Shoutbox 0 nowych PW 


58 Stron V  « < 54 55 56 57 58 >  
Reply to this topicStart new topic
> Stroker - czyli podwyższanie pojemności - BMW
Topazblueb25
post Thu, 31 Jan 2019 - 12:26
Post #1101


Rookie
Dołączył: Thu, 31 January 2019





Witam

Mam pytanie co do modyfikacji m54b25

Słyszałem że wał z m57 korby z m50 i tłoki z m52 pasują ?

Auto służy jako dupowóz i driftowóz więc chcę żeby ta jednostka była dość pancerna .

W przyszłość plany z doładowaniem więc motor chce przygotować na to .

Jak coś jestem świeży w BMW .


Za wszelką pomoc i informacje dziękuję bardzo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 31 Jan 2019 - 12:26
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
m52owner
post Wed, 24 Apr 2019 - 22:49
Post #1102


Forum Killer
Dołączył: Tue, 05 January 2010
Skąd: z garażu





Motam się trochę z obliczeniem CR dla mego silnika.
Może ktoś mi pomoże na podstawie seryjnego silnika powiedzmy m52b28
Jego pojemność to 2793cc czyli jeden gar ma 2793/6 czyli 465.5cc
Stopień sprężania według danych to 10,2:1.
Po przeliczeniu z wzoru Cr=vs+vk/vk gdzie vs to objętość skokowa cylindra a vk- objętość komory spalania wychodzi nam że objętość komory spalania dla seryjnego m52 to 50,6cc
Z czego 34cc to pojemność samej głowicy (z info znalezionym w sieci)Po odjęciu od całej komory spalania ,objętości komory głowicy ,zostaje nam 16,6cc z czego 6,92cc to objętość uszczelki 1,7mm ściśniętej do 1,2mm (według wzoru na objętość walca)Zostaje nam 9,68cc a to trochę mało gdyż trzeba doliczyć jeszcze pojemność niecek zaworowych w tłoku oraz uwzględnić fakt że tłok w gmp nie jest równy z blokiem a schowany jest na głębokość 1,2mm czyli kolejne 6,92cc .Zostaje nam wówczas 2,76cc na podcięcia na zawory a to trochę mało.Gdzie jest błąd i jak to dokładniej policzyć?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Slawo2000
post Fri, 26 Apr 2019 - 09:38
Post #1103


Frequent User
Dołączył: Sun, 23 May 2010
Skąd: Gdańsk





CYTAT
Zostaje nam wówczas 2,76cc na podcięcia na zawory a to trochę mało.Gdzie jest błąd i jak to dokładniej policzyć?

Patrząc na zdjęcia tłoków silnika M52B28 w necie to wydaje się, że te podcięcia są stosunkowo nieduże i w zasadzie tylko pod ssące zawory. Może więc te 2,76cc jest dość bliskie prawdy?


--------------------
________________________
E36 Compact S50B32 rally car
Polonez 2000
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Skiba
post Fri, 26 Apr 2019 - 10:34
Post #1104


Forum Killer
Dołączył: Wed, 14 July 2004
Skąd: Rz





Ja mysle że bliskie prawdy, przyjmując średnice ~32mm i to że w nagłębszym miejscu bedzie ~4mm zagłębienia to pojemność jednej kieszonki wyjdzie około 0,5cc.


--------------------
Quality means doing it right when no one is looking.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
m52owner
post Fri, 26 Apr 2019 - 22:46
Post #1105


Forum Killer
Dołączył: Tue, 05 January 2010
Skąd: z garażu





Chyba jednak najdokładniej będzie zmierzyć to jakimś płynem.Mam silnik w proszku,mam starą uszczelkę głowicy.Skręcić blok z głowicą,tłok w gmp i przez otwór świecy zalać płynem.Chyba to będzie najdokładniejsze i w miarę proste rozwiązanie.

