Shoutbox 0 nowych PW 


58 Stron V  « < 16 17 18 19 20 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Stroker - czyli podwyższanie pojemności - BMW
Aguirre
post Wed, 09 Jan 2013 - 20:06
Post #341


Super User
Dołączył: Fri, 15 January 2010
Skąd: Łowicz





Ja założyłem do swojego "nowego" silnika zwykłe jednoelektrodowe Beru TT i jeździ dobrze.
Też mam podtlenek LPG.Sztuka kosztowała coś koło 12 zeta smile.gif .
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 09 Jan 2013 - 20:06
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Dziku
post Thu, 10 Jan 2013 - 12:03
Post #342


Forum Homee
Dołączył: Mon, 12 February 2007
Skąd: Warszawa-Wesoła





OK, a niech mi ktoś powie, czy blok m50 przyjmie combo z wału 3.0d(90mm), korby 135 i odpwiedniej wysokości tłoka 86mm?
Bo że m52 nieprzyjmie z racji nikasilu to się domyślam, pytanie tylko czy w m50 jest wystarczająco dużo mięs na duży tłok i czy stopki korbowodów nie będą się obijać o blok...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k64
post Thu, 10 Jan 2013 - 18:19
Post #343


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 06 July 2007
Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik





tak
stopki korbowodow lekko beda o blok walic,

natomiast jest inny problem kolego, same zebatki np. przednie na rozrzad z przodu wink.gif calkiem inaczej to jest rozwiazane - nie gadam ze sie nie da bo sie da wink.gif stad znam temat.

malo tego to bardzo duze wykorbienie - nie wiem czy ma to sens...


dodatkowo problemem rowniez moga okazac sie przeciwwagi, nie sa jakos super duze ale czesto wkladaja waly z diesla i robia znimi pozadek wink.gif


wiem co ci chodzi po glowie wink.gif ponad 3L pojemnosci wink.gif


--------------------
2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek)
2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek)
2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P)
2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl.
2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :)

dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0
nowy projekt - sie robi czasem :P

performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dziku
post Fri, 11 Jan 2013 - 13:05
Post #344


Forum Homee
Dołączył: Mon, 12 February 2007
Skąd: Warszawa-Wesoła





No rapeplacment for displacment... Wał wiadomo. pójdzie do odelżenia, pytanie czy resztę problemów da się obejść bez miliona dzięgów? Dużo skoku zrobi ładny moment, więc się nie martwię.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zbc
post Fri, 11 Jan 2013 - 19:39
Post #345


Rookie
Dołączył: Fri, 11 January 2013





Witam Wszystkich,jestem na tym forum nowy i czytając Wasze opisy przypomniałem sobie,że mam gdzieś w garażu idealny wał korbowy od M51 z 2.5 TDS. Autko moje to BMW e-34 520 M50/B20 nv i co mi potrzebne do prostego strokera z w/w wałem do mojego silnika??? Jakie korby i tłoki,wał wiem,że muszę na klina wyfrezować wejście,a głowica zostaje oryginał od 2.0 M50/B20.Co ewent jeszcze??? Silnik mam idealny stan,ale parę dodatkowych ,,koników,, i niutków by się tanio przydało. Auto mam w automacie tak,że dodatek rzędu 0.5 litra pojemności to wszystko i max 30-50 PS nie powinien skrzyni zaszkodzić. Z góry dziękuję za pomocne info i porady.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Grand_
post Fri, 11 Jan 2013 - 20:05
Post #346


Forum Killer
Dołączył: Tue, 07 July 2009
Skąd: Kraków





CYTAT(Misior @ Wed, 09 Jan 2013 - 17:33) *
A po co kombinować jak auto dobrze chodziło? Lepsze jest wrogiem dobrego smile.gif


Właśnie szału nima, wypadają zapłony na wolnych obrotach, słychać w wydechu że puka czasem w rułe ;]


--------------------
E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bio
post Sun, 13 Jan 2013 - 11:14
Post #347


