Shoutbox 0 nowych PW 


58 Stron V  « < 17 18 19 20 21 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Stroker - czyli podwyższanie pojemności - BMW
k64
post Thu, 28 Feb 2013 - 18:13
Post #361


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 06 July 2007
Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik





regulatorem podratujesz wiele (mam taki FMU w ofercie)


co do walkow, to raczej lepsze bedzie ssacy z m52 wlozyc na miejsce wydechowego z m50 , bo te z m54 ssace i m50nv ssace nie roznia sie zbyt duzo.


--------------------
2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek)
2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek)
2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P)
2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl.
2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :)

dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0
nowy projekt - sie robi czasem :P

performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 28 Feb 2013 - 18:13
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Kruszon
post Fri, 01 Mar 2013 - 18:48
Post #362


User
Dołączył: Sun, 17 June 2007
Skąd: Białystok





CYTAT(Grand_ @ Thu, 28 Feb 2013 - 18:00) *
stary wtryski z M52B28 ostatnio widziałem na allegro razem z listwą za 100 zł ( 6 sztuk ) - wydajność 210ccm. seria B25 ma 190ccm
wskazany jest zewnętrzny regulator, zawsze coś tam podratujesz ewenrualnie


Fabryczne ECU z B25NV nie ogarnęło wtrysków z B28.
Zalegają ma półce smile.gif


--------------------
Ręce w smarze, jaja w błocie to mechanik przy robocie....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Skiba
post Fri, 01 Mar 2013 - 19:32
Post #363


Forum Killer
Dołączył: Wed, 14 July 2004
Skąd: Rz





o własnie czyli nie jest tak do konca pieknie...
tez gdzies spotkałem sie z opinia ze wraz z wtryskami trzeba podmieniać kompa ale nie byłem pewny czy to wlasnie o ten model chodziło. (swoją drogą pewnie różnią się opornością...
Zakładam że róznice pomiedzy 180 a 210 spokojnie mozna skorygować ciśnieniem takze jak coś będe się posiłkował regulatorem.


--------------------
Quality means doing it right when no one is looking.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Grand_
post Fri, 01 Mar 2013 - 21:04
Post #364


Forum Killer
Dołączył: Tue, 07 July 2009
Skąd: Kraków





Kruszon a próbowałeś wtryski z B28 na ciśnienu np 3.3 bara ?
( fabryka z M50B25 jest 3.5 bara )


--------------------
E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jankes8105
post Sun, 03 Mar 2013 - 14:13
Post #365


Rookie
Dołączył: Sun, 03 March 2013





Jeśli moge się włączyć do tematu to mam pare wskazówek dla stokerowiczów.
A co do wałków jak już kamil wspominał to jest pare opcji które można zastosować.
Jako ssący warto założyć M54 B30 bo ma około 9.5- 9.7 wzniosu i minimalnie dłuższe czasy otwarcia od pozostałych.
Niemal że identycznie wygląda ssący M50NV B25 tylko że ma 240stopni i problem podczepić wieloklin vanosa. Jak już kamil wspominał mozna by go wsadzić jako wydechowy,wystarczy tylko pobawic sie i ustawic tak żeby krzywki były jak ori wydechowy. dla chcącego nic trudnego. O tej opcji mysłe już od kąd zrobiłem swojego strokera ale wczesniej nie małem wszystkich wałków żeby porównać. Jak ktoś chętny to moge podesłąć fotki do przerobienia tego z M54 pod vanos M52 i co zrobiś w ssącym M50. poniżej wykres po strojenie mojego stoka M52 B30.


--------------------
E36 Stroker M52-3.0 244hp. 316nM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jankes8105
post Sun, 03 Mar 2013 - 14:23
Post #366


Rookie
Dołączył: Sun, 03 March 2013





Wykres umieszcze jak znaje fote bo gdzieś sie zawieruszyła ale wyszło 244hp i 316nm


--------------------
E36 Stroker M52-3.0 244hp. 316nM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Aguirre
post Sun, 03 Mar 2013 - 19:05
Post #367


Super User
Dołączył: Fri, 15 January 2010
Skąd: Łowicz





Jak ustawiałeś wałek ssący z m54 u siebie?Na blokady tak jak fabrycznie czy inaczej?Z tym wałkiem jest pewien problem z racji posiadania jednego Vanosa.
Przynajmniej w moim silniku nie mogę do końca dojść z właściwym ustawieniem faz.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kruszon
post Mon, 04 Mar 2013 - 02:03
Post #368


