![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#781
|
|
Super User Dołączył: Fri, 15 January 2010 Skąd: Łowicz ![]() |
Reduktor widać na fotce.Jest pod przepływomierzem.Wkrętki są dane w adapter między przepustnicami a głowicą.Dużo fajniej chodzi teraz na gazie w porównaniu do kolektora z m50.Płynniej.
Obudowa wentylatora jest seryjna z e36.Wersja na gorące klimaty.Ciężko znaleść używkę.Ale nówka w serwisie kosztje poniżej 200 zeta. Tylko trzeba do tego też inną chłodnice jak u mnie.Polecam taki zestaw.W końcu pozbyłem się problemów z rozszczelnianiem tych standardowych chłodnic przy zbiorniczku wyrónawczym.No i chłodnica jest duża praktycznie jak M3. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#782
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 05 May 2009 Skąd: Nowa Huta ![]() |
U siebie mam chłodnice z e36 2.5tds
![]() -------------------- BMW...freude am fahren...
|
|
|
![]()
Post
#783
|
|
Super User Dołączył: Fri, 15 January 2010 Skąd: Łowicz ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#784
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 05 May 2009 Skąd: Nowa Huta ![]() |
Podobnie w bmwstore krzyczą za to, faktycznie cena nie wygórowana.
-------------------- BMW...freude am fahren...
|
|
|
![]()
Post
#785
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 05 January 2010 Skąd: z garażu ![]() |
Też mnie ciekawi czy jest różnica w osiągach,bo kasy i rzeźby sporo z tym ITB jakby nie było.Dźwięk chociaż się zmienił ?
![]() Da rade bez problemu zmienic filtr oleju,bo z tego co patrzyłem u siebie to chyba nie da rady. |
|
|
![]()
Post
#786
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 07 July 2009 Skąd: Kraków ![]() |
poskładałem to 3.0 stroker .
zrobiłem 200 kilometrów. Jako stroker na 2.8 miałem te 227 koni, poskładałem ten silnik troche spokojniej pojeździłem ale dziś doszedłem do wniosku, że dół owszem lepszy bo niut wynika z wykorbienia więc musi być lepiej ale góra chyba słabsza niż była... Wiem że wymagane ponowne strojenie bo inaczej to nima sensu ( zgłosze się G-rad oczywiście, jak skońćze docieranie ) ale doszedłem też jeszcze do jednego wniosku. Jakie są różnice w ostatnim wydechu w e36 M50B25 vs M52B28 ? mam barany z m3 na wydechu potem dwa przeloty ( zamiast katów ) i dalej seria z M50B25. Jest sens zakładać końcowy z m3 3.0 ? Nie zalęzy mi na buczeniu skuczeniu, cenie sobie cichy samochód. Ale zastanawiam się czy czasem nie brakuje mi troche flow wydechu... -------------------- E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm |
|
|
![]()
Post
#787
|
|
Super User Dołączył: Fri, 15 January 2010 Skąd: Łowicz ![]() |
Flow masz raczej trochę za duży
![]() |
|
|
![]()
Post
#788
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 05 May 2009 Skąd: Nowa Huta ![]() |
Grand może napisz do proex? Zrobią Ci komorowy na zamówienie według Twojej specyfikacji.
Końcowy z m3 jest dosyć ciężki. -------------------- BMW...freude am fahren...
|
|
|
![]()
Post
#789
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 30 January 2010 Skąd: Lublin ![]() |
poskładałem to 3.0 stroker . zrobiłem 200 kilometrów. Jako stroker na 2.8 miałem te 227 koni, poskładałem ten silnik troche spokojniej pojeździłem ale dziś doszedłem do wniosku, że dół owszem lepszy bo niut wynika z wykorbienia więc musi być lepiej ale góra chyba słabsza niż była... Wiem że wymagane ponowne strojenie bo inaczej to nima sensu ( zgłosze się G-rad oczywiście, jak skońćze docieranie ) ale doszedłem też jeszcze do jednego wniosku. Jakie są różnice w ostatnim wydechu w e36 M50B25 vs M52B28 ? mam barany z m3 na wydechu potem dwa przeloty ( zamiast katów ) i dalej seria z M50B25. Jest sens zakładać końcowy z m3 3.0 ? Nie zalęzy mi na buczeniu skuczeniu, cenie sobie cichy samochód. Ale zastanawiam się czy czasem nie brakuje mi troche flow wydechu... Składałem ostatnio też właśnie strokera z 2.8 na 3.0 , do tego wrzuciłem wałek ssacy z m54b30 i w porównaniu do 2.8 według mnie góra wcale nie jest słabsza .Stroiłem sam na det3 , jeszcze nie byliśmy na hamowni ,żeby to zweryfikować . |
|
|
![]()
Post
#790
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 15 June 2009 ![]() |
co do wydechu w m52b28/m52b30, to sam koncowy ma minimalny wpływ na osiągi, na seryjnym koncowym jest prawie identycznie jak na innych tlumikach dedykowanych lub uniwersalnych, ja u siebie miałem 3 rożne tłumik koncowe i wynik na hamowni był taki sam... np. jankes miał seryjny wydech z baranami ta technix a jego m52b30 z wałkiem ssącym m54b30 wypluło 244kmi 316nm, Aquirre tez ma chyba seryjny wydech, najwiecej mozna zepsuć wywaleniem katów, ja jak wywaliłem katy to góra 5500-7000 pozostała bez zmian natomiast do 5500 wszystko polecialo mocno w dół
amerykanskie e36 m3 s52b30 miało 240km i 305nm a wydech był od e36 325i(m50b25tu-192km i 245nm), wiec wydech nie jest jakims słabym ogniwem... ty masz strokera m50b30 na vanosie? |
|
|
![]()
Post
#791
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 07 July 2009 Skąd: Kraków ![]() |
mam strokera bez vanosa, więc wałki te ostrzejsze i podwójne sprężynki itd.
