Shoutbox 0 nowych PW 


12 Stron V  « < 2 3 4 5 6 > »   
Reply to this topicStart new topic
> docieranie silnika - prosze od rady
Feluke
post Tue, 10 Jan 2006 - 21:08
Post #61


Moderator
Dołączył: Sat, 03 January 2004
Skąd: Warszawa





CYTAT("pilachgt":2oljmmvo)
tu sie myslisz z cisnieniem. Samochod odpalasz na zimnym silniku i na gestym oleju tak wiec przez dlugi czas bedzie mial wysokie cisnienie (5 barow albo i lepiej). Eski jak sie rozgrzeja to maja 2 bary na wolnych obrotach.

Jak ktos ma podrasowana pompe to takie cisnienie bedzie miec ale normalne pompy oleju wlasnie daja takie cisnienia i nawet na zimnym silniku nie wierze ze bedzie takie cisnienie, chyba ze na letnim mineralu.
artix z tego co organoleptycznie widzialem i w roznych specyfikacjach to silniki nie osiagaja pelnego cisnienia na wolnych obrotach. Na zimnym silniku moze to byc troche wyzsze ale jak silnik sie troche rozgrzeje to schodzi z obrotow (a to sie dzieje dosc szybko) tak samo jak olej wiec cisnienie spada do niskich wartosci.
Zreszta nie ma sie co rozpisywac nad wyzszoscia swiat bozego narodzenia nad swietami wielkiej nocy, kazdy robi to na swoj sposob.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 10 Jan 2006 - 21:08
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
majlo
post Tue, 10 Jan 2006 - 21:35
Post #62


Super User
Dołączył: Tue, 29 October 2002
Skąd: Beer Honda Wawa





CYTAT("artix":1c9ic3pj)
CYTAT("Marcinos1":1c9ic3pj)
Ja docieram swój silnik tak ( kłuty ):

1) zalałem minerał, kręciłem 5-6 raz z odpiętą pompą
2) potem odpaliłem i silnik pracował przez 30 min. na około 2000 obrotów
3) zlewka oleju, nowy filtr+olej półsyntetyk i jazda po mieście do 4000-4500 obrotów do 800 - 1000 km.

4) zlewka, nowy filtr oleju + docelowy syntetyk i normalna jazda.

powodzenia


wiekszos ludzi opisala to wlasnie w ten sposob i tak tez zrobila

zrobilem i ja i uwazam to za najlepsza metode (pewna)

poczytales juz pare stron i sam wywnioskujesz

Fulke --- co co cisnienia oleju to po starcie na zimnym silniku wiekszosc silnikuw osiaga pelne cisnienie oleju juz ´na wolnych obrotach


no chyba raczej tak zrobie.
ale moze mi ktos powiedziec dlaczego mineral, puzniej polsyntetyk a pozniej syntetyk.
i czy mozna na poczatku polsyntetyk pozniej juz syntetyk
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pilachgt
post Wed, 11 Jan 2006 - 00:11
Post #63


Forum Killer
Dołączył: Wed, 04 February 2004
Skąd: Lublin





CYTAT("Feluke":26jh6paf)
CYTAT("pilachgt":26jh6paf)

tu sie myslisz z cisnieniem. Samochod odpalasz na zimnym silniku i na gestym oleju tak wiec przez dlugi czas bedzie mial wysokie cisnienie (5 barow albo i lepiej). Eski jak sie rozgrzeja to maja 2 bary na wolnych obrotach.

Jak ktos ma podrasowana pompe to takie cisnienie bedzie miec ale normalne pompy oleju wlasnie daja takie cisnienia i nawet na zimnym silniku nie wierze ze bedzie takie cisnienie, chyba ze na letnim mineralu.
artix z tego co organoleptycznie widzialem i w roznych specyfikacjach to silniki nie osiagaja pelnego cisnienia na wolnych obrotach. Na zimnym silniku moze to byc troche wyzsze ale jak silnik sie troche rozgrzeje to schodzi z obrotow (a to sie dzieje dosc szybko) tak samo jak olej wiec cisnienie spada do niskich wartosci.
Zreszta nie ma sie co rozpisywac nad wyzszoscia swiat bozego narodzenia nad swietami wielkiej nocy, kazdy robi to na swoj sposob.


Nie mam zadnej podrasowanej pompy tylko samochod z seryjnym wskaznikiem cisnienia oleju. Zawsze bedziesz mial na wolnych obrotach na zimnym silniku duze cisnienie.