Pytanie z innej beczki.Do ilu maks obrotów można bezpiecznie zakręcić m52?Obecnie mam odcinkę 7000 na seryjnej głowicy,wałek ssący M54,wedechowy z m50 i do samegby o końca fajnie ciągnie.Silnik często widzi takie obroty i na razie nic się nie dzieje.
Planuje jednak kilka modyfikacji między innymi ostrzejszy wałek ssący ok 270° i 11liftu i korci żeby zakręcić to przynajmniej do tych 7500.Tylko czy hydraulika wydoli i czy konieczne już twardsze sprężyny?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Sat, 27 Apr 2019 - 00:40
Post #1106


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





Nie przekraczaj 7100rpm, szkoda ryzykować.
7500rpm na fabrycznej pojedynczej sprężynie, fabrycznych zaworach 6mm, hydraulice i wałkach źle się skończy. Hydraulika na mocno rozgrzanym oleju nawet jak nie będzie stukać to nie będzie otwierać zaworów w pełni na wysokich rpm.

Wsadź mocniejsze sprężynki i nowe zawory albo zrób porządnie i przejdź na podwójne sprężynki (lub te z ppf, polecam) i zawory 7mm.


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
m52owner
post Sat, 27 Apr 2019 - 05:53
Post #1107


Forum Killer
Dołączył: Tue, 05 January 2010
Skąd: z garażu





Mam w zanadrzu podwójne sprężyny z nv i sá sposoby aby to posadzić na lżejszym "osprzęcie" -czyli popychacze m52 i zawory 6mm .Mogę też zastosować kompletną głowé z m50 nv ale korci zastosowanie w niej lżejszego osprzętu.
Zna ktoś przypadki kiedy zawór 6mm z m52/M54 urwał się po zastosowaniu twardszej sprężyny?

Silnik n/a jakby co.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
deejey!
post Sat, 27 Apr 2019 - 07:45
Post #1108


Forum Killer
Dołączył: Sat, 13 November 2010
Skąd: Łódź





Wałek M50 ssący siada w oryginalne loże m52 na wydechu? Bo nie pamiętam generalnie a kiedyś sprawdzałem


--------------------
E46Turbo || M50TUB25 @ 1.25bar
https://www.facebook.com/E46Turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
m52owner
post Sat, 27 Apr 2019 - 08:19
Post #1109


Forum Killer
Dołączył: Tue, 05 January 2010
Skąd: z garażu





Coś tam trzeba ciut stoczyć ale nie pamiętam czy od strony zębatki czy od strony łoża
Go to the top of the page
 
+Quote Post
karole36qp
post Fri, 19 Jul 2019 - 21:44
Post #1110


Frequent User
Dołączył: Mon, 27 May 2013
Skąd: Czaplinek





Siemanko takie szybkie pytanie , stroker b28 dwa wałki ssące z nv i nierówne wolne obroty. Dla odzwierciedlenia praca jak stare amerykańskie v8. Według info klienta wałki ustawione jak na znaki. Jutro wrzucę jeszcze wtryski b28 bo widzę że są z b25. Ale wątpię w poprawę. Nie było żadnego strojenia i tylko chodzi o to czy ustawie wolne obroty walkami czy trzeba jak w przypadku ostrych wałków podnieść obroty i tak czy siak przyzwyczaić się do przebierania? Pozdro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
deejey!
post Sat, 20 Jul 2019 - 00:03
Post #1111


Forum Killer
Dołączył: Sat, 13 November 2010
Skąd: Łódź





Jak mozna ustawić dwa ssące wałki na znaki? ohmy.gif


--------------------
E46Turbo || M50TUB25 @ 1.25bar
https://www.facebook.com/E46Turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kamil7s
post Sat, 20 Jul 2019 - 10:14
Post #1112


Frequent User
Dołączył: Tue, 23 June 2009





Markerem sobie namalował to ustawił, a kto bogatemu zabroni Haha, możliwe ze blokada z tylu je ustawił.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kat23
post Sat, 20 Jul 2019 - 11:42
Post #1113


User
Dołączył: Fri, 16 May 2014
Skąd: Rydułtowy





boom nie było jak blokadą ustawił ? dziwne XD
Go to the top of the page
 
+Quote Post
deejey!
post Sat, 20 Jul 2019 - 13:41
Post #1114


Forum Killer
Dołączył: Sat, 13 November 2010
Skąd: Łódź





Ta, blokadą z tyłu... Nie no jak z tyłu to wszystko dobrze i silnik chodzi nierówno bo paliwo kiepskie!

