![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#181
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 22 December 2011 Skąd: Radom ![]() |
http://forum.scigacz.pl/post-33245.html&highlight=
z forum motocyklowego ale zasada dzialanie silnika tka sama -------------------- E30 Aero coming soon
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#182
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
A czy ktoś z Was docierał "na ostro" i może potwierdzić, że nie ma lipy z panewkami, itp?
-------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]()
Post
#183
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 15 June 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
noorec na pewno docierał na otro. I ja też jakąś Hondę... Panewki się nie mają docierać - docierać mają się pierścienie.
-------------------- WORKSHOP
|
|
|
![]()
Post
#184
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 07 December 2012 Skąd: WI ![]() |
Po kapitalce ja osobiście ~3000km do 80 km/h następnie zmiana olej (do 3000obr) , 2000km do 100km/h (do 3500obr), zmiana oleju 2000km do normalnym kulturalnym stylem jazdy (w/w) ,zmiana oleju . Następnie mieszane użytkowanie silnika nie wiem co to problemy z motorem :-) , w tej chwili mineło już 5 lat motor to 1,3 OHC Opel trzyma pięknie parametry zero problemu chodzi równo cicho jak nowe auto ...
|
|
|
![]()
Post
#185
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 04 February 2004 Skąd: Lublin ![]() |
Po kapitalce ja osobiście ~3000km do 80 km/h następnie zmiana olej (do 3000obr) , 2000km do 100km/h (do 3500obr), zmiana oleju 2000km do normalnym kulturalnym stylem jazdy (w/w) ,zmiana oleju . Następnie mieszane użytkowanie silnika nie wiem co to problemy z motorem :-) , w tej chwili mineło już 5 lat motor to 1,3 OHC Opel trzyma pięknie parametry zero problemu chodzi równo cicho jak nowe auto ... Wszystko fajnie, ale jeśli ktoś używa tylko auta do sportu, to już to widzę jak po remoncie robi tyle tysięcy kilometrów po to by dotrzeć silnik. -------------------- taniekola.pl
|
|
|
![]()
Post
#186
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 28 March 2007 Skąd: wrocław ![]() |
docieralem na ostro..
5 minut zmiana oleju 1. przez bodajze pierwsze 100km jazda tak do 5000rpm i na niewielkim booscie. trzymajac silnik na duzym podcisnienieu. tzn 1.2.3.4 bieg wysokie obroty odpuszczasz gaz i schodzisz z obrotami do 2000-3000rpm . i tak w kolko. 2. potem kolejna zmiana oleju na polsyntetyk z tego co pamietam. jazda do 6000rpm , z wiekszym boostem tak 0.5bar. i przy 6000odpuszczanie obrotow i powolne schodzenie do 2000-3000tys. 3. po kolejnych chyba 100km, znow zmiana oleju, jazda z normalnym boostem i tyle. nie trzymaj silnika na stalych obrotach, daj mu kazdy zakres obrotow , odpuszczaj gaz i pozwol silnkowi byc w duzm podcisnieniu. kompresja 11.2bar z odchylka 0.1 bar co do cylindra -------------------- 3000gt tt 2x GT3267 , WG tial , bov tial, fmic
1000cc, 2x aeromotive 340lph , FPR aeromotive aem ems2 , egt,afr,hks dli..., aem meth. hamulce 380mm,gwint d2,....tloki wiseco , korby carrillo,walki 272, porting.. 522ps@0.85bar , 647ps@707Nm/1.4ba |
|
|
![]()
Post
#187
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 22 July 2003 Skąd: 100-lica ![]() |
A czy ktoś z Was docierał "na ostro" i może potwierdzić, że nie ma lipy z panewkami, itp? Ktoś mi kiedyś powiedział... docieraj silnik tak jak będziesz nim później jeździł. zastosowałem tę zasadę do 3-ch silników i wszystkie miały ciężki żywot od początku. Do końca swoich dni wszystkie silniki były w dobrym stanie. -------------------- ForzaItalia
|
|
|
![]()
Post
#188
|
|
Super User Dołączył: Tue, 03 January 2012 ![]() |
Potwierdzam, też się nigdy nie bawiłem w docieranie przy swoim ca18det, z 5-10min jeźdizłem spokojniej, potem coraz wyżej, coraz większe obciążneie i tak po kilkunastu kilometrach i boki sadziłem xD a kilka kpl tłoków wykończyłem
![]() Raczej każdy kto składa silniki do zpaier*** to jedynie da chwile czasu na ołożenie ise wszystkeiog, zmienia olej i zapeir***... moim zdaniem nei ma co się bawić, jak silnik ma działać to będzie, ale to nie znacyz ze odrazu po odapeniu mamy wjebac mu WOT'a pod górkę na 5 biegu... |
|
|
![]()
Post
#189
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 18 February 2004 Skąd: MIASTO MOCY... WROCŁAW ![]() |
raz docieralem lajtowo a drugi raz na ostro jedna wymiana oliwy po 20 druga po 100 trzecia po 1000 a pozniej juz co 10 tysiecy wiem ze nastepne silniki bede tez docieral na ostro przejechalem juz na tym silniku sporo jakis 25 tys wiekszosc ostra jazda i nic sie nie dzieje
-------------------- Fuel Games Part I am 21.05.2011 Rothenburg 1/4 ET 13,6 SCIERWOLOT
https://picasaweb.google.com/112471818709940932677/SIERRACOSWORTHKOSIARZ http://www.youtube.com/user/Kosiarzzz http://tnij.org/cosworth Mój projekt |
|
|
![]()
Post
#190
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 22 January 2004 Skąd: bełchatów ![]() |
zadna literatura nie mowi nic o dociaraniu lagodnym, albo inaczej nie spotkałem sie z taka co oczywiście nei znaczy, że takiej nie ma.
