na Teina psioczy... CYTAT("Someone":2u0zr261) Czasy na 1/4 mili nic mi nie mowia. Moze podalbys przyblizone 0-100km/h 0-200km/h, predkosc maksymalna. przybliżone 0-100km/h: wszytkie opcje powyżej 400KM mają 4.xx s do 100km/h (raczej 4.9s ale szpera pewnie pomoże coś urwać), do 200km/h nigdy nie mierzyłem, a prędkośc max się nie zmienia - skrzynia kończy się przy jakiś 260km/h i tego się nie przskoczy... ja na piątce do odcięcia dokręcałem się "na wolnossąco". CYTAT("Someone":2u0zr261) Jaka jest jej maksymalna wydajnosc? jakieś ponad 550KM na kołach podają w USA... CYTAT("Someone":2u0zr261) Customowy? Kto Ci go zrobil? Nie jest za glosny? customowy, zrobiło Tomaracing, ma dwa tłumiki - nie jest za głośny... CYTAT("Someone":2u0zr261) Kto Ci stroil auto? Maciek czyli macpl z firmy Powertronic - zdecydowanie polecam najlepszy gość od smt6/7 w Warszawie, Polsce i pewnie Galaktyce... Spiek jest od Radzikowskiego - działa tak jak miał działać, polecam Ogólnie auto jeździ na codzień, nie psuje się, od uturbienia minął rok i jakieś 18 000km... więc jestem jak najbardziej zadowolony CYTAT("Someone":2u0zr261) PS. Na jakich felgach jezdzisz? Ja mam w tej chwili 18/255/35 i jak na obecna moc to sa duzo za duze. Po uturbieniu powinny byc idealne?
auto kupiłem na felgach - przód: 9x18, opona 235/40/18, tył 10x18, opona 255/35/18, po uturbieniu z tyłu założyłem 265/35/18 a później 285/30/18... chyba najbardziej optymalne jest 265/35/18. cieszę się, że mogę pomóc. Added after 24 minutes: że by sprawdzić czy masz szperę nie potrzebujesz jechać do serwisu. ![]() w lewym dolnym rogu jest kod skrzyni biegów/dyfra... A/TM: A02A/W58 litera na czwartej pozycji kodu (wytłuszczona) oznacza rodzaj dyfra - A otwarty, C lub D szpera -------------------- we ride together, we die together...
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Generation NEXT Dołączył: Wed, 09 July 2003 Skąd: Dark side of the mOOn ![]() |
Dodając do tego co FilipN mówił, jeśli już będziesz decydował się to polecił bym ci turbine SP 57 i dorobienie kolektora dolotowego z TT no i TRD LSD.
Co do sprzęgła znów jeśli masz kasę to oparł bym się o sprzęgło Kevlarowe, przyjemnie lekko pracujący pedał sprzęgła i odporność na ślizganie. Przede wszystkim musisz określić realnie stan auta, znam parę przypadków aut z lat 97-98 gdzie auto o małym przebiegu miały podnoszone głowice itp itd. Jeśli coś w aucie nie domaga musisz doprowadzić to do nominału, każda oszczędność później się zemści... -------------------- Real cars don't power the front wheels, they lift them..
