Shoutbox 0 nowych PW 


58 Stron V  « < 41 42 43 44 45 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Stroker - czyli podwyższanie pojemności - BMW
Mis
post Sun, 24 Jan 2016 - 11:52
Post #841


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





CYTAT(Tomek_P @ Sun, 24 Jan 2016 - 07:44) *
Na pewno głowica ma pojemność 40ml w m50 ma 30,5ml a wydają się podobne.
Ile pojemności ma sam tłok m54b30.
Wychodzi mi że tłok powinien być 1,88mm poniżej bloku a to daje 10,5ml czy tłok ma tylko 0,5ml ?
Po włożeniu kompletu powinien być stopień sprężania fabryczny 10,5:1, a po zebraniu 2,5mm 13,89:1.

Głowica niby ma 40ml - wydaje się fabryczna (nie planowana jeszcze).
1,88mm poniżej bloku w GMP? Dobrze prawisz, właśnie 11ml jest tam zmierzone (niecka tłoka + objętość cylindra w GMP).
No właśnie po złożeniu tego kompletu wychodzi poniżej 10:1, a po zebraniu 2,5mm (0,5mm czapka i 2mm blok) 11,17:1.
Gdzie jest błąd?

P.S. Przeglądając Internet i pomiary ludzi takie dosyć dokładne to w tym setupie tłok rzeczywiście 1,88mm jest od bloku w GMP i do płaszczyzny bloku zmieści się 7,32ml, a nie 11ml. Natomiast głowica fabryczna M52B28 ma 36ml, a nie 40ml. Grubość uszczelki pod głowicę po ściśnięciu to 1,75mm, a nie 1,25mm. Biorąc pomiary z Internetu daje mi to CR=10,36 bez planowania niczego, a poniżej 10:1 jak twierdzi kolega. Internet ma rację czy pomiary i obliczenia kolegi?


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 24 Jan 2016 - 11:52
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Tomek_P
post Sun, 24 Jan 2016 - 16:56
Post #842


Frequent User
Dołączył: Sun, 27 January 2013
Skąd: Kraków





1,88mm poniżej bloku to już 10,4 ml a nie 7,32ml

oglądając zdjęcia to tłok z m54b30 jest płaski, tylko wycięcia pod zawory to nie będzie więcej niż 3-4 ml. (ale ja tego nie mierzyłem)


Dobra ustalmy co mamy:

Średnica 84mm
Skok 89,6mm
Wysokość bloku 210mm
Wysokość tłoka 28,32mm
Korba 135mm
Pojemność głowicy 36ml
Pojemność tłoka 3 ml
uszczelka 1,75mm ( jaka jest uszczelka w 2,8 w m50 są 1,75 po dokręceniu 1,5)

CR 9,4:1

splanowanie bloku o 2mm to już CR 11,3:1 ( ale trzeba by już podebrać podcięcia pod zawory tłok będzie bliżej głowicy o 2mm)








CYTAT(Mis @ Sun, 24 Jan 2016 - 11:52) *
P.S. Przeglądając Internet i pomiary ludzi takie dosyć dokładne to w tym setupie tłok rzeczywiście 1,88mm jest od bloku w GMP i do płaszczyzny bloku zmieści się 7,32ml, a nie 11ml. Natomiast głowica fabryczna M52B28 ma 36ml, a nie 40ml. Grubość uszczelki pod głowicę po ściśnięciu to 1,75mm, a nie 1,25mm. Biorąc pomiary z Internetu daje mi to CR=10,36 bez planowania niczego, a poniżej 10:1 jak twierdzi kolega. Internet ma rację czy pomiary i obliczenia kolegi?



