Shoutbox 0 nowych PW 


12 Stron V  « < 7 8 9 10 11 > »   
Reply to this topicStart new topic
> docieranie silnika - prosze od rady
Cieniu
post Thu, 08 Apr 2010 - 00:05
Post #161


Forum Homee
Dołączył: Fri, 01 August 2008
Skąd: Szczytno





coś jest nie tak wink.gif to jest pewne, zbyt duży ubytek
jak montowaliście pierścienie ?
chociaż to bardziej wygląda na zły montaż uszczelniaczy przecięte lub źle wsadzone.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 08 Apr 2010 - 00:05
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Kruszon
post Thu, 08 Apr 2010 - 13:04
Post #162


User
Dołączył: Sun, 17 June 2007
Skąd: Białystok





Pierscienie zgodnie z technika montazu jezeli mozna tak powiedziec. Tylko ze nie wiem czy to nie jakies podróby mialem Goetza bo olejowe te cienki nie mialy zadnej fazki.
Poza tym jak w poprzednim silniku zgarniajace i olejowe wygladały jak pierwszy ogniowy, tak byly zjechane, to bral 3l/1000km. A nie 1.5 l na 200km.

Uszczelniacze zakladane w firmie gdzie glowica byla regenerowana.

Tylko ze zastanawie mnie czy odma przypadkiem nie podciaga. Zdemontowalem przepustnice i kolektor w sredku caly w oleju. TYlko ze w tym silniku konstrukcja odmy raczej to wyklucza. Choc juz sam nie wiem. Odepne ja dzis z dolotu i puszcze w butelke.
A dymka puszcza tylko przy odpalaniu i miedzy 3000 - 3500rpm pod obciazeniem.

pozdr.



--------------------
Ręce w smarze, jaja w błocie to mechanik przy robocie....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cieniu
post Thu, 08 Apr 2010 - 23:42
Post #163


Forum Homee
Dołączył: Fri, 01 August 2008
Skąd: Szczytno





CYTAT
A dymka puszcza tylko przy odpalaniu i miedzy 3000 - 3500rpm pod obciazeniem.

to nie pierścienie
prędzej ta odma lub coś z uszczelniaczami
zobacz co bedzie po odłaczeniu może separator ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kosiarz
post Fri, 09 Apr 2010 - 00:25
Post #164


Forum Killer
Dołączył: Wed, 18 February 2004
Skąd: MIASTO MOCY... WROCŁAW






http://www.millersoils.pl/produkty/motorsp...dukty/cro10w40/
a co myslicie o takowym oleju do docierania ??


--------------------
Fuel Games Part I am 21.05.2011 Rothenburg 1/4 ET 13,6 SCIERWOLOT
https://picasaweb.google.com/112471818709940932677/SIERRACOSWORTHKOSIARZ
http://www.youtube.com/user/Kosiarzzz

http://tnij.org/cosworth Mój projekt
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cieniu
post Fri, 09 Apr 2010 - 18:09
Post #165


Forum Homee
Dołączył: Fri, 01 August 2008
Skąd: Szczytno





CYTAT
http://www.millersoils.pl/produkty/motorsp...dukty/cro10w40/
a co myslicie o takowym oleju do docierania ??

Zależy jaka cena.
Jak przekracza wartość np. mobila minerała to nie warto wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gusiew
post Sat, 10 Apr 2010 - 08:25
Post #166


Super User
Dołączył: Sat, 29 September 2007
Skąd: Łosice





http://www.allegro.pl/item905558883_miller...ilnikow_5l.html
Nie wiem czy pewne zrodlo ale cena jest w miare ok mimo ze jest wyzsza x2 od mobila 15w-40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cieniu
post Sat, 10 Apr 2010 - 13:00
Post #167


Forum Homee
Dołączył: Fri, 01 August 2008
Skąd: Szczytno





Myślę że nie warto przepłacać.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
m6nj
post Mon, 10 May 2010 - 23:06
Post #168


Super User
Dołączył: Thu, 14 January 2010
Skąd: lublin





Napisze coś o swoim docieraniu może komus sie przyda..
silnik b18c4 odporężony zakuty:
-po złożeniu silnik w bude i ok 2min bez swiec i z odpietym aparatem aż do zgaśnięcia kontrolki oleju..jestem nadgorliwy wiec po jej zgaśnięciu pokręciłem jeszcze ze 30 sek..
-1 odpalenie 2 tys obr do czasu odpowietrzenia układu( ok 15/20 min)
-olej rozgrzany(15w40 lotos city), układ bez powietrza i na ulicę, normalna jazda do 3500 rpm/ obciążenia jak podczas normalnej jazdy
-po 200km zlewka oliwy na 15w40 mobila, wymiana filtra oem i jazda z wiekszymi obciążeniami do 4000 rpm, ogólnie staram sie jeżdzi z dołu otwierając 50-70% przepustnicy..2500 rpm połowa gazu do 4000 i hamowanie silnikiem- miejsce docierania miasto, tor.
po 1000/1200km - pełny zakres obrotów jeszcze na minerale..
1500/2000 docelowe 10w60.
Dodam ze zrobiłem ok 900km przy czym ubytek oleju jest zerowy.
Silnik składany w promotorze od podstaw.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Woj.Tek
post Thu, 24 Jun 2010 - 08:48
Post #169


