Shoutbox 0 nowych PW 


58 Stron V  « < 18 19 20 21 22 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Stroker - czyli podwyższanie pojemności - BMW
rennen
post Sat, 09 Mar 2013 - 17:50
Post #381


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Faaker See ;)





CYTAT(Aguirre @ Wed, 06 Mar 2013 - 14:54) *
Widziałeś kiedyś wykres m52b28 albo takiego strokera na 3,0 z wałkami od m3 ?
Jak dla mnie porażka do codziennej,normalnej jazdy.Zero momentu i mocy w dolnym zakresie.
Moc i moment był dopiero grubo powyżej 4000Rpm.Jak ktoś robi auto do zapier.... to wtedy tak.
Ja jeżdżę samochodem na codzień i setup ssący m54 i wydech seria jest dla mnie ok.
Przy niecałych 2000Rpm jest już 270Nm.



To nie 1.2 HTP żeby miało momentu braknąć z dołu, pewnie że na turbinie, odprężonym silniku i ostrzejszych wałkach dół może być gorszy niż w serii. Pewnie, że każdy kto myśli o uturbianiu bmw to robi auto do "zapier..." bo żeby jeździć 90 na trasie to wystarczy seryjny fiat 126p który ma ledwo ponad 40 niutonów. Mój ojciec jeździł swoim nawet po górach Szwajcarii i dojechał i wrócił i żyje. Nie rozumiem takiego gadania, jak motor ma prawie 3 litry w lekkim osobowym samochodzie to jakoś będzie dało się nim ruszyć, nawet na ostrych wałkach - nie przeszkadza to w codziennej jeździe. Co innego jak chcesz jechać 50 km/h na 5 biegu, co seryjne bmw 325 znosi bezproblemowo, no ale chyba wrzucenie 4 biegu i trzymanie obrotów ponad 2000 rpm to nie jest coś "niewykonalnego" skoro w zamian masz 2x więcej mocy niż seria jak przekroczysz 4000 rpm. Dla mnie prawdziwą frajdę dają silniki które właśnie kręcą się wysoko i mają wysoko moc i moment. Co innego jak chcesz zakręcić swifta 1.3 na 10 000 rpm, wtedy faktycznie ciężko tym ruszyć - ale bez przesady że silnik 2.5, 2.8 czy 3.0 na wałkach od M3 to jest coś czym nie da się ruszyć ze skrzyżowania.


--------------------
'93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 09 Mar 2013 - 17:50
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Aguirre
post Sat, 09 Mar 2013 - 18:21
Post #382


Super User
Dołączył: Fri, 15 January 2010
Skąd: Łowicz





Panowi takie rozważania mają mało wspólnego z rzeczywistościa.
Poskładałem sobie taki silnik.Wkładałem rózne wałki i różnie ustawiałem fazy rozrządu.Różnice są naprawdę można powiedzieć kolosalne w jeździe.
Więc rozwodzenie się nad wykresami nie ma sensu.Wykres to wykres.Papier wszystko przyjmie wink.gif .
Ważne jak auto zachowuje się w czasie jazdy a nie przez chwilę na rolkach w warunkach nie wiele podobnych do sytuacji na drodze.
Na różnych obciążeniach a nie na WOT.
Ja lubię dużą elastyczność silnika a nie kręcenie pod czerwone żeby wyprzedzić.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Grand_
post Sat, 09 Mar 2013 - 19:12
Post #383


Forum Killer
Dołączył: Tue, 07 July 2009
Skąd: Kraków





aquirre i co ugrałeś na końcu ? jakie wałki obecnie i jakie przebiegi krzywych ? pochwal się biggrin.gif


--------------------
E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Aguirre
post Sun, 10 Mar 2013 - 20:04
Post #384


Super User
Dołączył: Fri, 15 January 2010
Skąd: Łowicz





Przebiegi są dobre i rosną codziennie biggrin.gif .
Narazie do końca nie ugrałem i nie jestem zadowolony.Powalczę dalej jak się ciepło zrobi bo nie ma gdzie grzebać ani jak potestować na śniegu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pan. B
post Sun, 10 Mar 2013 - 21:27
Post #385


Forum Homee
Dołączył: Tue, 05 May 2009
Skąd: Nowa Huta





Aguirre a hamownia była grana? wiadomo jakie przyrosty?