User
Dołączył: Sun, 17 June 2007
Skąd: Białystok





CYTAT(Grand_ @ Fri, 01 Mar 2013 - 21:04) *
Kruszon a próbowałeś wtryski z B28 na ciśnienu np 3.3 bara ?
( fabryka z M50B25 jest 3.5 bara )


Nie. Robiłem tylko na oemowym regulatorze. Ogólnie poza kulejącymi wolnymi po rozgrzaniu auto straciło w dolnym zakresie obrotów a poprawiło sie in+ od 4000rpm. Więc wróciłem do tych z B25


--------------------
Ręce w smarze, jaja w błocie to mechanik przy robocie....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jankes8105
post Mon, 04 Mar 2013 - 08:31
Post #369


Rookie
Dołączył: Sun, 03 March 2013





ustawiłem go na blokade ale on jest identycznie ustawiony jak M52 tyle że ma większy wznios o 0.5mn i bardziej owalne krzywki. mam kilka wałkóaw na stole i ten z M50 jest identyczny jak M54 tyle że wyprzedzony o 12stopni z racji braku vanosa
mysłałem o tym żeby ssący M50 dac na wydech a ten M54 zostawić i ustawić na 240.
Wolne obroty mam idealne.


--------------------
E36 Stroker M52-3.0 244hp. 316nM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Aguirre
post Mon, 04 Mar 2013 - 15:33
Post #370


Super User
Dołączył: Fri, 15 January 2010
Skąd: Łowicz





No właśnie wałek jest zupełnie inny jak m52 jeśli chodzi o geometrię.Prawdopodobnie krzywki nie są symetryczne.Walczyłem z tematem u siebie.
W przypadku ustawienia na blokady początek otwarcia wypada 6 stopni ale ATDC.Podczas gdy np m52b28 ma 1ATDC a m52b25 ma 4BTDC.
Niby tylko 5 stopni ale na przykład w moim silniku robi to kolosalną różnicę.".Zarówno jeśli chodzi o pracę na wolnych obrotach jak i na wysokich.Przy seryjnym wydechowym jest tylko 3-4 stopnie "overlap" jak vanos jest wyłączony.Można trochę podciągnąć programem ale ogólnie jest problem z napełnieniem.Albo jest zajebisty dół a słaba góra albo odwrotnie.Ogólnie silnik trzyma dobrze wolne obroty.Chodzi mi o różnicę w podciśnieniu w kolektorze na wolnych i reakcji na gaz.
Narazie zostawiłem tak jak ty masz czyli na blokady.Jest to kompromis między dobrymi wolnymi obrotami a momentem na wyższych obrotach.
Z tym wałkiem wypadałoby założyć wydechowy z większymi kątami i dołożyć drugi vanos co zresztą BMW zrobiło biggrin.gif .
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jankes8105
post Mon, 04 Mar 2013 - 23:28
Post #371


Rookie
Dołączył: Sun, 03 March 2013





O tym to tylko inżynierowie bmw moga coś wiedzieć hihi. Ogólnie to ubolewam nad tym że nie miałem bazoweg silnika TU i byłoby jeszcze lepiej. Wcześniej nie wnikałem w temat bo od niedawna walcze z modyfikacjami. wcześniej słyszałem o czasach współotwarcia wałków ale jakos nie męczyłem tematu tylko sie zastanawiałem co by dało zastosowanie ssącego m50 na wydechu z ustawieniem 240stopni... U mnie lunch4-2-1 też pokazuje początek około 6 i konieć 27stopni na tym M54 ale nie wiem jak było na ori m52 bo nie sprawdzałem. wezme kolegi auto podłacze i sprawdze z ciekawości. A co myślisz o tym m50NV na wydechu,ma takie krzywki jak ssący M54 więc większe otwarcie. Jak możesz to w skrócie wytłumacz jak się mają te czasy współotwarcia i jak to sprawdzać.
Oprócz wałków kolektory mają też spore znaczenie. Moje doznania są takie,po złożeniu stoka i ssącym kolektorze M52 dół był jak TDI, wielka dziura między 3-4tyś i dość dobra góra.
Natomiast po zastosowaniu kolektora M50 i wystrojeniu na det3 jest dobry dól,mniejsza dziura w połowie i od 3800 zaczyna się jazda biggrin.gif