--------------------
taniekola.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
szaba
post Wed, 11 Jan 2006 - 03:39
Post #64


Forum Killer
Dołączył: Thu, 17 February 2005
Skąd: Katowice





Duże ciśnienie wynika z gęstości oleju. Czym olej gęstszy przy niższej temp powietrza, tym będzie gęstszy przy rozgrzewaniu silniika. Akurat pada na oleje mineralne ponieważ mają już z góry wielką gęstość.
Co sie tyczy olejów [zmieniono] synteteycznych sama nazwa 5W40 lub i wyżej 0W40 i 5W50 wykazują mniejszą gestość, od olejów mineralnych, dlatego przy zimnym silniku gęstość silnika jak i zatem ciśnienie będzie mniejsze od oleju mineralnego.

Jeżeli by porównywać olej syntetyczny 0W30 "zimowy" a olej "5W50" "wielosezonowy", to różnica ciśnien jest bardzo duża i większe ciśnienie dla oleju zimowego (biore pod uwage te same warunki).


--------------------
Szabana_Design
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vitesse
post Wed, 11 Jan 2006 - 10:51
Post #65


Frequent User
Dołączył: Tue, 05 April 2005
Skąd: Wawa





Ja bym dodal, ze wieksze cisnienie wynika z lepkosci oleju, czym bardziej lepki olej tym cisnienie wieksze bo gorsza pompowalnosc oleju (to tak jakby chciec miod pompowac strzykawka przez cienka igle, w strzykawce mozna uzyskac spore cisnienie ale cisnienie na koncu igly bedzie bardzo mizerne). Przy czym nalezy zwrocic uwage gdzie owo wysokie cisnienie wystepuje tzn zauwazcie gdzie zdejmowany jest pomiar cisnienia oleju. IMO w glownym kanale olejowym bloku zaraz za pompa a to oznacza, ze owszem tam moze byc wysokie cisnienie zimnego/lepkiego oleju ale to nie znaczy, ze w newralgicznych punktach smarowania takich jak rozrzad czy panewki to cisnienie bedzie wystarczajace.


--------------------
Piotrek
Go to the top of the page
 
+Quote Post
radar
post Wed, 11 Jan 2006 - 12:51
Post #66


Super User
Dołączył: Thu, 31 March 2005
Skąd: Bydgoszcz





CYTAT("Vitesse":3amw8okq)
Ja bym dodal, ze wieksze cisnienie wynika z lepkosci oleju, czym bardziej lepki olej tym cisnienie wieksze bo gorsza pompowalnosc oleju (to tak jakby chciec miod pompowac strzykawka przez cienka igle, w strzykawce mozna uzyskac spore cisnienie ale cisnienie na koncu igly bedzie bardzo mizerne). Przy czym nalezy zwrocic uwage gdzie owo wysokie cisnienie wystepuje tzn zauwazcie gdzie zdejmowany jest pomiar cisnienia oleju. IMO w glownym kanale olejowym bloku zaraz za pompa a to oznacza, ze owszem tam moze byc wysokie cisnienie zimnego/lepkiego oleju ale to nie znaczy, ze w newralgicznych punktach smarowania takich jak rozrzad czy panewki to cisnienie bedzie wystarczajace.


no i właśnie idąc tym tropem można wywnioskować, że jeśli znamy ciśnienie oleju na biegu jałowym silnika rozgrzanego, to na podstawie wzrostu ciśnienia zaraz za pompą podczas pracy na zimno, można "mniej więcej" wyznaczyć o ile spadło ciśnienie w takich punktach jak czopy wału korbowego czy też wałka rozrządu, a co za tym idzie ich smarowanie..

czyli jednak to wysokie ciśnienie na biegu jałowym podczas pierwszego rozruchu wcale nie daje dobrego smarowania, i może to o to chodzi w metodzie opisanej np. przez Bullitta
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bullitt
post Wed, 11 Jan 2006 - 12:59
Post #67


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z dupy...





To nie jest metoda Bullitta tylko metodsa na docieranie silników z przenaczeniem do sportu/high peformance.


