![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#361
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 06 July 2007 Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik ![]() |
regulatorem podratujesz wiele (mam taki FMU w ofercie)
co do walkow, to raczej lepsze bedzie ssacy z m52 wlozyc na miejsce wydechowego z m50 , bo te z m54 ssace i m50nv ssace nie roznia sie zbyt duzo. -------------------- 2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek) 2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek) 2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P) 2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl. 2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :) dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0 nowy projekt - sie robi czasem :P performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ... |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#362
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 17 June 2007 Skąd: Białystok ![]() |
stary wtryski z M52B28 ostatnio widziałem na allegro razem z listwą za 100 zł ( 6 sztuk ) - wydajność 210ccm. seria B25 ma 190ccm wskazany jest zewnętrzny regulator, zawsze coś tam podratujesz ewenrualnie Fabryczne ECU z B25NV nie ogarnęło wtrysków z B28. Zalegają ma półce ![]() -------------------- Ręce w smarze, jaja w błocie to mechanik przy robocie....
|
|
|
![]()
Post
#363
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 14 July 2004 Skąd: Rz ![]() |
o własnie czyli nie jest tak do konca pieknie...
tez gdzies spotkałem sie z opinia ze wraz z wtryskami trzeba podmieniać kompa ale nie byłem pewny czy to wlasnie o ten model chodziło. (swoją drogą pewnie różnią się opornością... Zakładam że róznice pomiedzy 180 a 210 spokojnie mozna skorygować ciśnieniem takze jak coś będe się posiłkował regulatorem. -------------------- Quality means doing it right when no one is looking.
|
|
|
![]()
Post
#364
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 07 July 2009 Skąd: Kraków ![]() |
Kruszon a próbowałeś wtryski z B28 na ciśnienu np 3.3 bara ?
( fabryka z M50B25 jest 3.5 bara ) -------------------- E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm |
|
|
![]()
Post
#365
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 03 March 2013 ![]() |
Jeśli moge się włączyć do tematu to mam pare wskazówek dla stokerowiczów.
A co do wałków jak już kamil wspominał to jest pare opcji które można zastosować. Jako ssący warto założyć M54 B30 bo ma około 9.5- 9.7 wzniosu i minimalnie dłuższe czasy otwarcia od pozostałych. Niemal że identycznie wygląda ssący M50NV B25 tylko że ma 240stopni i problem podczepić wieloklin vanosa. Jak już kamil wspominał mozna by go wsadzić jako wydechowy,wystarczy tylko pobawic sie i ustawic tak żeby krzywki były jak ori wydechowy. dla chcącego nic trudnego. O tej opcji mysłe już od kąd zrobiłem swojego strokera ale wczesniej nie małem wszystkich wałków żeby porównać. Jak ktoś chętny to moge podesłąć fotki do przerobienia tego z M54 pod vanos M52 i co zrobiś w ssącym M50. poniżej wykres po strojenie mojego stoka M52 B30. -------------------- E36 Stroker M52-3.0 244hp. 316nM
|
|
|
![]()
Post
#366
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 03 March 2013 ![]() |
Wykres umieszcze jak znaje fote bo gdzieś sie zawieruszyła ale wyszło 244hp i 316nm
-------------------- E36 Stroker M52-3.0 244hp. 316nM
|
|
|
![]()
Post
#367
|
|
Super User Dołączył: Fri, 15 January 2010 Skąd: Łowicz ![]() |
Jak ustawiałeś wałek ssący z m54 u siebie?Na blokady tak jak fabrycznie czy inaczej?Z tym wałkiem jest pewien problem z racji posiadania jednego Vanosa.
