![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#161
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 01 August 2008 Skąd: Szczytno ![]() |
coś jest nie tak
![]() jak montowaliście pierścienie ? chociaż to bardziej wygląda na zły montaż uszczelniaczy przecięte lub źle wsadzone. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#162
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 17 June 2007 Skąd: Białystok ![]() |
Pierscienie zgodnie z technika montazu jezeli mozna tak powiedziec. Tylko ze nie wiem czy to nie jakies podróby mialem Goetza bo olejowe te cienki nie mialy zadnej fazki.
Poza tym jak w poprzednim silniku zgarniajace i olejowe wygladały jak pierwszy ogniowy, tak byly zjechane, to bral 3l/1000km. A nie 1.5 l na 200km. Uszczelniacze zakladane w firmie gdzie glowica byla regenerowana. Tylko ze zastanawie mnie czy odma przypadkiem nie podciaga. Zdemontowalem przepustnice i kolektor w sredku caly w oleju. TYlko ze w tym silniku konstrukcja odmy raczej to wyklucza. Choc juz sam nie wiem. Odepne ja dzis z dolotu i puszcze w butelke. A dymka puszcza tylko przy odpalaniu i miedzy 3000 - 3500rpm pod obciazeniem. pozdr. -------------------- Ręce w smarze, jaja w błocie to mechanik przy robocie....
|
|
|
![]()
Post
#163
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 01 August 2008 Skąd: Szczytno ![]() |
CYTAT A dymka puszcza tylko przy odpalaniu i miedzy 3000 - 3500rpm pod obciazeniem. to nie pierścienie prędzej ta odma lub coś z uszczelniaczami zobacz co bedzie po odłaczeniu może separator ? |
|
|
![]()
Post
#164
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 18 February 2004 Skąd: MIASTO MOCY... WROCŁAW ![]() |
http://www.millersoils.pl/produkty/motorsp...dukty/cro10w40/ a co myslicie o takowym oleju do docierania ?? -------------------- Fuel Games Part I am 21.05.2011 Rothenburg 1/4 ET 13,6 SCIERWOLOT
https://picasaweb.google.com/112471818709940932677/SIERRACOSWORTHKOSIARZ http://www.youtube.com/user/Kosiarzzz http://tnij.org/cosworth Mój projekt |
|
|
![]()
Post
#165
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 01 August 2008 Skąd: Szczytno ![]() |
CYTAT http://www.millersoils.pl/produkty/motorsp...dukty/cro10w40/ a co myslicie o takowym oleju do docierania ?? Zależy jaka cena. Jak przekracza wartość np. mobila minerała to nie warto ![]() |
|
|
![]()
Post
#166
|
|
Super User Dołączył: Sat, 29 September 2007 Skąd: Łosice ![]() |
http://www.allegro.pl/item905558883_miller...ilnikow_5l.html
Nie wiem czy pewne zrodlo ale cena jest w miare ok mimo ze jest wyzsza x2 od mobila 15w-40 |
|
|
![]()
Post
#167
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 01 August 2008 Skąd: Szczytno ![]() |
Myślę że nie warto przepłacać.
|
|
|
![]()
Post
#168
|
|
Super User Dołączył: Thu, 14 January 2010 Skąd: lublin ![]() |
Napisze coś o swoim docieraniu może komus sie przyda..
silnik b18c4 odporężony zakuty: -po złożeniu silnik w bude i ok 2min bez swiec i z odpietym aparatem aż do zgaśnięcia kontrolki oleju..jestem nadgorliwy wiec po jej zgaśnięciu pokręciłem jeszcze ze 30 sek.. -1 odpalenie 2 tys obr do czasu odpowietrzenia układu( ok 15/20 min) -olej rozgrzany(15w40 lotos city), układ bez powietrza i na ulicę, normalna jazda do 3500 rpm/ obciążenia jak podczas normalnej jazdy -po 200km zlewka oliwy na 15w40 mobila, wymiana filtra oem i jazda z wiekszymi obciążeniami do 4000 rpm, ogólnie staram sie jeżdzi z dołu otwierając 50-70% przepustnicy..2500 rpm połowa gazu do 4000 i hamowanie silnikiem- miejsce docierania miasto, tor. po 1000/1200km - pełny zakres obrotów jeszcze na minerale.. 1500/2000 docelowe 10w60. Dodam ze zrobiłem ok 900km przy czym ubytek oleju jest zerowy. Silnik składany w promotorze od podstaw. |
|
|
![]()
Post
#169
|
|
Super User Dołączył: Mon, 23 July 2007 Skąd: Lidzbark Warminski ![]() |
a powiedzcie dlaczego pierwszy olej na te kilkaset km ma być mineralny? ze względów finansowych czy ma w sobie coś lepszego na tym etapie niż inne?