Forum Killer
Dołączył: Wed, 13 August 2008
Skąd: Bratislava





tak zapytam z ciekawości, bo na razie siedzi u mnie m50b20 (sedan), ale plan jest na swapa i ew. stroker. Samochód jako DD + czasami ambitnie na nurba ma jechać... chcę zostawić jako wolnossaka i mieć jak najbardziej bezproblemową jednostkę (na tyle na ile sę da) docelowo setup dostanie podtlenek lpg (jak można upalać taniej, to zawsze dobra opcja)

m50b25 + coś z nim? w sumie pancerniak, pytanie co z nim zrobić, żeby było powyżej 200km
m52b28 + stroker na 3.0? - pi x oko jak to mocowo wychodzi? Chłodzenie trzeba by poprawić, ze względu na amelinium...
m52tub28 - nie orientowałem się w tym w ogóle - też jakiś stroker tam można wrzucić?
mb54b30? - słyszałem, że wpierdziela na bieżąco olej, dlatego najmniej mnie cieszy ta opcja

ostatnie 3 opcje chyba też lepiej wagowo wychodzą, stąd większe kuszenie na nie smile.gif

edit: literówki


--------------------
Blog Motoryzacyjny TorquedMad mind - tqmm.pl
FB: @torquedmadmind
Insta: @tqmmpl
Twitter: @tqmmpl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Aguirre
post Sun, 13 Jan 2013 - 11:32
Post #348


Super User
Dołączył: Fri, 15 January 2010
Skąd: Łowicz





Panowie ma ktoś może dane dotyczące parametrów wałka ssącego z m54b30?
Chodzi mi o konkretne kąty początku otwarcia i zamknięcia zaworu.Wiem tylko tyle że jest to wałek 240 stopni i ma 9mm wznios.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
makaveli
post Sun, 13 Jan 2013 - 22:49
Post #349


Forum Killer
Dołączył: Sun, 25 July 2004
Skąd: radzymin





Bio - chłodzenie w e36 jest ok, proponuje tylko wywalić wisko i ogarnac elektryczny wentylator + chłodnice oleju.
mozesz jeszcze poszukac m3 usa, tam jest 3,0,nie s50 (z tego co pamiętam, był to jednak blok żeliwny)


--------------------
e36 320iA coupe -> 329iT by SLG - 400+
e36 325i convertible
golf
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bio
post Mon, 14 Jan 2013 - 16:41
Post #350


Forum Killer
Dołączył: Wed, 13 August 2008
Skąd: Bratislava





a jeśli chodzi o te 4 opcje - którą najlepiej wybrać? nie zależy mi na największej mocy, raczej na ogólnym balansie (moc, waga, umiejscowienie tej wagi)


--------------------
Blog Motoryzacyjny TorquedMad mind - tqmm.pl
FB: @torquedmadmind
Insta: @tqmmpl
Twitter: @tqmmpl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GrzesiekK.
post Mon, 21 Jan 2013 - 09:22
Post #351


Forum Homee
Dołączył: Sun, 09 December 2007





CYTAT(Bio @ Sun, 13 Jan 2013 - 11:14) *
tak zapytam z ciekawości, bo na razie siedzi u mnie m50b20 (sedan), ale plan jest na swapa i ew. stroker. Samochód jako DD + czasami ambitnie na nurba ma jechać... chcę zostawić jako wolnossaka i mieć jak najbardziej bezproblemową jednostkę (na tyle na ile sę da) docelowo setup dostanie podtlenek lpg (jak można upalać taniej, to zawsze dobra opcja)

m50b25 + coś z nim? w sumie pancerniak, pytanie co z nim zrobić, żeby było powyżej 200km
m52b28 + stroker na 3.0? - pi x oko jak to mocowo wychodzi? Chłodzenie trzeba by poprawić, ze względu na amelinium...
m52tub28 - nie orientowałem się w tym w ogóle - też jakiś stroker tam można wrzucić?
mb54b30? - słyszałem, że wpierdziela na bieżąco olej, dlatego najmniej mnie cieszy ta opcja

ostatnie 3 opcje chyba też lepiej wagowo wychodzą, stąd większe kuszenie na nie smile.gif

edit: literówki



Co do opcji M54B30 i chlania oleju. Powiem tak, szukaj nie skatowanego motoru który jeździł w automacie, do tego lać dobrą oliwę a nie wodę i nie chla. W moim e46 ma na blacie 210tys km, ile realnie cholera wie, oleju od zmiany od zmiany znika 0,5-0,7l.