w tym temacie cytowałem jakis akademicki podrecznik, wydanie z lat 80 - docierac pod obciazeniem. Autor smiał sie ze lagodne docieranie to jak rada matki dla syna lotnika, zeby latał nisko i powoli.... -------------------- „Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl |
|
|
![]()
Post
#191
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 07 December 2012 Skąd: WI ![]() |
Ja wolałem nie ryzykować, patrząc na zainwestowane pare groszy w nie opłacalny motor który zawsze chciałem mieć ... tak więc powoli spokojnie nie wiem czy tam metoda jest lepsza ? czy na ostro ? wiem że tą pierwszą moge osobiście polecić , drugie auto cywilne też potraktowałem w ten sposób i sobie chwale żadnych nie spodzianek
![]() Aha ta metode zaczerpałem w z książki poradnika , obciążeniowe docieranie tyczyło się stanowisk stacjonarnych w zakładach produkcyjnych ... też o takim w niej była tematyka poruszona Co do sportu to nie wiem tam jednostki napędowe rządzą się innymi prawami |
|
|
![]()
Post
#192
|
|
User Dołączył: Fri, 12 October 2007 ![]() |
na ostro. mój żyje i ma się dobrze. jak jest źle złożony to najlepiej żeby się wysr... od razu. odpalić, wyjechać na ulicę i normalną jazdą doprowadzić do zagrzania oliwy. później to już ogień i szybka zmiana oliwy.
-------------------- A14NET
|
|
|
![]()
Post
#193
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Panowie, dzięki za porady. A co zrobić w sytuacji kiedy podczas remontu będą dodatkowe mody. Czy można stroić przed dotarciem? A potem dotrzeć podczas strojenia i po kiedy auto zakończy setup? Chciałbym znaleść złoty środek i chociaż nie jeżdżę na torze to w moim v40 T4 mam już 240KM a planuję 300KM. Zastanawia mnie też czy docierać najpierw na mapie "ekonomicznej" - (niewiele ponad serię, 1.2bara boostu) a potem na na "sportowej" (wtrysk wody/metanolu, 1.7bara boostu). Po remoncie silnika oprócz uszczelnienia cylindrów i zaworów będzie porting głowicy, kolektorów oraz poszerzenie gniazd zaworowych o 0,5mm. Planuję też kute korby, zdjąć odcinkę i zakręcić ile się bezpiecznie da przy hydraulice.
-------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]()
Post
#194
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 22 January 2004 Skąd: bełchatów ![]() |
no chyba najlepiej/najwygodnie/njabezpiecznie chyba tez dotrzec na serii a po dotarciu modzić
-------------------- „Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl |
|
|
![]()
Post
#195
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 25 July 2004 Skąd: radzymin ![]() |
ja docierałem na ostro, odprezone m50b28 - docierałem bez turbo na serii.
tak chyba lepiej. dopiero po dotarciu zalozone turbo itd. 4ty rok, silnikowi nic nie jest, ma sie swietnie. metoda dokładnie ta sama, którą stosował noorec, opisana tu wyżej w linku. ale pamietam, pierwsze dokrecenie do 6tys ... noga drżala ![]() nowe swoje auta (passat,fabia) tez od razu 'docieralem' w taki sposob - chociaz mysle, ze nowe motory sa juz dotarte w dużej cześci na hamowniach silnikowych. -------------------- e36 320iA coupe -> 329iT by SLG - 400+
e36 325i convertible golf |
|
|
![]()
Post
#196
|
|
Super User Dołączył: Tue, 03 January 2012 ![]() |
Ale tez nie można przesadzić z tym docieraniem na ostro... W moim mneimaniu to nei ma być pałowanie ile wyda tylko normlana jazda, z przeciągnieciem przez zakres, chamowaniem silnikiem, tak jakbyśmy po torze jachali na 80%-dla funu. Nie można przekatować, przegrzać...
|
|
|
![]()
Post
#197
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 25 July 2004 Skąd: radzymin ![]() |
a kto pisze ze ma to byc palowanie?
nie wolno przegrzać, rzecz jasna - ja miałem temp oleju, cisnienie oleju i kontrolowałem co się dzieje... -------------------- e36 320iA coupe -> 329iT by SLG - 400+
e36 325i convertible golf |
|
|
![]()
Post
#198
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Rozumiem, że największym zagrożeniem dla silnika podczas docierania są opiłki metalu z pasowania pierścieni. Czy jeżeli olej będzie odpowiednio często zmieniany coś jeszcze może zrobić silnikowi kuku?
-------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]()
Post
#199
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 25 July 2004 Skąd: radzymin ![]() |
odpalenie nowego motoru i zostawienie go na jałowym na długi czas - imo zabójstwo motoru, pewien znany garaż w wawie stosował takie praktyki...
-------------------- e36 320iA coupe -> 329iT by SLG - 400+
e36 325i convertible golf |
|
|
![]()
Post
#200
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Napisz jaki garaż to będzie jeszcze bardziej znany
![]() -------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 08 September 2025 - 08:31 |