Shoutbox 0 nowych PW 


12 Stron V  « < 8 9 10 11 12 >  
Reply to this topicStart new topic
> docieranie silnika - prosze od rady
Kubota
post Sun, 30 Dec 2012 - 23:31
Post #181


User
Dołączył: Thu, 22 December 2011
Skąd: Radom





http://forum.scigacz.pl/post-33245.html&highlight=
z forum motocyklowego ale zasada dzialanie silnika tka sama


--------------------
E30 Aero coming soon
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 30 Dec 2012 - 23:31
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
kakao
post Thu, 03 Jan 2013 - 01:18
Post #182


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





A czy ktoś z Was docierał "na ostro" i może potwierdzić, że nie ma lipy z panewkami, itp?


--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gr00bY
post Thu, 03 Jan 2013 - 01:57
Post #183


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 15 June 2003
Skąd: Warszawa





noorec na pewno docierał na otro. I ja też jakąś Hondę... Panewki się nie mają docierać - docierać mają się pierścienie.


--------------------
WORKSHOP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
|Joteusz|
post Thu, 03 Jan 2013 - 07:06
Post #184


Super User
Dołączył: Fri, 07 December 2012
Skąd: WI





Po kapitalce ja osobiście ~3000km do 80 km/h następnie zmiana olej (do 3000obr) , 2000km do 100km/h (do 3500obr), zmiana oleju 2000km do normalnym kulturalnym stylem jazdy (w/w) ,zmiana oleju . Następnie mieszane użytkowanie silnika nie wiem co to problemy z motorem :-) , w tej chwili mineło już 5 lat motor to 1,3 OHC Opel trzyma pięknie parametry zero problemu chodzi równo cicho jak nowe auto ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pilachgt
post Thu, 03 Jan 2013 - 08:09
Post #185


Forum Killer
Dołączył: Wed, 04 February 2004
Skąd: Lublin





CYTAT(|Joteusz| @ Thu, 03 Jan 2013 - 07:06) *
Po kapitalce ja osobiście ~3000km do 80 km/h następnie zmiana olej (do 3000obr) , 2000km do 100km/h (do 3500obr), zmiana oleju 2000km do normalnym kulturalnym stylem jazdy (w/w) ,zmiana oleju . Następnie mieszane użytkowanie silnika nie wiem co to problemy z motorem :-) , w tej chwili mineło już 5 lat motor to 1,3 OHC Opel trzyma pięknie parametry zero problemu chodzi równo cicho jak nowe auto ...



Wszystko fajnie, ale jeśli ktoś używa tylko auta do sportu, to już to widzę jak po remoncie robi tyle tysięcy kilometrów po to by dotrzeć silnik.


--------------------
taniekola.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
slawekpurc
post Thu, 03 Jan 2013 - 08:19
Post #186


User
Dołączył: Wed, 28 March 2007
Skąd: wrocław





docieralem na ostro..
5 minut zmiana oleju
1. przez bodajze pierwsze 100km jazda tak do 5000rpm i na niewielkim booscie. trzymajac silnik na duzym podcisnienieu. tzn 1.2.3.4 bieg wysokie obroty odpuszczasz gaz i schodzisz z obrotami do 2000-3000rpm . i tak w kolko.
2. potem kolejna zmiana oleju na polsyntetyk z tego co pamietam. jazda do 6000rpm , z wiekszym boostem tak 0.5bar. i przy 6000odpuszczanie obrotow i powolne schodzenie do 2000-3000tys.
3. po kolejnych chyba 100km, znow zmiana oleju, jazda z normalnym boostem i tyle.

nie trzymaj silnika na stalych obrotach, daj mu kazdy zakres obrotow , odpuszczaj gaz i pozwol silnkowi byc w duzm podcisnieniu.

kompresja 11.2bar z odchylka 0.1 bar co do cylindra


--------------------
3000gt tt 2x GT3267 , WG tial , bov tial, fmic
1000cc, 2x aeromotive 340lph , FPR aeromotive
aem ems2 , egt,afr,hks dli..., aem meth.
hamulce 380mm,gwint d2,....tloki wiseco , korby carrillo,walki 272, porting..
522ps@0.85bar , 647ps@707Nm/1.4ba
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommi
post Thu, 03 Jan 2013 - 12:26
Post #187


Forum Killer
Dołączył: Tue, 22 July 2003
Skąd: 100-lica





CYTAT(kakao @ Thu, 03 Jan 2013 - 01:18) *
A czy ktoś z Was docierał "na ostro" i może potwierdzić, że nie ma lipy z panewkami, itp?



