Shoutbox 0 nowych PW 


58 Stron V  « < 37 38 39 40 41 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Stroker - czyli podwyższanie pojemności - BMW
m52owner
post Sun, 17 Aug 2014 - 08:11
Post #761


Forum Killer
Dołączył: Tue, 05 January 2010
Skąd: z garażu





Pucha z m52 starcza śmiało do 250-260ps ,średnica przepływki także.
Można wstawić przepływkę z v8 3,5" ale wtedy chyba wąskim gardłem stanie się przepustnica(trochę żeźby i da radę zapakować z m60/62) tylko nie wiem czy jest sens bo tak jak pisałem cały dolot z m52 starcza śmiało do 3,2l bo taki też siedział w s52b32
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 17 Aug 2014 - 08:11
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Aguirre
post Sun, 17 Aug 2014 - 09:13
Post #762


Super User
Dołączył: Fri, 15 January 2010
Skąd: Łowicz





Zastępując seryjną puszkę dobrze zrobionym dolotem można ugrać sporo momentu w środkowym zakresie zwłaszcza.Zresztą w zakresie jaki sobie zestroimy tym dolotem.
Bawiłem się trochę w swoim aucie i były spore różnice na hamowni.
Powyżej 240-250KM warto założyć przepływomierz 3,5"
Różowe wtryskiwacze starczają w tych silnikach spokojnie do 260KM na 3,5Bar
Takie były np w Alpina 3,2
Zostało mi końcowe zestrojenie m52b30 na ITB z S50.
Jak skończę to zapodam jakie wyniki itd.Bo narazie sporo osób niby zakładało ale żadnych konkretów jak dotąd.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
karole36qp
post Sun, 17 Aug 2014 - 09:17
Post #763


Frequent User
Dołączył: Mon, 27 May 2013
Skąd: Czaplinek





Z tymi układami zasilania w paliwo i powietrze silników m50,m52 to ludzie nawymyślali już legend. Po strokerze na 3.0 wtryski od 2.8, przepływkę najlepiej ciut większą średnicę bo już się ponoć zamyka a to wszystko można uznać za jeden wielki mit.. Skoro s50us czy s52us chodzą na takich samych podzespołach, co lepsze s50us ma 240km i 305nm i chodzi na wtryskach z m50b25 (sprawdzone w paru źródłach), przepływka też z m50b25 i nawet wydech i tylko dzięki pojemności 3.0 i ostrzejszym wałkom z programem ten silnik ma 240km i 305Nm. I nie wierze że inżynierowie bawarscy skonstruowali ten silnik na granicznych możliwościach podzespołów wink.gif Dlatego ori pucha myślę że śmiało zasili 250 czy 270km.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
m52owner
post Sun, 17 Aug 2014 - 09:24
Post #764


Forum Killer
Dołączył: Tue, 05 January 2010
Skąd: z garażu





CYTAT
Zostało mi końcowe zestrojenie m52b30 na ITB z S50.
Rozumiem że stroisz to na ori kompie?Masz już wszystko poskładane do kupy i tylko czekasz na strojenie?
Założyłeś u siebie tą przepływkę 3,5"?
Ja dopiero zabieram się za montaż itb dopiero zimą (tzn prawie wszystko mam przygotowane do montażu ale finansowo nie wyrobię się ze strojeniem teraz)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Aguirre
post Sun, 17 Aug 2014 - 20:26
Post #765


Super User
Dołączył: Fri, 15 January 2010
Skąd: Łowicz





Wszystko jest założone z S50B30.Jeżdżę już kilka dni.Nie mam czasu żeby to ostatecznie wystroić.Ale jest w miarę ogarnięte.Sporo czasu schodzi się żeby dobrze ustawić przepustnice.Jest tam trochę regulacji biggrin.gif .
Jest sporo roboty w programie przez zmieniony większy MAF.Pozatym siedzi jeszcze LPG któe też trzeba ogarnąć wink.gif .
Narazie jest airbox z S50 ale będę robił nowy dolot bo ten co miałem do tej pory nie nadaje się ze względu na większą przepływkę.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
reza
post Mon, 18 Aug 2014 - 18:06
Post #766


Frequent User
Dołączył: Mon, 15 June 2009





no to ładnie smile.gif kto Ci wystrugał adapter pod itb?nie było problemu z serwem i zaworem vanos?

co do dolotu to hamman robił swój silnik "hm52"( 286km) na bazie s52b32, który miał dolot(kolektor,przepływka,puszka) taki sam co w s52b32 a ten jest taki sam jak w m52b28... nie wiem tylko jakie tam były jeszcze mody poza wydechem i programem. podobnie alpina b3 3.2 która zmieniła dodatkowo jeszcze kolektor dolotowy ale jest słabsza niz hamman na seryjnym koletorze dolotowym bo ma 265km i 330nm, dopiero w alpinie b3 3.3 i b3s 3.4 które tez były robione na bazie s52b32 zmieniono reszte dolotu...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Aguirre
post Mon, 18 Aug 2014 - 20:12
Post #767


Super User
Dołączył: Fri, 15 January 2010
Skąd: Łowicz





Alpina 3,2 ma przepływkę i puszkę taką samą jak S50B30 czyli większe jak m52b28.Kolektor dolotowy coś a'la M50b25 jeśli chodzi o średnice rur w środku.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
reza
post Mon, 18 Aug 2014 - 21:03
Post #768