Tor Poznań 1:54 na automacie z ogranicznikiem prędkości do 180 km/h :D |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 31 January 2005 ![]() |
[quote="FilipN":3c6w0upe]tak - ale.... ale jest takie, że jest to moc osiągana przy ciśnieniu doładowania na poziomie 0.8-0.9 bara. Dmuchanie w silnik o stopniu sprężania 10.0:1 takiego ciśnienia wymaga dobrego strojenia i dużej ilości rozsądku u użytkownika.[/quote]
Racja. [quote="FilipN":3c6w0upe]za dodatkowe 4 000 pln... czyli stage1 (16 000pln) + 4000pln daje stage2... co wchodzi w skład tej kwoty: wszystko co w stage1 + seryjna uszczelka pod głowicę z Supry TT (odpręży silnik do 9.6:1), szpilki do głowicy ARP, obróbka głowicy, wydajniejsze wtryskiwacze (używane z Supry MKIII), przeróbka kolektora dolotowego.[/quote] Mhm. Tylko nasuwa sie pytanie, czy samochod bedzie dalej bezawaryjny?. Jak juz wspominalem chcialbym to zrobic raz a dobrze. Nie jestem w stanie przewidziec czy mi te 370/420PS wystarczy na zawsze*, za te zblizone pieniadze chyba wole od razu zrobic stage2. Rozumiem, ze nie bedzie problemow ze zrobieniem dwoch programow o wiekszej roznicy mocy? 1. 350PS Na codzien 2. 450PS do scigania. [quote="FilipN":3c6w0upe]TwinTurbo na Teina psioczy...[/quote] Znasz szczegoly? Za twarde/za miekkie dla niego? [quote="FilipN":3c6w0upe]a prędkośc max się nie zmienia - skrzynia kończy się przy jakiś 260km/h i tego się nie przskoczy... ja na piątce do odcięcia dokręcałem się "na wolnossąco".[/quote] Kurcze, strasznie krotka. Nie jezdze tak szybko, ale sama niemoznosc moze irytowac. Wracajac do pierwszego pytania BeeMix`a**: ile moze kosztowac skrzynia z TT z montazem? [quote="FilipN":3c6w0upe]jakieś ponad 550KM na kołach podają w USA...[/quote] 550PS na kolach to ponad 700PS na silniku. Masz takie plany? Jezeli nie, to dlaczego nie zalozyles mniejszej? Jakiego masz laga? Podkreslam, jestem laikiem, moze mi ktos wytlumaczy abym sie upewnil: jezeli zakladam powiedzmy te 450-460PS na silniku to chyba wystarczy mi turbina o efektywnosci do 550PS na silniku? Nie bedzie ona lepsza od wydajniejszej? Chodzi mi o przebieg momentu i mocy. [quote="FilipN":3c6w0upe]customowy, zrobiło Tomaracing, ma dwa tłumiki - nie jest za głośny...[/quote] Ponawiam pytanie [moze byc oczywiscie na PW]: czy jestes z nich zadowolony, jesli chodzi o caloksztalt wspolpracy? Pytam serio, jezeli sie sprawdzili u Ciebie, to nie bede szukal dalej i uderze do nich. [quote="FilipN":3c6w0upe]Maciek czyli macpl z firmy Powertronic - zdecydowanie polecam najlepszy gość od smt6/7 w Warszawie, Polsce i pewnie Galaktyce... Spiek jest od Radzikowskiego - działa tak jak miał działać, polecam [/quote] macpl: slyszalem ze jest najlepszy, potwierdzasz tylko obiegowa opinie. Radzikowski: tez slyszalem o jego spiekach*** duzo dobrego. [quote="FilipN":3c6w0upe]Ogólnie auto jeździ na codzień, nie psuje się, od uturbienia minął rok i jakieś 18 000km... więc jestem jak najbardziej zadowolony[/quote] Zycze wielu kolejnych lat bezstresowego uzykowania. [quote="FilipN":3c6w0upe]cieszę się, że mogę pomóc. [/quote] A ja ciesze sie, ze znalazlem na forum zyczliwego kolege. [quote="FilipN":3c6w0upe]że by sprawdzić czy masz szperę nie potrzebujesz jechać do serwisu. ![]() w lewym dolnym rogu jest kod skrzyni biegów/dyfra... A/TM: A02A/W58 litera na czwartej pozycji kodu (wytłuszczona) oznacza rodzaj dyfra - A otwarty, C lub D szpera[/quote] Wszystko jasne, nie mam. W takim razie zadziwiajaco latwo stawia sie ja bokiem. Dziekuje. *Pamietam jak pierwszy raz poprowadzilem ~400PS wybebeszonego Evo VI kolegi - mialem wzwod. Kilkanascie nastepnych przejazdzek sprawialo mi nieopisana rozkosz. Teraz tez jest fajnie, ale przywyklem do przeciazen, sam go namawiam zeby cos jeszcze dlubnal. **Na drugie znajdzie odpowiedz w temacie ***I nie tylko o spiekach. Added after 7 minutes: [quote="LostBoy":3c6w0upe]Dodając do tego co FilipN mówił, jeśli już będziesz decydował się to polecił bym ci turbine SP 57 i dorobienie kolektora dolotowego z TT no i TRD LSD.