Shoutbox 0 nowych PW 


58 Stron V  « < 4 5 6 7 8 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Stroker - czyli podwyższanie pojemności - BMW
mcgiver
post Tue, 16 Feb 2010 - 11:06
Post #101


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





CYTAT(freebsd @ Tue, 16 Feb 2010 - 11:03) *
Nie sa pojedyncze springi czytaj co pisze to byla glowica z vanosem od m50b20 miala trzonki 1 mm mniejsze niz s50 i miala podwojne sprezyny zaworowe ale ciensze i bardziej miekie niz te z s50 chyab tez innym kolorem mialy oznaczenie

dobra miała 1mm mniej niz s50 ale ile konkretnie?
ja pisze o m50b25 rolleyes.gif bo m50b20 to jakaś pomyłka jest tongue.gif
mam obie głowice na stole cool.gif


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 16 Feb 2010 - 11:06
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Wojtek
post Tue, 16 Feb 2010 - 11:06
Post #102


Forum Homee
Dołączył: Wed, 25 January 2006
Skąd: Krosno





ide zmierzyc zaraz dopisze od postu smile.gif

S50 zawor wydechowy - 7 mm trzonek, dlugosc zaworu do miejsca cieniowania 8 cm srednica 30,5 dlugosc calego zaworu kolo 12 cm
M50b20 vanos wydechowy - 6 mm do miejca cieniowania 7 cm a srednica to 27 mm dlugosc calego zaworu kolo 10,5 cm


--------------------
EVO X 590/740
Cooper S R56
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kali___
post Mon, 08 Mar 2010 - 11:49
Post #103


Frequent User
Dołączył: Sat, 29 April 2006
Skąd: Jelenia Góra





Jako , ze dobrze Wam szło liczenie CR smile.gif
więc zapytam blok M50B25NV, wał M52B28 , korba M50B25NV, tłok M52B28 (31,820mm od swożnia do denka)
jaka bedzie odległość denka tłoka do szczytu bloku w GMP i ile można bezpiecznie zebrać z boku aby CR wyszło w granicach 11+:1
Silnik bedzie NA
większa przepustnica +wałek wydechowy od m50B25 z jednym vanosem powiększone kanały w głowicy, wydech i czips
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Mon, 08 Mar 2010 - 13:04
Post #104


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





1,2 to odległosc od denka do powierzchni bloku w tej konfiguracji.
w m50b25non vanos wystają nad blok 0,7mm , czyli róznica to 1,9mm
niepamietam w tym momencie jak głęboko są nacięcia pod zawory w tłokach z b28 ale chyba sa minimalne podczas gdy w m50b25 ssace siegaja w głąb tłoka chyba 2,6mm , musisz porównac z tłokami z nonvanos m50 ale pamietaj ze aby obnizyc głowice (zwiększyć CR) to musisz zrobic tak aby odległosc na manewry zaworów się nie zmieniła , bo grozi to kolizją (czyli duzym burdelem wink.gif ) przy nagłej zmianie obciazenia i redukcji biegu na wyzszych obrotach.
co do wałków w m50 to vanos i non vanos są na 99% takie same , przynajmniej moje 2 głowice które mam mają wałki o tych samych numerach , ale nie jestem pewny czy nie było cos wczesniej mieszane .


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kali___
post Mon, 08 Mar 2010 - 13:20
Post #105


Frequent User
Dołączył: Sat, 29 April 2006
Skąd: Jelenia Góra





wycięcia pod zawory w M52B28 są identyczne jak w tłoku z M50/52B25 z jednym Vanosem (Mahle 0831900 ; Mahle 84V166 który jest troszke wyższy od od tego co podałem bo ma od swożnia do denka 32.55 mm ) i specjalnie dla tych tłoków kupilem goły supek , a okazało sie ze ktoś wsadził tłoki z B28 sad.gif
a wałek wydechowy mierzyłem i mawyższy wznios o 0,2 MM




Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Mon, 08 Mar 2010 - 13:28
Post #106


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





no w vanosie m50b25 tłok jest na równo z powierzchnią bloku , więc jesli naciecia b28 i b25 sa takie same to biorac pod uwage że w b28 tłok jest nizej o 1,2mm to wychodzi na to ze jest miejsca na manewry z duzym zapasem , ale jedynie organoleptyczne pomiary tu mają sens bo jednak te wzniosy dają do myslenia.
ja dawałem na tłok miekką plastelinę robiłem kilka pełnych cylki potem plastelina z tłokiem na mróz i tak mierzyłem .
tylko natłusc zawór i tłok zeby nie przyklejały się do plasteliny .