Przynajmniej w moim silniku nie mogę do końca dojść z właściwym ustawieniem faz. |
|
|
![]()
Post
#368
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 17 June 2007 Skąd: Białystok ![]() |
Kruszon a próbowałeś wtryski z B28 na ciśnienu np 3.3 bara ? ( fabryka z M50B25 jest 3.5 bara ) Nie. Robiłem tylko na oemowym regulatorze. Ogólnie poza kulejącymi wolnymi po rozgrzaniu auto straciło w dolnym zakresie obrotów a poprawiło sie in+ od 4000rpm. Więc wróciłem do tych z B25 -------------------- Ręce w smarze, jaja w błocie to mechanik przy robocie....
|
|
|
![]()
Post
#369
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 03 March 2013 ![]() |
ustawiłem go na blokade ale on jest identycznie ustawiony jak M52 tyle że ma większy wznios o 0.5mn i bardziej owalne krzywki. mam kilka wałkóaw na stole i ten z M50 jest identyczny jak M54 tyle że wyprzedzony o 12stopni z racji braku vanosa
mysłałem o tym żeby ssący M50 dac na wydech a ten M54 zostawić i ustawić na 240. Wolne obroty mam idealne. -------------------- E36 Stroker M52-3.0 244hp. 316nM
|
|
|
![]()
Post
#370
|
|
Super User Dołączył: Fri, 15 January 2010 Skąd: Łowicz ![]() |
No właśnie wałek jest zupełnie inny jak m52 jeśli chodzi o geometrię.Prawdopodobnie krzywki nie są symetryczne.Walczyłem z tematem u siebie.
W przypadku ustawienia na blokady początek otwarcia wypada 6 stopni ale ATDC.Podczas gdy np m52b28 ma 1ATDC a m52b25 ma 4BTDC. Niby tylko 5 stopni ale na przykład w moim silniku robi to kolosalną różnicę.".Zarówno jeśli chodzi o pracę na wolnych obrotach jak i na wysokich.Przy seryjnym wydechowym jest tylko 3-4 stopnie "overlap" jak vanos jest wyłączony.Można trochę podciągnąć programem ale ogólnie jest problem z napełnieniem.Albo jest zajebisty dół a słaba góra albo odwrotnie.Ogólnie silnik trzyma dobrze wolne obroty.Chodzi mi o różnicę w podciśnieniu w kolektorze na wolnych i reakcji na gaz. Narazie zostawiłem tak jak ty masz czyli na blokady.Jest to kompromis między dobrymi wolnymi obrotami a momentem na wyższych obrotach. Z tym wałkiem wypadałoby założyć wydechowy z większymi kątami i dołożyć drugi vanos co zresztą BMW zrobiło ![]() |
|
|
![]()
Post
#371
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 03 March 2013 ![]() |
O tym to tylko inżynierowie bmw moga coś wiedzieć hihi. Ogólnie to ubolewam nad tym że nie miałem bazoweg silnika TU i byłoby jeszcze lepiej. Wcześniej nie wnikałem w temat bo od niedawna walcze z modyfikacjami. wcześniej słyszałem o czasach współotwarcia wałków ale jakos nie męczyłem tematu tylko sie zastanawiałem co by dało zastosowanie ssącego m50 na wydechu z ustawieniem 240stopni... U mnie lunch4-2-1 też pokazuje początek około 6 i konieć 27stopni na tym M54 ale nie wiem jak było na ori m52 bo nie sprawdzałem. wezme kolegi auto podłacze i sprawdze z ciekawości. A co myślisz o tym m50NV na wydechu,ma takie krzywki jak ssący M54 więc większe otwarcie. Jak możesz to w skrócie wytłumacz jak się mają te czasy współotwarcia i jak to sprawdzać.