Frequent User
Dołączył: Mon, 15 June 2009





tez zwróciłem na to uwage bo na necie czesc alpin b3 3.2 ma przepływke i puszke srednicy m52b28 a czesc s50b30, nie wiem czemu tak jest, moze najpierw robili na jednym setupie a potem przeszli na wieksza srednice?moze najpierw dawali osprzet jak w alpinie b3 3.0 bo tam na bank była szerokosc jak w m52b28/m50b25 i kolektor m50b25, bo jest taka jedna u nas i sprawdzalem juz, ewentualnie moze ludzie maja poprostu porzeżbione te alpiny bo np. nie mieli kompletnych swapów... a ten kolektor dolotowy alpiny b3 3.2 jest bardz podobny do kolektrów schricka

a mozesz powiedziec czy adapter robiłes sam czy moze ktos robił?i czy airbox nie haczy o serwo i zawór vanosa?musiałes cos przerabiac?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Aguirre
post Tue, 19 Aug 2014 - 08:23
Post #769


Super User
Dołączył: Fri, 15 January 2010
Skąd: Łowicz





Adapter i całą reszte robiłem sam.Wszystko jest ok.Nic nie wadzi itd.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Grand_
post Sat, 06 Sep 2014 - 01:45
Post #770


Forum Killer
Dołączył: Tue, 07 July 2009
Skąd: Kraków





Witam,

Założyłem sobie niechcący skrzynie z TDS'a policzyłem na pałe i już mi się nie zgadzało przy składaniu ( jeszcze na niej nie jeździłem )

CZY WIE KTOŚ jaki olej do skrzyni żeby lepiej znosiła lekkie koło tj mniej się tłukła ?

patrzę na przełożenia

Przełożenia skrzyni biegów:
E36 328i

4.21
2.49
1.66
1.24
1.00

R. 3.85

E36 325td/tds

5.09
2.80
1.76
1.25
1.00

R. 4.71

I wychodzi że powinno się auto na pierwszych biegach lepiej rozpędzać, dzięki tej skrzyni, ktoś stosował taki patent ??

http://www.unixnerd.demon.co.uk/revs.html


--------------------
E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bartus
post Sat, 06 Sep 2014 - 09:16
Post #771


Frequent User
Dołączył: Thu, 10 February 2005
Skąd: Szczecin





A nie masz skrzyni pod kątem? dasz rade biegi wrzucać?


--------------------
BMW - Freude am Fahren
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pan. B
post Sat, 06 Sep 2014 - 09:23
Post #772


Forum Homee
Dołączył: Tue, 05 May 2009
Skąd: Nowa Huta





Grand pochylenie skrzyni jest różne w tds i Pb. Ta skrzynia na pewno z diesla??
Olej to bym lał taki jak serwis manual przewiduje.


--------------------
BMW...freude am fahren...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Grand_
post Sat, 06 Sep 2014 - 14:10
Post #773


Forum Killer
Dołączył: Tue, 07 July 2009
Skąd: Kraków





narazie poskładałem skrzynie z silnikiem, jeszcze silnika z budą nie...

orginalnie miałem skrzynie

ZF 1053 401 097

a zapodałem

ZF 1053 401 098

obudowa prawie identzcyna


--------------------
E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maaaad
post Sat, 06 Sep 2014 - 21:07
Post #774


Forum Killer
Dołączył: Wed, 26 November 2008





Grand, UUC (producent lekkich kół zamachowych) podaje taką receptę na olej do skrzyni, żeby nie grzechotała przy lekkim jednomasie:
wlać do skrzyni 1 kwartę oleju syntetycznego 75W140, bez modyfikatorów tarcia, a później do poziomu uzupełnić syntetycznym ATF. Na dniach będę to próbował u siebie (na olejach przekładniowych Elf).
Tu jest strona z tym tematem:
http://store.uucmotorwerks.com/articles/reduce_rattle.htm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Aguirre
post Sun, 07 Sep 2014 - 07:14
Post #775


Super User
Dołączył: Fri, 15 January 2010
Skąd: Łowicz





Stosowałem u siebie różne mikstury.
I tak będzie grzechotać kwestia tylko po jakim czasie.Jak bardzo będzie musiała się rozgrzać.
Pozatym jak urobisz bardzo gęsty to owszem będzie cicho ale jak potem zmienisz biegi?Zwłaszcza jak będzie już chłodno.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Aguirre
post Tue, 30 Sep 2014 - 18:56
Post #776


Super User
Dołączył: Fri, 15 January 2010
Skąd: Łowicz





Ogarnąłem w miarę przepustnice w swojej targance.Narazie wygląda to tak:

Trzeba jeszcze uregulować i sprawdzić na hamowni czy warto było się z tym pi...lić biggrin.gif .
Go to the top of the page
 
+Quote Post
reza
post Tue, 30 Sep 2014 - 20:26
Post #777


Frequent User
Dołączył: Mon, 15 June 2009





ładnie to wygląda smile.gif płytka "bmw m power" home made? biggrin.gif czekam z niecierpliwoscią na wynik!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Aguirre
post Tue, 30 Sep 2014 - 21:09
Post #778


Super User
Dołączył: Fri, 15 January 2010
Skąd: Łowicz





Płytka carbon.Zerwałem kumplowi jak sprzedawał auto biggrin.gif .
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Tue, 30 Sep 2014 - 21:57
Post #779


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





Przepraszam za off, Aquirre gdzie masz reduktor? Pod wnęką na akumulator upchałeś? Jak szło robienie wkrętek przy ITB?


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pan. B
post Wed, 01 Oct 2014 - 01:30
Post #780


Forum Homee
Dołączył: Tue, 05 May 2009
Skąd: Nowa Huta





Z czego masz obudowę wiatraka/chłodnicy Aquire??
Potrzebuje takiej z miejscem na zbiornik wyrównawczy.


--------------------
BMW...freude am fahren...
Go to the top of the page
 
+Quote Post

58 Stron V  « < 37 38 39 40 41 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 21 July 2025 - 13:24