Silnik opla 2.0 16V (LET) docelowo chce zalać CASTROL EDGE 10W60, ale chce to lać już od początku - bez mineralnego. Jeżeli chodzi o finanse to te pare zł mi nie robi róznicy. Moge lać 10W60 od początku? |
|
|
gość_Golfista_* |
![]()
Post
#170
|
![]() |
a powiedzcie dlaczego pierwszy olej na te kilkaset km ma być mineralny? ze względów finansowych czy ma w sobie coś lepszego na tym etapie niż inne? Kasa. I tak jest do zlania za 200-300 km to po co masz wlać coś za 200 jak mozesz za 100 CYTAT docelowo chce zalać CASTROL EDGE 10W60, A nie lepiej Motula? CYTAT Moge lać 10W60 od początku? Motula tak |
|
|
![]()
Post
#171
|
|
![]() prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#172
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 07 February 2005 Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole! ![]() |
Kasa. I tak jest do zlania za 200-300 km to po co masz wlać coś za 200 jak mozesz za 100 Błogosławieni ci, którzy nie wiedzą i milczą. r. -------------------- e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć |
|
|
![]()
Post
#173
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 14 June 2007 ![]() |
a powiedzcie dlaczego pierwszy olej na te kilkaset km ma być mineralny? ze względów finansowych czy ma w sobie coś lepszego na tym etapie niż inne? mineralny ma gorsze właściwości smarujące,przez co nowe podzespoły szybciej się ułożą. poczytaj wszystko o docieraniu na tym forum,a nie będziesz musiał o nic pytać ![]() |
|
|
gość_Golfista_* |
![]()
Post
#174
|
![]() |
|
|
|
![]()
Post
#175
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 20 April 2009 Skąd: Jasło ![]() |
vmineralny ma gorsze właściwości smarujące,przez co nowe podzespoły szybciej się ułożą. poczytaj wszystko o docieraniu na tym forum,a nie będziesz musiał o nic pytać ![]() Golfista patrz wyzej -------------------- GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
|
|
|
![]()
Post
#176
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
A nie jest też tak, że mineralny lepiej wypłukuje opiłki pozostałe po szlifach itp ?(Usłyszałem gdzieś taką informację i ją weryfikuję, proszę nie bić
![]() |
|
|
![]()
Post
#177
|
|
Super User Dołączył: Mon, 23 July 2007 Skąd: Lidzbark Warminski ![]() |
mineralny ma gorsze właściwości smarujące,przez co nowe podzespoły szybciej się ułożą. poczytaj wszystko o docieraniu na tym forum,a nie będziesz musiał o nic pytać ![]() Wszystkiego na forum to nie czytałem ale poczytałem ten temat - dlatego zadałem to pytanie No ok to drugie pytanie - mam zalac jakiś konkretny mineralny? Coś polecacie? dzieki za odpowiedz. |
|
|
![]()
Post
#178
|
|
![]() prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw ![]() |
jakikolwiek, a jesli masz ochote na cos z gornej polki, to millersa cro 10w40
|
|
|
![]()
Post
#179
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 19 January 2009 ![]() |
|
|
|
gość_pioootr_* |
![]()
Post
#180
|
![]() |
Przeczytałem wszystko na forum co się tyczy docierania i zrobiłem takie podsumowanie:
CYTAT(TwinTurbo) Olej tylko mineralny. Włączyć silnik i przez 1 h trzymać na 3000rpm. Zlać olej wymienić filtr oleju. Rozciąć filtr oleju i zobaczyć ile w nim opiłków metalu. Olej wylewający się z rozcinanego filtra może mieć metaliczny odcień ale nie za bardzo (wiem, że jest to mało precyzyjne określenie) Potem zalać nowy mineralny i jeździć dokręcając silnik do maksymalnych obrotów ale na małym obciążeniu - niskie biegi, po 100 km zmienić olej i filtr. Powtarzać procedurę przez najbliższe 500 km zmiany oleju i filtra co 100 km zwiększając obciążenie silnika. Po 500 km, wlać syntetyk 0 -silnik dotarty na maksymalną moc. Powodzenia. CYTAT(Wally) Parę minut na jałowym i rura na hamowni. Własnie tak się dociera wyścigowe silniki. Silnik trzyma parametry i kompresje rewelacyjnie po takiej terapii. Aspekt żywotności oczywiście pomijam Ewentualnie cywilne silniki można docierać w bardziej cywilizowany sposób ale również w ciągu jednego dnia na dyno. Wg. ludzi którzy urzywają zarówno tej jak i klasycznej metody docierania wyniki osiągane tą pierwszą są nieporównywalnie lepsze. Takie silniki ponoć też dłużej i lepiej trzymają kompresję. CYTAT(TwinTurbo) Tak jak napisałem a Wally potwierdził. Minerał i pałowanie od początku ale bez obciążeń i bez trzymania długo na wysokich obrotach. Tak dociera się wszystkie silniki jeśli mówimy o max osiągach. CYTAT(Bullit) Ja teraz jestem na docierce. Zrobiłem tak jak to robią japońce w Todzie i innych przodujących firmach. Zalałem gęsty mineral (orlen 15 W 40) i przez 1500 kilometrów będę teraz docierał czyli: 1 pierwsze odpalenie i chodzi na wolnych przez 30 minut (powinno się potem zmieńic olej i filtr- ja tego nie robię) 2 przez pierwsze 500 km- bardzo spokojnie (najlepiej ruch uliczny) nie przekraczać 3500 obr. 3 kolejne 750 kilometrów lekkie przyciskanie na zmianę ze spokojną jazdą- nie przekraczać 5000 obr/min. 4 Ostatnie 250 km- lekkie butowanie na zmianę z delikatną jazdą (pod koniec dystansu można parę razy pójść pod odcinkę) 5 Wymiana oleju z filtrem na dedykowany (u mnie Motul 300v) 6 Strojenie i znowu wymiana oleju(tego nie robię). 7 Silnik przygotowany do butowania.... CYTAT(TwinTurbo) Bullit, twój sposób jest polecany przez fabryki i jest debiloodporny ale nie daje mocy... I jeszcze jeden ciekawy temat i cytaty: LINK A tak to wygląda z Nissanem GTR (40 minuta filmu). Docieranie zaczyna się na hamowni, potem 30km na torze: FILM Jak widać auto dostaje w dupę! No i jeszcze jeden artykuł: A recommended engine break-in procedure Pomysł z ostrym docieraniem wcale nie jest świeży, bo artykuł odnosi sie do publikacji z 1991r. ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 08 September 2025 - 12:23 |