Super User
Dołączył: Mon, 23 July 2007
Skąd: Lidzbark Warminski





a powiedzcie dlaczego pierwszy olej na te kilkaset km ma być mineralny? ze względów finansowych czy ma w sobie coś lepszego na tym etapie niż inne?

Silnik opla 2.0 16V (LET) docelowo chce zalać CASTROL EDGE 10W60, ale chce to lać już od początku - bez mineralnego.

Jeżeli chodzi o finanse to te pare zł mi nie robi róznicy.

Moge lać 10W60 od początku?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_Golfista_*
post Thu, 24 Jun 2010 - 09:00
Post #170









CYTAT(Woj.Tek @ Thu, 24 Jun 2010 - 08:48) *
a powiedzcie dlaczego pierwszy olej na te kilkaset km ma być mineralny? ze względów finansowych czy ma w sobie coś lepszego na tym etapie niż inne?



Kasa. I tak jest do zlania za 200-300 km to po co masz wlać coś za 200 jak mozesz za 100

CYTAT
docelowo chce zalać CASTROL EDGE 10W60,



A nie lepiej Motula?

CYTAT
Moge lać 10W60 od początku?


Motula tak
Go to the top of the page
 
+Quote Post
!markos
post Thu, 24 Jun 2010 - 10:02
Post #171


prawie jak integra
Dołączył: Mon, 29 December 2003
Skąd: waw





CYTAT(Golfista @ Thu, 24 Jun 2010 - 09:00) *
Kasa. I tak jest do zlania za 200-300 km to po co masz wlać coś za 200 jak mozesz za 100
leje sie mineralny, bo jest tani, tak? to fajnie ph34r.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k11
post Thu, 24 Jun 2010 - 10:12
Post #172


Administrator
Dołączył: Mon, 07 February 2005
Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole!





CYTAT(Golfista @ Thu, 24 Jun 2010 - 09:00) *
Kasa. I tak jest do zlania za 200-300 km to po co masz wlać coś za 200 jak mozesz za 100


Błogosławieni ci, którzy nie wiedzą i milczą.

r.


--------------------
e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tonku
post Thu, 24 Jun 2010 - 10:21
Post #173


User
Dołączył: Thu, 14 June 2007





CYTAT(Woj.Tek @ Thu, 24 Jun 2010 - 08:48) *
a powiedzcie dlaczego pierwszy olej na te kilkaset km ma być mineralny? ze względów finansowych czy ma w sobie coś lepszego na tym etapie niż inne?

mineralny ma gorsze właściwości smarujące,przez co nowe podzespoły szybciej się ułożą.
poczytaj wszystko o docieraniu na tym forum,a nie będziesz musiał o nic pytać wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_Golfista_*
post Thu, 24 Jun 2010 - 10:23
Post #174









CYTAT(k11 @ Thu, 24 Jun 2010 - 10:12) *
Błogosławieni ci, którzy nie wiedzą i milczą.

r.


To po co się leje minerał?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GREGOR10
post Thu, 24 Jun 2010 - 10:57
Post #175


Forum Homee
Dołączył: Mon, 20 April 2009
Skąd: Jasło





CYTAT(tonku @ Thu, 24 Jun 2010 - 10:21) *
vmineralny ma gorsze właściwości smarujące,przez co nowe podzespoły szybciej się ułożą.
poczytaj wszystko o docieraniu na tym forum,a nie będziesz musiał o nic pytać wink.gif



Golfista patrz wyzej


--------------------
GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
siewcu
post Thu, 24 Jun 2010 - 11:10
Post #176


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 04 December 2007
Skąd: Wrocław





A nie jest też tak, że mineralny lepiej wypłukuje opiłki pozostałe po szlifach itp ?(Usłyszałem gdzieś taką informację i ją weryfikuję, proszę nie bić smile.gif )
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Woj.Tek
post Thu, 24 Jun 2010 - 19:25
Post #177