--------------------
BMW e30
Stage 1 : M50B25 + kompresor Eaton M62 0.5 bar. 230KM/305Nm
Stage 2 : M50B25 + turbo GT35/30 1.0 bar. ???KM/???Nm
Stage 3 : M50B29TU + turbo s200sx 490KM/640Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GrzesiekK.
post Sun, 24 Jan 2016 - 21:07
Post #843


Forum Homee
Dołączył: Sun, 09 December 2007





Wtrącę się trochę i zrobię małe OT, jest gdzieś w necie/forum jakimś BMW wątek z zestawieniem tłoków z różnych silników BMW tak aby podane były średnice i "compression high" tłoka?


--------------------
Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Grand_
post Mon, 25 Jan 2016 - 01:26
Post #844


Forum Killer
Dołączył: Tue, 07 July 2009
Skąd: Kraków





Tomek_P
uszczelki do M50 VR robi dwa rodzaje możesz kupić 2,05mm albo 1,73mm, napisane to jest na uszczelce, a ciekawe bo nr katalogowy mają ten sam ;]


--------------------
E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tomek_P
post Mon, 25 Jan 2016 - 07:13
Post #845


Frequent User
Dołączył: Sun, 27 January 2013
Skąd: Kraków





W m50 wiem jakie są uszczelki 1,75mm i 2,05mm (po dokręceniu 1,5mm i 1,8mm) a jakie są w m52b28?
Ciekawi mnie czy w m54b30 jest inna pojemność głowicy że CR jest 10,5:1, a tu wychodzi 9,4:1.

CYTAT(Grand_ @ Mon, 25 Jan 2016 - 01:26) *
Tomek_P
uszczelki do M50 VR robi dwa rodzaje możesz kupić 2,05mm albo 1,73mm, napisane to jest na uszczelce, a ciekawe bo nr katalogowy mają ten sam ;]



--------------------
BMW e30
Stage 1 : M50B25 + kompresor Eaton M62 0.5 bar. 230KM/305Nm
Stage 2 : M50B25 + turbo GT35/30 1.0 bar. ???KM/???Nm
Stage 3 : M50B29TU + turbo s200sx 490KM/640Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GrzesiekK.
post Mon, 25 Jan 2016 - 11:45
Post #846


Forum Homee
Dołączył: Sun, 09 December 2007





CYTAT(Tomek_P @ Mon, 25 Jan 2016 - 07:13) *
Ciekawi mnie czy w m54b30 jest inna pojemność głowicy że CR jest 10,5:1, a tu wychodzi 9,4:1.


Z tego co mi wiadomo M54B30 ma komorę spalania w czapie 34cm3


--------------------
Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pan. B
post Mon, 25 Jan 2016 - 18:00
Post #847


Forum Homee
Dołączył: Tue, 05 May 2009
Skąd: Nowa Huta





http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=730757
Komora spalania 34ccm

Objaśnienie:
KH wysokość od denka do środka sworznia.
L wysokość tłoka
VT podcięcia pod zawory
Bore średnica
MT głebokość niecki
SW B i L srednica i dłg. sworznia

M50B20 NV 10:1
KH 42.8mm
VT 3.53mm
VT 1.71mm
L62.8mm

M50B20 V 11:1
Bore 80mm
KH 31.64
VT 2.94
L 50.8mm
Garb 7mm

M50B25NV
Bore 84mm
KH 38,2mm
VT 2,93mm
MT 4,011mm

M50B25TU
Bore 84,00mm
KH 32,55mm
VT 2,24mm

M52B28
Bore 84,00mm
KH 31,8mm
VT 1,8mm
SW B 22,00mm
SW L 56,00mm

M54B30
Bore 84,00mm
KH 28,32mm
VT 0,71mm
SW B 22,00mm
SW L 56,00mm

N54B30
Bore 84,00mm
KH 31,72mm
VT
MT 6,02mm
SW B 22,00mm

M42B18
Bore 84,00m
KH 31,65mm
VT 1,85mm
MT 4,5mm

M43B19
Bore 85,00mm
KH 30,04mm
MT 4mm
L 53.9mm
SW B 22,00m
SW L 54,00mm

M44B19
Bore 85,00mm
KH 30,04mm
VT 1,3mm
MT 5mm
SW B 22,00m
SW L 54,00mm

S50B30
Bore 86,00mm
KH 31,6mm
VT 5,86mm
MT 3,72
SW B 21,00mm
SW L 59,00mm

M20B25 M.E/M.E8 85'-91'/87'-90' 9.4:1 KS
Bore 84,00mm
KH 34,09
MT -4,95
H 69,43mm
SW B 22,00mm
SW L 54,00mm