--------------------
Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Aguirre
post Mon, 21 Jan 2013 - 16:44
Post #352


Super User
Dołączył: Fri, 15 January 2010
Skąd: Łowicz





M54b30 jak latają na wysokich obrotach to wszystkie wciągają olej.Taka konstrukcja i nic się nie poradzi.Tak już być musi biggrin.gif .
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Grand_
post Sun, 17 Feb 2013 - 14:28
Post #353


Forum Killer
Dołączył: Tue, 07 July 2009
Skąd: Kraków





apropo M50B30 - to taki właśnie motor jeździ w czarnej
http://www.youtube.com/watch?v=_R7fe084gSE

osobiście po zobaczeniu filmiku myślałem że tam będzie conajmniej M62B44, albo jakiś ślimak czy inny kompresor, a tu zonk. taki " zwykły " silnik...

więc tak i owszem M54B30 sie nadaje do latania bokami i zabaw biggrin.gif


--------------------
E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
serek_pl
post Wed, 27 Feb 2013 - 20:54
Post #354


Rookie
Dołączył: Sun, 22 February 2009





Witam! Zamierzam się pobawić trochę z M44 i wałem od M47. Mam takie pytanie czy w tym silniku jest żeliwny blok. Bo w planach mam rozwiert cylindra na 86mm. A tak po za tym czy bezpieczne jest zmniejszenie tulei korbowodu ze średnicy 22mm na 21mm, Ktoś może u nas to przerabiał?

Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Skiba
post Wed, 27 Feb 2013 - 21:21
Post #355


Forum Killer
Dołączył: Wed, 14 July 2004
Skąd: Rz





Panowie,
dla pewnosci wrzucenie krob tłokow i walu z M52b28 do M50B25 NV to przejscie z pancernej korby na słabsza, tak ? Ile to się da wtedy zakrecic? oraz jakie tam wałki siedzą lub z czego dopasować najdłuższe bez przerabiania polowy silnika ;-)
turbo/kompresor nie wchodzi w gre, only N/A


--------------------
Quality means doing it right when no one is looking.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Grand_
post Wed, 27 Feb 2013 - 23:50
Post #356


Forum Killer
Dołączył: Tue, 07 July 2009
Skąd: Kraków





ja właśnie składam takiego strokera, tylko kilka patentów jeszcze innych do tego;]

Dół cały, blok korby tłoki wał z M52B28, i do tego głowica z M50B25NV mojego.
wałki NV ma najlepsze ( lepsze ma tylko M3 USA ) najwyższy wznios, możesz zapodać DWA SSĄCE ale wtedy problemy są z ustawieniem rozrządu.

WAGI!

ALu blok + korby + tłoki + wał + mocowanie tylnego uszczelniacza + pompa oleju + łańcuszek - 59 KG
Żeliwny blok + korby + tłoki + wał + mocowanie tylnego uszczelniacza + pompa oleju + łańcuszek - 78,7 KG


~20KG różnicy między alu a żeliwem M52 a M50


--------------------
E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dziku
post Thu, 28 Feb 2013 - 08:04
Post #357


Forum Homee
Dołączył: Mon, 12 February 2007
Skąd: Warszawa-Wesoła





Istieje jeszcze teoria że wałek ssący z m54 jest lepszy niż m50nv, tylo tzeba mu skrócić 5mm zębatki vanosa żeby wszedł...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Skiba
post Thu, 28 Feb 2013 - 16:58
Post #358


Forum Killer
Dołączył: Wed, 14 July 2004
Skąd: Rz





Dzięki za odpowiedzi
Gdzies jeszcze spotkałem sie z twierdzeniem ze do wymiany równiez wtryski. Czy to konieczność (ze wzgl. na wydatek) czy mozna na seryjnych z M50 za pomocą jakiejś świni ustawić odpowiednie dawki ?


--------------------
Quality means doing it right when no one is looking.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Grand_
post Thu, 28 Feb 2013 - 18:00
Post #359


Forum Killer
Dołączył: Tue, 07 July 2009
Skąd: Kraków





stary wtryski z M52B28 ostatnio widziałem na allegro razem z listwą za 100 zł ( 6 sztuk ) - wydajność 210ccm. seria B25 ma 190ccm
wskazany jest zewnętrzny regulator, zawsze coś tam podratujesz ewenrualnie


--------------------
E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Grand_
post Thu, 28 Feb 2013 - 18:00
Post #360


Forum Killer
Dołączył: Tue, 07 July 2009
Skąd: Kraków





stary wtryski z M52B28 ostatnio widziałem na allegro razem z listwą za 100 zł ( 6 sztuk ) - wydajność 210ccm. seria B25 ma 190ccm
wskazany jest zewnętrzny regulator, zawsze coś tam podratujesz ewenrualnie


--------------------
E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post

58 Stron V  « < 16 17 18 19 20 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 19 July 2025 - 13:19