![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#381
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Faaker See ;) ![]() |
Widziałeś kiedyś wykres m52b28 albo takiego strokera na 3,0 z wałkami od m3 ? Jak dla mnie porażka do codziennej,normalnej jazdy.Zero momentu i mocy w dolnym zakresie. Moc i moment był dopiero grubo powyżej 4000Rpm.Jak ktoś robi auto do zapier.... to wtedy tak. Ja jeżdżę samochodem na codzień i setup ssący m54 i wydech seria jest dla mnie ok. Przy niecałych 2000Rpm jest już 270Nm. To nie 1.2 HTP żeby miało momentu braknąć z dołu, pewnie że na turbinie, odprężonym silniku i ostrzejszych wałkach dół może być gorszy niż w serii. Pewnie, że każdy kto myśli o uturbianiu bmw to robi auto do "zapier..." bo żeby jeździć 90 na trasie to wystarczy seryjny fiat 126p który ma ledwo ponad 40 niutonów. Mój ojciec jeździł swoim nawet po górach Szwajcarii i dojechał i wrócił i żyje. Nie rozumiem takiego gadania, jak motor ma prawie 3 litry w lekkim osobowym samochodzie to jakoś będzie dało się nim ruszyć, nawet na ostrych wałkach - nie przeszkadza to w codziennej jeździe. Co innego jak chcesz jechać 50 km/h na 5 biegu, co seryjne bmw 325 znosi bezproblemowo, no ale chyba wrzucenie 4 biegu i trzymanie obrotów ponad 2000 rpm to nie jest coś "niewykonalnego" skoro w zamian masz 2x więcej mocy niż seria jak przekroczysz 4000 rpm. Dla mnie prawdziwą frajdę dają silniki które właśnie kręcą się wysoko i mają wysoko moc i moment. Co innego jak chcesz zakręcić swifta 1.3 na 10 000 rpm, wtedy faktycznie ciężko tym ruszyć - ale bez przesady że silnik 2.5, 2.8 czy 3.0 na wałkach od M3 to jest coś czym nie da się ruszyć ze skrzyżowania. -------------------- '93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8 |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#382
|
|
Super User Dołączył: Fri, 15 January 2010 Skąd: Łowicz ![]() |
Panowi takie rozważania mają mało wspólnego z rzeczywistościa.
Poskładałem sobie taki silnik.Wkładałem rózne wałki i różnie ustawiałem fazy rozrządu.Różnice są naprawdę można powiedzieć kolosalne w jeździe. Więc rozwodzenie się nad wykresami nie ma sensu.Wykres to wykres.Papier wszystko przyjmie ![]() Ważne jak auto zachowuje się w czasie jazdy a nie przez chwilę na rolkach w warunkach nie wiele podobnych do sytuacji na drodze. Na różnych obciążeniach a nie na WOT. Ja lubię dużą elastyczność silnika a nie kręcenie pod czerwone żeby wyprzedzić. |
|
|
![]()
Post
#383
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 07 July 2009 Skąd: Kraków ![]() |
aquirre i co ugrałeś na końcu ? jakie wałki obecnie i jakie przebiegi krzywych ? pochwal się
![]() -------------------- E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm |
|
|
![]()
Post
#384
|
|
Super User Dołączył: Fri, 15 January 2010 Skąd: Łowicz ![]() |
Przebiegi są dobre i rosną codziennie
![]() Narazie do końca nie ugrałem i nie jestem zadowolony.Powalczę dalej jak się ciepło zrobi bo nie ma gdzie grzebać ani jak potestować na śniegu. |
|
|
![]()
Post
#385
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 05 May 2009 Skąd: Nowa Huta ![]() |
Aguirre a hamownia była grana? wiadomo jakie przyrosty?
-------------------- BMW...freude am fahren...
|
|
|
![]()
Post
#386
|
|
Super User Dołączył: Fri, 15 January 2010 Skąd: Łowicz ![]() |
Była zaraz po dotarciu.Na seryjnym Ecu było 232KM i 290Nm.Teraz powinno być więcej.
|
|
|
![]()
Post
#387
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 03 March 2013 ![]() |
No to ładnie wyszło,szkoda że ja nie schamowałem przed strojeniem. Zrobisz mape i będzie rewelacja
![]() -------------------- E36 Stroker M52-3.0 244hp. 316nM
|
|
|
![]()
Post
#388
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 14 July 2004 Skąd: Rz ![]() |
JEszcze jedna sprawa odnośnie M50B25
Czy ktos jest w stanie mi powiedzieć jaki timmingi maja seryjne wałki ? Juz nawet nie mowie o tym jak seryjnie maja byc ustawione ale potrzebne mi całkowite czasy otwarcia i wzniosy -------------------- Quality means doing it right when no one is looking.
|
|
|
![]()
Post
#389
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 16 December 2010 Skąd: Imielin ![]() |
JEszcze jedna sprawa odnośnie M50B25 Czy ktos jest w stanie mi powiedzieć jaki timmingi maja seryjne wałki ? Juz nawet nie mowie o tym jak seryjnie maja byc ustawione ale potrzebne mi całkowite czasy otwarcia i wzniosy m50 nv 240/9.7 s 228/8.8 w m50v/m52 228/9 228/9 m52tu/m54 228/9 244/9 m54b30 240/9.7 244/9 |
|
|
![]()
Post
#390
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 14 July 2004 Skąd: Rz ![]() |
Dziękuje serdecznie!