M20B25 M1.Z7 87'-91' 8.8:1 KS
Bore 84,25mm
KH 34,09mm
MT -6,14mm
H 69,5mm

M20B25 E Mahle
Bore 84,00mm
KH 34,23mm
MT 6,75mm
VT 0,4mm
H 63,43mm

M30B28 L/V 9/9,2:1
Bore 86,00m
KH 42,8mm
MT 5,8mm
H 84,6mm

M30B30 M.E7 86'-92'
Bore 89,50m
KH 42,8mm
MT 2,91mm

M30B34
Bore 92,00m
KH 39,85mm
MT 1,8mm
H 73,65mm

M30B35
Bore 93.4mm
KH 32.00mm
MT -2.5mm
VT 2.51mm/2.18mm
H 60mm

M30B35 me7
Bore 92mm
KH 39.85mm
MT 2mm
H 73.85mm

M88B35
Bore 93,4mm
KH 32,00mm
MT -1,6mm
VT 2,55mm i 2,15mm
H 68,0mm


M70B50
Bore 84,00mm
KH 34,15mm
MT -7,5mm
H 59,15mm
SW B 22,00mm
SW L 54,00mm

M73B54
Bore 85,015mm
KH 32,15
MT -4,16mm
H 55,15mm
SW B 22,00mm
SW L 54,00mm


--------------------
BMW...freude am fahren...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GrzesiekK.
post Mon, 25 Jan 2016 - 18:10
Post #848


Forum Homee
Dołączył: Sun, 09 December 2007





CYTAT(Pan. B @ Mon, 25 Jan 2016 - 18:00) *
.............................................




A dziękuję Ci dobry człowieku smile.gif


--------------------
Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pan. B
post Mon, 25 Jan 2016 - 19:04
Post #849


Forum Homee
Dołączył: Tue, 05 May 2009
Skąd: Nowa Huta





Nie ma za co;)
Gdyby ktoś pytał to wysokość bloków m50/m52/m54 oś środka wału korbowego do płaszczyzny bloku to 210mm.


--------------------
BMW...freude am fahren...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tomek_P
post Tue, 26 Jan 2016 - 07:24
Post #850


Frequent User
Dołączył: Sun, 27 January 2013
Skąd: Kraków





Dobra sam sobie odpowiem.
Uszczelka w m52b28 i m54b30 ma 0,7mm grubości. Czyli stopień sprężania wychodzi tak jak podaje katalog 10,5:1
Jak zbierzesz blok o 0,9mm będziesz miał 11,5:1


CYTAT(Tomek_P @ Mon, 25 Jan 2016 - 07:13) *
W m50 wiem jakie są uszczelki 1,75mm i 2,05mm (po dokręceniu 1,5mm i 1,8mm) a jakie są w m52b28?
Ciekawi mnie czy w m54b30 jest inna pojemność głowicy że CR jest 10,5:1, a tu wychodzi 9,4:1.


--------------------
BMW e30
Stage 1 : M50B25 + kompresor Eaton M62 0.5 bar. 230KM/305Nm
Stage 2 : M50B25 + turbo GT35/30 1.0 bar. ???KM/???Nm
Stage 3 : M50B29TU + turbo s200sx 490KM/640Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Grand_
post Tue, 26 Jan 2016 - 17:36
Post #851


Forum Killer
Dołączył: Tue, 07 July 2009
Skąd: Kraków





Splanowanie bloku o 2MM to i niższa uszczelka to już chyba będzie mocno wysunięty napinacz rozrządu...