[/quote] Dlaczego akurat ta turbina? Podkreslam interesuje mnie maksymalnie Stage2 opisany przez FilipN [460PS]. Moglbys prosze napisac cos wiecej?. [quote="LostBoy":3c6w0upe]Co do sprzęgła znów jeśli masz kasę to oparł bym się o sprzęgło Kevlarowe, przyjemnie lekko pracujący pedał sprzęgła i odporność na ślizganie.[/quote] Ile kosztuje? [quote="LostBoy":3c6w0upe]Przede wszystkim musisz określić realnie stan auta, znam parę przypadków aut z lat 97-98 gdzie auto o małym przebiegu miały podnoszone głowice itp itd. Jeśli coś w aucie nie domaga musisz doprowadzić to do nominału, każda oszczędność później się zemści...[/quote] To jest dla mnie oczywiste. Nie znosze druciarstwa. Wszystkie moje samochody byly/sa/beda zawsze robione na tip top. Przed zakupem, jak zawsze sprawdzalem w ASO [Toyoty]. Nie znalezli niczego niepokojacego. Tylko jakby to powiedziec, nie ufam do konca miejscowym. Oni strasznie odpierdalaja robote. I nie chodzi tu tylko o sfere motoryzacji... jestem juz pomalu wyczulony i przewrazliwony... Pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 23 September 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("Someone":11kccwfo) Mhm. Tylko nasuwa sie pytanie, czy samochod bedzie dalej bezawaryjny?. Jak juz wspominalem chcialbym to zrobic raz a dobrze. jak zrobisz dobrze - to będzie. Nawet zminimalizuje to ryzyko awarii w stosunku do 420KM uzyskiwanych przy stage1. CYTAT("Someone":11kccwfo) Nie jestem w stanie przewidziec czy mi te 370/420PS wystarczy na zawsze*, za te zblizone pieniadze chyba wole od razu zrobic stage2. Rozumiem, ze nie bedzie problemow ze zrobieniem dwoch programow o wiekszej roznicy mocy? 1. 350PS Na codzien 2. 450PS do scigania. mocy na pewno nie wystarczy Ci na zawsze - po jakimś miesiącu będzie ci się wydawało, że auto wcale nie jeździ tak fajnie to już jest taka choroba... problemu ze zrobieniem dwóch programów nie będzie. Stage2 powoduje głównie możliwość bezpeicznego pompowania ciśnienia doładowania na poziomie 1.2bar Ile mniej zapompujesz na słabszym programie zależy właściwie tylko i wyłacznie od Ciebie. Na codzień na pewno bezpieczny będzie poziom 0.8-0.9bar (czyli pewnie okolice 390-400KM na codzień i 450-470KM na wyścigi) CYTAT("Someone":11kccwfo) 550PS na kolach to ponad 700PS na silniku. Masz takie plany? Jezeli nie, to dlaczego nie zalozyles mniejszej? Jakiego masz laga? Podkreslam, jestem laikiem, moze mi ktos wytlumaczy abym sie upewnil: jezeli zakladam powiedzmy te 450-460PS na silniku to chyba wystarczy mi turbina o efektywnosci do 550PS na silniku? Nie bedzie ona lepsza od wydajniejszej? Chodzi mi o przebieg momentu i mocy. około 550KM na kołach to jakieś 660KM na silniku... nie planuję tyle - ale do 500KM zamierzam dojść (w marcu/kwietniu będę robił coś co można by nazwać stage2+). Turbina powinna być dobrana z jakimś zapasem, nie może ciągle pompować w okolicach max wydajności. Laga mam niedużego - przynajmniej w moim odczuciu. turbina zaczyna pompować przy 2400rpm, przy 3000rpm jest już 0.5bara... uczucie laga wytwarza kolektor dolotowy, który nienajlepiej działa z turbo dla tego polecam od razu wykonać stage2 (wymiana kolektora). CYTAT("Someone":11kccwfo) Wszystko jasne, nie mam. W takim razie zadziwiajaco latwo stawia sie ja bokiem. To prawda - bardzo łatwo jeździ w poślizgu. Ale i tak polecam szperę, choć by dla poprawy startów a co za tym idzie czasu o-100km/h.