Nie są to jakieś ostre wałki, żeby wolne się popsuły. Jak dla mnie ustawienie wałków do sprawdzenia.


--------------------
E46Turbo || M50TUB25 @ 1.25bar
https://www.facebook.com/E46Turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
reza
post Wed, 07 Aug 2019 - 21:15
Post #1115


Frequent User
Dołączył: Mon, 15 June 2009





ssącego na wydechu nie ustawiasz na blokady... ciekawe czy tam się już nie spotkały zawory z tłokami... ustawiasz na lustrzane odbicie do ssącego ustawionego na blokadzie i potem nieznacznie cofasz aby poprawić górny zakres obrotów, im mocniej cofniesz tym bardziej góra będzie się poprawiać kosztem środka

nie sugerować się opisami wykresów

m50b28nv na aluminiowym bloku(nikasil), głowica od m52b28 na pojedynczej stożkowej sprężynie
https://2.bp.blogspot.com/-VEpBQ6_7uDo/Wzaa...3KM%2B295NM.gif
upalane w sporcie, czas na Poznaniu na pierwszej wizycie 1:45

m50b30nv głowica tez na pojedynczej stożkowej sprężynie, blok aluminiowy plus nowe tuleje żeliwne
https://1.bp.blogspot.com/-vdRwR_X33mY/XNaU...2KM%2B334NM.gif
moc/moment max wyszła większa o kilka km i nm ale ze auto jest drastycznie używane w sporcie i aby było bezawaryjne zostało finalnie wystrojone ciut słabiej

m52b30 upalane od 3 lat w sporcie
https://1.bp.blogspot.com/-uW76UCIOYog/XTcb...1600/Hubert.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
m52owner
post Thu, 08 Aug 2019 - 09:56
Post #1116


Forum Killer
Dołączył: Tue, 05 January 2010
Skąd: z garażu





Ten ssący na wydechu to ustawiacie na jakiś konkretny wznios czy metodą prób i błędów? Ja wczoraj ustawiałem rozrząd to wydech ustawiłem na 0,7 wzniosu i jest ok.Tzn nie czuć jakiegoś spadku na górze i środek jest "normalny".Nie wiem czy nie protestować innych ustawień ,szkoda tylko że sporo przy tym roboty .
Go to the top of the page
 
+Quote Post
reza
post Thu, 08 Aug 2019 - 13:30
Post #1117


Frequent User
Dołączył: Mon, 15 June 2009





niektórzy mają jakieś swoje ustawieni opatentowane... najlepiej jest czujnikiem zegarowym. Ja jak pierwszy raz ustawiałem to pokrywę 4 razy ściągałem, ustawiałem wtedy an oko biggrin.gif cofałem cofałem aż moja dupohamownia powiedziała ze już zaczyna być gorzej czyli nic się u góry nie poprawia a środek się robi coraz gorszy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Chycu
post Mon, 12 Aug 2019 - 14:15
Post #1118


Frequent User
Dołączył: Thu, 12 September 2013





reza, gdzie tulejowałeś blok m52 i na jakich tulejach? jaki koszt?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
reza
post Tue, 13 Aug 2019 - 19:14
Post #1119


Frequent User
Dołączył: Mon, 15 June 2009





u nas w Szczecinie http://www.motortech.szczecin.pl/ tuleje żeliwne, oni zamawiali, koszt 1400-1500zł za 6 cylindrów
Go to the top of the page
 
+Quote Post
landcar
post Tue, 20 Aug 2019 - 20:33
Post #1120


Rookie
Dołączył: Sun, 12 September 2010





witam
pod blok m50b25nv pasuje wal korby i tloki z m54b30
i pod blok m52b25 pasuje wal korby i tloki z m54b30 czy trzeba montowac graty z innych silnikow aby to pracowalo na wale z m54b30
Go to the top of the page
 
+Quote Post

58 Stron V  « < 54 55 56 57 58 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 28 March 2024 - 15:05