Oprócz wałków kolektory mają też spore znaczenie. Moje doznania są takie,po złożeniu stoka i ssącym kolektorze M52 dół był jak TDI, wielka dziura między 3-4tyś i dość dobra góra. Natomiast po zastosowaniu kolektora M50 i wystrojeniu na det3 jest dobry dól,mniejsza dziura w połowie i od 3800 zaczyna się jazda ![]() -------------------- E36 Stroker M52-3.0 244hp. 316nM
|
|
|
![]()
Post
#372
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 05 March 2013 ![]() |
Witam
Przepraszam za wtrącenie . Chciałem się dowiedzieć czy głowica m52B28 z vanosem pasuje na blok m50b25 bez vanosa, i czy wałki z m50b25 bez vanosa moge załpozyc do głowicy m52b28 z vanosem ?? Głowice wydaja sie byc identyczne , jest proble wałków . |
|
|
![]()
Post
#373
|
|
Super User Dołączył: Fri, 15 January 2010 Skąd: Łowicz ![]() |
Komputerem tego nie sprawdzisz.Komputer pokazuje tylko ustawienie wałka względem czujnika.Same fazy rozrządu to co innego.Trzeba je mechanicznie że tak powiem ustalać.Tarcza kątowa na wał i czujnik zegarowy na popychacz.Ale jak wiadomo jakie czasy ma wałek w serii to jest o wiele łatwiej przestawić o określoną wartość z ustawienia fabrycznego.Czasy które są podawane w tabelach dotyczą ustawienia na blokady i z Vanosem off.
Jak ustawisz wałek ssący m54 na blokady tak jak m52 to pokaże to samo bo tarcza foniczna jest ustawiona tak samo w obydwu. No wiadomo że odchyłka zawsze może być kilka stopni wynikająca z samego luzu na Vanosie przy montażu itd. Jako wałek wydechowy można zastosować wałek z m54.Trzeba tylko Vanos zblokować.Wałek ssący z m50 jako wydech trzeba z tego co wiem stoczyć bo jest inne odsadzenie na koło. |
|
|
![]()
Post
#374
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 03 March 2013 ![]() |
Witam Przepraszam za wtrącenie . Chciałem się dowiedzieć czy głowica m52B28 z vanosem pasuje na blok m50b25 bez vanosa, i czy wałki z m50b25 bez vanosa moge załpozyc do głowicy m52b28 z vanosem ?? Głowice wydaja sie byc identyczne , jest proble wałków . Ogólnie teoretycznie wszystko można jak ktos umie kombinowac. obie głowice są takie same i pasują w żeliwo i alu albo odwrotnie. Różnią sie gróbością trzonków,sprężyn,szklanek i przeciwwagami na wałkach M52.Kanały i zawory takie same więc i flow identyczny. Możesz założyć wałki M50 do czapki M52,musisz zostawić podstawki chodz nie koniecznie,te z M52 i nagwintować otwór pod wieloklin vanosa. nie robiłem tego jeszcze ale jest tam otwór juz chyba przewidziany pod vanos. wkładająć wałek M50 i rezygnując z vanosa chyba nic nie zyskasz. Wałki wydechowe mają takie same krzywki i czasy. Nawet te z M54 są takie same. -------------------- E36 Stroker M52-3.0 244hp. 316nM
|
|
|
![]()
Post
#375
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 03 March 2013 ![]() |
Komputerem tego nie sprawdzisz.Komputer pokazuje tylko ustawienie wałka względem czujnika.Same fazy rozrządu to co innego.Trzeba je mechanicznie że tak powiem ustalać.Tarcza kątowa na wał i czujnik zegarowy na popychacz.Ale jak wiadomo jakie czasy ma wałek w serii to jest o wiele łatwiej przestawić o określoną wartość z ustawienia fabrycznego.Czasy które są podawane w tabelach dotyczą ustawienia na blokady i z Vanosem off. Jak ustawisz wałek ssący m54 na blokady tak jak m52 to pokaże to samo bo tarcza foniczna jest ustawiona tak samo w obydwu. No wiadomo że odchyłka zawsze może być kilka stopni wynikająca z samego luzu na Vanosie przy montażu itd. Jako wałek wydechowy można zastosować wałek z m54.Trzeba tylko Vanos zblokować.Wałek ssący z m50 jako wydech trzeba z tego co wiem stoczyć bo jest inne odsadzenie na koło. Spoko wiem że można i raczej odsadzenie trzeba będzie dopasowac ale chodziło mi jakie plusy i minusy będą jak na wydechu wsadzimy ssący z M50 i ustawimy na 240 stopni a na ssącym zostawimy M54. Jak się maja do siebie te czasy otwarcia i wyprzedzenie między sobą. A może ssący od M50 ustawic na wydechu i 228stopni jak ori? -------------------- E36 Stroker M52-3.0 244hp. 316nM
|
|
|
![]()
Post
#376
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 29 May 2007 Skąd: Cambridge/Skrzeszowice k.Krakowa ![]() |
A nie prosciej oddać choćby ssacy do rewaru czy świątka na zrobienie czegoś ostrzejszego? Żaden z tych wałków jakiś ,,kozak" nie jest.zeby lift byl ponad te 10mm i z 260st to na codzień powinno być ok.