-------------------- we ride together, we die together...
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 31 January 2005 ![]() |
FilipN: Moglbys wrzucic na jakis serwerek program o Twojej Suprze [Czas tuningu]. Bo link z innego tematu juz nie bangla.
Pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Generation NEXT Dołączył: Wed, 09 July 2003 Skąd: Dark side of the mOOn ![]() |
SP 57 Ma jeszcze lepszy spool up i 500 rwhp bez problemu...
Kevlar-Kevlar nie znam dokładnie ceny Co do Serwisów Toyoty wlej rzadki olej wypłucz silnik, sprawdź kompresję, zobacz ile oleju bierz. Dalej zmień rozrząd (Ten silnik jest kolizyjny), wypłucz układ chłodzący. -------------------- Real cars don't power the front wheels, they lift them..
Tor Poznań 1:54 na automacie z ogranicznikiem prędkości do 180 km/h :D |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 22 June 2004 Skąd: W-wa ![]() |
Mozna albo po trochu i godzić sie na pewne niedociągnięcia i ponowne grzebanie tych samych rzeczy dwa razy albo mozna najpierw zgromadzić wszystko (nawet poczekać jeden sezon dłużej) i zrobic od razu tip top. Nie ukrywam, że preferuję osobiście to drugie rozwiązanie.
gdybys zechciał zrobić wszystko od razu to rozważ jeszcze: Garrett GT 35R ball bearing. w 2 litrowych autach zaczyna coś pompować przy 3000 rpm. moja gt35 ball bearing jak podaj producent (składacz) Precision Turbo jest do 680 KM. przy okazji gdy masz gt 35 bb to masz jeden z najbardziej wytrzymałych i niezawodnych CHRA jakie tylko istnieją a co za tym idzie bezawaryjne uzytkowanie. jak widzisz cena turbiny to niewielki procent uturbiania i warto dac coś co nie jest z epoki pierwszej prezydentury Reagana. Poza wytrzymałością, łopatki nowych turbin serii gt są bardziej wydajne niż stare old skulowe turbiny. czy waro dodać 2000 zł? to już musisz sobie sam odpowiedzieć. do tego: Uszczelka pod głowicę 2.5 mm do supra NA (kosztuje 260-330 dolarów, tańsze amerykańskie, droższe japońskie) śruby do przykręcenia głowicy ARP (150 dolarów). dzieki temu obnizysz stopień spręzania w granice 9.0, troszkę ucierpi odpowiedź na gaz ale za to dołozysz sobie u góry ile zechcesz. AEM EMS. i tak pewnie prędzej czy później na nim skończysz to co tu pisze podniesie koszt projektu o jakieś 10 000 zł (w stosunku do tego gdybyś nie odprężał, nie dawał bb, nie dawał stand alona). zrób raz, zrób dobrze. zresztą chyba tak chciałeś -------------------- ...