Super User
Dołączył: Mon, 23 July 2007
Skąd: Lidzbark Warminski





CYTAT(tonku @ Thu, 24 Jun 2010 - 10:21) *
mineralny ma gorsze właściwości smarujące,przez co nowe podzespoły szybciej się ułożą.
poczytaj wszystko o docieraniu na tym forum,a nie będziesz musiał o nic pytać wink.gif

Wszystkiego na forum to nie czytałem ale poczytałem ten temat - dlatego zadałem to pytanie

No ok to drugie pytanie - mam zalac jakiś konkretny mineralny? Coś polecacie?
dzieki za odpowiedz.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
!markos
post Thu, 24 Jun 2010 - 19:54
Post #178


prawie jak integra
Dołączył: Mon, 29 December 2003
Skąd: waw





jakikolwiek, a jesli masz ochote na cos z gornej polki, to millersa cro 10w40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marcinpsk
post Thu, 24 Jun 2010 - 23:42
Post #179


Frequent User
Dołączył: Mon, 19 January 2009





CYTAT(Golfista @ Thu, 24 Jun 2010 - 10:23) *
To po co się leje minerał?



Wystarczy przeczytac ten temat od poczatku i wszystko bedzie jasne.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_pioootr_*
post Sun, 30 Dec 2012 - 17:09
Post #180









Przeczytałem wszystko na forum co się tyczy docierania i zrobiłem takie podsumowanie:

CYTAT(TwinTurbo)
Olej tylko mineralny. Włączyć silnik i przez 1 h trzymać na 3000rpm. Zlać olej wymienić filtr oleju. Rozciąć filtr oleju i zobaczyć ile w nim opiłków metalu. Olej wylewający się z rozcinanego filtra może mieć metaliczny odcień ale nie za bardzo (wiem, że jest to mało precyzyjne określenie) Potem zalać nowy mineralny i jeździć dokręcając silnik do maksymalnych obrotów ale na małym obciążeniu - niskie biegi, po 100 km zmienić olej i filtr. Powtarzać procedurę przez najbliższe 500 km zmiany oleju i filtra co 100 km zwiększając obciążenie silnika. Po 500 km, wlać syntetyk 0 -silnik dotarty na maksymalną moc.
Powodzenia.


CYTAT(Wally)
Parę minut na jałowym i rura na hamowni. Własnie tak się dociera wyścigowe silniki. Silnik trzyma parametry i kompresje rewelacyjnie po takiej terapii. Aspekt żywotności oczywiście pomijam
Ewentualnie cywilne silniki można docierać w bardziej cywilizowany sposób ale również w ciągu jednego dnia na dyno. Wg. ludzi którzy urzywają zarówno tej jak i klasycznej metody docierania wyniki osiągane tą pierwszą są nieporównywalnie lepsze. Takie silniki ponoć też dłużej i lepiej trzymają kompresję.


CYTAT(TwinTurbo)
Tak jak napisałem a Wally potwierdził. Minerał i pałowanie od początku ale bez obciążeń i bez trzymania długo na wysokich obrotach. Tak dociera się wszystkie silniki jeśli mówimy o max osiągach.


CYTAT(Bullit)
Ja teraz jestem na docierce. Zrobiłem tak jak to robią japońce w Todzie i innych przodujących firmach.

Zalałem gęsty mineral (orlen 15 W 40) i przez 1500 kilometrów będę teraz docierał czyli:

1 pierwsze odpalenie i chodzi na wolnych przez 30 minut (powinno się potem zmieńic olej i filtr- ja tego nie robię)
2 przez pierwsze 500 km- bardzo spokojnie (najlepiej ruch uliczny) nie przekraczać 3500 obr.
3 kolejne 750 kilometrów lekkie przyciskanie na zmianę ze spokojną jazdą- nie przekraczać 5000 obr/min.
4 Ostatnie 250 km- lekkie butowanie na zmianę z delikatną jazdą (pod koniec dystansu można parę razy pójść pod odcinkę)

5 Wymiana oleju z filtrem na dedykowany (u mnie Motul 300v)

6 Strojenie i znowu wymiana oleju(tego nie robię).

7 Silnik przygotowany do butowania....


CYTAT(TwinTurbo)
Bullit, twój sposób jest polecany przez fabryki i jest debiloodporny ale nie daje mocy...


I jeszcze jeden ciekawy temat i cytaty: LINK

A tak to wygląda z Nissanem GTR (40 minuta filmu). Docieranie zaczyna się na hamowni, potem 30km na torze: FILM

Jak widać auto dostaje w dupę!

No i jeszcze jeden artykuł:
A recommended engine break-in procedure
Pomysł z ostrym docieraniem wcale nie jest świeży, bo artykuł odnosi sie do publikacji z 1991r. biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post

12 Stron V  « < 7 8 9 10 11 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 08 September 2025 - 12:23