Znaczy takie mam odczucie że jedzie podobnie do 2.8 strokera albo troche słabiej taki jakby bardziej tępy jest w reakcji na gaz. Tamten był strojony na WOT na AFR 12.5 wieć teraz pewnie mam troche za ubogo. Zoobaczymy co pokaże strojenie -------------------- E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm |
|
|
![]()
Post
#792
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 27 May 2013 Skąd: Czaplinek ![]() |
Cały czas chodzi mi po głowie ITB, najpierw chciałem zakładać do strokera ale w tej chwili włożyłem s50b30US i teraz zastanawiam się co modzić.. Na forach z US piszą o stage1 w N/A o dolocie 3.5" i wtryskach 240cc oczywiście z remapem. Co da dolot 3.5" ( m60b40) jak przepustnica ma 69mm? No wtryski wiadomo, może zamiast ITB zastosować dolot 3,5" i np przepustnice 80mm uniwersalną ? Zawsze to więcej powietrza, więcej paliwa wraz ze strojeniem powinno dać jakiś przyrost no i koszta niewielkie . Póki co włożyłem wtryski z b28 tak na próbę i raczej zmian jakiś tam nie ma, może przy odcince trochę lepiej ale to może być złudzenie.
|
|
|
![]()
Post
#793
|
|
Super User Dołączył: Fri, 15 January 2010 Skąd: Łowicz ![]() |
Z tego silnika z kolektorem M50 można zrobić 260-270KM bez itb itp.
|
|
|
![]()
Post
#794
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 27 May 2013 Skąd: Czaplinek ![]() |
No właśnie czytałem tylko tak rozkminiam czy aby nie mit. Dziwiłem się bardzo jak zobaczyłem że silnik 240km i 305nm ma wtryski przepływkę i praktycznie cały osprzęt z m50b25 gdzie budując strokera naczytałem się że wtryski kończą się przy 220-230km i trzeba te z b28 i że przepływka też może się zamykać przy strokerze na 3.0 a tu takie cuda. Mam na stanie przepływomierz z b40, zamówiłem kolanko 90' z przejściem z 90mm na 76mm i spróbuje złożyć to na przepustnicy seryjnej i zobaczę jak to będzie się zachowywało.
|
|
|
![]()
Post
#795
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 15 June 2009 ![]() |
s52b30 ma fabrycznie kolektor z m50, a te 260-270km z kolektorem m50 to sie robi w s52b32
|
|
|
![]()
Post
#796
|
|
Super User Dołączył: Fri, 15 January 2010 Skąd: Łowicz ![]() |
Dlatego napisałem że z kolektorem z m50.Bo można cudować z innym dolotem.
Z s52b32 robi się 280-290KM. Strokera m52b30 z wałkami z s52b32US robi się spokojnie na 270KM. |
|
|
![]()
Post
#797
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 15 June 2009 ![]() |
mi w m52b30 z wałkami s52b32 wyszło 255km i 311nm, ale dałem używane piercienie, cisnienie na cilndrach równe ale oleju troche żłopie. vanos regenerowany,nowe napinacze, nowe szklanki, dotarte zawory, wymienione prowadnice i uszczelniacze itd. w zime zamierzam dac nowe pierscienie i obrobic gowice oraz troche doprezyc, po remapie moze te 270km uda sie uzyskac. co do wyników to jeszcze sporo zależy od hamowni, ten sam silnik na roznych hamowniach potrafi miec spore roznice w wynikach, przykład znajomego z s54b32 w promotorze 380km, w vtechu 330km, a w vtronic'u 310km... e36 328i z kolektorem m50 na jednej hamowni 212km na grugiej 221km...
|
|
|
![]()
Post
#798
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 27 May 2013 Skąd: Czaplinek ![]() |
Namieszaliście trochu
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#799
|
|
Super User Dołączył: Fri, 15 January 2010 Skąd: Łowicz ![]() |
Taki jest właśnie tuning.Nie wystarczy mieć "klocki".Trzeba jeszcze je dobrze poukładać aby był efekt
![]() |
|
|
![]()
Post
#800
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 07 July 2009 Skąd: Kraków ![]() |
To wszystko zaczyna tracic sens w pewnym momęcie z tymi strokerami, bo koszt poskładania mojego M54B30 wszystko nowe ( robocizna sam ) części uszczelki oleje honowanie itd.
ponad 4 tysiące. Uturbienie M50B25 żeby wmiare jeździło sie zamknie w 7 -------------------- E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 19 July 2025 - 19:45 |