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 31 January 2005 ![]() |
CYTAT("jtjerry":qihdsecs) Uszczelka pod głowicę 2.5 mm do supra NA Rozni sie ona czyms od tej z TT? CYTAT("jtjerry":qihdsecs) śruby do przykręcenia głowicy ARP Czy to jest to samo co szpilki? CYTAT("jtjerry":qihdsecs) AEM EMS. i tak pewnie prędzej czy później na nim skończysz
Dlaczego? Pytanie laika: w czym to urzadzenie jest lepsze od smt? Pozdrawiam A i jeszcze jedno. FilipN napisal ze Supra N/A ma bardzo "krotka" skrzynie [V-max 260km/h]. Slyszalem, ze niektorzy zwiekszaja przyspieszenia kosztem zmiejszenia predkosci maksymalnej. Jak to wyglada w praktyce? Czy Supra N/A-T bedzie szybciej przyspieszac do wartosci maksymalnej [260km/h] od posiadajacej taka sama moc Supry TT [powiedzmy, ze przerobionej za pomoca dokladnie takiej samej turbosprezarki] ze skrzynia Gertrag? Moze brzmi to smiesznie, ale jestem ciekawy, a nie moge nigdzie znalezc odpowiedzi. |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Faaker See ;) ![]() |
Jeżeli mamy 2 auta (załóżmy dla uproszczenia, że są identyczne) jedno ma dłuższą skrzynie, a drugie krótszą, to z krótszą skrzynią będzie się szybciej rozpędzać na każdym z biegów (zakładam również idealną przyczepność). Natomiast jeżeli chcesz sobie odpowiedzieć na pytanie np które auto szybciej przyspieszy 100-200 km/h to odpowiedź nie będzie jednoznaczna, bo może się zdarzyć, że w jednej skrzyni musisz zmienić bieg 2 razy, a w dłuższej tylko raz, także bez dokładnych danych ciężko to określić, ponieważ każda zmiania biegu trwa i również "zabiera" czas dlatego ekstremalnie krótkie skrzynie nie zawsze są "najszybsze". Mam nadzieje, że to co napisałem jest w miare zrozumiałe
-------------------- '93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8 |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 23 September 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("Someone":3m9c0p1y) CYTAT("jtjerry":3m9c0p1y) Uszczelka pod głowicę 2.5 mm do supra NA Rozni sie ona czyms od tej z TT? tak - uszczelka z NA ma 0.9mm, z TT ma 1.6mm... uszczelka z TT odpręży do 9.6:1, uszczelka 2.5mm odpręży do 9.0:1 jak dla mnie za dużo - stracisz dół. Jak już to uszczelkę 2mm... ALE traci się jeszcze coś więcej - bezawaryjność - seria Toyoty to seria nie ulegnie wypaleniu na pewno. Wyższe uszczelki mają tą przypadłość, że potrafi je wypalić/wydmuchać - reasumuyjąc - jeżeli nie planujesz więcej niż 500KM nie ma sensu odprężać niczym grubszym niż seryjna uszczelka z TT. CYTAT("Someone":3m9c0p1y) CYTAT("jtjerry":3m9c0p1y) śruby do przykręcenia głowicy ARP Czy to jest to samo co szpilki? tak Added after 5 minutes: CYTAT("rennen":3m9c0p1y) Jeżeli mamy 2 auta (załóżmy dla uproszczenia, że są identyczne) jedno ma dłuższą skrzynie, a drugie krótszą, to z krótszą skrzynią będzie się szybciej rozpędzać na każdym z biegów (zakładam również idealną przyczepność).
no i jest to podstawowy błąd... krótkie biegi (zwłaszcza pierwsze dwa) powodują często (w mocnym aucie) gigantyczne kłopoty z trakcją przy starcie - co powoduje znaczne różnice w czasach na niekorzyść krótszej skrzyni!! tak samo wpływ ma ilość zmian biegów na danym odcinku, czy przy rozpędzaniu do 100km/h... może się okazać, że nie kończąć 100km na dwójce tylko musząc wpiąć trójkę na zmianie biegu tracimy to co zyskujemy na krótszym przełożeniu... na pewno nie można przyjąć założenia, że auto z krótszą skrzynią rozpędza się szybciej od auta z dłuższą... Sam się zastanawiałem nad zmianą przełożenia głównego z 4.27 na 3.77 w celu odnalezienia trakcji przy starcie -------------------- we ride together, we die together...