Ktoś mi kiedyś powiedział... docieraj silnik tak jak będziesz nim później jeździł.

zastosowałem tę zasadę do 3-ch silników i wszystkie miały ciężki żywot od początku.
Do końca swoich dni wszystkie silniki były w dobrym stanie.


--------------------
ForzaItalia
Go to the top of the page
 
+Quote Post
s13owner
post Thu, 03 Jan 2013 - 13:59
Post #188


Super User
Dołączył: Tue, 03 January 2012





Potwierdzam, też się nigdy nie bawiłem w docieranie przy swoim ca18det, z 5-10min jeźdizłem spokojniej, potem coraz wyżej, coraz większe obciążneie i tak po kilkunastu kilometrach i boki sadziłem xD a kilka kpl tłoków wykończyłem biggrin.gif

Raczej każdy kto składa silniki do zpaier*** to jedynie da chwile czasu na ołożenie ise wszystkeiog, zmienia olej i zapeir***... moim zdaniem nei ma co się bawić, jak silnik ma działać to będzie, ale to nie znacyz ze odrazu po odapeniu mamy wjebac mu WOT'a pod górkę na 5 biegu...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kosiarz
post Thu, 03 Jan 2013 - 14:10
Post #189


Forum Killer
Dołączył: Wed, 18 February 2004
Skąd: MIASTO MOCY... WROCŁAW





raz docieralem lajtowo a drugi raz na ostro jedna wymiana oliwy po 20 druga po 100 trzecia po 1000 a pozniej juz co 10 tysiecy wiem ze nastepne silniki bede tez docieral na ostro przejechalem juz na tym silniku sporo jakis 25 tys wiekszosc ostra jazda i nic sie nie dzieje


--------------------
Fuel Games Part I am 21.05.2011 Rothenburg 1/4 ET 13,6 SCIERWOLOT
https://picasaweb.google.com/112471818709940932677/SIERRACOSWORTHKOSIARZ
http://www.youtube.com/user/Kosiarzzz

http://tnij.org/cosworth Mój projekt
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Porszak
post Thu, 03 Jan 2013 - 16:34
Post #190


Forum Homee
Dołączył: Thu, 22 January 2004
Skąd: bełchatów





zadna literatura nie mowi nic o dociaraniu lagodnym, albo inaczej nie spotkałem sie z taka co oczywiście nei znaczy, że takiej nie ma.
w tym temacie cytowałem jakis akademicki podrecznik, wydanie z lat 80 - docierac pod obciazeniem. Autor smiał sie ze lagodne docieranie to jak rada matki dla syna lotnika, zeby latał nisko i powoli....


--------------------
„Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver

corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
|Joteusz|
post Thu, 03 Jan 2013 - 18:43
Post #191


Super User
Dołączył: Fri, 07 December 2012
Skąd: WI





Ja wolałem nie ryzykować, patrząc na zainwestowane pare groszy w nie opłacalny motor który zawsze chciałem mieć ... tak więc powoli spokojnie nie wiem czy tam metoda jest lepsza ? czy na ostro ? wiem że tą pierwszą moge osobiście polecić , drugie auto cywilne też potraktowałem w ten sposób i sobie chwale żadnych nie spodzianek smile.gif

Aha ta metode zaczerpałem w z książki poradnika , obciążeniowe docieranie tyczyło się stanowisk stacjonarnych w zakładach produkcyjnych ... też o takim w niej była tematyka poruszona

Co do sportu to nie wiem tam jednostki napędowe rządzą się innymi prawami
Go to the top of the page
 
+Quote Post
souler
post Thu, 03 Jan 2013 - 18:49
Post #192


User
Dołączył: Fri, 12 October 2007





na ostro. mój żyje i ma się dobrze. jak jest źle złożony to najlepiej żeby się wysr... od razu. odpalić, wyjechać na ulicę i normalną jazdą doprowadzić do zagrzania oliwy. później to już ogień i szybka zmiana oliwy.