--------------------
E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kazio234
post Wed, 27 Jan 2016 - 12:49
Post #852


Super User
Dołączył: Thu, 15 February 2007
Skąd: Olsztyn





CYTAT(Tomek_P @ Tue, 26 Jan 2016 - 07:24) *
Dobra sam sobie odpowiem.
Uszczelka w m52b28 i m54b30 ma 0,7mm grubości. Czyli stopień sprężania wychodzi tak jak podaje katalog 10,5:1
Jak zbierzesz blok o 0,9mm będziesz miał 11,5:1


A można uszczelkę od m52b28 założyć do M50b25? Przy przekładce można byłoby wyższy stopień osiągnąć.


--------------------
e36 coupe m50b25T
Go to the top of the page
 
+Quote Post
radzio_gsi
post Wed, 27 Jan 2016 - 14:18
Post #853


Forum Homee
Dołączył: Fri, 17 February 2006
Skąd: warszawa





nie wiem czy metalowa uszczelka z M52tub28 będzie pasować pod starsze M50/M52


--------------------
www.youtube.com/radzioFLATOUT
www.youtube.com/motoLAB
www.facebook.com/radzioFLATOUT
www.patronite.pl/radzioFLATOUT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pan. B
post Wed, 27 Jan 2016 - 15:35
Post #854


Forum Homee
Dołączył: Tue, 05 May 2009
Skąd: Nowa Huta





Nie pasuje.


--------------------
BMW...freude am fahren...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kapic
post Sat, 06 Feb 2016 - 22:17
Post #855


Rookie
Dołączył: Mon, 02 January 2012





czy zna ktoś może charakterystykę wałków s52b32
mam cały dół od tego silnika biggrin.gif
ale nie wiem jakie wałki:
świątek
dbilas
schrick
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maaaad
post Sun, 07 Feb 2016 - 11:34
Post #856


Forum Killer
Dołączył: Wed, 26 November 2008





kąt otwarcia: 252 / 244 stopni
wznios: 10,2 / 10,2 mm
(ssący/wydechowy)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kapic
post Thu, 25 Feb 2016 - 11:39
Post #857


Rookie
Dołączył: Mon, 02 January 2012





czy rozwiercał ktoś blok m50 na 86,40 mm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k64
post Thu, 25 Feb 2016 - 13:16
Post #858


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 06 July 2007
Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik





CYTAT(kapic @ Thu, 25 Feb 2016 - 11:39) *
czy rozwiercał ktoś blok m50 na 86,40 mm

ja.

86,50


--------------------
2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek)
2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek)
2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P)
2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl.
2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :)

dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0
nowy projekt - sie robi czasem :P

performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pinin
post Sat, 27 Feb 2016 - 17:47
Post #859


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 24 November 2004
Skąd: Warszawa - Wawer





Ok, z tego co tutaj czytam, to można by niby myk zrobić, żeby do m54 założyć od m52b28 tłoki żeby doprężyć?
Ktoś próbował, jakieś szersze info?


--------------------
| Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento

www.facebook.com/dragracingsafety
Go to the top of the page
 
+Quote Post
reza
post Sun, 28 Feb 2016 - 11:03
Post #860


Frequent User
Dołączył: Mon, 15 June 2009





my zrobiliśmy strokera(m50b30nv alu blok) na 3.0 na wale m54b30 i tłokach m52b28, tłoki trzeba obniżyć/stoczyc o 2-2.5mm i zrobić spore podcięcia pod zawory, do tego kolektor m50, wałki cat camsa, obrobiona głowica, wydech i bez strojenia 265km i 300nm, auto przelatało juz tak sezon smile.gif przy seryjnym m54b30 z tłoków m52b28 trzeba będzie zejść chyba jeszcze więcej, nie wiem czy starczy już tłoków...
Go to the top of the page
 
+Quote Post

58 Stron V  « < 41 42 43 44 45 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Tuesday, 15 July 2025 - 07:23