--------------------
BMW...freude am fahren...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Aguirre
post Mon, 11 Mar 2013 - 16:24
Post #386


Super User
Dołączył: Fri, 15 January 2010
Skąd: Łowicz





Była zaraz po dotarciu.Na seryjnym Ecu było 232KM i 290Nm.Teraz powinno być więcej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jankes8105
post Mon, 11 Mar 2013 - 23:28
Post #387


Rookie
Dołączył: Sun, 03 March 2013





No to ładnie wyszło,szkoda że ja nie schamowałem przed strojeniem. Zrobisz mape i będzie rewelacja biggrin.gif


--------------------
E36 Stroker M52-3.0 244hp. 316nM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Skiba
post Sun, 17 Mar 2013 - 12:30
Post #388


Forum Killer
Dołączył: Wed, 14 July 2004
Skąd: Rz





JEszcze jedna sprawa odnośnie M50B25
Czy ktos jest w stanie mi powiedzieć jaki timmingi maja seryjne wałki ? Juz nawet nie mowie o tym jak seryjnie maja byc ustawione ale potrzebne mi całkowite czasy otwarcia i wzniosy


--------------------
Quality means doing it right when no one is looking.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Master86
post Sun, 17 Mar 2013 - 13:30
Post #389


Frequent User
Dołączył: Thu, 16 December 2010
Skąd: Imielin





CYTAT(Skiba @ Sun, 17 Mar 2013 - 12:30) *
JEszcze jedna sprawa odnośnie M50B25
Czy ktos jest w stanie mi powiedzieć jaki timmingi maja seryjne wałki ? Juz nawet nie mowie o tym jak seryjnie maja byc ustawione ale potrzebne mi całkowite czasy otwarcia i wzniosy


m50 nv 240/9.7 s 228/8.8 w
m50v/m52 228/9 228/9
m52tu/m54 228/9 244/9
m54b30 240/9.7 244/9
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Skiba
post Sun, 17 Mar 2013 - 13:59
Post #390


Forum Killer
Dołączył: Wed, 14 July 2004
Skąd: Rz





Dziękuje serdecznie!


--------------------
Quality means doing it right when no one is looking.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Aguirre
post Sun, 17 Mar 2013 - 16:38
Post #391


Super User
Dołączył: Fri, 15 January 2010
Skąd: Łowicz





W m50 NV wałek wydechowy ma 228 stopni i wznios 8.8mm.
Poza tym wszystko się zgadza.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jankes8105
post Sun, 17 Mar 2013 - 20:01
Post #392


Rookie
Dołączył: Sun, 03 March 2013





kombinowałeś juz z tymi wszystkimi seryjnymi wałkami w swoim stroku i z tego co pamiętam to skonczyłeś na takim setupie jak i u mnie, ssący m54 b30 i wydech m52. Jak było na ssącym m54 b30 i wydechowym TU. dawca moich części miał uszkodzony wałek wydechowy i nie brałe go wtedy pod uwagę. wiem że kręciłeś nimi ile się dało i co daje wydech na 244s. A prubowałeś na wydechu dać ssący m54 b30 bo ma większy wzbios i ustawić na takie 244s


--------------------
E36 Stroker M52-3.0 244hp. 316nM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jankes8105
post Sun, 17 Mar 2013 - 20:05
Post #393


Rookie
Dołączył: Sun, 03 March 2013





A jaką specyfikacje mają wałki S52 US bo nie moge znalez. wznios był chyba 10.5 z tego co pamiętam


--------------------
E36 Stroker M52-3.0 244hp. 316nM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bio
post Mon, 18 Mar 2013 - 15:08
Post #394


Forum Killer
Dołączył: Wed, 13 August 2008
Skąd: Bratislava





mam takie pytanie, bo się trochę pogubiłem. "wrzuca" mi się teraz m50b25. Chciałbym jak najwięcej osiągnąć N/A - stroker na 3.0 jest możliwy? Co trzeba wsadzić i na ile kucy można pi razy oko liczyć?


--------------------
Blog Motoryzacyjny TorquedMad mind - tqmm.pl
FB: @torquedmadmind
Insta: @tqmmpl
Twitter: @tqmmpl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pan. B
post Mon, 18 Mar 2013 - 15:23
Post #395


Forum Homee
Dołączył: Tue, 05 May 2009
Skąd: Nowa Huta





Przy wale z 2.8 i tłokach 86mm jest około 2950ccm pojemności.