--------------------
A14NET
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Thu, 03 Jan 2013 - 21:11
Post #193


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





Panowie, dzięki za porady. A co zrobić w sytuacji kiedy podczas remontu będą dodatkowe mody. Czy można stroić przed dotarciem? A potem dotrzeć podczas strojenia i po kiedy auto zakończy setup? Chciałbym znaleść złoty środek i chociaż nie jeżdżę na torze to w moim v40 T4 mam już 240KM a planuję 300KM. Zastanawia mnie też czy docierać najpierw na mapie "ekonomicznej" - (niewiele ponad serię, 1.2bara boostu) a potem na na "sportowej" (wtrysk wody/metanolu, 1.7bara boostu). Po remoncie silnika oprócz uszczelnienia cylindrów i zaworów będzie porting głowicy, kolektorów oraz poszerzenie gniazd zaworowych o 0,5mm. Planuję też kute korby, zdjąć odcinkę i zakręcić ile się bezpiecznie da przy hydraulice.


--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Porszak
post Thu, 03 Jan 2013 - 21:26
Post #194


Forum Homee
Dołączył: Thu, 22 January 2004
Skąd: bełchatów





no chyba najlepiej/najwygodnie/njabezpiecznie chyba tez dotrzec na serii a po dotarciu modzić


--------------------
„Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver

corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
makaveli
post Thu, 03 Jan 2013 - 21:42
Post #195


Forum Killer
Dołączył: Sun, 25 July 2004
Skąd: radzymin





ja docierałem na ostro, odprezone m50b28 - docierałem bez turbo na serii.
tak chyba lepiej. dopiero po dotarciu zalozone turbo itd.

4ty rok, silnikowi nic nie jest, ma sie swietnie. metoda dokładnie ta sama, którą stosował noorec, opisana tu wyżej w linku.

ale pamietam, pierwsze dokrecenie do 6tys ... noga drżala smile.gif
nowe swoje auta (passat,fabia) tez od razu 'docieralem' w taki sposob - chociaz mysle, ze nowe motory sa juz dotarte w dużej cześci na hamowniach silnikowych.


--------------------
e36 320iA coupe -> 329iT by SLG - 400+
e36 325i convertible
golf
Go to the top of the page
 
+Quote Post
s13owner
post Fri, 04 Jan 2013 - 19:01
Post #196


Super User
Dołączył: Tue, 03 January 2012





Ale tez nie można przesadzić z tym docieraniem na ostro... W moim mneimaniu to nei ma być pałowanie ile wyda tylko normlana jazda, z przeciągnieciem przez zakres, chamowaniem silnikiem, tak jakbyśmy po torze jachali na 80%-dla funu. Nie można przekatować, przegrzać...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
makaveli
post Fri, 04 Jan 2013 - 21:30
Post #197


Forum Killer
Dołączył: Sun, 25 July 2004
Skąd: radzymin





a kto pisze ze ma to byc palowanie?
nie wolno przegrzać, rzecz jasna - ja miałem temp oleju, cisnienie oleju i kontrolowałem co się dzieje...


--------------------
e36 320iA coupe -> 329iT by SLG - 400+
e36 325i convertible
golf
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Fri, 04 Jan 2013 - 22:47
Post #198


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





Rozumiem, że największym zagrożeniem dla silnika podczas docierania są opiłki metalu z pasowania pierścieni. Czy jeżeli olej będzie odpowiednio często zmieniany coś jeszcze może zrobić silnikowi kuku?


--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
makaveli
post Fri, 04 Jan 2013 - 22:56
Post #199


Forum Killer
Dołączył: Sun, 25 July 2004
Skąd: radzymin





odpalenie nowego motoru i zostawienie go na jałowym na długi czas - imo zabójstwo motoru, pewien znany garaż w wawie stosował takie praktyki...


--------------------
e36 320iA coupe -> 329iT by SLG - 400+
e36 325i convertible
golf
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Fri, 04 Jan 2013 - 23:58
Post #200


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





Napisz jaki garaż to będzie jeszcze bardziej znany biggrin.gif


--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post

12 Stron V  « < 8 9 10 11 12 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 08 September 2025 - 08:31