![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#841
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Na pewno głowica ma pojemność 40ml w m50 ma 30,5ml a wydają się podobne. Ile pojemności ma sam tłok m54b30. Wychodzi mi że tłok powinien być 1,88mm poniżej bloku a to daje 10,5ml czy tłok ma tylko 0,5ml ? Po włożeniu kompletu powinien być stopień sprężania fabryczny 10,5:1, a po zebraniu 2,5mm 13,89:1. Głowica niby ma 40ml - wydaje się fabryczna (nie planowana jeszcze). 1,88mm poniżej bloku w GMP? Dobrze prawisz, właśnie 11ml jest tam zmierzone (niecka tłoka + objętość cylindra w GMP). No właśnie po złożeniu tego kompletu wychodzi poniżej 10:1, a po zebraniu 2,5mm (0,5mm czapka i 2mm blok) 11,17:1. Gdzie jest błąd? P.S. Przeglądając Internet i pomiary ludzi takie dosyć dokładne to w tym setupie tłok rzeczywiście 1,88mm jest od bloku w GMP i do płaszczyzny bloku zmieści się 7,32ml, a nie 11ml. Natomiast głowica fabryczna M52B28 ma 36ml, a nie 40ml. Grubość uszczelki pod głowicę po ściśnięciu to 1,75mm, a nie 1,25mm. Biorąc pomiary z Internetu daje mi to CR=10,36 bez planowania niczego, a poniżej 10:1 jak twierdzi kolega. Internet ma rację czy pomiary i obliczenia kolegi? -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#842
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 27 January 2013 Skąd: Kraków ![]() |
1,88mm poniżej bloku to już 10,4 ml a nie 7,32ml
oglądając zdjęcia to tłok z m54b30 jest płaski, tylko wycięcia pod zawory to nie będzie więcej niż 3-4 ml. (ale ja tego nie mierzyłem) Dobra ustalmy co mamy: Średnica 84mm Skok 89,6mm Wysokość bloku 210mm Wysokość tłoka 28,32mm Korba 135mm Pojemność głowicy 36ml Pojemność tłoka 3 ml uszczelka 1,75mm ( jaka jest uszczelka w 2,8 w m50 są 1,75 po dokręceniu 1,5) CR 9,4:1 splanowanie bloku o 2mm to już CR 11,3:1 ( ale trzeba by już podebrać podcięcia pod zawory tłok będzie bliżej głowicy o 2mm) P.S. Przeglądając Internet i pomiary ludzi takie dosyć dokładne to w tym setupie tłok rzeczywiście 1,88mm jest od bloku w GMP i do płaszczyzny bloku zmieści się 7,32ml, a nie 11ml. Natomiast głowica fabryczna M52B28 ma 36ml, a nie 40ml. Grubość uszczelki pod głowicę po ściśnięciu to 1,75mm, a nie 1,25mm. Biorąc pomiary z Internetu daje mi to CR=10,36 bez planowania niczego, a poniżej 10:1 jak twierdzi kolega. Internet ma rację czy pomiary i obliczenia kolegi? -------------------- BMW e30
Stage 1 : M50B25 + kompresor Eaton M62 0.5 bar. 230KM/305Nm Stage 2 : M50B25 + turbo GT35/30 1.0 bar. ???KM/???Nm Stage 3 : M50B29TU + turbo s200sx 490KM/640Nm |
|
|
![]()
Post
#843
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 09 December 2007 ![]() |
Wtrącę się trochę i zrobię małe OT, jest gdzieś w necie/forum jakimś BMW wątek z zestawieniem tłoków z różnych silników BMW tak aby podane były średnice i "compression high" tłoka?
-------------------- Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
|
|
|
![]()
Post
#844
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 07 July 2009 Skąd: Kraków ![]() |
Tomek_P
uszczelki do M50 VR robi dwa rodzaje możesz kupić 2,05mm albo 1,73mm, napisane to jest na uszczelce, a ciekawe bo nr katalogowy mają ten sam ;] -------------------- E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm |
|
|
![]()
Post
#845
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 27 January 2013 Skąd: Kraków ![]() |
W m50 wiem jakie są uszczelki 1,75mm i 2,05mm (po dokręceniu 1,5mm i 1,8mm) a jakie są w m52b28?