--------------------
E36 Stroker M52-3.0 244hp. 316nM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
michu8496
post Tue, 05 Mar 2013 - 14:30
Post #372


Rookie
Dołączył: Tue, 05 March 2013





Witam

Przepraszam za wtrącenie . Chciałem się dowiedzieć czy głowica m52B28 z vanosem pasuje na blok m50b25 bez vanosa, i czy wałki z m50b25 bez vanosa moge załpozyc do głowicy m52b28 z vanosem ?? Głowice wydaja sie byc identyczne , jest proble wałków .
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Aguirre
post Tue, 05 Mar 2013 - 14:47
Post #373


Super User
Dołączył: Fri, 15 January 2010
Skąd: Łowicz





Komputerem tego nie sprawdzisz.Komputer pokazuje tylko ustawienie wałka względem czujnika.Same fazy rozrządu to co innego.Trzeba je mechanicznie że tak powiem ustalać.Tarcza kątowa na wał i czujnik zegarowy na popychacz.Ale jak wiadomo jakie czasy ma wałek w serii to jest o wiele łatwiej przestawić o określoną wartość z ustawienia fabrycznego.Czasy które są podawane w tabelach dotyczą ustawienia na blokady i z Vanosem off.
Jak ustawisz wałek ssący m54 na blokady tak jak m52 to pokaże to samo bo tarcza foniczna jest ustawiona tak samo w obydwu.
No wiadomo że odchyłka zawsze może być kilka stopni wynikająca z samego luzu na Vanosie przy montażu itd.
Jako wałek wydechowy można zastosować wałek z m54.Trzeba tylko Vanos zblokować.Wałek ssący z m50 jako wydech trzeba z tego co wiem stoczyć bo jest inne odsadzenie na koło.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jankes8105
post Wed, 06 Mar 2013 - 01:31
Post #374


Rookie
Dołączył: Sun, 03 March 2013





CYTAT(michu8496 @ Tue, 05 Mar 2013 - 14:30) *
Witam

Przepraszam za wtrącenie . Chciałem się dowiedzieć czy głowica m52B28 z vanosem pasuje na blok m50b25 bez vanosa, i czy wałki z m50b25 bez vanosa moge załpozyc do głowicy m52b28 z vanosem ?? Głowice wydaja sie byc identyczne , jest proble wałków .

Ogólnie teoretycznie wszystko można jak ktos umie kombinowac. obie głowice są takie same i pasują w żeliwo i alu albo odwrotnie. Różnią sie gróbością trzonków,sprężyn,szklanek i przeciwwagami na wałkach M52.Kanały i zawory takie same więc i flow identyczny. Możesz założyć wałki M50 do czapki M52,musisz zostawić podstawki chodz nie koniecznie,te z M52 i nagwintować otwór pod wieloklin vanosa. nie robiłem tego jeszcze ale jest tam otwór juz chyba przewidziany pod vanos. wkładająć wałek M50 i rezygnując z vanosa chyba nic nie zyskasz. Wałki wydechowe mają takie same krzywki i czasy. Nawet te z M54 są takie same.


--------------------
E36 Stroker M52-3.0 244hp. 316nM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jankes8105
post Wed, 06 Mar 2013 - 01:41
Post #375


Rookie
Dołączył: Sun, 03 March 2013





CYTAT(Aguirre @ Tue, 05 Mar 2013 - 14:47) *
Komputerem tego nie sprawdzisz.Komputer pokazuje tylko ustawienie wałka względem czujnika.Same fazy rozrządu to co innego.Trzeba je mechanicznie że tak powiem ustalać.Tarcza kątowa na wał i czujnik zegarowy na popychacz.Ale jak wiadomo jakie czasy ma wałek w serii to jest o wiele łatwiej przestawić o określoną wartość z ustawienia fabrycznego.Czasy które są podawane w tabelach dotyczą ustawienia na blokady i z Vanosem off.
Jak ustawisz wałek ssący m54 na blokady tak jak m52 to pokaże to samo bo tarcza foniczna jest ustawiona tak samo w obydwu.
No wiadomo że odchyłka zawsze może być kilka stopni wynikająca z samego luzu na Vanosie przy montażu itd.
Jako wałek wydechowy można zastosować wałek z m54.Trzeba tylko Vanos zblokować.Wałek ssący z m50 jako wydech trzeba z tego co wiem stoczyć bo jest inne odsadzenie na koło.