--------------------
530---------------220koni
LC----------------230 koni
Evolution V------496 koni
V12--------------408 koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
radar
post Wed, 11 Jan 2006 - 13:15
Post #68


Super User
Dołączył: Thu, 31 March 2005
Skąd: Bydgoszcz





CYTAT("Bullitt":131cuqw5)
To nie jest metoda Bullitta tylko metodsa na docieranie silników z przenaczeniem do sportu/high peformance.


no przecież napisałem, że "opisanej przez"

a wracając do tematu to jeśli metoda przeznaczona jest do silników wyczynowych to znaczy, że jest po prostu lepsza i można ją stosować do silników cywilnych, czy raczej nie bardzo??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kubek
post Wed, 11 Jan 2006 - 13:23
Post #69


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 12 February 2004





Wlasnie o to samo mialem zapytac, bo od silnika na ulice wymaga sie zeby przez przynajmniej 200kkm trzymal orginalne parametry, a silniki wyczynowe remontuje sie co kilka wyscigow.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bullitt
post Wed, 11 Jan 2006 - 13:34
Post #70


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z dupy...





W sensie do High performance tzn nie chodzi mi o przebiegi- tutaj nie docieranie ma zasadnicze znaczenie ale obciązenie motoru w funkcji czasu.

Chodzi mi głównie o ułozenie pierscieni do tulei. To ma krytyczne znaczenie na przyszłą szczelnośc całego układu, a co za tym idzie na performance. W niczym nie wpływa to negatywnie na żywotność układu. Nawet chujowo złożony silnik będzie miał szanse dobrze pracowac po metodzie którą wam opisałem. Zresztą moje silniki tylko tak docieram, czy to do sportu czy do dupowożenia.


--------------------
530---------------220koni
LC----------------230 koni
Evolution V------496 koni
V12--------------408 koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
artix
post Wed, 11 Jan 2006 - 17:41
Post #71


Moderator
Dołączył: Sun, 16 March 2003
Skąd: Sweden





CYTAT("Bullitt":d4lpa9qc)
Nawet chujowo złożony silnik będzie miał szanse dobrze pracowac po metodzie którą wam opisałem.


hu.....wo zlozony silnik padnie wczesniej czy pozniej i twoja metoda na nic sie niezda

takie jest moje zdanie w tej sprawie


--------------------
E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fawor
post Wed, 11 Jan 2006 - 18:39
Post #72


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 13 August 2004
Skąd: Tuchola/Poznań





Tutaj Bullitt popadł ze skrajności w skrajnosć chyba nie to dokłądnie mając na mysli
A ja mam pytanko co do innej techniki docierania. Ktos, kiedyś, gdzies...powiedzial/napisał, ze od razu po złożeniu wstawia się fure na hamownie i od razu od pierwszego odpalenia pełen but po rolkach. Co o tym sądzicie? Tyczy to się tylko samochodów składanych do wyczynu?


--------------------
Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bullitt
post Wed, 11 Jan 2006 - 18:49
Post #73


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z dupy...





Oczywiście, ze wpadłem w skrajność. Z tym, ze ja np w zeszłym sezonie miałem taki jeden silnik, który poskładany był ze złomu. Ułozyłem go po swojemu i sam byłem mocno ździwiony, ze przyjmował bez żadnego jęku przeszło 1.7 bara.

Docieranie na hamowni to najlepsza metoda. Oczywiście pełen but nie wchodzi w grę. Ważna jest metodologia zmiennych obciążeń.
Substytutem hamowni może być tor ( wyścigowy a nie na 1/4- chodzi o to, żeby miał zakręty) Dzięki takiemu rozwiązaniu (zakręty) wymusza on właśnie zmienne obciążanie silnika.


--------------------
530---------------220koni
LC----------------230 koni
Evolution V------496 koni
V12--------------408 koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piechur
post Wed, 11 Jan 2006 - 18:56
Post #74


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 13 October 2002
Skąd: gda





Agresywne docieranie, w stylu butowania na hamowni od pierszego kilometra, odpowiednie jest do sportu. W ten sposob uzyskuje sie wysoka szczelnosc na pierscieniach (co daje nam wysokie cisnienie w cylindrze i wyzsza moc), kosztem szybkiego zuzycia gladzi/pierscieni.

Silnik na ulice musi miec odpowiednia trwalosc. Dlatego poddaje sie go na poczatku zmiennym obciazeniam, unikajac maxymalnego palowania. W ten sposob wspolpracujace powierzchnie uloza sie i przystosuja do roznych warunkow, kosztem szczelnosci.