-------------------- Fabia vRS daily
Golf mk2 16v almost no progress... ,,If you no longer go for the gap that exists,you no longer a racing driver" |
|
|
![]()
Post
#377
|
|
Super User Dołączył: Fri, 15 January 2010 Skąd: Łowicz ![]() |
Widziałeś kiedyś wykres m52b28 albo takiego strokera na 3,0 z wałkami od m3 ?
Jak dla mnie porażka do codziennej,normalnej jazdy.Zero momentu i mocy w dolnym zakresie. Moc i moment był dopiero grubo powyżej 4000Rpm.Jak ktoś robi auto do zapier.... to wtedy tak. Ja jeżdżę samochodem na codzień i setup ssący m54 i wydech seria jest dla mnie ok. Przy niecałych 2000Rpm jest już 270Nm. |
|
|
![]()
Post
#378
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 29 May 2007 Skąd: Cambridge/Skrzeszowice k.Krakowa ![]() |
A co było jeszcze zmienione w tym setupie. Bo sporo rzeczy ma wpływ na końcowy wynik. I ile to jest mało momentu? 250nm ma m50 w serii i to jakoś sie odpycha. W e30 oczywiście .
-------------------- Fabia vRS daily
Golf mk2 16v almost no progress... ,,If you no longer go for the gap that exists,you no longer a racing driver" |
|
|
![]()
Post
#379
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 03 March 2013 ![]() |
Widziałeś kiedyś wykres m52b28 albo takiego strokera na 3,0 z wałkami od m3 ? Jak dla mnie porażka do codziennej,normalnej jazdy.Zero momentu i mocy w dolnym zakresie. Moc i moment był dopiero grubo powyżej 4000Rpm.Jak ktoś robi auto do zapier.... to wtedy tak. Ja jeżdżę samochodem na codzień i setup ssący m54 i wydech seria jest dla mnie ok. Przy niecałych 2000Rpm jest już 270Nm. Jak możesz to pochwal sie wykresem bo jakoś cięzko uwierzyć w strokera 270nm w dolnych obrotach -------------------- E36 Stroker M52-3.0 244hp. 316nM
|
|
|
![]()
Post
#380
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 26 November 2008 ![]() |
Widziałeś kiedyś wykres m52b28 albo takiego strokera na 3,0 z wałkami od m3 ? Jak dla mnie porażka do codziennej,normalnej jazdy.Zero momentu i mocy w dolnym zakresie. Moc i moment był dopiero grubo powyżej 4000Rpm.Jak ktoś robi auto do zapier.... to wtedy tak. Ja jeżdżę samochodem na codzień i setup ssący m54 i wydech seria jest dla mnie ok. Przy niecałych 2000Rpm jest już 270Nm. Nie zgodzę się. Widziałem wykresy co najmniej 2 m52b28 z wałkami z s52 i żadnych ubytków momentu spowodowanych tymi wałkami nie było. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 20 July 2025 - 02:39 |