Spoko wiem że można i raczej odsadzenie trzeba będzie dopasowac ale chodziło mi jakie plusy i minusy będą jak na wydechu wsadzimy ssący z M50 i ustawimy na 240 stopni a na ssącym zostawimy M54. Jak się maja do siebie te czasy otwarcia i wyprzedzenie między sobą. A może ssący od M50 ustawic na wydechu i 228stopni jak ori?


--------------------
E36 Stroker M52-3.0 244hp. 316nM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lukey
post Wed, 06 Mar 2013 - 07:03
Post #376


Super User
Dołączył: Tue, 29 May 2007
Skąd: Cambridge/Skrzeszowice k.Krakowa





A nie prosciej oddać choćby ssacy do rewaru czy świątka na zrobienie czegoś ostrzejszego? Żaden z tych wałków jakiś ,,kozak" nie jest.zeby lift byl ponad te 10mm i z 260st to na codzień powinno być ok.


--------------------
Fabia vRS daily
Golf mk2 16v almost no progress...
,,If you no longer go for the gap that exists,you no longer a racing driver"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Aguirre
post Wed, 06 Mar 2013 - 14:54
Post #377


Super User
Dołączył: Fri, 15 January 2010
Skąd: Łowicz





Widziałeś kiedyś wykres m52b28 albo takiego strokera na 3,0 z wałkami od m3 ?
Jak dla mnie porażka do codziennej,normalnej jazdy.Zero momentu i mocy w dolnym zakresie.
Moc i moment był dopiero grubo powyżej 4000Rpm.Jak ktoś robi auto do zapier.... to wtedy tak.
Ja jeżdżę samochodem na codzień i setup ssący m54 i wydech seria jest dla mnie ok.
Przy niecałych 2000Rpm jest już 270Nm.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lukey
post Wed, 06 Mar 2013 - 16:13
Post #378


Super User
Dołączył: Tue, 29 May 2007
Skąd: Cambridge/Skrzeszowice k.Krakowa





A co było jeszcze zmienione w tym setupie. Bo sporo rzeczy ma wpływ na końcowy wynik. I ile to jest mało momentu? 250nm ma m50 w serii i to jakoś sie odpycha. W e30 oczywiście .


--------------------
Fabia vRS daily
Golf mk2 16v almost no progress...
,,If you no longer go for the gap that exists,you no longer a racing driver"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jankes8105
post Sat, 09 Mar 2013 - 00:26
Post #379


Rookie
Dołączył: Sun, 03 March 2013





CYTAT(Aguirre @ Wed, 06 Mar 2013 - 14:54) *
Widziałeś kiedyś wykres m52b28 albo takiego strokera na 3,0 z wałkami od m3 ?
Jak dla mnie porażka do codziennej,normalnej jazdy.Zero momentu i mocy w dolnym zakresie.
Moc i moment był dopiero grubo powyżej 4000Rpm.Jak ktoś robi auto do zapier.... to wtedy tak.
Ja jeżdżę samochodem na codzień i setup ssący m54 i wydech seria jest dla mnie ok.
Przy niecałych 2000Rpm jest już 270Nm.

Jak możesz to pochwal sie wykresem bo jakoś cięzko uwierzyć w strokera 270nm w dolnych obrotach



--------------------
E36 Stroker M52-3.0 244hp. 316nM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maaaad
post Sat, 09 Mar 2013 - 16:38
Post #380


Forum Killer
Dołączył: Wed, 26 November 2008





CYTAT(Aguirre @ Wed, 06 Mar 2013 - 14:54) *
Widziałeś kiedyś wykres m52b28 albo takiego strokera na 3,0 z wałkami od m3 ?
Jak dla mnie porażka do codziennej,normalnej jazdy.Zero momentu i mocy w dolnym zakresie.
Moc i moment był dopiero grubo powyżej 4000Rpm.Jak ktoś robi auto do zapier.... to wtedy tak.
Ja jeżdżę samochodem na codzień i setup ssący m54 i wydech seria jest dla mnie ok.
Przy niecałych 2000Rpm jest już 270Nm.

Nie zgodzę się. Widziałem wykresy co najmniej 2 m52b28 z wałkami z s52 i żadnych ubytków momentu spowodowanych tymi wałkami nie było.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

58 Stron V  « < 17 18 19 20 21 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 20 July 2025 - 02:39