Ciekawi mnie czy w m54b30 jest inna pojemność głowicy że CR jest 10,5:1, a tu wychodzi 9,4:1. Tomek_P uszczelki do M50 VR robi dwa rodzaje możesz kupić 2,05mm albo 1,73mm, napisane to jest na uszczelce, a ciekawe bo nr katalogowy mają ten sam ;] -------------------- BMW e30
Stage 1 : M50B25 + kompresor Eaton M62 0.5 bar. 230KM/305Nm Stage 2 : M50B25 + turbo GT35/30 1.0 bar. ???KM/???Nm Stage 3 : M50B29TU + turbo s200sx 490KM/640Nm |
|
|
![]()
Post
#846
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 09 December 2007 ![]() |
Ciekawi mnie czy w m54b30 jest inna pojemność głowicy że CR jest 10,5:1, a tu wychodzi 9,4:1. Z tego co mi wiadomo M54B30 ma komorę spalania w czapie 34cm3 -------------------- Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
|
|
|
![]()
Post
#847
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 05 May 2009 Skąd: Nowa Huta ![]() |
http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=730757
Komora spalania 34ccm Objaśnienie: KH wysokość od denka do środka sworznia. L wysokość tłoka VT podcięcia pod zawory Bore średnica MT głebokość niecki SW B i L srednica i dłg. sworznia M50B20 NV 10:1 KH 42.8mm VT 3.53mm VT 1.71mm L62.8mm M50B20 V 11:1 Bore 80mm KH 31.64 VT 2.94 L 50.8mm Garb 7mm M50B25NV Bore 84mm KH 38,2mm VT 2,93mm MT 4,011mm M50B25TU Bore 84,00mm KH 32,55mm VT 2,24mm M52B28 Bore 84,00mm KH 31,8mm VT 1,8mm SW B 22,00mm SW L 56,00mm M54B30 Bore 84,00mm KH 28,32mm VT 0,71mm SW B 22,00mm SW L 56,00mm N54B30 Bore 84,00mm KH 31,72mm VT MT 6,02mm SW B 22,00mm M42B18 Bore 84,00m KH 31,65mm VT 1,85mm MT 4,5mm M43B19 Bore 85,00mm KH 30,04mm MT 4mm L 53.9mm SW B 22,00m SW L 54,00mm M44B19 Bore 85,00mm KH 30,04mm VT 1,3mm MT 5mm SW B 22,00m SW L 54,00mm S50B30 Bore 86,00mm KH 31,6mm VT 5,86mm MT 3,72 SW B 21,00mm SW L 59,00mm M20B25 M.E/M.E8 85'-91'/87'-90' 9.4:1 KS Bore 84,00mm KH 34,09 MT -4,95 H 69,43mm SW B 22,00mm SW L 54,00mm M20B25 M1.Z7 87'-91' 8.8:1 KS Bore 84,25mm KH 34,09mm MT -6,14mm H 69,5mm M20B25 E Mahle Bore 84,00mm KH 34,23mm MT 6,75mm VT 0,4mm H 63,43mm M30B28 L/V 9/9,2:1 Bore 86,00m KH 42,8mm MT 5,8mm H 84,6mm M30B30 M.E7 86'-92' Bore 89,50m KH 42,8mm MT 2,91mm M30B34 Bore 92,00m KH 39,85mm MT 1,8mm H 73,65mm M30B35 Bore 93.4mm KH 32.00mm MT -2.5mm VT 2.51mm/2.18mm H 60mm M30B35 me7 Bore 92mm KH 39.85mm MT 2mm H 73.85mm M88B35 Bore 93,4mm KH 32,00mm MT -1,6mm VT 2,55mm i 2,15mm H 68,0mm M70B50 Bore 84,00mm KH 34,15mm MT -7,5mm H 59,15mm SW B 22,00mm SW L 54,00mm M73B54 Bore 85,015mm KH 32,15 MT -4,16mm H 55,15mm SW B 22,00mm SW L 54,00mm -------------------- BMW...freude am fahren...
|
|
|
![]()
Post
#848
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 09 December 2007 ![]() |
............................................. A dziękuję Ci dobry człowieku ![]() -------------------- Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
|
|
|
![]()
Post
#849
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 05 May 2009 Skąd: Nowa Huta ![]() |
Nie ma za co;)
Gdyby ktoś pytał to wysokość bloków m50/m52/m54 oś środka wału korbowego do płaszczyzny bloku to 210mm. -------------------- BMW...freude am fahren...
|
|
|
![]()
Post
#850
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 27 January 2013 Skąd: Kraków ![]() |
Dobra sam sobie odpowiem.