-------------------- Quality means doing it right when no one is looking.
|
|
|
![]()
Post
#391
|
|
Super User Dołączył: Fri, 15 January 2010 Skąd: Łowicz ![]() |
W m50 NV wałek wydechowy ma 228 stopni i wznios 8.8mm.
Poza tym wszystko się zgadza. |
|
|
![]()
Post
#392
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 03 March 2013 ![]() |
kombinowałeś juz z tymi wszystkimi seryjnymi wałkami w swoim stroku i z tego co pamiętam to skonczyłeś na takim setupie jak i u mnie, ssący m54 b30 i wydech m52. Jak było na ssącym m54 b30 i wydechowym TU. dawca moich części miał uszkodzony wałek wydechowy i nie brałe go wtedy pod uwagę. wiem że kręciłeś nimi ile się dało i co daje wydech na 244s. A prubowałeś na wydechu dać ssący m54 b30 bo ma większy wzbios i ustawić na takie 244s
-------------------- E36 Stroker M52-3.0 244hp. 316nM
|
|
|
![]()
Post
#393
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 03 March 2013 ![]() |
A jaką specyfikacje mają wałki S52 US bo nie moge znalez. wznios był chyba 10.5 z tego co pamiętam
-------------------- E36 Stroker M52-3.0 244hp. 316nM
|
|
|
![]()
Post
#394
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 13 August 2008 Skąd: Bratislava ![]() |
mam takie pytanie, bo się trochę pogubiłem. "wrzuca" mi się teraz m50b25. Chciałbym jak najwięcej osiągnąć N/A - stroker na 3.0 jest możliwy? Co trzeba wsadzić i na ile kucy można pi razy oko liczyć?
-------------------- Blog Motoryzacyjny TorquedMad mind - tqmm.pl
FB: @torquedmadmind Insta: @tqmmpl Twitter: @tqmmpl |
|
|
![]()
Post
#395
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 05 May 2009 Skąd: Nowa Huta ![]() |
Przy wale z 2.8 i tłokach 86mm jest około 2950ccm pojemności.
-------------------- BMW...freude am fahren...
|
|
|
![]()
Post
#396
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 03 March 2013 ![]() |
mam takie pytanie, bo się trochę pogubiłem. "wrzuca" mi się teraz m50b25. Chciałbym jak najwięcej osiągnąć N/A - stroker na 3.0 jest możliwy? Co trzeba wsadzić i na ile kucy można pi razy oko liczyć? Mam komplet na strokera 3.0 wsadzasz i prawie wszystko pasuje. wał korby i tłoki odam za 800zł To zależy jaki wariant wybierzesz i ile pracy poświecisz na tego stoka. bez strojenia 220- 230kM. ze strojeniem i przerobieniem kilku rzeczy wyszło mi 245kM i 316nM -------------------- E36 Stroker M52-3.0 244hp. 316nM
|
|
|
![]()
Post
#397
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 01 January 2013 Skąd: SAS garage :) ![]() |
Wał, tłoki i korby z m54b30, wszystko pasuje p&p, stopień sprężania wzrasta do 10,2 : 1, z wałkami z us m3 mamy klona us m3. http://forums.bimmerforums.com/forum/showt...;!!-DIY <- tutaj wszystkie info, gość jeszcze coś w kompie namieszał ciekawego
![]() -------------------- _http://400metrow.pl
|
|
|
![]()
Post
#398
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 14 July 2004 Skąd: Rz ![]() |
m50 nv 240/9.7 s 240/9.0 w m50v/m52 228/9 228/9 m52tu/m54 228/9 244/9 m54b30 240/9.7 244/9 W m50 NV wałek wydechowy ma 228 stopni i wznios 8.8mm. Poza tym wszystko się zgadza. no to jak to w końcu jest? nie ma jakiegos service manuala który to precyzuje? taka róznica jak piszesz Aguirre powoduje ze wrzucenie 2 ssacych powinno duzo zmienić -------------------- Quality means doing it right when no one is looking.
|
|
|
![]()
Post
#399
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 12 February 2007 Skąd: Warszawa-Wesoła ![]() |
Wał, tłoki i korby z m54b30, wszystko pasuje p&p, stopień sprężania wzrasta do 10,2 : 1, z wałkami z us m3 mamy klona us m3. http://forums.bimmerforums.com/forum/showt...;!!-DIY <- tutaj wszystkie info, gość jeszcze coś w kompie namieszał ciekawego ![]() Czyli stopki korbowodów nie będą na tym setupie walić o blok, więc przy wale z 3.0d który ma 0.3mm wykormienia więcej też nie powinny, tak? So why wszyscy twierdzą że będą? |
|
|
![]()
Post
#400
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 03 March 2013 ![]() |
Chodzby temat był przewijany kilka razy to i tak wam trzeba wszystko powtarzać,w postach o strokerze jest już wszystko napisane!!! Wał od 3.0d ma mniejsze wykorbirnie bo 88,9 druga sprawa to nie wzrasta stopien bo B28 ma 10.2 -1 i po przełożeniu kompletu M54 bedzie podobny stopień, nie bedzie to żaden klon M3 US bo S52 US ma tłoki 86.4 i pojemność 3.2L zrozumiane!?
Pytałem o specyfikacje wałków S52 a nie o coś co przeglądałem już kilka razy. -------------------- E36 Stroker M52-3.0 244hp. 316nM
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 20 July 2025 - 02:42 |