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kali___
post Mon, 08 Mar 2010 - 13:33
Post #107


Frequent User
Dołączył: Sat, 29 April 2006
Skąd: Jelenia Góra





jak dojade do domu to wrzuce fotke tłoka z b28, tak dla zasady i potomnych smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Mon, 08 Mar 2010 - 13:39
Post #108


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





dla potomnych moze byc .
ja mam w piwnicy zapakowane od roku , a teraz jestem w pracy więc dlatego nie pamietam jakie mają naciecia. a mierzyłem plastelina inna konfiguracje rok temu.


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
keryou
post Mon, 08 Mar 2010 - 19:33
Post #109


User
Dołączył: Fri, 08 January 2010





Witam,

Chciałbym się podpiąć do tematu, przeczytałem wszystkie strony i nasuwa mi się pytanie czyli jak mam e30 z m20b25 wsadzę do tego np. korby z ety i tłoki z 1.8is albo z fiata coupe to już będzie fajnie przygotowany silnik pod turbo?? jeżeli nie to co jeszcze ?


--------------------
BMW E91 330d 328/630
BMW F25 35d 399/760
Loading VW Jetta A2 coupe VR6
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kali___
post Mon, 08 Mar 2010 - 19:46
Post #110


Frequent User
Dołączył: Sat, 29 April 2006
Skąd: Jelenia Góra





Tłok M52B28, wieksze podcięcia na ssaniu




Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_dzidziusbmw_*
post Mon, 08 Mar 2010 - 23:55
Post #111









Ja mam inne tloki troche i zaczynam kombinowac w moim polaczeniu czy nie bedzie sajgonkow w cylindrze tongue.gif





jaka jest tolerancja przy redukcji biegu: o ile moga sie zawory wiecej otworzyc (zreszta takie zjawisko nie powienno sie pojawic,kwestia jedynie sily sprezyn zaworowych) niz w normalnym cyklu podczas wzrostu brotow (podczas obracania silnikiem na sucho ze tak powiem nic nie koliduje i okreca sie swobodnie)

- dane: wal 89,6mm, korba 135mm, tlok ~28,32mm, podciecie na zawory 0,8mm
- seryjnie: caly dol z m50b25nv ,wiec nie pisze wymiarow bo juz byly wczesniej podane
- glowica m50nv liznieta o 0,5mm uszczelka nominal 1,75mm.
- walki w seri 240stopni ssacy 9,7mm wznios ,228stopni wydech 8,8mm wznios
- po modyfikacji 304stopnie ssacy 10,7mm wznios ,296wydech 9,7mm wznios
- w tygodniu policze przy jakich stopniach jaki jest wznios
- nie znam wysokosci glowicy m54b30 i pojemnosci komory spalania niestety
- schrick produkuje walki do tego silnika (m54b30) o specyfikacji ssacy 272 10,9 i 256 10,4.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
korona
post Tue, 09 Mar 2010 - 05:16
Post #112


Forum Homee
Dołączył: Mon, 27 November 2006
Skąd: [SRB] Adam





CYTAT(Kali___ @ Mon, 08 Mar 2010 - 13:20) *
wycięcia pod zawory w M52B28 są identyczne jak w tłoku z M50/52B25 z jednym Vanosem (Mahle 0831900 ; Mahle 84V166 który jest troszke wyższy od od tego co podałem bo ma od swożnia do denka 32.55 mm ) i specjalnie dla tych tłoków kupilem goły supek , a okazało sie ze ktoś wsadził tłoki z B28 sad.gif
a wałek wydechowy mierzyłem i mawyższy wznios o 0,2 MM


Tłoki w B25 i B28 są inne, inne są wycięcia i wysokość tłoka. Wałki mają identyczny wznos 9mm.


M50B25 vanos / M52B25
CYTAT(Kali___ @ Mon, 08 Mar 2010 - 19:46) *






M52B28:
CYTAT(dzidziusbmw @ Mon, 08 Mar 2010 - 23:55) *
Ja mam inne tloki troche i zaczynam kombinowac w moim polaczeniu czy nie bedzie sajgonkow w cylindrze tongue.gif




Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Tue, 09 Mar 2010 - 08:11
Post #113