--------------------
318is
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SajneK
post Wed, 11 Jan 2006 - 19:10
Post #75


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 04 February 2005
Skąd: Pruszków





viewtopic.php?t=19522&highlight=docieranie+silnika

Ta dyskusja moze byc jeszcze pomocna. Polecam przeczytać.


--------------------
Lexus IS200t
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dragster
post Wed, 11 Jan 2006 - 20:31
Post #76


Forum Homee
Dołączył: Sat, 01 February 2003
Skąd: Warszawa/Wiedeń





ja docieram wlasnie swoj silnik. bylem dzis (po 420km) na regulacji (bo jak sie okazalo walek wydechowy byl o 1 zabek cofniety i przez to regulacja zaplonu byla na maksa cofnieta), zlalem olej, do tej pory jezdzilem do 4k rpm, teraz dostalem zielone swiatlo na danie troche bardziej w palnik a za jakies 300km jak bedzie cieplej troche daje po garach.

natomiast moj znajomy ktory ma w swoim S13 580 KM z SR20DET i przebudowuje silnik dosc regularnie po ok 200 km daje w palnik po calosci, ale jego wali trwalosc, bo rozbiera silnik conajmniej raz na rok.


--------------------
1992 200SX S13 - reaktywacja.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bullitt
post Wed, 11 Jan 2006 - 20:37
Post #77


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z dupy...





CYTAT("piechur":3kguuxkg)
Agresywne docieranie, w stylu butowania na hamowni od pierszego kilometra, odpowiednie jest do sportu. W ten sposob uzyskuje sie wysoka szczelnosc na pierscieniach (co daje nam wysokie cisnienie w cylindrze i wyzsza moc), kosztem szybkiego zuzycia gladzi/pierscieni.

Silnik na ulice musi miec odpowiednia trwalosc. Dlatego poddaje sie go na poczatku zmiennym obciazeniam, unikajac maxymalnego palowania. W ten sposob wspolpracujace powierzchnie uloza sie i przystosuja do roznych warunkow, kosztem szczelnosci.


Mylisz sprawy.
Ale co tam. Nie będe się ani kłócił ani wypowiadał. Nie chce kolejnej awantury na forum.

Jeszcze wyjdzie na to, że jestem Saramatą Bę Ledenem Polskiej sceny tuningowej i po co mi to?

BTW tego linka danego przez SajneKa, wtedy miałem nieporównywalnie mniejsz ilośc przerobionych publikacji na swoim koncie. Generalnie proponuję podązać za wytycznymi Wally'ego. Z tym, że wbrew pozorom, taki proces wcale nie ma wpływu na trwałośc. (oczywiście jeśli mówimy w kategoriach rozsądnych przebiegów a nie np 500 tyś. przebiegu).


--------------------
530---------------220koni
LC----------------230 koni
Evolution V------496 koni
V12--------------408 koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
elmer2
post Tue, 28 Oct 2008 - 12:45
Post #78


Frequent User
Dołączył: Mon, 27 October 2008





ważne tez jest jak ktos skladal silnik. Ja aktualnie jestem 550km po remoncie glownym, silnik zalany olejem 10w40 mobila i stopniowo podwyzszam mu zakres obrotow. za kilka dni zmieniam drugi raz olej tez na 10w40 i bede na nim jezdzil ok 1500km, potem leje syntetyk. Silnik to D16Z5.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fawor
post Tue, 28 Oct 2008 - 20:19
Post #79


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 13 August 2004
Skąd: Tuchola/Poznań





CYTAT(elmer2 @ Tue, 28 Oct 2008 - 13:45) *
ważne tez jest jak ktos skladal silnik.

różnica w wersjach 'po pijaku' i 'na trzeźwo'? Jak juz sie wypowiadasz to trochę precyzyjniej.


--------------------
Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zibi122
post Wed, 29 Oct 2008 - 09:08
Post #80


Forum Homee
Dołączył: Tue, 23 November 2004
Skąd: Kampinos





CYTAT(Fawor @ Tue, 28 Oct 2008 - 20:19) *
różnica w wersjach 'po pijaku' i 'na trzeźwo'? Jak juz sie wypowiadasz to trochę precyzyjniej.


Pewnie chodzi o spasowania elementów itp


--------------------
...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm
Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm
Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres
Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie
Go to the top of the page
 
+Quote Post

12 Stron V  « < 2 3 4 5 6 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 08 September 2025 - 08:11