Uszczelka w m52b28 i m54b30 ma 0,7mm grubości. Czyli stopień sprężania wychodzi tak jak podaje katalog 10,5:1 Jak zbierzesz blok o 0,9mm będziesz miał 11,5:1 W m50 wiem jakie są uszczelki 1,75mm i 2,05mm (po dokręceniu 1,5mm i 1,8mm) a jakie są w m52b28?
Ciekawi mnie czy w m54b30 jest inna pojemność głowicy że CR jest 10,5:1, a tu wychodzi 9,4:1. -------------------- BMW e30
Stage 1 : M50B25 + kompresor Eaton M62 0.5 bar. 230KM/305Nm Stage 2 : M50B25 + turbo GT35/30 1.0 bar. ???KM/???Nm Stage 3 : M50B29TU + turbo s200sx 490KM/640Nm |
|
|
![]()
Post
#851
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 07 July 2009 Skąd: Kraków ![]() |
Splanowanie bloku o 2MM to i niższa uszczelka to już chyba będzie mocno wysunięty napinacz rozrządu...
-------------------- E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm |
|
|
![]()
Post
#852
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 15 February 2007 Skąd: Olsztyn ![]() |
Dobra sam sobie odpowiem. Uszczelka w m52b28 i m54b30 ma 0,7mm grubości. Czyli stopień sprężania wychodzi tak jak podaje katalog 10,5:1 Jak zbierzesz blok o 0,9mm będziesz miał 11,5:1 A można uszczelkę od m52b28 założyć do M50b25? Przy przekładce można byłoby wyższy stopień osiągnąć. -------------------- e36 coupe m50b25T
|
|
|
![]()
Post
#853
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 17 February 2006 Skąd: warszawa ![]() |
nie wiem czy metalowa uszczelka z M52tub28 będzie pasować pod starsze M50/M52
-------------------- www.youtube.com/radzioFLATOUT
www.youtube.com/motoLAB www.facebook.com/radzioFLATOUT www.patronite.pl/radzioFLATOUT |
|
|
![]()
Post
#854
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 05 May 2009 Skąd: Nowa Huta ![]() |
Nie pasuje.
-------------------- BMW...freude am fahren...
|
|
|
![]()
Post
#855
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 02 January 2012 ![]() |
czy zna ktoś może charakterystykę wałków s52b32
mam cały dół od tego silnika ![]() ale nie wiem jakie wałki: świątek dbilas schrick |
|
|
![]()
Post
#856
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 26 November 2008 ![]() |
kąt otwarcia: 252 / 244 stopni
wznios: 10,2 / 10,2 mm (ssący/wydechowy) |
|
|
![]()
Post
#857
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 02 January 2012 ![]() |
czy rozwiercał ktoś blok m50 na 86,40 mm
|
|
|
![]()
Post
#858
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 06 July 2007 Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik ![]() |
-------------------- 2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek) 2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek) 2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P) 2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl. 2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :) dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0 nowy projekt - sie robi czasem :P performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ... |
|
|
![]()
Post
#859
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 24 November 2004 Skąd: Warszawa - Wawer ![]() |
Ok, z tego co tutaj czytam, to można by niby myk zrobić, żeby do m54 założyć od m52b28 tłoki żeby doprężyć?
Ktoś próbował, jakieś szersze info? -------------------- | Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento www.facebook.com/dragracingsafety |
|
|
![]()
Post
#860
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 15 June 2009 ![]() |
my zrobiliśmy strokera(m50b30nv alu blok) na 3.0 na wale m54b30 i tłokach m52b28, tłoki trzeba obniżyć/stoczyc o 2-2.5mm i zrobić spore podcięcia pod zawory, do tego kolektor m50, wałki cat camsa, obrobiona głowica, wydech i bez strojenia 265km i 300nm, auto przelatało juz tak sezon
![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 15 July 2025 - 07:23 |