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





korona jesteś pewny tego jak opisałeś zdjęcia? bo ja kupiłem wał z korbami i tłokami z m52b28 i mam tam takie tłoki jak wkleił Kali.
zreszta kopałem teraz w katalogu i są tam 4 tłoki m52b28 (NIEWIEM DLACZEGO AZ 4 RODZAJE) i wszystkie mają niesymetrycznie rozmieszczone podciencia jak na fotkach od Kali'ego poza jednym ale na rysunku widac że podciencia sa blizej srodka i sa duże .
za to m52b25 nie ma rysunków więc nie da rady sprawdzić dla porównania.






wiem rysunki mogą odbiegać od żeczywistych , ale ja mam takie tłoki jak Kali


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_dzidziusbmw_*
post Tue, 09 Mar 2010 - 13:32
Post #114









moje tloki to m54b30 ktore wkleilem na zdjeciu. Z m52b28 mialem takie jak wkleil kolega wczesniej.
Tloki z takimi podciecami jak moje z m54b30 wystepowaly w silnikach z podwojnym vanosem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
korona
post Tue, 09 Mar 2010 - 13:36
Post #115


Forum Homee
Dołączył: Mon, 27 November 2006
Skąd: [SRB] Adam





CYTAT(mcgiver @ Tue, 09 Mar 2010 - 08:11) *
korona jesteś pewny tego jak opisałeś zdjęcia?


"Trochę" tych silników rozebrałem, piszę z autopsji
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maleckis
post Tue, 09 Mar 2010 - 14:46
Post #116


Forum Killer
Dołączył: Sun, 05 February 2006
Skąd: Poznań





CYTAT(Kali___ @ Mon, 08 Mar 2010 - 19:46) *
Tłok M52B28, wieksze podcięcia na ssaniu

Moje tłoki z M52B28 miały znacznie mniejsze podcięcia na zawory.


--------------------
Maleckis Motorsport
www.maleckis.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_dzidziusbmw_*
post Wed, 10 Mar 2010 - 13:48
Post #117









Ma ktos z was moze dane pojemnosci komor spalania w silnikach m50b25 ,m52b28 i m54b30? Albo chociaz glebokosc od plaszczyzny glowicy?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Wed, 10 Mar 2010 - 14:05
Post #118


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





CYTAT(dzidziusbmw @ Wed, 10 Mar 2010 - 13:48) *
Ma ktos z was moze dane pojemnosci komor spalania w silnikach m50b25 ,m52b28 i m54b30? Albo chociaz glebokosc od plaszczyzny glowicy?



co do m50b25 musze poszukac w domu w moich notatkach , mierzone strzykawką.


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_dzidziusbmw_*
post Wed, 10 Mar 2010 - 16:42
Post #119









Policzylo mi sie tak, wal+korb+tlok:

m50b25nv = 210,7mm sprezanie 10:1
m50b25v = 210mm sprezanie 10,5:1
m52b25 = 210,2mm sprezanie 10,5:1
m52b28 = 208,8mm sprezanie 10,2:1
m54b30 = 208,1mm sprezanie 10,2:1

maly mix z ktorego mi wyszlo = 211,6mm

czyli na to wychodzi ze glowica z m50b25 musi miec najwieksza pojemnosc komory spalania ze ma najmniejsze sprezanie...
chyba ze uszczelki maja inne grubosci... juz znalazlem ale nie mam grubosci pozostalych.
m50b25nv 1,75mm
m54b30 0,7mm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Wed, 10 Mar 2010 - 17:22
Post #120


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





CYTAT(dzidziusbmw @ Wed, 10 Mar 2010 - 16:42) *
Policzylo mi sie tak, wal+korb+tlok:

m50b25nv = 210,7mm sprezanie 10:1
m50b25v = 210mm sprezanie 10,5:1
m52b25 = 210,2mm sprezanie 10,5:1
m52b28 = 208,8mm sprezanie 10,2:1
m54b30 = 208,1mm sprezanie 10,2:1

maly mix z ktorego mi wyszlo = 211,6mm

czyli na to wychodzi ze glowica z m50b25 musi miec najwieksza pojemnosc komory spalania ze ma najmniejsze sprezanie...
chyba ze uszczelki maja inne grubosci... juz znalazlem ale nie mam grubosci pozostalych.
m50b25nv 1,75mm
m54b30 0,7mm


nie , tu chodzi o grę kształtami tłoków .
pozatym cr to stosunek komory do całości więc nawet jesli mamy wszedzie tą samą pojemnośc komory spalania to w 2,5 litrach zmieści się ona powiedzmy 10razy a w 3 litrach 12razy więc zmienia sie np odległość kh lub kształt denka i cr mamy podobne


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

58 Stron V  « < 4 5 6 7 8 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 09 July 2025 - 14:02