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 31 January 2005 ![]() |
CYTAT("FilipN":2hjam4al) tak - uszczelka z NA ma 0.9mm, z TT ma 1.6mm... uszczelka z TT odpręży do 9.6:1, uszczelka 2.5mm odpręży do 9.0:1 jak dla mnie za dużo - stracisz dół. Jak już to uszczelkę 2mm... ALE traci się jeszcze coś więcej - bezawaryjność - seria Toyoty to seria nie ulegnie wypaleniu na pewno. Wyższe uszczelki mają tą przypadłość, że potrafi je wypalić/wydmuchać - reasumuyjąc - jeżeli nie planujesz więcej niż 500KM nie ma sensu odprężać niczym grubszym niż seryjna uszczelka z TT. Jak pisalem wczesniej, nie planuje. Wole miec ladniutki moment z samego dolu i 450PS niz turbodiure i 550PS. Ktos sie jeszcze odniesie do tematu odprezania? - niezwykle ciekawa sprawa. CYTAT("FilipN":2hjam4al) krótkie biegi (zwłaszcza pierwsze dwa) powodują często (w mocnym aucie) gigantyczne kłopoty z trakcją przy starcie - co powoduje znaczne różnice w czasach na niekorzyść krótszej skrzyni!! Co jeszcze ma wplyw na trakcje oprocz szpery, opon, przelozenia i oczywiscie nawierzchni? CYTAT("FilipN":2hjam4al) Sam się zastanawiałem nad zmianą przełożenia głównego z 4.27 na 3.77 w celu odnalezienia trakcji przy starcie
W jaki sposob to sie robi? Pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 22 June 2004 Skąd: W-wa ![]() |
Tak, Aem Ems jest lepszy od smt
to oddzielny komputer (stand alone) który wpina sie bolt-on w miejsce oryginalnego (wtyczki pasują). od seryjnego różni sie tym że dowlnie modyfikujesz co chcesz i jak chcesz. On wystarczy ci do wszystkich modyfikacji jakie sobie zamarzysz (może za wyjatkiem direct ignition na 6 cew w trybie nie wasted spark bo ma 5 driverów, ale to naprawdę nie problem). AEM robi wszystko oprócz laski Filip zgłębił tajemnice uszczelek wiec jak pisze ze do 500 stock 2jzgte wystarczy to pewnie wystarczy. podejrzewam że HKS 2.5 mm pewnie też zła nie jest. ale kosztuje 330 $, nie wiem ile stockowa z 2jzgte, ale pewnie znacznie taniej. No i zostanie dół do jazdy delikatnej po mieście na kropelce (wbrew pozorom jak auto jest daily driver zuzycie 18 na setkę po mieście cieszy bardziej niż 20-22. cały problem w Twoich planach jest taki, że jesteś blisko momentu gdy rosną bardzo koszty gdy ma to byc dobrze zrobione. np 400 koni a np 500-600 koni to inne pieniądze. więc musisz zdecydować ile Ci wystarczy (łatwo powiedzieć- hehehe) ps z 4.27 na 3.77 wymienia się dyfer z supry mk4 turbo automat. jest bolt on. -------------------- ...
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 31 January 2005 ![]() |
CYTAT("jtjerry":ojmkfut7) cały problem w Twoich planach jest taki, że jesteś blisko momentu gdy rosną bardzo koszty gdy ma to byc dobrze zrobione. np 400 koni a np 500-600 koni to inne pieniądze. więc musisz zdecydować ile Ci wystarczy (łatwo powiedzieć- hehehe)
Po zapoznaniu sie z kosztorysem przedstawionym przez FilipN juz jestem zdecydowany na "Stage 2" czyli okolo 460PS. "Jedyne" co jeszcze musze zrobic to przekonac moja zonke, ze to sa bardzo dobrze wydane pieniadze. Nie chcialbym, zeby z tego tematu zrobil sie brazylijki tasiemiec na 19 stron o niczym za pomoca OT, wiec bardzo prosze moderatora o zamkniecie we wtorek wieczorem [31.01.2006]. Jestem przekonany, ze informacje w nim zawarte komus jeszcze sie przydadza. Ja wiem juz prawie wszystko co chcialem, reszte zalatwie poprzez PW....ale... jeszcze podraze w temacie tak dla pewnosci i spokoju ducha: Prosze Was moi drodzy [w szczegolnosci osoby wymienione w pierwszym moim poscie] o Wasze wersje uzyskania 450-460PS w Suprze N/A. Tak mniej wiecej wedlug wzoru FilipN, nazwy wykonawcow [jak znacie kogos sprawdzonego zrobcie mu reklame, a co ]mile widziane. Dziekuje PS. FilipN: Tak sobie jeszcze pomyslalem, ze jakbys znalazl chwilke czasu to moze jednak zrobilbys ten manual z uturbiania. Mozna by to kiedys dodac do tematu. Napewno ktos by skorzystal. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 18 June 2025 - 20:05 |