--------------------
BMW...freude am fahren...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jankes8105
post Mon, 18 Mar 2013 - 16:25
Post #396


Rookie
Dołączył: Sun, 03 March 2013





CYTAT(Bio @ Mon, 18 Mar 2013 - 15:08) *
mam takie pytanie, bo się trochę pogubiłem. "wrzuca" mi się teraz m50b25. Chciałbym jak najwięcej osiągnąć N/A - stroker na 3.0 jest możliwy? Co trzeba wsadzić i na ile kucy można pi razy oko liczyć?


Mam komplet na strokera 3.0 wsadzasz i prawie wszystko pasuje. wał korby i tłoki odam za 800zł
To zależy jaki wariant wybierzesz i ile pracy poświecisz na tego stoka. bez strojenia 220- 230kM. ze strojeniem i przerobieniem kilku rzeczy wyszło mi 245kM i 316nM


--------------------
E36 Stroker M52-3.0 244hp. 316nM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
E30 owner
post Mon, 18 Mar 2013 - 16:42
Post #397


Forum Killer
Dołączył: Tue, 01 January 2013
Skąd: SAS garage :)





Wał, tłoki i korby z m54b30, wszystko pasuje p&p, stopień sprężania wzrasta do 10,2 : 1, z wałkami z us m3 mamy klona us m3. http://forums.bimmerforums.com/forum/showt...;!!-DIY <- tutaj wszystkie info, gość jeszcze coś w kompie namieszał ciekawego smile.gif


--------------------
_http://400metrow.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Skiba
post Mon, 18 Mar 2013 - 17:24
Post #398


Forum Killer
Dołączył: Wed, 14 July 2004
Skąd: Rz





CYTAT(Master86 @ Sun, 17 Mar 2013 - 14:30) *
m50 nv 240/9.7 s 240/9.0 w
m50v/m52 228/9 228/9
m52tu/m54 228/9 244/9
m54b30 240/9.7 244/9



CYTAT(Aguirre @ Sun, 17 Mar 2013 - 17:38) *
W m50 NV wałek wydechowy ma 228 stopni i wznios 8.8mm.
Poza tym wszystko się zgadza.



no to jak to w końcu jest?
nie ma jakiegos service manuala który to precyzuje? taka róznica jak piszesz Aguirre powoduje ze wrzucenie 2 ssacych powinno duzo zmienić


--------------------
Quality means doing it right when no one is looking.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dziku
post Mon, 18 Mar 2013 - 18:27
Post #399


Forum Homee
Dołączył: Mon, 12 February 2007
Skąd: Warszawa-Wesoła





CYTAT(E30 owner @ Mon, 18 Mar 2013 - 16:42) *
Wał, tłoki i korby z m54b30, wszystko pasuje p&p, stopień sprężania wzrasta do 10,2 : 1, z wałkami z us m3 mamy klona us m3. http://forums.bimmerforums.com/forum/showt...;!!-DIY <- tutaj wszystkie info, gość jeszcze coś w kompie namieszał ciekawego smile.gif


Czyli stopki korbowodów nie będą na tym setupie walić o blok, więc przy wale z 3.0d który ma 0.3mm wykormienia więcej też nie powinny, tak? So why wszyscy twierdzą że będą?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jankes8105
post Mon, 18 Mar 2013 - 20:04
Post #400


Rookie
Dołączył: Sun, 03 March 2013





Chodzby temat był przewijany kilka razy to i tak wam trzeba wszystko powtarzać,w postach o strokerze jest już wszystko napisane!!! Wał od 3.0d ma mniejsze wykorbirnie bo 88,9 druga sprawa to nie wzrasta stopien bo B28 ma 10.2 -1 i po przełożeniu kompletu M54 bedzie podobny stopień, nie bedzie to żaden klon M3 US bo S52 US ma tłoki 86.4 i pojemność 3.2L zrozumiane!?
Pytałem o specyfikacje wałków S52 a nie o coś co przeglądałem już kilka razy.


--------------------
E36 Stroker M52-3.0 244hp. 316nM
Go to the top of the page
 
+Quote Post

58 Stron V  « < 18 19 20 21 22 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 20 July 2025 - 02:42